Alone in the Dark ma w zasadzie prosty zestaw pucharków. Czeka nas jednak sporo zbierania znajdziek. W tym dla obu grywalnych postaci. Do tego jest też przejście bez używania leczenia, czy speedrun w mniej jak 3 godziny. Z poradnikiem nie powinno to jednak stanowić większych problemów.
Krok po kroku:
UWAGA! Zaleca się grać na najnowszej wersji gry. Przed łatkami z kilkoma trofeami występowały różne problemy. A zakończenie związane z pucharkiem Co to było? potrafiło nawet zepsuć nam plik zapisu ze znajdźkami.
Na wstępie warto zaznaczyć, że Alone in the Dark ma wybór poziomu trudności w dwóch kwestiach: rozgrywki oraz zagadek. I w obu przypadkach nie ma znaczenia w kontekście pucharków na co się zdecydujemy. Jeśli chcemy to spokojnie możemy grać na najniższych. Ważny jednak jest wybór grywalnej postaci, gdyż część ze znajdziek jest dostępna tylko dla jednej osoby, a i też są pewne różnice w kontekście odwiedzanych pomieszczeń. Ten poradnik jest budowany pod pierwsze przejście jako Edward Carnby, a drugie jako Emily Hartwood.
KROK I – Gra jako Edward Carnby i zebranie wszystkich znajdziek
Podczas tego przejścia skupiamy się przede wszystkim na znajdźkach. Materiał wideo z ich lokalizacją umieszczony jest w opisie trofeum Tylko spójrz na te darmowe przedmioty! Gramy sobie na spokojnie i bez pośpiechu. Podczas rozgrywki warto sobie zapisywać co jakiś czas ręcznie nasz postęp, gdyż są punkty z których niema już powrotu, a może się zdarzyć, że coś niechcący pominiemy.
Ważne momenty do ręcznego zapisu:
- Początek Rozdziału 4 jest potrzebny, by nie musieć powtarzać potem całej gry do Jedno z tysiąca młodych.
- Końcówka gry po wykonaniu ostatniej rozmowy z Grace, by mieć osobny slot Edwarda w którym zostały zebrane wszystkie wskazówki. Ważne jest, aby nie nadpisać tego kolejnym przejściem, bo zepsujemy sobie część trofeów związanych ze znajdźkami.
KROK II – Gra jako Emily Hartwood i zebranie wszystkich znajdziek
Podczas tego przejścia także skupiamy się przede wszystkim na znajdźkach. Materiał wideo z ich lokalizacją umieszczony jest w opisie trofeum Tylko spójrz na te darmowe przedmioty! Zaleca się, by w przypadku zbierania wskazówek oraz otwierania zamków ponownie zaliczyć je wszystkie. W tym też te powtarzane. Teoretycznie nie jest to konieczne, ale lepiej się tym zająć. Podczas rozgrywki warto sobie zapisywać co jakiś czas ręcznie nasz postęp, gdyż są punkty z których niema już powrotu, a może się zdarzyć, że coś niechcący pominiemy.
Ważne momenty do ręcznego zapisu:
- Rozdział 4 po wejściu do gabinetu doktora Graya, by nie musieć powtarzać potem całej gry do Radykalna akceptacja.
- Końcówka gry po wykonaniu ostatniej rozmowy z Grace. Gdyby nie wpadło nam trofeum za zebranie wszystkich wskazówek to możemy je teraz sobie jeszcze w ekwipunku przejrzeć i zrobić to też wczytując końcowy zapis Edwarda. Były przypadki w których komuś z jakiegoś powodu coś nieprzeczytanego się nie zaliczyło.
KROK III – Gra jako Emily Hartwood i speedrun oraz ukończenie bez korzystania z leczenia
Podczas tego przejścia skupiamy się przede wszystkim na ukończeniu gry w czasie mniejszym jak 3 godziny. Po dwóch przejściach będziemy już dość dobrze znali grę, by to ogarnąć. Lista wszystkich korków znajduje się w opisie trofeum Nie mam za dużo czasu. Do tego warto też zrezygnować z leczenia, by przy okazji zdobyć pucharek Abstynencja.
KROK IV – Pozostałe trofea
Na koniec zostaną nam jeszcze tylko specyficznie trofea związane z zakończeniami. Jeśli zgodnie z zaleceniami mamy zachowane zapisy w odpowiednich momentach to szybko możemy ogarnąć pucharki Jedno z tysiąca młodych oraz Radykalna akceptacja. W przypadku Radykalna akceptacja zaleca się jeszcze dokonać dodatkowego zapisu na szczycie śnieżnej góry przed walką z czekającym tam przeciwnikiem. Wiąże się to z faktem, że wyzwolenie tego zakończenia bywa kłopotliwe i w razie, gdyby się nie udało będziemy musieli mniej potem powtarzać.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Alone in the Dark / Alone in the Dark
Wszystkie trofea / All Trophies
Platynowe trofeum. Wpadnie, gdy rozprawimy się z pozostałymi.
Cienka fasada cywilizacji / The Thin Veneer of Civilization
Przebij się przez barierę / Break through a barrier
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po zniszczeniu zabitego deskami przejścia w pierwszej lokacji poza terenem willi.
Za wszelką cenę / Whatever It Takes
Zabij potwora przy odpowiedniej okazji / Kill a monster with an opportunity
Trofeum związane z walką. W miejscach starć często natkniemy się na przedmioty do rzucania w stylu cegieł, czy butelek. By zdobyć to trofeum musimy podnieść taki przedmiot i rzucić , gdy przeciwnik będzie tuż przy nas. Wtedy zostanie automatycznie namierzony i oberwie. Przytrzymanie i celowanie rzutem to co innego.
Chodź tutaj! / Come At Me!
Zabij potwora bronią do walki wręcz / Kill a monster with a melee weapon
Trofeum związane z walką. Broń białą znajdziemy w dużych ilościach i przy tym całkiem różnorodne będą to narzędzia. Wystarczy wciskając ubić dowolnego przeciwnika.
Teraz już wszystko rozumiesz! / Now You're On the Trolley!
Zabij potwora bronią dystansową / Kill a monster with a ranged weapon
Trofeum związane z walką. Broń dystansową mamy dostępną już od samego początku. Różną zależnie od wybranej postaci, ale mechanika działa tak samo jak w każdej strzelance. Mierzymy i strzelamy. Gdy pierwsza maszkara padnie otrzymamy pucharek.
Naprawa / On the Mend
Złóż gniazdo talizmanu w całość / Put a talisman socket back together
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po rozwiązaniu pierwszej zagadki z układanką.
Nie mam za dużo czasu / I Don’t Got All Night
Ukończ grę w maksymalnie 3 godziny / Finish the game in 3 hours or less
Pucharek związany z grą na czas. Te 3 godziny wyglądają niebezpiecznie, ale znając już grę nie powinniśmy mieć z tym żadnych problemów. Warto mieć na uwadze kilka rzeczy. Gra liczy czas bez przerwy, więc włączając pauzę nadal zegar tyka. Warto też pomijać wszystkie możliwe scenki, gdyż podczas ich trwania czas też się liczy. Lepszą postacią do tego pucharka jest Emily, gdyż jej charakterystyczna część jest krótsza do zaliczenia niż u Edwarda. Większość przeciwników możemy spokojnie mijać używając uniku pod przyciskiem . Nie ma sensu niepotrzebnie się tłuc i tracić czas. Na koniec warto zdobyć zakończenie związane z trofeum Co to było?, gdyż unikniemy wtedy walki z finalnym bossem.
Lista kroków do najszybszego ukończenia i rozwiązania zagadek:
- W doniczce przy wielkim drzewie znajdujemy klucz do piwnicy.
- Z pokoju sanitariuszki zabieramy mapę i klucz do drzwi.
- Pierwsze użycie talizmanu kod – 358.
- Na recepcji w szufladzie biurka jest klucz do pokoju Perosi. Zabieramy go.
- Idziemy przez bibliotekę, oranżerię do ogrodu. Tam zdobytymi nożycami przecinamy łańcuch w domku na narzędzia, naprawiamy wąż ogrodowy i odkręcamy wodę, by zdobyć pierwszy fragment układanki.
- Poprawiamy drabinę przy balustradzie i idziemy do pokoju Perosi.
- W pokoju Perosi na kłódce wybieramy:
- Zabieramy 2 fragment układanki.
- Zanosimy oba elementy układanki do zegara. Po ułożeniu wybieramy kod – 643.
- Idziemy na korytarz przed pokojem Jeremy’ego. Tam otworzą się drzwi do kolejnej lokacji.
- W nowym obszarze kierujemy się do szopy i tam w jednej z szafek znajdujemy klucz.
- Wracamy do mijanego budynku i kluczem otwieramy drzwi na molo, gdzie podnosimy wajchę do mostku.
- Opuszczamy mostek i potem kierujemy się już prosto na wieżę. Tuż przed samą wieżą ciągniemy dźwignię i włazimy na szczyt. Tam podnosimy szmatę i zjeżdżamy dalej.
- Po powrocie do posiadłości podnosimy przedmioty z rzuconej na ziemie torby.
- Przy użyciu szpachelki otwieramy okoliczne drzwi i zabieramy stąd klucz do piwnicy.
- Kierujemy się jednak najpierw do pomieszczenia z zegarem i rzeźbami i stamtąd do pokoju Cassandry.
- Rozwiązanie zagadki w pokoju Cassandry:
- Zabieramy 1 fragment układanki.
- Kierujemy się teraz do piwnicy, otwieramy dalsze drzwi, znajdujemy bezpiecznik, montujemy go w skrzynce i podnosimy korbkę.
- Idziemy do pomieszczenia z bojlerem. Używamy korbki i przechodzimy dalej. Znajdziemy tam 2 fragment układanki.
- Wracamy do bojlera i składamy układankę. Po złożeniu używamy kodu – 975.
- Przeniesiemy się na cmentarz. Tam po prostu idziemy przed siebie i używamy trzech krążków na drzwiach.
- Po powrocie do posiadłości kierujemy się do pokoju Jeremy’ego i otwieramy jego kufer.
- Następnie idziemy do salonu przy bibliotece, gdzie ustawiamy teleskop.
- Po przeniesieniu się ustawiamy prostą zagadkę z płytek na ścianie.
- Kierujemy się do jadalni, gdzie, przeniesie nas do kolejnej lokacji.
- Przechodzimy przez bibliotekę, gdzie znając grę już bez problemu przebiegniemy.
- Lądujemy w porcie. Kierujemy się na dach budynku, by przez dziurę wskoczyć do środka. Zabieramy klucz i przełączamy dźwig, by przejść przez kanały do magazynu.
- W magazynie otwieramy sejf kodem – lewo 4, prawo 5, lewo 4.
- Przy sarkofagu używamy kodu – 258.
- Przechodzimy przez cały kompleks świątyni
- Kierujemy się na korytarz przed pokojem Grace. Znajdziemy tam na ziemi klucz do korytarza z pustym pokojem.
- Otwieramy sejf w pustym pokoju: (Emily) lewo 9, prawo 1, lewo 8.
- Używamy znalezionej w sejfie żarówki w aparacie pokoju Ruth.
- Po przejściu przez okopy wylądujemy piwnicy. Włączamy skrzynkę bezpieczników przełączając tylko nr 2.
- Znajdujemy i układamy na stole plany posiadłości.
- Wychodzimy do pomieszczenia przy laboratorium i zabieramy klucz do sali operacyjnej.
- W sali operacyjnej znajdujemy bezpiecznik, a w pomieszczeniu obok zdjęcie mózgu.
- Drugi bezpiecznik i kolejne zdjęcie znajdziemy w pomieszczeniu gdzie podnieśliśmy klucz.
- Po umieszczeniu bezpieczników używamy kolejno przełączników: 1, 4, 2.
- Do układania zdjęć używamy zdjęć 1, 2 z górnego rzędu oraz 2 ze środkowego rzędu.
- Układamy figurkę na strychu i następnie używamy kodu: 641.
- Przechodzimy przez statek i uruchamiamy silnik, a potem biegniemy na łódkę, by zjechać na dół i po wciśnięciu przycisku w maszynowni zakończyć poziom.
- W pokoju dr Graya podnosimy książkę z biurka i odkładamy na regale, by otworzyć tajne przejście.
- Wewnątrz idziemy do małego pokoiku i odsłaniamy lustro by zdobyć klucz.
- Otwieramy szafę, a następnie idziemy odebrać telefon.
- Używamy talizmanu na zegarze wybierając kod – 000.
- Przez szafę kierujemy się do kolejnej lokacji. W śniegu idziemy po prostu przed siebie, aż wejdziemy na górę. Przeciwnika na końcu najlepiej załatwić strzelbą.
- Ustawiamy mechanizm: Największy 2 razy w prawo, mniejszy 4 razy w prawo, środkowy 2 razy w lewo.
- W kolejnej walce z bossem preferowane jest ostrzeliwanie go pistoletem maszynowym, a następnie dobijanie nożem.
- Po obudzeniu się najlepiej iść od razu do Grace, aby zakończyć grę (związane z trofeum Co to było?).
Cały dzień pracy / An Honest Day’s Work
Graj przez więcej niż 8 godzin / Play for more than 8 hours
Trofeum związane z czasem spędzonym w grze. Wymagane 8 godzin wpadnie nam spokojnie podczas drogi do platyny.
Witamy w Derceto / Welcome to Derceto
Włam się do Derceto / Break into Derceto
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po dostaniu się do willi Derceto na początku gry.
Pośrodku znajdziesz drzwi / In Between There Are Doors
Znajdź swój własny talizman / Find your own talisman
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po odnalezieniu talizmanu.
Z torbą w ręku / Left Holding the Bag
Znajdź torbę Jeremy’ego / Find Jeremy’s bag
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po znalezieniu torby Jeremy’ego.
Biuro ludzi znalezionych / Found & Lost
Znajdź Jeremy’ego w kaplicy / Talk to Jeremy in the chapel
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po odnalezieniu Jeremy’ego w kaplicy.
W zupełnie innym miejscu / Somewhere Else Entirely
Znajdź klasztor Taroella / Find the Convent of Taroella
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po dotarciu do klasztoru Taroella.
Zostaw mnie w Nowym Orleanie / Drop Me Off In New Orleans
Ucieknij przed Mrocznym Mężczyzną / Escape the Dark Man
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po sekwencji ucieczki przed Mrocznym Mężczyzną.
Odchodzę od zmysłów / Losing My Mind
Wejście na pustynię / Walk into the desert
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po dotarciu na pustynię.
Moje miejsce / Where I Belong
Wróć do Derceto / Return to Derceto
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po powrocie do Derceto.
Porzucenie / I Abandoned Him
Zaakceptuj swoją okropną przeszłość / Own up to your awful past
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po ukończeniu etapu dedykowanego postaci Emily.
Ukradłem dziecko i pozwoliłem mu utonąć / I Stole the Child and Let Him Drown
Zaakceptuj swoją okropną przeszłość / Own up to your awful past
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po ukończeniu etapu dedykowanego postaci Edwarda.
Gdy terapia pogarsza sytuację / When Therapy Makes It Worse
Zrzuć z siebie pęta samooszukiwania się / Break through the barriers of self-deceit
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po rozmowie z doktorem Gray’em.
Przeszłość jako teraźniejszość / The Past as a Present
Zdobądź to, czego chcesz / Get what you want
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po dodarciu do pokoju doktora Graya.
Szał / Frenzy
Wejdź do piekła / Enter hell
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po przejściu przez portal w szafie.
Powrót do normalności / Back to Normal
Zerwij pakt z Mrocznym Mężczyzną / Break the Pact with the Dark Man
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po zerwaniu paktu z Mrocznym Mężczyzną.
Sprawa zamknięta / Case Closed
Uratuj Nowy Orlean przed Czarną Kozą / Save New Orleans from the Black Goat
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po ukończeniu gry jako Edward.
W bezpiecznym miejscu / Safe and Sound
Uratuj Nowy Orlean przed Czarną Kozą / Save New Orleans from the Black Goat
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po ukończeniu gry jako Emily.
Nie pogardzę / Don’t Mind If I Do
Skompletuj zestaw przedmiotów kolekcjonerskich / Finish a Lagniappe set
Trofeum związane za znajdźkami. Wpadnie podczas wbijania Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!
Patrz, jak tym machasz / Watch Out Where You’re Waving That Thing
Wyceluj swoją broń w innego człowieka / Aim your gun at a human being
Proste trofeum możliwe do wbicia w towarzystwie innej postaci. Wystarczy przytrzymać próbując wycelować broń w danego bohatera, a otrzymamy pucharek.
Co to było? / What Just Happened?
Daj Grace prezent / Give Grace a present
Trofeum związane z sekretnym zakończeniem. Wymaga zebrania wszystkich lagniappes z grupy CAŁY ŚWIAT TO SCENA. Wtedy w rozdziale 5 możemy podejść do Grace i aktywować to zakończenie. Dzięki temu unikniemy też walki z finałowym bossem.
Nikt nie wie, co się wydarzyło / Nobody Knows What Happened
Rozważ zakończenie tego wszystkiego / Consider ending it all
Trofeum związane z sekretną sceną. Wymaga zebrania wszystkich lagniappes z grupy KLĄTWA HARTWOODÓW. Wtedy na strychu możemy wejść w interakcje z szubienicą, by aktywować tą scenkę. Moment ten jest pokazany na materiale wideo znajdującym się w opisie Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!
Radykalna akceptacja / Radical Acceptance
Poddaj się Mrocznemu Mężczyźnie / Submit to the Dark Man
Trofeum związane z sekretnym zakończeniem. Wymaga zebrania wszystkich lagniappes z grupy UMRZEĆ Z GODNOŚCIĄ. Wtedy jako Emily, gdy wejdziemy do gabinetu doktora Graya mamy nową możliwość. W małym pomieszczeniu gdzie znajdujemy klucz do szafy możemy zmyć farbę z noszonego obrazu. Jest to krok pierwszy. Potem gramy dalej. Zalecam wykonać sobie manualny zapis na szczycie śnieżnej góry przed walką z czekającym tam przeciwnikiem. Wiąże się to z faktem, że wyzwolenie tego zakończenia bywa kłopotliwe i w razie, gdyby się nie udało będziemy musieli mniej potem powtarzać.
Następnie po pokonaniu bossa, któremu wbijamy sztylet oglądamy następną scenkę bez przewijania. Gdy Emily staje przed Mrocznym Człowiekiem z bronią w dłoni i mówi coś w stylu „Co mam zrobić?” musimy PRZYRTZYMAĆ i następnie cały czas trzymając przesuwamy analog w górę i prawo. Uruchomi się nowa scenka końcowa.
Jedno z tysiąca młodych / One of the Thousand Young
Dołącz do sekty / Join a cult
Trofeum związane z sekretnym zakończeniem. Wymaga zebrania wszystkich lagniappes z grupy KOZA BEZ ROGÓW. Wtedy jako Edward w rozdziale 4 musimy udać się do oranżerii i tam za drzewem złożyć ofiarę. Następnie kontynuujemy standardowo rozgrywkę.
Po interakcji z fontanną w finale gry oglądamy następną scenkę bez przewijania. Gdy pojawi się Emily na balkonie przesuwamy lewy analog w lewo , by zamiast na nią spojrzeć na drzewo. Uruchomi się nowa scenka końcowa.
Wieczór przy ognisku / Bonfire Night
Zabij wroga ogniem / Kill an enemy with fire
Trofeum związane z walką. W miejscach starć często natkniemy się na przedmioty do rzucania i będą to między innymi podpalające koktajle. By zdobyć to trofeum musimy podnieść taki i wymierzyć w przeciwnika przytrzymując . Najsłabsi przeciwnicy padną od jednego takiego rzutu.
Na twardo / Hard Boiled
Zabij wroga strzelbą / Kill an enemy with shotgun
Wymaga zebrania wszystkich lagniappes z grupy ZAGUBIONE DZIECI. Wtedy w salonie otworzy się gablotka ze strzelbą. Następnie wystarczy już tylko ustrzelić dowolnego przeciwnika.
Gangster / Gangster
Zabij wroga pistoletem maszynowym Thompson / Kill an enemy with Tommy gun
Pistolet maszynowy Thompson znajdziemy w Rozdziale 3 podczas odwiedzania magazynu. Teoretycznie można go nie zabrać, więc trofeum można pominąć, ale jest to niezwykle mało prawdopodobne. Wystarczy już tylko ustrzelić dowolnego przeciwnika.
Zamki mnie nie powstrzymają! / You Can’t Keep Me Out!
Otwórz wszystkie sejfy i zamki w grze. / Open all of the safes and locks in the game
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy okazję otwierać sejfy oraz drzwi. Sęk w tym, że by otworzyć wszystkie musimy przejść grę zarówno jako Edward, jak i Emily. Wiąże się to z faktem, że przejścia te się nieco różnią. Zalecam otworzyć dokładnie wszystkie przy obu przejściach. Teoretycznie wystarczy każdy z nich raz, ale gra różnie to liczy, a czasem i jedne drzwi w trakcie jednej rozgrywki należy otworzyć więcej razy. Materiał wideo z lokalizacją wszystkich znajduje się w opisie Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!
Gaduła / Chatterbox
Porozmawiaj ze wszystkimi o wszystkim / Talk to everybody about everything
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy okazję porozmawiać z napotkanymi postaciami. Sęk w tym, że by zaliczyć wszystkie rozmowy należy przejść grę zarówno jako Edward, jak i Emily. Wiąże się to z faktem, że przejścia te się nieco różnią. W przypadku dialogów te wyglądają zupełnie inaczej dla każdej z postaci. W grze występuje po 12 okazji do rozmów dla obu przejść. Zazwyczaj są to 3 kolejne dialogi, ale trafi się jeden z 2 rozmowami i jedno zagadanie do nieprzytomnego. Materiał wideo z lokalizacją wszystkich znajduje się w opisie Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!
Tylko spójrz na te darmowe przedmioty! / Look At All the Free Stuff I Got!
Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie / Find all the lagniappes
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy do znalezienia dokładnie 45 sztuk tak zwanych lagniappes. Część z nich jest też wymagana do zdobycia innych pucharków. Poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek w grze.
Lista lagniappes:
- GDY SPRAWIA, ŻE CZUJESZ SIĘ GORZEJ
- PIRACI Z PONTCHARTRAIN
- OSOBLIWE KULTY
- KLĄTWA HARTWOODÓW (wymagane do Nikt nie wie, co się wydarzyło)
- MIASTO O KRZTAŁCIE PÓŁKSIĘŻYCA
- WIĘZIEŃ LODU
- ZAGUBIONE DZIECI (wymagane do Na twardo)
- UMRZEĆ Z GODNOŚCIĄ (wymagane do Radykalna akceptacja)
- ŚMIERĆ AUTORA
- BYDŁO ROGATE
- TYSIĄC MŁODYCH
- CAŁY ŚWIAT TO SCENA (wymagane do Co to było? )
- WIELKI KRYZYS
- KOZA BEZ ROGÓW (wymagane do Jedno z tysiąca młodych)
- WŁÓCZĘDZY
Abstynencja / Teetotaller
Ukończ grę ani razu nie korzystając z piersiówki / Finish the game without drinking from your flask
W starszej wersji gry pucharek ten mógł z jakiegoś powodu nie wpadać. Zostało to załatane. Jeśli jednak nadal mamy z tym problem musimy usunąć wszystkie zapisy poprzez menu konsoli (można wcześniej przesłać je do chmury, by ich nie stracić). Potem zaczynamy grę na zupełnie nowym pliku zapisu. I tu już nie powinno być problemów.
Trofeum to warto połączyć z Nie mam za dużo czasu. Wystarczy ani razu nie wcisnąć przycisku odpowiedzialnego za leczenie. Warto grać na najniższym poziomie trudności, większość wrogów można spokojnie uniknąć i przebiec obok wciskając , a tych którzy wybitnie stoją na drodze wystarczy rozstrzelać. Zaleca się unikać walki wręcz. W zasadzie jedynie w finale jest obowiązkowe większe starcie, ale dwóch pierwszych bossów na śniegu można na luzie załatwić bez otrzymywania obrażeń. Pierwszego strzelbą, a drugiego pistoletem maszynowym. Finalnego bossa zaś możemy pominąć wybierając sekretne zakończenie z trofeum Co to było?.
Bibliotekarz / Librarian
Przeczytaj wszystkie wskazówki / Read all the clues
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze natrafiamy na sporą ilość wskazówek. Sęk w tym, że by zebrać je wszystkie musimy przejść grę zarówno jako Edward, jak i Emily. Wiąże się to z faktem, że przejścia te się nieco różnią. Zalecam zebrać dokładnie wszystkie przy obu przejściach. Także te powtarzające się. Teoretycznie wystarczy każdy z nich raz, ale gra różnie to liczy, a lepiej dmuchać na zimne. Materiał wideo z lokalizacją wszystkich znajduje się w opisie Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!
W przypadku, gdyby z jakiegoś powodu pucharek ten nam nie wpadł po przejściu jako Edward oraz Emliy mimo zbierania wszystkich wskazówek jest jeszcze jedna opcja. Wczytujemy moment z końca gry najpierw dla jednej postaci, potem dla drugiej. I tam odczytujemy każdą zebraną notatkę z menu dowodów. Może się bowiem zdarzyć, że jakiejś zebranej, a nieprzeczytanej z jakiegoś powodu nie zaliczyło. Najpewniej problem ten już został załatany, ale w starszej wersji niektórzy gracze mieli z tym problemy.