Alone in the Dark

Zobacz recenzję
3/10
15-20H
x1
x4
x12
x21
38
0
12
0
2.5
38
0
12
0
2.5

 

Alone in the Dark ma w zasadzie prosty zestaw pucharków. Czeka nas jednak sporo zbierania znajdziek. W tym dla obu grywalnych postaci. Do tego jest też przejście bez używania leczenia, czy speedrun w mniej jak 3 godziny. Z poradnikiem nie powinno to jednak stanowić większych problemów.

 

Krok po kroku:

UWAGA! Zaleca się grać na najnowszej wersji gry. Przed łatkami z kilkoma trofeami występowały różne problemy. A zakończenie związane z pucharkiem srebro Co to było? potrafiło nawet zepsuć nam plik zapisu ze znajdźkami.

Na wstępie warto zaznaczyć, że Alone in the Dark ma wybór poziomu trudności w dwóch kwestiach: rozgrywki oraz zagadek. I w obu przypadkach nie ma znaczenia w kontekście pucharków na co się zdecydujemy. Jeśli chcemy to spokojnie możemy grać na najniższych. Ważny jednak jest wybór grywalnej postaci, gdyż część ze znajdziek jest dostępna tylko dla jednej osoby, a i też są pewne różnice w kontekście odwiedzanych pomieszczeń. Ten poradnik jest budowany pod pierwsze przejście jako Edward Carnby, a drugie jako Emily Hartwood.

 

KROK I – Gra jako Edward Carby i zebranie wszystkich znajdziek

Podczas tego przejścia skupiamy się przede wszystkim na znajdźkach. Materiał wideo z ich lokalizacją umieszczony jest w opisie trofeum zloto Tylko spójrz na te darmowe przedmioty! Gramy sobie na spokojnie i bez pośpiechu. Podczas rozgrywki warto sobie zapisywać co jakiś czas ręcznie nasz postęp, gdyż są punkty z których niema już powrotu, a może się zdarzyć, że coś niechcący pominiemy.

Ważne momenty do ręcznego zapisu:

  • Początek Rozdziału 4 jest potrzebny, by nie musieć powtarzać potem całej gry do srebro Jedno z tysiąca młodych.
  • Końcówka gry po wykonaniu ostatniej rozmowy z Grace, by mieć osobny slot Edwarda w którym zostały zebrane wszystkie wskazówki. Ważne jest, aby nie nadpisać tego kolejnym przejściem, bo zepsujemy sobie część trofeów związanych ze znajdźkami.

 

KROK II – Gra jako Emily Hartwood i zebranie wszystkich znajdziek

Podczas tego przejścia także skupiamy się przede wszystkim na znajdźkach. Materiał wideo z ich lokalizacją umieszczony jest w opisie trofeum zloto Tylko spójrz na te darmowe przedmioty! Zaleca się, by w przypadku zbierania wskazówek oraz otwierania zamków ponownie zaliczyć je wszystkie. W tym też te powtarzane. Teoretycznie nie jest to konieczne, ale lepiej się tym zająć. Podczas rozgrywki warto sobie zapisywać co jakiś czas ręcznie nasz postęp, gdyż są punkty z których niema już powrotu, a może się zdarzyć, że coś niechcący pominiemy.

Ważne momenty do ręcznego zapisu:

  • Rozdział 4 po wejściu do gabinetu doktora Graya, by nie musieć powtarzać potem całej gry do srebro Radykalna akceptacja.
  • Końcówka gry po wykonaniu ostatniej rozmowy z Grace. Gdyby nie wpadło nam trofeum za zebranie wszystkich wskazówek to możemy je teraz sobie jeszcze w ekwipunku przejrzeć i zrobić to też wczytując końcowy zapis Edwarda. Były przypadki w których komuś z jakiegoś powodu coś nieprzeczytanego się nie zaliczyło.

 

KROK III – Gra jako Emily Hartwood i speedrun oraz ukończenie bez korzystania z leczenia

Podczas tego przejścia skupiamy się przede wszystkim na ukończeniu gry w czasie mniejszym jak 3 godziny. Po dwóch przejściach będziemy już dość dobrze znali grę, by to ogarnąć. Lista wszystkich korków znajduje się w opisie trofeum srebro Nie mam za dużo czasu. Do tego warto też zrezygnować z leczenia, by przy okazji zdobyć pucharek zloto Abstynencja.

 

KROK IV – Pozostałe trofea

Na koniec zostaną nam jeszcze tylko specyficznie trofea związane z zakończeniami. Jeśli zgodnie z zaleceniami mamy zachowane zapisy w odpowiednich momentach to szybko możemy ogarnąć pucharki srebro Jedno z tysiąca młodych oraz srebro Radykalna akceptacja. W przypadku srebro Radykalna akceptacja zaleca się jeszcze dokonać dodatkowego zapisu na szczycie śnieżnej góry przed walką z czekającym tam przeciwnikiem. Wiąże się to z faktem, że wyzwolenie tego zakończenia bywa kłopotliwe i w razie, gdyby się nie udało będziemy musieli mniej potem powtarzać.

 

Disclaimer
Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Alone in the Dark</span> / <span>Alone in the Dark
65

Alone in the Dark / Alone in the Dark

Wszystkie trofea / All Trophies

Platynowe trofeum. Wpadnie, gdy rozprawimy się z pozostałymi.

Ikona osiągnięcia: Cienka fasada cywilizacji</span> / <span>The Thin Veneer of Civilization
15

Cienka fasada cywilizacji / The Thin Veneer of Civilization

Przebij się przez barierę / Break through a barrier

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po zniszczeniu zabitego deskami przejścia w pierwszej lokacji poza terenem willi.

Ikona osiągnięcia: Za wszelką cenę</span> / <span>Whatever It Takes
15

Za wszelką cenę / Whatever It Takes

Zabij potwora przy odpowiedniej okazji / Kill a monster with an opportunity

Trofeum związane z walką. W miejscach starć często natkniemy się na przedmioty do rzucania w stylu cegieł, czy butelek. By zdobyć to trofeum musimy podnieść taki przedmiot i rzucić , gdy przeciwnik będzie tuż przy nas. Wtedy zostanie automatycznie namierzony i oberwie. Przytrzymanie i celowanie rzutem to co innego.

Ikona osiągnięcia: Chodź tutaj!</span> / <span>Come At Me!
15

Chodź tutaj! / Come At Me!

Zabij potwora bronią do walki wręcz / Kill a monster with a melee weapon

Trofeum związane z walką. Broń białą znajdziemy w dużych ilościach i przy tym całkiem różnorodne będą to narzędzia. Wystarczy wciskając ubić dowolnego przeciwnika.

Ikona osiągnięcia: Teraz już wszystko rozumiesz!</span> / <span>Now You're On the Trolley!
15

Teraz już wszystko rozumiesz! / Now You're On the Trolley!

Zabij potwora bronią dystansową / Kill a monster with a ranged weapon

Trofeum związane z walką. Broń dystansową mamy dostępną już od samego początku. Różną zależnie od wybranej postaci, ale mechanika działa tak samo jak w każdej strzelance. Mierzymy i strzelamy. Gdy pierwsza maszkara padnie otrzymamy pucharek.

Ikona osiągnięcia: Naprawa</span> / <span>On the Mend
15

Naprawa / On the Mend

Złóż gniazdo talizmanu w całość / Put a talisman socket back together

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po rozwiązaniu pierwszej zagadki z układanką.

Ikona osiągnięcia: Nie mam za dużo czasu</span> / <span>I Don’t Got All Night
30

Nie mam za dużo czasu / I Don’t Got All Night

Ukończ grę w maksymalnie 3 godziny / Finish the game in 3 hours or less

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z grą na czas. Te 3 godziny wyglądają niebezpiecznie, ale znając już grę nie powinniśmy mieć z tym żadnych problemów. Warto mieć na uwadze kilka rzeczy. Gra liczy czas bez przerwy, więc włączając pauzę nadal zegar tyka. Warto też pomijać wszystkie możliwe scenki, gdyż podczas ich trwania czas też się liczy. Lepszą postacią do tego pucharka jest Emily, gdyż jej charakterystyczna część jest krótsza do zaliczenia niż u Edwarda. Większość przeciwników możemy spokojnie mijać używając uniku pod przyciskiem . Nie ma sensu niepotrzebnie się tłuc i tracić czas. Na koniec warto zdobyć zakończenie związane z trofeum srebro Co to było?, gdyż unikniemy wtedy walki z finalnym bossem.

Lista kroków do najszybszego ukończenia i rozwiązania zagadek:

  • W doniczce przy wielkim drzewie znajdujemy klucz do piwnicy.
  • Z pokoju sanitariuszki zabieramy mapę i klucz do drzwi.
  • Pierwsze użycie talizmanu kod – 358.
  • Na recepcji w szufladzie biurka jest klucz do pokoju Perosi. Zabieramy go.
  • Idziemy przez bibliotekę, oranżerię do ogrodu. Tam zdobytymi nożycami przecinamy łańcuch w domku na narzędzia, naprawiamy wąż ogrodowy i odkręcamy wodę, by zdobyć pierwszy fragment układanki.
  • Poprawiamy drabinę przy balustradzie i idziemy do pokoju Perosi.
  • W pokoju Perosi na kłódce wybieramy:

  • Zabieramy 2 fragment układanki.
  • Zanosimy oba elementy układanki do zegara. Po ułożeniu wybieramy kod – 643.
  • Idziemy na korytarz przed pokojem Jeremy’ego. Tam otworzą się drzwi do kolejnej lokacji.
  • W nowym obszarze kierujemy się do szopy i tam w jednej z szafek znajdujemy klucz.
  • Wracamy do mijanego budynku i kluczem otwieramy drzwi na molo, gdzie podnosimy wajchę do mostku.
  • Opuszczamy mostek i potem kierujemy się już prosto na wieżę. Tuż przed samą wieżą ciągniemy dźwignię i włazimy na szczyt. Tam podnosimy szmatę i zjeżdżamy dalej.
  • Po powrocie do posiadłości podnosimy przedmioty z rzuconej na ziemie torby.
  • Przy użyciu szpachelki otwieramy okoliczne drzwi i zabieramy stąd klucz do piwnicy.
  • Kierujemy się jednak najpierw do pomieszczenia z zegarem i rzeźbami i stamtąd do pokoju Cassandry.
  • Rozwiązanie zagadki w pokoju Cassandry:

  • Zabieramy 1 fragment układanki.
  • Kierujemy się teraz do piwnicy, otwieramy dalsze drzwi, znajdujemy bezpiecznik, montujemy go w skrzynce i podnosimy korbkę.
  • Idziemy do pomieszczenia z bojlerem. Używamy korbki i przechodzimy dalej. Znajdziemy tam 2 fragment układanki.
  • Wracamy do bojlera i składamy układankę. Po złożeniu używamy kodu – 975.
  • Przeniesiemy się na cmentarz. Tam po prostu idziemy przed siebie i używamy trzech krążków na drzwiach.
  • Po powrocie do posiadłości kierujemy się do pokoju Jeremy’ego i otwieramy jego kufer.
  • Następnie idziemy do salonu przy bibliotece, gdzie ustawiamy teleskop.
  • Po przeniesieniu się ustawiamy prostą zagadkę z płytek na ścianie.
  • Kierujemy się do jadalni, gdzie, przeniesie nas do kolejnej lokacji.
  • Przechodzimy przez bibliotekę, gdzie znając grę już bez problemu przebiegniemy.
  • Lądujemy w porcie. Kierujemy się na dach budynku, by przez dziurę wskoczyć do środka. Zabieramy klucz i przełączamy dźwig, by przejść przez kanały do magazynu.
  • W magazynie otwieramy sejf kodem – lewo 4, prawo 5, lewo 4.
  • Przy sarkofagu używamy kodu – 258.
  • Przechodzimy przez cały kompleks świątyni
  • Kierujemy się na korytarz przed pokojem Grace. Znajdziemy tam na ziemi klucz do korytarza z pustym pokojem.
  • Otwieramy sejf w pustym pokoju: (Emily) lewo 9, prawo 1, lewo 8.
  • Używamy znalezionej w sejfie żarówki w aparacie pokoju Ruth.
  • Po przejściu przez okopy wylądujemy piwnicy. Włączamy skrzynkę bezpieczników przełączając tylko nr 2.
  • Znajdujemy i układamy na stole plany posiadłości.
  • Wychodzimy do pomieszczenia przy laboratorium i zabieramy klucz do sali operacyjnej.
  • W sali operacyjnej znajdujemy bezpiecznik, a w pomieszczeniu obok zdjęcie mózgu.
  • Drugi bezpiecznik i kolejne zdjęcie znajdziemy w pomieszczeniu gdzie podnieśliśmy klucz.
  • Po umieszczeniu bezpieczników używamy kolejno przełączników: 1, 4, 2.
  • Do układania zdjęć używamy zdjęć 1, 2 z górnego rzędu oraz 2 ze środkowego rzędu.
  • Układamy figurkę na strychu i następnie używamy kodu: 641.
  • Przechodzimy przez statek i uruchamiamy silnik, a potem biegniemy na łódkę, by zjechać na dół i po wciśnięciu przycisku w maszynowni zakończyć poziom.
  • W pokoju dr Graya podnosimy książkę z biurka i odkładamy na regale, by otworzyć tajne przejście.
  • Wewnątrz idziemy do małego pokoiku i odsłaniamy lustro by zdobyć klucz.
  • Otwieramy szafę, a następnie idziemy odebrać telefon.
  • Używamy talizmanu na zegarze wybierając kod – 000.
  • Przez szafę kierujemy się do kolejnej lokacji. W śniegu idziemy po prostu przed siebie, aż wejdziemy na górę. Przeciwnika na końcu najlepiej załatwić strzelbą.
  • Ustawiamy mechanizm: Największy 2 razy w prawo, mniejszy 4 razy w prawo, środkowy 2 razy w lewo.
  • W kolejnej walce z bossem preferowane jest ostrzeliwanie go pistoletem maszynowym, a następnie dobijanie nożem.
  • Po obudzeniu się najlepiej iść od razu do Grace, aby zakończyć grę (związane z trofeum srebro Co to było?).
Ikona osiągnięcia: Cały dzień pracy</span> / <span>An Honest Day’s Work
15

Cały dzień pracy / An Honest Day’s Work

Graj przez więcej niż 8 godzin / Play for more than 8 hours

Trofeum związane z czasem spędzonym w grze. Wymagane 8 godzin wpadnie nam spokojnie podczas drogi do platyny.

Ikona osiągnięcia: Witamy w Derceto</span> / <span>Welcome to Derceto
15

Witamy w Derceto / Welcome to Derceto

Włam się do Derceto / Break into Derceto

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po dostaniu się do willi Derceto na początku gry.

Ikona osiągnięcia: Pośrodku znajdziesz drzwi</span> / <span>In Between There Are Doors
15

Pośrodku znajdziesz drzwi / In Between There Are Doors

Znajdź swój własny talizman / Find your own talisman

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po odnalezieniu talizmanu.

Ikona osiągnięcia: Z torbą w ręku</span> / <span>Left Holding the Bag
15

Z torbą w ręku / Left Holding the Bag

Znajdź torbę Jeremy’ego / Find Jeremy’s bag

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po znalezieniu torby Jeremy’ego.

Ikona osiągnięcia: Biuro ludzi znalezionych</span> / <span>Found & Lost
30

Biuro ludzi znalezionych / Found & Lost

Znajdź Jeremy’ego w kaplicy / Talk to Jeremy in the chapel

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po odnalezieniu Jeremy’ego w kaplicy.

Ikona osiągnięcia: W zupełnie innym miejscu</span> / <span>Somewhere Else Entirely
15

W zupełnie innym miejscu / Somewhere Else Entirely

Znajdź klasztor Taroella / Find the Convent of Taroella

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po dotarciu do klasztoru Taroella.

Ikona osiągnięcia: Zostaw mnie w Nowym Orleanie</span> / <span>Drop Me Off In New Orleans
30

Zostaw mnie w Nowym Orleanie / Drop Me Off In New Orleans

Ucieknij przed Mrocznym Mężczyzną / Escape the Dark Man

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po sekwencji ucieczki przed Mrocznym Mężczyzną.

Ikona osiągnięcia: Odchodzę od zmysłów</span> / <span>Losing My Mind
15

Odchodzę od zmysłów / Losing My Mind

Wejście na pustynię / Walk into the desert

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po dotarciu na pustynię.

Ikona osiągnięcia: Moje miejsce</span> / <span>Where I Belong
15

Moje miejsce / Where I Belong

Wróć do Derceto / Return to Derceto

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po powrocie do Derceto.

Ikona osiągnięcia: Porzucenie</span> / <span>I Abandoned Him
30

Porzucenie / I Abandoned Him

Zaakceptuj swoją okropną przeszłość / Own up to your awful past

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po ukończeniu etapu dedykowanego postaci Emily.

Ikona osiągnięcia: Ukradłem dziecko i pozwoliłem mu utonąć</span> / <span>I Stole the Child and Let Him Drown
30

Ukradłem dziecko i pozwoliłem mu utonąć / I Stole the Child and Let Him Drown

Zaakceptuj swoją okropną przeszłość / Own up to your awful past

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po ukończeniu etapu dedykowanego postaci Edwarda.

Ikona osiągnięcia: Gdy terapia pogarsza sytuację</span> / <span>When Therapy Makes It Worse
15

Gdy terapia pogarsza sytuację / When Therapy Makes It Worse

Zrzuć z siebie pęta samooszukiwania się / Break through the barriers of self-deceit

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po rozmowie z doktorem Gray’em.

Ikona osiągnięcia: Przeszłość jako teraźniejszość</span> / <span>The Past as a Present
15

Przeszłość jako teraźniejszość / The Past as a Present

Zdobądź to, czego chcesz / Get what you want

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po dodarciu do pokoju doktora Graya.

Ikona osiągnięcia: Szał</span> / <span>Frenzy
15

Szał / Frenzy

Wejdź do piekła / Enter hell

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po przejściu przez portal w szafie.

Ikona osiągnięcia: Powrót do normalności</span> / <span>Back to Normal
30

Powrót do normalności / Back to Normal

Zerwij pakt z Mrocznym Mężczyzną / Break the Pact with the Dark Man

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po zerwaniu paktu z Mrocznym Mężczyzną.

Ikona osiągnięcia: Sprawa zamknięta</span> / <span>Case Closed
60

Sprawa zamknięta / Case Closed

Uratuj Nowy Orlean przed Czarną Kozą / Save New Orleans from the Black Goat

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po ukończeniu gry jako Edward.

Ikona osiągnięcia: W bezpiecznym miejscu</span> / <span>Safe and Sound
60

W bezpiecznym miejscu / Safe and Sound

Uratuj Nowy Orlean przed Czarną Kozą / Save New Orleans from the Black Goat

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie naturalnie po ukończeniu gry jako Emily.

Ikona osiągnięcia: Nie pogardzę</span> / <span>Don’t Mind If I Do
15

Nie pogardzę / Don’t Mind If I Do

Skompletuj zestaw przedmiotów kolekcjonerskich / Finish a Lagniappe set

Trofeum związane za znajdźkami. Wpadnie podczas wbijania zloto Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!

Ikona osiągnięcia: Patrz, jak tym machasz</span> / <span>Watch Out Where You’re Waving That Thing
15

Patrz, jak tym machasz / Watch Out Where You’re Waving That Thing

Wyceluj swoją broń w innego człowieka / Aim your gun at a human being

Proste trofeum możliwe do wbicia w towarzystwie innej postaci. Wystarczy przytrzymać próbując wycelować broń w danego bohatera, a otrzymamy pucharek.

Ikona osiągnięcia: Co to było?</span> / <span>What Just Happened?
35

Co to było? / What Just Happened?

Daj Grace prezent / Give Grace a present

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z sekretnym zakończeniem. Wymaga zebrania wszystkich lagniappes z grupy CAŁY ŚWIAT TO SCENA. Wtedy w rozdziale 5 możemy podejść do Grace i aktywować to zakończenie. Dzięki temu unikniemy też walki z finałowym bossem.

Ikona osiągnięcia: Nikt nie wie, co się wydarzyło</span> / <span>Nobody Knows What Happened
35

Nikt nie wie, co się wydarzyło / Nobody Knows What Happened

Rozważ zakończenie tego wszystkiego / Consider ending it all

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z sekretną sceną. Wymaga zebrania wszystkich lagniappes z grupy KLĄTWA HARTWOODÓW. Wtedy na strychu możemy wejść w interakcje z szubienicą, by aktywować tą scenkę. Moment ten jest pokazany na materiale wideo znajdującym się w opisie zloto Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!

Ikona osiągnięcia: Radykalna akceptacja</span> / <span>Radical Acceptance
35

Radykalna akceptacja / Radical Acceptance

Poddaj się Mrocznemu Mężczyźnie / Submit to the Dark Man

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z sekretnym zakończeniem. Wymaga zebrania wszystkich lagniappes z grupy UMRZEĆ Z GODNOŚCIĄ. Wtedy jako Emily, gdy wejdziemy do gabinetu doktora Graya mamy nową możliwość. W małym pomieszczeniu gdzie znajdujemy klucz do szafy możemy zmyć farbę z noszonego obrazu. Jest to krok pierwszy. Potem gramy dalej. Zalecam wykonać sobie manualny zapis na szczycie śnieżnej góry przed walką z czekającym tam przeciwnikiem. Wiąże się to z faktem, że wyzwolenie tego zakończenia bywa kłopotliwe i w razie, gdyby się nie udało będziemy musieli mniej potem powtarzać.

Następnie po pokonaniu bossa, któremu wbijamy sztylet oglądamy następną scenkę bez przewijania. Gdy Emily staje przed Mrocznym Człowiekiem z bronią w dłoni i mówi coś w stylu „Co mam zrobić?” musimy PRZYRTZYMAĆ i następnie cały czas trzymając przesuwamy analog w górę i prawo. Uruchomi się nowa scenka końcowa.

Ikona osiągnięcia: Jedno z tysiąca młodych</span> / <span>One of the Thousand Young
35

Jedno z tysiąca młodych / One of the Thousand Young

Dołącz do sekty / Join a cult

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z sekretnym zakończeniem. Wymaga zebrania wszystkich lagniappes z grupy KOZA BEZ ROGÓW. Wtedy jako Edward w rozdziale 4 musimy udać się do oranżerii i tam za drzewem złożyć ofiarę. Następnie kontynuujemy standardowo rozgrywkę.

Po interakcji z fontanną w finale gry oglądamy następną scenkę bez przewijania. Gdy pojawi się Emily na balkonie przesuwamy lewy analog w lewo , by zamiast na nią spojrzeć na drzewo. Uruchomi się nowa scenka końcowa.

Ikona osiągnięcia: Wieczór przy ognisku</span> / <span>Bonfire Night
15

Wieczór przy ognisku / Bonfire Night

Zabij wroga ogniem / Kill an enemy with fire

Trofeum związane z walką. W miejscach starć często natkniemy się na przedmioty do rzucania i będą to między innymi podpalające koktajle. By zdobyć to trofeum musimy podnieść taki i wymierzyć w przeciwnika przytrzymując . Najsłabsi przeciwnicy padną od jednego takiego rzutu.

Ikona osiągnięcia: Na twardo</span> / <span>Hard Boiled
15

Na twardo / Hard Boiled

Zabij wroga strzelbą / Kill an enemy with shotgun

Możliwe do przeoczenia

Wymaga zebrania wszystkich lagniappes z grupy ZAGUBIONE DZIECI. Wtedy w salonie otworzy się gablotka ze strzelbą. Następnie wystarczy już tylko ustrzelić dowolnego przeciwnika.

Ikona osiągnięcia: Gangster</span> / <span>Gangster
15

Gangster / Gangster

Zabij wroga pistoletem maszynowym Thompson / Kill an enemy with Tommy gun

Możliwe do przeoczenia

Pistolet maszynowy Thompson znajdziemy w Rozdziale 3 podczas odwiedzania magazynu. Teoretycznie można go nie zabrać, więc trofeum można pominąć, ale jest to niezwykle mało prawdopodobne. Wystarczy już tylko ustrzelić dowolnego przeciwnika.

Ikona osiągnięcia: Zamki mnie nie powstrzymają!</span> / <span>You Can’t Keep Me Out!
15

Zamki mnie nie powstrzymają! / You Can’t Keep Me Out!

Otwórz wszystkie sejfy i zamki w grze. / Open all of the safes and locks in the game

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy okazję otwierać sejfy oraz drzwi. Sęk w tym, że by otworzyć wszystkie musimy przejść grę zarówno jako Edward, jak i Emily. Wiąże się to z faktem, że przejścia te się nieco różnią. Zalecam otworzyć dokładnie wszystkie przy obu przejściach. Teoretycznie wystarczy każdy z nich raz, ale gra różnie to liczy, a czasem i jedne drzwi w trakcie jednej rozgrywki należy otworzyć więcej razy. Materiał wideo z lokalizacją wszystkich znajduje się w opisie zloto Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!

Ikona osiągnięcia: Gaduła</span> / <span>Chatterbox
30

Gaduła / Chatterbox

Porozmawiaj ze wszystkimi o wszystkim / Talk to everybody about everything

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy okazję porozmawiać z napotkanymi postaciami. Sęk w tym, że by zaliczyć wszystkie rozmowy należy przejść grę zarówno jako Edward, jak i Emily. Wiąże się to z faktem, że przejścia te się nieco różnią. W przypadku dialogów te wyglądają zupełnie inaczej dla każdej z postaci. W grze występuje po 12 okazji do rozmów dla obu przejść. Zazwyczaj są to 3 kolejne dialogi, ale trafi się jeden z 2 rozmowami i jedno zagadanie do nieprzytomnego. Materiał wideo z lokalizacją wszystkich znajduje się w opisie zloto Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!

Ikona osiągnięcia: Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!</span> / <span>Look At All the Free Stuff I Got!
60

Tylko spójrz na te darmowe przedmioty! / Look At All the Free Stuff I Got!

Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie / Find all the lagniappes

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy do znalezienia dokładnie 45 sztuk tak zwanych lagniappes. Część z nich jest też wymagana do zdobycia innych pucharków. Poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek w grze.

Lista lagniappes:

  • GDY SPRAWIA, ŻE CZUJESZ SIĘ GORZEJ
  • PIRACI Z PONTCHARTRAIN
    • Afisz przedstawienia operowego – 33:26
    • Blada maska – 45:13
    • Mapa Karaibów – 39:42
  • OSOBLIWE KULTY
    • Kozioł ofiarny – 41:51
    • Dzieci Mrocznego Słońca – 31:34
    • Popioły indygo – 39:20
  • KLĄTWA HARTWOODÓW (wymagane do srebro Nikt nie wie, co się wydarzyło)
    • Alone in the Dark – 8:25
    • Zobacz Czarnego Faraona – 30:17
    • Porzucona paleta – 13:27
  • MIASTO O KRZTAŁCIE PÓŁKSIĘŻYCA
    • Pudełko zapałek – 27:39
    • Ju-ju – 5:57
    • Bilet tramwajowy – 2:02
  • WIĘZIEŃ LODU
    • Mozaikowy odłamek – 44:24
    • Nie przeszkadzać – 47:07
    • Upiorny dar – 48:54
  • ZAGUBIONE DZIECI (wymagane do braz Na twardo)
    • Pieczątka – 4:41
    • Obroża dla psa – 16:15
    • Wieczne pióro – 9:49
  • UMRZEĆ Z GODNOŚCIĄ (wymagane do srebro Radykalna akceptacja)
  • ŚMIERĆ AUTORA
    • Taśma do maszyny do pisania – 1:12:04
    • Scenariusz filmu – 35:27
    • Rozbite okulary – 32:08
  • BYDŁO ROGATE
    • Zdemaskowane zło – 27:01
    • Figurka wpatrującej się postaci – 14:28
    • Zmumifikowany kot – 12:02
  • TYSIĄC MŁODYCH
    • Ucięty róg – 28:45
    • Zapomniany krucyfiks – 17:16
    • Zegarek pielęgniarki – 21:49
  • CAŁY ŚWIAT TO SCENA (wymagane do srebro Co to było? )
    • Zabawka w kształcie talizmanu – 47:40
    • Pudełko herbatników – 1:11:43
    • Osobliwa serwetka – 40:16
  • WIELKI KRYZYS
  • KOZA BEZ ROGÓW (wymagane do srebro Jedno z tysiąca młodych)
    • Bluźnierczy totem – 40:41
    • Zakonserwowany gad – 5:18
    • Stary shaker – 38:49
  • WŁÓCZĘDZY
    • Urna kanopska – 31:13
    • Jasność w oddali – 22:47
    • Zepsuty kompas – 46:12

Ikona osiągnięcia: Abstynencja</span> / <span>Teetotaller
60

Abstynencja / Teetotaller

Ukończ grę ani razu nie korzystając z piersiówki / Finish the game without drinking from your flask

Możliwe do przeoczenia

W starszej wersji gry pucharek ten mógł z jakiegoś powodu nie wpadać. Zostało to załatane. Jeśli jednak nadal mamy z tym problem musimy usunąć wszystkie zapisy poprzez menu konsoli (można wcześniej przesłać je do chmury, by ich nie stracić). Potem zaczynamy grę na zupełnie nowym pliku zapisu. I tu już nie powinno być problemów.

Trofeum to warto połączyć z srebro Nie mam za dużo czasu. Wystarczy ani razu nie wcisnąć przycisku odpowiedzialnego za leczenie. Warto grać na najniższym poziomie trudności, większość wrogów można spokojnie uniknąć i przebiec obok wciskając , a tych którzy wybitnie stoją na drodze wystarczy rozstrzelać. Zaleca się unikać walki wręcz. W zasadzie jedynie w finale jest obowiązkowe większe starcie, ale dwóch pierwszych bossów na śniegu można na luzie załatwić bez otrzymywania obrażeń. Pierwszego strzelbą, a drugiego pistoletem maszynowym. Finalnego bossa zaś możemy pominąć wybierając sekretne zakończenie z trofeum srebro Co to było?.

Ikona osiągnięcia: Bibliotekarz</span> / <span>Librarian
30

Bibliotekarz / Librarian

Przeczytaj wszystkie wskazówki / Read all the clues

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze natrafiamy na sporą ilość wskazówek. Sęk w tym, że by zebrać je wszystkie musimy przejść grę zarówno jako Edward, jak i Emily. Wiąże się to z faktem, że przejścia te się nieco różnią. Zalecam zebrać dokładnie wszystkie przy obu przejściach. Także te powtarzające się. Teoretycznie wystarczy każdy z nich raz, ale gra różnie to liczy, a lepiej dmuchać na zimne. Materiał wideo z lokalizacją wszystkich znajduje się w opisie zloto Tylko spójrz na te darmowe przedmioty!

W przypadku, gdyby z jakiegoś powodu pucharek ten nam nie wpadł po przejściu jako Edward oraz Emliy mimo zbierania wszystkich wskazówek jest jeszcze jedna opcja. Wczytujemy moment z końca gry najpierw dla jednej postaci, potem dla drugiej. I tam odczytujemy każdą zebraną notatkę z menu dowodów. Może się bowiem zdarzyć, że jakiejś zebranej, a nieprzeczytanej z jakiegoś powodu nie zaliczyło. Najpewniej problem ten już został załatany, ale w starszej wersji niektórzy gracze mieli z tym problemy.