Kolejna z części serii AC doczekała się remastera – tym razem na Waszych konsolach możecie odpalić Assassin’s Creed III Remastered. Platyna, jak we wszystkich innych częściach, nie jest trudna, aczkolwiek czasochłonna i trochę nużąca. Zapraszamy Was do skorzystania z poniższego poradnika.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
- Liczba trofeów: x1/ x1 / x7 / x46
- Liczba trofeów offline: 55
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: Skompletowany
- Czas do zdobycia platyny: 45 godzin
Krok po kroku:
KROK I – Ukończenie podstawowej fabuły
- Gra nie posiada żadnych trofeów, które można przegapić. Jedyne na co warto zwrócić uwagę, to misja dla Ludzi z Pogranicza „Niezidentyfikowane obiekty latające”, którą można w bardzo łatwy sposób zgliczować. Wystarczy, że wyjdziemy z Bostonu lub wyłączymy konsole, a misja stanie się niemożliwa do ukończenia. Zadanie będzie kazało nam iść na Beacon Hill, jednak znacznik misji będzie wskazywał wszystkie tawerny. Restart gry lub zainstalowanie jej ponownie nie pomoże i jedyną opcją będzie rozpoczęcie całej gry od nowa! Dlatego misję tę należy wykonać od razu przy jednym podejściu.
- Podczas wykonywania misji fabularnych warto od razu wykonywać też opcjonalne zadania dodatkowe. W większości przypadków nie są one zbyt trudne, a oszczędzimy sobie w ten sposób sporo czasu.
- Kiedy trafiamy do nowego miasta/terenu – w pierwszej kolejności powinniśmy zsynchronizować punkty widokowe. Da nam to wgląd w pozostałe aktywności na mapie. Warto też wcześnie odblokować wszystkie punkty szybkiej podróży, aby mieć szybki dostęp do każdego miejsca na mapie (mapy z zaznaczonymi wszystkimi wejściami znajdują się przy trofeum Skompletowany / Completionist).
- W początkowej fazie gry dobrym źródłem pieniędzy jest otwieranie skrzyń. Kiedy będziemy mogli rozwijać już osadę, warto postawić na wysyłanie konwojów. Szczególnie dużo możemy zarobić na konwojach morskich. Wysyłając na przykład statek pełen przyzwoitych ubrań i kołder do Luizburga, zarobimy grubo ponad £10 000. Wcześniej jednak musimy ukończyć większość misji mieszkańców osady (żeby odblokować konwoje morskie), otworzyć skrzynie (żeby odblokować schematy droższych produktów) i oczyścić szlaki morskie z zagrożeń wykonując zlecenia kaperskie
- Kiedy jesteśmy w osadzie, warto obserwować mieszkańców. Możliwe, że zaobserwujemy nową czynność, co przybliży nas do zdobycia pucharka Niezwykły człowiek / An Extraordinary Man
- Warto też przejrzeć wyzwania, które dostaniemy od klubów (wciskamy ekran dotykowy > schodzimy do zakładki „dziennik > , aby wyświetlić wyzwania i misje klubów), aby starać się wykonywać je w miarę przechodzenia gry. Jeżeli wymogi jakiegoś wyzwania udałoby się nam ukończyć zanim to wyzwanie w ogóle dostaniemy, możemy być spokojni, zadanie to od razu odznaczy się jako „wykonane”. Więcej info przy trofeach Tylko za zaproszeniami / By Invitation Only i W dobrym towarzystwie / In Good Standing
KROK II – Pozostałe aktywności i osiągnięcie 100% wskaźnika postępów
- Jeśli nie udało się nam ukończyć jakiejś misji fabularnej z 100% synchronizacją, możemy teraz wrócić do niej ( Przycisk OPTIONS > Wskaźnik DNA >Misje główne > wybieramy misje, którą chcemy powtórzyć).
- Wykonujemy wszystkie misje morskie/zlecenia kaperskie i ulepszamy maksymalnie Aquilę.
- Robimy misje poboczne dla klubów i dobijamy wszystkie brakujące wyzwania.
- Zaliczamy brakujące misje mieszkańców osady oraz brakujące aktywności do Encyklopedii Powszechnej.
KROK III – Przechodzimy dodatek „Tyrania króla Waszyngtona”
- Z menu przed wczytaniem gry wybieramy „Tyrania króla Waszyngtona”, nasz profil i następnie poszczególne części dodatku.
- Za każdym razem, gdy wyłączymy konsole, to wszystko oprócz misji fabularnych zostanie zresetowane. Aby osiągnąć 100% synchronizacji należy więc znaleźć wszystkie 3 klarowne artefakty pamięci i wykonać wszystkie misje mieszkańców podczas jednego podejścia!
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Mistrz Asasynów / Master Assassin
Zdobądź każde z trofeów. / Get every trophy.
Brawo! Zasługujesz na tytuł Mistrza Assassynów.
Nagłe przebudzenie / Rude Awakening
Wejdź ponownie do Animusa. / Re-Enter the Animus.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Kochany tato / Daddy Dearest
Ukończ wszystkie elementy we współczesności (Stadion). / Complete Present - Stadium.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia. Po ukończeniu sekwencji 5 przeniesieni zostaniemy do współczesności, gdzie jako Desmond pokonać musimy krótki etap wspinaczkowy.
Sprawa Crossa / Criss Cross
Ukończ wszystkie elementy we współczesności (Wieżowiec). / Complete Present - Skyscraper.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia. Po ukończeniu sekwencji 8 przeniesieni zostaniemy do współczesności, gdzie jako Desmond pokonać musimy etap, który polega głównie na przekradaniu się między strażnikami.
Koniec jest bliski / The End is Nigh
Ukończ wszystkie elementy we współczesności (Abstergo). / Complete Present - Abstergo.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia. Po ukończeniu sekwencji 10 przeniesieni zostaniemy do współczesności, gdzie jako Desmond pokonać musimy etap, który polega głównie na walce z przeciwnikami.
Dobry uczynek musi być ukarany / No Good Deed Goes Unpunished
Otwórz drzwi Świątyni i poznaj przeznaczenie Desmonda. / Open the Temple Door and learn Desmond's fate.
Trofeum zdobywamy po przejściu fabuły. Nie do pominięcia.
Tajemniczy gość / Mystery Guest
Ukończ Sekwencję 1 i 2. / Complete Sequence 1 & 2.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Lubisz jabłka? / How D'ya Like Them Apples
Ukończ Sekwencję 3. / Complete Sequence 3.
Narodziny bohaterów / Heroes are Born
Ukończ Sekwencję 4. / Complete Sequence 4.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Dzień Templariusza / The Day the Templars Cried
Ukończ Sekwencję 5. / Complete Sequence 5.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Herbata dla Anglika / Tea is for Englishmen
Ukończ Sekwencję 6. / Complete Sequence 6.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Białka ich oczu / The Whites of Their Eyes
Ukończ Sekwencję 7. / Complete Sequence 7.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Uwięziony wilk / Caged Wolf
Ukończ Sekwencję 8. / Complete Sequence 8.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Dwie, gdy od morza / Two if by Sea
Ukończ Sekwencję 9. / Complete Sequence 9.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Ponure oczekiwania / Grim Expectations
Ukończ Sekwencję 10. / Complete Sequence 10.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Trudny koniec / Difficult End
Ukończ Sekwencję 11. / Complete Sequence 11.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Suma wszystkich prawd / The Sum of Truth
Ukończ Sekwencję 12. / Complete Sequence 12.
Trofeum zdobywamy naturalnie w trakcie przechodzenia fabuły. Nie do pominięcia.
Perfekcjonista / Perfectionist
Ukończ na 100% każdą z głównych misji wraz z jej ograniczeniami. / Complete 100% of all main mission constraints.
Podczas wykonywania misji fabularnych, poza głównymi celami dostawać będziemy także zadania dodatkowe (widoczne w lewym górnym rogu ekranu). Np. nie stracić więcej niż 50%punktów życia lub wykonać zabójstwo w określony sposób. Na koniec misji zawsze pokazany zostanie nam poziom synchronizacji. Jeśli wykonaliśmy wszystkie zadania poboczne, otrzymamy 100% poziomu synchronizacji Aby zdobyć to trofeum musimy więc wykonać wszystkie opcjonalne zadanie we wszystkich misjach głównego wątku. Jeśli zaliczymy zadanie, zaznaczone ono zostanie na jasno-niebiesko, jeśli nie, na czerwono. W takim wypadku należy cofnąć grę do ostatniego punktu kontrolnego ( Przycisk OPTIONS i w menu wybieramy opcję „wczytaj ostatni punkt kontrolny”) lub jeśli mamy pecha i po naszej porażce gra się zapisała, restartować misję ( Przycisk OPTIONS i w menu wybieramy opcję” restartuj wspomnienie”). Wszystkie misje główne można powtarzać po ich ukończeniu, więc to żaden problem, jeżeli nie uzyskaliśmy 100% synchronizacji i dalej szliśmy z fabułą. Można do mich wrócić po ukończeniu gry ( Przycisk OPTIONS > Wskaźnik DNA >Misje główne > wybieramy misję, którą chcemy powtórzyć ).
Niezwykły człowiek / An Extraordinary Man
Skompletuj Encyklopedię Powszechną. / Complete the Encyclopedia of the Common Man.
Podczas sekwencji 6 w głównej posiadłości w osadzie pojawi się misja poboczna. Achilles zleci nam rejestrowanie życia codziennego mieszkańców. Skanujemy wciskając / i patrząc na daną postać (powinna się ona oznaczyć białą poświatą). Aby sprawdzić, czy dana postać wykonuję czynność, którą można przeskanować, włączamy wzrok orła (wciskając ). Jeżeli świeci się na żółto, to jest w trakcie czynności, którą można przeskanować. Do pucharku potrzebujemy tylko 3 unikatowych czynności dla każdej postaci, mimo iż niektóre (możliwe, że wszystkie) mają ich więcej.
Wiedza i praktyka / Patent Not Pending
Przygotuj jeden z wynalazków Franklina, by przyozdobić nim swóje włości. / Craft one of Franklin's inventions to decorate your Manor.
Wynalazki Franklina budować można na ekranie zarządzania ekonomią osady(księga w posiadłości w osadzie lub w dowolnym sklepie) . Aby odblokować schemat wynalazku należy skompletować jeden almanach (4 strony, więcej info przy trofeum Rozrzucone na wietrze / Blowing in the Wind). Zanim jednak będziemy mogli zbudować jakiś wynalazek, musimy sprowadzić do osady specjalistów i wykonać część ich zadań (więcej info przy trofeum Kompletny zestaw / A Complete Set).
Prywatka / House Party
Zaciągnij na służbę dowolnego z rzemieślników i przekonaj do osiedlenia się w osadzie. / Recruit any of the Artisans and see them settled on the Homestead.
Nie do pominięcia. Pucharek zdobywamy po drodze do wbicia trofea Kompletny zestaw / A Complete Set
Kompletny zestaw / A Complete Set
Spraw, by w osadzie pojawiły się wszystkie postacie dodatkowe. / See all the optional characters settled at the Homestead.
Pod koniec sekwencji 5 otrzymamy możliwość werbowania do naszej osady mieszkańców wypełniając misje oznaczone taką ikoną:Są one dostępne głównie w osadzie, ale kilka znajdziemy też na Pograniczu, w Bostonie i Nowym Jorku. Nie wszystkie sprowadzają do naszej osady nowych mieszkańców, zdecydowana większość będzie rozwijać poziom zamieszkałych już osadników. Nowe misje pojawiają się wraz z rozwojem fabuły. Lista wszystkich osadników wygląda następująco:
- Drwale
- Stolarz
- Łowczyni
- Farmerzy
- Górnik
- Kowal
- Medyk
- Szynkarze
- Krawcowa
- Ksiądz
Zapalony gracz / Original Gamer
Będąc w osadzie wygraj w każdej z gier: Fanorona, Młynek i Bowls. / Win a game of Fanorona, Morris and Bowls on the Homestead.
To niepozorne trofeum może stanowić dosyć duże wyzwanie, gdyż AI jest bezlitosne. Aby rozpocząć gry, musimy znaleźć na mapie ikonę kostki do gry. Zagrać w Fanorona możemy w głównej posiadłości, w młynek w tawernie (którą zbudujemy wykonując misje mieszkańców, więcej info przy Kompletny zestaw / A Complete Set ), a bowls przed tawerną.
Bowls – najprostsza ze wszystkich gier. Wystarczy trochę pograć i powinniśmy dojść do wprawy w precyzyjnym rzucie kulą i szacowaniu odległości jakie kule potrzebują na zatrzymanie. Punkty w tej grze zdobywamy kiedy nasze kule są bliżej pierwszej rzuconej małej czerwonej kuleczki. Kiedy dwie nasze kule są bliżej niż najbliższa przeciwnika to zdobywamy 2 punkty i podobnie z trzema czy czterema. Dobrą taktyką jest wybijanie kul wroga.
Uwaga: Należy wygrać w bowls dostępne przed tawerną Dostępna gra w porcie nie wlicza się do trofeum.
Młynek – i tu już zaczynają się schody, gdyż przeciwnik tanio skóry nie sprzeda i będzie agresywnie nas kontrował. Na początku gry każdy gracz układa na stole swoje 9 pionków. Celem jest ułożenie prostej linii z trzech, wtedy zdejmujemy jeden pionek wroga. Gra kończy się, kiedy zostawimy wroga z 2 pionkami. Kiedy już położymy wszystkie 9 pionków na planszy, to w następnych rundach wykonujemy nimi ruchy na sąsiadujące puste pola. Gdy graczowi zostaną tylko 3 pionki, to może ruszać swoje pionki na dowolne pole, niekoniecznie sąsiadujące.
Fanorona – gra, z którą miałem największe problemy. Celem gry jest usunięcie wszystkich pionków wroga. Pionki usuwamy, wykonując w prostej linii ruch do pionka lub od pionka. Usuwamy wtedy wszystkie pionki znajdujące się w tej linii. Kiedy po ruchu mamy jeszcze możliwość zbicia kolejnych pionków, to je zbijamy. Poniżej przedstawiam moją taktykę na wygraną, jednak należy pamiętać że AI zachowuje się za każdym razem inaczej, więc nie gwarantuje ona na zwycięstwa, a jedynie może stanowić wskazówkę.
Za liniami wroga / Bring Down the House
Rozpoznaj Fort Wolcott. / Explore Fort Wolcott.
Aby zdobyć ten pucharek musimy ukończyć misję Fort Wolcott. Jest to pierwsza misja morska, którą odblokowujemy oddając skrzynie z drobiazgami Drewnianej Nodze w porcie w osadzie. Misję rozpoczynamy wybierając na mapie wyboru misji morskich taką ikonę:
Tropami Kidda / Kidd Gloves
Odkryj zagadkę Oak Island. / Uncover the mystery of Oak Island.
Po skompletowaniu całej mapy kapitana Kidda (ukończeniu 4 misji morskich oznaczonych tak jak powyżej), odblokuje się misja morska na północ od osady. Na wyspie musimy odnaleźć 4 punkty, w których rozwiązać należy 4 proste minigierki w dopasowanie symboli do otoczenia. Po ukończeniu wszystkich, zaatakuje nas sfora 3 wilków (nie wiem, czy to tylko u mnie, ale nie dało się ich zabić w QTE), aby osiągnąć 100% synchronizacji nie wolno zabijać ich za pomocą broni dystansowej. Świetnie w tym miejscu sprawdzą się zatrute strzałki (o dziwo nie wliczają się do broni dystansowej) które możemy rzucać z drzewa. Po etapie wspinaczkowym i ucieczce z groty misja kończy się sukcesem, a my oprócz pucharka możemy cieszyć się nową zdolnością odbijania kul.
Wszystko wypucowane / All Washed Up
Ukończ wszystkie misje morskie na pokładzie Aquili. / Complete all Naval Missions aboard the Aquila.
Dostęp do misji na pokładzie Aquili uzyskamy na koniec sekwencji 5. Misje morskie i zlecenia kaperskie rozpoczynamy u nadzorcy portu w Domostwie Davenporta, Bostonie, Nowym Jorku lub na Pograniczu. Przed rozpoczęciem ich wykonywania, warto wcześniej ulepszyć trochę nasz statek (w szczególności wsporniki kadłuba i dodatkową armatę). Dobrym źródłem pieniędzy na ulepszenia w początkowej fazie gry może być otwieranie skrzyń w miastach. Warto też wykonać od razu wszystkie zadania opcjonalne podczas misji, aby później nie powtarzać ich do trofeum Skompletowany / Completionist
Przedsiębiorca, a nie pirat! / Entrepreneur, not Pirate!
Wykonaj wszystkie 12 zleceń kaperskich. / Complete all 12 Privateer Contracts.
To samo co przy pucharku Wszystko wypucowane / All Washed Up
Szkutnik / Tumblehome
Zmodyfikuj Aquilę. / Upgrade the Aquila.
Aby zdobyć ten pucharek wystarczy kupić dowolne ulepszenie do statku. Ulepszenia kupujemy w porcie, w domostwie Davenporta korzystając z księgi znajdującej się na stole zaraz obok kapitana. Najtańszą opcją jest dodatkowa armata, która kosztuje £2500.
Tylko za zaproszeniami / By Invitation Only
Otrzymaj zaproszenie do klubu. / Be invited to join a Club.
Aby zdobyć to trofeum musimy spełnić pewne wymagania żeby móc wykonywać wyzwania poszczególnych klubów.
- Towarzystwo Łowieckie – należy zabić i oskórować dowolne zwierze
- Ludzie z Pogranicza – należy znaleźć obóz na Pograniczu
- Bostońscy Pięściarze – należy pokonać wroga przy użyciu samych pięści
- Gildia Złodziei – należy ukraść w sumie £100
W dobrym towarzystwie / In Good Standing
Ukończ wszystkie wyzwania dla dowolnego z klubów. / Complete all challenges for any of the Clubs.
Żeby wykonywać wyzwania dla klubów, najpierw musimy do nich przystąpić. Jak to zrobić opisane jest przy trofeum Tylko za zaproszeniami / By Invitation Only. Do zdobycia tego pucharka wystarczy zrobić tylko 3 serie wyzwań dla jednego klubu, jednak do Skompletowany / Completionist musimy już wykonać dla wszystkich 4 klubów. Wyzwania wyglądają następująco:
Towarzystwo łowieckie
Poziom 1:
- Zabij 5 jeleni
- Zabij wilka
- Zdejmij skórę z 10 zwierząt – skórujemy przytrzymując /
- Sprzedaj łupy myśliwskie o wartości £500 – sprzedajemy je w sklepach
- Użyj przynęt i sideł aby schwytać 5 zwierząt – podobnie jak w misji 3 sekwencji 4, warto robić to w miejscach nieopodal niespłoszonych zwierząt
- Zabij niedźwiedzia przy pomocy ukrytego ostrza – jeśli będziemy mieć problemy ze znalezieniem niedźwiedzia, to pierwsza misji polowania dla towarzystwa łowieckiego polega na zabiciu niedźwiedzia w jaskini
Poziom 2:
- Zabij 5 zwierząt używając przynęty – podobnie jak w misji 3 sekwencji 4 używamy przynęty po czym chowamy się lub wspinamy na drzewo
- Oskóruj 25 zwierząt
- Zabij 10 zwierząt przy pomocy ukrytego ostrza
- Złap w sidła 20 zwierząt – czasami gra zalicza złapanie dopiero kiedy zbliżymy się do upolowanego zwierzęcia, czasami już w momencie złapania nawet jeśli jesteśmy na drugim końcu mapy
- Zabij 15 zwierząt przy pomocy łuku – warto po każdym zabiciu oskórować zwierzę, aby zebrać z powrotem strzałę
Poziom 3:
- Oskórować każdy rodzaj zwierzęcia- w grze spotkamy: rysie, łosie, bobry, zające, kuguary, jelenie, wilki, niedźwiedzie, lisy, szopy
- Zabij 5 zwierząt jadąc konno – należy zabić zwierzęta ukrytym ostrzem zeskakując z konia. Zabijanie strzelając z łuku czy broni palnej nie jest wliczane
- Sprzedaj łupy myśliwskie o wartości £2000
- Zabij 10 zwierząt w walce wręcz – są to zabójstwa dokonywane podczas QTE na niedźwiedziach, wilkach, kuguarach, rysiach i łosiach
- Skompletuj mapę łowiecką – tak wygląda kompletna lista zwierząt we wszystkich rejonach:
- Domostwo Davenporta: łoś, szop, bóbr, jeleń zając, lis, wilk
- Black Creek: ryś, jeleń bóbr, zając
- Kanien:keh: kuguar, jeleń, wilk, zając
- John’s Town: łoś, wilk, niedźwiedź, zając
- Dolina Forge: łoś, szop, bóbr, zając
- Diamond Basin: kuguar, wilk, jeleń, bóbr
- Wzgórza Great Piece: ryś, wilk, łoś, zając
- Concord: jeleń, bóbr, szop, zając
- Lexington: jeleń, wilk, szop, zając
- Szkockie Równiny: kuguar, jeleń, szop, zając
- Packanack: niedźwiedź, ryś, bóbr, zając
- Las Troya: wilk, łoś, jeleń, zając
- Monmouth: wilk, zając, szop, łoś
- Zbierz 50 nieuszkodzonych skór – nieuszkodzone skóry otrzymujemy od zwierząt które zabiliśmy przy pomocy łuku, ukrytego ostrza lub sideł
Ludzie z Pogranicza
Poziom 1:
- Wykonaj 10 skoków wiary
- Odkryj 5 punktów synchronizacji
- Odkryj 5 wejść do sieci podziemnych tuneli – mapy z zaznaczonymi wszystkimi wejściami znajdują się przy trofeum Skompletowany / Completionist
- Odkryj lokalizację wszystkich fortów – mapy z zaznaczonymi wszystkimi fortami znajdują się przy trofeum Skompletowany / Completionist
- Przebiegnij po drzewach 100 metrów za jednym razem – W osadzie i na pograniczu jest bardzo dużo wystarczająco długich tras nad ziemią. Nie powinno stanowić problemu znalezienie jednej
- Zbierz 5 piór – w sklepach można kupić mapę, pokazującą lokalizację wszystkich piór
Poziom 2:
- Skocz do wody z wysokości 50 metrów – ma zdjęciach oznaczyłem miejsce z którego można wykonać odpowiedni skok
- Skompletuj Almanach – jeśli mamy problem ze znalezieniem jakiejś strony Almanachu, to w sklepach można kupić mapę, pokazującą ich lokalizację (więcej info przy trofeum Rozrzucone na wietrze / Blowing in the Wind )
- Wejdź na łączną wysokość 1500 metrów
- Odkryj wszystkie faktorie handlowe na Pograniczu – mapa z ich lokalizacją znajduje się przy trofeum Leśny łowca / Coureur des Bois
- Wysłuchaj wszystkich rozmów Waszyngtona- Waszyngton zaznaczony jest na mapie literą „W”. w sumie są 3 rozmowy. Jedna w Nowym Jorku po ukończeniu gry, dwie w pierwszej misji sekwencji 9
Poziom 3:
- Odkryj całą mapę Bostonu – powinno wpaść naturalnie podczas „czyszczenia” mapy ze wszystkich punktów widokowych i znajdziek. Jeśli nie, to należy znaleźć na mapie przyciemnione miejsca i tam się udać. Wymagane jest odkrycie około 90% mapy. Dotyczy też następnych 2 wyzwań
- Odkryj całą mapę Nowego Jorku
- Odkryj całą mapę Pogranicza
- Wejdź na wszystkie punkty obserwacyjne
- Odkryj wszystkie wejścia do podziemnej sieci tuneli w Nowym Jorku i w Bostonie – mapy z zaznaczonymi wszystkimi wejściami znajdują się przy trofeum Skompletowany / Completionist
- Odwiedź każdą tawernę na Pograniczu, w Nowym Jorku i w Bostonie – na mapie oznaczone są symbolem kości (w Bostonie symbolem misji wyzwoleniowych). W Nowym Jorku jest ich 5, W Bostonie 4, a na Pograniczu 4.
Bostońscy Pięściarze
Poziom 1
- Spotkaj się z Haroldem Ringiem w starym browarze w Bostonie- łatwo go znaleźć, gdyż będzie zaznaczony na mapie symbolem pięści
- Rozbrój 5 wrogów – aby rozbroić wroga należy go skontrować wciskając / i następnie wcisnąć /
- Zabij 5 wrogów pozostających pod wpływem bomby dymnej w przeciągu 10 sekund – nie należy być w trakcie walki podczas rzucania bomby, w przeciwnym wypadku Connor zamiast zabijać jednym ruchem może zacząć wyprowadzać normalne ataki
- Zabij 25 wrogów za pomocą swoich ukrytych ostrzy
- Zabij z ukrycia 10 wrogów, nie dając się wykryć
- Zabij 10 oficerów – są to wrogowie walczący szablą którzy kontrują nasze ciosy
- Zabij 5 wrogów w jednej serii
Poziom 2:
- Zabij 10 grenadierów – są to duzi przeciwnicy w kiltach którzy walczą toporami
- Zabij przeciwników używając każdego typu broni – w skład wszystkich broni wchodzą: muszkiet, szabla/miecz, ciężki topór, tomahawk/sztylet, maczuga, ukryte ostrza, pistolet, łuk, zatruta strzałka, mina potykowa, strzałka z liną
- Wykonaj 5 podwójnych zabójstw
- 10 razy wezwij do pomocy rekrutów – więcej o rekrótach przy trofeum Magna cum Laude / Magna cum Laude . Wzywamy ich do pomocy w walce wciskając /
- Przejmij 3 forty – mapy z zaznaczonymi wszystkimi fortami znajdują się przy trofeum Skompletowany / Completionist. Forty przejmujemy niszcząc zapasy prochu, zabijając kapitana i na końcu zdejmując flagę
Poziom 3:
- Zabij 7 przeciwników wykonując jedną serię zabójstw
- 5 razy powieś przeciwnika na gałęzi za pomocą strzałki z liną – więcej info przy trofeum Drapieżnik / Predator
- Kup każdą broń dostępną w sklepie – bronie do kupienia odblokowują się w sklepach w miarę postępu fabuły. Część broni sami musimy wytworzyć na ekranie zarządzania ekonomią osady(księga w posiadłości w osadzie lub w dowolnym sklepie) . Aby odblokować schematy musimy otwierać skrzynie (nie wszystkie są dostępne od początku, część odblokuje się z postępem fabuły). Przedmiot „sztabka specjalnego żelaza” potrzebny do części broni znajduje się w skrzyni w osadzie. Wpierw trzeba ukończyć wszystkie zadania mieszkańców osady. Za stajniami głównej posiadłości musimy opuścić się na niższą półkę skalną klifu. Miejsce to wygląda tak:
- Rozbrój i zabij 5 jegrów ich własną bronią – więcej info przy trofeum Na zgon jegrów / Jager Bomb
- 10 razy zablokuj strzał żywą tarczą – więcej info przy trofeum Na linii ognia / Whit’s fur ye’ll no go by ye!
Gildia złodziei
Poziom 1:
- Obrabuj zwłoki 10 razy – przytrzymujemy / przy zabitym wrogu
- Wykonaj zabójstwo z powietrza 25 razy
- Schwytaj kuriera- kurierzy wyglądają o tak:
Pojawiają się losowo w Bostonie i Nowym Jorku. Chwytamy go wciskając /, nie wolno go zabić ani znokautować bo w przeciwnym wypadku zadanie nie zaliczy się.
- ukradnij £200
- Zabij 25 wrogów atakując z kryjówki – wliczają się w to zabójstwa ze stogów siana, studni lub za krawędzi
Poziom 2:
- 10 razy ucieknij z otwartego konfliktu poprzez wmieszanie się w tłum lub ukrycie się
- Odciągnij psa strażniczego za pomocą przynęty 3 razy – stróżującego psa można spotkać np. w środkowej części granicy zachodniego i wschodniego Nowego Jorku w obszarze mapy zaznaczonym na czerwono. Rzucamy nieopodal przynętę. Pies powinien od razu podejść do niej. Teleportujemy się do pobliskiego punktu szybkiej podróży i powtarzamy czynność jeszcze 2 razy
- Ukradnij wszystko co ma przy sobie strażnik 3 razy – zazwyczaj wrogiego żołnierza można okraść 2 razy. Raz z pieniędzy, drugi raz z przedmiotu
- Ukradnij wszystko co ma przy sobie bogaty mieszczanin , nie dając się wykryć – bogaci mieszczanie są lepiej odziani niż pospólstwo, często noszą kapelusze. Podobnie jak żołnierzy, można ich okraść 2 razy
- Wykonaj 30 zabójstw z ukrycia pozostając niezauważonym
Poziom 3:
- Otruj 5 wrogów
- Znajdź i opróżnij 10 pozostałych skrzyń w Nowym Jorku – mapę z zaznaczonymi skrzyniami kupimy w sklepie
- Wygraj £500 w grach -do wyboru mamy warcaby, fanorona, młynek, bowls (ikona kostki do gry w tawernach lub w osadzie). Maksymalnie możemy obstawiać £100
- Ukradnij lub zrabuj w sumie £1500
- Zaatakuj i obrabuj wrogi konwój 3 razy – konwoje pojawiają się losowo na Pograniczu. ięcej info przy trofeum Książę złodziei / Prince of Thieves
Człowiek z ludu / Man of the People
Wyzwól wszystkie dzielnice Bostonu LUB Nowego Jorku. / Liberate all districts in Boston OR New York.
Tak jak opis pucharka sugeruje, wystarczy wyzwolić tylko jedno miasto (do trofeum Skompletowany / Completionist musimy już wyzwolić wszystkie dzielnice, w obu miastach). W pierwszej kolejności odbić z rąk Templariuszy będziemy mogli Boston. Pierwszą dzielnice Bostonu wyzwolimy w ramach wykonywania misji fabularnej w sekwencji 6. Aby wyzwolić kolejne, musimy wykonać kilka misji wyzwolenia oznaczonych na mapie w ten sposób:
Po wykonaniu wszystkich na danym obszarze, musimy porozmawiać z kontaktem w dzielnicy i rozpocząć misję odbicia. Po jej wykonaniu teren przechodzi w ręce Assassynów, a kontakt który zlecał wyzwolenie zostaje naszym rekrutem, którego możemy przyzywać do pomocy lub wysyłać na misje (więcej info przy trofeum Magna cum Laude / Magna cum Laude.)
Monopolista / Monopoly Man
Wyślij konwój do Bostonu, Nowego Jorku i na Pogranicze. / Send a convoy to Boston, New York and the Frontier.
Pod koniec sekwencji 5 zapoznani zostaniemy z mechaniką ekonomii osady. Aby nią zarządzać, musimy skorzystać z księgi w posiadłości osady lub z ksiąg znajdujących się we wszystkich sklepach (zaraz obok sprzedawcy). Najpierw w zakładce „Rzemiosło” musimy zbudować konwój lądowy (wcześniej musimy uratować cieślę aby przyłączył się do osady, więcej info przy Kompletny zestaw / A Complete Set). Następnie w zakładce handel wybieramy konwój, surowce, które chcemy sprzedać i na końcu kupca (przyciskiem przełączamy regiony). Warto zawsze wybierać kupca, który oferuje najwyższą cenę, a towary w jednym konwoju dobierać tak, aby sprzedać je tylko jednemu kupcowi. Trofeum będziemy mogli wbić jak tylko odblokujemy Nowy Jork. Wystarczy wtedy wysłać konwój do każdego regionu.
Rozrzucone na wietrze / Blowing in the Wind
Odzyskaj wszystkie stronice almanachu Franklina. / Retrieve every page for one of Ben Franklin's Almanacs.
Aby zdobyć to trofeum musimy zebrać wszystkie strony almanachu składające się na komplet (4 strony, znajdujące się w obrębie jednej dzielnicy). Możliwość ich zbierania otrzymamy już na początku 2 sekwencji, zaraz po naszym przybyciu do Bostonu. Znajdują się na dachach budynków i kiedy się do nich zbliżymy zaczynają odlatywać. Musimy wtedy szybko je dogonić, gdyż w przeciwnym wypadku odlecą. Na szczęście po kilku minutach znowu pojawiają się w ich pierwotnym miejscu. Zalecam wspinaczkę na dach w pewnej odległości od strony, w przeciwnym wypadku strona zacznie odlatywać kiedy my się jeszcze wspinamy. Łatwo można sprawdzić ich lokacje na mapie, gdzie widnieją pod taką ikoną:
Wcześniej jednak warto zsynchronizować punkt widokowy (wtedy pojawią się tylko te znajdujące się w najbliższej okolicy) lub kupić ich mapę w sklepie (wtedy pojawią się wszystkie). W sumie jest ich 36, 20 w Bostonie i 16 w Nowym Jorku. Mimo iż do tego pucharka nie potrzebujemy zebrania wszystkich stron, to potrzebować je już będziemy aby osiągnąć pełną synchronizacje przy trofeum Skompletowany / Completionist
Skompletowany / Completionist
Skompletuj wszystkie wpisy we wskaźniku postępów. / Complete ALL progress tracker grid entries.
Prawdopodobnie najbardziej czasochłonne trofeum w grze. W skład wskaźnika postępu wchodzą:
- Misje główne
W każdej misji musimy osiągnąć 100% synchronizacji. Więcej o tym przy trofeum Perfekcjonista / Perfectionist
- Kluby
Należy wykonać wszystkie wyzwania klubów oraz misje klubów. Wyzwania klubów opisałem przy pucharku W dobrym towarzystwie / In Good Standing. Misje dla towarzystwa łowieckiego otrzymujemy na Pograniczu, polegają one na upolowaniu legendarnego niedźwiedzia (misja „Zjadacz ludzi”), rysia (misja „Kocie łapy”), jelenia (misja „Patriarcha”), wilka (misja „Przywódca stada”), kuguara (misja „Cwany kocur”) i łosia (misja”Stary kawaler”). Cztery misje dla Ludzi z Pogranicza dostępne są na Pograniczu. Są to „Chłopiec który wyłjak wilk”, „Wielka stopa”, „Nawiedzona latarnia morska” i „Jeździec bez głowy”. Dwie misje dostępne są w Bostonie, są to „Morski potwór” i „Niezidentyfikowane obiekty latające”.
Uwaga: misja „Niezidentyfikowane obiekty latające” w bardzo łatwy sposób może się zglichować! Wystarczy że wyjdziemy z Bostonu lub wyłączymy konsole a misja stanie się niemożliwa do ukończenia. Zadanie będzie kazało nam iść na Beacon Hill, jednak znacznik misji będzie wskazywał wszystkie tawerny. Restart gry lub zainstalowanie jej ponownie nie pomoże i jedyną opcją będzie rozpoczęcie całej gry od nowa!!! Dlatego misję te należy wykonać od razu przy jednym podejściu.
Misje dla Bostońskich pięściarzy polegają na pokonaniu w walce na pieści kilku przeciwników. Najpierw po zaproszeniu do klubu (musimy pokonać dowolnego oponenta przy użyciu samych pięści) musimy udać się do starego browaru w Bostonie. Tam dowiemy się że wpierw musimy wykazać się w walce z innymi członkami „Fight Clubu”. Rozsiani są oni po wszystkich 3 mapach. Pokonać ich można używając kontr, prawie wszyscy (oprócz pierwszego) są odporni na nasze standardowe ataki. Szczególnie upierdliwy jest przeciwnik Stryczek, który otrzymuje obrażenia tylko jeżeli pchniemy go w beczki (używamy kontry stojąc naprzeciw beczek). Po pokonaniu wszystkich ( Peter Bunyon, Żeglarz, Przemytnik, Żądło, Stryczek i Kupiec) weźmiemy udział w turnieju w browarze w Bostonie. Tam musimy wygrać 4 walki z rzędu ( Czerwony kubrak, Doker, Chirurg i Łowczyni)
- Misje wyzwolenia Bostonu i Nowego Jorku
Należy wyzwolić wszystkie 6 dzielnic oraz doprowadzić 6 naszych rekrutów do rangi Assassyna. Wyzwalanie dzielnic opisałem przy trofeum Człowiek z ludu / Man of the People, natomiast system awansowania i wysyłania na misję rekrutów opisany jest przy Magna cum Laude / Magna cum Laude
- Elementy do zbierania
Musimy zebrać wszystkie strony almanachu, pióra, otworzyć wszystkie skrzynie i skarby Drewnianej Nogi. Zbieranie wszystkich tych rzeczy jest bardzo proste gdyż możemy kupić w sklepach mapy które zaznaczają na mapie ich lokalizację. Z początku mogą one się wydawać dosyć kosztowne, jednak kiedy rozwiniemy już swoją osadę na tyle żeby móc wysyłać konwoje morskie, będzie nas stać na nie wszystkie.
Uwaga: Jedna skrzynia w Bostonie znajduje się w tawernie i nie jest widoczna na mapie. Należy udać się do tawerny w północno-zachodniej części centralnego Bostonu i wejść po schodach
- Listy Kidda i skarb Kidda
Skrzynie z drobiazgami zanosimy Drewnianej Nodze w porcie w osadzie. W zamian da on nam lokalizację czterech fragmentów mapy. Fragmenty te zdobywamy wykonując misje dostępne z poziomu misji morskich. Po zdobyciu czwartego fragmentu uzyskamy dostęp do wyprawy podczas której zdobędziemy skarb kapitana Kidda. Więcej info przy pucharkach Za liniami wroga / Bring Down the House i Tropami Kidda / Kidd Gloves
- Forty
Musimy odbić wszystkie 7 fortów w grze. Aby wyzwolić fort musimy zniszczyć zapasy prochu, zabić kapitana i na koniec zdjąć flagę z masztu. Lokalizacje wszystkich fortów znajdują się na mapach:
- Tunele
Musimy odkryć wszystkie wejścia do tuneli pod Bostonem i Nowym Jorkiem
Uwaga: Jedno wejście do tuneli w Nowym Jorku odblokuje się podczas misji fabularnej w sekwencji 11, wcześniej jest niedostępne
Mapy tuneli wyglądają tak:
- Misje mieszkańców
W skład nich wchodzą: zlecenia zabójstw, zadania kurierskie i zlecenia dostawy. Są one bardzo proste, nie jest nałożony żaden limit czasowy. W zleceniach dostawy musimy upolować dane zwierzęta lub wytworzyć dane przedmioty na ekranie zarządzania ekonomią osady(księga w posiadłości w osadzie lub w dowolnym sklepie) i zanieść je z powrotem do zleceniodawcy.
Uwaga: Wskaźnik postępu dla misji mieszkańców na ekranie Wskaźnika DNA uzupełnia się w sposób skokowy tylko w przypadku wykonania wszystkich zleceń dla danej mapy. Będzie on pokazywał 0% pomimo tego że wykonaliśmy już jakieś zlecenie (do czasu wypełnienia wszystkich na danej mapie)
Osoby zlecające misje oznaczyłem na mapie:
- Zadania kurierskie
- Zlecenia zabójstw
- Zlecenia dostawy
- Misje morskie
Należy wykonać wszystkie misje morskie, zlecenia kaperskie i misje związane z mapami kapitana Kidda uzyskując 100% synchronizacji. Więcej przy trofeum Wszystko wypucowane / All Washed Up. Musimy też kupić wszystkie ulepszenia statku. Ulepszenia kupujemy w porcie, w osadzie korzystając z księgi znajdującej się na stole zaraz obok kapitana.
- Misje Osady
Należy ukończyć wszystkie misje mieszkańców (trofeum Kompletny zestaw / A Complete Set, misje odblokowują się w miarę postępów fabuły) oraz zbudować wszystkie wynalazki Benjamina Franklina (info przy pucharku Wiedza i praktyka / Patent Not Pending).
Wielozadaniowy / Multitasking
Skompletuj 50% wpisów we wskaźniku postępów. / Complete 50% of the Progress Tracker entries.
Zdobywamy naturalnie podczas wbijania trofeum Skompletowany / Completionist
Na gorąco / Spit Roast
Wykonaj podwójne zabójstwo, wykorzystując do tego muszkiet. / Perform a double assassination using a musket.
Po pierwsze – potrzebujemy muszkietu. Możemy znaleźć je na stojakach w fortach, w przystani, albo po prostu podnieść zostawiony przez zabitego żołnierza. Następnie, będąc incognito, szukamy dwóch stojących naprzeciw sobie żołnierzy. Podchodzimy do jednego, przytrzymujemy / (na hubie powinna pojawić się komenda „zabójstwo”) i wciskamy (PS)/(XBOX).
Cyrkowa sztuczka / Circus Act
Zabij 15 żołnierzy pojedynczym pociskiem z armaty. / Kill 15 guards with a single cannon shot.
Trofeum możemy zdobyć w misji 3 sekwencji 10. W nasze ręce oddana zostanie armata, z której musimy strzelać w nacierające odziały Brytyjczyków. Aby ustrzelić 15 żołnierzy, musimy trafić 2 grupki wrogów. Kiedy jeden odział wrogów zbliży się na tyle, że zacznie oddawać w nas strzały (nad ich głowami pojawi się czerwony symbol), za nimi powinien nadciągać już kolejny. Musimy chwilę zaczekać, aż znajdzie się w prostej linii za bliższym oddziałem i strzelić tak, aby kula trafiła oba. Ustrzelenie 2 grup wrogów wymagane też jest, aby zdobyć pełną synchronizację w tej misji.
Drapieżnik / Predator
Powieś 5 wrogów korzystając ze strzałki z linką. / Hang 5 enemies by using rope darts.
Na początku sekwencji 6 otrzymamy od Achillesa strzałki z linką. Aby powiesić wroga musimy znajdować się na drzewie, a przeciwnik nieopodal pod nami. Kiedy będzie w naszym zasięgu należy wcisnąć / (wcześniej należy oczywiście wyekwipować Connora w strzałki) i przytrzymać lewą gałkę w dół. Aby zdobyć pucharek należy pięć razy zabić tak przeciwnika. Warto już w pierwszej misji, która uczy nas posługiwania się strzałkami, zaliczyć jak najwięcej zabójstw w ten sposób (misja „Cichy łowca” w osadzie ), a kolejne wykonać na patrolach przemierzających lasy Pogranicza.
Książę złodziei / Prince of Thieves
Złup konwój nie zabijając żadnego z chroniących go strażników. / Loot a convoy without killing any of its guards.
Podczas naszego przemierzania Pograniczy, co jakiś czas spotykać będziemy konwoje. Poruszają się one po drogach z eskortą kilkunastu żołnierzy. Oznaczone są na mapie takim symbolem:
Aby zdobyć ten pucharek musimy obezwładnić każdego strażnika używając tylko pięści po czym przeszukać wóz. Należy uważać, żeby przypadkowo nie użyć żadnej broni albo omyłkowo dobić pięścią leżącego wroga. W przeciwnym wypadku będziemy zmuszeni znaleźć nowy konwój i rozpocząć od nowa. Strategie na proste obezwładnienie wrogów przedstawiłem w filmiku:
Na linii ognia / Whit's fur ye'll no go by ye!
Zablokuj 5 razy ostrzał, wykorzystując do tego żywą tarczę. / Block a firing line 5 times by using a human shield.
W czasie walki z większą ilością wrogów, nieraz zdarzy się sytuacja kiedy wrogowie zaczną strzelać w naszym kierunku (nad ich głowami pojawi się żółty trójkąt)
Musimy wtedy podbiec do bliskiego wroga i wcisnąć / aby użyć go jako tarczy. Żeby odblokować trofeum, musimy wykorzystać tak pięciu przeciwników. Rzecz jasna nie w czasie jednej walki, tylko w czasie całej gry. Prawdopodobnie więc wbijemy ten pucharek naturalnie na wczesnym etapie gry.
Na zgon jegrów / Jager Bomb
Po tym jak zostaniesz w pełni rozpoznany, zabij 10 jegrów nim stracisz rozgłos. / After becoming fully Notorious, kill 10 Jagers before losing your notoriety.
Aby zdobyć to trofeum najlepiej jest powtórzyć misję „Poszukiwany w Bostonie” w sekwencji 5. Misję rozpoczynamy mając już 3 poziom rozgłosu, wymagany aby na mapie pojawili się jegrowie. Są to silne jednostki wroga które kontrują każdy nasz atak. Wyglądają o tak:
Najlepszy sposób na pokonanie jegra wygląda następująco: Przełączamy się na atakowanie bez broni (pięści), czekamy aż wróg zaatakuje, po czym wykonujemy kontrę z rozbrojeniem wciskając / i zaraz potem /. Następnie szybko wyprowadzamy serię ataków jego własną szablą, zanim zdąży podnieść inną broń. W ten sposób zaliczymy też jedno z wyzwań dla Bostońskich Pięściarzy (pucharek W dobrym towarzystwie / In Good Standing ). Kiedy pokonamy już jednego, szukamy na mapie pojedynczo spacerującego wroga. Będzie to jegr. Uważamy przy tym na grupy wrogów, niepotrzebnie narażamy się na ryzyko walcząc z nimi.
Magna cum Laude / Magna cum Laude
Spraw, by praktykant osiągnął rangę Asasyna. / Have a Trainee reach the Assassin Rank.
Pierwszego praktykanta otrzymamy po pierwszej misji fabularnej w sekwencji 6. Nowych możemy rekrutować wyzwalając kolejne dzielnice Bostonu i Nowego Jorku (więcej info przy trofeum Człowiek z ludu / Man of the People). Rekruci zdobywają doświadczenie podczas zleceń na które ich wysyłamy. Aby otworzyć ekran zleceń należy przytrzymać / i wcisnąć (PS)/(XBOX). Na mapie wybieramy region i następnie konkretną misje. Na jedno zlecenie możemy wysłać maksymalnie 3 podwładnych. Najpierw należy zacząć od wykonywania prostszych zadań (z jedną gwiazdką) i w miarę zdobywania przez nich doświadczenia wysyłać na coraz trudniejsze. Aby praktykant osiągnął 11 poziom (ranga: Assassyn) potrzebuje w sumie 1100 punktów doświadczenia.
Leśny łowca / Coureur des Bois
Wymień nieuszkodzone futra w różnych punktach handlowych. / Exchange undamaged pelts at all different general stores.
Aby zdobyć trofeum musimy sprzedać co najmniej jedną nieuszkodzoną skórę w każdym z 9 sklepów stacjonarnych w grze (Przewoźne wozy nie wliczają się). Po pierwsze, aby skóra była w nienaruszonym stanie, zwierze musimy zabić ukrytym ostrzem, łukiem lub łapiąc w sidła. W przeciwnym wypadku (kiedy zabijemy np. pistoletem) do ekwipunku trafia „uszkodzona skóra [nazwa zwierzęcia]”. Po drugie musimy odnaleźć każdy z 3 sklepów na mapach: Boston, Pogranicze, Nowy Jork i tam sprzedać dowolną nieuszkodzoną skórę.
Lokalizacja wszystkich sklepów:
Świadek naoczny / Eye Witness
Bądź świadkiem zabicia wroga przez drapieżnika. / Witness a predator killing an enemy.
Jest duża szansa, że ten pucharek odblokuje się naturalnie sam, kiedy będziemy zbierać znajdźki z Pogranicza. W naszym pobliżu musi dojść do walki drapieżnika (niedźwiedź, wilk, ryś, puma) z patrolującym żołnierzem, z której to zwierz musi wyjść zwycięsko. W tym czasie nie możemy być wykryci i w trakcie walki. Polecić mogę dwa miejsca, gdzie jest duża szansa na zaistnienie tej sytuacji. Po pierwsze w Lasach Troya, gdzie spawnują się duże grupy wilków oraz często przechadza się patrol 2 brytyjskich żołnierzy. Do drugie w Black Creek, gdzie blisko obozu wrogów rysie często ostrzą na pniu pazury.
Koniec / Fin
Ukończ każdą z misji epilogu odblokowaną po obejrzeniu listy autorów. / Complete each of the epilogue missions unlocked after the credits roll.
Trofeum bardzo proste do zdobycia. Wystarczy po przejściu gry udać się najpierw do Nowego Jorku, a następnie na Pogranicze, w miejsce zaznaczone na mapie ikoną misji fabularnej. Obejrzymy tam po jednej cutscence i pucharek zdobyty.
Dziwnie znajomy / Uniquely Familiar
Odbierz nieoczekiwany prezent. (TKW - Hańba) / Receive an unexpected gift. (TOKW: Infamy)
Otrzymujemy po przejściu pierwszej misji dodatku. Nie do pominięcia.
Wilk w owczej skórze / A Wolf in Sheep's Clothing
Zabij 25 wrogów, pozostając niewidzialnym. (TKW - Hańba) / Kill 25 enemies while staying cloaked. (TOKW: Infamy)
Podczas 3 misji rozszerzenia „Hańba” uzyskamy umiejętność niewidzialności. W menu po wciśnięciu /wybieramy „Wilczy Płaszcz” i następnie wciskając / stajemy się niewidzialni, kosztem spadającego poziomu zdrowia. Należy pamiętać, że znowu stajemy się widzialni kiedy pasek zdrowia dojdzie do końca, wróg na nas wejdzie lub zaczniemy biegać. Aby zdobyć trofeum musimy zabić w sumie 25 wrogów będąc w trakcie używania tej umiejętności
Pogranicznik / Frontiersman
Osiągnij 100% synchronizację na Pograniczu. (TKW - Hańba) / Reach 100% synchronization in the Frontier. (TOKW: Infamy)
Uwaga: Za każdym razem, gdy wyłączymy konsole, to wszystko oprócz misji fabularnych zostanie zresetowane. Należy więc znaleźć wszystkie 3 klarowne artefakty pamięci i wykonać wszystkie misje mieszkańców podczas jednego podejścia!
W skład 100% synchronizacji wchodzi:
- Ukończenie wszystkich misji fabularnych z 100% synchronizacją – podobnie jak w podstawce musimy ukończyć wszystkie cele dodatkowe, które pojawiają się w trakcie wykonywania misji fabularnych. (więcej info przy trofeum Perfekcjonista / Perfectionist)
- 3 klarowne artefakty pamięci – są to przedmioty z którymi możemy wejść w interakcję wciskając / . Na zachodzie jest to list, na wschodzie butelka, a na północy narysowany na piasku znak Asasynów. Lokacje wszystkich 3 znajdują się na mapie:
- Zaatakuj konwój 5 razy, pomóż głodnemu 5 razy, uratuj przed wilkiem 5 razy – przemierzając Pogranicze natrafimy na pojawiające się losowo misje mieszkańców. Musimy wykonać 5 z każdego rodzaju. Sposobem na przyspieszenie wystąpienia misji jest dać się zabić po jej wykonaniu. Wtedy pojawi się ona z powrotem w tym samym miejscu
Zemsta za West Point / West Point Payback
Pokonaj Benedicta Arnolda. (TKW - Hańba) / Defeat Benedict Arnold. (TOKW: Infamy)
Otrzymujemy po przejściu ostatniej misji dodatku. Nie do pominięcia.
Miłośnik latania / Frequent Flyer
Skorzystaj z Lotu Orła, aby pokonać 1 km. (TKW - Zdrada) / Use Eagle Flight to travel 1 km. (TOKW: Betrayal)
Nowe parzenie herbaty / The New Tea Party
Osiągnij 100% synchronizację w Bostonie. (TKW - Zdrada) / Reach 100% synchronization in Boston. (TOKW: Betrayal)
Uwaga: Za każdym razem gdy wyłączymy konsole to wszystko oprócz misji fabularnych zostanie zresetowane. Należy więc znaleźć wszystkie 3 klarowne artefakty pamięci i wykonać wszystkie misje mieszkańców podczas jednego podejścia!
W skład 100% synchronizacji podobnie jak w poprzednim dodatku wchodzi:
- Ukończenie wszystkich misji fabularnych z 100% synchronizacją – podobnie jak w podstawce musimy ukończyć wszystkie cele dodatkowe, które pojawiają się w trakcie wykonywania misji fabularnych. (więcej info przy trofeum Perfekcjonista / Perfectionist)
- 3 klarowne artefakty pamięci – są to przedmioty z którymi możemy wejść w interakcję wciskając / . Lokacje wszystkich 3 znajdują się na mapie(żółty kolor):
- Misje mieszkańców – tym razem w skład misji mieszkańców wchodzi: Zaatakuj konwój 4 razy, pomóż głodnemu 5 razy, uratuj przed wilkiem 2 razy i ocal cywila 4 razy. Podobne jak w poprzednim dodatku, po wykonaniu misji warto dać się zabić aby aktywność z powrotem pojawiła się na mapie. Nie powinno być problemu ze znalezieniem misji „Pomóż głodnemu” oraz „Ocal cywila”, występują dosyć często na mapie. Większy problem może być natomiast z 2 pozostałymi. „Uratuj przed wilkiem” występuje tylko w miejscu zaznaczonym na powyższej mapie na czerwono i w dodatku tylko za dnia. Będziemy więc musieli wykonać je po ukończeniu wątku głównego dodatku „Zdrada”. Konwój natomiast często możemy spotkać w środkowej części mapy, na moście wznoszącym się nad kanałem.
Z zaskoczenia / Blindsided
Pokonaj Putnama. (TKW - Zdrada) / Defeat Putnam. (TOKW: Betrayal)
Otrzymujemy po przejściu ostatniej misji dodatku. Nie do pominięcia.
Wtórne wstrząsy / Aftershock
Zabij 125 wrogów korzystając z Mocy Niedźwiedzia. (TKW - Odkupienie) / Kill 125 enemies using Bear Might. (TOKW: Redemption)
Mogę to zrobić! / If I Can Make It There
Osiągnij 100% synchronizację w Nowym Jorku. (TKW - Odkupienie) / Reach 100% synchronization in New York. (TOKW: Redemption)
Uwaga: Za każdym razem gdy wyłączymy konsole to wszystko oprócz misji fabularnych zostanie zresetowane. Należy więc znaleźć wszystkie 3 klarowne artefakty pamięci i wykonać wszystkie misje mieszkańców podczas jednego podejścia!
W skład 100% synchronizacji podobnie jak w poprzednich dodatkach wchodzi:
- Ukończenie wszystkich misji fabularnych z 100% synchronizacją – podobnie jak w podstawce musimy ukończyć wszystkie cele dodatkowe, które pojawiają się w trakcie wykonywania misji fabularnych. (więcej info przy trofeum Perfekcjonista / Perfectionist)
- 3 klarowne artefakty pamięci – są to przedmioty z którymi możemy wejść w interakcję wciskając / . Lokacje wszystkich 3 znajdują się na mapie(żółty kolor):
- Misje mieszkańców – w skład misji mieszkańców wchodzi: Zaatakuj konwój 3 razy, pomóż głodnemu 6 razy, broń cywilów 3 razy i ocal cywila 3 razy. Podobne jak we wcześniejszych dodatkach, również tu po wykonaniu misji warto dać się zabić aby aktywność z powrotem pojawiła się na mapie. W Nowym Jorku w przeciwieństwie do Bostonu nie miałem problemów ze znalezieniem wszystkich zadań. Okrążenie wokoło piramidy powinno zaowocować każdą aktywnością przynajmniej raz.
Pierwszy w sercach / First in the Hearts
Pokonaj Jerzego Waszyngtona. (TKW - Odkupienie) / Defeat George Washington. (TOKW: Redemption)
Otrzymujemy po przejściu ostatniej misji ostatniego dodatku. Nie do pominięcia.