Los Atlantydy to drugi duży dodatek do Assassin’s Creed Odyssey podzielony na trzy epizody. Uderzamy tu bardziej w mitologiczne klimaty i trafiamy do Elizjum, gdzie będziemy mogli poznać wiele znanych z mitów osobistości i nie tylko. Jest to początek bardzo ciekawej przygody.
Krok po kroku:
W tym dodatku mamy pierwszy i jedyny możliwy do pominięcia pucharek, na który należy uważać – Podbój. Po więcej informacji zapraszam do opisu trofeum. Poza tym nie musimy się specjalnie niczym przejmować. Czeka nas trochę zbieractwa i zwiedzania nowego obszaru gry. Najlepiej ogarnąć wszystko przed finałowym podbojem regionu, aby potem nie musieć się wracać i latać za tym co nam zostało.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Precz z władcami / No More Rulers
Zabij wszystkie Nadzorczynie w Elizjum. / Kill all Overseers in Elysium.
Za to możemy się zabrać w dowolnym momencie gry. Nadzorczynie w Elizjum to nic innego jak odpowiednik Polemarchów w Grecji. Musimy odnaleźć i zabić wszystkie trzy. Każda znajduje się w twierdzy w swoim regionie. Możemy się nimi zająć przy okazji gdy będziemy w pobliży przechodzić.,
Lokalizacje Nadzorczyń:
- Region: Azyl Ferai – Posiadłość Ifigneii
- Region: Dziedzictwo Deukaliona – Forteca Trzech Sióstr
- Region: Wiara Minosa – Mauzoleum Samotnej Królowej
W obliczu bogów / In the Face of the Gods
Pamiętaj, kim jesteś. / Remember who you are.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu zadania Zmarli królowie i inne atrakcje.
Bluźnierstwo / Blasphemer
Zniszcz wszystkie Pomniki Marmurowej Dziewicy. / Destroy all of the Marble Maiden Tributes.
Ten pucharek będzie wymagał od nas trochę podróżowania po Elizjum. Pomniki Marmurowej Dziewicy to część lokacji skryta pod pytajnikami tego obszaru. Naszym zadaniem jest zniszczyć wszystkie. Jest ich dokładnie 18 i zazwyczaj są pilnowane przez 2-3 strażników. No i ożywające posągi które wkraczają do akcji w przypadku wykrycia. Jeśli jesteśmy typem gracza, który dokładnie czyści mapę nie musimy się tym przejmować. Jeśli jednak nie chcemy odhaczać wszystkich pytajników poniżej wrzucam mapę z zaznaczonymi wszystkimi lokacjami pomników. Warto wszystkie zniszczyć tak czy siak, bo każdy taki rozwalony pomnik daje nam punkt umiejętności.
Gromadzenie sił / Gathering Strength
Zbierz wszystkie Dusze Strażnika w Części 1. / Collect all the Keeper's Insights in Episode 1.
Dusze Strażnika są pewną formą znajdziek związaną z zadaniem zlecanym nam przez Hermesa. Są to zapiski podobne do tych, które badaliśmy w kryptach w podstawce. Mamy ich do odnalezienia 4 sztuki, a każda daje możliwość ulepszenia innej zdolności w naszym drzewku umiejętności. Poniżej prezentuję lokalizację wszystkich dusz.
Podbój / The Conqueror
Dokonaj podboju Elizjum wspólnie z wyzwolonymi śmiertelnikami z trzech głównych regionów. / Win the conquest of Elysium with freed humans from the 3 main regions.
Aby zdobyć to trofeum, musimy ukończyć jedyne w dodatku opcjonalne zadanie – Uwolnij ich umysły, a pójdą za nimi inni. Dostaniemy je w ramach wątku Adonisa i zadania Zmarli królowie i inne atrakcje. Będzie ono polegało na uwalnianiu umysłów strażników. Najpierw przyjdzie nam wyzwolić dwóch, a potem pojawi się wspomniane zadanie poboczne, polegające na wyzwoleniu po 8 strażników na każdy z regionów: Azyl Ferai, Dziedzictwo Deukaliona i Wiara Minosa. Należy się tym zająć jak tylko pojawi się opcja ku temu. Jeśli nie zrobimy tego przed głównym zadaniem – Wybuch rebelii, to nie będziemy już mogli zdobyć tego pucharka. No chyba, że mamy jakiś starszy zapis gry.
Aby móc wyzwolić umysł wrogiego strażnika, musimy go ogłuszyć, bo z zabitym nic nie zdziałamy. Po pierwsze polecam wybierać najsłabszych strażników, bo z tymi ogłuszanie idzie łatwo. Najlepiej tych wyposażonych w miecz. Ogłuszonych przeciwników wyzwalamy wciskając nad jego ciałem. Samych sposobów na ogłuszenie jest kilka:
- Podkradamy się do przeciwnika i wciskamy .
- Nie przypisujemy w ekwipunku żadnej broni i podczas walki używamy wtedy pięści.
- Korzystamy ze strzał ogłuszających.
- Używamy umiejętności takich jak Spartański kopniak. O ile wróg nie zleci w przepaść, albo nie uderzy w jakiś obiekt to zostanie ogłuszony.