Beautiful Desolation nie ma trudnej platyny, a z naszym poradnikiem będzie ona diabelnie prosta.
[poll id=”75″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
- Czas do zdobycia platyny: 10-25 godzin (w zależności od liczby przejść)
- Liczba trofeów: x1/ x7 / x7 / x14
- Minimalna liczba przejść: 2, sugerowane 3
- Trofea możliwe do przeoczenia: Większość
- Zglitchowane trofea: BRAK
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Beautiful Desolation to przygodówka zbliżona do gatunku point-and-click ale przedstawiona w sposób, który bardziej przypomina izometryczne gry RPG. Nie znajdziesz tutaj jednak żadnych statystyk postaci, punktów doświadczenia ani nawet walki. Cała rozgrywka opiera się na dialogach oraz znajdowaniu i używaniu przedmiotów. Większość trofeów w grze dotyczy podejmowania konkretnych decyzji, szczególnie wybierania której społeczności pomożemy. Wybory te wykluczają się wzajemnie, lecz grę trzeba przejść minimum dwa razy, więc uda się je wszystkie odhaczyć jak nie podczas pierwszego to podczas kolejnych przejść. Puchary przyznawane są też za uzyskanie wszystkich pięciu zakończeń gry. Na szczęście można sobie tutaj pomóc zapisami, więc gry nie trzeba przechodzić aż tyle razy. Więcej szczegółów poniżej.
KROK 0. Przejdź grę podejmując dowolne wybory
Standardowo w przypadku przygodówek zachęcam do przejścia gry zgodnie z własnymi możliwościami i chęciami. Po prostu przechodząc grę odblokujesz kilka trofeów związanych z wyborami i jedno związane z konkretnym zakończeniem. Jedyne na co musisz zwrócić uwagę, to podniesienie rysunku w świątyni na końcu gry. Więcej szczegółów na ten temat przeczytasz w opisie trofeum A POSSIBLE FUTURE. Jeśli w którymś miejscu się zablokujesz, autorzy gry przygotowali solucję, w której możesz sprawdzić jaki jest kolejny krok przygody.
KROK 0,5. Trofea pomijalne
W dowolnym przejściu gry możesz skupić się na różnych trofeach pomijalnych.
Wybory
W trakcie gry musisz podjąć trzy kluczowe decyzje, związane z tym, której społeczności pomóc w konflikcie z rywalami. Każdy wybór to osobne trofeum. Wybory nie wpływają w drastyczny sposób na przebieg przygody. Jedyne różnice związane są z tym od kogo dostaniesz jeden z trzech przedmiotów potrzebnych do naprawienia mechanizmu, który pozwoli bohaterom powrót do domu. Możesz rozbić decyzje na kolejne przejścia gry albo po prostu wykonać zapis przed podjęciem decyzji, pomóc jednej grupie, wczytać grę i pomóc drugiej grupie. Oto jak powiązane są te wybory z pucharami:
Hanasi vs Chiznyama
Jeśli dasz mapy Caecus Hanasi odblokujesz trofeum I SEE MY 'DA. Jeśli dasz je Chiznyama odblokujesz FAREWELL.
Mongrel vs Fley
Jeśli dasz dostęp do działka jonowego Mongrelom odblokujesz puchar BRAAI TIME!. Pomagając Fley odblokujesz YOU MAGMA ME CRAZY!.
Dodatkowym trofeum związanym z tą decyzją jest YOU ARE A PLAGUE, AND WE ARE THE CURE. Aby odblokować to trofeum użyj Protananite na komputerze w wylęgarni Fley zanim użyjesz tego przedmiotu do naprawienia urządzenia tworzącego biom. Następnie daj dostęp do działka Mongrelom. Po tym, jak ci zniszczą Fley wróć do lokacji Fley i porozmawiaj z Children of One – odizolowaną częścią chmary Nest – a puchar będzie Twój.
Nest vs Moss
Jeśli przekażesz urządzenie tworzące biom robotom z Nest zdobędziesz trofeum CURRENT SPECIALIST. Jeśli dasz je roślinom Moss odblokujesz SALAD BAR. Dodatkowo, w tym konflikcie możesz też zainfekować zamrożoną doktor Annę Taylor wirusem, który dostaniesz z Nest. Jeśli to zrobisz zapiszesz na swoim koncie trofeum „IT’S A FEATURE, NOT A BUG”.
Walki na arenie w Bulwark
Jednym ze sposobów na zdobycie czerwonej rtęci jest pokonanie pięciu rywali w walce na arenie w Bulwark. Aby móc wziąć w nich udział musisz najpierw uzyskać żetony, które pozwolą wystawić Ci swoją drużynę. Istotne jest, żeby wykonać jeden zapis gry przed ukończeniem ostatniej walki. Jeśli udało Ci się pokonać chociaż jednego przeciwnika dostaniesz dostęp do ekranu na północ od areny. Podejdź tam i obejrzyj ślady krwi na arenie. Wyzwoli to dialog z Donem, który odblokuje drogę do trofeum HIGH EXPLOSIVE w dalszej części gry. Gdy znajdziesz działo jonowe Baasów Don zaproponuje, żeby z niego skorzystać, aby storpedować arenę i wszystko z nią związane. Jeśli to zrobisz odblokujesz wyżej wspomniany puchar, lecz zablokujesz trofeum DEVIL za pokonanie wszystkich przeciwników, więc albo zrób to i przeładuj grę albo rozbij to na dwa przejścia.
Żetony do walki
Dwa typy żetonów, które można wykorzystać w arenie, powiązane są z trofeami. Aby odblokować WITNESS TO ME musisz przekazać listę zakupów, którą dostaniesz od Lebanona w Bone Yard sprzedawcy w Witherberg, a nie w Kettle.
Puchar METAL MASTERS jest trochę bardziej skomplikowany. Gdy wylądujesz w Bone Yard dostaniesz od robotów kartridż. Użyj go w Agnate Outpost, gdzie przejmiesz kontrolę nad innym robotem. Podejdź nim do terminala, aby przerzucić na kartridż informacje z robota. Udaj się z kartridżem do wylęgarni Fley i użyj go na ich komputerze. Ostatnim krokiem jest użycie na komputerze czystego tokena, który uzyskasz jeśli dasz urządzenie tworzące biom (Biome Seeding Device) pani doktor Taylor zamiast Nest lub Moss.
Podwójna czerwona rtęć
Zwycięstwo w pięciu walkach pozwoli Ci zdobyć czerwoną rtęć po tym, jak zaniesiesz maskę Nevrogoses Grave’owi w Kettle. Jeśli dodatkowo wykonasz zadanie związane z konfliktem Nest vs Moss uzyskasz drugą sztukę czerwonej rtęci. Zaaplikuj oba przedmioty zniszczonej maszynie w Array Site, a odblokujesz trofeum MERCURY RISING.
Jajko dla Ishmaela
Ishmaela znajdziesz w dalszej części Whiterberg – stoi na moście. Porozmawiaj z nim jak tylko trafisz w to miejsce. W dalszej części gry, gdy dojdziesz do obozu Mongrel, znajdzies na jednym molo jajko. Zanieś je Ishmaelowi, aby odblokować puchar GOOD BOY!.
Rozmowa z Shongololo
Shongololo to człowiek zamieniony w pociąg, z którym możesz rozmawiać kilkakrotnie w trakcie przygody w lokacji Train Station na Zozo. Wracaj w to miejsce regularnie, żeby zobaczyć czy ma coś nowego do powiedzenia. Po wyczerpaniu wszystkich dialogów dostaniesz puchar NICE GUY i dodatkowo odblokujesz nową lokację, w której znajdziesz dwa złote przedmioty. Nie ma znaczenia, czy jesteś dla niego miłym, czy chamskim Markiem.
Sprzedaż Buddy’ego
Buddo to dron Dona, którego znajdziesz w starym hangarze brata. Dron będzie niezbędny do rozwiązania jednej z zagadek w dalszej części gry, lecz możesz też go sprzedać jednemu z kupców w Kettle albo Whiterberg. Dostaniesz za to trofeum WHATEVER IT TAKES. Buddy’ego można potem odkupić, właśnie w momencie, w którym jego pomoc okaże się potrzebna. Możesz też zapisać grę przed sprzedażą i nie oddawać go, tylko naprawić w wylęgarni Fley.
Odpicuj brykę
W trakcie gry u sprzedawców w Whiterberg i Kettle możesz kupować dodatki do pojazdu Buffalo. Niektóre z nich są potrzebne do przejścia fabuły, niektóre są tylko kosmetyczne. Do odblokowania trofeum PIMP MY RIDE musisz kupić je wszystkie:
- paczka papierosów
- pluszowe kości
- odporność na ciepło
- odporność na elektryczność
- transponder Agnate
- reaktor fuzji
- lalka do kokpitu
Szczegóły dotyczące tego, kto ma które przedmioty i jak zebrać złoto potrzebne do ich kupienia znajdziesz w opisie trofeum.
KROK 1. Przejdź grę jako 'dobry’ Mark
Podczas rozmów z postaciami w grze możesz wybierać różne warianty dialogowe. Dość łatwo zauważyć, że niektóre z nich są uprzejme, a inne wręcz chamskie. W zależności od tego, jakie opcje dialogowe będziesz wybierać, będzie zmieniał się kolor płynu w symulakrze (Simulacrum), który jest dostępny w Twoim inwentarzu od momentu wylądowania w przyszłości. Twoim celem podczas tego przejścia gry będzie utrzymywanie płynu na granicy między białym a niebieskim. Staraj się grać tak, aby tuż przed samym zakończeniem zostawić sobie kilka osób, z którymi możesz porozmawiać, aby przechylić szalę Simulacrum w jedną albo drugą stronę. Przed rozmową wykonaj zapis gry. Dobrymi kandydatkami na taką rozmowę są kobiety-ogrodniczki Maidens, które spotkasz w Kettle i w Bone Yard. Zadanie związane ze znalezieniem drugiej grupy kobiet jest opcjonalne. Podczas rozmowy możesz być chamskim lub miłym Markiem, zmieniając odpowiednio kolor Simulacrum.
W zależności od tego, na jakim kolorze skończysz grę zmienia się przedostatnia lokacja, do której trafiasz w samej końcówce i trofeum z nią związane. Ukończenie gry na biało odblokuje puchar TEMPLE OF GENEROSITY, a na niebiesko TEMPLE OF COMPASSION. W obu świątyniach musisz też podnieść dwa szkice (patrz opis trofeum POSSIBLE FUTURE). Po obejrzeniu zakończenia wczytaj stan gry sprzed rozmowy i ukończ przygodę ponownie na drugim kolorze.
Ponieważ w tym przejściu będziesz dobrym Markiem, rozmawiaj też w uprzejmy sposób z Done i POOCHem. Te dialogi nie wpływają na Simulacrum, lecz zależy od nich to czy Twoi towarzysze zostaną z Tobą do końca gry. Jeśli utrzymasz ich oboje odblokujesz trofea WE ARE A PACK! i BROTHERS IN ARMS.
KROK 2. Przejdź grę jako 'zły’ Mark
W tym kroku wybieraj raczej te gorsze opcje dialogowe. Simulacrum musi balansować na krawędzi żółtego i czerwonego koloru. Podobnie jak w kroku pierwszym, zostaw kilka konwersacji na sam koniec gry, aby przechylić szalę moralności na jeden z dwóch kolorów. Ukończenie gry na żółto odblokuje puchar TEMPLE OF SELFISHNESS, a na czerwono TEMPLE OF WRATH. Żongluj zapisamy gry tak, aby zostawić sobie jak najmniej końcówki i zdobyć oba zakończenia.
Możesz być też chamski w stosunku do Dona i POOCHa. Zostawią Cię wtedy przed dotarciem do świątyni, co pozwoli odblokować puchary YOU MEAN NOTHING TO ME i I DON’T FORGIVE YOU.
KROK 3. Rozpocznij nową grę
Aby odblokować puchar A POSSIBLE FUTURE musisz rozpocząć kolejne przejście gry po zdobyciu wszystkich skeczy (szczegóły w opisie trofeum). Trofeum zostanie Ci przyznane po tym, jak przeniesiesz się do przyszłości w początkowej fazie gry.
KROK 4. Ukończ grę „piąty” raz
Na szczęście nie musisz tego robić zupełnie od nowa. Najlepiej wczytaj zapis z końcówki z ostatniej przygody i dograj ją do końca. Nie ma znaczenia z jakim kolorem skończysz. Trafisz do nowej świątyni, a trofeum DESOLATION zostanie odblokowane.
Poradnik:
Platinum
Collect all other trophies
Minimum dwa przejścia i żonglowanie zapisami gier to najszybsza droga do platyny.
Szczegóły w sekcji Nest vs Moss w kroku Wybory.
CURRENT SPECIALIST
HELP THE NEST.
Szczegóły w sekcji Nest vs Moss w kroku Wybory.
„IT’S A FEATURE, NOT A BUG”
INFECT THE DOCTOR.
Szczegóły w sekcji Nest vs Moss w kroku Wybory.
BRAAI TIME!
SAVE THE MONGRELS.
Szczegóły w sekcji Mongrel vs Fley w kroku Wybory.
YOU MAGMA ME CRAZY!
ASSIST THE GRAND MAW.
Szczegóły w sekcji Mongrel vs Fley w kroku Wybory.
Szczegóły w sekcji Hanasi vs Chiznyama w kroku Wybory.
FAREWELL
SEND THE CHIZNYAMA HOME.
Szczegóły w sekcji Hanasi vs Chiznyama w kroku Wybory.
DEVIL
CLAIM THE MASK OF NEVROGORSES.
Tofeum odblokujesz po pokonaniu wszystkich pięciu przeciwników na arenie w Bulwark. Nie ma znaczenia, z których żetonów skorzystasz ale warto wyposażyć się w dwa lub trzy aby mieć odpowiednio dużo jednostek do przetrzymania ataków rywala. Warto korzystać z ataków, które zabierają mało punktów akcji a potencjalnie zadają dużo obrażeń. Skup się raczej na atakowaniu jednej jednostki na raz. Punkty akcji przyznawane co kolejkę zależą od liczby jednostek, więc szybkie zdjęcie jednej z nich powoduje duży spadek potencjału przeciwnika. Trofeum to wyklucza się z pucharkiem HIGH EXPLOSIVE. Więcej szczegółów tutaj.
HIGH EXPLOSIVE
VENGEANCE IS MINE!
Czytaj tutaj.
Czytaj tutaj.
A POSSIBLE FUTURE
COLLECT THE ANACHRONOUS SKETCHES.
Aby zdobyć to trofeum musisz zebrać cztery obrazki dostępne w czterech świątyniach na końcu gry. Dana świątynia będzie dostępna tylko wtedy, gdy dojdziesz do końcówki z odpowiednim poziomem Simulacrum (patrz tutaj i tutaj). Zrzuty poniżej pokazują gdzie znajduje się szkic w każdej z lokacji. Możesz je podnosić dowolnie żonglując zapisami stanu gry. Ważne, aby rozpocząć ostatnie przejście gry zebrawszy wcześniej wszystkie z nich. Wtedy trofeum odblokuje się po przeniesieniu się w przyszłość z Penrose.
NICE GUY
ENTERTAIN SHONGOLOLO.
Czytaj tutaj.
Czytaj tutaj.
WITNESS TO ME
UNLOCK THE WITNESSES IN THE ARENA.
Czytaj tutaj.
METAL MASTERS
UNLOCK THE AGNATES IN THE ARENA.
Czytaj tutaj.
YOU ARE A PLAGUE, AND WE ARE THE CURE
FREE NEST ONE.
Czytaj tutaj.
Czytaj tutaj.
YOU MEAN NOTHING TO ME
POOCH EXPLORES THE WORLD.
Czytaj tutaj.
BROTHERS IN ARMS
I LOVE YOU, DON.
Czytaj tutaj.
I DON’T FORGIVE YOU
GOODBYE, BRO.
Czytaj tutaj.
THERE IS ALWAYS A FIRST TIME
THIS LOOKS FAMILIAR…
Trofeum odblokujesz na samym początku gry – nie musisz nic robić.
MERCURY RISING
USE BOTH ITEMS IN THE ARRAY.
Czytaj tutaj.
TEMPLE OF GENEROSITY
GENEROSITY
Czytaj tutaj.
TEMPLE OF COMPASSION
COMPASSION
Czytaj tutaj.
Czytaj tutaj.
Czytaj tutaj.
DESOLATION
INTO THE ETERNAL DARKNESS, INTO FIRE AND INTO ICE.
Czytaj tutaj.
PIMP MY RIDE
STYLE THE BUFFALO INTERIOR.
Aby odblokować to trofeum musisz kupić wszystkie ulepszenia do statku Buffalo:
- paczka papierosów (Kettle – dostępne od początku gry),
- pluszowe kości (Kettle – dostępne od początku gry),
- odporność na ciepło (Whiterberg – dostępne od początku gry),
- odporność na elektryczność (Whiterberg – dostępne od początku gry),
- transponder Agnate (Kettle – dostępne od początku gry),
- reaktor fuzji (Whiterberg – dostępne po kupieniu wszystkich poprzednich przedmiotów),
- lalka do kokpitu (Kettle – dostępne tuż przed skokiem na Babel).
Do kupienia tych rzeczy potrzebne jest złoto, które można złożyć w ofierze przy jednym lub drugim sprzedawcy. Złote przedmioty rozsiane są po świecie i nie są w żaden sposób sygnalizowane, dopóki nie zbliżysz się do nich na wyciągnięcie ręki. Na szczęście złota jest więcej niż potrzeba, więc nie musisz zbierać wszystkich przedmiotów. Poniżej przedstawiam lokacje złota, które wystarczy do kupienia wszystkiego.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.