Najlepszy Miesiąc Życia to pierwsze dzieło Warsaw Film School Video Game & Film Production Studio stworzone przy współpracy z firmą Klabater. Jest to opowieść o matce wyruszającej w swoją ostatnią podróż w celu znalezienia domu dla jej dziecka. Osobiście nie jestem specjalnie zainteresowany taką tematyką, acz fakt osadzenia wydarzeń w latach 60′ jednak pobudził ciekawość.
Krok po kroku:
Minimalna liczba przejść: Jedno całe przejście + powtarzanie fragmentów do uzyskania wszystkich zakończeń
Najlepszy Miesiąc Życia ma bardzo prosty zestaw pucharków. W zasadzie nie musimy się tu zupełnie niczym przejmować podczas pierwszego przejścia. Po prostu gramy i podejmujemy decyzje – dokładnie takie, jakie uznamy za słuszne. Oblokujemy wtedy jedno z 9 zakończeń oraz zdobędziemy większość trofeów. Ważne, by NIE wybierać opcji nowej gry po jej jednokrotnym ukończeniu. Do platyny resztę będziemy już wbijać tylko przez wybór rozdziałów. Potem możemy sobie powbijać na szybko wszystkie pojedyncze pucharki, które nam nie wpadły, jednocześnie wpływając na parametry praworządności, pewności siebie oraz relacji w taki sposób, by budować profil pod jedno z kolejnych zakończeń potrzebnych do trofeum I Have Seen Everything. A na koniec zajmujemy się już tylko tymi zakończeniami.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Best Month EVER!
Unlock all other trophies
Platynowy pucharek. Wpadnie, gdy wbijemy wszystkie pozostałe.
Burn That Bridge Down
Finish chapter 1
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego rozdziału.
God Sees It All
Finish chapter 2
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiego rozdziału.
Sanctuary
Finish chapter 3
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciego rozdziału.
Kiki With Kiki
Finish chapter 4
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu czwartego rozdziału.
On The Road Again
Finish chapter 5
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu piątego rozdziału.
That's the Spirit
Finish chapter 6
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu szóstego rozdziału.
We're Not In Kansas Anymore
Finish chapter 7
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu siódmego rozdziału.
Whispers in the Field
Finish chapter 8
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu ósmego rozdziału.
White Doesn't Suit You
Finish chapter 9
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dziewiątego rozdziału.
Think I'm from the Swamp
Finish chapter 10
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dziesiątego rozdziału.
Alligator Queen
Finish chapter 11
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu jedenastego rozdziału.
In the Time of Test, Family is the Best
Finish chapter 12
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dwunastego rozdziału.
Jar Full of Light
Capture all fireflies in time
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale trzecim. Podczas biwaku przy ognisku, gdy się ściemni, czeka nas zabawa w łapanie świetlików. By zdobyć trofeum musimy złapać wszystkie nim skończy się czas. Jest to banalnie proste. Wystarczy podchodzić do grupek owadów i łapać je, wciskając .
Brother from Another Mother
Convince your cousin to confess love
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale drugim. Podczas zabawy w rzucanie kamieniami kuzyn głównego bohatera rozbije okno i będziemy się chować za samochodem. Poprosi nas wtedy, byśmy wzięli winę na siebie. Musimy wybrać wtedy opcję dialogową: „Negocjuj”, a następnie „Powiesz coś co sprawi ci trudność”. Wtedy w późniejszej części rozdziału podczas rodzinnej kolacji kuzyn dotrzyma słowa, a my otrzymamy pucharek.
Bull's Eye
Hit all targets
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale drugim. Podczas zabawy w rzucanie kamieniami musimy dwa razy trafić w cel. Najpierw w garnek zawieszony na drzewie, a potem w puszkę na śmietniku. Jeśli się nam nie uda nie przejmujmy się, bo rozdział drugi jest dobrym miejscem do grindowalnia punktów PEWNOŚCI SIEBIE oraz RELACJI. Dlatego możemy ten pucharek zdobywać przy okazji ogarniania odpowiednich poziomów atrybutów do zakończeń z trofeum I Have Seen Everything.
We Stand Tall
Find Lou's tree
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale trzecim. Podczas biwaku przyjdzie nam przejść się kawałek w celu odnalezienia drzewa oznaczonego przez naszą matkę. Wystarczy sprawdzić każde z trzech drzew i na jednym z nich będzie wyryte L. U mnie było to środkowe drzewo.
Dog's Love is Forever
Pet the dog
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale dwunastym. Podczas wizyty w domku na farmie zostanie wysłany pies, by nas przegonić. Musimy wtedy wybrać opcję „Zawołaj”. Wtedy piesek się uspokoi, a my go automatycznie pogłaszczemy otrzymując trofeum.
Fast, Not Too Furious
Drive over 100km/h
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale piątym. Przyjdzie nam wtedy odbyć lekcję nauki jazdy. W pewnym momencie zyskamy możliwość przyspieszenia samochodem. Wciskamy gaz i pucharek będzie nasz.
Student Becomes the Master
Catch a fish
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale trzecim. Wystarczy poprawnie wykonać sekwencję QTE, wymagającą wciskania podczas etapu łowienia ryb.
Still Got It
Perform a dance at Kiki's
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale czwartym. Podczas wizyty w klubie przyjdzie nam wykonać taniec. Po prostu potwierdzamy sekwencje tańca i tyle.
Faster Than Wind
Escape the Tornado
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale siódmym. Po sekwencji strzelanie w opony ścigającego nas radiowozu pojawi się tornado. Musimy wykonać QTE związane z wciskaniem , by uciec.
Granny on the Run
Look for Pat's Granny
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale siódmym. Po ucieczce przed tornadem w zniszczonym mieście czeka nas wybór odnośnie poszukiwania babci Pata lub córki Dori. By zdobyć ten pucharek musimy wybrać opcję poszukiwania babci.
Mothers Stick Together
Look for Dori's daughter
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale siódmym. Po ucieczce przed tornadem w zniszczonym mieście czeka nas wybór odnośnie poszukiwania babci Pata lub córki Dori. By zdobyć ten pucharek musimy wybrać opcję poszukiwania córki.
Eeny, Meeny, Niny, Moe
Guess girl's names without a mistake
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale ósmym. Podczas zabawy w chowanego przyjdzie nam odszukać trzy dziewczynki, po znalezieniu których musimy poprawnie zgadnąć ich imiona. Odszukanie nie stanowi żadnego problemu. Zaś imiona prezentują się następująco:
- Blondynka – Ada
- Brunetka – Ida
- Ruda – Oda
I Have Seen Everything
Unlock All Endings
W grze mamy dostępne dokładnie 9 możliwych zakończeń i są one warunkowane odpowiednimi poziomami parametrów: PRAWORZADNOŚCI – ikonka odznaki, PEWNOŚCI SIEBIE – ikonka pięści oraz RELACJI – ikonka grupy postaci. Jest to związane z dokonywanymi podczas gry wyborami. Zależnie od stanu % na koniec gry każdego z tych parametrów możemy otrzymać inne zakończenie. Generalnie każdy wybór dodatni oraz ujemy podnosi lub obniża go o 5% ostatecznie osiągając jeden z trzech poziomów:
- WYSOKI (zielony) – pasek ikonki zapełniony od 70% do 100%
- ŚREDNI (żółty) – pasek ikonki zapełniony od 35% do 65%
- NISKI (czerwony) – pasek ikonki zapełniony od 0% do 30%
Gra jest tak skonstruowana, że stale zapisuje status każdego z parametrów w menu po każdym ukończonym fragmencie gry przenoszącym nas do kolejnej sceny. Dzięki temu możemy w kółko powtarzać wybrany rozdział gry stale zwiększając bądź zmniejszając stan danego parametru zależnie od naszych potrzeb. Dlatego NIE WYBIERAJMY opcji nowej gry, tylko wbijamy kolejne zakończenia poprzez wybór rozdziałów. Po prostu odpowiednio grindujemy parametry, a potem odtwarzamy ostatni rozdział, by uzyskać kolejne z zakończeń.
Najlepsze miejsce do gridnowania PRAWORZADNOŚCI – rozdział siódmy. Gdy goni nas policja zależnie od potrzeby wybieramy opcję podnoszącą lub obniżającą ten parametr. Tak czy siak czeka nas strzelenie do opon radiowozu. Potem musimy uciec przez tornadem (można pominąć to QTE wyłączając je w opcjach gry). Po dojechaniu do miasta wychodzimy do menu głównego i ponownie odpalamy ten rozdział do momentu otrzymania potrzebnego nam stanu tego parametru.
Parametry PEWNOŚCI SIEBIE oraz RELACJI najwygodniej ogarniać powtarzając rozdziały drugi lub dziesiąty. Tam po prostu gramy do końca tych rozdziałów wybierając decyzje zależnie od tego jak potrzebujemy.
Wymogi do uzyskania konkretnych zakończeń:
Zakończenie 1 (opcja 1) |
WYSOKA PRAWORZADNOŚĆ | WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE | WYSOKIE RELACE |
Zakończenie 1 (opcja 2) |
WYSOKA PRAWORZADNOŚĆ | WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE | NISKIE RELACE |
Zakończenie 2 (opcja 1) |
ŚREDNIA PRAWORZADNOŚĆ | WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE | WYSOKIE RELACE |
Zakończenie 2 (opcja 2) |
ŚREDNIA PRAWORZADNOŚĆ | WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE | NISKIE RELACE |
Zakończenie 3 (opcja 1) |
NISKA PRAWORZADNOŚĆ | WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE | WYSOKIE RELACE |
Zakończenie 3 (opcja 2) |
NISKA PRAWORZADNOŚĆ | WYSOKA PEWNOŚĆ SIEBIE | ŚREDNIE RELACE |
Zakończenie 4 (opcja 1) |
WYSOKA PRAWORZADNOŚĆ | ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE | NISKIE RELACE |
Zakończenie 4 (opcja 2) |
WYSOKA PRAWORZADNOŚĆ | ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE | WYSOKIE RELACE |
Zakończenie 5 (opcja 1) |
ŚREDNIA PRAWORZADNOŚĆ | ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE | ŚREDNIE RELACE |
Zakończenie 5 (opcja 2) |
ŚREDNIA PRAWORZADNOŚĆ | ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE | WYSOKIE RELACE |
Zakończenie 6 (opcja 1) |
NISKA PRAWORZADNOŚĆ | ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE | WYSOKIE RELACE |
Zakończenie 6 (opcja 2) |
NISKA PRAWORZADNOŚĆ | ŚREDNIA PEWNOŚĆ SIEBIE | NISKIE RELACE |
Zakończenie 7 |
WYSOKA PRAWORZADNOŚĆ | NISKA PEWNOŚĆ SIEBIE | WYSOKIE RELACE |
Zakończenie 8 | ŚREDNIA PRAWORZADNOŚĆ | NISKA PEWNOŚĆ SIEBIE | WYSOKIE RELACE |
Zakończenie 9 (opcja 1) |
NISKA PRAWORZADNOŚĆ | NISKA PEWNOŚĆ SIEBIE | NISKIE RELACE |
Zakończenie 9 (opcja 2) |
NISKA PRAWORZADNOŚĆ | NISKA PEWNOŚĆ SIEBIE | WYSOKIE RELACE |