Beyond: Two Souls to kolejna gra Dawida Cage’a i studia Quantic Dram odpowiedzialnego za tytuły takie jak Heavy Rain, czy Fahrenheit. Jest to tytuł ekskluzywny na konsole Sony charakteryzujący się bardzo filmowym podejściem do rozgrywki. Utrzymany w konwencji thrillera opowiada historię Jodie Holmes, która od urodzenia jest połączona z bliżej nieokreślonym bytem zwanym Aidenem.
Warto pochwalić fenomenalną oprawę graficzną i dźwiękową, oraz obsadę. Niestety jednak zdaniem wielu, w tym i mnie Beyond nie udało się przeskoczyć poprzeczki postawionej przez Heavy Rein w kategorii gier tego typu. Poprzez postawienie akcji na wyłącznie jedną bohaterkę został ograniczony wkład gracza na podejmowane decyzje i ich efekty w zakończeniu. Niemniej uważam, że tytuł wart jest poznania. Stara się poruszać ważne kwestie między innymi życia po śmierci. Jest to jednak gra na tzw. „jedno przejście”. Więcej nie ma co w nim specjalnie szukać. Chyba, że polujecie na pucharki. Dlatego postaram się wszystko wam tu ładnie opisać, aby łowy były udane.
MAPA PRZEJŚCIA:
Na wstępie warto zapytać: Czy jest to wasza pierwsza styczność z Beyond, czy może już graliście w nią na PS3? To istotna kwestia, gdyż pierwsze przejście zdecydowanie warto wykonać bez wpatrywania się w poradnik. Najważniejszym atutem gry jest fabuła i szkoda sobie ją psuć oglądając opisy pucharków. Nie polecam jednak grać na wyższym poziomie trudności. Nie zmienia on nic poza tym, że nie widać kierunków, w które musimy wychlać gałki analogów i tym podobne. Zaznaczę także, iż trofea wpadają dopiero po ukończeniu danego rozdziału, w którym są możliwe do wbicia.
KROK I (opcjonalny) – Przejście gry
Krok dla graczy po raz pierwszy grający w Beyond. Dużo pucharków i tak nam wpadnie. Zaznaczam, że aby najbardziej cieszyć się opowieścią należy wybrać standardową niechronologiczną sekwencję rozdziałów.
KROK II – Przejście gry na dwa kontrolery + ocalenie wszystkich postaci
Beyond ma niestety ten upierdliwy pucharek za ukończenie całej gry na dwie osoby. Musimy mieć więc dwa pady, aby tego dokonać. Jedna osoba (pad) kontroluje Jodie, a druga Aidena. Przy okazji możemy się skupiać, aby wbijać trofea, które nie wpadły przy kroku pierwszym. Polecam np. wyzbierać znajdźki. Warto się zabrać w tym przejściu za ocalenie wszystkich możliwych postaci, aby nie musieć potem połowy gry przechodzić ponownie do niektórych wymaganych do odblokowania zakończeń.
KROK III – Pozostałe pucharki
Tutaj czeka nas wielokrotne powtarzanie różnych rozdziałów. Część pucharków będzie wymagała przejścia niemal pół gry raz jeszcze ze względów iż zdobywając dany pucharek musimy zachować ciągłość gry. Nie można po prostu wczytywać kluczowych momentów. Wszystko jest tylko kwestią czasu.
Poniżej prezentuję listę rozdziałów według podstawowej niechronologicznej sekwencji rozdziałów wraz z informacją jakie pucharki można w nich zdobyć, lub zacząć zdobywać.
Rozbita
- Brak pucharków
Eksperyment
- Ktoś jeszcze?
- Posłuszeństwo
- Nie do opanowania (1/6)
Ambasada
- Czysta robota
- Przejmująca agentka
- Nie do opanowania (2/6)
Impreza
- Zemsta
- Zimna krew
- Nie do opanowania (3/6)
Pierwszy wywiad
- Brak pucharków
Witamy w CIA
- Żołnierz doskonały
- Adeptka sztuk walki
- Adeptka skradania
Ścigana
- Złap mnie, jeśli potrafisz
- Apokalipsa Aidena
- Houdini
Mój niewidzialny przyjaciel
- Zgrany duet
- Nie do opanowania (4/6)
Kondensator
- Zamknięcie portalu
- Reminiscencje
- Mistrzyni istot (1/2)
Bezdomna
- Pieniądze do przejedzenia
- Sprytna złodziejka
- Cuda
- Lepszy świat (1/4)
- Wszyscy uratowani (1/4)
Pierwsza noc
- Adeptka istot
- Mistrzyni istot (2/2)
Jak inne dziewczyny
- Zawsze na zawsze
Samotna
- Wybaczam ci
- Nie jesteś moim ojcem
- Nie do opanowania (5/6)
Nawaho
- Szamanka
- Nie tylko piasek
- Lepszy świat (2/4)
- Wszyscy uratowani (2/4)
Separacja
- Brak pucharków
Kolacja
- Kochanka doskonała
- Wyluzowana dziewczyna
- Zakochana w Ryanie
- Nie do opanowania (6/6)
Nocna sesja
- Brak pucharków
Misja
- Mistrzyni skradania
Norah
- Lepszy świat (3/4)
- Wszyscy uratowani (3/4)
Odprawa
- Brak pucharków
Ukryty smok
- Oko za oko
- Agentka 894732
- To zbyt łatwe
Duchy
- Brak pucharków
Czarne słońce
- Wybieram zaświaty
- Wybieram życie
- Przekonać Dawkinsa
- Czarne Słońce gaśnie
- Lepszy świat (4/4)
- Wszyscy uratowani (4/4)
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
MISTRZOSTWO BEYOND: TWO SOULS™ / BEYOND: TWO SOULS™ MASTER
Zbierz wszystkie trofea. / Collected all trophies!
No i jest platyna. Jak ją zdobyliście pewnie znacie teraz grę na wylot.
Ktoś jeszcze? / Somebody Else?
Użyj Aidena po raz pierwszy. / Played as Aiden for the first time.
Trofeum fabularne niemożliwe do przeoczenia. Wpadnie naturalnie po ukończeniu rozdziału: EKSPERYMENT.
Posłuszeństwo / Obedience
Przerwij eksperyment z własnej woli. / Stopped the experiment voluntarily.
Trofeum do zdobycia w rozdziale: EKSPERYMENT.
Gdy przyjdzie nam kontrować Aidena i ruszać różne przedmioty podczas eksperymentu, w pewnym momencie Nathan każe nam przestać. Musimy wrócić do Jodie i zakończyć eksperyment.
Zgrany duet / Teammates
Wyrządź 3 psoty Aidenem i Jodie. / Did 3 mischievous things with Jodie and Aiden.
Trofeum do zdobycia w rozdziale: MÓJ NIEWDZIANY PRZYJACIEL.
Wszystkie trzy psoty są do wykonania w obrębie kuchni w domu.
- Podchodzimy jako Jodie do lodówki. Na niej znajduje się słoik z ciasteczkami. Jodie musi się zapytać czy może wziąć ciastko. Potem jako Aiden otwieramy słoik i przekazujemy smakołyk dziewczynce, lub upuszczamy go na podłogę.
- Jako Aiden majstrujemy przy radiu.
- Jako Aiden układamy piramidę z krzeseł na stole.
Adeptka istot / Entities Apprentice
Pokonaj istoty Aidenem. / Vanquished the entities with Aiden.
Trofeum do zdobycia w rozdziale: PIERWSZA NOC.
Podczas tego rozdziału przyjdzie nam walczyć z istotami. Wystarczy, że pokonamy każdą z nich. Nie jest to trudną rzeczą.
Wybaczam ci / Sorry
Wybacz ojcu Jodie. / Forgave Jodie's father.
Do zdobycia w rozdziale: SAMOTNA.
W tym rozdziale gramy jako Aiden. Następuje pożegnanie rodziców z Jodie. Aby wbić pucharek naszym zadaniem jest nie robić nic. Po prostu oglądamy scenkę.
Nie jesteś moim ojcem / Not My Father
Spraw, by Aiden przydusił Philipa. / Choked Philip with Aiden.
Do zdobycia w rozdziale: SAMOTNA.
Trofeum przeciwstawne do powyższego. W pewnym momencie Philip będzie się oddalał i pojawi się w około niego charakterystyczna czerwona aura. Będziemy musieli go trochę poddusić.
Zemsta / Revenge
Sterując Aidenem, daj nauczkę przynajmniej 3 uczestnikom przyjęcia lub wznieć pożar domu. / Taught 3 or more of the teens a lesson, or started the house fire, with Aiden.
Do zdobycia w rozdziale: IMPREZA.
Gdy sytuacja potoczy się nieciekawie i wylosujemy w komórce od schodami otwieramy przejście Aidenem i będziemy mieli dwie opcje do wyboru: odejść, lub zemścić się. Wybieramy zemstę i siejemy zamęt Aidenem ile wlezie. Zasłużyli sobie na cały burdel jaki możemy im zgotować.
Zimna krew / Cold Blood
Odmów użycia Aidena, by zaimponować uczestnikom przyjęcia lub przestraszyć ich. / Did not impress or scare the teens with Aiden.
Do zdobycia w rozdziale: IMPREZA.
Podczas imprezy uczestnicy będą chcieli, abyśmy zaprezentowali nam swoje umiejętności. Musimy odmówić, a następnie, gdy uwolnimy się z komórki od schodami po prostu odejść.
Zawsze na zawsze / Together Forever
Ochroń Jodie przed napastnikami. / Protected Jodie from her attackers.
Do zdobycia w rozdziale: JAK INNE DZIEWCZYNY.
Podczas tego rozdziału jako Jodie będziemy chcieli się wymknąć z bazy. Po przejęciu kontroli nad Colem jako Aiden sprzedajemy strażnikowi bajeczkę o chorobie, a na zewnątrz jako Jodie chowamy się w bagażniku. Będąc w barze gramy w bilard z typkami, a gdy sytuacja zrobi się nieciekawa jako Aiden zaczynamy demolkę. Gdy goście będą chcieli uciec dusimy jednego z nich, a następnie przejmujemy kontrolę nad właścicielem przybytku. Chwytamy shotguna i strzelamy do jednego z nich, a na koniec pozbywamy się ostatniego.
Zamknięcie portalu / Portal Shutdown
Dezaktywuj portal w kondensatorze. / Successfully shut down the condenser portal.
Do zdobycia w rozdziale: KONDENSATOR.
Jest to dłuższy rozdział, w którym przyjdzie nam badać bazę opanowaną przez istoty. Aby dezaktywować portal będziemy musieli przedrzeć się do samego końca. Polecam grać na niskim poziomie trudności, aby łatwiej nam szło w walce. Najtrudniejszy moment to ten w zamrożonym pomieszczeniu, gdy zdobywamy kartę. Jako Aiden musimy powalić wszystkich nacierających przeciwników. Na końcówce także jak Aiden musimy pokonać każdą istotę atakującą Jodie. Nie jest to trudne. Jeśli wygramy wszystkie potyczki pucharek jest nasz.
Reminiscencje / Channeling Master
Aktywuj wspomnienia wszystkich zmarłych w kompleksie badawczym. / Channeled all dead bodies in the condenser compound.
Do zdobycia w rozdziale: KONDENSATOR.
Podczas tego rozdziału nauczymy się wykorzystywać Aidena do ukazywania wspomnień. Wszystkich jest 8 i są łatwe do znalezienia. Pierwszym niemożliwym do pominięcia wspomnieniem będzie gość w windzie. Następnych nieszczęśników spotkamy po drodze. Wystarczy podejść do ciała i wejść z nimi w interakcje, aby Aiden przesłał nam wspomnienia. TUTAJ znajduje się materiał wideo pokazujący je wszystkie.
Żołnierz doskonały / Perfect Soldier
Ukończ większość elementów szkolenia fizycznego, nie popełniając błędu. / Completed most of the physical training successfully.
Do zdobycia w rozdziale: WITAMY W CIA.
Aby zdobyć trofek będziemy musieli dobrze sobie poradzić na szkoleniu. Trudno określić co dokładnie znaczy „większość” z opisu trofeum, ale tak czy siak nie powinno stanowić to żadnego problemu. Wystarczy, że gramy na łatwym poziomie. Będziemy mieli wtedy widoczne przyciski, oraz kierunki wychyleń analogów podczas sekwencji QTE.
Adeptka sztuk walki / Fight Apprentice
Wygraj wszystkie walki, otrzymując mniej niż 5 ciosów. / Won every fight whilst taking less than 5 hits.
Do zdobycia w rozdziale: WITAMY W CIA.
Trofeum praktycznie analogiczne z powyższym. Tyle, że ogranicza się wyłącznie z walką wręcz z zastrzeżeniem, aby oberwać mniej niż 5 razy. Nie powinno to stanowić najmniejszego problemu. Wystarczy wychylać analog zgodnie z instrukcjami na ekranie i nie powinniśmy dostać ani razu.
Adeptka skradania / Stealth Apprentice
Ukończ szkolenie w skradaniu się i nie daj się zauważyć. / Completed all stealth training without being spotted.
Do zdobycia w rozdziale: WITAMY W CIA.
Kolejna część treningu. Podczas tej sekcji będziemy się skradać, używać Aidena do odciągania wrogów i ogłuszania ich jako Jodie. Przejście bez zaważenia nie stanowi większego problemu. Zaznaczę tylko, że w pod koniec jeden typek stoi na kontenerach z prawej strony i tam trzeba nań uważać. W razie zauważenia wystarczy wyjść do menu głównego, a potem wybrać opcje Kontynuuj.
Czysta robota / Clean Job
Wyłącz monitor i ukończ misję jedynie przy użyciu Aidena. / Shut down the monitor and finished the mission using only Aiden.
Do zdobycia w rozdziale: AMBASADA.
Trofeum dotyczy najoczywistszego sposobu ukończenia tego rozdziału. W momencie, gdy przejmiemy kontrolę nad Aidenem kierujemy się do góry, a następnie do pokoju z monitoringiem. Odwracamy uwagę strażnika, po czym majstrujemy przy monitorach. Następnie kierujemy się do pokoju szejka. Badamy szufladę w biurku, otwieramy schowek i przeglądamy dokumenty.
Przejmująca agentka / Possessive Spy
Wykonaj misję jedynie przy użyciu szejka. / Finished the mission using only the Sheik.
Do zdobycia w rozdziale: AMBASADA.
Tym razem będziemy musieli przejść rozdział używając tylko szejka. Charakterystyczny gruby jegomość. Opętujemy go Aidenem i kierujemy się na górę. Uważajmy tylko, aby nie dotknąć żadnej innej osoby, gdyż przerwie to opętanie. Następnie w gabinecie szejka otwieramy szufladę przy biurku, po czym dobieramy się do schowka i badamy dokumenty.
Kochanka doskonała / Perfect Lover
Przygotuj posiłek, posprzątaj mieszkanie, weź prysznic, ubierz elegancką sukienkę i włącz muzykę. / Cooked a meal, cleaned the apartment, took a shower, wore the elegant dress and put on some music.
Do zdobycia w rozdziale: KOLACJA.
Musimy po prostu wykonać czynności z opisu pucharka. Przygotowując posiłek pamiętamy tylko, aby nie zamawiać pizzy. Z posprzątaniem mieszkania wiążę się wyrzucenie śmieci, odłożenie książek oraz odniesienie ubrań do kosza na pranie w łazience. Potem bierzemy prysznic i wybieramy elegancką sukienkę. Na koniec wystarczy jeszcze tylko włączyć muzykę.
Wyluzowana dziewczyna / Casual Girl
Zamów pizzę, pooglądaj telewizję i ubierz się swobodnie. / Ordered a pizza, watched some TV and wore something casual.
Do zdobycia w rozdziale: KOLACJA.
Trofeum podobne jak powyższe, tylko mniej musimy się narobić. Wystarczy zamówić pizze, ubrać się swobodnie, a potem oglądać TV aż do przyjścia Rayana.
Zakochana w Ryanie / In Love with Ryan
Pójdź do łóżka z Ryanem. / Slept with Ryan.
Do zdobycia w rozdziale: KOLACJA.
Trofeum powiązane z czynnościami z pucharka Kochanka doskonała. Aby jednak zdobyć trofeum nie możemy dopuścić, aby w rozgrywce wcześniej podczas rozdziału – JAK INNE DZIEWCZYNY doszło do akcji w barze. Najlepiej po prostu wtedy dać się złapać podczas próby opuszczania bazy. Wystarczy na przykład gadać do strażnika wszystko z wyjątkiem tekstu o chorobie.
Mistrzyni skradania / Stealth Master
Dostań się do katedry niezauważenie. / Made it to the cathedral without being spotted.
Do zdobycia w rozdziale: MISJA.
W zasadzie trofeum nie powinno stanowić żadnego problemu. Z reguły podczas tego skradanego etapu nie napotkamy wielu przeciwników. Wystarczy, że będziemy się chować, powalać pojedynczych przeciwników i wychodzić, gdy zrobi się już czysto. Warto też korzystać ze zdolności Aidena.
Złap mnie, jeśli potrafisz / Catch Me if You Can
Uniknij aresztowania i ucieknij z pociągu. / Escaped the train without being arrested.
Do dobycia w rozdziale: ŚCIGANA.
Podczas tego rozdziału będziemy uciekać przed obławą policyjną. Na początku jako Aiden budzimy Jodie. Potem czeka nas kilka sekwencji. Jeśli gramy na łatwym poziomie trudności nie powinno być najmniejszego problemu. W pociągu czeka nas ucieczka przedziałami, a następnie walka na dachu. Następnie bieg przez las, walka z psami i wspinacza. Podczas wspinaczki polecam sie skupić i zrobić to względnie szybko, gdyż jeśli nas tam zauważą zostaniemy aresztowani. Następnie kradniemy motocykl i z pomocą Aidena rozwalamy blokadę drogową. Na końcu czeka nas jeszcze dokonania rozwałki w mieście jako Aiden.
Apokalipsa Aidena / Aiden's Apocalypse
Zniszcz stację benzynową, kościół, sklep z bronią i śmigłowiec. / Destroyed the gas station, the church, the gun store and the helicopter.
Do zdobycia w rozdziale: ŚCIGANA.
Trofeum można połączyć z powyższym. Musimy zniszczyć wymagane obiekty. Sęk w tym, że niektóre możemy pominąć. Stacja benzynowa może zostać zniszczona granatem jednego z członków oddziału. Wieżę kościoła niszczymy Aidenem dwa razy wchodząc z nią w interakcję. Sklep z bronią niszczymy przejmując kontrolę nad kierowcą jednej z furgonetek. Chodzi o tą po prawej stronie od schronienia Jodie. Śmigłowiec jest oczywisty – przejmujemy kontrolę nad pilotem. W razie czego TUTAJ jest pomocny materiał wideo.
Houdini / Houdini
Daj się aresztować trzykrotnie i za każdym razem ucieknij. / Got arrested three times and escaped each time.
Do zdobycia w rozdziale: ŚCIGANA.
Trofeum odwrotne do tego związanego z unikaniem aresztowania. W zasadzie nic trudnego. Po prostu nie robimy nic w pociągu i dajemy się zamknąć w jednym z przedziałów. Następnie dajemy się złapać w lesie. I na koniec podczas ucieczki na motorze nie tworzymy Aidenem pola siłowego przed blokadą.
Pieniądze do przejedzenia / Money to Eat
Zarób dostatecznie dużo pieniędzy, aby móc zjeść czekoladę do kolacji. / Earned enough money to have some chocolate during dinner.
Do zdobycia w rozdziale: BEZDOMNA.
Podczas tego rozdziału przyjdzie zbierać nam pieniądze na jedzenie. Są dwie sensowne opcje. Jedna szybka – wystarczy Aidenem szturchnąć bankomat. Bank nie zbiednieje. Albo możemy też przejść się do ulicznego grajka i pożyczyć od niego gitarę.
Sprytna złodziejka / Smart Thief
Wyłącz kamerę w supermarkecie. / Deactivated the supermarket's camera.
Do zdobycia w rozdziale: BEZDOMNA.
Podczas tego rozdziału Jodie razem ze Stanem w nocy będzie musiała dostać się do supermarketu. Używamy tu Aidena. Pamiętajmy, aby przed otwarciem drzwi wejść w interakcję z kamerą w sklepie.
Cuda / Miracles
Zajmij się dzieckiem Środy, ulecz Jimmy'ego i pomóż Stanowi pogodzić się ze śmiercią żony. / Looked after Tuesday's baby, healed Jimmy and channeled Stan.
Do zdobycia w rozdziale: BEZDOMNA.
Po spożyciu posiłku Jodie będzie mogła pomóc swoimi mocami poznanym ludziom. Warto robić to w kolejności podanej w opisie pucharka, gdyż pomoc Stanowi zazwyczaj kończy nasze dalsze możliwości.
Szamanka / Medicine Girl
Odpraw rytuał. / Successfully performed the entire ritual.
Do zdobycia w rozdziale: NAWAHO.
Podczas tego rozdziału przyjdzie nam oprawić rytuał, aby odpędzić istotę nękającą tą okolicę. Odprawienie rytuału nie stanowi większego problemu. Wystarczy tylko podać odpowiedni kształt kręgu tak, aby na pięciu jego krańcach mógł ktoś stanąć. Otworzymy wtedy szczelinę do infrawymiaru i za pomocą Aidena wepchamy tam potwora. Gdy nam się to uda pucharek będzie nasz.
Nie tylko piasek / Not Just Sand
Umknij przed burzą piaskową, otrzymując mniej niż 3 ciosy. / Ran from the sandstorm and took less than 3 hits.
Do zdobycia w rozdziale: NAWAHO.
Trofeum wiąże się z nocną przechadzką Jodie po farmie. Zostaniemy wówczas zaatakowani przez istotę. Podczas ucieczki nie możemy oberwać więcej niż trzy razy. Nie stanowi to problemu, jeśli gramy na niskim poziomie trudności. Wystarczy tylko odpowiednio manewrować analogiem według instrukcji na ekranie.
Oko za oko / Eye for an Eye
Milcz podczas przesłuchania. / Didn't speak during the interrogation.
Do zdobycia podczas rozdziału: UKRYTY SMOK.
W tym rozdziale jak byśmy się nie postarali zostaniemy złapani i przesłuchiwani. Podczas owego przesłuchania musimy milczeć nie zważając na nic. Jeśli nie pękniemy trofeum jest nasze.
Agentka 894732 / Agent 894732
Wyjaw prawdę podczas przesłuchania. / Told the truth during the interrogation.
Do zdobycia podczas rozdziału: UKRYTY SMOK.
Trofeum całkowicie przeciwne do powyższego. Podczas przesłuchania musimy zacząć sypać jak tylko pojawi się taka możliwość. Gdy to zrobimy pucharek jest nasz.
To zbyt łatwe / Almost Too Easy
Udaj się do pola inhibicyjnego generałem. / Went to the containment shield with the General.
Do zdobycia podczas rozdziału: UKRYTY SMOK.
W zasadzie trudno pominąć ten pucharek, bo skorzystanie z generała jest najoczywistszym rozwiązaniem. Gdy dopłyniemy łodzią podwodną do bazy za pomocą Aidena opętujemy generała. Charakterystyczny typek stojący zaraz przed wejściem. I to tyle.
Wybieram zaświaty / Chose Afterlife
Wkrocz do Infrawymiaru. / Entered the Infraworld.
Do zdobycia podczas rozdziału: CZARNE SŁOŃCE.
Pod koniec rozdziału po dezaktywowaniu wyłączeniu portalu staniemy przed wyborem dotyczącym zakończenia. Możemy zdecydować, czy chcemy, aby Jodie przeżyła, czy też, aby odeszła do zaświatów. Aby otrzymać pucharek musimy wybrać drugą opcję.
Wybieram życie / Chose Life
Pozostań w materialnym świecie. / Stayed in reality.
Do zdobycia podczas rozdziału: CZARNE SŁOŃCE.
Pucharek przeciwny do powyższego. Aby go otrzymać musimy zdecydować się żyć dalej.
Przekonać Dawkinsa / Convince Dawkins
Pomóż Dawkinsowi ujrzeć prawdę. / Helped Dawkins see the truth.
Do zdobycia podczas rozdziału: CZARNE SŁOŃCE.
Pod koniec rozdziału napotkamy zagubionego Nathana szukającego swej żony i córki. Aby otrzymać pucharek musimy poruszać opcje dialogowe związane z rozsądkiem i nie obwiniać go za to wszystko. Gdy zrozpaczony ujrzy prawdę popełni samobójstwo. Jeśli zaś zacznie strzelać do nas to znaczy, że wybraliśmy zły dialog.
Czarne Słońce gaśnie / Black Sun Down
Dezaktywuj Czarne Słońce. / Deactivated the Black Sun.
Do zdobycia podczas rozdziału: CZARNE SŁOŃCE.
Trofeum fabularne niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału.
Dwie dusze / Two Souls
Uruchom scenę w trybie dla dwóch graczy. / Launched a scene in Duo mode.
Trofeum wpadnie po ukończeniu dowolnego rozdziału w trybie dla dwóch graczy. Wpadnie tak, czy siak bo do platyny musimy całą grę przejść w tym trybie.
Koniec / The End
Odkryj jedną możliwą rzeczywistość... / One possible reality has been uncovered...
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Jest przyznawane za ukończenie gry.
Nie do opanowania / Uncontrollable
Wykonaj wszystkie możliwe złe uczynki Aidenem. / Took every opportunity to be evil as Aiden.
Trofeum związane z ciągiem złych uczynków Aidena. Będziemy musieli zacząć grać od rozdziału EKSPERYMENT do rozdziału KOLACJA po ukończeniu którego wpadnie nam pucharek.
- Rozdział EKSPERYMENT – Gdy pierwszy raz będziemy wykorzystywać moce Aidena będziemy musieli przewracać tyle przedmiotów ile się tylko da. Tak długo, aż w okół kobiety w drugim pomieszczeniu pojawi się czerwona aura. Gdy to nastąpi należy ją poddusić.
- Rozdział AMBASADA – Podczas sterowania Aidenem musimy opętać strażnika na drugim piętrze budynku. Następnie kierujemy się do balustrady przy schodach i decydujemy się skoczyć.
- Rozdział IMPREZA – Pod koniec rozdziału wybieramy opcję zemsty i rozwalamy tyle ile tylko się da.
- Rozdział MÓJ NIEWDZIANY PRZYJACIEL – Pod koniec rozdziału podduszamy chłopca do oporu.
- RozdziałSAMOTNA – Pod koniec rozdziału podduszamy Philipa tak jak przy pucharku Nie jesteś moim ojcem.
- Rozdział KOLACJA – Podczas przebiegu kolacji przeszkadzamy tak długo, aż Rayan opuści mieszkanie.
Nigdy samotna / Never Alone
Wdaj się w przynajmniej jeden romans. / Started at least one romance.
Bardzo proste trofeum. Jodie w swoim życiu może wdać się w romans z dwiema osobami. Są to Jay albo Ryan. Wystarczy doprowadzić do pocałunku w pod koniec odpowiedniego rozdziału i pucharek jest nasz. Aby wybrać Jay’a po zakończeniu rytuału podczas rozdziału NAWAHO, gdy będziemy się żegnać otrzymamy możliwość pocałunku. Jeśli chodzi o Rayana możemy otrzymać ten pucharek pod koniec misji UKRYTY SMOK. Pucharek wpadnie też automatycznie podczas wbijania Zakochana w Ryanie.
Mistrzyni istot / Entities Master
Wygraj wszystkie potyczki ze złymi istotami. / Was victorious in every battle with the evil entities.
Trofeum wymaga przejścia ciągiem rozdziałów PIERWSZA NOC oraz KONDENSATOR. Tylko we wspomnianych rozdziałach przyjdzie nam toczyć walkę ze złymi istotami. Jest to banalnie proste i sprowadza się do wychylania gałek analogowych, także powinno wpaść podczas zwykłego przejścia gry.
Lepszy świat / A Better World
Spraw, by wszystkie postacie umarły, i udaj się z nimi do Infrawymiaru. / Let every possible character die and chose to go with them to the Infraworld.
PAUL – podczas przechodzenia rozdziału NAWAHO Paul zostanie zaatakowany i ranny. Jeżeli chcemy, aby przeżył musimy zanim zaczniemy rytuał udać się do domu i z pomocą Aidena wyleczyć jego rany. |
|
WALTER – podczas przechodzenia rozdziału BEZDOMNA po odebraniu porodu wybuchnie pożar i będziemy uciekali z budynku. Walter zatrzaśnie się w jednym z pomieszczeń. Będziemy musieli z pomocą Aidena wyważyć drzwi, aby Walter mógł uciec. |
|
JIMMY – podczas przechodzenia rozdziału BEZDOMNA po odebraniu porodu wybuchnie pożar i będziemy uciekali z budynku. Jimmy znajdzie się w pomieszczeniu z zawaloną podłogą i będzie się bał skoczyć. Musimy najpierw spróbować go namówić. Nie zgodzi się, więc należy ostatecznie opętać Aidenem i skoczyć. |
|
NORAH – podczas przechodzenia rozdziału NORAH będziemy odwiedzać szpital psychiatryczny razem z Cole’m. Po rozmowie z Norah będziemy mieli możliwość, aby Aiden zatrzymał jej serce. Nie robimy jednak tego i zwyczajnie opuszczamy pomieszczenie. |
|
COLE – podczas przechodzenia rozdziału CZARNE SŁOŃCE Cole zostanie ranny po ataku istot. Musimy wrócić się po niego, pomóc mu dobiec do bezpiecznego miejsca i korzystając ze zdolności Aidena wyleczyć jego rany. |
|
RAYAN – podczas przechodzenia rozdziału CZARNE SŁOŃCE po spotkaniu Nathana będziemy musieli pomóc ujrzeć mu prawdę. Wtedy Nathan popełni samobójstwo, a Rayan przeżyje. |
Eksploratorka / Explorer
Znajdź wszystkie bonusy. / Found all the bonuses.
Bonusy to nic innego jak znajdźki w grze. Są to dziwne zawirowania widoczne tylko przez Aidena. Zbieramy przytrzymując i manewrując gałkami analogowymi. Jest ich do zebrania na szczęście tylko 22. Możemy je dozbierać zarówno przechodząc grę normalnie, jak i przez wybór rozdziałów. W przypadku tej drugiej opcji nie musimy przechodzić rozdziału do końca. Po zebraniu możemy wyjść do menu głównego. TUTAJ jest polecany materiał wideo z lokalizacją wszystkich bonusów.
Razem do końca / Together Till the End
Ukończ grę w trybie dla dwóch graczy. / Finished the game in Duo mode.
Zbędne trofeum wymagające przejścia całej gry od początku do końca w trybie dla dwóch graczy. I ważne, by nie zmieniać tych ustawień do momentu zakończenia gry w tym trybie. Inaczej konieczne będzie przechodzenie go od nowa. Będziemy potrzebowali dwóch padów do tego. Jeden steruje Jodie, drugi zaś Aidenem. Jeśli mamy towarzysza to może być nawet ciekawie. Samotnie jednak jest to dość toporne przeżycie.
Wszystkie zakończenia... / All Endings...
Obejrzyj wszystkie zakończenia gry. / Saw all endings.
Zdecydowanie jest trofeum wymagające najwięcej roboty. Gra posiada kilka warrantów zakończeń związanych z ostatecznym wyborem, oraz inne związane z życiem, bądź śmiercią niektórych postaci. Przeze wszystkim na początek warto zatroszczyć się, aby wszystkie możliwe postacie żyły zgodnie z pucharkiem Wszyscy uratowani. Poniżej przedstawię najszybszy ciąg odblokowywania wszystkich wymaganych zakończeń.
Podczas, gdy wszystkie postacie i Jodie żyją dokonujemy finalnego wyboru. Wystarczy używać opcji kontynuacji historii i dokonywać kolejnych wyborów:
- Samotność
- Zoey
- Jay
- Rayan
Norah koniecznie musi żyć, powtarzamy rozdział CZARNE SŁOŃCE i wybieramy Zaświaty.
Powtarzamy rozdział CZARNE SŁOŃCE, po spotkaniu Nathana zawalamy wszystkie sekwencje QTE doprowadzając do śmierci Jodie.
Podczas gdy wszystkie możliwe postacie zginęły w rozdziale CZARNE SŁOŃCE wybieramy Zaświaty dokładnie z wymaganiami pucharku Lepszy świat.
Podczas gdy wszystkie możliwe postacie zginęły w rozdziale CZARNE SŁOŃCE wybieramy Życie, a następnie Samotność.
Wszyscy uratowani / Saved All
Uratuj wszystkie postacie, które można uratować. / Saved every character that could be saved.
Trofeum będzie od nas wymagało grania od rozdziału BEZDOMNA aż do samego końca rozdziału CZARNE SŁOŃCE. Jest to przeciwieństwo pucharka Lepszy świat. Tym razem będziemy musieli ocalić każdego kogo można. Warto się za to zabrać podczas jednego z głównych przejść gry, bo wymaga jednak ukończenia dużej części ponownie. Poniżej zaprezentuję listę wszystkich bohaterów wraz z zaznaczeniem rozdziałów i opisem jak ich uratować. Po uratowaniu każdej z postaci musimy jeszcze dezaktywować portal i grać do samego końca.
PAUL – podczas przechodzenia rozdziału NAWAHO Paul zostanie zaatakowany i ranny. Jeżeli chcemy, aby przeżył musimy zanim zaczniemy rytuał udać się do domu i z pomocą Aidena wyleczyć jego rany. |
|
WALTER – podczas przechodzenia rozdziału BEZDOMNA po odebraniu porodu wybuchnie pożar i będziemy uciekali z budynku. Walter zatrzaśnie się w jednym z pomieszczeń. Będziemy musieli z pomocą Aidena wyważyć drzwi, aby Walter mógł uciec. |
|
JIMMY – podczas przechodzenia rozdziału BEZDOMNA po odebraniu porodu wybuchnie pożar i będziemy uciekali z budynku. Jimmy znajdzie się w pomieszczeniu z zawaloną podłogą i będzie się bał skoczyć. Musimy najpierw spróbować go namówić. Nie zgodzi się, więc należy ostatecznie opętać Aidenem i skoczyć. |
|
NORAH – podczas przechodzenia rozdziału NORAH będziemy odwiedzać szpital psychiatryczny razem z Cole’m. Po rozmowie z Norah będziemy mieli możliwość, aby Aiden zatrzymał jej serce. Nie robimy jednak tego i zwyczajnie opuszczamy pomieszczenie. |
|
COLE – podczas przechodzenia rozdziału CZARNE SŁOŃCE Cole zostanie ranny po ataku istot. Musimy wrócić się po niego, pomóc mu dobiec do bezpiecznego miejsca i korzystając ze zdolności Aidena wyleczyć jego rany. |
|
RAYAN – podczas przechodzenia rozdziału CZARNE SŁOŃCE po spotkaniu Nathana będziemy musieli pomóc ujrzeć mu prawdę. Wtedy Nathan popełni samobójstwo, a Rayan przeżyje. |