Call of Duty: WWII The Resistance – Poradnik do trofeów

 

Call of Duty: WWII The Resistance to pierwszy dodatek, który udostępnia nam nowe mapy do trybu wieloosobowego, nową mapę do trybu Wojny oraz nową przygodę do trybu Zombie Naziści, zatytułowaną The Darkest Shore / Na Brzegu Mroku.

Do trybu wieloosobowego zostały dodane trzy mapy. Pierwsza to Anthropoid, w której to będziemy toczyć walkę na ulicach Pragi, wokół pięknych kamienic oraz pomników – stolicy ówczesnej Czechosłowacji. Drugą mapą jest Occupation, gdzie stoczymy walkę spośród ulic i sklepów Paryża. Trzecia i ostatnia mapa Valkiria przeniesie nas do mazurskich lasów wschodnich Prusów. Do trybu Wojny została dodana tylko jedna mapa – Operation Intercept, w której wylądujemy na obrzeżach miasta St. Lo we Francji. Naszym zadaniem jest przedarcie się przez stację rozrządową i przejęcie pociągu. Ale zanim tego dokonamy musimy najpierw uratować bojowników francuskiego ruchu oporu, zniszczyć sprzęt łącznościowy i na końcu eskortować czołg. Tak naprawdę nic nowego, zadania dużo czerpią z Operation Neptun, którą dobrze znamy – przejmowanie bunkrów i również niszczenie stacji łącznościowych.

Dla wszystkich, tydzień przed premierą dodatku została udostępniona nowa dywizja – Opór inspirowaną polskim Ruchem Oporu. Dywizja umożliwia nam noszenie pistoletu razem z krótkim nożem, mamy również możliwość zakłócania minimapy dla pobliskich wrogów, dostajemy kolejny dodatek do pistoletu, a na samym końcu możemy widzieć na minimapie, gdzie znajdują się pobliscy wrogowie. Oczywiście wszystko jest odblokowywane, wraz z zdobywaniem postępów w dywizji.

Skupmy się bardziej na trybie Zombie, ponieważ cały zestaw trofeów został im poświęcony, a nowy rozdział przygód drużyny, którą poznaliśmy w podstawce nosi nazwę “Na Brzegu Mroku“. Tym razem nasi bohaterowie trafiają na wyspę w poszukiwaniu doktora Strauba. Nie dość, że wyspa otoczona jest przez siły marynarki i lotnictwa nazistów, to jeszcze roi się na niej od nieumarłych, a dodatkowo co jakiś czas nawiedza ją gęsta mgła, przez którą nic nie widać i można zgubić orientację w terenie.

Tym razem easter egg jest o wiele trudniejszy od tego co poznaliśmy w podstawce. Zamiast Tesli mamy nową broń do zbudowania – piłę lub rozbudowaną jej wersję – rozpruwacz. Na wyspie poznamy nowy rodzaj zombiaka – Meuchler, który zadaje duże obrażenia oraz jest trudny do zabicia. Naszym głównym zadaniem będzie ucieknięcie z wyspy przed jej bombardowaniem, a jak tego dokonać to zapraszam do poniższego poradnika, w którym krok po kroku wszystko przedstawię.

 

 

  • Trudność zdobycia 100%: 7-8/10
  • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: ok. 10-20 godzin (zależy od umiejętności graczy)
  • Wszystkie trofea: 10 ( Srebrny 3, Brązowy 7 )
  • Minimalna liczba przejść: 1 + ewentualnie dozbieranie reszty pucharków
  • Trofea do pominięcia: Żadnych pucharków nie pominiemy.
  • Zabugowane trofea: 1 –  Głowicą w łeb (w chwili pisania poradnika)

 

Mapa przejścia będzie krótka, ponieważ mamy tylko dziesięć pucharków do zdobycia. Dążymy do zdobycia pucharka  Przejście do historii, który jest odpowiedzialny za ukończenie easter egga. Czytając jego opis i wykonując zadania, w trakcie powinny nam wpaść:

  •  Zajmę się tym (Przetrwaj początkowy atak na plaży w Na Brzegu Mroku bez korzystania z wieżyczek z kaemami)
  •  W górę… (Odblokuj Ubersprengen w Na Brzegu Mroku)
  •  Przeklęta wyspa (Zbadaj całą wyspę w Na Brzegu Mroku)
  •  Na morowym wietrze, ku krainom mroku (Zdobądź głowicę miecza Barbarossy w Na Brzegu Mroku)

WAŻNE! Po wykonaniu po raz pierwszy easter egga pozostajemy nadal w sesji, aby zdobyć  Głowicą w łeb (Grając w Na Brzegu Mroku, zabij 250 zombie głowicą miecza Barbarossy w jednym meczu). Głowica miecza Barbarossy to granat, który otrzymujemy przed samą walką z finałowym bossem. Dopiero po jego pokonaniu, będziemy mogli nabyć wymaganą ilość do pucharka.

Jeśli natomiast wykonaliśmy easter egga, a nie udało nam się zdobyć pucharka to wystarczy w ponownym przejściu dojść do momentu zdobycia głowicy i grać dalej, fala po fali. Nie musimy aktywować bossa, aby zdobyć  Głowicą w łeb.

UWAGA! W chwili pisania poradnika powyższy pucharek jest zbugowany. Więcej szczegółów w jego opisie.

Zostają nam cztery pucharki, które możemy również wbić podczas wykonywania easter egga lub w oddzielnych sesjach podchodząc tylko pod dane trofeum. Zostaną nam do wbicia (kolejność podana od najłatwiejszego do najtrudniejszego) :

  •  Wciąż w ukryciu (Znajdź i zastrzel doktora Strauba w Na Brzegu Mroku)
  •  Posiądź mgłę, bądź mgłą (Zabij Meuchlera we mgle w Na Brzegu Mroku)
  •  Ciarki po plecach (Wyrwij kręgosłup każdemu rodzajowi zombie w Na Brzegu Mroku)
  •  Nieżywa trzynastka (Grając w Na Brzegu Mroku, zabij na raz 13 zombie jednym strzałem z Rozpruwacza)

 

srebro Przejście do historii / Making History
Grając w Na Brzegu Mroku, ucieknij z wyspy przed bombardowaniem. / In The Darkest Shore, escape from the island before the bombing starts.


Przygotowanie do gry i o czym trzeba pamiętać podczas rozgrywki

Jeśli korzystaliście z mojego poradnika do podstawki to tam zbudowałem postać pod Kamuflaż. W dodatku tak naprawdę będzie nam nie potrzebny. Wszyscy w drużynie posiadali inną umiejętność specjalną, a mianowicie – Szok powybuchowy. Umiejętność tworzy wybuch, w którego centrum znajduje się gracz. Powala pobliskie zombie, ogłuszając je i powodując niewielkie obrażenia. Dodatkowo mody, które dodamy urozmaicają tą umiejętność. W drużynie mieliśmy dwa zestawy modów. Pierwszy, z którego korzystało trzech graczy, był ustawiony pod obrażenia. Drugi, z którego korzystała tylko jedna osoba, pod healera.

Umiejętność Szok powybuchowy mamy w zestawach “Własna 1″ i Własna 5” wybieramy którykolwiek i wykupujemy 3 modyfikacje pod obrażenia:

    • Podtrzymywana strefa (Szok powybuchowy tworzy strefę energii, która nie znika przez pewien czas. Wrogowie, którzy do niej wejdą, zostają ogłuszeni. Zmniejsza to jednak zasięg szoku powybuchowego)
    • Wykorzystaj słabość (Wrogowie ogłuszeni przez Szok Powybuchowy otrzymują potrójne obrażenia.)
  • Pełny plecak (Większy limit amunicji zapasowej)

 

Modyfikacje dla healera, wyglądają następująco:

  • Defibrylacja (Aktywując Szok Powybuchowy, ożywasz poległych sojuszników będących w zasięgu umiejętności)
  • Obrońca (Sojusznicy będący pod wpływem Szoku Powybuchowego otrzymują punkt Geistschildu – pancerz)
  • Trening specjalisty (Pasek umiejętności specjalnej szybciej się ładuje)

Do tego jako broń główną – 1911 i granat NO. 74. Ulepszony 1911 (przez Pack-A-Punch) jest zabójczą bronią, dostajemy wtedy drugi krótki pistolet, gdzie co drugi strzał jest wybuchający. A granaty przylepne przydadzą się bardziej, niż zwykłe.

Co do przedmiotów zużywalnych, które ustawiamy pod i , osobiście polecam Pełne serce, które znajdziemy w kategorii Wzmocnień. Wykorzystuje je dopiero podczas walki z bossem. Częste falę dadzą Wam bezpieczny dystans między zombiakami. Drugi przedmiot zużywalny to już według własnego uznania. Jeśli ze skrzynek trafiło nam się Autoreanimacje to używamy je w ostateczności.

Przed rozgrywką nie zapomnijmy dodać dodatków do broni, których będziemy używać. W moim przypadku były to: podstawowe 1911, Typ 100, którego przed walką z bossem wymieniłem na SWT-40, zadaje o wiele większe obrażenia. W dodatkach skupiłem się na powiększeniu magazynków i zwiększeniu obrażeń. W moim ekwipunku były tylko dwie bronie, jeśli chcemy biegać z trzema to trzeba wymienić na modyfikację Juczny muł. Nowa broń – Rozpruwacz, którego składamy podczas easter egga zastępuje łopatę.

1911
Typ 100
SWT-40

Podany powyżej Typ 100 i SWT-40 znajdziemy przy Skarpach. Dokładna ich lokalizacja poniżej:

Typ 100 - Lokalizacja
SWT-40 - Lokalizacja

Po rozpoczęciu gry, pamiętajcie, aby nie zabijać ostatnich zombiaków z danej fali. Tak naprawdę już od 3 fali wyznaczcie osobę, która będzie biegała ostatnimi zombiakami. Dzięki temu skupicie się na celach. Kiedy zadania wymagają nowych zombiaków, to wtedy zabijamy. W naszym przypadku bossa aktywowaliśmy przeważnie w 13 – 14 fali.

Jeśli chodzi o Pancerz to najlepiej jak na początku gry nie będziecie z niego korzystali. Częste korzystanie z niego, może spowodować, że przed walką z bossem, możecie nie mieć tylu woltów ile będzie wymagał zakup. Podczas walki z bossem dopiero w trzeciej fazie, będzie można dokupić pancerz. Maszyny z Pancerzem rozmieszczone są po całej wyspie.

Na wyspie również znajdziemy Blitzmaszyny, z których można zakupić różne “perki”. W tym przypadku korzystałem z czterech, które polecam mieć przed walką z bossem (oczywiście wybór należy do Was):

  • zwiększona szybkość przeładowywania (maszyna stoi przed zejściem do Doków U-Bootów)
  • zwiększona prędkość biegu i wytrzymałości (maszyna stoi pomiędzy bunkrami)
  • większe obrażenia od broni (maszyna stoi niedaleko Pack-A-Punch)
  • szybsza reanimacja (maszyna stoi na Plaży)

Tutaj polecam aktywować je w takiej kolejności, jak podałem wyżej. Ponieważ podczas reanimacji, perki przepadają w takiej kolejności, w jakiej były brane. Czyli, lepiej stracić szybkość przeładowywania, niż szybszą reanimację. Oczywiście, jeśli kompan nie zdąży nas reanimować.

 

Przetrwać na plaży

Po obejrzeniu przerywniku filmowego, zostaniemy zaatakowani przez wychodzących z wody zombie. Tutaj polecam strzelać z pistoletu tylko w nogi, a przed ostatnim strzałem uderzyć z łopaty, aby zdobyć jak najwięcej woltów. Na fali 0 nie korzystamy z kaemów, które są umieszczone na plaży. Dzięki temu dostaniemy pierwszy pucharek – Zajmę się tym (Przetrwaj początkowy atak na plaży w Na Brzegu Mroku bez korzystania z wieżyczek z kaemami). Czekamy na plaży do 2-3 fali do momentu, kiedy jedna osoba zbierze od pozostałych graczy ok. 8000 tys. woltów. Dzielimy się poprzez wciśnięcie . Ta kwota pozwoli nam otworzyć wszystkie bramy, za którymi znajdziemy wszystkie potrzebne przedmioty.

 

Przywrócić zasilanie na wyspie, zebrać pierwszą część piły oraz pierwszą część radia

Kiedy mamy już uzbieraną kwotę, otwieramy bramy na swojej drodze i w pierwszej kolejności kierujemy się w stronę Doków U-Bootów. Tuż przed zejściem do nich znajdziemy na ścianie pierwszy panel zasilania. Aktywujemy go i kierujemy się wyżej, w stronę bunkrów i dział, gdzie w Bunkrze Artyleryjskim znajdziemy drugi panel zasilania. Po drodze zbierzmy pierwszą część do nowej broni – ostrze piły, które będzie wbite w murek, przed maszyną Pack-A-Panch. Dalej możemy podnieść pierwszą część radia, które leży przy martwym żołnierzu. Następnie pozostaje nam udać się do bunkru i aktywować drugi panel. Znajdziemy w pomieszczeniu z pryczami.

Panel zasilania w Dokach U-Bootów
Panel zasilania w Bunkrze Artyleryjskim
Ostrze piły
Pierwsza część radia

 

Zebrać drugą część piły, a następnie ją złożyć

Będąc w Bunkrze Artyleryjskim szukamy od razu drugiej część do nowej broni – rączkę piły. Może być w trzech losowych miejscach: na pryczy, na stoliku lub na biurku (poniżej przykładowe screeny). Po zebraniu wszystkiego (ostrza i rączkę piły oraz części radia) wracamy do Doków U-Bootów. Przed zejściem do nich znajduje się maszyna, w której składamy wszystkie części do nowej broni i tym samym tworząc piłę.

Rączka piły na pryczy
Rączka piły na stoliku
Rączka piły na biurku

 

Rozbudować piłę, tworząc – Rozpruwacz

Kiedy już złożyliśmy piłę, musimy ją kupić za 2500 woltów. Najlepiej ponownie przekażcie zdobyte wolty jednej osobie, aby szybciej uzbierać wymaganą kwotę. Jeśli nam brakuje to zabijamy zombie. Po osiągnięciu wymaganej sumy wyposażamy się w piłę. Następnie musimy rozbudować ją do wersji – Rozpruwacza. Aby tego dokonać, musimy za pomocą piły wyrwać naładowany kręgosłup ze zwykłego zombie. Robimy to poprzez wciśnięcie  i przy zombiaku . Kiedy wbiliśmy się w zombiaka to wciskamy . Możemy wyrwać dwa rodzaje kręgosłupów – zwykły lub naładowany. Zdobywając ten drugi, wracamy do maszyny, w której złożyliśmy piłę i tam umieszczamy zdobycz. Teraz wystarczy stać przy niej i zabijać zombie, aby maszyna się naładowała. Kiedy etap ładowania się skończy to potwierdzamy złożenie rozpruwacza i za 500 woltów go wykupujemy. Ta wersja umożliwia nam wystrzeliwanie tarcz.

 

Otworzyć przejście do jaskini, podnieść głowę mnicha i odblokować Ubersprengen

Po stworzeniu rozpruwacza, jedna osoba może zająć się otworzeniem przejścia do jaskini oraz odblokowaniem Ubersprengen (Pack-A-Panch). Udajemy się na Plażę i przywołujemy wózek kolejowy. Przejście do jaskini znajduje się w Podziemnych Tunelach na trasie: Plaża (Strand) – Bunkier 1 (Graben), które znajduje się w połowie drogi (drążek zmiany kierunku powinien być dobrze ustawiony). Otworzymy je za pomocą Bombowca, który musi znaleźć się przy zawalonym przejściu. Nie strzelamy do niego, wystarczy go przejechać. Spowoduje to wybuch, który wysadzi głazy. Poniżej znajdziecie screen, w którym Bombowiec znajduje się przy otwartym przejściu do jaskini. To właśnie w tym miejscu na trasie musi się znaleźć, przy zablokowanym przejściu. Jeśli go nie będzie to przejeżdżamy się ponownie, ale dopiero na następnej fali. Bombowce tylko raz na falę, znajdą się na trasie: Plaża (Strand) – Bunkier 1 (Graben) lub odwrotnie Bunkier 1 (Graben) – Plaża (Strand). Dlatego polecam zrobić to jak najwcześniej.

Kiedy mamy już otwarte przejście, to przejeżdżając obok niego musimy przytrzymać , aby dostać się do jaskini. Po przejściu zobaczymy przed sobą okrągły głaz, do którego będziemy musieli włożyć trzy artefakty syna Nerhusa. Po prawej stronie znajdziemy natomiast głowę mnicha, którą za pomocą , zabieramy ze sobą. Wyjście z jaskini znajduje się za nami. Czas na odblokowanie Ubersprengen.

Podróżując wagonikiem od jednego miejsca do drugiego musimy zdobyć trzy Elektroschnalle – małe kapsułki z zielonkawym światłem. Każda znajduje się w połowie drogi pomiędzy jedną, a drugą lokacją. Wystarczy wykonać podróż z Plaży (Strand) do Bunkru 1 (Graben), następnie z Bunkru 1 (Graben) do Doków U-bootów (U-Boot Hohle), a z Doków (U-Boot Hohle) z powrotem na Plażę (Strand). Przejeżdżając obok kapsułki musimy wcisnąć , aby ją zabrać. Kiedy mamy wszystkie trzy, udajemy się do lokacji Bunkier 3 (obok Bunkru 1) i umieszczamy je w specjalnym pojemniku. Po włożeniu ostatniej, drzwi przed nami się otworzą i z podłogi wysunie się Ubersprengen.

Elektroschnalle
Pojemnik na Elektroschnalle

 

Zdobyć pierwszy artefakt syna Nerthusa

W trakcie odblokowywania Ubersprengena, osoba z rozpruwaczem niech zajmie się poszukiwaniem pierwszego artefaktu syna Nerthusa. Udajemy się na Plażę i stamtąd możemy zacząć poszukiwania, ponieważ artefakt znajduje się pod jednym z dziewięciu kamieni, które są rozmieszczone na Skarpach. Strzelamy z rozpruwacza po kolei do każdego i wypatrujemy spadającego artefaktu. Kiedy nam wypadł, zanosimy go na Plażę i kładziemy niedaleko wejścia do wózka kolejowego. Mając wszystkie trzy, zaniesiemy je do jaskini (oczywiście nikt nie broni Wam robić to pojedynczo). Poniżej znajdziecie filmik, z lokalizacją wszystkich dziewięciu kamieni oraz jak zdobyć pozostałe dwa artefakty Nerthusa, które są opisane trochę niżej.

 

 

Zdobyć trupią głowę i otworzyć chłodnię

Po odnalezieniu pierwszego artefaktu i prawdopodobnie będąc jeszcze na Skarpach, odcinamy głowę od ciała, które zawieszone jest do góry nogami nad schodami. Jak spadnie zabieramy ją ze sobą wciskając i udajemy się do Doków U-Bootów.

Tam umieszczamy ją do innego ciała, które jest przymocowane do drzwi chłodni. Musimy teraz naładować dwie baterie, która tam się znajdują. Robimy to oczywiście poprzez zabijanie zombiaków, które znajdą się w pobliżu. UWAGA! Jedna osoba wychodzi całkowicie z Doków, ponieważ po załadowaniu baterii, zostanie zablokowane wejście. Jej zadaniem będzie reanimować osoby, które padną na schodach.

Kiedy ostatni zombiak załaduje baterie, to ciało przy drzwiach przemówi, a z głośników usłyszymy doktora Strauba. Po chwili podłoga zacznie płonąć, a naszym zadaniem będzie zamknąć trzy zawory, które znajdują się w pomieszczeniu. Tutaj warto wykorzystać naszą umiejętność – Szok powybuchowy, który pozwoli utrzymać nieumarłych na dystansie. Przy zaworach podłoga również płonie, ale po jakimś czasie ognie znikają na parę sekund. Jest to moment na zamknięcie zaworów. Podczas gdy jedna osoba go zakręca, reszta drużyny musi go osłaniać, aby żaden zombiak się do niego nie dostał. Pozamykanie wszystkich zaworów może potrwać z dwie fale.

Po zakręceniu ostatniego wszystko ucichnie, podchodzimy wtedy do ciała przy drzwiach i otwieramy chłodnię. W tym momencie zostanie również przywrócone zasilanie dział przeciw lotniczych. Z chłodni zaatakuje nas dobrze znany z podstawki mini-boss – Brenner. Warto wykorzystać na niego wszystkie granaty przylepne oraz strzelać do jego butli na plecach.

 

Zestrzelić niemieckie myśliwce

Po zabiciu Brennera, udajemy się w stronę Bunkrów. Tam na Tarasie rozmieszczone są działa przeciwlotnicze. Dwie osoby zasiadają za sterami tych dział, a reszta drużyny niech ich osłania. Naszym zadaniem jest zestrzelenie wszystkich myśliwców, które pojawią się nad Bunkrami. W razie ataku zombie na nasze działo, można bez problemu strzelać do nich. Kiedy ostatni myśliwiec zostanie zestrzelony zostaniemy o tym powiadomieni i najlepiej następne zadania rozdzielić między sobą.

 

Zdobyć drugi artefakt syna Nerthusa oraz drugą część do radia

Jedna osoba udaje się ponownie do działa, które znajduje się przed wejściem do Bunkra Artyleryjskiego. Jego zadaniem jest zestrzelić kamień, który znajduje się z lewej strony. To właśnie w nim znajdziemy drugi artefakt syna Nerthusa. Artefakt spadnie na Plażę, a dokładnie do wąskiego przejścia, jak schodzimy ze schodów – nie powinno być problemu z jego odnalezieniem. Jeśli w czasie zestrzeliwania myśliwców nikt nie siedział za tym działem to się tam udajemy. Poniżej screen gdzie znajdziemy działo oraz kamień.

 

Druga osoba udaje się na Skarpy. Tam znajdzie rozbity myśliwiec na skałach. Musi za pomocą rozpruwacza przeciąć radio, które zwisa z wraku. Jak spadnie podnosimy je za pomocą .

 

Zdobyć trzeci artefakt syna Nerthusa

Trzecia osoba udaje się do Doków U-Bootów, a dokładnie do chłodni. Znajdziemy tam dwie maszyny. Podchodzimy do tej z lewej i umieszczamy ( ) na niej głowę mnicha, którą podnieśliśmy przed wejściem do jaskini. Teraz musimy za pomocą rozpruwacza zdobyć naładowany kręgosłup ze zwykłego zombiaka. Jak już go mamy, to umieszczamy go ( ) do wiadra, które znajduje się w chłodni, również po lewej stronie.

 

Po umieszczeniu naładowanego kręgosłupa do wiadra, maszyna automatycznie wyciągnie z głębin chłodni zwykłego zombiaka, który będzie neutralny. Pobiegnie on w stronę Plaży i wejdzie do wody. Po kilku sekundach wyniesie nam trzeci i ostatni artefakt syna Nerthusa.

 

 

Otworzyć jaskinię

Mając już wszystkie artefakty na Plaży, wyznaczamy trzy osoby, które zabiorą je do jaskini, aby ją otworzyć (ogólnie ten etap można wykonać później, kiedy zestrzelimy myśliwce oraz zatopimy statki niemieckie). Wsiadając do wózka – pamiętajcie, aby wajcha zmiany kierunków była ustawiona na Graben (Bunkier 1). Przejeżdżając obok otwartego przejścia, przytrzymujemy i wchodzimy do jaskini. Artefakty umieszczamy w okrągłym głazie, który blokuje wejście. Po umieszczeniu ostatniego, jaskinia się otworzy i naszym oczom ukażą się Meuchlery, oddające cześć posągowi. Polecam wtedy, jak najszybciej wyjść z jaskini. Wyjście znajduje się za nami.

 

 

Aktywować bombowca, naładować działo i złożyć radio

Mając już otwartą jaskinię, udajemy się teraz do chłodni, która znajduje się w Dokach U-Bootów. Podchodzimy teraz do prawej maszyny, aby wezwać działonowego.

 

Z głębin chłodni zostanie wyciągnięty Bombowiec, który powędruje w stronę Bunkra Artyleryjskiego. Musimy go ochraniać przed atakami innych zombie. Kiedy dotrze do bunkra, wybuchnie przy baterii i rozpocznie się proces ładowania działa artyleryjskiego.

 

Proces ładowania każdy już zna, wystarczy przy baterii zabijać zombiaki, aby energia była przekierowywana do działa. WAŻNE! W trakcie ładowania, jedna osoba wychodzi z bunkru i udaje się do radiostacji, która znajduje się niedaleko. Mając obydwie części, za pomocą składa radio. Dzięki temu wraz z końcem ładowania działa, nadpłyną niemieckie statki.

 

Zniszczyć niemieckie statki

Naładowanym działem musimy zniszczyć trzy niemieckie statki. Najpierw nadpłynie jeden, po jego zniszczeniu będą dwa. Powiem szczerze, że za pierwszym podejściem, celowanie może sprawić trochę problemów. Polecam zerkać na tablicę, która znajduje się po prawej stronie.

Czekamy jak statek zatrzyma się i zaczynamy celowanie. Z lewej strony od miejsca wystrzału ustawiamy sobie wysokość lufy (na tablicy -5 do 15), a po prawej stronie od wystrzału mamy kierunek lufy (na tablicy -30 stopni do 30 stopni). Niestety tablica nie jest precyzyjna. Tak naprawdę musimy metodą prób i błędów poprawiać celowanie. Mając dobrze ustawiony kierunek, a źle ustawioną wysokość, zostaniemy o tym poinformowani, że trzeba lufę trochę podnieść lub obniżyć. Niestety działo ma ograniczoną ilość wystrzałów. Kiedy nie będziemy mogli strzelać, będziemy zmuszeni kolejny raz naładować działo, a tym samym zmarnować na to falę.

Uważajcie, ponieważ statki będą ostrzeliwać wyspę. Najlepiej niech jedna osoba skryje się w głębi bunkru, aby w razie czego reanimowała osobę, która celuje. Reszta, razem z jednym zombiakiem niech uda się do Doków.

Po zniszczeniu ostatniego statku zostaje nam zdobycie trzech naładowanych kręgosłupów i wykonać działania, które prowadzą do powieszenia czterech czaszek w jaskini. Kolejność – szkodnik, Wüstling czy Meuchler nie gra roli. Jeśli mamy naładowany kręgosłup z danego zombiaka to zaczynamy od niego. Poniżej podam kolejność, w której najczęściej występują dane zombiaki.

 

Zdobyć naładowany kręgosłup szkodnika

Na szkodnika można najszybciej natrafić. Jak tylko go widzimy, od razu za pomocą rozpruwacza wyrywamy mu kręgosłup. Jeśli trafił nam się naładowany, to zanosimy go do chłodni i wkładamy do wiadra, które znajduje się po lewej stronie. Z głębin chłodni zostanie wyciągnięty neutralny szkodnik – Poświęcenie.

Naszym zadaniem będzie strzelanie z rozpruwacza do kolorowych bezpieczników, które są rozmieszczone na ścianach. Tarcza, która odbije się od nich zostanie naładowana, a ta z kolei musi trafić naszego szkodnika, co spowoduje głośny wybuch. Najważniejsze jest odpowiedni moment strzelenia z rozpruwacza oraz ustawienie szkodnika, ponieważ przy każdym bezpieczniku obiera ustaloną ścieżkę. Warto strzelić raz czy dwa i zobaczyć, jak zachowa się tarcza. Co niektóre bezpieczniki są pozamykane, otwieramy je za pomocą granatów przylepnych. Na filmie, który znajdziecie pod koniec opisywania pucharka, akcja ze szkodnikiem rozgrywa się od 16 minuty (16:24).

  • Pierwszy bezpiecznik (jasno niebieski) mamy w Dokach, znajduje się wzdłuż łodzi podwodnej. Stajemy tak jak na filmie, w samym rogu lokacji i strzelamy do niego. Szkodnik musi znaleźć się w takim miejscu, aby filar go nie przesłonił.
    Miejsce celowania
  • Drugi bezpiecznik (żółty) również znajduje się w Dokach, wysoko na ścianie. Stajemy w miejscu, jak jest pokazane na filmiku i w momencie, kiedy szkodnik znajdzie się na nami to strzelamy.
    Miejsce celowania
  • Trzeci bezpiecznik (zielony) znajdziemy na Skarpach, wysoko na skale. Wchodzimy trochę wyżej, a jak szkodnik znajdzie się w przejściu to strzelamy do bezpiecznika. Tak jak na filmie.
    Miejsce celowania
  • Czwarty bezpiecznik (fioletowy) znajdziemy w Bunkrach. W tym przypadku będziemy musieli strzelić w pierwszej kolejności do innego bezpiecznika (żółtego), od którego tarcza odbije się i uderzy  jeszcze w inny (jasno niebieski). Od niego również się odbije i trafi w końcu fioletowy bezpiecznik. Od niego powędruje do szkodnika. Jeśli będzie stał w odpowiednim miejscu.
    Miejsce celowania
  • Piąty i ostatni bezpiecznik (jasno niebieski) znajdziemy w Dokach. Tutaj tarcza również musi podbijać się od innych bezpieczników, aby w końcu trafiła w szkodnika. Stoimy przy maszynie, przy której składaliśmy rozpruwacza i strzelamy do żółtego bezpiecznika. I to był nasz ostatni strzał.
    Miejsce celowania

Po tym etapie wszyscy udajemy się do jaskini. Po wejściu do niej kamienne drzwi się zamkną i rozpocznie się “rytuał”. Zaczną pojawiać się szkodniki. Polecam tutaj korzystać z Szoku powybuchowego. Oczywiście zabijamy wszystkie, ale w pierwszej kolejności skupiamy się na tym, który świeci kolorowym światłem. To właśnie z niego zdobędziemy czaszkę, którą następnie musimy powiesić na jednym z czterech haków () znajdujących się w jaskini. Po powieszeniu, jak najszybciej wybiegamy z jaskini.

 

Zdobyć naładowany kręgosłup Wüstlinga

Na Wüstlinga można natrafić po 6-7  fali, a późniejszych falach występują przeważnie parami. Jak tylko go widzimy, od razu za pomocą rozpruwacza wyrywamy mu kręgosłup. Trzeba będzie lekko go osłabić, ponieważ za 3 lub 4 uderzeniem, może nam się to udać. Jeśli trafił się nam naładowany, to zanosimy go do chłodni i wkładamy do wiadra, które znajduje się po lewej stronie. Z głębin chłodni zostanie wyciągnięty neutralny Wüstling – Poświęcenie.

Naszym zadaniem będzie przeprowadzenie Wüstlinga po czterech ustalonych Blitzmaszynach, z których pobierze sobie perki. Jest to najłatwiejsze zadanie, które mamy do wykonania, po zdobyciu naładowanego kręgosłupa. Wystarczy iść przed nim i strzelić w niego, jeśli zmieni ustalony kierunek. Na filmie, który znajdziecie pod koniec opisywania pucharka, akcja z Wüstlingiem rozgrywa się od 29 minuty.

Oprowadzamy go po maszynach w takiej kolejności:

  • Po wyjściu z Doków, udajemy się w stronę Bunkrów. Pierwsza maszyna to zwiększone obrażenia od broni, która stoi niedaleko Pack-A-Punch
  • Następna maszyna to zwiększone obrażenia walki wręcz, która stoi w Bunkrze Artyleryjskim. Tutaj uwaga… Wüstling po drodze nie może przyjąć perka na zwiększoną prędkość biegu i wytrzymałość
  • Trzecia maszyna to ta, którą trzeba było ominąć, czyli perk na zwiększoną prędkość biegu i wytrzymałość, która stoi pomiędzy Bunkrami.
  • Czwarta maszyna i ostatnia to szybsza reanimacja, która stoi na Plaży. Po aplikowaniu sobie ostatniego perka, Wüstling wejdzie między skały.

Po tym etapie wszyscy udajemy się do jaskini. Po wejściu do niej kamienne drzwi się zamkną i rozpocznie się “rytuał”. Zaczną pojawiać się Wüstlingi. Polecam użyć jak najszybciej Szoku powybuchowego i celować w plecy. Oczywiście zabijamy wszystkich, ale w pierwszej kolejności skupiamy się na tym, który świeci kolorowym światłem. To właśnie z niego zdobędziemy czaszkę, którą następnie musimy powiesić na jednym z czterech haków () znajdujących się w jaskini. Po powieszeniu, jak najszybciej wybiegamy z jaskini.

 

Zdobyć naładowany kręgosłup Meuchlera

Meuchlera można oczywiście natrafić podczas mgły, ale przeważnie po jednym uderzeniu z rozpruwacza, zaczyna uciekać i nie zawsze jest możliwość wyrwania mu kręgosłupa. Jest na to sposób. Po otwarciu jaskini, trzy osoby udają się do niej, czwarta zostaje i biega z zombiakami. Będąc w środku, zawsze po kilkunastu sekundach wyjdzie jeden Meuchler. Mając w środku trzy rozpruwacze to na przemian uderzamy go, póki któryś nie wyrwie kręgosłupa. Jeśli trafił się nam naładowany, to zanosimy go do chłodni i wkładamy do wiadra, które znajduje się po lewej stronie. Z głębin chłodni zostanie wyciągnięty neutralny Meuchler, który zaraz ucieknie.

 

 

Po chwili nawiedzi nas mgła i naszym zadaniem będzie odnalezienie tego Meuchlera we mgle. Będzie wydawał okrzyki co pozwoli nam na jego zlokalizowanie. Zawsze będzie kucał, więc dokładnie się rozglądamy, jak go znajdziemy wystarczy do niego kilka razy strzelić i zostanie wypłoszony. Ucieknie i poszuka nowego miejsca. Trzy bądź cztery razy trzeba będzie go postrzelić, na pewno jak mgła się rozejdzie to wykonaliśmy zadanie. Na filmie, który znajdziecie pod koniec opisywania pucharka, akcja z Meuchlerem rozgrywa się od 22:30 minuty.

Po tym etapie wszyscy udajemy się do jaskini. Po wejściu do niej kamienne drzwi się zamkną i rozpocznie się “rytuał”. Pojawi się tylko jeden Meuchler oraz dodatkowe zombiaki. Skupiamy się tylko na nim i jak najszybciej go zabijamy. Z niego zdobędziemy czaszkę, którą następnie musimy powiesić na jednym z czterech haków () znajdujących się w jaskini. Po powieszeniu, jak najszybciej wybiegamy z jaskini.

 

Zanieść głowę mnicha do jaskini i odblokować głowicę miecza Barbarossy

Mamy już trzy czaszki na hakach – szkodnika, Wüstlinga oraz Meuchlera. Udajemy się teraz do chłodni w Dokach i zabieramy ze sobą głowę mnicha, która leży na lewej maszynie. Razem z nią ponownie w pełnej ekipie udajemy się do jaskini i wieszamy ją na czwartym – ostatnim haku. Rozpocznie się “rytuał” i tym razem będziemy musieli pozabijać zwykłe zombiaki.

Kiedy drzwi się otworzą, w prawej dłoni posągu ukaże się granat – głowica miecza Barbarossy. Stajemy przed posągiem i przytrzymujemy , aby znalazł się w naszym ekwipunku. Można użyć Szok powybuchowy, dzięki niemu zombiaki nie będą nam przeszkadzały i każdy wybiegnie z jaskini mając granat.

 

Pokonać bossa

To był już ostatni etap. Teraz przygotujcie się na walkę z bossem – wykupcie brakujące perki, uzupełnijcie pancerz oraz amunicje. Jeśli komuś brakuje woltów, to się podzielcie . Jak każdy jest już gotowy, to wszyscy udajemy się do radia, które znajduje się przy bunkrach. Będąc razem, wszyscy wciskają . Zostaniemy przeniesieni na plażę i rozpocznie się pierwszy z czterech etapów walki z bossem.

Naszym przeciwnikiem będą Meuchlery, które posiadają kolorową poświatę. Na plaży na przemian używamy Szoku powybuchowego, aby zwykłe zombiaki trzymać od nas z daleka i skupiamy się na głównym przeciwniku, aby cały czas otrzymywał obrażenia. Nie zapominamy również o nowym granacie . Jak tylko Meuchler wyskoczy na plażę, niech zostanie nim zbombardowany. Po jakimś czasie granat się odnawia i możemy ponownie nim rzucać. Etap się skończy, kiedy przy wózku zapali się zielona lampka. Będzie to znak, że możemy go użyć i przejechać do Doków U-Bootów.

Drugi etap – Doki, jest najgorszy ze wszystkich. Zraz po pojawieniu pojawi się dodatkowo Breener, który nie powinien sprawić kłopotu. Problemem jest płonąca podłoga i brak miejsca. Polecam tutaj nie zbijać się w grupkę, ponieważ wszystkie zombiaki pobiegną do Was. Używać Szoku powybuchowego. Jeśli ktoś z drużyny zostanie powalony, jak najszybciej go reanimować. Oczywiście do tego cały czas skupiamy się na Meuchlerze, aby otrzymywał obrażenia z broni i z granatu. Ogólnie ten etap to jeden wielki chaos, jak to przejdziecie, będziecie mieli z górki. Sprawdzamy lampkę przy wózku, jeśli świeci się zielona to ruszamy w stronę bunkrów.

Trzeci etap – Bunkry. Tutaj polecam zaraz jak wysiądziemy z wózka udać się do Bunkra Artyleryjskiego i biegać wokół niego. Jest dość miejsca, aby uciekać i robić uniki. Jak ktoś zostanie powalony, to osoba, która będzie przebiegała nas podniesie. Mamy tutaj możliwość odnowy Pancerza, jak i przywrócenie perka zwiększającego obrażenia od broni. Tak naprawdę stosujemy to samo co w poprzednich etapach. Skupiamy się na głównym przeciwniku, częstujemy go granatem i próbujemy przetrwać. Jak wyczujemy, że zrobiło się spokojniej to udajemy się do wózka i sprawdzamy czy nie świeci się zielona lampka. Jeśli tak, to wsiadamy i udajemy się z powrotem na plażę.

Czwarty i ostatni etap – Plaża to formalność, nie trwa długo i stosujemy to wszystko co w poprzednich etapach. Powyżej macie krótki filmik z tego etapu. Po zabiciu ostatniego Meuchlera, pojawi się przerywnik filmowy, po którym zdobędziemy trofeum. Poniżej znajdziecie filmik od Rekina, który wizualnie przedstawi Wam krok po kroku ukończenie easter egga.

 

 

srebro Na morowym wietrze, ku krainom mroku / Black Winds to Darker Lands
Zdobądź głowicę miecza Barbarossy w Na Brzegu Mroku. / In The Darkest Shore, retrieve Barbarossa’s pommel.


Pucharek związany z easter eggiem, wpadnie podczas wykonywania Przejście do historii. Otrzymamy go po zdobyciu głowicy miecza Barbarossy, kiedy to wszystkie czaszki (szkodnika, Wüstlinga, Meuchlera oraz mnicha) będą zawieszone na hakach w starożytnej jaskini.

 

braz Głowicą w łeb / Severe Pommeling
Grając w Na Brzegu Mroku, zabij 250 zombie głowicą miecza Barbarossy w jednym meczu. / In The Darkest Shore, kill 250 zombies with Barbarossa’s pommel in one match.


Po wykonaniu po raz pierwszy easter egga i zdobyciu Przejście do historii musimy grać dalej. Naszym celem jest zabicie 250 zombie głowicą miecza Barbarossy – granatu, który będzie dostępny po wykonaniu wszystkich rytuałów w starożytnej jaskini. Znajdziemy go w dłoni posągu. Wystarczy stanąć przed nim na wprost i przytrzymać , aby znalazł się w naszym ekwipunku. Jeśli nie jesteśmy pewni czy go mamy, to patrzymy na prawy dolny róg ekranu i szukamy nowej ikonki nad granatami. Jak ją mamy to, jak najszybciej wybiegamy z jaskini.

Po zdobyciu granatu mamy dwa wyjścia. Jeśli jeszcze nie ukończyliśmy easter egga to biegniemy do radia, aby aktywować bossa. Dopiero po jego pokonaniu, będziemy mogli nabić sobie na spokojnie 250 zabójstw. Jeśli natomiast mamy już na koncie  Przejście do historii, to skupiamy się jedynie na wysadzaniu zombiaków.

Granat wyrzucamy za pomocą  i co jakiś czas nam się odnawia. Najlepiej, aby każdy wybrał dla siebie obszar: Plaża, Doki U-Bootów, Skarpy lub Bunkry i tam sobie nabijał zabójstwa granatem. Może to potrwać 4-5 fal. Zbierajmy zawsze za sobą małą grupkę, odwróćmy się i rzućmy w nią granatem. Powoduje on dwa wybuchy. Jedno natychmiastowe, a drugie z opóźnieniem. Pucharek wskoczy po zabiciu 250 zombie.

TROFEUM ZABUGOWANE. Niestety w chwili pisania poradnika trofeum jest zbugowane. Otóż po jakimś czasie i kilkunastu rzutach, granat się nie odnawia i nie można nic z tym zrobić. Nie pomaga podmienienie go na wybuchowe klauny i ponowne wzięcie granatu z jaskini. Nie pomoże również całkowicie zginięcie i rozpoczęcie gry na nowej fali. Jedynym wyjściem jest rozpoczęcie gry od nowa i ponowne dojście do momentu zdobycia granatu.

 

braz Posiądź mgłę, bądź mgłą / Own the Fog, Be the Fog
Zabij Meuchlera we mgle w Na Brzegu Mroku. / In The Darkest Shore, kill a Meuchler in the fog


Meuchler to nowy rodzaj zombiaka, który został wprowadzony w tym dodatku. Posiada on dwie dodatkowe kończyny na plecach. Uważamy na niego, ponieważ bez pancerza, może od razu nas powalić. Pojawia się zawsze podczas mgły, która nawiedza wyspę co parę fal. Wtedy to właśnie musimy go zabić, aby otrzymać pucharek. Możemy tego dokonać, ze zwykłej broni lub wyrywając mu kręgosłup.

 

braz Nieżywa trzynastka / The Bakers Dozen Massacre
Grając w Na Brzegu Mroku, zabij na raz 13 zombie jednym strzałem z Rozpruwacza. / In The Darkest Shore, line up and kill 13 zombies with one Ripsaw shot.


Rozpruwacz to nowa broń, którą możemy zbudować. Ale przed tym trzeba wykonać kilka rzeczy. W pierwszej kolejności trzeba przywrócić zasilanie na wyspie. Zrobimy to poprzez aktywowanie dwóch paneli. Pierwszy znajdziemy przed zejściem do Doków U-Bootów, a drugi na samym końcu w Bunkrze Artyleryjskim. W drodze do tego bunkra weźmy ze sobą ostrze piły, które znajdziemy wbite w murek, przed maszyną Pack-A-Panch. Natomiast w Bunkrze Artyleryjskim odnajdźmy rączkę piły. Może leżeć w trzech losowych miejscach: na pryczy, na stoliku lub na biurku. Ostrze i rączka są częściami wymaganymi do złożenia piły. Na poniższym filmie lub przy pucharku Przejście do historii (screeny) znajdziecie ich lokalizacje.

Mając już obydwie części udajemy się do Doków U-Bootów. Przed wejściem do nich znajduje się maszyna, w której składamy ze zdobytych części – Piłę. Wykupujemy ją za 2500 woltów. Następnie musimy rozbudować ją do wersji – Rozpruwacza. Aby tego dokonać, musimy za pomocą piły wyrwać naładowany kręgosłup ze zwykłego zombie. Robimy to poprzez wciśnięcie  i przy zombiaku . Kiedy wbiliśmy się w zombiaka to wciskamy . Mając już naładowany kręgosłup, wracamy do maszyny, w której złożyliśmy piłę i tam umieszczamy zdobycz. Teraz wystarczy stać przy niej i zabijać zombie, aby maszyna się naładowała. Kiedy etap ładowania się skończy to potwierdzamy złożenie rozpruwacza i za 500 woltów go wykupujemy. Ta wersja umożliwi nam wystrzeliwanie tarcz. Mając już gotową broń przejdźmy do zdobycia pucharka.

Maszyna do zbudowania piły/rozpruwacza

Pucharek możemy zdobyć sami lub poprosić znajomego o pomoc. UWAGA! Do tego pucharka będzie Wam potrzebne wzmocnienie – Natychmiastowe zabójstwo, które może wypaść z zabitego zombie lub ustawić sobie przed rozpoczęciem meczu. Jeśli oczywiście wcześniej natrafiliśmy ze skrzynek rzutów. Jeśli mamy, to znajdziemy je w przedmiotach zużywalnych w zakładce Wzmocnienia. Przed meczem przypisujemy do lub . Jeśli gramy we dwójkę to będzie potrzebna również umiejętność – Kamuflaż.

Całe wykonanie dwóch osób znajdziecie w poniższym filmie. W skrócie wygląda to tak, że mając aktywne Natychmiastowe zabójstwo, musimy ustawić jak najwięcej zombie w linii prostej i strzelić ze Rozpruwacza. Druga osoba używa Kamuflaż, aby wszystkie zombie skupiły uwagę na osobę, która chce zdobyć pucharek. Najlepszym miejscem do zdobycia tego trofeum są Doki U-Bootów. Najlepiej ustawić sobie jak najwięcej zombie, ponieważ nie ma czasu na liczenie. Pucharek wpadnie, jak tylko na drodze ostrza było trzynaście lub więcej zombie.

 

 

braz W górę… / Going Up…
Odblokuj Ubersprengen w Na Brzegu Mroku. / In The Darkest Shore, unlock the Ubersprengen.


Ubersprengen to maszyna Pack-A-Punch, dzięki której mamy możliwość ulepszenia naszej broni. Aby ją odblokować musimy w pierwszej kolejności przywrócić zasilanie na wyspie, aby móc podróżować wagonikami kopalnianymi w Podziemnych tunelach. Na wyspie znajdują się dwa panele zasilania. Pierwszy znajduje się tuż obok wejścia do Doków U-Bootów, drugi na samym końcu w Bunkrze Artyleryjskim. Po ich aktywacji udajemy się do wagonika. Wsiąść do niego możemy w trzech miejscach:

  • w Dokach U-Bootów – na drążku zmiany kierunku oznaczone są jako U-Boot Hohle
  • na Plaży – na drążku zmiany kierunku oznaczone są jako Strand
  • w Bunkrze 1 (w okopach) – na drążku zmiany kierunku oznaczone są jako Graben (okopy)

Podróżując wagonikiem od jednego miejsca do drugiego musimy zdobyć trzy Elektroschnalle – małe kapsułki z zielonkawym światłem. Każda znajduje się w połowie drogi pomiędzy jedną, a drugą lokacją. Wystarczy wykonać podróż z Plaży (Strand) do Bunkru 1 (Graben), następnie z Bunkru 1 (Graben) do Doków U-bootów (U-Boot Hohle), a z Doków (U-Boot Hohle) z powrotem na Plażę (Strand). Przejeżdżając obok kapsułki musimy wcisnąć , aby ją zabrać. Kiedy mamy wszystkie trzy, udajemy się do lokacji Bunkier 3 (obok Bunkru 1) i umieszczamy je w specjalnym pojemniku. Po włożeniu ostatniej, drzwi przed nami się otworzą i z podłogi wysunie się Ubersprengen. Poniżej znajdziecie potrzebne screeny oraz filmik pomocniczy od Rekina.

Elektroschnalle
Pojemnik na Elektroschnalle

 

braz Wciąż w ukryciu / Still Lurking
Znajdź i zastrzel doktora Strauba w Na Brzegu Mroku. / In The Darkest Shore, find and shoot Dr. Straub.


Doktor Straub pojawił się również na wyspie, ale tym razem bardzo szybko go odnaleźć. Można natrafić na niego w trzech miejscach. Będąc na Plaży udajemy się po schodach i zaraz na lewo mamy kraty, za którymi może się pojawić. W trakcie 2-5 fali powinien już nam się pojawić. Dwa kolejne miejsca, w których może się pojawić to Doki U-bootów, na poniższym filmie są dokładnie pokazane. Jak go tylko zobaczymy to wystarczy strzelić do niego kilka razy, aby zdobyć trofeum.

 

 

braz Ciarki po plecach / Always on Spine
Wyrwij kręgosłup każdemu rodzajowi zombie w Na Brzegu Mroku. / In The Darkest Shore, rip out the spine of every Zombie type.


Piła, jak i ulepszona jej wersja – rozpruwacz, posiadają możliwość wyrywania kręgosłupów z zombiaków. Mogą być ich dwa rodzaje – zwykły i naładowany. Niestety do pucharka są liczone jedynie naładowane kręgosłupy. Aby tego dokonać musimy stać w większej odległości od zombiaka. Wciskamy , aby biec na niego i zaraz po tym , aby wykonać szarże z uniesionym rozpruwaczem. Kiedy wbijemy się w ciało zombiaka wciskamy , aby wyrwać kręgosłup. Mając natomiast wcześniejszą wersję rozpruwacza – piłę, wystarczy wcisnąć  i przy zombiaku , a następnie , aby wyjąć kręgosłup. Pucharek wymaga cztery naładowane kręgosłupy z :

  • zwykły zombie – z tym nie będziecie mieli problemy, zawsze pod dostatkiem.
  • szkodnik – tradycyjnie występują co piąta fala, pojedyncze sztuki trafiają się również na zwykłych falach.
  • Wüstling – tego polecam w pierwszej kolejności trochę osłabić, ponieważ bez tego będziemy musieli szarżować na niego z 3-4 razy, aby móc mu wyrwać kręgosłup.
  • Meuchler – nowy rodzaj zombiaka – posiada dwie dodatkowe kończyny na plecach. Pojawia się zawsze podczas mgły, która nawiedza wyspę co parę fal. Jego również polecam w pierwszej kolejności osłabić, tak to będziemy musieli szarżować na niego z 4-5 razy.

 

 

braz Zajmę się tym / I Got This
Przetrwaj początkowy atak na plaży w Na Brzegu Mroku bez korzystania z wieżyczek z kaemami. / In The Darkest Shore, survive the initial beach rush without using any machine gun turrets.


Pierwszy pucharek, którego mamy możliwość zdobyć. Musimy przetrwać początkowy atak (Fala 0) bez używania kaemów, które są ustawione na plaży. Zabijamy ich jedynie naszą bronią początkową i łopatą. Po zakończeniu fali, pucharek wskoczy na konto. Poniżej screen z dwoma stanowiskami kaemów i dodatkowo filmik.

 

 

 

srebro Przeklęta wyspa / This Damn Island
Zbadaj całą wyspę w Na Brzegu Mroku. / In The Darkest Shore, explore the entire island.


Pucharek związany z easter eggiem, wpadnie podczas wykonywania srebro Przejście do historii. Otrzymamy go kiedy otworzymy drzwi do starożytnej jaskini.