Call of Duty: WWII – War Machine DLC – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Call of Duty: WWII – The War Machine to drugi dodatek, który udostępnia nam nowe mapy do trybu wieloosobowego, trybu Wojny oraz przygodę do Zombie Nazistów, zatytułowaną The Shadowed Throne / Tron Cieni.

Do trybu wieloosobowego zostały dodane trzy mapy. Bardzo fajnym urozmaiceniem jest Egipt. Mapka jest dobrze zaprojektowana oraz nie jest duża. Będziemy walczyć wśród ruin oraz w ciasnych korytarzach, tak więc walka toczyć się będzie na małym dystansie. Kolejną mapą jest Dunkierka. Tutaj w francuskiej miejscowości mamy obszerną plażę oraz kilka kamienic. Snajperzy mają pole do popisu. Ostatnią z map jest V-2, która zabierze nas do niemieckiej fabryki produkującej rakiety. Mapa jest strasznie mała i podnosi adrenalinę. Do trybu Wojny została dodana tylko jedna lokacja – Operacja Husky. Tym razem walkę stoczymy na Sycylii. Naszym zadaniem będzie zdobycie trzech dokumentów, następnie będziemy musieli nadać komunikat o pozycjach wroga dla sojuszniczych samolotów i na koniec, co jest nowością, stoczymy walkę w przestworzach. Zasiądziemy za sterami samolotów.

Co do trybu Zombie to po wydarzeniach z poprzedniego dodatku drużyna bohaterów przeniesie się do Berlina. Tam na jego ulicach stoczymy batalię z hordami zombie i w końcu pokonamy doktora Strauba. Co do samego easter egga to bardzo mi się podobał. Jeśli licząc ten z podstawki oraz z pierwszego DLC to w tym mi się najlepiej grało. Co do pucharków to jak poprzednio wszystkie są związane z trybem zombie i nawet sam zestaw pucharków przypomina trochę ten z pierwszego dodatku. Tutaj również zbudujemy nową broń – Wunderbuss oraz powalczymy z nowym rodzajem zombie – Gekochtami. Naszym głównym zadaniem będzie dostanie się na pokład Zeppelina i stoczenie walki z głównym bossem, a jak tego dokonać to zapraszam do poniższego poradnika, w którym krok po kroku wszystko przedstawię.

 

  • Trudność zdobycia 100%: 6-7/10
  • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: ok. 10-15 godzin (zależy od umiejętności graczy)
  • Wszystkie trofea: 10 ( Srebrny 3, Brązowy 7 )
  • Minimalna liczba przejść: 1 + kilkanaście ponownych podejść do różnych pucharków
  • Trofea do pominięcia: BRAK
  • Zabugowane trofea: 0

 

Tak jak w poprzednim dodatku, tutaj również mamy 10 pucharków do zdobycia. Oczywiście ponownie jest jeden, który odpowiada za ukończenie easter egga, czyli Stadtjäger padł. W trakcie dążenia do wspomnianego pucharka, powinniśmy zadbać, aby wpadły nam:

  • Das ist gut (Znajdź Ubersprengen w Tronie Cieni)
  • Niszczyciel równych szans (Zbierz geistkraft z każdego rodzaju zombie w jednym meczu w Tronie Cieni)
  • Jak w cyrku (Przez minutę utrzymuj Gekochta przy życiu na scenie w Tronie Cieni)

 

Pamiętacie z poprzedniego dodatku pucharek, który polegał na zabiciu 250 zombie za pomocą granatu? W tym rozszerzeniu również mamy coś podobnego. Musimy zabić 250 zombie za pomocą Ostrza (miecza). Dodatkowo mamy cztery trofea, które polegają na użyciu tylko i wyłącznie broni do walki wręcz. W tym przypadku możemy do nich dążyć w trakcie wykonywania easter egga lub po jego ukończeniu, wybór należy do Was. Bardzo ważna informacja do pucharków Broń palna jest dla słabych i Szkoda nabojów – nikt z drużyny nie może użyć broni palnej, aby móc zdobyć pucharki. Tak więc, jeśli pilnowaliście się z tym, a ktoś z drużyny strzelił, to szansa na ich zdobycie przepadła. Oto trofea, które są związane z bronią do walki wręcz:

  • Broń palna jest dla słabych (Osiągnij 15. falę w Tronie Cieni, używając tylko broni do walki wręcz)
  • Szkoda nabojów (Zdobądź Ostrze bez wystrzału z broni palnej w Tronie Cieni)
  • To powinno być w muzeum (Będąc w muzeum, zabij 250 zombie Ostrzem w jednym meczu w Tronie Cieni)
  • Drwal (Zabij Wüstlinga, używając wszystkich broni do walki wręcz w jednym meczu w Tronie Cieni)

 

Na koniec zostają nam dwa pucharki, które według mnie każdy wymaga osobnej sesji. Pierwszy wymaga około godziny grindowania, drugi umiejętności gracza lub zgranej drużyny:

  • Coś pięknego (Zabij 50 Gekochtów bronią specjalną w jednym meczu w Tronie Cieni)
  • Nie czas na modły (Po 20. fali w Tronie Cieni przeżyj co najmniej 2 pełne fale, w których nikt nie wyjdzie z kościoła)

Ostatni pucharek jest źle opisany, aby go zdobyć trzeba przetrwać 3 pełne fale!

 

 

srebro Stadtjäger padł / Stadtjäger Down
Pokonaj Stadtjägera w Tronie Cieni. / In The Shadowed Throne, defeat the Stadtjäger.


Przygotowanie do gry i o czym trzeba pamiętać podczas rozgrywki

Jeśli korzystaliście z mojego poprzedniego poradnika do pierwszego dodatku to wiecie, że zbudowałem tam postać pod Szok powybuchowy. Tutaj nic nie będziemy zmieniać, może jedynie oprócz jednego modu. Dla przypomnienia szok tworzy wybuch, w którego centrum znajduje się gracz. Powala pobliskie zombie, ogłuszając je i powodując niewielkie obrażenia. Dodatkowo mody, które dodamy urozmaicają tą umiejętność. W drużynie mieliśmy dwa zestawy modów. Pierwszy, z którego korzystało trzech/dwóch graczy, był ustawiony pod obrażenia. Drugi, z którego korzystała tylko jedna osoba, pod healera.

Umiejętność Szok powybuchowy mamy w zestawach “Własna 1″ i Własna 5” wybieramy którykolwiek i wykupujemy 3 modyfikacje pod obrażenia:

  • Podtrzymywana strefa (Szok powybuchowy tworzy strefę energii, która nie znika przez pewien czas. Wrogowie, którzy do niej wejdą, zostają ogłuszeni. Zmniejsza to jednak zasięg szoku powybuchowego)
  • Wykorzystaj słabość (Wrogowie ogłuszeni przez Szok Powybuchowy otrzymują potrójne obrażenia.)
  • Juczny muł (Możesz nosić trzecią broń główną)

Juczny muł to jedyna zmiana, jaką zastosowałem w porównaniu z postacią z pierwszego dodatku. Nową broń, którą złożymy podczas easter egga zajmuje jedno miejsce główne i jeśli chcemy mieć dodatkowo dwie inne bronie to trzeba wrzucić powyższy mod.

 

Modyfikacje dla healera, wyglądają następująco:

  • Defibrylacja (Aktywując Szok Powybuchowy, ożywasz poległych sojuszników będących w zasięgu umiejętności)
  • Obrońca (Sojusznicy będący pod wpływem Szoku Powybuchowego otrzymują punkt Geistschildu – pancerz)
  • Trening specjalisty (Pasek umiejętności specjalnej szybciej się ładuje)

Do tego jako broń główną – 1911 i granat NO. 74. Ulepszony 1911 (przez Pack-A-Punch) jest zabójczą bronią, dostajemy wtedy drugi krótki pistolet, gdzie co drugi strzał jest wybuchający. A granaty przylepne przydadzą się bardziej, niż zwykłe.

Co do przedmiotów zużywalnych, które ustawiamy pod i , osobiście polecam Pełne serce, które znajdziemy w kategorii Wzmocnień. Wykorzystajcie je na walkę z bossem. Częste fale umożliwią Wam skupienie na walce z głównym przeciwnikiem oraz bezpieczny dystans między zombiakami. Drugi przedmiot zużywalny to już według własnego uznania, ale Pełny zapas amunicji dobrze się sprawdzi. Jeśli ze skrzynek trafiło nam się Autoreanimacje to używamy je w ostateczności.

Przed rozgrywką nie zapomnijmy dodać dodatków do broni, których będziemy używać. W moim przypadku były to: podstawowe 1911, Typ 100, którego przed walką z bossem wymieniłem na SWT-40, zadaje o wiele większe obrażenia. W dodatkach skupiłem się na powiększeniu magazynków i zwiększeniu obrażeń.

1911
Typ 100
SWT-40

Podany powyżej Typ 100 i SWT-40 znajdziemy w pierwszym budynku, w którym zaczynamy. Pierwszy w podziemiach, niedaleko maszyny, w której składamy nową broń. Drugą na parterze, niedaleko łóżka. Dokładna ich lokalizacja poniżej:

Typ 100 - Lokalizacja
SWT-40 - Lokalizacja

Po rozpoczęciu gry pamiętajcie, aby nie zabijać ostatnich zombiaków z danej fali. Tak naprawdę już od 3 fali wyznaczcie osobę, która będzie biegała ostatnimi zombiakami. Dzięki temu skupicie się na celach. Kiedy zadania wymagają nowych zombiaków, to wtedy zabijamy. W naszym przypadku bossa aktywowaliśmy przeważnie w 14-15 fali.

Jeśli chodzi o Pancerz to przed walką z bossem upewnijcie się, że macie pełny zapas. Niestety podczas walki z nim, nie będziemy mogli go uzupełnić. Maszyny z Pancerzem rozmieszczone są po całej mapie.

Na mapie znajdziemy również Blitzmaszyny, z których można zakupić różne “perki”. W tym przypadku korzystałem z czterech, które polecam mieć przed walką z bossem (oczywiście wybór należy do Was):

  • zwiększone obrażenia w walce wręcz (maszyna stoi w Muzeum)
  • zwiększona prędkość biegu i wytrzymałości (maszyna stoi na Głównej ulicy)
  • większe obrażenia od broni (maszyna stoi na Placu, niedaleko kotwicy)
  • szybsza reanimacja (maszyna stoi w Podziemiach zniszczonego budynku)

Tutaj polecam aktywować je w takiej kolejności, jak podałem powyżej. Ponieważ podczas reanimacji, perki przepadają w takiej kolejności, w jakiej były brane. Czyli, lepiej stracić zwiększone obrażenia w walce wręcz, niż szybszą reanimację. Oczywiście, jeśli kompan nie zdąży nas reanimować.

 

Zdobyć obraz tancerki, szkło powiększające i baterię do Wunderbussa

Grę rozpoczniemy w podziemiach zniszczonego budynku. W pierwszej kolejności polecam udać się na górę do mieszkania i na parterze, niedaleko łóżka wziąć obraz tancerki. Następnie zbieramy wolty na kolejne drzwi i ruszamy do Teatru. Tam na kanapie znajdziemy szkło powiększające i jak się poszczęści, tuż obok baterię do Wunderbussa. Jeśli jej nie będzie to może znajdować się jeszcze w dwóch innych miejscach, obydwa są w Muzeum. Dla przypomnienia, przytrzymujemy , aby podnieść przedmiot.

Obraz tancerki w Mieszkaniu

Szkło powiększające w Teatrze

Bateria do Wunderbussa w Teatrze
Bateria do Wunderbussa w Muzeum (obok maszyny)
Bateria do Wunderbussa w Muzeum (obok pancerza)

 

Dostać się do kościoła i otworzyć szafkę

Mając wszystkie powyższe rzeczy, udajemy się do kościoła. Tam zobaczymy mapę. Powinna już na niej znajdować się lupa, którą podnieśliśmy w Teatrze, będzie na pozycji 1 -1. Następnie podchodzimy do mapy, wciskamy  i za pomocą szkła ustawiamy jedną z poniższych kombinacji (pierwsza to oś X, druga to Y):

18 – 5 | 10 – 88 – 11 | 12 – 14 | 12 – 15 | 19 – 20 | 19 – 21

Naszym celem jest otworzenie szafki, która znajduje się po prawej stronie od mapy. Pamiętajcie, po każdym ustawieniu lupy, odchodzimy od mapy i patrzymy na szafkę. Odejście od mapy “sprawdza” czy liczby są prawidłowe. Po trafieniu otworzy się szafka, z której weźmiemy złotą misę. Następnie z nią udajemy się do Muzeum i kładziemy na wagę, która znajduje się na pierwszym piętrze…. i tak ją na krótki moment pozostawiamy.

Jeśli jesteście ciekawi, skąd się wzięły liczby do otworzenia szafki, to już Wam tłumaczę. W trzech dostępnych miejscach: w Teatrze na regale (20.3 / 66.8), w Mieszkaniu w windzie (38.9 / 82.4) i w Muzeum na gzymsie (56.4 / 82.4), możemy odszukać kombinację cyfr, które następnie musimy ustawić na radiu (znajduje się ono na Głównej ulicy). Niestety z cyframi jest taki kłopot, że nie zawsze pojawiają się po rozpoczęciu rozgrywki. W sumie to nie kłopot, ponieważ mogą być tylko trzy opcje, które w razie czego macie podane powyżej.

Kombinacja cyfr na regale w Teatrze

Po ustawieniu którejkolwiek częstotliwości na radiu, powinno ono nadawać alfabetem morsa kombinację cyfr. Jak pewnie wiecie, będą to krótkie oraz długie sygnały. Dużo dłuższa przerwa oznacza nadawanie od nowa. Jak się domyślacie, to są właśnie te cyfry, które otworzą szafkę. Niestety według mnie, jeśli ktoś nie miał nigdy styczności z alfabetem morsa, to będzie miał lekkie problemy i może zająć mu trochę czasu. Samemu zajęło mi ok. 10 minut na ustalenie, jakie cyfry są nadawane. Dlatego ułatwiliśmy Wam i wszystkie kombinacje macie podane. Tak więc, nasłuchiwanie alfabetu morsa możecie pominąć i od razu ustawić jedną z ośmiu kombinacji, aby dostać się do szafki.

Alfabet morsa

 

Skontaktować się z Rosjanami

Jak już misę mamy w muzeum, wracamy na główną ulicę i podchodzimy do radia. Sprawdzamy, jakie oznaczenie na nim znajduje się (np. ZX-3) i wracamy z powrotem do kościoła. Podchodzimy do mapy i szukamy czerwonego znacznika. Zapamiętujemy w jakim obszarze się znajduje i podchodzimy do tablicy obok. Szukamy na nim nazwy obszaru, na którym znajdował się czerwony znacznik. Następnie z radia bierzemy oznaczenie ZX co oznacza pierwszą częstotliwość, natomiast 3 oznacza drugą. Zapamiętujemy te dwie liczby i wracamy do radia, ustawiamy na nim te dwie częstotliwości co pozwoli nam skontaktować się z Rosjanami. Na radiu zapali się zielona lampka.

Radio

Mapa

 

Tablica z częstotliwościami

 

Wystrzelić flarę, zdobyć pocisk geistu i głowę Gekochta oraz pierwszą broń – nazistowską siekierę

Po tym udajemy się do skrzynek z flarami. Znajdują się przy wejściu do muzeum. Musimy wystrzelić flarę, aby to zrobić wystarczy do skrzynki strzelić lub uderzyć saperką. Po tym zaczną pojawiać nowe zombie – Gekochty. Teraz bardzo ważne, ponieważ możemy zrobić dwie rzeczy za jednym razem. Zanim pojawi się pierwszy nowy zombie, stańmy przy maszynie z pancerzem i przy niej poczekajmy za nim. Jak tylko przybiegnie to zabijamy go bronią do walki wręcz. Pamiętajcie, aby zrobić to przy maszynie z pancerzem. Dzięki temu zdobędziemy pocisk geistu oraz jego głowa znajdzie się w maszynie, którą będziemy mogli zabrać.

Z nią udajemy się na wagę, gdzie położyliśmy zdobytą wcześniej złotą misę i na nią kładziemy głowę Gekochta. Szale zostaną wyrównane. Teraz wystarczy naładować małą figurkę królika, która znajduje się obok wagi. Robimy to oczywiście poprzez zabijanie zombie. Jak zostanie naładowany, otworzy się szuflada, z której będziemy mogli wziąć pierwszą broń do walki wręcz – nazistowską siekierę.

 

Zbudować nową broń i odblokować Ubersprengen

Czas teraz zbudować nową broń z tego dodatku. Baterię do Wunderbussa, którą znaleźliśmy zanosimy do piwnicy, do miejsca startu. Tuż obok znajduje się pomieszczenie. Aby się do niego dostać kładziemy w specjalne miejsce baterię, która otworzy nam bramę. Wchodząc do pomieszczenia, z drugiej strony wyciągamy ją i podchodzimy do panelu z bronią. Tam umieszczamy ową baterię i podnosimy broń. W ten sposób zbudowaliśmy Wunderbussa. Mając nową broń możemy w piwnicy odblokować pack-a-panch, maszynę do ulepszania broni. Mamy tam dwie skrzynki z bezpiecznikami. Najlepiej granatami przylepnymi otwieramy je, a następnie z broni przesyłamy energię do nich. Po doładowaniu bezpieczników zjedzie winda. Ubersprengen mamy odblokowany.

Pierwsza skrzynka z bezpiecznikami

Druga skrzynka z bezpiecznikami

 

Zdobyć drugą broń do walki wręcz – kij przemytnika

W pierwszej kolejności musimy skontaktować się z przemytnikiem. W tym celu udajemy się do pomieszczenia, w którym znajduje się panel do złożenia broni Wunderbuss. Tuż obok niego na metalowej szafce znajduje się kasa. Musimy do niej posłać trochę energii, aby się otworzyła. Pod spodem znajduje się fotografia na której będą cyfry. Są to częstotliwości, które musimy ustawić w radiu. Znajdziemy je na głównej ulicy, po poprawnym ustawieniu liczb skontaktujemy się z przemytnikiem.

Następnym etapem będzie uzbrojenie jego. Udajemy się na tył teatru, gdzie znajduje się mała studzienka. Wysadzamy ją granatem i mamy dostęp do przemytnika. Teraz musimy dostarczyć mu broń (przytrzymujemy  patrząc na studzienkę). Bronie to te, które znajdziemy na mapie i możemy je kupić za własne wolty. Tutaj to czysta losowość. Możemy trafić od razu lub każdy wyda całą gotówkę i trzeba będzie poświęcić całą falę, aby ponownie na nią nazbierać. Polecam zacząć od najbliższych. Kilka razy broń z kościoła wystarczyła. Jak tylko trafimy na odpowiednią wyświetli się komunikat, że uzbrojono przemytnika.

Po uzbrojeniu trzeba będzie odczekać dwie pełne fale, aby kontynuować rozmowę z przemytnikiem. W między czasie polecam zając się już odblokowywaniem trzeciej broni do walki wręcz. Zerknijcie do następnego punktu.

Po dwóch falach udajemy się na główną ulicę, gdzie znajdziemy drugą studzienkę. Ją również wysadzamy. Musimy przemytnikowi przekazać wolty. Wystarczy spamować ich ilością i za którymś razem nam się uda. Wyświetli się komunikat, że zapłacono przemytnikowi. Po tym wracamy do piwnicy, do pomieszczenia z nową bronią. Tam znajdziemy zamknięte drzwi, do których strzelamy lub uderzamy bronią do walki wręcz. Wyskoczy z nich Wrustling, którego zabijamy i z pokoju podnosimy drugą broń do walki wręcz – kij przemytnika.

 

Zdobyć trzecią broń do walki wręcz – sztylet tancerki

Pamiętacie obraz tancerki, który wzięliśmy z mieszkania? Zanosimy go do teatru i umieszczamy w projektorze. Następnie nad nim, wysoko na półce znajduje się szpula z taśmą, do której musimy strzelić. Spadnie centralnie przed projektorem i umieszczamy ją w maszynie. Wystarczy teraz strzelić do niej z nowej broni, aby dostarczyć prąd do projektora.

Projektor z obrazem

Szpula z taśmą

Projektor wyświetli na scenie mapę, na której będzie świecić się zielona kropka. Mapa przedstawia lokację na której się znajdujemy, natomiast zielona kropka pokazuje nam miejsce położenia klauna – małej zabawki. Teraz naszym zadaniem jest zdobycie 4-cyfrowego numeru do sejfu, który znajduje się w mieszkaniu. Aby go zdobyć musimy zabijać zombie przy aktywnym klaunie. Każde zabójstwo oznaczone jest piorunem, który ładuje zabawkę. Łączna ich ilość oznacza liczbę, którą trzeba będzie wprowadzić do sejfu. Polecam, aby robiła to jedna osoba. Najlepiej wtedy ogarnąć liczenie piorunów i nie idzie się pomylić. Koniec liczenia oznaczone jest specyficznym dźwiękiem. Po tym wracamy do teatru i wyświetli nam się kolejne miejsce lokalizacji klauna. Szukamy go i powtarzamy cały etap z zabijaniem oraz liczeniem. Poniżej przedstawiam mapkę z lokalizacją klaunów.

Po czwartym klaunie mamy już cały czterocyfrowy kod. Udajemy się do mieszkania, w którym znajduje się sejf. I teraz tak… najpierw kręcimy w prawo, aż uzyskamy pierwszą liczbę, później w lewo, następnie w prawo i na koniec w lewo. Ważne! Nie możemy przekroczyć danej liczby i kciuk cały czas musi znajdować się na gałce, która nie może wrócić do pozycji pionowej. Jeśli mamy prawidłowy kod oraz nie popełniliśmy żadnego błędu przy otwieraniu to zdobędziemy trzecią broń do walki wręcz – sztylet tancerki.

 

Odblokować ukryty dziedziniec

Wszystkie trzy bronie umieszczamy w specjalnych kamiennych tablicach, które znajdują się przy kościele. Następnym krokiem jest otworzenie bramy, która znajduje się tuż obok. Prowadzi ona na ukryty dziedziniec. Aby to zrobić będziemy musieli naładować wszystkie trzy bronie, które wcześniej odblokowaliśmy. Niestety każdą ładuje się innym rodzajem zombie.

W pierwszej kolejności zabijamy zwykłe zombie. Druga broń będzie wymagała nowych zombie – Gekochtów. Przy tych polecam nie wybijać wszystkich zombie, żeby nie potrzebnie tracić falę. Jak tylko jakiś się zamieni to osoba na którą się rzuci doprowadza go pod bronie i tam go zabija. Ostatnia broń będzie wymagała szkodników, które jak pamiętacie pojawiają się co 5 falę, ale pojedyncze sztuki można również natrafić na zwykłych falach. Ich również doprowadzamy pod bronie i tam zabijamy. Jak tylko zabijemy ostatniego szkodnika, który jest wymagany otworzy nam się dziedziniec.

 

Naładować kotwice i zdobyć Ostrze Barbarossy (miecz)

Trzy kotwice można załadować dużo wcześniej. Kiedy na przykład czekamy, aby opłacić przemytnika lub zajmujemy się zdobywaniem kodu do sejfu. Wtedy to jedna osoba może naładować trzy kotwice. Jedna znajduje się na placu, ją można naładować poprzez zabijanie zombie lub przez nową broń. Następna znajduje się w muzeum, a trzecia w zniszczonym budynku (startowe miejsce), które już naładujemy tylko poprzez nową broń. Czwarta kotwica znajduje się na ukrytym dziedzińcu.

Na dziedziniec wchodzą dwie osoby z pełnym naładowaniem energii w nowych broniach. Reszta drużyny zostaje na placu. Jedną bronią nie załadujemy kotwicy, która tam się znajduje. Naładowanie jej spowoduje obniżenie kapsuły z Zeppelinga. A brama, która prowadziła na dziedziniec zostanie zamknięta. Dlatego więc ważne jest to, aby w środku znajdowały się dwie osoby, jedna będzie biegała z jednym zombie, a druga zajmie się ustawianiem posągów.

Na każdej ścianie dziedzińca będą stały posągi, które będą spoglądały w różne strony. Naszym zadaniem jest ustawienie ich tak, aby spoglądały przed siebie, czyli na środek dziedzińca, gdzie znajduje się duży złoty pomnik. Prawidłowe ustawienie jednej ściany pomników spowoduje pojawienie się złotego kruka, którego podnosimy. Pojawi się zawsze przy którymś pomniku. Zaczynamy od ściany, która posiada trzy pomniki. Będzie to pierwsza po prawej, jak schodzimy schodami. Później poruszamy się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Tutaj odsyłam Was do strony, na której podacie aktualne ustawienie posągów i po wciśnięciu Solve pojawi się rozwiązanie, na którym zobaczycie wymaganą ilość obrotów każdego posągu, aby każdy patrzył w tą samą stronę.

Po ustawieniu ostatniej ściany, musimy wszystkie cztery kruki ustawić na pomniku, który znajduje się w centrum. Prawidłowe ustawienie podświetli kruki na zielono, złe na czerwono i jeszcze raz będziemy je ustawiać. Bardzo ważne jest zwracanie uwagi w którą stronę spoglądają i na jakim miejscu jest ustawiony. Poniżej macie screen z przodu pomnika oraz z tyłu. Tak wygląda prawidłowe ułożenie kruków. Po tym tylko musimy z pomnika wyciągnąć miecz – Ostrze Barbarossy. Następnie przy wyjściu z dziedzińca umieszczamy go w kamiennej tablicy, aby wydostać się na zewnątrz.

 

Wejść na pokład Zeppelinga i stoczyć walkę z bossem

To czas, aby każdy wykupił pancerz oraz brakujące wzmocnienia. Następnie każdy z drużyny musi mieć naładowaną maksymalnie nową broń. Pamiętacie kapsułę, która zjechała po naładowaniu czwartej kotwicy? Znajduje się tuż obok radia. Cała drużyna w tym samym czasie musi wejść do niej i strzelić w sufit, aby ją podładować. Dzięki temu uniesie nas na pokład statku. Wszyscy jednocześnie muszą do niej strzelić i na podróż na pokład zużyjemy całą energię.

Po wejściu na statek musimy za pomocą paneli, które tam znajdziemy odblokować cały pokład. Musimy przechodzić od panelu do panelu i przesuwać światło, które będzie znajdowało się w podłodze. Cały proces tego znajdziecie na filmie poniżej. Jak tylko przesuniemy je do ostatniego punktu zabijemy naszego doktorka i rozpocznie się główna walka z bossem – Stadtjägerem.

Całą walkę z bossem obejrzycie na filmie poniżej. Ogólnie jest to bardzo ciężki boss. Jedynie co Wam powiem to koniecznie musicie używać Szoku Powybuchowego, który odciągnie od bossa inne zombie. Nawet jeśli macie ze skrzynek jakieś doładowania na umiejętność (Pełne serce) to przed startem gry ustawcie sobie na krzyżaku. Bardzo ważna jest tutaj również nowa broń, ponieważ w pewnych momentach tylko ona zadaje obrażenia. Jest to wtedy kiedy świeci mu się głowa oraz klatka piersiowa. Otrzymuje obrażenie również kiedy szykuje się do szarży oraz kiedy jest zajęty atakiem elektrycznym. W końcowej fazie wypuści czerwony dym, wtedy to tylko z nowej broni będziecie mogli zadać obrażenia. Będzie ciężko, ale starajcie się dość często ją ładować. Tutaj również możecie przed startem gry wrzucić doładowania na Amunicję, jeśli wypadły Wam ze skrzynek. Jak boss padnie, jak najszybciej udajemy się do kapsuły i zjeżdżamy na dół. Po scence otrzymamy pucharek za wykonanie easter egga. Gratuluję.

 

 

braz Das ist gut / Das ist gut
Znajdź Ubersprengen w Tronie Cieni. / In The Shadowed Throne, find the Ubersprengen.


Ubersprengen to oczywiście maszyna Pack-a-panch, w której możemy ulepszać nasze bronie. Nie trudno ją odnaleźć, ale wymaga użycia nowej broni, którą musimy złożyć. Poniżej w punktach wypiszę zadania, które musimy spełnić. Natomiast na filmie od Rekina wszystko dokładnie zobaczycie.

  1. Otworzyć dwie skrzynki z bezpiecznikami
  2. Znaleźć baterię
  3. Skontaktować się z Rosjanami
  4. Wystrzelić flarę
  5. Zdobyć pocisk geistu
  6. Zbudować Wunderbussa
  7. Naładować bezpieczniki

 

 

braz Broń palna jest dla słabych / Ballistics Be Damned
Osiągnij 15. falę w Tronie Cieni, używając tylko broni do walki wręcz. / In The Shadowed Throne, reach wave 15 using only melee weapons.


Tak naprawdę pucharek wpadnie podczas robienia srebro Szkoda nabojów. Dotrwać do 15 fali można samemu lub w zgranej ekipie. Tak jak mówi opis pucharka, musimy osiągnąć 15 falę używając tylko broni do walki wręcz. Poniżej podam wskazówki oraz uwagi, które pomogą Wam zdobyć ten pucharek:

  • na początku używajcie saperki, później w Muzeum znajdziecie kilof (polecam go) lub w Teatrze nóż okopowy. Sprawcie z której broni najlepiej Wam będzie zabijać. Bejsbol odradzam, jest za wolny.
  • kupcie dwa perki: zwiększone obrażenia w walce wręcz (maszyna stoi w Muzeum) i zwiększona prędkość biegu i wytrzymałości (maszyna stoi na Głównej ulicy).
  • jak zombie powalą na ziemie, któregokolwiek gracza, nie może on wystrzelić z pistoletu. Jeśli to zrobi, to on, jak i reszta członków z drużyny nie otrzymają pucharka. Można od razu resetować grę.
  • odradzam wchodzenie w bomby atomowe, które pozostawiają po sobie zombie oraz używania zdolności, które mogą spowodować zabicie zombie.

 

 

braz Coś pięknego / Something Wunderful
Zabij 50 Gekochtów bronią specjalną w jednym meczu w Tronie Cieni. / In The Shadowed Throne, kill 50 Gekocht with the special weapon in one match.


Najlepiej będzie, jak do tego pucharka przystąpimy sami. Jedynie co musimy zrobić to znaleźć baterię, skontaktować się z Rosjanami, wystrzelić flarę, zdobyć pocisk geistu i na koniec zbudować nową broń. Gekochty będą pojawiać się po wystrzeleniu flary. Mając już broń udajemy się na główną ulicę i wystarczy teraz biegać z zombie dookoła i zabijać jedynie te, które zamienią się w Gekochta. Z pucharkiem może trochę zejść, ale najlepiej będzie jak sami będziemy go wykonywać. Wszystkie zombie skupią się na nas i zabijając je samemu nie powinniśmy z falą zajść tak daleko.

 

 

braz Jak w cyrku / Putting on a Show
Przez minutę utrzymuj Gekochta przy życiu na scenie w Tronie Cieni. / In The Shadowed Throne, keep a Gekocht alive on the stage for 1 minute.


Do tego pucharka będziecie potrzebowali jednego lub dwóch kompanów. Cała drużyna musi posiadać umiejętność Szok powybuchowy z modyfikacją Podtrzymywana strefa. Gekocht będzie pojawiał się na mapie, po skontaktowaniu się z Rosjanami oraz wystrzeleniu flary. Co kilkanaście sekund strzeli piorun, który będzie zamieniał nieumarłego w Gekochta. Takiego musimy podprowadzić do Teatru i będąc na scenie użyć Szoku powybuchowego. Najlepiej kiedy mamy podwójnie naładowaną umiejętność (czerwony pasek), dzięki temu dłużej utrzyma się na niej. Jak szok powoli będzie schodził to nasz partner uruchamia swój i powinno spokojnie starczyć do zdobycia pucharka. Jeśli nie to kolejny partner niech aktywuje umiejętność. Ewentualnie przez kilka sekund można z Gekochtem pobiegać na scenie, ale musimy pamiętać, aby z niej nie schodzić.

 

 

srebro Szkoda nabojów / Ammo Conservation
Zdobądź Ostrze bez wystrzału z broni palnej w Tronie Cieni. / In The Shadowed Throne, obtain the Blade without firing a gunshot.


Powiedziałbym, że jest to kontynuacja braz Broń palna jest dla słabych, gdzie musieliśmy osiągnąć 15 falę, bez używania broni palnej. Tutaj musimy zdobyć ostrze (miecz) bez wystrzału z broni palnej. Miecz zdobędziemy, kiedy przy kościele naładujemy wcześniejsze zdobyte bronie: siekierę, sztylet i kij przemytnika. Przy pucharkusrebro Stadtjäger padł znajdziecie cały opis ich zdobycia. Po naładowaniu każdej broni odblokujemy wejście do ukrytego dziedzińca. Tam wystarczy ułożyć posągi, aby z nich zdobyć cztery kruki, a następnie ułożyć je przy głównym posągu, który znajduje się na środku dziedzińca. Po poprawnym ich ułożeniu, miecz będziemy mogli pobrać z posągu. Poniżej przypomnę jeszcze raz wskazówki, które wypisałem przy wcześniejszym pucharku:

  • na początku używajcie saperki, później w Muzeum znajdziecie kilof (polecam go) lub w Teatrze nóż okopowy. Później można je wymienić na bronie, które zdobędziemy wykonując różne zadania. Sprawcie z której broni najlepiej Wam będzie zabijać. Bejsbol odradzam, jest za wolny.
  • kupcie dwa perki: zwiększone obrażenia w walce wręcz (maszyna stoi w Muzeum) i zwiększona prędkość biegu i wytrzymałości (maszyna stoi na Głównej ulicy).
  • jak zombie powalą na ziemie, któregokolwiek gracza, nie może on wystrzelić z pistoletu. Jeśli to zrobi, to on, jak i reszta członków z drużyny nie otrzymają pucharka. Można od razu resetować grę.
  • odradzam wchodzenie w bomby atomowe, które pozostawiają po sobie zombie oraz używania zdolności, które mogą spowodować zabicie zombie.

 

 

braz Nie czas na modły / Not a Prayer
Po 20. fali w Tronie Cieni przeżyj co najmniej 2 pełne fale, w których nikt nie wyjdzie z kościoła. / In The Shadowed Throne, after round 20, survive at least two full rounds without anyone leaving the church.


Ciężki pucharek i bez zgranej ekipy trudno będzie go zdobyć. Pierwsza najważniejsza informacja to to, iż musimy w kościele spędzić 3 pełne fale, które nastąpią po 20. Pucharek wpadnie po ukończeniu 23 fali, oczywiście, jeśli w trakcie nikt nie wyjdzie z kościoła.

Do tego pucharka polecam dobrze przygotować się oraz zrobić go w osobnej sesji. Każdy gracz powinien wykupić wszystkie możliwe perki oraz ulepszyć posiadane bronie. Postać polecam zrobić pod umiejętność Szok powybuchowy. Do tego wykupujemy 3 modyfikacje pod obrażenia:

  • Podtrzymywana strefa (Szok powybuchowy tworzy strefę energii, która nie znika przez pewien czas. Wrogowie, którzy do niej wejdą, zostają ogłuszeni. Zmniejsza to jednak zasięg szoku powybuchowego)
  • Wykorzystaj słabość (Wrogowie ogłuszeni przez Szok powybuchowy otrzymują potrójne obrażenia.)
  • Juczny muł (Możesz nosić trzecią broń główną)

Jak zobaczycie na filmie poniżej, taki zestaw świetnie spisuje się w ciasnym pomieszczeniu. Każdy do kościoła wchodzi z naładowaną umiejętnością i każdy po kolei jej używa. Kiedy kończy się szok, następna osoba go aktywuje, choć nie musi. Dużo zależy od sytuacji i nadmiaru zombie. Pamiętajcie, kiedy jest aktywna umiejętność to do zombie niech strzelają osoby, które muszą naładować ponownie szok.

 

 

srebro To powinno być w muzeum / This Belongs in a Museum
Będąc w muzeum, zabij 250 zombie Ostrzem w jednym meczu w Tronie Cieni. / In The Shadowed Throne, while inside the museum, kill 250 zombies with the Blade in a single match.


Pucharek można zrobić po wykonaniu easter egga, ponieważ po pokonaniu bossa wrócimy z powrotem na mapę i będziemy mogli kontynuować grę. Można też zrobić osobną sesję do tego pucharka, wybór należy do Was. Wracając do trofeum… to jak zdobyć Ostrze znajdziecie przy pucharku srebro Stadtjäger padł. Po pierwsze najważniejsze to bądźcie w ciągłym ruchu. Wybiegajcie i wracajcie do muzeum z małą ilością zombie. Nie musicie cały czas znajdować się w nim, aby wpadł pucharek. Jeśli macie partnera do pomocy, to niech trzyma drugą grupkę zombie na zewnątrz (na głównej ulicy). Koniecznie niech każdy z Was posiada umiejętność Szok powybuchowy z modem Podtrzymywana strefa. Pozwoli ona zatrzymać przez jakiś czas dużą grupkę zombie, którą bez problemów wybijemy mieczem. Do pucharka zalicza się tylko normalne machanie ostrzem. Miecz wywołuje również falę, która pozwala zabić kilka na raz. Niestety nie nalicza się to do pucharka, sprawdzone! (ok. 1000 zabójstw i pucharek nie wpadł). Przed wykonywaniem pucharka warto zobaczyć, jaki mamy stan zabójstw. Dzięki temu będziemy wiedzieli, kiedy będziemy zbliżać się do wymaganej liczby.

 

 

braz Niszczyciel równych szans / Equal Opportunity Destroyer
Zbierz geistkraft z każdego rodzaju zombie w jednym meczu w Tronie Cieni. / In The Shadowed Throne, collect geistkraft from each zombie type in a single match.


Pucharek bez problemów powinniśmy zdobyć w trakcie wykonywania easter egga. Geistkraft to energia/siła zombie, aby ją zebrać musimy użyć do tego nowej broni, którą możemy złożyć w tym dodatku. Jak tego dokonać znajdziecie przy pucharku srebro Stadtjäger padł, gdzie znajdziecie cały opis zaliczenia nowej fabuły.

Nowa broń posiada dwie funkcje:  – strzela bełtami, które wysysają energię;  – wystrzeliwuje energię geistkraftu.

Aby zdobyć pucharek musimy wystrzelić bełt/harpun do każdego rodzaju zombie, który zbierze z nich geistkraft do nowej broni. Musimy tego dokonać w jednym meczu. Rodzajów zombie mamy pięć:

  • zwykły
  • szkodnik
  • Wustling
  • Bombowiec
  • Gekocht – nowy zombie z tego dodatku

 

 

braz Drwal / Lumberjack
Zabij Wüstlinga, używając wszystkich broni do walki wręcz w jednym meczu w Tronie Cieni. / In The Shadowed Throne, kill a Wustling using each melee weapon in a single match.


Wszystkich broni do walki wręcz jest osiem, ale do pucharka prawdopodobnie wymagane będą tylko pięć, oto one:

  • saperka (na początku, każdy ma ją w ekwipunku. Jeśli będzie nam potrzebna to w punkcie startowym możemy ją podnieść, jest wbita w ziemie)
  • nazistowska siekiera z muzeum
  • kij przemytnika z piwnicy
  • sztylet tancerki z sejfu
  • miecz (Ostrze) z piwnicy kościoła

W grze możemy znaleźć jeszcze trzy bronie, każdą bez problemu od razu znajdziemy na mapie:

  • kilof w muzeum
  • nóż okopowy w teatrze
  • kij z gwoździami na ulicy, niedaleko radia

Pucharek wpadnie po zabiciu Wrustlinga z pięciu pierwszych broni. Trochę nam z tym zejdzie, ponieważ Ostrze odblokujemy przed samą walką z bossem. Gdyby pucharek nie wpadł korzystając z pierwszych pięciu broni to użyjcie jeszcze trzy pozostałe.

 

 


Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Activision.
image_pdfŚciągnij w PDF!