Prosta platyna w świecie magicznych dżinów i zaczarowanych malunków. Pomóż Ashowi ponownie rozświetlić Denskę i odblokuj przy okazji sporo pucharków w Concrete Genie.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Liczba trofeów: x1/ x2 / x8 / x42
- Liczba trofeów offline: 53
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 6-8 godzin
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
KROK 1. Przejdź fabułę gry.
Concrete Genie oferuje dość krótką, kilkugodzinną fabułę, w trakcie której odblokujesz kilka niepomijalnych trofeów. W trakcie rozgrywki nie czekają na Ciebie żadne trudne wyzwania a gra prowadzi Cię za rękę od punktu A do punktu B, pokazując dokładnie co robić, aby iść do przodu. Puchary, które wylądują na Twoim koncie po obejrzeniu napisów końcowych to:
- Uczeń Luny
- Niech zapali się światło
- Jak za dawnych czasów
- Wróciło zasilanie!
- Czysta woda!
- Wymuszona walka
- „Nazywam się Ash”
- Robienie tego, co należy
- „Obiecałem komuś”
- Klątwa zdjęta
- Nowy początek
- Coś nowego!
- Piątka!
- Impreza z karaoke!
Kolejne kroki możesz wykonywać w dowolnej kolejności lub mieszać je ze sobą, ale opiszę je pokrótce dla lepszego zrozumienia różnych elementów, składających się na platynę.
KROK 2. Znajdź wszystkie kartki szkicownika.
Po zakończeniu gry masz możliwość powrotu do jej świata, co nagradzane jest nawet kolejnym pucharkiem ( Wróciłem!). Jedną z aktywności dodatkowych jest zbieranie kartek szkicownika, porozrzucanych przez dręczycieli Asha na początku rozgrywki. Składają się na nie:
- krajobrazy – są zaznaczone na mapie i ich zebranie jest dość kluczowe w przejściu fabuły
- dżiny – niebieskie kartki z różnymi wzorami dżinów
- cechy dżinów – zielone kartki z elementami ozdobnymi dla nowych dżinów
Liczba kartek w każdej lokacji zaznaczona jest na mapie. Większość z nich unosi się w świecie gry, lecz niektóre z nich uciekają, gdy się do nich zbliżysz i trzeba je gonić. Inne są poukrywane w skrzynkach pocztowych czy koszach na śmieci, które trzęsą się, gdy obok Ash przechodzi obok nich. Dokładną lokację wszystkich kartek pokazujemy wam w filmiku poniżej. Zwróć uwagę, że fabuła od razu daje Ci trzy rodzaje dżinów i cztery ich cechy w Latarni na początku gry i te karty pomijamy w poradniku. Dodatkowo, wszystkie znalezione kartki możesz podejrzeć w dzienniku w menu gry.
Trofea, które odblokujesz w tym kroku:
- Wróciłem!
- Ach, te wybory
- Zachwycający krajobraz
- Każdy możliwy styl
- Galeria sztuki
- Perfekcyjna całość
KROK 3. Odmaluj wszystkie billboardy w Densce i znajdź wszystkie gazety.
W Densce znajduje się pięć billboardów, które pokazują dawne punkty rozpoznawcze miasteczka. Innym rodzajem znajdziek są gazety (jest ich 6), opowiadające historię katastrofy w mieście. Filmiki poniżej pokazują gdzie je znaleźć, aby odblokować związane z nimi trofea
- Nikłe wspomnienia
- Odzyskane wspomnienia
- Opowieści z Denski
KROK 4. Pobaw się z dżinami i odblokuj trofea związane z malowaniem.
Duża część trofeów przyznawana jest za wykorzystanie znalezionych kartek z elementami krajobrazu do malowania ich na ścianach i zabawy z dżinami. Warto zabrać się za te wyzwania dopiero po zebraniu wszystkich kartek, aby mieć pewność, że niczego Ci nie zabraknie. Puchary, które odblokujesz w tym kroku są następujące:
- Barwny towarzysz
- Pies? Kot? Smooook?
- Zamieniam się w słuch
- Mo-mo-mo-moda!
- Najlepsze ziomki
- A kuku!
- Om nom nom nom
- Moje szczęśliwe miejsce
- Liiiiii!
- Niech to piorun!
- Deszcz pada?
- Jest tam kto?
- Nie zjadaj mnie!
- Pełny odlot
- Cukrowy zawrót głowy!
- Relaks na chłodno
- Lodowa przekąska
- W amoku
- Dziecko gwiazd
- Piroman
- Co to oznacza?
- Lunatyk
- Czas na festiwal!
- Śnieżna pora
Przy opisach pucharów zaznaczam, w którym miejscu w szkicowniku znajdują się wymagane wzory. Na przykład jabłko znajduje się na 1. stronie, w 3. rzędzie, w 3. kolumnie. Oznaczone to będzie w następujący sposób : 1/3/3.
TIMELINE:
- 00:07 – Najlepsze Ziomki / Besties
- 00:31 – Piątka / High Five!
- 00:57 – Impreza z Karaoke / Karaoke Night!
- 01:29 – A kuku! / Peekaboo!
- 02:30 – Om nom nom nom / Om Nom Nom Nom
- 03:01 – Moje szczęśliwe miejsce / My Happy Place
- 03:26 – Łiiiiiiii! / Weeeeeeeeeeee!
- 03:44 – Niech to piorun! / Feel the Thunder
- 03:55 – Deszcz pada? / Is It Raining?
- 04:20 – Jest tam kto? / Anyone There?
- 04:43 – Nie zjadaj mnie! / Don’t Eat Me!
- 04:59 – Pełny odlot / Carried Away
- 05:19 – Cukrowy zawrót głowy / Sugar Rush!
- 06:26 – Relaks na chłodno / Chillaxing
- 06:45 – Lodowa przekąska / Frozen Treat
KROK 5. Odkryj momenty dżinów.
W całym miasteczku znajdziesz 20 małych, białych szkiców z dżinami. Jeśli przywołasz do nich dżinów stworzonych przez Asha, pokażą Ci co należy w tych miejscach namalować, aby odkryć momenty z życia duszków. Warto mieć pełen arsenał kartek krajobrazowych, aby móc wszystko namalować. Filmik poniżej pokaże Ci gdzie je znaleźć i jak je pomalować, aby odblokować następujące puchary:
- Tajemniczy moment
- Uchwyć momenty
KROK 6. Pozostałe trofea
Kilka pucharów nie jest związana ze znajdźkami, lecz wymaga wykonania innych czynności, aby je odblokować. Jedno z nich odblokujesz za uruchomienie trybu swobodnego malowania w każdej z czterech lokacji ( Pełna swoboda), kolejne za skorzystanie z opcji odtwarzania w trybie foto ( Zdjęcie jak żywe), a ostatnie za wykonanie kilku specyficznych malunków dla Luny w latarni, aby poznać jej sekret ( Sekret Luny). Po tym wszystkim zostanie do zdobycia już tylko jedno trofeum:
- Artysta z Denski
Poradnik:
Artysta z Denski / The Artist of Denska
Znany jako „artysta uliczny, który przywrócił Denskę do życia”. / Known as „the street artist who brought Denska back to life”.
Droga do platyny jest raczej prosta i przyjemna, a nasz poradnik powinien Ci ją jeszcze bardziej ułatwić.
Uczeń Luny / Luna’s Apprentice
Ukończ pierwszy obraz w latarni morskiej. / Finish your first painting in the Lighthouse.
Trofeum związane z fabułą. Nie da się go pominąć.
Niech zapali się światło / Let the Light Shine
Zapal światło w latarni morskiej. / Turn on the Lighthouse beacon.
Trofeum związane z fabułą. Nie da się go pominąć.
Jak za dawnych czasów / Just Like Old Times
Ukończ arcydzieło w porcie rybackim. / Finish the Masterpiece at the Fishing Port.
Trofeum związane z fabułą. Nie da się go pominąć.
Wróciło zasilanie! / Power’s Back!
Ukończ arcydzieło w elektrowni wodnej. / Finish the Masterpiece at the Hydroelectric Plant.
Trofeum związane z fabułą. Nie da się go pominąć.
Czysta woda! / Water’s Clear!
Ukończ arcydzieło w kanałach. / Finish the Masterpiece in the Waterways.
Trofeum związane z fabułą. Nie da się go pominąć.
Wymuszona walka / Forced to Fight
Pokonaj wszystkie stwory w latarni morskiej. / Defeat all the Minions in the Lighthouse.
Trofeum związane z fabułą. Nie da się go pominąć.
„Nazywam się Ash” / „The name’s Ash”
Uratuj Zacka i mrocznego dżina ognia w porcie rybackim. / Save Zack and the Dark Fire Genie at the Fishing Port.
Trofeum związane z fabułą. Nie da się go pominąć.
Robienie tego, co należy / Doing the Right Thing
Uratuj Chucka, Janie i mroczne elektryczne dżiny w elektrowni wodnej. / Save Chuck, Janie and the Dark Electric Genies at the Hydroelectric Plant.
Trofeum związane z fabułą. Nie da się go pominąć.
„Obiecałem komuś” / „I made a promise…”
Uratuj Beatrice i mroczne dżiny wiatru w kanałach. / Save Beatrice and the Dark Wind Genies in the Waterways.
Trofeum związane z fabułą. Nie da się go pominąć.
Klątwa zdjęta / The Curse is Lifted
Uratuj mrocznego dżina alfa w jaskini. / Save the Dark Alpha Genie in the Cave.
Trofeum związane z fabułą. Nie da się go pominąć.
Nowy początek / Fresh Start
Przerwij pasmo dręczenia i zdobądź nowych znajomych. / Break the cycle of bullying and make new friends.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu gry.
Coś nowego! / Something New!
Znajdź pierwszą latającą kartkę z krajobrazem. / Collect your first flying Landscape page.
Patrz opis trofeum Perfekcyjna całość.
Ach, te wybory / Choices, Choices
Znajdź 5 kartek z ciałem lub cechą dżina. / Collect 5 flying Genie Body or Feature pages.
Patrz opis trofeum Perfekcyjna całość.
Zachwycający krajobraz / Stunning Landscape
Znajdź wszystkie kartki z krajobrazami na jednym poziomie. / Collect all the Landscape pages in a level.
Patrz opis trofeum Perfekcyjna całość.
Każdy możliwy styl / Every Possible Look
Znajdź wszystkie kartki z ciałami i cechami dżinów na jednym poziomie. / Collect all the Genie Body and Feature pages in a level.
Patrz opis trofeum Perfekcyjna całość.
Galeria sztuki / Art Gallery
Znajdź wszystkie kartki z krajobrazami. / Collect all the Landscape pages.
Patrz opis trofeum Perfekcyjna całość.
Perfekcyjna całość / Perfectly Restored
Zbierz wszystkie kartki w szkicowniku. / Collect all the pages in the Sketchbook.
Aby odblokować to trofeum musisz znaleźć wszystkie kartki z trzech kategorii. Kartki z krajobrazami są oznaczone na mapie i z łatwością znajdziesz je podczas przechodzenia fabuły gry. Jest to o tyle istotne, że niektóre z obrazów, które będą od Ciebie chciały dżiny, wymagają podniesienia tych kartek, aby mieć w szkicowniku odpowiednie wzorce. Podobnie sprawa ma się z trofeami Odzyskane wspomnienia i Uchwyć momenty. Nie polecam się za nie zabierać przed odnalezieniem wszystkich krajobrazów, gdyż namalowanie niektórych z nich może być po prostu niemożliwe.
Z drugiej strony, karty z formami i cechami dżinów są całkowicie opcjonalne i czysto estetyczne. Co prawda, kilka z nich będzie Ci potrzebne do odblokowania pucharów poniżej, lecz na pewno znajdziesz część z nich po prostu zwiedzając Denskę. Każda lokacja na mapie pokazuje Ci liczbę zebranych i dostępnych kartek danego typu. Nie ma natomiast żadnej informacji o ich dokładnym położeniu. Większość z nich znajdziesz fruwających w powietrzu, lecz niektóre są poukrywane w szafkach, koszach na śmieci lub skrzynkach na listy. Poznasz je po tym, że pojemniki, w których się znajdują zaczynają się trząść, gdy przechodzi obok nich Ash. Kilka kartek wymaga też spełnienia określonego życzenia malarskiego dżina lub skorzystania z ich mocy. Wszystkie te kartki znajdą się w naszym filmiku, pokazującym ich lokacje.
Barwny towarzysz / Colorful Companion
Tchnij życie w pierwszego dwunożnego dżina. / Bring your first biped Genie to life.
Patrz opis trofeum Pies? Kot? Smooook?
Pies? Kot? Smooook? / Dog? Cat? Draaaaagon?
Tchnij życie w pierwszego czworonożnego dżina. / Bring your first quadruped Genie to life.
W czasie swojej przygody, Ash ożywi wiele dżinów. Upewnij się, że robiąc to, korzystasz z różnych modeli duszków. Te z pierwszej części szkicownika mają po dwie nogi, a te pod koniec mają cztery. Tchnij życie w przynajmniej jednego dżina każdego rodzaju, aby odblokować te trofea. Jeśli jakimś sposobem nie uda Ci się tego zrobić podczas przechodzenia fabuły, możesz skorzystać z trybu swobodnego malowania, w którym możesz też ożywiać kolejne dżiny i zrobić to tak, aby zdobyć te puchary.
Zamieniam się w słuch / All Ears
Dodaj dżinowi uszy. / Attach Ears to a Genie.
Uszy to jeden z rodzajów cech dżinów, które znajdziesz przy okazji trofeum Perfekcyjna całość. Aby odblokować ten puchar, przypomnij jednemu z dżinów uszy. Możesz to zrobić nowemu dżinowi, albo takiemu, który już istnieje, poprzez zmianę jego cech.
Mo-mo-mo-moda! / Fa-Fa-Fa-Fashion!
Obdarz dżina więcej niż pięcioma cechami. / Attach more than 5 different Features to a Genie.
Aby odblokować to trofeum musisz domalować dowolnemu (nowemu lub już istniejącemu) dżinowi pięć różnych cech ze szkicownika.
Najlepsze ziomki / Besties
Pomachaj do swojego dżina więcej niż trzy razy. / Wave to your Genie more than 3 times.
Aby pomachać do dżina, stań w pewnej odległości od ściany, po czym naciśnij . Jeśli Ash stoi za blisko, połaskocze dżina zamiast mu pomachać. Zrób to cztery razy, a trofeum będzie Twoje.
Piątka! / High Five!
Przybij piątkę z dżinem po trafieniu do kosza. / High-five your Genie after scoring a basket.
Podczas przechodzenia fabuły Ash dojdzie do swojej pierwszej przeszkody z czerwoną plandeką w postaci dużych drzwi do warsztatu. W spaleniu plandeki pomoże mu ogniowy dżin, ale dopiero po pratyjce w kosza. Po tym jak chłopak rzuci piłkę do kosza, podejdź do dżina i wciśnij , aby przybić mu piątkę i odblokować ten puchar.
Impreza z karaoke! / Karaoke Night!
Usłysz śpiew swojego dżina. / Hear your Genie sing.
W porcie rybackim Ash będzie musiał doprowadzić dżiny do sterty pudeł przykrytych czerwoną plandeką. Zanim jednak to zrobi, jeden z dżinów zatrzyma się na dużym budynku i pokaże, że chce się bawić. Podejdź do świateł, które stoją kilka metrów od budynku i włącz je. Dżin zacznie śpiewać, a gdy skończy trofeum trafi na Twoje konto.
A kuku! / Peekaboo!
Zagraj w „a kuku” ze swoim dżinem i pozwól mu się zaskoczyć. / Play Peekaboo with your Genie and get Peekabooed.
To trofeum możesz odblokować tylko w kanałach w pomieszczeniu, w którym znajduje się jeden z billboardów. Na środku pomieszczenia znajduje się filar. Stań obok niego i przywołaj do siebie dżina . Gdy stanie na ścianie obok billboardu powinien zasygnalizować chęć zabawy. Stań wtedy za filarem, a gdy gra Cię o to poprosi, wciśnij , aby wystraszyć duszka. Po tej czynności zdobędziesz puchar.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Om nom nom nom / Om Nom Nom Nom
Zobacz, jak jeden dżin rzuca do drugiego jabłko. / Watch a Genie throw an Apple to another Genie.
Gdy przywołasz do siebie więcej niż jednego dżina, możesz umieścić na ścianie obok niego jabłko (1/3/3). Jeśli jakiś inny dżin będzie miał ochotę, pierwszy duszek podniesie owoc i rzuci nim w kierunku drugiego. Niestety, czasami dżin sam ma ochotę na przekąskę, więc musisz próbować do momentu, gdy postanowi podzielić się nią z kolegą.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Moje szczęśliwe miejsce / My Happy Place
Usiądź z dżinem przy ognisku. / Sit by the Campfire with your Genie.
Po przywołaniu do siebie dżina namaluj na ścianie ognisko (1/2/3). Po chwili dżin powinien obok niego usiąść. Wtedy zrób to samo Ashem, wciskając . Puchar powinien być Twój po chwili siedzenia.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Łiiiiiiii! / Weeeeeeeeeeee!
Zobacz, jak twój dżin ucieka z latawcem lub wiatraczkiem. / Watch your Genie run away with a Kite or a Pinwheel.
Przywołaj dżina i namaluj obok niego wiatraczek (3/2/1). Poczekaj aż duszek podniesie go i zacznie z nim biegać, a puchar będzie Twój.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Niech to piorun! / Feel the Thunder
Przestrasz lub zachwyć swojego dżina błyskawicą. / Scare or delight your Genie with a Lightning strike.
Przywołaj do siebie dżina, a następnie namaluj nad nim błyskawicę (2/1/2). Duch powinien się tego przestraszyć lub tym zaszczycić a na Twoim koncie powinien wylądować kolejny puchar.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Deszcz pada? / Is It Raining?
Zobacz, jak twój dżin chowa się pod parasolówką. / Watch your Genie hide under an Umbrella Plant.
Po przywołaniu dżina namaluj na ścianie parasolówkę (2/2/1) a następnie wywołaj na niej deszcz (2/2/3). Jeśli dżin będzie sprytny skorzysta z rośliny jako parasola, a Ty odblokujesz kolejny puchar.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Jest tam kto? / Anyone There?
Zobacz, jak twój dżin mówi do lilii burzowej. / Watch your Genie talk into a Storm Lily.
Namaluj obok przywołanego dżina lilię burzową (2/4/3), a ten powinien skorzystać z niej jak z telefonu.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Nie zjadaj mnie! / Don’t Eat Me!
Zobacz, jak twój dżin ma stracha przed muchołówką. / Watch your Genie get scared by a Venus Fly Trap.
Przy przywołanym dżinie namaluj muchołówkę (3/3/1). Gdy ta klapnie przy nim swoją paszczą, dżin się przestraszy a puchar będzie Twój.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Pełny odlot / Carried Away
Zobacz, jak balon unosi twojego dżina w powietrze. / Watch your Genie fly up with a Balloon.
Przywołaj do siebie dżina i postaw przy nim balonowca (3/3/3). Dżin nie będzie się mógł powstrzymać, wyrwie kwiat i poszybuje nim w powietrze. Dzięki temu na Twoim koncie pojawi się kolejny puchar.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Cukrowy zawrót głowy! / Sugar Rush!
Zobacz, jak twój dżin biega dookoła po zjedzeniu owocu pnącza burzowego lub owocu grzybowego pnącza. / Watch your Genie run around after eating a Storm Vine Fruit or a Mushroom Vine Fruit.
Do zdobycia tego pucharu możesz użyć albo pnącza burzowego (2/1/1) albo pnącza grzybowego (3/4/2). Poczekaj aż z pnącza na ziemię spadną jego owoce, a dżin je zje. Puchar będzie Twój, gdy duszek wpadnie w cukrowy szał.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Relaks na chłodno / Chillaxing
Zobacz, jak twój dżin siedzi na szczycie góry lodowej. / Watch your Genie sit on top of an Iceberg.
Obok przywołanej dżina namaluj górę lodową (4/2/3). Gdy ten wejdzie na nią, puchar będzie Twój.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
Lodowa przekąska / Frozen Treat
Zobacz, jak twój dżin próbuje jeść płatki śniegu. / Watch your Genie try to eat snowflakes.
Zaskocz dżina, pokrywając ścianę, na której się znajduje opadami śniegu (4/4/3). Gdy duszek zacznie jeść płatki, puchar trafi na Twoje konto.
Sposób odblokowania tego trofeum pokazany jest na filmiku, umieszczonym w sekcji krok 4 w opisie powyżej.
W amoku / In the Zone
Maluj przez 3 minuty, nie opuszczając trybu malowania. / Paint for 3 minutes without leaving paint mode.
Opis trofeum mówi sam za siebie. Wciśnij przed dowolną powierzchnią do malowania a po trzech minutach puchar będzie Twój. Nie jestem na 100% pewien czy można w tym czasie nic nie malować, więc dla pewności ruszaj pędzlem i pokrywaj ścianę dowolnymi elementami.
Dziecko gwiazd / Starchild
Namaluj łącznie 20 pasm gwiazd. / Paint a total of 20 streams of Stars.
Wybierz ze szkicownika wzór gwiazd (1/1/1). Umieść je na ścianach przynajmniej 20 razy, aby odblokować to trofeum.
Piroman / Pyromaniac
Namaluj ponad 10 ognisk z rzędu. / Paint more than 10 Campfires in a row.
Wybierz ze szkicownika ognisko (1/2/3) w trybie malowania i umieść na powierzchni przynajmniej 11 z nich, aby puchar był Twój.
Co to oznacza? / What Does It Mean?
Namaluj podwójną tęczę. / Paint a Double Rainbow.
Aktywuj tęczę w szkicowniku (2/3/2) i namaluj jedną ponad drugą, aby odblokować to trofeum.
Lunatyk / Lunatic
Namaluj ponad 10 Księżyców z rzędu. / Paint more than 10 Moons in a row.
Wyposaż swój pędzel we wzór księżyca (2/3/3) i pokryj ścianę przynajmniej 11 takimi elementami za jednym podejściem a puchar będzie Twój.
Czas na festiwal! / Festival Time!
Namaluj łącznie 30 grzybowych pnączy. / Paint a total of 30 Mushroom Vines.
Kolejne trofeum 'ilościowe’. Tym razem wymaga namalowania 30 pnączy grzybowych (3/4/2). Możesz to też zrobić w trybie swobodnego malowania.
Śnieżna pora / Snow Season
Namaluj łącznie 20 brzóz wiśniowych. / Paint a total of 20 Blackbirches.
Ostatnie z bardzo nudnych trofeów. Brzozy wiśniowe znajdziesz w szkicowniku (4/3/1). Namaluj 20 z nich aby odblokować ten puchar.
Pełna swoboda / Free Style
Namaluj coś na wszystkich poziomach swobodnego malowania. / Paint in all the Free Paint levels.
Po ukończeniu każdego z poziomów staje się on dostępny w trybie swobodnego malowania w głównym menu gry. Najlepiej więc zabrać się za to trofeum po ukończeniu gry, gdy wszystkie obszary będą dostępne. Wejdź w każdy z nich, namaluj w każdym poziomie dowolny jeden kształt, a puchar zostanie odblokowany.
Zdjęcie jak żywe / Living Photo
Użyj funkcji odtwarzania w trybie zdjęć. / Use the replay feature in the Photo Mode.
Aby włączyć tryb zdjęć upewnij się, że jest w ogóle włączony w menu gry. Domyślnie powinien być włączony. Następnie podczas gry wciśnij równocześnie i . Trofeum będzie Twoje, po tym jak wciśniesz w trybie foto, włączając funkcję odtwarzania. Możesz z niej skorzystać do pokazania postępów prac nad swoimi malunkami.
Wróciłem! / I’m Back!
Maluj dalej po zakończeniu gry. / Continue painting after the game is finished.
Po tym jak obejrzysz, lub pominiesz, napisy końcowe. Wybierz z głównego menu gry opcję 'kontynuuj’. Gdy gra załaduje się, trofeum trafi na Twoje konto.
Opowieści z Denski / Stories of Denska
Przeczytaj wszystkie gazety. / Read all the newspapers.
W grze jest do znalezienia 6 wydań gazety, opisujących historię Denski. Ich lokacje przedstawiamy na poniższym filmiku:
Nikłe wspomnienia / Faded Memories
Znajdź i ukończ pierwszy billboard. / Find and finish your first Billboard.
Patrz opis trofeum Odzyskane wspomnienia.
Odzyskane wspomnienia / Memories Restored
Znajdź i ukończ wszystkie billboardy. / Find and finish all the Billboards.
Na terenie Denski czeka na Ciebie pięć billboardów, które Ash może odmalować i przywrócić im dawną świetność. Zrobienie tego nagrodzi Cię tym pucharem. Ich dokładne lokacje przedstawia filmik poniżej. Dobrze najpierw zebrać wszystkie kartki z wzorcami krajobrazów, gdyż mogą się one okazać niezbędne do ukończenia poszczególnych billboardów.
Tajemniczy moment / A Secret Moment
Ukończ pierwszy szkic momentu dżina. / Complete your first Genie Moments sketch.
Patrz trofeum Uchwyć momenty.
Uchwyć momenty / Capture the Moments
Ukończ wszystkie szkice momentów dżinów. / Complete all the sketches.
W całej Densce odnajdziesz 20 małych, białych obrazków pokazujących dżiny. Jeśli przywołasz do nich któregoś ze swoich duszków, zobaczysz, że poprosi Cię o namalowanie przy obrazku konkretnych kształtów. Jeśli spełnisz jego prośbę odblokujesz szkic momentu dżinów. Zrobienie tego we wszystkich 20 lokacjach (pokazanych na filmie poniżej) spowoduje odblokowanie trofeum. Polecam nie zabierać się za to wyzwanie przed znalezieniem wszystkich kartek krajobrazowych ze szkicownika, gdyż możesz nie mieć w swoim arsenale niezbędnych elementów do namalowania.
Sekret Luny / Luna’s Secret
Znajdź sekret Luny pod latarnią morską. / Find Luna’s secret under the Lighthouse.
Po ukończeniu głównej fabuły możesz wrócić do latarni, gdzie będzie czekać na Ciebie Luna. Podejdź do niej i spełniaj jej zachcianki artystyczne. Za każdym razem będzie chciała, aby Ash namalował jej trzy konkretne wzory z szkicownika. Po wypełnieniu prośby Luna otworzy dla Asha nową drogę przemieszczania się po latarni. Dodatkowo, aktywuje trzy dusze dżinów, które poszybują do piwnicy obiektu. Jeśli wytrwale będziesz iść za Luną i trzykrotnie namalujesz to, co chce, trzy nowe Dżiny otworzą w piwnicy portal. Przejdź przez niego, a trofeum będzie Twoje.
DLC: Przygoda VR
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia 100%: 1/10
- Liczba trofeów: x0/ x0 / x0 / x3
- Liczba trofeów offline: 3
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia 100%: 30 minut
Poradnik:
Haaalooo! / Helloooo!
Pomachaj Plamkowi. / Wave at Splotch.
Do pomachania użyj ręki, w której trzymasz pędzel. Możesz to zrobić w dowolnym momencie gry, gdy Plamek będzie na ekranie. Gdy maluch Ci odmacha, trofeum będzie Twoje.
Geniusz muzyczny / Musical Genius
Namaluj wiatr na co najmniej 6 organówkach za jednym zamachem. / Paint Wind on 6 or more Pipe Organ Plants in one stroke.
Plamek będzie od Ciebie chciał postawienia organówek na łące. Postaw ich od razu sześć (3/2/2), po czym skorzystaj z wiatru (3/4/1), aby pomachać nad roślinami i zagrać na nich melodii. Odblokuje to trofeum w Twojej kolekcji.
Kryształowy artysta / Crystal Artist
Maluj kryształy na Kryształowej Łące. / Paint Crystals in The Crystal Meadow.
Po skończeniu przygody z Plamkiem dostaniesz do dyspozycji tryb swobodnego malowania. Wybierz w nim poziom Kryształowa Łąka i namaluj w nim dowolną liczbę kryształów, aby zdobyć ten puchar.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
Grę udostępnił wydawca SCE Polska.