Control – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Control nie należy do wymagających platyn, chociaż zmusi Cię do odkrycia kilku swoich sekretów w drodze po niebieskie trofeum. Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, nasz poradnik doprowadzi Cię do celu.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox3 x9 x34
  • Liczba trofeów offline: 47
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 15-25 godzin

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

KROK 1. Przejdź całą grę, pamiętając o alarmach biura, misjach pobocznych i środkach zaradczych Zarządu

Platyna w Control zdecydowanie należy do tych prostszych do zdobycia i, co ważne, nie przeszkadza w zabawie z grą. Mimo iż odblokowanie wszystkich trofeów będzie wymagało zrobienia praktycznie wszystkiego, co Control ma do zaoferowania, nie ma tego aż tak dużo i wykonywane czynności będą odpowiednio różnorodne.

Aby przejść grę i odblokować trofea fabularne musisz wypełnić 10 misji głównych. Control jest jedna, mimo osadzenia fabuły w ‘budynku’, grą z gatunku lekko otwartego świata. Oznacza to, że między kolejnymi misjami fabularnymi będzie okazja zająć się innymi czynnościami, które nie tylko pozwolą poprawić siłę i odporność głównej bohaterki oraz jej broni, ale także odblokują kolejne pucharki. W szczególności zwróć uwagę na następujące elementy:

  • Alarmy biura. Są to losowe misje dodatkowe, które po prostu pojawiają się na ekranie i które charakteryzują się 20-minutowym ograniczeniem czasowym. Wszystkie alarmy ograniczają się, mniej więcej, do wyeliminowania wszystkich przeciwników w odkrytych wcześniej lokacjach w grze. Nagrodą za wypełnienie zadania są zasoby, które można wykorzystać do ulepszania broni. Misje te nie dają jednak punktów umiejętności. Ze względu na losowość ich występowania, warto zajmować się nimi na bieżąco, aby nie musieć na koniec gry czekać na ich pojawienie się. Z alarmami powiązane są dwa trofea, za ukończenie jednego (braz Szybkie reagowanie) i pięciu (srebro Zarządzanie kryzysowe) z nich.
  • Środki zaradcze Zarządu. Akcje z tej kategorii są dostępne do przejrzenia z dowolnego punktu kontrolnego w grze. Są to dodatkowe zadania, które wynagradzają gracza usprawnieniami broni, usprawnieniami osobistymi lub zasobami o zróżnicowanej rzadkości. Akcje wymagają pokonania określonej liczby przeciwników, lecz często definiują konkretny typ wroga, jak również miejsce i sposób ich zabicia (np. Zabij rangersów Syku w sektorze kierowniczym, korzystając z trybu Obrót). Oczywiście im bardziej sprecyzowane zadanie, tym trudniej je wykonać. Dlatego jeśli Twoim celem jest tylko odblokowanie związanych z tymi akcjami trofeów możesz przyjąć trudniejsze zadanie, a następnie od razu je odrzucić, licząc na to, że kolejne losowanie będzie łatwiejsze. Myślę, że spokojnie można w ten sposób ‘oszukać system’, gdyż nagrody raczej do niczego Ci się nie przydadzą – usprawnienia i zasoby będziesz zdobywać w ciągu gry na inne sposoby. Za ukończenie 5 akcji odblokujesz trofeum braz Gry wojenne, a kolejne 20 pozwoli Ci dołożyć puchar do Astralny taktyk swojej kolekcji.
  • Przedmioty kolekcji. Gra z otwartym światem nie byłaby sobą, gdyby nie była usłana znajdźkami. Te przyjmują w Control postać dokumentów i nagrań, które świetnie budują atmosferę świata gry. Dodatkowo, zebranie 40, 80 i 120 przedmiotów do kolekcji pozwoli Ci odblokować odpowiednio trofea braz Osobliwa kolekcja, braz Mania zbierania i zloto Archiwistka Biura. Może się wydawać, że 120 przedmiotów to dużo, lecz ja na koniec gry miałem na swoim koncie ponad dwa razy tyle, przy dość dokładnym przeszukiwaniu wszystkich lokacji. Wydaje mi się, że nawet omijając całkowicie niektóre zakątki, nie da się nie zebrać wymaganej liczby dokumentów. Po prostu zwracaj uwagę na ikonkę , którą widać z dość dużej odległości, aby przeczytać lub obejrzeć kolejny przedmiot do kolekcji.
  • Misje poboczne. Znalazłem w grze 18 misji pobocznych, i jestem prawie pewien, że jest to wszystko, co Control ma do zaoferowania. Związane są z nimi trzy trofea, które otrzymasz za przejście 5 (braz Znaczenie synergii), 10 (braz Współpraca międzywydziałowa) i 15 (srebro Specjalna grupa zadaniowa FBK) z nich. Co ważniejsze, nagrodą w misjach pobocznych są często punkty umiejętności, które są wymagane do usprawnienia w 100% wszystkich mocy Jesse. W szczegółowym poradniku poniżej opisujemy gdzie znaleźć poszczególne zadania.

Pozostałe trofea, oprócz wspomnianego wyżej wymaksowania umiejętności głównej bohaterki, powinny wpaść automatycznie w trakcie przechodzenia wszystkich misji i zwiedzania świata gry. Wliczam w to odblokowanie wszystkich zdolności (braz Paranormalna potęga, braz Telekineza na własny użytek, braz Zmiana pozycji, braz Parapsychiczny uścisk, braz Górnolotne myśli) jak i trofea za ich wykorzystywanie (braz Kognitywny intruz, braz Niestabilna materia, braz Wybuchające szczątki, braz Właściwe procedury działania). Ulepszanie broni, co można uczynić w menu Twory astralne w dowolnym punkcie kontrolnym, też powinno przychodzić z łatwością, o ile nie będziesz stronić od misji dodatkowych, które wynagrodzą Cię odpowiednią ilością surowców. Odblokujesz dzięki temu trofea braz Twór astralny i srebro Model niestandardowy. Zbieranie Źródła (srebro Kolekcja paranormalna), czyli Controlnej waluty, albo zabijanie istot Syku (Obrońca wymiarów) to kolejne puchary, których zdobycia nawet nie odnotowałem, gdyż raczej nie da się ich pominąć w trakcie wykonywania wszystkich innych czynności. Trzy trofea za oczyszczenie punktów kontrolnych (braz Myślenie w kategoriach rytualnych, braz Intuicyjne zastosowanie rytuałów, srebro Rozpoznawanie wzorców), czyli punktów szybkiej podróży, też odblokujesz przy okazji misji pobocznych i głównych.

Po zobaczeniu napisów końcowych na Twoim koncie powinny pojawić się też następujące trofea:

  • srebro Rozwój kariery
  • braz Parautylitarianin
  • braz Ekspert od parautylitarności
  • braz Wybierz, aby być wybrańcem
  • braz Mogą wystąpić zjawiska paranormalne
  • braz Agresywny rozrost
  • braz Szef działu komunikacji
  • braz Żywe archetypy
  • Zjawisko astralne
  • braz Witamy w Najstarszej Siedzibie
  • braz Nieznany rozmówca
  • braz Wyłącznik awaryjny
  • braz Klub oldbojów
  • braz Strefa Progowa
  • braz Na straży brata
  • braz Twarz nieprzyjaciela
  • braz Fińskie tango
  • braz Polaris
  • zloto Przejmij kontrolę

 

KROK 2. Odblokuj wszystkie umiejętności Jesse

Tylko jedno trofeum wymaga zrobienia czegoś, co nie jest w żaden sposób sygnalizowane przez fabułę i inne podpowiedzi w grze. Aby odblokować 100% umiejętności Jesse musisz zdobyć więcej punktów umiejętności niż dostaniesz w nagrodę za ukończenie misji fabularnych i dodatkowych. Z pomocą przychodzą ukryte pomieszczenia do których najczęściej możesz się dostać dopiero w końcowej fazie gry (lub po jej ukończeniu), gdy Jesse nauczy się lewitować i będzie mogła swobodnie przemieszać się po wszystkich lokacjach Biura. W opisie trofeum zloto Specjalistka od parautylitarności pokazujemy kilka takich ukrytych pomieszczeń. Nagrodą za znalezienie każdego z nich jest jeden punkt umiejętności. Znajdują się w nich też często kontenery z surowcami i/lub dokumenty do kolekcji.

Odblokowanie tego trofeum to koniec drogi do ostatniego z nich:

  • zloto Specjalistka od parautylitarności
  • platyna Dyrektor FBK

 

Poradnik:

platyna Dyrektor FBK / Director of the FBC
Zdobądź wszystkie pozostałe osiągnięcia / Unlock all other trophies

Zdecydowana większość trofeów padnie Twoim łupem w trakcie przechodzenia gry. Platyna zdecydowanie w zasięgu każdego gracza.

 

braz Twór astralny / Astral Construction GS: 15
Stwórz postać broni albo modyfikację / Construct a Weapon Form or Mod

Modyfikacje i postacie broni można tworzyć w meny Twory astralne w dowolnym punkcie kontrolnym w grze. Wymagają one wydania określonej liczby punktów Źródła oraz surowców.

 

srebro Model niestandardowy / Non-Standard Issue GS: 30
Ulepsz dowolną postać broni do poziomu 3 / Upgrade any Weapon Form to Level 3

Nie udało mi się odkryć w którym momencie pojawiają się opcje ulepszenia broni w danej formie, natomiast na sam koniec gry udało mi się dobić do trzeciego poziomu wszystkich form, oprócz jednej. Podobnie jak w przypadku trofeum Twór astralny, ulepszenia dostępne są w menu Twory astralne w dowolnym punkcie kontrolnym i kosztują Źródło i surowce.

 

srebro Rozwój kariery / Career Development GS: 30
Odblokuj wszystkie 3 okna modyfikacji osobistej / Unlock all 3 Personal Mod slots

Odblokowywanie okien modyfikacji osobistej odbywa się poprzez wydawania punktów zdolności w menu ‘Zdolności’ w dowolnym punkcie kontrolnym. Ponieważ i tak musisz odblokować wszystkie zdolności do trofeum zloto Specjalistka od parautylitarności, okna modyfikacji uda Ci się otworzyć siłą rzeczy.

 

braz Znaczenie synergii / The Importance of Synergy GS: 15
Ukończ 5 misji pobocznych / Complete 5 Side Missions

Patrz opis trofeum srebro Specjalna grupa zadaniowa FBK.

 

braz Współpraca międzywydziałowa / Inter-Departmental Cooperation GS: 15
Ukończ 10 misji pobocznych / Complete 10 Side Missions

Patrz opis trofeum srebro Specjalna grupa zadaniowa FBK.

 

srebro Specjalna grupa zadaniowa FBK / FBC Crisis Solution Task Force GS: 30
Ukończ 15 misji pobocznych / Complete 15 Side Missions

Poniższa lista przedstawia wszystkie misje poboczne w kolejności, w jakiej pojawiają się w menu Misje w grze po jej ukończeniu. Polecam ukończyć je wszystkie, aby zebrać jak najwięcej punktów zdolności.

  1. Przymusowi widzowie
    Ta misja dostępna jest w sektorze badawczym w laboratorium Hipnozy, do którego możesz dostać się z głównego pomieszczenie Parapsychologii. Jej celem jest opanowanie przedmiotu mocy, który aktywuje zdolność przejmowania kontroli nad wrogami, aby walczyli po stronie Jesse.
  2. Co za syf: Usuń Zator
    Aktywuj tę misję na tablicy ogłoszeń w pokoju dozorcy. Nie jest ona dostępna od razu, lecz odwiedzaj Ahtiego regularnie, a w końcu pojawi się na tablicy.
  3. Stary rozrost
    Tę misję Jesse otrzyma od Emily Pope w obszarze Centralne Kierownictwo. Misja nie jest dostępna od razu, lecz odwiedzaj Emily między zadaniami fabularnymi, aż w końcu dostaniesz od niej informacje na temat badań nad Pleśnią.
  4. Warta przy lodówce
    Aby aktywować tę misję porozmawiaj z agentem Johnsonem, który jest zamknięty w pokoju z lodówką na czwartym piętrze Panoptikonu.
  5. Uciekinierzy Langstona
    Po ukończeniu misji z lodówką możesz porozmawiać z Langstonem przy wejściu do Panoptikonu, a dostaniesz kolejne zadanie, aby zająć się zaginionymi przedmiotami paranormalnymi.
  6. Starzy znajomi
    Tę misję możesz uzyskać od Arisha w Centralnym Kierownictwie w późnej fazie gry, gdy ten obszar będzie jego bazą działań.
  7. Co za syf: Usuń Pleśń
    Dostaniesz dostęp do tej misji po ukończeniu wcześniejszego zadania z tablicy ogłoszeń w pokoju dozorcy (Usuń Zator)
  8. Co za syf: Pogadaj z roślinami
    Dostaniesz dostęp do tej misji po ukończeniu wcześniejszego zadania z tablicy ogłoszeń w pokoju dozorcy (Usuń Zator)
  9. Własne odbicie
    Ta misja ma miejsce w laboratorium testowania luster w obszarze laboratorium synchroniczności. Aby się tam dostać potrzebujesz szóstego poziomu karty dostępu. Musisz następnie odpowiednio ustawić zasłony w oknach zgodnie z tym, co pokazują kamery na głównym panelu sterowania.
  10. Dobra obrona
    W północnej części sektora technicznego znajduje się obszar trening terenowy. Przejście treningu w wyznaczonym czasie i oczyszczenie przedmiotu mocy, który się tam znajduje składają się na tę misję.
  11. Usunięcie Pleśni
    Tę misję dostaniesz od dr Underhill w jej laboratorium w dolnej sekcji sektora badawczego.
  12. Co za syf: Jeszcze więcej pleśni
    Kolejna z misji dostępnych na tablicy ogłoszeń w pokoju dozorcy w sektorze technicznym.
  13. Wesoła pogoń
    Gdy przejdziesz przez wentylację w sektorze technicznym zamiast udać się w prawo do pokoju dozorcy, skręć w lewo, gdzie w pokoju zobaczysz dziwnie mrugające światła. Ta misja pomoże Ci zbadać ich źródło.
  14. Pan Tommasi
    Jest to kolejne zadanie, które otrzymasz od Emily Pope w sektorze kierowniczym w bardzo późnej części gry, gdy odblokujesz już obrotnicę w sektorze zamkniętym.
  15. Co za syf: Spal śmieci
    Podczas pierwszej wizyty w pokoju dozorcy zwróci on Twoją uwagę na tablicę ogłoszeń, na której znajduje się jedna kartka. Podnieś ją, aby aktywować tę misję.
  16. Co za syf: Zrób sobie przerwę
    Po ukończeniu pozostałych misji z serii ‘Co za syf’ udaj się do pokoju Ahtiego. Nie zastaniesz ani jego, ani żadnego dodatkowego zadania ale aktywujesz kolejną, bardzo łatwą misję.
  17. Kwestia czasu
    Aby aktywować tę misję porozmawiaj z rannym żołnierzem na piętrze nad logistyką w sektorze zamkniętym. Będzie on siedział przy jednym ze schronów i swoim wołaniem o pomoc będzie próbował zwrócić na siebie uwagę Jesse.
  18. Wróg w środku
    Misja ta aktywuje się samoczynnie po ukończeniu zadania Kwestia czasu.

Po aktywowaniu misji pobocznych gra poprowadzi Cię przez nie, podobnie jak w przypadku misji głównych.

 

srebro Kolekcja paranormalna / Paranatural Collection GS: 30
Zbierz ponad 100 000 jedn. Źródła / Collect more than 100,000 Source

Jednostki Źródła zdobywasz za zabijanie przeciwników. Uzbieranie ponad 100 000 nie będzie problemem, jeśli nie będziesz trzymać się kurczowy głównych misji gry i spróbujesz swoich sił w misjach pobocznych i dodatkowych zadaniach.

 

srebro Obrońca wymiarów / Interdimensional Defender GS: 30
Zabito 1000 istot Syku / Killed 1000 Hiss

Podobnie jak w przypadku trofeum powyżej, 1000 przeciwników padnie zanim się zorientujesz jak bardzo mordercza potrafi być Jesse.

 

braz Parautylitarianin / Parautilitarian GS: 15
Odblokuj 1 ulepszenie zdolności / Unlock 1 Ability Tree Upgrade

Patrz opis trofeum zloto Specjalistka od parautylitarności.

 

braz Ekspert od parautylitarności / Expert Parautilitarian GS: 15
Odblokuj 50% ulepszeń zdolności / Unlock 50% of the Ability Upgrades

Patrz opis trofeum zloto Specjalistka od parautylitarności.

 

zloto Specjalistka od parautylitarności / Master Parautilitarian GS: 65
Odblokuj 100% ulepszeń zdolności / Unlock 100% of the Ability Upgrades

To trofeum wymaga od gracza najwięcej, gdyż liczba punktów zdolności, który otrzymasz w nagrodę za kończenie misji pobocznych i fabularnych nie wystarczy na odblokowanie wszystkich zdolności. Musisz wspomóc się dodatkowymi punktami, które są przyznawane w liczbie 1 za odnalezienie każdego ukrytego obszaru. Jestem pewien, że nie udało mi się znaleźć ich wszystkich ale te przedstawione poniżej powinny wystarczyć do zebrania odpowiedniej liczby punktów. Jeśli uda wam się odkryć jakieś dodatkowe miejsca, dajcie znać w komentarzu, a dopiszemy je tutaj.

 

 

braz Wybierz, aby być wybrańcem / Choose to be Chosen GS: 15
Zdobądź serwobroń / Obtain the Service Weapon

Będzie to Twoje pierwsze trofeum, które odblokujesz po znalezieniu serwobroni w biurze Dyrektora.

 

braz Paranormalna potęga / Paranatural Powerhouse GS: 15
Zdobądź zdolność „Wystrzelenie” / Obtain the Launch Ability

Zdolność “Wystrzelenie” Jesse zdobędzie w trakcie misji fabularnej Nieznany słuchacz po przejęciu obiektu mocy, Dyskietki.

 

braz Telekineza na własny użytek / Insular Telekinesis GS: 15
Zdobądź zdolność „Osłona” / Obtain the Shield Ability

Tę zdolność Jesse zdobędzie w ramach misji pobocznej Dobra obrona. Po ukończeniu toru przeszkód na torze treningowym w określonym czasie Jessy oczyści obiekt mocy Sejf i będzie mogła tworzyć telekinetyczne bariery.

 

braz Zmiana pozycji / Shifting Positions GS: 15
Zdobądź zdolność „Unik” / Obtain the Evade Ability

Zdobycie tej zdolności wymaga ukończenia misji pobocznej Wesoła pogoń. Po oczyszczeniu obiektu mocy Konia z karuzeli Jesse będzie mogła ‘teleportować się’ na krótkim dystansie.

 

braz Parapsychiczny uścisk / Psychic Occupation GS: 15
Zdobądź zdolność „Przechwycenie” / Obtain the Compel Ability

Aby zdobyć tę zdolność musisz udać się do laboratorium hipnozy w trakcie misji pobocznej Przymusowi widzowie. Jesse oczyści tam przeglądarkę rentgenowską i będzie mogła zamieniać wrogów w sojuszników.

 

braz Górnolotne myśli / Rising Thought GS: 15
Zdobądź zdolność „Lewitacja” / Obtain the Levitate Ability

Lewitacja jest nagrodą za ukończenie misji fabularnej Na straży brata i wymaga oczyszczenia kolejnego obiektu mocy – telewizora.

 

braz Myślenie w kategoriach rytualnych / Ritualistic Thinking GS: 15
Oczyść 5 punktów kontrolnych / Cleanse 5 Control Points

Patrz opis trofeum srebro Rozpoznawanie wzorców.

 

braz Intuicyjne zastosowanie rytuałów / Ritual Intuition GS: 15
Oczyść 10 punktów kontrolnych / Cleanse 10 Control Points

Patrz opis trofeum srebro Rozpoznawanie wzorców.

 

srebro Rozpoznawanie wzorców / Discerning the Pattern GS: 30
Oczyść 25 punktów kontrolnych / Cleanse 25 Control Points

Przeczesując cztery sektory dostępne w grze udało mi się oczyścić 29 punktów kontrolnych. Ich rozmieszczenie na mapie pokazuję na zrzutach poniżej (ikonki z trzema strzałkami):

 

braz Osobliwa kolekcja / Strange Collection GS: 15
Zbierz 40 przedmiotów kolekcji / Collect 40 Collectibles

Patrz opis trofeum zloto Archiwistka Biura.

 

braz Mania zbierania / Record Keeper GS: 15
Zbierz 80 przedmiotów kolekcji / Collect 80 Collectibles

Patrz opis trofeum zloto Archiwistka Biura.

 

zloto Archiwistka Biura / Bureau Archivist GS: 65
Zbierz 120 przedmiotów kolekcji / Collect 120 Collectibles

Do kolekcji zaliczają się wszystkie dokumenty i nagrania w pięciu kategoriach:

  • Badania i dokumenty
  • Akta sprawy
  • Korespondencja
  • Multimedia
  • Linia specjalna

Gra daje dostęp do dużej ich liczby w ramach fabuły, lecz zwiedzając Najstarszą Siedzibę trafisz na dużo więcej egzemplarzy. Na koniec gry udało mi się ich zebrać ponad dwa razy tyle, niż jest to wymagane do tego trofeum, więc nawet bardziej konserwatywni turyści biurowi znajdą odpowiednią ich liczbę. Zwracaj uwagę na ikonkę , pojawiającą się nad różnymi przedmiotami, a następnie przytrzymaj ten przycisk aby przeczytać/przesłuchać/obejrzeć dany dokument.

 

braz Mogą wystąpić zjawiska paranormalne / Altered Manifestations May Occur GS: 15
Pokonać esseJ’ego / Defeat esseJ

esseJ jest pobocznym bossem, którą Jesse spotka w trakcie misji dodatkowej Własne odbicie. Jak sama nazwa wskazuje, przeciwniczką głównej bohaterki będzie jej własne odbicie. Dysponuje ono tymi samymi mocami co Jesse, lecz jest też podatna na wszystkie ataki. Polecam schować się za wytrzymałą ścianą, unikając ataków z dystansu, i atakować seriami. Wydaje mi się, że taktyka walki na odkrytym obszarze nie sprawdzi się tutaj najlepiej.

 

braz Agresywny rozrost / Aggressive Growth GS: 15
Pokonaj Pleśń-1 / Defeat Mold-1

Aby dotrzeć do Pleśni-1 musisz aktywować misję poboczną Stary rozrost. Na samym jej końcu Jesse uda się w Otchłań, gdzie stawi czoła źródłu pleśni. Moją taktyką na tego wroga było zwiększenia maksymalnie zdrowia Jesse, a następnie atakowanie wroga wybuchowymi pociskami pleśniowymi, które rosną w jaskini, w której odbywa się walka. Cały czas chowałem się za jednym z czterech kopców, unikając ataków bezpośrednich oraz pocisków przeciwnika. Co jakiś czas z kopców wydobywa się jednak trujący gaz, który zmuszał mnie do lewitowania i atakowania z powietrza. Był to chyba najtrudniejszy boss w całej grze i musiałem do niego wrócić po uprzednim ulepszeni zdolności Jesse, lecz możliwe, że po prostu nie znalazłem na niego dobrego sposobu.

 

braz Szef działu komunikacji / Head of Communications GS: 15
Pokonaj Tommasiego / Defeat Mr. Tomassi

Tommasiego Jesse spotka po raz pierwszy już przy okazji drugiej misji fabularnej, lecz nie będzie w stanie go całkowicie pokonać. Wróci w misji pobocznej Pan Tommasi, gdzie dojdzie do ostatecznej konfrontacji. Lewitant Tommasi sam w sobie nie stanowi problemu, lecz po zabraniu mu części zdrowia obszar walki zaludnią też inne istoty Syku. Szczególnym problemem byli dla mnie Wzmocnieni Agenci Syku, którzy lubią wybuchać przy Jesse, dokonując dość poważnych obrażeń. Dlatego warto najpierw zając się mniejszymi wrogami, oczyścić pole gry i dopiero wtedy znowu atakować Tommasiego. Oczywiście chowanie się za zasłonami jest też wskazane, gdyż Lewitant potrafi tylko atakować pociskami, które nie przebijają się przez elementy otoczenia.

 

braz Żywe archetypy / Living Archetypes GS: 15
Pokonaj kotwicę / Defeat the Anchor

Kotwica to boss, którego trzeba pokonać przy okazji misji dodatkowej Wróg w środku. Kotwica jest ciekawym obiektem mocy, które stoi w miejscu, lecz co jakiś czas wypluwa w jednym z czterech kierunków multiplikowane zegary, które ranią Jesse. Zwróć uwagę, że na każdej z czterech platform, atakowanych przez kotwicę, znajduje się zegar z czerwoną tarczą. Wrzucenie go w ‘paszczę’ obiektu mocy zadaje mu bardzo poważne obrażenia. Po użyciu czterech z nich wystarczy dobić kotwicę jednym lub dwoma zwykłymi atakami telekinetycznymi. Podobnie jak w przypadku walki z Tommasim, potyczkę utrudniają inni przeciwnicy, których warto pozbyć się najpierw, aby spokojnie stawić czoła centralnemu wrogowi.

 

srebro Zjawisko astralne / Astral Phenomena GS: 30
Pokonaj Poprzednika / Defeat Former

Walka z Poprzednikiem stanowi część misji pobocznej Warta przy lodówce. Ten wielki robak, z którym Jesse walczy w płaszczyźnie astralnej, jest podatny na ataki telekinetyczne. Dużo obrażeń zadają mu kule mocy, którymi sam strzela w Jesse. Przechwytuj je i odrzucaj w oko bestii. Przy okazji unikaj ataków odnóżami i przede wszystkim uważaj, żeby nie spaść z platformy w otchłań astralną, gdyż od razu kończy się to śmiercią.

 

braz Witamy w Najstarszej Siedzibie / Welcome to the Oldest House GS: 15
Ukończ misję 1 / Complete Mission 1

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu misji Witamy w Najstarszej Siedzibie.

 

braz Nieznany rozmówca / Unknown Caller GS: 15
Ukończ misję 2 / Complete Mission 2

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu misji Nieznany słuchacz.

 

braz Wyłącznik awaryjny / Directorial Override GS: 15
Ukończ misję 3 / Complete Mission 3

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu misji Wyłącznik awaryjny.

 

braz Klub oldbojów / Old Boys’ Club GS: 15
Ukończ misję 4 / Complete Mission 4

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu misji Klub oldbojów.

 

braz Strefa Progowa / Threshold GS: 15
Ukończ misję 5 / Complete Mission 5

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu misji Strefa progowa.

 

braz Na straży brata / My Brother’s Keeper GS: 15
Ukończ misję 6 / Complete Mission 6

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu misji Na straży brata.

 

braz Twarz nieprzyjaciela / The Face of the Enemy GS: 15
Ukończ misję 7 / Complete Mission 7

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu misji Twarz nieprzyjaciela.

 

braz Fińskie tango / Finnish Tango GS: 15
Ukończ misję 8 / Complete Mission 8

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu misji Fińskie tango.

 

braz Polaris / Polaris GS: 15
Ukończ misję 9 / Complete Mission 9

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu misji Polaris.

 

zloto Przejmij kontrolę / Take Control GS: 90
Ukończ misję 10 / Complete Mission 10

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu misji Kontrola.

 

braz Kognitywny intruz / Cognitive Intruder GS: 15
Podporządkuj sobie 10 przeciwników za pomocą zdolności „Przechwycenie” / Compel 10 enemies with the Seize Ability

Aby podporządkować sobie przeciwnika musisz najpierw zadać mu odpowiednio dużo obrażeń. Gdy nad postacią pojawi się ikona , przytrzymaj ten przycisk dopóki jego pasek życia nie zmieni koloru na niebieski. Od tego momentu wróg będzie walczył po Twojej stronie. Początkowa wersja tej zdolności pozwala Ci przejmować tylko ‘lekkich’ przeciwników, lecz nie powinno Ci to przeszkodzić w zdobyciu tego trofeum.

 

braz Niestabilna materia / Unstable Matter GS: 15
Zabij 50 przeciwników za pomocą zdolności „Wystrzelenie” / Kill 50 enemies with the Launch Ability

Wystrzelenie jest podstawową zdolnością Jesse, z której najprawdopodobniej będziesz korzystać we wszystkich potyczkach z wrogami. Nie ma praktycznie możliwości aby nie odblokować tego trofeum przed dojściem do końca gry.

 

braz Wybuchające szczątki / Volatile Debris GS: 15
Zabij 10 przeciwników za pomocą zdolności „Wybuch osłony” / Kill 10 enemies with the Shield Burst Ability

Po zdobyciu tej zdolności osłony możesz ulepszyć ją na drugim poziomie, aby atakowała przeciwnika odłamkami po jej wyłączeniu. Przytrzymaj , aby aktywować osłonę a następnie puść przycisk, aby wystrzelić w kierunku przeciwnika. Atak ten nie zadaje dużych obrażeń, więc warto wroga rozmiękczyć najpierw innymi atakami.

 

braz Właściwe procedury działania / Proper Handling Procedures GS: 15
Użyj zdolności wystrzelenia, aby rzucić granat lub rakietę / Use Launch to throw a grenade or rocket

Niektórzy wrogowie (Ekspert od wyburzania Syku, Żołnierz Syku) ciskają w Jesse rakietami lub granatami. Aby odblokować to trofeum wystarczy przejąć taki pocisk (na przykład granat zanim wybuchnie) wciskając , a następnie rzucając w nim w dowolnego wroga.

 

braz Gry wojenne / War Games GS: 15
Ukończ 5 akcji z kategorii „Środki zaradcze Zarządu” / Complete 5 Board Countermeasures

Patrz opis trofeum srebro Astralny taktyk.

 

srebro Astralny taktyk / Astral Tactician GS: 30
Ukończ 25 akcji z kategorii „Środki zaradcze Zarządu” / Complete 25 Board Countermeasures

Akcje “Środki zaradcza Zarządu” wymagają od Jesse pokonania określonej liczby przeciwników, często konkretnego typu, w określonym miejscu i w określony sposób. Niektóre z zadań są tak szczegółowe, że bardzo trudno jest je wykonać, a nagrody za nie są często nie warte zachodu. Do odblokowania tych dwóch trofeów warto skupić się na najprostszych wariantach zadań (zabij x dowolnych wrogów, zabij x wrogów przy użyciu konkretnej broni/zdolności). Niechciane wyzwania możesz porzucić w menu wyboru, przytrzymując na już zaakceptowanym, lecz niewypełnionym elemencie listy. Nie ma za to żadnej kary, więc warto tak filtrować zadania, aby w każdej chwili mieć aktywne trzy (maksymalna liczba) stosunkowo łatwe do wykonania. Zaglądajcie często na listę środków zaradczych, aby nie musieć ich kompletować po ukończeniu gry – łatwo można ogarnąć 25 z nich w trakcie przechodzenie fabuły.

 

braz Szybkie reagowanie / First On the Scene GS: 15
Ukończ 1 alarm Biura / Complete 1 Bureau Alert

Patrz opis trofeum srebro Zarządzanie kryzysowe.

 

srebro Zarządzanie kryzysowe / Crisis Management GS: 30
Ukończ 5 alarmów Biura / Complete 5 Bureau Alerts

Alarmy biura pojawiają się w losowych momentach gry i proszą Jesse o pomoc w konkretnej lokacji Najstarszej Siedziby. Pomoc sprowadza się do wyeliminowania istot syku, lecz, w przeciwieństwie do środków zaradczych Zarządu, alarm wiąże się z 20-minutowym limitem czasowym. Warto zwracać uwagę na te zadania poboczne jak tylko staną się one dostępne, gdyż ich losowa natura powoduje, że trudno byłoby je skutecznie wypełniać po ukończeniu gry bez zbędnego czekania. Dodatkowo, nagrody za ukończenie alarmów są dużo bardziej użyteczne niż te z akcji Zarządu.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.

Grę udostępnił wydawca - CDP Dystrybucja Gier.