Crysis 2 Remastered ma łatwiejszy i przyjemniejszy zestaw trofeów niż pierwowzór wydany na PS3. Wiąże się to z brakiem trybu multiplayer. Trofea w trybie dla pojedynczego gracza pozostały w zasadzie bez zmian. Żaden pucharek nie powinien sprawić problemu nawet osobom, które są mniej doświadczone w grach z gatunku FPS.
Krok po kroku:
Generalnie, jeśli chodzi o platynę w Crysis 2, są dwa podejścia. Ja polecam opisany poniżej składający się z dwóch przejść całej gry, ale jeśli czujemy się na siłach – spokojnie możemy zacząć od razu grać na najwyższym poziomie trudności. Polecam tylko od razu zaliczyć sobie zbieranie znajdziek do trofeów Turysta oraz Mandat za szybką jazdę, by potem nie musieć wracać do poszukiwań.
KROK I – Zebranie wszystkich znajdziek i zdobycie pobocznych trofeów
Przy tym kroku możemy wybrać wedle uznania poziom trudności. Można grać na łatwym, by najprościej było ogarnąć różne specyficzne pucharki. Polecam od razu sobie zaliczyć jak najwięcej tych związanych z ubijaniem przeciwników w konkretny sposób. Należy tylko pamiętać, by podczas ich wbijania nie ginąć, gdyż tracimy wtedy wszystkie ugrane zabójstwa, o ile po drodze nie było checkpointu. Poniżej prezentuje też listę trofeów związanych z konkretnymi rozdziałami gry.
- Zbieramy wszystkie pamiątki i przebiegamy przez wszystkie radary do trofeów Turysta oraz Mandat za szybką jazdę
- Misja: DRUGA SZANSA / SECOND CHANCE – trofeum Strawa dla umysłu
- Misja: SIEDZIBA WŁADZY / SEAT OF POWER – dobra okazja do trofeum W zasięgu eksplozji
- Misja: MROCZNE SERCE / DARK HEART – trofeum Prosto do dołka
- Misja: SEMPER FI ALBO GIŃ / SEMPER FI OR DIE – trofeum Kompania braci
- Misja: ZŁAPAĆ POCIĄG / TRAIN TO CATCH – trofeum Agent literacki
- Misja: OKO CYKONU / EYE OF THE STORM – trofeum Niewidzialny skrytobójca
KROK II – Poziom trudności Superżołnierz
Najprostszym sposobem przejścia gry na poziomie Superżołnierza jest zostawienie tego na drugie podejście. Mamy wówczas już zakupione wszelkie ulepszenia pancerza, jakie zdobyliśmy w poprzednim przejściu. Generalnie prawie całą grę można spokojnie przekradać się w trybie maskowania. Po prostu po pierwszym ukończeniu odpalamy z wyboru rozdziałów początkowy na Superżołnierzu i lecimy tak do końca gry bez zmieniania na niższy. Choć i tak w razie czego przy wyborze rozdziałów możemy zobaczyć który na jakim poziomie ogarnęliśmy. Więcej informacji dotyczących tego poziomu trudności znajduje się w opisie trofeum: Superżołnierz.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Platyna / Platinum
Zdobądź wszystkie dostępne trofea w grze Crysis®2 Remastered / Earn all available trophies for Crysis®2 Remastered
Platynowe trofeum. Zgarniemy je, gdy uporamy się z pozostałymi. 🙂
Pójdzie na tym Crysis? / Can it run Crysis?
Ukończ: Na głęboką wodę / Complete In at the Deep End
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu prologu gry.
Ciało obce / Foreign Contaminant
Ucieknij z centrum ewakuacyjnego w Battery Park / Escape the Battery Park evacuation center
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po wydostaniu się z wspomnianego w opisie centrum ewakuacyjnego.
Więcej niż człowiek / More than Human
Wchłoń tkankę obcych na miejscu katastrofy / Assimilate alien tissue at the crash site
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu pierwszego obcego i pobraniu próbki jego tkanki. Polecam w dalszej grze polować na obcych, bo zbierana z nich tkanka pozwala ulepszać nasz pancerz.
Fałszywy Prorok / False Prophet
Znajdź Nathana Goulda / Find Nathan Gould
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po znalezieniu Nathana Goulda.
Sprawy wewnętrzne / Internal Affairs
Przedostań się do ośrodka C.E.L.L. na Wall Street / Infiltrate the CELL facility at Wall Street
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po tym, jak uda nam się przedostać do ośrodka korporacji C.E.L.L. niezależnie czy użyjemy siły, czy też się przekradniemy.
Prosto do otchłani / Into the Abyss
Przedostań się do roju obcych / Infiltrate the alien hive
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie pierwszym skoku do tajemniczej maszyny obcych.
Żołdak zawsze będzie żołdakiem / Once a Marine, Always a Marine
Pomóż żołnierzom na Madison Square / Assist the Marines in Madison Square
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po misji związanej z wsparciem sojuszniczych żołnierzy.
Suszenie / Hung Out to Dry
Dostań się do budynku Hargreave-Rasch / Reach the Hargreave-Rasch building
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po dostaniu się do budynku korporacji Hargreave-Rasch.
Krocząc wśród płomieni / Fire Walker
Pomóż przy ewakuacji Bryant Park / Assist the evacuation at Bryant Park
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po wsparciu wojska przy ewakuacji terenu Bryant Park.
Ciemna noc duszy / Dark Night of the Soul
Obroń Central Station / Defend Central Station
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po wygraniu starcia w obronie centralnej stacji.
Rozdroża świata / Crossroads of the World
Przeprowadź ewakuację na Times Square / Complete the evacuation at Times Square
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po przeprowadzeniu ewakuacji w centrum miasta.
Oto Tezeusz / Theseus at Last
Zlokalizuj Jacoba Hargreave’a / Locate Jacob Hargreave
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po spotkaniu Jacoba Hargreave’a.
Ostatnia prosta / Home Stretch
Dotrzyj do Central Parku / Reach Central Park
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po dotarciu do zniszczonego Central Parku.
Czas rozesłać wieści / Start Spreading the News
Ukończ kampanię dla jednego gracza na dowolnym poziomie trudności / Finish the single player campaign on any difficulty
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu gry na dowolnym poziomie trudności.
Miasto, które nigdy nie śpi / City That Never Sleeps
Ukończ 6 etapów na poziomie trudności Weterana / Complete 6 levels on Veteran difficulty
Trofeum związane z zakończeniem 6 rozdziałów gry na poziomie trudności przynajmniej Weterana. Wpadnie też od razu, jeśli zdecydujemy się na poziom Superżołnierza.
Ewolucja / Evolution
Ukończ 12 etapów na poziomie trudności Weterana / Complete 12 levels on Veteran difficulty
Trofeum związane z zakończeniem 12 rozdziałów gry na poziomie trudności przynajmniej Weterana. Wpadnie też od razu, jeśli zdecydujemy się na poziom Superżołnierza.
Jądro ciemności / Heart of Darkness
Ukończ 6 etapów na poziomie trudności Superżołnierza / Complete 6 levels on Supersoldier difficulty
Trofeum związane z zakończeniem 6 rozdziałów gry na poziomie trudności Superżołnierza. Więcej informacji znajduje się w opisie trofeum: Superżołnierz.
Medal Honoru / Medal of Honor
Ukończ 12 etapów na poziomie trudności Superżołnierza / Complete 12 levels on Supersoldier difficulty
Trofeum związane z zakończeniem 12 rozdziałów gry na poziomie trudności Superżołnierza. Więcej informacji znajduje się w opisie trofeum: Superżołnierz.
Mężowie przeznaczenia / Men of Destiny
Ukończ kampanię dla jednego gracza na poziomie trudności Weterana / Complete the single player campaign on Veteran difficulty
Trofeum związane z zakończeniem wszystkich rozdziałów gry na poziomie trudności przynajmniej Weterana. Wpadnie też od razu, jeśli zdecydujemy się na poziom Superżołnierza.
Superżołnierz / Supersoldier
Ukończ kampanię dla jednego gracza na poziomie trudności Superżołnierza / Complete the single player campaign on Supersoldier
Najwyższy poziom trudności w Crysis 2 nie jest wielkim wyzwaniem, nawet jeśli nie mamy doświadczenia w grach tego typu. Jeśli chcemy sobie trochę ułatwić sprawę, możemy zostawić ten poziom trudności na drugie przejście, tak jak pisałem w sekcji „Krok po kroku”. Po prostu po pierwszym ukończeniu odpalamy z wyboru rozdziałów początkowy na Superżołnierzu i lecimy tak do końca gry bez zmieniania na niższy. Choć i tak w razie czego przy wyborze rozdziałów możemy zobaczyć który na jakim poziomie ogarnęliśmy. Dzięki temu rozłożeniu możemy bowiem w pierwszym przejściu na łatwiejszym poziomie trudności nazbierać dość sporo tkanki obcych poprzez ubijanie najeźdźców. Następnie ją wykorzystać do ulepszania naszego pancerza, do którego uzyskujemy dostęp poprzez wciśnięcie przycisku . Osobiście wybrałem widoczne na poniższym screenie ulepszenia. Kluczowe były dla mnie Supermaskowanie oraz Nanodoładowanie. Śledzenie maskowania też jest przydatne w samej końcówce gry.
Najłatwiejszym sposobem na ten poziom trudności jest przekradanie się. Maskowanie kostiumu to świetna sprawa. Polecam to połączyć z chodzeniem na kucaka, gdyż mniej zużywa to nam energii. Co jakiś czas znajdujmy też jakieś miejsce, by się ukryć i ponownie naładować energię. Jeśli maskowanie nam puści w środku otwartego terenu wrogowie mogą nas dość łatwo ustrzelić. Pamiętajmy jednak też, by względnie trzymać dystans od żołnierzy. Jeśli znajdziemy się zbyt blisko, zaczną coś podejrzewać i mogą nas zaatakować. A jeśli zaatakują, to maskowanie zostanie przerwane.
W grze znajdują się w zasadzie trzy etapy, gdzie nie możemy sobie ot tak po prostu minąć wroga. Pierwszym jest ochrona stacji centralnej. Tam polecam nie wychodzić na otwarty obszar stacji, gdzie pojawiają się obcy i ta ich wielka maszyna. Warto wybrać tryb maskowania, podkraść się do działka stacjonarnego, wyrwać je i wrócić na do korytarza którym przyszliśmy. Z tamtego miejsca aktywujemy pancerz i strzelamy do przeciwników, co jakiś czas chowając się. To bardzo bezpieczna pozycja, gdzie nas nikt nie powinien zaskoczyć.
Kolejna trudniejsza sekcja wiąże się z obroną obszaru, gdzie prowadzona jest ostateczna ewakuacja. Napiera tam sporo obcych, którzy stosunkowo szybko wykoszą naszych sojuszników sprawiając, że zostaniemy sami na placu boju. Polecam zgarnąć sobie tutaj LKM jako podstawową broń i zbierać jak najwięcej wyrzutni rakiet. Najbezpieczniejszą pozycją są podziemne przejścia. Polecam z nich prowadzić ostrzał. Zwykłych obcych zabijamy ze standardowej broni, a wyrzutnie rakiet trzymamy na ich wielką maszynę, która się po pewnym czasie pojawi. Strzelać i chować się od razu. Powtarzamy, aż przeciwnik padnie.
Ostatnim fragmentem jest sama końcówka gry, gdzie by dostać się do głównej maszynerii obcych, musimy pokonać czterech maskujących się potężniejszych obcych. Polecam użyć do tego broni X-43 Mike, którą możemy po drodze znaleźć. Samo starcie ma pewną bezpieczną pozycję. Używamy maskowania i kierujemy się w stronę wejścia do maszynerii będącego naszym głównym celem. Patrząc na to zamknięte przejście po lewej stronie zobaczymy stertę kamieni. Usadawiając się na niej sprawimy, że przeciwnicy nie będą umieli do nas podejść i jedynie stojąc w miejscu będą mogli prowadzić ostrzał. Można ich stamtąd ładnie punktować w razie czego aktywując pancerz. Tu przydaje się umiejętność śledzenia maskowania, by łatwej móc wyparzyć tych wrogów.
Bliskie spotkania / Close Encounters
Zabij po cichu 25 wrogów / Stealth kill 25 enemies
Zabijanie po cichu to coś, co nabijemy, jeśli będziemy się bawić w skradanie. Wciskając aktywujemy tryb maskowania kombinezonu. Następnie musimy się zakraść za plecy naszego celu. Od przodu to nie wyjdzie, dlatego zawsze skradamy się od tyłu przeciwnika. Gdy podejdziemy dostatecznie blisko wciskamy , by dokonać egzekucji. Powtarzamy proces 25 razy.
Turysta / The Tourist
Znajdź wszystkie pamiątki z Nowego Jorku / Find all New York Souvenirs
Trofeum związane ze znajdźkami. Każdy z rozdziałów gry poza prologiem ma swoją pamiątkę do odnalezienia. W razie czego w menu wyboru rozdziałów możemy sprawdzić, czy w wybranym udało nam już się ją zebrać. Nie trzeba ich zbierać za jednym razem i w razie czego wystarczy tylko powtórzyć rozdział, w którym nam brakuje. Nie trzeba też kończyć rozdziału. Zebranie pamiątki jest traktowane jak checkpoint i automatycznie zapisuje się jako znaleziona. Jest ich dokładnie 18 do znalezienia. Materiał wideo dotyczący znajdziek znajduje się w opisie trofeum Mandat za szybką jazdę.
Szybka piłka / Fastball
Zabij 10 przeciwników rzucając w nich jakimś obiektem / Kill 10 enemies by throwing an object at them
Rzucanie w przeciwników obiektami to bardzo mało skuteczna taktyka. Zalecam zdobywać to trofeum na najniższym poziomie trudności. Dodatkowo radzę nie uskuteczniać przeciwko całemu oddziałowi przeciwników, bo nas zwyczajnie przy tym ustrzelą. A jeśli do tego dojdzie, stracimy wszystkie zabójstwa w ten sposób, o ile nie było po drodze checkpointu. By rzucić danym obiektem musimy do niego podejść, podnieść go wciskając i rzucić wciskając . Przytrzymując przycisk zwiększamy moc rzutu. Najlepszą opcją jest rzucanie w tych małych robakopodobych obcych, których pierwszy raz spotykamy w metrze. Padną szybciej niż wrogi żołnierz, w którego zwykle trzeba cisnąć obiektem kilka razy.
Morderczy uścisk / Death Grip
Zabij 10 przeciwników za pomocą chwytu i rzutu / Kill 10 enemies with grab and throw
Rzucanie samym przeciwnikiem, w przeciwieństwie do ataku dotyczącego powyższego trofeum, jest już skuteczną taktyką eliminacji. Musimy podejść do takiego nieszczęśnika. Nie ma znaczenia, czy mamy aktywny tryb maskowania. Podnosimy go wciskając i rzucamy, wciskając . Przytrzymując przycisk zwiększamy moc rzutu. Praktycznie zawsze taki rzut kończy się śmiercią wroga. Wystarczy zabić w ten sposób 10 przeciwników.
Popcorn / Popcorn
Zabij 20 wrogów z działka mikrofalowego / Kill 20 enemies with the Microwave cannon
Działko mikrofalowe to widoczna na poniższym screenie potężna broń o nazwie X-43 Mike. Pierwszy raz możemy się na nią natknąć w misji MROCZNE SERCE. Znajdziemy też je później, między innymi bezpośrednio po spotkaniu Jacoba Hargreave’a czy na moście kawałek dalej. Warto też tą broń zachować do finalnego starcia na najwyższym poziomie trudności. By zdobyć pucharek wystarczy jednak ustrzelić z tej broni 20 wrogów. Nie jest to trudne, bo potrafi ona dość sprawnie wszystkich kosić.
Co dwie głowy, to nie jedna / Two Heads Are Better Than One
Zabij dwóch wrogów jednym nabojem / Kill two enemies with a single bullet
Ten pucharek można zdobyć przypadkowo podczas gry nastwionej na strzelanie. Szczególnie dobrze sprawdza się karabin snajperski. Podkradamy się w trybie maskowania do stojących blisko siebie przeciwników. Ustawiamy się wygodnie tak, by celownik namierzył obu i strzelamy. Okazji jest naprawdę wiele. Można nawet zrobić to już w pierwszej misji DRUGA SZANSA w miejscu, gdzie gra chce nas nauczyć zabijania po cichu w namiocie medycznym. Zamiast stosować się do jej porad możemy podejść i ustrzelić tam łatwo dwójkę jednym pociskiem. Dowolny karabin da sobie tam radę.
W zasięgu eksplozji / Blast Radius
Zabij co najmniej 3 wrogów jednym granatem / Kill at least 3 enemies with a single grenade
Klasyczne trofeum za efektywne wykorzystanie granatu. Dobra okazja do ubicia większej liczby przeciwników jest zaraz na początku rozdziału SIEDZIBA WŁADZY. Wystarczy odstraszyć tych małych obcych, by schowali się do pokazanej na materiale rury. Następnie wrzucamy tam granat i wszyscy padną. Oczywiście można też próbować na innych przeciwnikach, bo okazji jest sporo. W razie czego załączam poniżej materiał wideo dotyczący tego sposobu z granatem w rurze.
Łowca głów / Headhunter
Zabij 4 wrogów pod rząd strzałem w głowę / Kill 4 enemies in a row with headshots
Ten pucharek chyba nie wymaga dokładnego tłumaczenia. Wystarczy czterech przeciwników pod rząd ustrzelić strzałem w głowę. Nie powinno być z tym żadnych problemów, ale można sobie to ułatwić w razie czego bronią z tłumikiem. Ta nie wywoła alarmu o ile ktoś nie zauważy kolegi z oddziału z przestrzeloną czachą.
Morderczy poślizg / Death Slide
Zabij 5 wrogów podczas ślizgu / Kill 5 enemies while sliding
By wykonać ślizg musimy wcisnąć , by zacząć biec, a następnie tuż przed przeciwnikiem. Wtedy zostanie trafiony. Nie zabije jednak go to na miejscu. Tym bardziej na wyższych poziomach trudności. Najlepszą opcją jest stosowanie ślizgu na tych robakopodobych obcych. Dobrym miejscem jest to pokazane na materiale wideo zamieszczonym w opisie W zasięgu eksplozji.
Strawa dla umysłu / Food for thought
Zabij agenta C.E.L.L. na Dolnym Manhattanie za pomocą wielkiego pączka / Kill a CELL operator with a giant donut in Lower Manhattan
Misja: DRUGA SZANSA / SECOND CHANCE
Lądowanie pączka na czyjejś głowie to nie jest trudne do wykonania zadanie. By zdobyć pucharek warto sobie zeskanować pozycje żołnierzy we wskazanej na materiale lokacji i zaczekać, aż jeden z nich podejdzie pod właściwe miejsce. Wciskamy . Trofeum otrzymamy, jeśli obiekt zgniecie nieszczęśnika.
Prosto do dołka / Hole in One
Wrzuć obcego do krateru w rozdziale: Mroczne serce / Throw an alien down the sinkhole in Dark Heart
Misja: MROCZNE SERCE / DARK HEART
Ten pucharek najlepiej zdobyć korzystając z trybu maskowania. Krater znajdziemy przy trzeciej wieży obcych, którą będziemy musieli dezaktywować w tym rozdziale. Wystarczy złapać jednego przeciwnika wciskając i wrzucić do krateru pokazanego na materiale. Nawet jeśli w locie zginie nie ma się czym przejmować. Grunt, by truchło wpadło do dziury.
Kompania braci / Band of Brothers
Utrzymaj wszystkich marines przy życiu w rozdziale: Semper Fi albo giń / Keep all marines alive during the rescue in Semper Fi or Die
Misja: SEMPER FI ALBO GIŃ / SEMPER FI OR DIE
Warto zaznaczyć, że chodzi tu konkretnie o utrzymanie przy życiu czwórki marines z samego początku misji. Zalecam grać na najniższym poziomie i przyjmować ogień bezpośrednio na siebie. Nie ma przy tym wielkiej filozofii. Jak widać na poniższym materiale nie działałem tam nadzwyczaj sprawnie, a trofeum udało się zdobyć. Pucharek otrzymamy po przebiciu się do zalanego pomieszczenia.
Agent literacki / Literary Agent
Zeskanuj wszystkie książki Richarda Morgana w bibliotece publicznej / Scan all of Richard Morgan's books in the NY public library
Misja: ZŁAPAĆ POCIĄG / TRAIN TO CATCH
Bardzo proste trofeum w stylu znajdziek. Wystarczy w obszarze biblioteki znaleźć odpowiedni regał, odpalić wizję kombinezonu wciskając i po najechaniu na książki, wcisnąć . Lokalizacja została pokazana na poniższym materiale wideo.
Niewidzialny skrytobójca / Stealth Assassin
Przekieruj zasilanie w rozdziale: Oko cyklonu nie dając się wykryć / Re-route the power in Eye of the Storm without being detected
Misja: OKO CYKONU / EYE OF THE STORM
Podczas tego rozdziału od początku aż do momentu przekierowania zasilania nie możemy zostać zauważeni. Nie stanowi to wielkiego wyzwania. Polecam jednak do tego trofeum nabyć ulepszenia kombinezonu: Supermaskowanie oraz Nanodoładowanie. Nie ma tu jednej konkretnej ścieżki, którą należy obrać. Można wybrać dowolną drogę, tylko należy pamiętać o trzymaniu się z dala od przeciwników. Cały czas idziemy na kucaka w maskowaniu i nie zaczepiamy nikogo. Co jakiś czas warto się skryć w jakimś niewidocznym miejscu i zregenerować energię skafandra. Jest to łatwiejsze niż może się wydawać.
Mandat za szybką jazdę / Speeding Ticket
Przekrocz limit prędkości przy 10 radarach / Break the speed limit in front of 10 speed cameras
Radary do specyficzna aktywność w stylu znajdziek. W części rozdziałów będziemy mogli je napotkać i cykną nam fotkę, gdy szybko przed nimi przebiegniemy. Należy przekroczyć dopuszczalną prędkość na każdym z 10 różnych radarów. W tym przypadku, jeśli zdobywamy ten pucharek przez wybór rozdziałów, aby przekroczenie prędkości zostało nam zaliczone, musimy dostać się do kolejnego checkpointu w danym rozdziale. Dopiero tam zapisze się nam zaliczenie konkretnego radaru. Poniżej prezentuje materiał wideo dotyczący wszystkich radarów oraz pamiątek do trofeum Turysta.