Curse of the Sea Rats – to platformowa 2.5D „ratoidvania”, którą można przejść solo lub w lokalnym co-opie. Rozbudowana rozgrywka oferuje czterech bohaterów z unikalnymi zdolnościami, różnorodne lokacje i rozmaitych przeciwników. Jak przystało na metroidvanię elementy platformowe i walki z bossami wymagają zręczności, odpowiedniej taktyki i uzbrojenia się w cierpliwość.
UWAGA!
Platyna jest na ten moment nieosiągalna (wersja 1.3.7). Zglitchowane trofeum – The Fighter – blokuje możliwość otrzymania platyny.
Krok po kroku:
Curse of the Sea Rats fabularnie brzmi następująco – Jest rok 1777, płynący z Karaibów do Wielkiej Brytanii okręt królewskiej marynarki wojennej przewozi na pokładzie więźniów skazanych na osąd. Wśród nich jest zła piracka wiedźma, Flora Burn, która za pomocą pradawnego amuletu rzuca zaklęcie zmieniające wszystkich na pokładzie w szczury. Okręt rozbija się u wybrzeży Irlandii. Wykorzystując sytuację Flora Burn porywa syna Admirała i ucieka w głąb lądu razem ze swoimi kamratami. Admirał przedstawia pozostałym więźniom, a naszym bohaterom, ofertę współpracy – zostaną oni oczyszczeni z postawionych im zarzutów i odzyskają wolność, jeśli uratują jego syna i zneutralizują wiedźmę.
Po fabularnym wprowadzeniu rozpoczynamy rozgrywkę od wyboru jednej z czterech grywalnych postaci, które możemy zmieniać w każdym punkcie kontrolnym (rozmawiamy z Wu Yunem), a po zdobyciu pierścionka transmutacji poprzez naciśnięcie (zob. The Great Queen).
Całość gry zapisuje się na jednym slocie. Nie ma czegoś takiego jak manualny zapis, więc jeśli chcemy żeby zapisało nam grę, musimy pójść do punktu kontrolnego i wejść w interakcję z Wu Yunem. Gdy zginiemy tracimy część posiadanych duchowych punktów energii (po którą możemy wrócić, o ile nie spadliśmy do przepaści) i odradzamy się w ostatnio odwiedzonym punkcie kontrolnym.
Mimo że Curse of the Sea Rats jest stosunkowo prostą grą, zawiera w sobie elementy, które są dobrze ukryte, nieoczywiste oraz łatwe do przeoczenia. Poniższa rozpiska zawiera skrót najważniejszych informacji o trofeach, itemkach i osobach, z którymi sugeruję zapoznać przed rozpoczęciem rozgrywki i mieć je na uwadze podczas gry, by ułatwić sobie życie:
Cztery trofea związane są z różnymi zakończeniami gry. Jeśli podejmiemy pewne działania zbyt wcześnie, możemy przypadkiem wykluczyć się z trzech z nich.
- Running away like a coward – złe zakończenie
- Crystallized forever – złe zakończenie (możliwe do przeoczenia)
- Sailing the skies – neutralne zakończenie (możliwe do przeoczenia)
- No more fur – dobre (prawdziwe) zakończenie (możliwe do przeoczenia)
Trofeum Golden smile wymaga zebrania ośmiu złotych zębów. Wypadają one z bossów należących do załogi Flory:
- Barrel rain (Fatso)
- A miserable little pile of secrets (Murat Reis)
- Barrel storm (Fatsie i Fatso)
- Feathered and stylish (Rama Cinnamon i Banana)
- The Spider-rat (Freddy Eightfingers)
- Small and angry (Short Fuse Jones)
- Sword Fighter (Sharpie The Sharp)
- The Wicked Witch of the East (Flora Burn)
Istnieje jeden ukryty boss potrzebny do trofea No one can beat me:
Mamma Ratelli jest bossem na którego natrafimy w Fódla’s Bog – to samo miejsce w którym pokonamy Fatsie i Fatso ( Barrel storm) – pojawi się ona po uruchomieniu rozgrywki końcowej w drodze do zakończenia Sailing the skies i No more fur.
Dodatkowe przydatne info:
- Butelka mleka (Milk Bottle) – stałe zwiększenie życia +50 pkt – lokacja: skrzynia w Molly’s Warehouse
- Kowal (Benjamin THE Blacksmith) – stałe ulepszenie ataku +10 pkt – lokacja: Shipwreck Beach (pojawi się po odkryciu go lunetą)
- Mapa skarbów (Treasure Map) – ujawnia położenie wszystkich zakopanych skarbów, których odkopanie zleci nam Marcos ( Treasure Hunter) – lokacja: skrzynia w Tuatha Dé Danann Temple
- Amulet transmutacji (Transmutation Amulet) – nagroda za pokonanie Morrigan ( The Great Queen). Umożliwia zmianę postaci w dowolnym momencie – lokacja: Home of the Morrigan
- Pierścionek nekromanty (Resurrection Ring) – nagroda za pokonanie Nekromanty ( The Immortal One). Umożliwia jednorazowe wskrzeszenie w miejscu zgonu – lokacja: Tuatha Dé Danann Temple
- Piraci złodzieje – zamknięci w klatce, której pilnuje pies. Jeśli ich wypuścimy, to nas okradną – lokacja: Fisherman’s Cave
- Teleporty – niebieskie punkty na mapie. Po uruchomieniu rozgrywki końcowej teleporty będą niedostępne. Wznowi je dla nas Dolores, ale dopiero jak dotrzemy do niej na statku, w drodze do prawdziwego zakończenia ( No more fur)
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
The Pirate King
Unlock all of the Trophies.
Arrr, gratulacje!
Barrel rain
Beat Fatso.
Fatso to pierwszy boss z którym przyjdzie nam walczyć. Jest on członkiem załogi Flory, więc za pokonanie go dostaniemy złotego zęba (Lower Gold Molar) potrzebnego do wskrzeszenia Smiley Sama ( Golden smile).
You will not take my treasure
Beat Krabawaki and The King Clapper.
Krabawaki i King Clapper są bossem na którego natrafimy w Fisherman’s Cave. Za pokonanie ich dostaniemy nową umiejętność – podwójny skok.
Three hearts and eight legs
Beat LaChusa.
La Chusa jest bossem na którego natrafimy w LaChusa’s Pit. Za pokonanie jej dostaniemy hak – jeden z przedmiotów potrzebnych do zdobycia trofeum The world’s greatest pirate.
A miserable little pile of secrets
Beat Murat Reis.
Murat Reis jest bossem na którego natrafimy we Flying Rat’s Hole. Jest on członkiem załogi Flory, więc za pokonanie go dostaniemy złotego zęba (Upper Gold Canine) potrzebnego do wskrzeszenia Smiley Sama ( Golden smile). Dodatkowo otrzymamy nową umiejętność – dash.
Aby jednak się do niego dostać najpierw musimy wejść w posiadanie klucza do drzwi jego jaskini (Flying Rat’s Key). Znajdziemy go w skrzyni na obszarze Fisherman’s Cave.
Burnt Beard
Beat the Lighthouse Keeper.
Lighthouse Keeper jest bossem na którego natrafimy u szczytu opuszczonej latarni morskiej (Abandoned Lighthouse). Za pokonanie go dostaniemy nowy przedmiot – lampę (Fancy Lamp).
Barrel storm
Beat Fatsie and Fatso.
Fatso powraca w towarzystwie swojej siostry, Fatsie. Na rodzeństwo natrafimy w Fódla’s Bog. Fatsie również jest członkiem załogi Flory, więc za pokonanie jej dostaniemy złotego zęba (Lower Gold Incisor) potrzebnego do wskrzeszenia Smiley Sama ( Golden smile). Dodatkowo dostaniemy nowy przedmiot – magnes (Strong Magnet).
Feathered and stylish
Beat Rama Cinnamon and Banana.
Rama Cinnamon jest bossem na którego natrafimy w koronie drzew Ériu’s Forest. Jest ona członkiem załogi Flory, więc za pokonanie jej dostaniemy złotego zęba (Upper Gold Molar) potrzebnego do wskrzeszenia Smiley Sama ( Golden smile). Rama Cinnamon ma dwie fazy – w pierwszej walczymy tylko z nią, a w drugiej do walki dołącza jej ptak – Banana. Dodatkowo otrzymamy nowy przedmiot – gogle (Explorer Goggles).
The Spider-rat
Beat Freddy Eightfingers.
Freddie Eightfingers jest bossem na którego natrafimy w jaskini w Spider Nest. Jest on członkiem załogi Flory, więc za pokonanie go dostaniemy złotego zęba (Lower Gold Premolar) potrzebnego do wskrzeszenia Smiley Sama ( Golden smile). Dodatkowo otrzymamy nowy przedmiot – plecak (Backpack).
Small and angry
Beat Short Fuse Jones.
Short Fuse Jones jest bossem na którego natrafimy w Banba’s Forest. Jest on członkiem załogi Flory, więc za pokonanie go dostaniemy złotego zęba (Upper Gold Premolar) potrzebnego do wskrzeszenia Smiley Sama ( Golden smile).
Uwaga! Gdy dotrzemy na miejsce walki, okaże się że Jones schwytał i uwięził tajemniczego pirata (Mysterious Pirate). Jeśli nie chcemy przeoczyć trofeum za złe zakończenie Crystallized forever – po walce z Jonesem nie uwalniamy tajemniczego pirata. Możemy również pominąć walkę z Jonesem, dopóki nie zdobędziemy wspomnianego trofeum.
Sword Fighter
Beat Sharpie The Sharp.
Sharpie the Sharp jest bossem na którego natrafimy w Cliff of the Winds. Jest ona członkiem załogi Flory, więc za pokonanie jej dostaniemy złotego zęba (Gold Incisor) potrzebnego do wskrzeszenia Smiley Sama ( Golden smile). Dodatkowo otrzymamy nową umiejętność – super skok.
The Immortal One
Beat The Necromancer.
Necromancer jest bossem na którego natrafimy w Tuatha Dé Danann Temple. Za pokonanie go dostaniemy pierścionek nekromanty (Resurrection Ring).
Necromancer ma trzy fazy. Pierwsza jest zdecydowanie najłatwiejsza – wystarczy go atakować, omijać lecące w nas pociski i wskoczyć na platformy jak tylko się pojawią. W drugiej fazie przenosi nas na ruchome platformy, będą to: dwie duże górne, które znikną po kilku sekundach; kilka małych, które znikają jak się na nich stanie i po chwili się pojawiają; oraz dwie duże dolne, które są cały czas widoczne i to na nich jest najbezpieczniej lądować. W trzeciej fazie przenosi nas na kolejne platformy – tym razem te mniejsze będą kręciły się wokół jego głowy i też będą znikały i pojawiały się.
Jest to najbardziej irytujący boss ze wszystkich i trzeba się uzbroić w cierpliwość na czas walki, bo każdy upadek z platformy resetuje całą walkę z bossem do pierwszej fazy. Dobrą strategią jest wybranie do tej walki Davida Douglasa, wykupienie u Roberta itemków odnawiających magiczną moc (Cuppa Tea i Energy Nostrum) i spamowanie umiejętności „Blazing Tornado”.
The Great Queen
Gain The Morrigan's favor.
Wiedźma Morrigan jest bossem na którego natrafimy w Home of the Morrigan. Za pokonanie jej dostaniemy amulet transmutacji, który umożliwia zmianę postaci w dowolnym momencie poprzez naciśnięcie . Wiedźma ma dwie fazy. W pierwszej walczy z nami pod postacią kruka – Raven Morrigan; w drugiej fazie przyjmuje swoją prawdziwą formę.
The Wicked Witch of the East
Beat Flora Burn.
Flora Burn we własnej osobie. Spotkamy ją w Samhain Summit. Za pokonanie jej dostaniemy złotego zęba (Lower Gold Canine) potrzebnego do wskrzeszenia Smiley Sama ( Golden smile). W drodze do zakończenia Sailing the skies i No more fur dodatkowo otrzymamy nowy przedmiot – starożytny pierścień (Ancient Ring), ale tym samym stracimy pradawny amulet (Ancestral Amulet)
No one can beat me
Beat all bosses.
Trofeum wymaga pokonanie wszystkich 16. bossów, w tym trzech, którzy pojawiają się dopiero po uruchomieniu rozgrywki końcowej w drodze do zakończenia Sailing the skies i/lub No more fur.
Lista bossów:
- Barrel rain (Fatso)
- You will not take my treasure (Krabawaki i King Clapper)
- Three hearts and eight legs (LaChusa)
- A miserable little pile of secrets (Murat Reis)
- Burnt Beard (The Lighthouse Keeper)
- Barrel storm (Fatsie i Fatso)
- Feathered and stylish (Rama Cinnamon i Banana)
- The Spider-rat (Freddy Eightfingers)
- Small and angry (Short Fuse Jones)
- Sword Fighter (Sharpie The Sharp)
- The Immortal One (Necromancer)
- The Great Queen (Morrigan)
- The Wicked Witch of the East (Flora Burn)
- Mamma Ratelli (możliwe do przeoczenia) – Mamma Ratelli jest bossem na którego natrafimy w Fódla’s Bog – to samo miejsce w którym pokonamy Fatsie i Fatso ( Barrel storm) – pojawi się ona po uruchomieniu rozgrywki końcowej w drodze do zakończenia Sailing the skies i No more fur.
- Flora Burn – druga faza; walczymy z nią w lokacji Cursed Ship po uruchomieniu rozgrywki końcowej w drodze do zakończenia Sailing the skies i No more fur.
- Long Fuse Jones – druga faza; walczymy z nim w lokacji Cursed Ship po uruchomieniu rozgrywki końcowej w drodze do zakończenia No more fur.
Running away like a coward
You haven't even tried...
Pierwszy wariant zakończenia gry – złe zakończenie. Jest to najłatwiejsze do zdobycia zakończenie, które możemy zdobyć na samym początku gry.
Po wybraniu bohatera i porozmawianiu z admirałem, idziemy do strażnika pilnującego lewej krawędzi mapy – Bored Sailor. Rozmawiamy z nim kilka razy aż w końcu powie nam, że przepuści nas dopiero wtedy, gdy pokażemy mu dokument od admirała. Idziemy z powrotem do admirała i po ponownej rozmowie dostaniemy „Blacksmith’s Permit„. Wracamy do znudzonego strażnika, uciekamy na statek, dostajemy pucharek.
Crystallized forever
You are halfway there.
Drugi wariant zakończenia gry – złe zakończenie. Tym razem przechodzimy większość gry, z tym że musimy pamiętać o dwóch rzeczach:
- Nie uwalniamy tajemniczego pirata (Mysterious Pirate) schwytanego przez Short Fuse Jonesa w Banba’s Forest ( Small and angry). Można też równie dobrze nie podchodzić do walki z Jonesem aż do uzyskania trofeum za to zakończenie.
- Nie wskrzeszamy Smiley Sama ( Golden smile). Najlepiej omijać miejsce w Ancient Ruins, w którym znajduje się Dolores.
Mając na uwadze te dwa punkty. Idziemy na samą górę Samhain Summit. Walczymy tam z Florą Burn po raz pierwszy. Osiągamy drugie złe zakończenie.
Sailing the skies
You almost made it!
Trzeci wariant zakończenia gry – neutralne zakończenie. Jeśli uzyskaliśmy drugie zakończenie, to po wczytaniu zapisu wznowimy grę tuż przed walką z Florą.
Tym razem postępujemy w następujący sposób:
- Uwalniamy tajemniczego pirata (Mysterious Pirate) schwytanego przez Short Fuse Jonesa w Banba’s Forest ( Small and angry)
- Nie wskrzeszamy Smiley Sama ( Golden smile). Nadal najlepiej omijać miejsce w Ancient Ruins, w którym znajduje się Dolores.
- Ponownie idziemy do Samhain Summit, by po raz kolejny zmierzyć się z Florą Burn.
Tym razem obecność tajemniczego pirata zmienia zakończenie i uruchomia końcową rozgrywkę, która doprowadzi nas do w miarę neutralnego zakończenia.
Ścigamy Florę z powrotem aż do Shipwreck Beach, przystajemy tam na rozmowę z admirałem., który ujawnia nam, że Flora przejęła niedawno odbudowany statek i swoją magią zamieniła go w Cursed Ship. Podążamy za nią (na lewo) na pokład statku. Tutaj dochodzi do walki z drugą fazą Flory. Osiągamy neutralne zakończenie.
No more fur
You've made it!
Czwarty wariant zakończenia gry – dobre (prawdziwe) zakończenie. Skoro uzyskaliśmy trzecie zakończenie, to po wczytaniu zapisu wznowimy grę tuż przed walką z drugą wersją Flory w Cursed Ship.
Tym razem postępujemy następująco:
- Wskrzeszamy Smiley Sama ( Golden smile). Idziemy do Ancient Ruins; tam spotkamy Dolores, która pomoże nam wskrzesić Smiley Sama.
- Wracamy do Cursed Ship i po raz kolejny walczmy z drugą fazą Flory.
Obecność tajemniczego pirata i Smiley Sama całkowicie zmienia zakończenie. Tym razem odnosimy zwycięstwo nad Florą, ale niespodziewanie musimy walczyć z drugą fazą Short Fuse Jonesa – walka ta składa się z trzech etapów. Po niej, osiągamy dobre (prawdziwe) zakończenie.
Professional cartographer
Discover 100% of the map.
Do tego trofeum musimy odkryć 100% mapy. Wymaga to odwiedzenia wszystkich ogólnie dostępnych lokacji i ukrytych miejsc. Na koniec gry będziemy mieli odkryte ponad 100%.
Nothing can stop me
Opens all doors.
Aby zdobyć trofeum musimy otworzyć wszystkie istniejące w grze drzwi:
- Flying Rat’s Hole – otwierane kluczem – Flying Rat’s Key – klucz jest w skrzyni w Fisherman’s Cave
- Flying Rat’s Hole – otwierane wytrychem
- Abandoned Lighthouse – otwierane kluczem – Lighthouse Key – klucz jest w skrzyni w LaChusa’s Pit
- Cliff of the Winds – otwierane wytrychem
- Cliff of the Winds – otwierane kluczem – Wind Key – klucz jest w skrzyni w Banba’s Forest
- Molly’s Warehouse – otwierane kluczem – Barn Key – nagroda od babci Malone ( Don’t catch a cold)
- Ancient Ruins – otwierane kluczem – Old Key – klucz jest w skrzyni w Ancient Ruins
- Cursed Ship – otwierane wytrychem 4x
- Ukryte przejście w Tuatha Dé Danann Temple – otwierane 3x kamieniami – Ériu Stone (w Ériu’s Forest), Fódla Stone (w Fódla’s Bog), Banba Stone (był w Banba’s Forest ale Charlie wyniósł go do Fódla’s Bog; aby odzyskać go od Charliego, najpierw musimy porozmawiać z Danem Blackiem w Banba’s Forest).
The Collector
Get all the collectibles.
Aby zdobyć trofeum trzeba zebrać wszystkie znajdźki:
- Blonde Wig – skrzynia w Shipwreck Beach
- Bile Vessel – skrzynia we Flying Rat’s Hole
- Timothy’s Drawing #1 – Flying Rat’s Hole
- Shell with Star – ukryte pomieszczenie – skrzynia w Fisherman’s Cave
- Metal Sphere – skrzynia w Abandoned Lighthouse
- Scarf – nagroda od babci Malone w Molly’s Warehouse
- Straw Hat – skrzynia w Molly’s Warehouse
- Timothy’s Drawing #2 – Cliff of the Winds
- Forbidden Idol – skrzynia w Cliff of the Winds
- Sapphire Necklace – ukryte pomieszczenie – skrzynia w LaChusa’s Pit
- Capitan’s Belt – ukryte pomieszczenie – skrzynia w Ériu’s Forest
- Timothy’s Drawing #3 – Banba’s Forest
- Lost Letter – ukryte pomieszczenie – skrzynia w Banba’s Forest
- Rubber Chicken with a Pulley in the Middle – nagroda z ukrytego skarbu od Marcosa – Banba’s Forest
- Dentures – nagroda z ukrytego skarbu od Marcosa – Banba’s Forest
- Snapped Hangman’s Rope – nagroda z ukrytego skarbu od Marcosa – Banba’s Forest
- Leaf Brooch – skrzynia w Moonlight Lough
- Music Box – skrzynia w Fódla’s Bog
- Timothy’s Drawing #4 – Fódla’s Bog
- Fox Statue – skrzynia w Cú Chulainn Road
- Aleph Container – ukryte pomieszczenie – skrzynia w Ancient Ruins
- Mermaid Scale – skrzynia w Home of the Morrigan
- Magic Sphere – ukryte pomieszczenie – skrzynia w Tuatha Dé Danann Temple
- Timothy’s Drawing #5 – w Tuatha Dé Danann Temple
- Timothy’s Crayons – w Samhain Summit
- White Mask – ukryte pomieszczenie – skrzynia w Spider Nest
- Eyes Mask – skrzynia w Spider Nest
- Game Pieces – skrzynia w Cursed Ship
- Broken Compass – skrzynia w Cursed Ship
Ukryte pomieszczenia znajdziemy za ścianami, które da się zburzyć atakując je. W Ériu’s Forest trzeba przeskoczyć na ukrytą platformę prowadzącą do takiego pomieszczenia. Aby dostać się do niektórych skarbów będziemy musieli być wyposażeni w takie umiejętności jak podwójny skok i super skok.
Master of Skills
Unlock full skilltree of all characters.
Trofeum wymaga wymaksowania wszystkich umiejętności czterech bohaterów i jest na to sposób:
Wymaksowanie drzewek umiejętności czterech postaci wymaga zebrania sporej ilości duchowych punktów energii – wylatuje po pokonaniu przeciwników. W obszarze Home of the Morrigan, niedaleko jednego z punktów kontrolnych, napotkamy latające płomienie Will’o’the’Wisp. Wystarczy że staniemy przy miejscu, z którego wylatują te płomienie i zaczniemy spamować atak. W pewnym momencie będziemy zabijać po dwa płomienie jednocześnie. Tym sposobem w przeciągu około 10 min wygenerujemy 20k duchowych punktów energii.
Getting experience
Achieve Level 15.
Trofeum wymaga osiągnięcia 15. poziomu. Poziom ten jest taki sam dla wszystkich postaci. Pucharek wpadnie naturalnie podczas rozgrywki; najważniejsze żeby bić wszystkich napotkanych na naszej drodze przeciwników.
The Fighter
Defeat one of each enemy.
W grze jest mnóstwo przeciwników, którzy respią się od razu po tym, jak znikniemy im z oczu (nie dotyczy bossów). Do tego trofeum musimy chociaż raz ubić wszystko, co napotkamy na naszej drodze. Nazwy przeciwników będą widoczne dopiero po tym, jak pokonamy Ramę Cinnamon i Bananę ( Feathered and stylish) – nagrodą za pokonanie tej dwójki są specjalne gogle ujawniające nam nazwy wrogów.
Golden smile
Resurrect Smiley Sam
Do zdobycia trofeum musimy wskrzesić Smiley Sama. Aby tego dokonać musimy zebrać 8. złotych zębów.
Wszystkie złote zęby zostały rozdzielone między załogą Flory Burn – jeden też przypadł jej samej.:
- Barrel rain (Fatso)
- A miserable little pile of secrets (Murat Reis)
- Barrel storm (Fatsie i Fatso)
- Feathered and stylish (Rama Cinnamon i Banana)
- The Spider-rat (Freddy Eightfingers)
- Small and angry (Short Fuse Jones)
- Sword Fighter (Sharpie The Sharp)
- The Wicked Witch of the East (Flora Burn)
Gdy już zbierzemy wszystkie zęby idziemy do Ancient Ruins i rozmawiamy z obecną tam Dolores, która pomoże nam wskrzesić jej ukochanego Smiley Sama.
Uwaga! Smiley Sama wskrzeszamy dopiero po tym, jak osiągniemy trofea za te dwa zakończenia – Crystallized forever i Sailing the skies.
Jeśli wskrzesimy Sama przed zdobyciem tych dwóch trofeów, to będziemy musieli zacząć grę od nowa, bo jego obecność jest nieodwracalna i zmienia zakończenie na: No more fur.
Looking from afar
Use both spyglasses.
Na dachu opuszczonej latarni (Abandoned Lighthouse) znajdują się dwie lunety. Aby się do nich dostać musimy najpierw pokonać strażnika latarni ( Burnt Beard), a żeby móc z nich skorzystać musimy odnaleźć w świecie dwie złote monety (Shilling).
Jedna moneta jest w skrzyni w Ériu’s Forest, a druga w skrzyni w Fódla’s Bog.
Po zdobyciu obu monet wracamy na dach latarni i korzystamy z obu lunet. Lewa luneta wskaże nam położenie kowala (Benjamin THE Blacksmith), który jednorazowo na stałe ulepszy nasz atak o +10 pkt.
Treasure Hunter
Recover all Amelio's hidden treasures.
Marcos i Amelio są poszukiwaczami przygód, których napotkamy w Banba’s Forest. Marcos poprosi nas o pomoc w odnalezieniu rzeczy, które Amelio zakopał dla zabawy. Otrzymamy od niego łopatę do wykopywania skarbów. Wszystkie miejsca ze skarbami są oznaczone wielkim czerwonym „X” – jest ich w sumie 10.
Zakopane skarby znajdują się w poniższych miejscach:
- Shipwreck Beach
- Flying Rat’s Hole
- Abandoned Lighthouse
- LaChusa’s Pit
- Spider Nest
- Banba’s Forest
- Moonlight Lough
- Fódla’s Bog
- Home of the Morrigan
- Tuatha Dé Danann Temple
Po zebraniu wszystkich 10. skrzynek ze skarbami, wracamy do Marcosa i Amelio. Dostaniemy od niego trzy skarby potrzebne do trofeum The Collector.
Jeśli nie chce nam się samemu szukać znaczków „X” to w skrzyni w Tuatha Dé Danann Temple znajdziemy mapę skarbów (Treasure Map), która ujawnia na naszej mapie położenie wszystkich zakopanych skarbów.
At the end of the rainbow
Find the Leprechaun's gold.
Nasz statek rozbił się u wybrzeża Irlandii, więc nie mogło zabraknąć skrzata w zielonym kubraczku. Leprechauna spotkamy w Cliff of the Winds. Zaproponuje nam on zagranie w grę, polegającą na podążaniu za nim do kociołka ze złotem. Czas jest ograniczony, bo musimy zdążyć dotrzeć do niego zanim zniknie tęcza. Mamy na to tylko 3 próby.
Klify są lokacją, która najbardziej wymaga od nas zręczności, więc najlepszym rozwiązaniem jest zapisać grę w najbliższym punkcie kontrolnym, wrzucić zapis do chmury i dopiero wtedy podjąć się wyzwania. Trofeum wpadnie po pomyślnym dotarciu do kociołka.
Tough outside, good inside
Help Mariah to get a sea sponge.
Mariah jest starą żółwicą, którą spotkamy w Moonlight Lough. Podczas rozmowy poprosi nas o przyniesienie jej ulubionego przysmaku z dzieciństwa – gąbki. Obiekt znajdziemy w skrzyni w LaChusa’s Pit. Trofeum wpadnie po pomyślnym wykonaniu zadania.
Why is she a rat?
Help Mallor Majory get his wife's portrait.
Major Mallory jest jedną z osób z Shipwreck Beach, która zleci nam zadanie do wykonania. Aby przyjąć zlecenie, rozmawiamy z nim po ukończeniu, bądź pominięciu, szkolenia z walki. Major poprosi nas o odzyskanie zdjęcia jego żony. Skradzione zdjęcie dostaniemy po pokonaniu większego przeciwnika w Fódla’s Bog. Nagrodą za pomyślne wykonanie zadania jest – szmaciana papuga (Cloth Parrot) – jeden z przedmiotów potrzebnych do zdobycia trofeum The world’s greatest pirate.
Food from the burning hell
Help Landsman Rogers improve his soup.
Landsman Rogers marzy o tym by móc przyprawić niesmaczną zupę. Tak się składa, że w jednej ze skrzyń w Cliff of the Winds znajdziemy czarny proch strzelniczy. Wracamy z naszym znaleziskiem do Shipwreck Beach i wręczamy Rogersowi jego nową przyprawę.
Cheating crab
Help Poker Sailor to defeat the crab.
Marynarz pokerzysta z Shipwreck Beach rozgrywa partyjkę z oszukującym krabem. As pik by przechylił szalę zwycięstwa na stronę marynarza. Jedna ze skrzyń w Spider Nest zawiera właśnie taką kartę. Wracamy do pokerzysty i wręczamy mu jego zwycięską kartę.
The world's greatest pirate
Help Rick fulfil his dream.
Napotkany we Flying Rat’s Hole, Rick, stwierdził że już więcej nie chce być żołnierzem marynarki i woli zostać piratem. Zleca nam uzyskanie dla niego kilku przedmiotów, które zrobią z niego prawdziwego pirata.
Musimy mu przynieść poniższe przedmioty:
- Cloth Parrot – nagroda za wykonanie zlecenia od Majora ( Why is she a rat?) – Shipwreck Beach
- Hook – nagroda za pokonanie bossa – LaChusa ( Three hearts and eight legs) – LaChusa’s Pit
- Pirate Clothing – znajduje się w Ériu’s Forest
- Long Beard – znajduje się w skrzyni w Tuatha Dé Danann Temple
Trofeum wpadnie po pomyślnym wręczeniu Rickowi zebranych dla niego przedmiotów.
Don't catch a cold
Help Granny Malone knit a scarf.
Na terenie Molly’s Warehouse spotkamy babcię Malone. Gdy z nią porozmawiamy, zleci nam ona przyniesienie jej dobrej jakości włóczki (Premium Wool). W nagrodę dostaniemy szalik – skarb do trofeum The Collector – i klucz do stodoły (Barn Key). Włóczkę kupimy w sklepie u Roberta.
Friends will be friends right till the end
Make the bagpipe ghosts friends again.
Aby zdobyć trofeum musimy pogodzić duchy dwóch skłóconych przyjaciół. W nagrodę dostaniemy widmowe dudy (Spectral Pipes), które są nam potrzebne do odblokowania strzeżonego przez zjawę przejścia.
Ducha O’Briena znajdziemy w rejonie Cú Chulainn Road. Ducha O’Sullivana w Tuatha Dé Danann Temple. Zanim jednak dotrzemy do tego drugiego, będziemy musieli wejść w posiadanie klucza (Temple Key) potrzebnego do otworzenia świątynnych drzwi, za którymi znajduje się duch O’Sullivana. Klucz znajdziemy w skrzyni w Spider Nest.