Dead Island 2 ma bardzo przyjemny zestaw trofeów. Większość wpadnie nam automatycznie w ramach kończenia głównego wątku fabularnego oraz zadań pobocznych. Nie ma żadnych pucharków do pominięcia, a w trybie online są tylko dwa szybkie do zgarnięcia dzbanki. Nic tylko beztrosko eksterminować zombiaki.
Krok po kroku:
W przypadku Dead Island 2 nie jest potrzebna żadna rozbudowana mapa przejścia, bo gra ma niezwykle przystępny zestaw pucharków. Nie ma żadnych poziomów trudności do wyboru. Nie musimy się uganiać za znajdźkiami, gdyż tych należy zebrać tylko część z danej kategorii, co jest praktycznie niemożliwe do pominięcia. Większość rzeczy ogarniemy naturalnie podczas kończenia gry i najpewniej zostanie nam tylko do zaliczenia kilka wyzwań do platynki.
Ogólne porady odnośnie mechanik:
- Wraz z postępem fabularnym otrzymamy dostęp do broni palnej. Polecam nosić sobie w ekwipunku jakieś dwie sztuki korzystające z innego typu amunicji. U mnie był to karabin maszynowy i karabin myśliwski. Nie warto marnować kul na zwykłych zombie. Jednak na te warianty szczytowe już jak najbardziej. Wyjątek stanowi jedynie rzeźnik, który blokuje pociski.
- Polecam przy każdorazowym odwiedzaniu bezpiecznej bazy wpadać do handlarza i sprzedawać niepotrzebne uzbrojenie. Wystarczy generalnie sobie zostawić ten górny pasek sprzętu na misję, a resztę odprzedawać. Dzięki temu zgarniemy kasę której milion potrzebny jest do jednego z wyzwań.
- Nie warto zużywać apteczek podczas swobodnej eksploracji. Gra i tak nas za chwilę postawi kawałek dalej, a co przeciwników ubiliśmy tak będą ubici. Natomiast w misjach cofa nas do punktu kontrolnego z zużytym już sprzętem i odnowionym zdrowiem przeciwników i tam już warto się leczyć.
- Podczas gry napotkamy pomieszczenia do których otwarcia potrzebny będzie mały bezpiecznik. Nie ma potrzeby ich wszystkich otwierać. Znajdziemy tam jedynie trochę zasobów i jakąś porządniejszą broń. Same bezpieczniki możemy zaś kupować u handlarzy.
- Na mapie trafią się też zamknięte sejfy do których potrzebne będą odpowiednie klucze. Te zazwyczaj posiada jakiś pobliski zombiak o specyficznym imieniu. Warto jednak zaznaczyć, że część z nich pojawia się na mapie dopiero wraz z postępem fabularnym.
- Po ukończeniu głównego wątku możemy swobodnie zwiedzać wszelkie lokacje.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Who Do You Voodoo? / Who Do You Voodoo?
Zbierz wszystkie trofea w Dead Island 2! / Collect every Dead Island 2 trophy!
Platynowy pucharek. Wpadnie, gdy zdobędziemy pozostałe.
Witamy w piekielnym LA / Welcome To Hell-A
Przeżyj katastrofę lotniczą, daj się ugryźć i stwórz swoją pierwszą strefę wolną od zombie. / Survive a plane crash, get bitten, and create your first Zombie-Free Zone.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po dodarciu do pierwszej bezpiecznej kryjówki.
Hotel California / Hotel California
Przedrzyj się przez hotel Halperin i skontaktuj się z władzami. / Fight through the Halperin Hotel to make contact with the authorities.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku w hotelu Halperin.
Osobista asysta osobistego asystenta / Personal Assistant Personally Assisted
Znajdź Michaela i uratuj go przed potworem w Monarch Studios. / Track down Michael and rescue him from the Terror at Monarch Studios.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku w Monarch Studios.
Git gud! / Git Gutte!
Połącz siły z Samem B i dorwij jakąś spluwę. / Join forces with Sam B and get your hands on some firepower.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku związanego ze zdobyciem broni.
To dopiero przyjaciele / Friends Like These
Spotkaj się z tajemniczą… ofiarodawczynią? Cóż, przynajmniej ona tak by się określiła. / Encounter a mysterious... benefactor? Well, that's what she'd call herself, anyway.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po spotkaniu z tajemniczą „ofiarodawczynią”.
Dr Reed, jak mniemam? / Dr. Reed, I Presume?
Uporaj się z licznymi zagrożeniami w Venice Beach i spotkaj się z doktorem Reedem w hotelu Serling. / Survive the many perils of Venice Beach and meet Dr. Reed at the Serling Hotel.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po spotkaniu z doktorem Reedem.
Ale doktorze, ja jestem rzeźniol / But Doctor, I Am Butcho
Zabij klauna mordercę i zanieś próbkę swojej krwi doktorowi Reedowi. / Slay a killer clown and get your blood sample back to Dr. Reed.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po dostarczeniu próbki krwi doktorowi Reedowi.
Prawda nie do przełknięcia / Can't Handle the Truth
Poznaj mroczne tajemnice i dowiedz się, kim naprawdę jesteś. / Learn the truth about what you are as dark secrets are revealed.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po poznaniu fabularnej tajemnicy gry.
Tego się nie zapomina / Like Riding a Bike
Znajdź Pattona i przekonaj go do ewakuowania cię z piekielnego LA drogą powietrzną. / Find Patton and convince him to fly you out of Hell-A.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po przekonaniu Pattona do lotu śmigłowcem.
Wejście Pattona / A Patton Emerges
Przeżyj w metrze i dostań się na Hollywood Boulevard. / Survive the Metro system and get to Hollywood Boulevard.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po przedostaniu się na Hollywood Boulevard.
Zrób tak / Make it So
Pomóż Sarze i Sebastianowi rozpalić promyk nadziei. / Help Sarah and Sebastian light a beacon of hope.
Trofeum związane z linią pobocznych zadań Sary i Sebastiana. Wpadnie po ukończeniu wszystkich zadań.
Lista:
- Przybysze z Monarch Studios
- Potwór ze studia nagrań nr 7
- Promyk nadziei
Nasza prawdziwa natura / Our True Nature
Nie skorzystaj z szansy na powrót do człowieczeństwa. / Give up your chance to be human again.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu głównego wątku gry.
Koń rodem z koszmarów / Gore Horse
Pomóż pewnej artystce skończyć pracę nad jej największym (i najbardziej makabrycznym) dziełem. / Help an artist to complete their greatest (and grisliest) piece of art.
Trofeum związane z linią pobocznych zadań dla artystki z regionu Beverly Hills. Wpadnie po ukończeniu wszystkich zadań. Będą one wymagały polowania na konkretne typy zombiaków pojawiające się z czasem w świecie gry.
Lista:
- Sztuka ciała: Wizjonerka
- Sztuka ciała: Ciężar
- Sztuka ciała: Wilgotność
- Sztuka ciała: Wzburzenie
- Sztuka ciała: Wigor
- Sztuka ciała: Lęk
- Sztuka ciała: Odsłonięcie
Rysie górą! / Go, Bobcats!
Zjednocz wszystkie Rysie z VCLA. / Reunite all the VCLA Bobcats.
Trofeum związane z linią pobocznych zadań Rysi z VCLA. Wpadnie po ukończeniu wszystkich zadań.
Lista:
- Rav i Przygoda z Caustic-X
- Głośne wejście Boza
- Dez i matka szatana
Internetowa sława / Internet Famous
Ukończ clickbaitowe zadania Amandy. Nie uwierzysz, co będzie dalej! / Complete Amanda's Clickbait quests. You won't believe what happens next!
Trofeum związane z linią pobocznych zadań Amandy. Wpadnie po ukończeniu wszystkich zadań.
Lista:
- #Clickbait
- Lajkujcie i obserwujcie
- Światowa sława
Odciskając piętno / Making Your Mark
Ukończ 10 zadań niezwiązanych z fabułą. / Complete 10 non-Story Quests.
Trofeum związane z zadaniami pobocznymi. Wpadnie po ukończeniu 10 dowolnych zadań niezwiązanych z głównym wątkiem. Liczą się zarówno klasyczne zadania poboczne, jak i te z kategorii „Zagubione i znalezione”. Dodatkowo grając w kooperacji i wykonując zadanie, które już sami wcześniej wykonaliśmy u siebie też się nam zaliczy do postępu.
Wschodząca gwiazda / Rising Star
Ukończ 20 zadań niezwiązanych z fabułą. / Complete 20 non-Story Quests.
Trofeum związane z zadaniami pobocznymi. Wpadnie po ukończeniu 20 dowolnych zadań niezwiązanych z głównym wątkiem. Liczą się zarówno klasyczne zadania poboczne, jak i te z kategorii „Zagubione i znalezione”. Dodatkowo grając w kooperacji i wykonując zadanie, które już sami wcześniej wykonaliśmy u siebie też się nam zaliczy do postępu.
Największa gwiazda w LA / LA Influential
Ukończ 40 zadań niezwiązanych z fabułą. / Complete 40 non-Story Quests.
Trofeum związane z zadaniami pobocznymi. Wpadnie po ukończeniu 40 dowolnych zadań niezwiązanych z głównym wątkiem. Liczą się zarówno klasyczne zadania poboczne, jak i te z kategorii „Zagubione i znalezione”. Dodatkowo grając w kooperacji i wykonując zadanie, które już sami wcześniej wykonaliśmy u siebie też się nam zaliczy do postępu.
Błyskotka / Ooh, Shiny!
Znajdź swoją pierwszą legendarną broń. / Find your first Legendary Weapon.
Legendarna broń będzie możliwa do zdobycia w nieco późniejszym etapie gry. Nie musimy się jednak zupełnie tym przejmować, gdyż otrzymamy taką naturalnie w ramach głównego wątku, czy zaliczania zadań pobocznych.
Zombologia / Zombologist
Odblokuj wszystkie rodzaje zombie w zompedii. / Unlock every zombie type in the Zompedia.
Tu mamy do czynienia z pucharkiem kolekcjonerskim. Nie jest jednak praktycznie możliwe, by go przegapić. Musimy przy najmniej raz ubić każdy rodzaj zombiaka występujący w grze by pojawił nam się w zompedii.
- Pospolite
- Człapacze
- Szwendacze
- Biegacze
- Płonący Szwendacze
- Płonący Biegacze
- Elektryczni Szwendacze
- Elektryczni Biegacze
- Kolczaści Szwendacze
- Kolczaści Biegacze
- Opancerzeni Szwendacze
- Rojowi Szwendacze
- Szwendacze Caustic-X
- Hydroszwendacze
- Szwendacze Podpalacze
- Szwendacze Grenadierzy
- Biegacze w kombinezonach
- Szwendacze w kombinezonach
- Biegacze Strażacy
- Szwendacze Strażacy
- Dostawcy jedzenia
- Warianty Szczytowe
- Łamacze
- Piekielni Łamacze
- Wybuchacze
- Oślizglaki
- Zgniłe Oślizglaki
- Ogniste Oślizglaki
- Krzykacze
- Elektryczne Krzykacze
- Rzeźnicy
- Wściekli Rzeźnicy
- Mutanty
Na safari / On Safari
Ukończ pierwszy stopień każdego wyzwania związanego z zombie. / Complete the first tier of every Zombie Challenge.
Trofeum związane z wyzwaniami kategorii Zombie. Musimy mieć zaliczony przynajmniej pierwszy poziom każdego z wyzwań dostępnych w tej sekcji.
- Łowca Zombie – musimy zaliczyć przynajmniej jedno z pozostałych wyzwań tej kategorii na 100%.
- Nowy Rekord – zabijamy przynajmniej 50 biegaczy.
- Ognisty Podmuch – zabijamy przynajmniej 10 strażaków zombie.
- Zabójcze Wybuchy – zabijamy przynajmniej 10 wybuchowych zombie (grenadierów, czy innych niosącym butle z gazem).
- Wybuchowy Temperament – zabijamy przynajmniej 10 wybuchaczy.
- Rzeź Rzeźników – zabijamy przynajmniej 10 rzeźników.
- Stała Zmienność – zabijamy przynajmniej 10 mutantów.
- Wiosenne Porządki – zabijamy przynajmniej 50 dowolnych zombie.
- Człapu, Człapu – zabijamy przynajmniej 50 człapaczy.
- Uf, jak gorąco – zabijamy przynajmniej 10 piekielnych łamaczy.
- Zgaga – zabijamy przynajmniej 10 oślizglaków.
- Pieczenie w gardle – zabijamy przynajmniej 10 ognistych oślizglaków.
- Usuwanie Pijawek – zabijamy przynajmniej 10 zgniłych oślizglaków.
- Tylko nie pszczoły! – zabijamy przynajmniej 10 rojowych szwendaczy.
- Grad Ciosów – zabijamy przynajmniej 10 łamaczy.
- Cisza jak makiem zasiał – zabijamy przynajmniej 10 krzykaczy.
- Ostro Pogrywasz – zabijamy przynajmniej 10 kolczastych zombie.
- Cicho Tam! – zabijamy przynajmniej 10 elektrycznych krzykaczy.
- Grillowanie – zabijamy przynajmniej 10 płonących zombie.
- Rozpuszczalnik – zabijamy przynajmniej 10 szwendaczy Caustic-X.
- Autor Zompedii – musimy w pełni zaktualizować przynajmniej 1 wpis w Zompedii, czyli ubić wymaganą ilość danego typu zombiaka, by zdobyć o nim wszystkie dostępne infromacje.
- Zupa z Żółwia – zabijamy przynajmniej 10 opancerzonych zombie.
- Co się tak szwendasz? – zabijamy przynajmniej 50 szwendaczy.
- Normalnie Szok! – zabijamy przynajmniej 10 elektrycznych zombie.
Wszystkiego trzeba spróbować / Variety is the Spice of Death
Ukończ pierwszy stopień każdego wyzwania związanego z bronią. / Complete the first tier of every Weapon Challenge.
Trofeum związane z wyzwaniami kategorii Broń. Musimy mieć zaliczony przynajmniej pierwszy poziom każdego z wyzwań dostępnych w tej sekcji.
- Ekspert od Broni – musimy zaliczyć przynajmniej jedno z pozostałych wyzwań tej kategorii na 100%.
- Miotacz – zabijamy przynajmniej 50 zombie rzucając w nich bronią do walki wręcz.
- Strzelec Wyborowy – zabijamy przynajmniej 50 zombie korzystając z karabinu.
- Rewolwerowiec – zabijamy przynajmniej 50 zombie korzystając z krótkiej broni palnej.
- Legenda – musimy zdobyć legendarną broń. Związane z trofeum Błyskotka.
- Szogun Strzelby – zabijamy przynajmniej 50 zombie korzystając ze strzelby.
- Rżnij i Siekaj – zabijamy przynajmniej 50 zombie korzystając z broni tnącej.
- Główny Chirurg – zabijamy przynajmniej 50 zombie korzystając z broni o właściwości „Łowca głów”. Jest to generalnie broń typu miecze, maczety itp.
- Demolka – zabijamy przynajmniej 50 zombie korzystając z broni o właściwości „Buldożer”. Jest to generalnie broń typu młoty, łomy itp.
- Przytomność Umysłu – zabijamy przynajmniej 50 zombie korzystając z broni o właściwości „Szał”. Jest to generalnie broń typu noże, sztylety itp.
Lista rzeczy do zrobienia przed śmiercią / Bucket List
Ukończ pierwszy stopień każdego wyzwania związanego z walką. / Complete the first tier of every Combat Challenge.
Trofeum związane z wyzwaniami kategorii Walka. Musimy mieć zaliczony przynajmniej pierwszy poziom każdego z wyzwań dostępnych w tej sekcji.
- Seryjny Morderca – musimy zaliczyć przynajmniej 5 z pozostałych wyzwań tej kategorii na 100%.
- Krew za Krew – zabijamy przynajmniej 50 zombie zadając obrażenia od krwawienia.
- Pokiereszowanie Ciała – okaleczamy przynajmniej 50 kończyn zombie.
- Coś na ochłodę – musimy przemoczyć przynajmniej 25 zombie.
- Niebezpieczne DNA – zabijamy przynajmniej 25 zombie mając w talii maksymalny stopień autofagii. Wiąże się to częściowo z trofeum Down With the Sickness.
- Dość już tego obżarstwa – musimy przeszkodzić przynajmniej 5 razy rzeźnikowi, który próbuje się zregenerować poprzez zjadanie innego zombiaka.
- Wyparowujące Problemy – zabijamy przynajmniej 50 zadając im obrażenia żrące.
- Elektryzująca Osobowość – zabijamy przynajmniej 50 zombie zadając im obrażenia od prądu.
- Wściekły Podpalacz – zabijamy przynajmniej 50 zombie zadając im obrażenia od ognia.
- Wykończeniówka – zabijamy przynajmniej 25 zombie atakami wykańczającymi. Jest to możliwe, gdy odrzucimy jakiegoś rannego i gdy ten upadnie mamy okazję go przydeptać.
- Furiat – zabijamy przynajmniej 50 zombie korzystając z furii. Związane jest to z trofeum Agresja kontrolowana.
- Zagrożenie Środowiskowe – zabijamy przynajmniej 10 zombie wykorzystując otoczenie.
- Łowca Głów – zabijamy przynajmniej 25 zombie atakami wycelowanymi w głowę.
- Orientuj Się! – zabijamy przynajmniej 5 zombie wykorzystując inne wybuchowe wersje przeciwników.
- Imponująca Celność – trafiamy zombie rzutem bronią białą z odległości ponad 35 metrów. Związane jest to z trofeum Bęc!
- Długie, Szczęśliwe Życie – zabijamy przynajmniej 25 zombie nie umierając w miedzyczasie.
- Pozwólcie, że was wyręczę – okaleczamy przynajmniej 5 rąk łamaczy.
- Ninja – musimy rozczłonkować 3 zombie pojedynczym rzutem shurikenem. Musimy w sekcji ekwipunku w przedmiotach miotanych jako jedną z broni mieć ustawione shurikeny. Polecam udać się do lokacji Venice Beach. Tam w miejscu pierwszej kryjówki mamy parking chroniący nas przed zombiakami zamykanymi bramami. Polecam wyjść przez bramę na ulicę i zwabić większą grupkę zwykłych przeciwników. Następnie przeskakujemy przez bramę w bezpieczne miejsce. Teraz jakąś słabszą bronią palną. najlepiej gwoździarką trochę ich zmiękczamy strzelając w klatkę piersiową lub specjalnym ruchem uderzenia w ziemię. Gdy mamy już grupkę osłabionych przeciwników wyskakujemy na ulicę oddalamy się trochę i rzucamy shurikenami po nogach. Powinno się udać.
- Zahamowany Rozwój – zabijamy przynajmniej 1 mutanta nim się przemieni. Związane jest to z trofeum To nawet nie była ostateczna forma.
- Doskonałość – wykonujemy przynajmniej 25 doskonałych ruchów obronnych. Związane jest to z trofeum I Got a Zombie Army and You Can’t Harm Me.
- Przepychanki – musimy powalić na ziemię przynajmniej 25 zombie. Z jakimś solidnym młotem nie stanowi to problemu.
- Morda w kubeł – musimy przerwać krzyk przynajmniej 5 krzykaczom. Wystarczy podczas ich krzyku cisnąć w nich bronią, przedmiotem miotanym lub strzelić z broni palnej.
- Mania Prędkości – musimy dokonać przynajmniej 10 wielokrotnych zabójstw, czyli położyć kilku wrogów pojedynczym atakiem.
- Rozbryzgi – zabijamy przynajmniej 5 oślizglaków atakując bronią białą.
- Kopacz – musimy powalić przynajmniej 3 zombie jednym kopnięciem z wyskoku. Wystarczy dokonać tego na większej grupce, a na pewno się uda.
- Program Kosmiczny Zombie – musimy wystrzelić w powietrze przynajmniej 25 zombie. Uda się na pewno samoistnie częścią mocnych zamachów bronią obuchową, czy kopnięciami z wyskoku.
Umiejętności przetrwania / Survival Skills
Ukończ pierwszy stopień każdego wyzwania związanego z przetrwaniem. / Complete the first tier of every Survivor Challenge.
Trofeum związane z wyzwaniami kategorii Przetrwanie. Musimy mieć zaliczony przynajmniej pierwszy poziom każdego z wyzwań dostępnych w tej sekcji.
- Umiejętności Przetrwania – musimy zaliczyć przynajmniej 1 z pozostałych wyzwań tej kategorii na 100%.
- Hollywoodzka Fortuna – należy zgromadzić 1 000 000 w gotówce. Nie musimy mieć tego w jednym czasie. Chodzi o ogólną sumę pieniędzy jaką zdobyliśmy w grze. Polecam przede wszystkim odsprzedawać nadmiar broni. Jest to najbardziej dochodowe przedsięwzięcie.
- Wytwórca Modyfikatorów – musimy przy stole warsztatowym stworzyć przynajmniej 5 modyfikacji broni.
- Recykling – musimy rozmontować na elementy przynajmniej 10 broni.
- Kolekcjoner – musimy zebrać przynajmniej 50 fragmentów zombie.
- Zaradność – musimy zebrać przynajmniej 100 części do wytwarzania.
- Pierwsza Pomoc – musimy przywrócić do życia przynajmniej jednego innego gracza. Jest to związane z trofeum Jam jest zmartwychwstanie.
- Szabrownik – musimy przeszukać przynajmniej 100 różnych pojemników.
- Wola Życia – musimy użyć przynajmniej 10 apteczek.
- Atuty Bycia Pogromcą Zombie – musimy wytworzyć przynajmniej 5 atutów.
Szwedzki stół / Smorgasbord
Ukończ pierwszy stopień każdego wyzwania związanego z eksploracją. / Complete the first tier of every Exploration Challenge.
Trofeum związane z wyzwaniami kategorii Eksploracja. Musimy mieć zaliczony przynajmniej pierwszy poziom każdego z wyzwań dostępnych w tej sekcji.
- Obieżyświat – musimy zaliczyć przynajmniej 1 z pozostałych wyzwań tej kategorii na 100%.
- Prywatny Detektyw – musimy zaliczyć przynajmniej 3 zadania dotyczące zaginionych osób. Jest to związane z trofeum Jedyny żywy człowiek.
- Wycieczka – musimy odwiedzić każdą strefę w grze. Wpadnie naturalnie w ramach głównego wątku.
- Kasiarz – musimy otworzyć przynajmniej 5 skrytek. Jest to związane z trofeum Wielki pęk kluczy.
- Talent do kart – musimy zebrać przynajmniej 5 kart umiejętności. Jest to związane z trofeum Talia do skompletowania.
- Oczytanie – musimy znaleźć przynajmniej 5 dzienników. Jest to związane z trofeum Mól książkowy.
- Pirat Zombie – musimy ukończyć przynajmniej 1 zadanie dotyczące zaginionych broni. Jest to związane z trofeum Znalezione nie kradzione.
Znalezione nie kradzione / Sharpest Tool in the Box
Ukończ 5 zadań z kategorii Zgubione i znalezione dotyczących broni. / Complete 5 Lost & Found Weapon Quests.
Trofeum związane z zadaniami pobocznymi dotyczącymi szukania broni. W tym wypadku jest nieco trudniej, gdyż zadania te nie są w żaden sposób zaznaczone na mapie. Aktywują się po znalezieniu notatki, a ich wykonanie wymaga czytania odnalezionych tekstów, by dowiedzieć się, gdzie szukać dalej. Warto też zaznaczyć, że wspomniane notatki dotyczące aktywacji misji pojawiają się dopiero wraz z postępem fabularnym.
Lokacja: Bel-Air – zadanie: Mój listonosz był zombiakiem
Notatkę zaczynającą zadanie znajdziemy na drodze Alpine Dr przy furgonetce listonosza przed domem Curtisa. Jest to między drogą skręcającą do kanałów, a domem Koziego Rogu. Będziemy musieli odnaleźć paczki listonosza. Pierwszą znajdziemy kawałeczek dalej tuż przed drzwiami do willi Koziego Rogu. Drugą znajdziemy na ulicy Glitteratti Corner tuż przy domu Curtisa nieopodal miejsca na umieszczenie małego bezpiecznika. Trzecią zaś wraz z samym listonoszem z kluczami znajdziemy przy wjeździe do garażu pierwszego domu jaki odwiedzaliśmy na tej mapie podczas gry. Pokonujemy przeciwnika i możemy otworzyć skrzynkę.
Lokacja: Beverly Hills – zadanie: Czysta kradzież
Notatkę zaczynającą zadanie znajdziemy w basenie z rozbitym samochodem przy schronieniu w domu Roxanne. Kolejny punkt znajdziemy w sąsiednim domku. Wystarczy przejść schodkami i z furgonetki przeskoczyć do miejsca z basenem. Przedmiot fabularny znajdziemy na jednym z leżaków. Następnie kierujemy się do kolejnego domku obok. Jest to mieszkanie Michaela, które odwiedzaliśmy w ramach głównego wątku. Notatka leży w basenie. Potem możemy udać się do środkowej lokacji będącej siedliskiem oślizglaków. Przy basenie znajdziemy telefon. Teraz kierujemy się na teren lokacji Bel-Air i tam w domu Koziego Rogu w basenie znajdziemy poszukiwanego przez nas zombiaka. Po jego pokonaniu zgarniamy klucze i możemy otworzyć skrzynkę.
Lokacja: Venice Beach – zadanie: Skrytka na czarną godzinę Jo
Notatkę zaczynającą zadanie znajdziemy w sklepie sufrungowym oznaczonym na mapie charakterystyczną ikonką rekina. Są takie dwa, ale mowa o tym bardziej u góry mapy. Po znalezieniu jej musimy udać się na parking za tym drugim sklepem. W pobliżu czerwonego pickupa będzie się kręcił nasz poszukiwany zombiak. Pokonujemy go by zdobyć klucze. Następnie kierujemy się do budynku obok. Patrząc na mapę tego nad drugim odwiedzanym przez nas sklepem. Znajduje się tam miejsce na mały bezpiecznik. Musimy wejść na dach ze śmietnika za budynkiem. Następnie kierujemy się w stronę bilbordu na najwyższym punkcie budynku. Trzeba to tak na około dachem obejść by się dostać na górę. Uwaga na pułapki. Jak się z nimi uporamy możemy otworzyć skrzynię.
Lokacja: Venice Beach – zadanie: [CENZURA]
By rozpocząć zadanie musimy udać się do bazy wojskowej na plaży. Kierujemy się do namiotu w którym jest skrytka i w którym w ramach wątku fabularnego szukaliśmy informacji. Znajdziemy tam zombie Porucznika Forda, któego musimy załatwić. Upuści on notatkę zaczynającą to zadanie. Następnie kierujemy się na bardziej w stronę morza w pobliżu tej sekcji oznaczonej na mapie narysowaną czaszką. Znajdziemy tam kontener o numerze 76 i poprzez niego przechodzimy do kontenera o numerze 78. Uwaga, bo w środku jest wybuchowy zombiak. Tam znajdziemy kolejny dokument dotyczący zadania. Teraz kierujemy się do wieży będącej drugą kryjówką na tej mapie. Na zewnątrz przed wieżą znajdujemy kontener o numerze 58, a w nim kolejną notatkę. Teraz musimy przejść przez wieżę na drugą stronę plaży, tą bliżej morza. Wstęp tam otrzymujemy w ramach jednego z zadań pobocznych. Będąc twarzą w stronę morza kierujemy się w prawą stronę. Musimy znaleźć kontener 67 i wyłączyć generator prądu stojący za nim. Następnie udajemy się do kontenera 66, gdzie czeka na nas skrzynia. Tylko uwaga, bo przed kontenerem czeka na nas grupka zombiaków, a w tym i rzeźnik.
Lokacja: Nabrzeże – zadanie: Złoto głupców
By rozpocząć to zadanie będziemy musieli ubić łamacza o imieniu Dante kręcącego się tuż przy schronieniu w tej lokacji. Łazi on przy samochodzie z którego wskakujemy na górę. Znajdziemy przy nim notatkę zaczynającą to zadanie. Następnie przeszukujemy szafkę Randy’ego w pomieszczeniu obok. Udajemy się teraz na molo. Konkretnie na sam koniec za diabelskim młynem. Notatka leży na ławce za sklepikiem z lodami, gdzie możemy użyć małego bezpiecznika. Następnie kierujemy się wzdłuż mola w przeciwną stronę. W samym rogu mapy przy śmietnikach obok budynków znajdziemy ostatnią wskazówkę. Teraz kierujemy się do schronienia. Miedzy budynkiem, a płotem będącym krańcem mapy znajdziemy sejf. Nim go jednak otworzymy czeka nas starcie z zombiakami.
Lokacja: Ocean Avenue – zadanie: Pijaństwo i zakłócanie porządku
To zadanie będzie wymagało trochę podróżowania. Udajemy się na parter Hotelu Serling w którym jest schronienie ocalałych. Na końcu znajdujemy toalety, a w nich telefon zaczynający to zadanie. Następnie kierujemy się do obszaru Venice Beach. Wychodząc z kryjówki ulicą w stronę plaży na rogu zobaczymy studio tatuażu. Otwieramy je przytrzymując przycisk. Tam znajdziemy zombiaka o imieniu Grant z kolejną wskazówką. Teraz kierujemy się dalej deptakiem w górę wzdłuż plaży w stronę sklepu Gang Green. Gdzieś w pobliżu kręci się zombie Cole z następną notatką. Po jego pokonaniu i zdobyciu informacji czeka nas kolejna podróż. Tym razem kierunek Nabrzeże. Idziemy do dużego budynku przy którym zaczyna się molo. Jest to restauracja Pier Grill, gdzie znajdujemy przy stoliku wskazówkę. A zaraz w pobliżu będzie się kręcił ognisty oślizglak Jordan. On wreszcie upuści poszukiwane przez nas klucze. Teraz możemy wracać do Ocean Avenue. Wychodząc z hotelu kierujemy się w prawo na podziemny parking. Tam odnajdujemy stojący na pierwszym miejscu po lewej stronie samochód w którego bagażniku czeka na nas nagroda.
Jedyny żywy człowiek / Sole Survivor
Ukończ 9 zadań z kategorii Zgubione i znalezione dotyczących zaginionych osób. / Complete 9 Lost & Found Missing Person Quests.
Trofeum związane z zadaniami pobocznymi dotyczącymi szukania ludzi. Są one oznaczone czerwoną ikonką zadania. I z tym nie ma problemów, bo gra jasno kieruje nas do kolejnych lokacji w których należy szukać wskazówek związanych z zaginionymi. Wystarczy ukończyć wszystkie 9 zadań i pucharek jest nasz.
Wielki pęk kluczy / Jumbo Keyring
Otwórz 10 skrytek. / Unlock 10 Lockboxes
Trofeum związane ze znajdkami. Skrytki są oznaczone na mapie charakterystyczną ikonką sejfu. By je otworzyć będziemy potrzebowali odpowiedniego klucza, a ten jest w posiadaniu jakiegoś specyficznego zombiaka, który zwykle kręci się gdzieś w pobliżu. Warto jednak zaznaczyć, że zombie z kluczem często pojawia się dopiero w danej lokacji po jakimś czasie i ukończeniu głównego wątku. Skrytek jest jednak znacznie więcej niż wymagane do trofeum 10 dlatego nawet okazjonalnie spokojnie uda nam się to ogarnąć.
Mól książkowy / Bookworm
Zbierz 50 dzienników. / Collect 50 Journals.
Trofeum związane ze znajdkami. Dzienniki to typowe znajdźki dotyczące historii ludzi w czasach apokalipsy. Trudno je przeoczyć ze względu na charakterystyczną poświatę. Nie musimy się tym trofeum przejmować o ile celowo nie unikamy podnoszenia przedmiotów. Pucharek dotyczy 50 dzienników, a tych mamy w grze do odnalezienia aż 234, wiec znacznie więcej.
Talia do skompletowania / Stacking the Deck
Zbierz 30 kart umiejętności. / Collect 30 Skill Cards.
Trofeum związane ze znajdkami. Karty umiejętności otrzymujemy w ramach głównych zadań fabularnych, czy zadań pobocznych, ale także możemy je odnaleźć w świecie gry. Nie musimy się tym przejmować, gdyż gra wymaga od nas zgromadzenia raptem 30, a dostępne są aż 64. Wpadnie spokojnie podczas normalnego grania.
Oczyszczanie ludzkości / Humanity Distilled
Aktywuj swoją pierwszą kartę umiejętności Numena. / Equip your first Numen Skill Card.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy w pewnym momencie gry otrzymamy specjalne zdolności pozwalające jakoś dopakować naszą furię.
Na maksa / Max Headroom
Osiągnij 30 poziom. / Reach level 30.
Pucharek związany z maksymalnym dostępnym poziomem postaci. W zasadzie to nie wymaga żadnego grindu i wpadnie nam naturalnie podczas zdobywania pozostałych pucharków.
Down With the Sickness / Down with the Sickness
Odblokuj najwyższy stopień zarażenia autofagią, aktywując umiejętności autofagii. / Reach the highest tier of Autophage infection by equipping Autophage Skills.
Autofiagia dotyczy specjalnych właściwości naszej postaci. Wraz z postępem fabularnym odblokujemy karty umiejętności obarczone charakterystycznym znaczkiem czaszki jak z ikonki tego trofeum. Wynikają z tego pewne bonusy, ale też i niedogodności. By zdobyć trofeum musimy wyposażyć się na różnych slotach w trzy karty oznaczone autofagią. Warto u też zaznaczyć, ze jedno z wyzwań dotyczących trofeum Szalony zombiebójca wymaga załatwienia 25 zombie będąc pod wpływem autofagii 3 stopnia.
Agresja kontrolowana / Anger Management
Zabij 50 zombie atakami w trybie furii. / Slay 50 zombies with Fury Attacks.
Wraz z postępem fabularnym zyskamy zdolność furii. Jest to bardzo przydatna rzecz w przypadku nagłego zagrożenia. Aktywujemy ją wciskając jednocześnie oraz . Ubicie w tym stanie 50 zombie nie powinno być żadnym problemem. Nie musimy też robić tego na raz. No i warto dodać, że oprócz różnych modyfikatorów umiejętności związanych z napełnianiem paska furii możemy też to robić wypijając znajdowane napoje energetyczne.
To jest moja broń / This is My Weapon
W pełni ulepsz dowolną doskonałą broń i zapełnij wszystkie jej miejsca modyfikatorami lub atutami. / Fully upgrade a Superior weapon and customize it with a mod or perk in every slot.
Broń możemy odnaleźć w kilku wersjach jej jakości. Doskonała jest oznaczona kolorem różowym i z czasem wpadnie nam jej w łapy dość sporo. By otrzymać pucharek wystarczy potem taką broń maksymalnie dopakować przy stole warsztatowym. Nie ma znaczenia jakich atutów użyjemy. Liczy się tylko to, by wykorzystać wszystkie sloty.
To nawet nie była ostateczna forma / Not Even My Final Form
Zabij mutanta, zanim się zmieni. / Slay a Mutator before it transforms.
Mutanci są ostatnim i najbardziej groźnym typem przeciwnika jaki pojawia się w grze. Co ciekawe istnieje jednak możliwość by ich wyeliminować nim osiągną swoją zabójczą formę. Najprostszym sposobem, by tego dokonać jest udać się do regionu Beverly Hills. Tam w jednym z budynków znajdziemy ich siedlisko. Kluczowe jest jednak działanie po cichu. Taki mutant przed przemianą leży bowiem spokojnie plackiem na ziemi. Wyposażamy się w jakąś najmocniejszą broń palną. Ja korzystałem z karabinu myśliwskiego. Przeciwnik może znajdować się w innym miejscu niż na materiale wideo, więc trzeba być czujnym. Podkradamy się i strzelamy mu w czachę nim się podniesie.
Niebezpieczne materiały / Hazardous Materials
Zabij 100 zombie, zadając im obrażenia żrące, od ognia lub szokowe. / Slay 100 Zombies using Caustic, Fire, or Shock damage.
Tego trofeum chyba nie trzeba specjalnie tłumaczyć. Okazji do zadania zombiakom obrażeń środowiskowych jest w grze dosłownie mnóstwo. Wpadnie nam nim się obejrzymy.
Połamania nóg / Break a Leg
Okalecz 100 kończyn. / Maim 100 limbs.
Tego możemy dokonać w zasadzie dowolną bronią. Broń sieczna odcina kończyny, a obuchowa łamie. Nieszczęśliwi umarlacy stracą niewątpliwie znacznie więcej. U mnie po zdobyciu platynki licznik wskazywał 2512 okaleczonych kończyn.
Ekipa pogromców / Slayer Squad
Ukończ 5 dowolnych zadań w trybie współpracy. / Complete any 5 quests in co-op.
W tym wypadku możemy dołączyć do dowolnego innego gracza albo ugadać się ze znajomym na wspólną grę. Wystarczy jednak tylko ukończyć 5 dowolnych zadań. I nie musimy ich lecieć od początku do końca. Jeśli dołączymy w połowie lub pod koniec i tak zostanie nam zaliczone. Warto jednak zaznaczyć, iż niemożliwe jest dołączenie do kogoś, kto jest dalej w fabule niż my.
Jam jest zmartwychwstanie / I Am the Resurrection
Przywróć do życia innych pogromców 5 razy. / Revive other Slayers 5 times.
W tym wypadku możemy dołączyć do dowolnego innego gracza albo ugadać się ze znajomym na wspólną grę. Wystarczy jednak tylko 5 razy podnieść poległego towarzysza. Warto jednak zaznaczyć, iż niemożliwe jest dołączenie do kogoś, kto jest dalej w fabule niż my.
Ostateczny cios / Coup de Grâce
Zabij 25 zombie atakami wykańczającymi. / Slay 25 zombies using finishing moves.
Wykańczające ciosy to bardzo przydatna opcja. Gdy zranimy mocniej i pozbawimy równowagi zombiaka możemy natychmiastowo go wyeliminować przydepnięciem wciskając . Okazji podczas gry będzie znacznie, znacznie więcej niż te 25 wymagane do trofeum. Wpadnie naturalnie podczas grania. Dodatkowo można to też połączyć z pucharkiem I Got a Zombie Army and You Can’t Harm Me. Doskonały unik lub parowanie ataku bowiem automatycznie wystawia zombiaka na cios wykańczający.
Atuty pracy / Perks of the Job
Ukończ 5 wyzwań związanych ze schematami. / Complete 5 Blueprint Challenges.
Trofeum związane z wyzwaniami kategorii Schematy. Musimy mieć zaliczone przynajmniej 5 dowolnych z wyzwań dostępnych w tej sekcji.
- To jest zaraźliwe – musimy trafić zombie mocnymi atakami 100 razy. Dokonujemy tego przytrzymując przycisk odpowiedzialny za atak.
- Infekcja – musimy nałożyć efekt krwawienia na zombie 50 razy. Potrzebna jest odpowiednia modyfikacja broni.
- Ognie Piekielne – musimy nałożyć efekt podpalenia na zombie 50 razy. Potrzebna jest odpowiednia modyfikacja broni lub możemy wykorzystać otoczenie.
- Pijawka – musimy zabić 100 zombie bronią do walki wręcz.
- Fala Uderzeniowa – musimy powalić na ziemię zombie 100 razy.
- Ładunek Elektrostatyczny – musimy nałożyć efekt porażenia prądem na zombie 50 razy. Potrzebna jest odpowiednia modyfikacja broni lub możemy wykorzystać otoczenie.
- Wampir – musimy zebrać 200 fragmentów zombie.
Bęc! / Donk!
Traf zombie bronią do walki wręcz rzuconą z odległości ponad 35 metrów. / Throw a melee weapon and hit a zombie 35+ meters away.
Ten pucharek jest trochę bardziej skomplikowany, bo to jak daleko poleci nasza broń zależy już od różnych czynników, a samo trafienie zombie z dużego dystansu nie jest takie łatwe. Poniżej prezentuje jednak materiał wideo z idealnym miejscem na wykonanie tego zadania. Najlepiej do rzutu sprawdzi się broń typu włóczni, bądź nóż. Młoty, czy miecze za daleko bowiem nie lecą. Stajemy w odpowiednim miejscu, mierzymy i rzucamy .
Drapieżnik szczytowy / Apex Predator
Powal 10 wariantów szczytowych. / Knock down 10 Apex Variants.
Tym pucharkiem nawet nie ma się co przejmować. Warianty szczytowe to specyficzne bardziej zaawansowane wersje przeciwników, których to spotkamy znacznie więcej.
I Got a Zombie Army and You Can't Harm Me / I Got a Zombie Army and You Can't Harm Me
Wykonaj 25 doskonałych ruchów obronnych. / Perform 25 perfect defensive moves.
Z ruchów obronnych mamy dostępny Unik lub Blokowanie. Używać możemy tylko jednej opcji zależnie od dobranej karty umiejętności. Osobiście bardziej przypadł mi do gustu unik, ale wybór nie ma znaczenia. Musimy po prostu wcisnąć przycisk tuż przed samym atakiem. Dowiemy się, że nam wyszło ze względu, iż doskonały ruch obronny wytrąci zombiaka z równowagi wystawiając go na atak wykańczający związany z trofeum Ostateczny cios.