Dead Island 2: SoLA to drugi duży dodatek, który wprowadza do gry nowy obszar. Tym razem przyjdzie nam odwiedzić plenerowy festiwal, który jak można się było spodziewać nie skończył się najlepiej dla uczestników. Przyjdzie nam ruszyć z pomocą ostatniej ocalałej i zmierzyć się z tajemniczym dudnieniem oraz nowym zagrożeniem.
Krok po kroku:
Dead Island 2: SoLA pod kątem pucharków nie jest skomplikowane. Trudność podbija jednak trochę dość upierdliwe i nużące finałowe starcie z bossem, które w wyniku śmierci wymaga powtórki dłuższej sekcji rozgrywki. Gdyby nie to całość byłaby równie banalna do zaliczenia jak poprzedni dodatek. Po pierwszym starciu z nowym bossem możemy kawałek dalej zgarnąć kartę umiejętności potrzebną do trofeum Podejście bezpośrednie. Jest to pierwszy opcjonalny pucharek do zdobycia. Jakiś czas później, gdy fabuła zaprowadzi nas do obszaru Utopii tam możemy zrealizować opcjonalne zadanie związane z Symulator sprzątania festiwali. Po zakończeniu dodatku przyjdzie nam jeszcze pobawić się dwoma nowymi broniami, by zdobyć Rozerwij się trochę i zamknąć przygodę z pucharkami w Dead Island 2.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Łubu-du / Drop The Beat
Pokonaj Lament i ucisz Dudnienie. / Defeat The Dirge and silence the Beat
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dodatku. Warto jednak dodać trochę więcej informacji, gdyż finalna w walka jest w tym dlc nadzwyczaj upierdliwa.
Starcie z bossem składa się z trzech faz. Na początku musimy podobnie jak we wcześniejszych misjach ubijać zombie w okolicach rezonujących kul. Do momentu, aż te zostaną w pełni naładowane. W pierwszym etapie są dwa punkty zraz pod sceną. Zombiaki są zwykłe i można szybko je ubić. Gdy naładują się obie kule dobijamy ostatnie zombiaki, chwytamy jedną z kul i rzucamy w bossa w momencie, gdy ten pojawi się na środku sceny i będzie połączony taką błyskawicą z wielkim głośnikiem w centrum. Wtedy stanie się on podatny na ataki i przystępujemy do walki.
Przeciwnik jest wytrzymały, odporny na broń strzelecką i mocno bije. Polecam wybrać sobie jakąś solidną broń do walki w zwarciu. Przy okazji z przedmiotów rzucanych dobrze okazjonalnie cisnąć w niego granatem jak tylko zdolność się odnowi. Moja taktyka walki w każdej z faz polegała na unikaniu ataków i podbieganiu, gdy boss rozpocznie swój „plujący” atak. Dwa strzały i ucieczka. To najbezpieczniejsza taktyka.
Potem czeka nas ponowne ładowanie kul w dalszej części lokacji. Tym razem będą też mocniejsze wersje zombie, które trzeba ubić by naładować obie kule. W międzyczasie unikamy teleportującego się bossa. Po naładowaniu kul ponownie rzucamy jedną tak samo i identycznie walczymy z bossem.
W ostatniej dużej fazie ładowania kul jest najgorzej, bo trafiają się wybuchowe zombie, które mogą nas szybko wysadzić w powietrze. A jak zginiemy czekają nas wszystkie fazy od nowa. Dlatego tu bardzo ostrożnie walczymy przy ładowaniu kul. Dobrze wykorzystać granat oraz drugi przedmiot miotany jak bomba rurowa. Po naładowaniu czeka nas ostatnie starcie z bossem.
Ale, aby nie było za mało upierdliwe na koniec czeka nas jeszcze jedno finalne ładowanie kuli z intensywnie przeszkadzającym nam Lamentem. Warto być cały czas w ruchu i zbierać rozłożone w okolicy napoje energetyczne oraz apteczki w razie jakby trzeba się było podleczyć. Na koniec rzucamy ostatnią kulą i cieszymy się z finału tej męczącej przeprawy.
Bisu nie będzie / No Encores
Pomóż Grace, tłumiąc Dudnienie. / Help calm Grace by suppressing the Beat
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu etapu na scenie i uratowaniu Grace.
Troje to już tłum / Three's a Crowd
Przetrwaj pierwsze spotkanie ze skrzepiakami. / Survive your first Clotter encounter
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego starcia z Lamentem, które następuje tuż po etapie z wrzucaniem zombiaków na kręcące się śmigło.
Podejście bezpośrednie / The Direct Approach
Staranuj 5 zombie podczas jednej szarży. / Ram into 5 zombies in a single charge
Trofeum możemy zdobyć niedługo po pierwszym starciu z bossem w ramach pucharka Troje to już tłum. Kartę umiejętności szarży możemy odnaleźć chwilę później w miejscu pokazanym na poniższym materiale wideo. Potem wystarczy zebrać grupkę zombiaków i wciskając + ją ładnie staranować.
Rozerwij się trochę / Rip 'n' Tear
Zabij 5 zombie turbodoładowanym Rozpruwaczem i przetnij 5 kolejnych wyrzutnią tarcz do piły. / Slay 5 zombies with a supercharged Ripper, and bisect 5 more with a Sawblade Launcher
Trofeum związane z nowymi broniami z dodatku. Wyrzutnię tarcz do piły otrzymamy po zakończeniu głównego wątku tego dlc. Natomiast rozpruwacza musimy kupić w automacie. Lokalizacja automatu pokazania jest na poniższym materiale wideo. Przy okazji warto też nabyć schemat do wytwarzania ostrzy do wyrzutni.
- Korzystając z wyrzutni musimy przeciąć ładnie na pół 5 zombiaków. By tego dokonać po prostu przytrzymujemy przycisk strzału i po naładowaniu celujemy w pas przeciwnika.
- Rozpruwacz wymaga wcześniejszego naładowania poprzez zwykłe ataki. Pełne naładowanie symbolizuje zapalone wszystkie 10 lampek na urządzeniu pod obrotowym ostrzem. Po naładowaniu musimy przytrzymać przycisk ataku . Liczą się przeciwnicy zlikwidowani nową, specjalną animacją.
Nie ma znaczenia w jakiej kolejności ubijamy przeciwników. Liczy się najzwyczajniej wyeliminowanie po 5 zombie każdą z tych nowych broni po ich wcześniejszym naładowaniu. Poniżej załączam materiał wideo dotyczący tego pucharka.
Symulator sprzątania festiwali / Festival Clean Up Simulator
Posprzątaj wielki wyciek Caustic X w Utopii. / Clean up the large Caustic-X spillage in Utopia
Trofeum polega na ukończeniu pobocznej aktywności związanej z uprzątnięciem chemikaliów w jednym z obszarów festiwalu. Będzie to wymagało zniszczenia dwóch zbiorników z chemikaliami, zakręcenia jednego większego oraz zalania całego obszaru wodą, by zneutralizować toksyczne odpady. Przy okazji warto uważać na wszelkie elektryczne wyładowania, gdyż zniszczą one nam kanistry z wodą. Poniżej materiał wideo pokazujący realizację całego zadania.