3 października 2021
2
4/10
30H
x1
x1
x11
x42
53
2
0
1
2
Cover Art:Deathloop – Poradnik do trofeów
53
2
0
1
2

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Deathloop dość szybko staje się monotonny, tak jak i trofea z nim związane.
Będziecie powtarzać te same lokacje w nieskończoność, aby tylko zdobyć upragnioną platynę.

 

[poll id=”112″]

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
  • Czas do zdobycia platyny: 30 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox1 x11 x42
  • Trofea online: Tak, 2 wymagają zagrania po sieci
  • Minimalna liczba przejść: 2 + sporo powtórzeń poszczególnych lokacji
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRKA
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

PORADNIK W TRAKCIE BUDOWY!

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

Wstępne wskazówki:

  • Cała gra jest głównie oparta na zadaniach fabularnych. Róbcie cokolwiek macie do zrobienia w danym dniu i w ten sposób będziecie pchać historię do przodu. Zadania typu „Zabij wizjonera, aby zdobyć ulepszenie zdolności” będą cały czas, więc nie ma się co nimi przejmować.
  • Oczywiście, jeśli chcecie możecie skupić się najpierw na zabijaniu wizjonerów, dzięki czemu zdobędziecie ulepszenia do ich zdolności, które są bardzo przydatne oraz sporo dobrych medalionów.
  • Ulepszenia do zdolności lecą również z Julianny, kiedy będzie Was atakować. Musicie ją zabić, aby wypadły z niej ulepszenia, broń oraz medaliony.
  • Jeśli chcecie zmniejszyć częstotliwość ataków Julianny lub całkowicie je wyłączyć, wystarczy przestawić tryb gry na „Dostęp tylko dla znajomych”, w lewym górnym rogu ekranu (w przypadku, gdybyście mieli znajomych, którzy lubią uprzykrzać Wam życie, lepiej przestawić grę na SOLO, albo usunąć ich z listy znajomych na czas grania). Jednak zalecam zostawić ją włączoną na początku, ponieważ nie jest trudna do zabicia, a lecą z niej przydatne rzeczy.
  • Czym prędzej zdobądźcie broń z tłumikiem (a dokładnie to z wyciszeniem), która znacząco ułatwi rozgrywkę. Broń, która może mieć wyciszenie to Tribunal oraz Limp-10. Jak tylko dostaniecie broń z takim modyfikatorem, to od razu ją nasyćcie, aby została z Wami na stałe. Niestety drop takiej broni jest losowy, więc musicie po prostu obserwować wszystko co wypada z przeciwników. Osoby, które złożyły pre-order, będą mieć na starcie złotego Tribunala z wyciszeniem.
  • Dodatkowo noście ze sobą jakąś mocniejszą broń, typu Strelak czy Rapier, w razie gdyby zrobiła się zadyma. Mocno polecam Rapiera z wybuchową modyfikacją, potrafi zabić wizjonera 2-3 strzałami.
  • Wraz z progresem w fabule, będą pojawiać się Wam coraz lepsze medaliony, najpierw będą szare, potem zielone, a na końcu fioletowe.
  • Wypatrujcie prawie nagich przeciwników. W danym dniu na danej mapie, może być jeden prawie goły przeciwnik. Wymagani oni są do trofeum, więc jak tylko ubijecie takiego, to od razu zapamiętajcie lokacje i porę dnia, żeby później niepotrzebnie nie powtarzać.
  • Ogólnie to nie przejmujecie się niczym i po prostu grajcie, aż nie ukończycie przynajmniej jeden raz głównego wątku. Po drodze zgarniecie wszystkie trofea z nim związane + znajdziecie większość kodów do drzwi czy schowków, które będą przydatne później. Dopiero jak ukończycie grę, możecie zająć się czyszczeniem reszty pucharków.

 

Krok po kroku:

KROK #1 – Ukończyć główny wątek fabularny + ewentualne trofea związane z odpowiednim zabiciem wizjonerów

Skupcie się najpierw na fabule, róbcie wszystkie zadania jakie macie do zrobienia o danej porze dnia, a jeśli macie więcej zadań w różnych lokacjach, to po prostu zrobicie je przy kolejnej pętli. Gra przeprowadzi Was przez wszystkie najważniejsze miejsca na danej mapie oraz odblokuje wszelkie kody, które są wymagane do otwarcia różnych przejść czy sejfów. Głównym celem gry jest ubicie 8 wizjonerów w jeden dzień, a mamy tylko 4 pory dnia. Dlatego będziecie dążyć do tego, aby kilku z nich było jednocześnie w tej samej lokacji. W razie problemów, zawsze możecie skorzystać z zakładki „Tropy Wizjonerów” lub „Tropy Arsenału”. Sprawdzajcie co macie na ostatnim kwadracie w danym rzędzie i co musicie zrobić, aby kontynuować daną ścieżkę. W miarę możliwości, starajcie się zabić wizjonerów w odpowiedni sposób, aby od razu odblokować dodatkowe trofeum za to. Poniżej w poradniku macie dokładny opis co i jak.

 

KROK #2 – Czyszczenie całej reszty pucharków

Po ukończeniu głównego wątku, nie ma nic innego do roboty jak skupienie się na reszcie trofeów. Zapewne będziecie musieli zabić niektórych wizjonerów w dany sposób, ukończyć wyzwania Charliego, przejść grę bez zabijania żadnego eternalisty (zwykli przeciwnicy), itd. Możecie rzecz jasna przeczytać poradnik przed rozpoczęciem gry i starać się robić poszczególne trofea już w trakcie trwania fabuły. Ale gra jest na tyle krótka i szybka, że wracanie do poszczególnych lokacji o danej porze dnia nie stanowi wielkiej przeszkody. Tak naprawdę, więcej jest roboty z resztą niż z samym przejściem gry, no ale to dla nas nic nowego, prawda?

 

KROK #3 – Online

Są 2 pucharki wymagające zagrania po sieci. Na szczęście oba można zrobić ze znajomym, wystarczy ustawić, żeby możliwość inwazji była tylko dla znajomych, dzięki czemu uporacie się z nimi w mgnieniu oka.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Ku wieczności</span> / <span>Into Eternity

Ku wieczności / Into Eternity

Zdobądź wszystkie pozostałe trofea. / Collect all other trophies.

Platyna nie jest wymagająca, ale trzeba zrobić sporo powtórzeń tych samych lokacji, co pod koniec może już znacząco nużyć.

Ikona osiągnięcia: Nie ma dokąd uciec</span> / <span>Nowhere To Run To
15

Nie ma dokąd uciec / Nowhere To Run To

Grając Coltem, wyeliminuj Juliannę nawiedzającą twoją linię czasową. / Take out an invading Julianna while playing as Colt.

Najpierw musicie ukończyć kilka wprowadzających misji fabularnych, żeby Julianna mogła Was zacząć nawiedzać. Gdy tak się stanie, na środku ekranu pojawi się czerwony napis, że rozpoczyna się polowanie. Musicie teraz odnaleźć Julianne i ją po prostu zabić. W trakcie jednej pętli, Julianna może Was zaatakować tylko raz.  Nie jest wytrzymała, przeważnie pada po kilku celnych strzałach. Zawsze sprawdzajcie co wyrzuciła, jak ulepszenia zdolności, broń czy medaliony, ponieważ lecą z niej bardzo dobrze rzeczy.

Ikona osiągnięcia: Nie ma gdzie się skryć</span> / <span>Nowhere To Hide
15

Nie ma gdzie się skryć / Nowhere To Hide

Grając Julianną, wyeliminuj Colta. / While playing as Julianna, cross Colt off your kill list.

Trofeum Online

Trofeum wymagające dostępu do sieci. 

Najpierw musicie ukończyć kilka wstępnych zadań, aby móc odblokować możliwość inwazji, zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Trofeum można zrobić ze znajomym, co zdecydowanie zalecam. Wystarczy ustawić w lewym górnym rogu ekranu „Dostęp tylko dla znajomych”. Teraz Wy, albo Wasz partner zaczyna grę jako Colt, na mapie gdzie jest dostępny wizjoner! Wielu osobo trofeum nie wpadało, gdy zabijali Colta na mapie, gdzie ich nie było. Teraz tylko wystarczy znaleźć się na mapie (najlepiej zaraz przy wyjściu z tunelu) i zabić Colta 3 razy, aby zakończyć jego pętlę (jedno zabicie nie wystarczy, no chyba, że zostało mu ostatnie życie).

Ikona osiągnięcia: Idealny dzień</span> / <span>One Perfect Day
50

Idealny dzień / One Perfect Day

Ukończ „Koniec końców”. / Complete 'Ending It.'

Fabularne

Ostatnia misja fabularna, na końcu której będziecie mieć pewien wybór. Bez względu na to co zrobicie, trofeum i tak Wam wpadnie. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Witaj na Blackreef</span> / <span>Welcome To Blackreef
30

Witaj na Blackreef / Welcome To Blackreef

Ukończ „Najdłuższy dzień”. / Complete 'The Longest Day.'

Fabularne

Trofeum fabularne, po prostu róbcie wszelkie zadania jakie macie do zrobienia w danej lokacji o danej porze dnia. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Prawdziwa z ciebie petarda, skarbie</span> / <span>Baby, You're a Firework
30

Prawdziwa z ciebie petarda, skarbie / Baby, You're a Firework

Ukończ „Balladę o Franku Gadule”. / Complete 'The Ballad of Ramblin' Frank.'

Fabularne

Trofeum fabularne, po prostu róbcie wszelkie zadania jakie macie do zrobienia w danej lokacji o danej porze dnia. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Egorafobia</span> / <span>Egoraphobia
30

Egorafobia / Egoraphobia

Ukończ „Utracone w transmisji”. / Complete 'Lost in Transmission.'

Fabularne

Trofeum fabularne, po prostu róbcie wszelkie zadania jakie macie do zrobienia w danej lokacji o danej porze dnia. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Niebezpieczne związki</span> / <span>Dangerous Liaison
30

Niebezpieczne związki / Dangerous Liaison

Ukończ „Popołudniowe igraszki”. / Complete 'Afternoon Delight.'

Fabularne

Trofeum fabularne, po prostu róbcie wszelkie zadania jakie macie do zrobienia w danej lokacji o danej porze dnia. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Oferta, której nie odrzuci</span> / <span>An Offer She Can't Refuse
30

Oferta, której nie odrzuci / An Offer She Can't Refuse

Ukończ „Czego chcą Wenjie”. / Complete 'What Wenjies Want.'

Fabularne

Trofeum fabularne, po prostu róbcie wszelkie zadania jakie macie do zrobienia w danej lokacji o danej porze dnia. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Za horyzontem</span> / <span>Beyond The Horizon
30

Za horyzontem / Beyond The Horizon

Ukończ „Ciszę radiową”. / Complete 'Radio Silence.'

Fabularne

Trofeum fabularne, po prostu róbcie wszelkie zadania jakie macie do zrobienia w danej lokacji o danej porze dnia. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Dzieeeeń dobry, Blackreef!</span> / <span>Gooooood Morning, Blackreef!
15

Dzieeeeń dobry, Blackreef! / Gooooood Morning, Blackreef!

Ucieknij do Updaam. / Escape to Updaam.

Fabularne

Trofeum fabularne, po prostu róbcie wszelkie zadania jakie macie do zrobienia w danej lokacji o danej porze dnia. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Dobrze przeżyty dzień</span> / <span>All The Live-Long Day
15

Dobrze przeżyty dzień / All The Live-Long Day

Przetrwaj wszystkie 4 pory tego samego dnia. / Survive all 4 time periods in one day.

Trofeum wpadnie Wam podczas gry, pewnie podczas jednej z misji fabularnych. Musisz przetrwać wszystkie cztery pory tego samego dnia, co w skrócie oznacza, że nie możecie zginąć i przerwać pętli.

Ikona osiągnięcia: Giń, giń i giń do skutku</span> / <span>Die, Die, And Die Again
15

Giń, giń i giń do skutku / Die, Die, And Die Again

Po zdobyciu powtórki umrzyj na dobre - czy raczej do rozpoczęcia kolejnej pętli. / After acquiring Reprise, die for real - or what passes for real in the Loop.

Należy trzy razy „umrzeć”, czyli skorzystać z powtórki, co spowoduje definitywną śmierć.

Ikona osiągnięcia: Czas umierania</span> / <span>Dead Drop
10

Czas umierania / Dead Drop

Wchłoń rezyduum ze zwłok jak jakaś temporalna gąbka. / Absorb Residuum from a body - like some kind of temporal sponge.

Gdy już odblokujecie możliwość pozyskiwania rezyduum (część misji fabularnej, nie do pominięcia), po każdej Waszej śmierci, będziecie musieli wrócić do miejsca zgonu i odzyskać utracone rezyduum. Wystarczy podejść do widma i przytrzymać . W razie czego, Wasze ostatnie miejsce zgonu jest oznaczone na mapie pomarańczowym znacznikiem

Ikona osiągnięcia: Na kogo wypadnie</span> / <span>Pieces Of Eight
15

Na kogo wypadnie / Pieces Of Eight

Grając Coltem, zabij Franka. Albo Charliego. Albo Fię. Albo Wenjie. Albo Aleksisa. Albo Harriet. Egor też wystarczy. / While playing as Colt, kill Frank. Or Charlie. Or Fia. Or Wenjie. Or Aleksis. Or Harriet. Egor will do as well.

Fabularne

Trofeum fabularne, po prostu róbcie wszelkie zadania jakie macie do zrobienia w danej lokacji o danej porze dnia. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Tragedia w ośmiu aktach</span> / <span>Ensemble Tragedy
15

Tragedia w ośmiu aktach / Ensemble Tragedy

Zabij co najmniej raz każdego wizjonera. / Kill each Visionary at least once.

Fabularne

Trofeum fabularne, po prostu róbcie wszelkie zadania jakie macie do zrobienia w danej lokacji o danej porze dnia. Musicie zabić 8 wizjonerów, co jest częścią głównego wątku. Nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Burger alfa</span> / <span>Alpha Burger
15

Burger alfa / Alpha Burger

Zabij Aleksisa jego własną maszynką do mięsa. / Kill Aleksis using his meat grinder.

Aleksis zawsze znajduje się w Updaam – WieczoremNa końcu mapy, znajduje się jego posiadłość, w której będzie organizować imprezę, przez co będzie tutaj sporo przeciwników. Musicie go zabić maszynką do mięsa, która znajduje się pod zapadnią na głównej scenie. Najlepiej wejść od góry, przez co nikt Was nie zauważy i będzie mogli spokojnie obserwować wydarzenia. Najpierw na scenę będą wchodzić zwykli przeciwnicy i opowiadać swoje anegdoty czy kawały, a publiczność będzie decydować o ich losie. Gdy pojawi się Aleksis, musicie wcisnąć przycisk, który znajduje się na swego rodzaju balkonie, po lewej stronie sceny (stojąc frontem do niej). Kolejność przeciwników na scenie jest zawsze taka sama, a Aleksis wyróżnia się tym, że posiada 2 złote bronie przypięte do pasa. Wchodzi zawsze po babce, która opowiada jak wykiwała własną matkę. Jak tylko zacznie gadać, możecie wcisnąć przycisk i gotowe.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Mocny akord</span> / <span>Power Chord
15

Mocny akord / Power Chord

Zabij Franka, wykorzystując tabliczkę. Ukłoń się. / Kill Frank using a Slab ability. Take a bow.

Franka znajdziecie na mapie Fristad Rock – PoranekGdy będziecie trzymać się mniej więcej lewej strony mapy, dojdziecie do jego studia, jednak żeby wejść do środka, musicie użyć ClassPass, który stoi przed wejściem. Wyłączy on wszystkie Wasze zdolności, w tym i Powtórkę, więc jeśli padniecie w środku, to od razu leci powtórka pętli. Uważajcie na wieżyczki i najlepiej od razu je hakujcie, dzięki czemu będą od razu zabijać przeciwników.  Najważniejsze jest tutaj zakraść się do pomieszczenia, w którym znajduje się Frank, ponieważ jest w nim wyłącznik ClassPassa, przez co będziecie mogli go zabić przy użyciu Tabliczki. Na dole tego pomieszczenia, będzie Frank oraz kilku jego ochroniarzy. Możecie poczekać aż wyjdzie sam, albo otworzyć drzwi na panelu obok. Polecam zdolność Amok / Havoc, bo wystarczy ją włączyć i zabić Franka w trakcie jej trwania, tylko tyle. W trakcie walki uważajcie, żeby wieżyczka nie zabiła przypadkiem Franka, najlepiej jest je odwrócić w drugą stronę, albo postawić za drzwiami.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Dzień sądu</span> / <span>Judgement Day
15

Dzień sądu / Judgement Day

Zabij Harriet trującym gazem. / Kill Harriet with poisonous gas.

Harriet znajduje się w Karl’s Bay – Poranek. Nim w ogóle zaczniecie, w trakcie przygotowania koniecznie załóżcie medalion Stalowe Płuca (jeśli nie macie to po prostu grajcie i podnoście medaliony, w końcu traficie), dzięki czemu trujący gaz nie będzie Wam nic robił. Najłatwiejsza metoda to zdecydowanie zabicie jej własną bronią, która zostawia po sobie chmury trującego gazu, dlatego musicie ją przynajmniej jeden raz zabić wcześniej, wziąć jej broń i ją nasycić. Bez nasycenia, stracicie ją przy kolejnej pętlo, dlatego zbierajcie sporo rezyduum. Harriet znajduje się zawsze w Hangarze #2, do którego wejdziecie tylko przez Hangar #1. Po wejściu, będziecie świadkami jej przemówienia. Najszybciej dojdziecie do niej używając Przeskoku / Shift, aby wejść przez okno chronione laserami. Następnie zakradacie się schodami na dół, gdzie będzie Harriet + 2 przeciwników. Jeśli macie już jej broń z gazem, to najlepiej wykończyć bronią z wyciszeniem 2 przeciwników, po czym strzelać obok niej i zostawiać chmury gazu. Nie strzelajcie bezpośrednia w nią, ponieważ nie zaliczy trofeum! Musi umrzeć od oparów trującego gazu! Dlatego zostawiajcie najwięcej chmur jak to tylko możliwe.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Koniec gry</span> / <span>Game Over
15

Koniec gry / Game Over

Zabij Charliego, trzymając się zasad gry „Stan: Oderwanie”. / Kill Charlie within the rules of Condition Detachment.

Charliego spotkacie na mapie Updaam – Południe

Zanim jednak tam pójdziecie, musicie najpierw udać się do Fristad Rock – PopołudnieIdziecie w stronę bunkra (na prawo od wyjścia z tunelu), a potem na wzgórze po lewej stronie, gdzie znajduje się zniszczona wieża. W środku znajdziecie komputer, przy którym wciskacie , dzięki czemu pokaże się mapa z pozycją satelitów, które musicie odpalić, a następnie chronić. Przeważnie znajdują się na dole, przed wejściem do dużego bunkra. Wystarczy zhakować jedną, przez co odpali się sekwencja na całej reszcie. Musicie teraz je chronić, ponieważ cały czas będą pojawiać się przeciwnicy i w nie strzelać. Na talerzu każdej satelity będziecie mogli zobaczyć progres. Gdy wysyłanie sygnału dobiegnie końca i na talerzach będą same zielone kropki, udajecie się z powrotem do komputera i ponownie wciskacie , po czym wybieracie opcje „Hakuj 2-Bit”. Dzięki temu, gdy odwiedzicie go ponownie w twierdzy Charliego, będzie miał nową komendę, dzięki której zrobicie trofeum.

Udajecie się do Updaam – Południe. Kierujecie się w stronę twierdzy Charliego i staracie się dotrzeć do pokoju, w którym jest 2-Bit (przedostatnie piętro, na końcu). Jeśli nie zostaliście zauważeni, to pomieszczenie będzie otwarte, w innym wypadku po prostu użyjcie Hackmajiga do otwarcia drzwi. Rozmawiacie z 2-Bitem i wybieracie opcję Menadżera gry Stan Oderwania > Wybierz najeźdźcę > Ustaw Charliego jako najeźdźcę. Teraz wszyscy przeciwnicy powinni zacząć atakować Charliego, więc po prostu czekajcie w pokoju na jego zgon i potwierdzenie w prawym górnym rogu. W razie, gdyby udał się na swojej kryjówki na dachu, musicie wtedy go z niej wykurzyć, wystarczy wejść do niej tylnymi drzwiami. Jeśli nie pojawiają Wam się odpowiednie komendy u 2-Bita, prawdopodobnie musicie pchnąć fabułę do przodu, a najlepiej zrobić to trofeum, gdy już ją ukończycie przynajmniej jeden raz.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Kwantowe rozwiązanie</span> / <span>Quantum Solution
15

Kwantowe rozwiązanie / Quantum Solution

Zabij wszystkie wersje Wenjie w ciągu 90 sekund. Łatwizna. / Kill all versions of Wenjie within a 90-second period. Simple.

Wenjie znajdziecie na mapie Complex – PopołudnieW odróżnieniu od reszty wizjonerów, Wenjie posiada 15 klonów, które musicie ubić w przeciągu 90 sekund. Najważniejsza jest tutaj mocna broń, bardzo dobrze sprawuje się Strelak, który upuszcza Charlie po zabiciu oraz Rapier z wybuchowymi pociskami. Do tego koniecznie załóżcie im ulepszenia typu szybkie przeładowanie, czy większa celność lub większy magazynek. Wenjie wraz z klonami znajduje się w swoim laboratorium, które składa się z 3 budynków, w tym centralny, w którym możecie zostać zamknięci jeśli dacie się wykryć kamerze, więc koniecznie je rozwalajcie (na hakowanie nie ma czasu). Klony zawsze znajdują się w tych samych miejscach, więc jak coś Wam nie wyjdzie, to wyjdźcie po prostu do menu głównego gry i spróbujcie ponownie. Polecam zostawić sobie 2 klony, na dole centralnego budynku na koniec, ponieważ trzeba do nich specjalnie biec. Nie pozostaje nic innego jak po prostu metoda prób i błędów, trzeba być szybkim, celnym i nie padać, a spokojnie powinno się udać.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Człowiek nie taki znowu niewidzialny</span> / <span>Not-So-Invisible Man
15

Człowiek nie taki znowu niewidzialny / Not-So-Invisible Man

Zabij Egora, gdy jest pod wpływem niwelatora. / Kill Egor while he's under the influence of a nullifier.

Egora spotkacie na mapie Complex – WieczórZnajdziecie go na placu, na końcu mapy. Uważajcie w trakcie biegu, ponieważ po drodze jest sporo pułapek, jeśli wpadniecie w jakąkolwiek z nich, albo zauważą Was wieżyczki, to Egor od razu dowie się o Waszej obecności i zacznie uciekać po mapie. W jego pobliżu będzie leżeć sporo niwelatorów, ale nieaktywnych. By aktywować niwelator  musicie go podnieść, przytrzymać kwadrat i wybrać miejsce, w którym ma się rozłożyć. Najprościej jest to zrobić po cichu, czyli musicie się zakraść po jeden z niwelatorów, rozłożyć go w pobliżu Egora i szybko go zabić. Jak tylko rozłożycie niwelator, Egor od razu Was zauważy, więc trzeba być szybkim, żeby nie uciekł z pola. W razie gdyby tak się stało, musicie wziąć kolejny niwelator i po prostu rozłożyć go przy nim i znów próbować go zabić. Pamiętajcie, że będąc w obszarze niwelatora, sami nie macie dostępu do swoich zdolności, a w tym powtórki, także jeśli Egor Was zabije w środku pola, to od razu będziecie powtarzać pętle. Polecam Rapiera z wybuchową amunicją, ponieważ po strzale zawsze się wywróci i będzie leżeć przez chwilę w miejscu, co daje Wam spore okno na zabicie go.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Zaskakujący koniec</span> / <span>Didn't See It Coming
15

Zaskakujący koniec / Didn't See It Coming

Zabij Fię, nie wyzwalając zabójczej reakcji. / Kill Fia without causing a deadly reaction.

Fia przebywa na mapie Fristad Rock – Południe. Znajdziecie ją w swoim bunkrze, na samym jego końcu. Możecie się tam dostać przez główne bramy (wystarczy wcisnąć przycisk), albo od góry, przez szyb windy. W środku macie 2 sposoby na zabicie ją, czyli zakraść się i zabić ja po cichu, albo dezaktywować reaktor i zabić ją w dowolny sposób. By wyłączyć reaktor, musicie najpierw znaleźć jego schemat, znajduje się on w pomieszczeniu, zaraz obok głównych bram (nad wejściem jest kamera). Na schemacie macie kolejność wyłączania przewodów reaktora. Najlepiej zakraść się do niego od tyłu, przez szyb wentylacyjny, który znajduje się w małej kanciapie obok z laserami u góry (możecie użyc baterii do otwarcia drzwi, lub zestrzelić lasery i przeskoczyć górą). Po wyłączeniu reaktora cofnijcie się na jakiś czas, ponieważ zlecą się tam przeciwnicy i będą Was szukać. Możecie rzecz jasna wylecieć w stylu rambo, albo przeczekać i iść po cichu. Fia znajduje się w pokoju nad reaktorem, jeśli nie dowie się o Waszej obecności. Wystarczy zakraść się do niej i ją udusić.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Brutalne igraszki</span> / <span>Violent Delights
15

Brutalne igraszki / Violent Delights

Zabij Charliego i Fię jednym pociskiem. / Kill Charlie and Fia with a single bullet.

Charlie i Fia będą razem na Fristad Rock – PopołudnieZanim jednak się tam pojawią, musicie wykonać szereg misji głównych, także jeśli się u Was nie pojawiają w dwójkę, to musicie pchać fabułę do przodu, albo po prostu wrócić tutaj po ukończeniu gry. Po zrobieniu czego trzeba, poznacie kombinacje kaset, które trzeba wciskać, aby otworzyć drzwi do ich lokacji. Kolejność kaset będzie dla każdego inna, więc musicie grać fabułę, aby ją poznać. Po zejściu na sam dół szybu windy, wejdziecie do dużego pomieszczenia, w którym będą stali obok siebie Fia oraz Charlie. Najlepiej jest użyć na nich Splotu / Nexus i po prostu zabić jednym strzałem w głowę z mocnej broni (Rapier). Nie musicie nawet wychodzić do góry, ponieważ widać ich bardzo dobrze z dołu.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Uczta z duchami</span> / <span>Ghost At The Feast
25

Uczta z duchami / Ghost At The Feast

Zabij 3 cele na imprezie Aleksisa, unikając wykrycia. Opuść Updaam, wiedząc, że dzięki tobie przyjęcie stało się o wiele lepsze. / Kill 3 targets at Aleksis' party without being seen. Leave Updaam satisfied, knowing you made the party a better place.

Najpierw musicie spowodować, aby 3 cele pojawiły się imprezie Aleksisa, na mapie Updaam – Wieczór. Trzeba zrobić prawie wszystkie misje fabularne, ponieważ ta z zabiciem 3 wizjonerów na imprezie i ucieczka Rakietoplanem jest ostatnią. Niestety i tak będziecie musieli tu wrócić po ukończeniu gry, ponieważ, gdy skorzystacie z Rakietoplanu i polecicie do Julianny, gra nie zalicza tego trofeum.

Za każdym razem, gdy będziecie restartować pętle, trzeba wykonać te kroki, aby pojawili się tam wymagani wizjonerzy:

  1. Complex – Poranek – musicie dezaktywować maszynę Egora, która znajduje się na placu, obok kontenerów (zaraz przy wyjściu z tunelu). Maszyna domyślnie jest niewidzialna, więc musicie użyć obok niej niwelatora, aby się pojawiła. Kod, który trzeba wpisać poznacie w trakcie robienia misji fabularnych i u każdego będzie inny, dlatego nie sugerujcie się tym na filmikach. Po wpisaniu kodu i wciśnięciu przycisku, wracacie do tunelu i opuszczacie mapę.
  2. Wenjie będzie się tam zawsze pojawiać, gdy wykonacie misję fabularną „Czego chcą Wenjie”.
  3. Updamm – Wieczór – miejsce gdzie musicie wykonać trofeum oraz powinni pojawić się 3 wizjonerzy (Aleksis, Egor, Wenjie).

Trzeba po cichu zabić 3 wizjonerów, po czym uciekacie drzwiami w tunelu. W trakcie robienia tego trofeum, nie możecie zostać zauważeni przez żadnego przeciwnika na całej mapie! Gdy pojawi się czerwony znacznik nad ich głowami to musicie zrestartować (żółty znacznik jest ok). Najlepiej jest zacząć od Aleksisa, którego możecie zabić w prosty sposób przy użyciu maszynki do mięsa (wystarczy poczekać aż wejdzie na scenę, posiada 2 złote bronie przy pasie). Wenjie oraz Egor będą zawsze się kłócić na dachu, a potem się rozejdą. Gdy są razem, można ich zabić poprzez użycie Splotu / Nexus, wraz z resztą przeciwników obok nich. Jeśli nie umierają po jednym strzale, sprawdźcie czy nie macie medalionu osłabiającego waszych obrażeń! U mnie wystarczył jeden strzał z wyciszonego Tribunala. Widziałem u innych, że używają również fioletowego Spikera i naładowanym na maxa strzale. Do szybkiego przemieszczania się polecam Przeskok / Shift z ulepszeniem na dalszy zasięg i zawiśnięcie w powietrzu w trakcie jego używania.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Na zawsze twoja</span> / <span>Forever Yours
15

Na zawsze twoja / Forever Yours

Nasyć tabliczkę. / Infuse a Slab.

Po zabiciu wizjonera (za wyjątkiem Wenjie) lub Julianny (gdy robi inwazje), wypadają z nich tabliczki, które są dodatkowymi zdolnościami. By dostać trofeum, musicie zdobyć taką tabliczkę i nasycić ją przy użyciu rezyduum, gdy wrócicie do bazy. Nasycenie oznacza, że zostanie z Wami już na stałe. Nie przejmujcie się tym trofeum bo i tak jest związane z fabułą, także w pewnym sensie nie da się go pominąć.

Ikona osiągnięcia: Na bogato</span> / <span>Spare No Expense
25

Na bogato / Spare No Expense

Grając Coltem, zdobądź wszystkie ulepszenia tabliczki. / While playing as Colt, own all upgrades for a Slab.

Każda tabliczka ma 4 ulepszenia, zdobywacie je ponownym zabiciu odpowiedniego wizjonera, od którego macie już tabliczkę, lub losowa tabliczka gdy wyeliminujecie Juliannę podczas inwazji. W późniejszym etapie, Julianna będzie wyrzucać nawet po 2 tabliczki po jej zabiciu, także warto sprawdzać co upuściła. Zwracajcie również uwagę jakie ulepszenia macie, ponieważ mogą się powtarzać! Musicie mieć 4 różne ulepszenia dla jednej tabliczki, aby zdobyć trofeum. W trakcie robienia platyny i tak będziecie podnosić tego mnóstwo, także spokojnie trofeum wpadnie w miarę grania. Nie zapominajcie tylko nasycać tego czego jeszcze nie macie.

Każda tabliczka ma maksymalnie 4 różne ulepszenia.
Ikona osiągnięcia: Walcz i zabijaj</span> / <span>Rip And Tear
15

Walcz i zabijaj / Rip And Tear

Jako Colt zadaj masę obrażeń eternalistom za pomocą jednego użycia amoku. / As Colt, inflict a truckload of damage to Eternalists during a single use of Havoc.

Amok / Havoc podniesiecie po zabiciu Fia, która znajduje się we Fristad Rock – Południe/PopołudnieMoże również wypaść losowo po zabiciu Julianny w trakcie inwazji.

Najszybciej zrobicie to trofeum na mapie Updaam – Południeobok warsztatu z fajerwerkami Otta (niedaleko rezydencji Aleksisa). Stoi tam obok siebie spora liczba eternalistów, w dodatku bardzo blisko siebie. Jeśli macie ulepszenia Amoku, polecam założyć Euforię oraz Drenowanie, dzięki czemu strzelając do nich, będziecie odzyskiwać energię. Skoro o energii mowa, koniecznie załóżcie medalion Maksymalne Doładowanie, który zwiększy pasek energii. Broń może być dowolna, ale najlepiej spisuje się Strelak od Charliego albo Rapier z wybuchową amunicją. W razie gdyby się nie udało, wróćcie do menu głównego i powtórzcie raz jeszcze.

Updaam – Południe, obok warsztatu Otta, jedna z lepszych miejscówek.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Fwd: Fwd: Fwd: BÓL</span> / <span>Fwd: Fwd: Fwd: PAIN
15

Fwd: Fwd: Fwd: BÓL / Fwd: Fwd: Fwd: PAIN

Jako Colt przenieś obrażenia na ponad 20 metrów, używając splotu. / As Colt, transmit damage over more than 20 meters using Nexus.

Splot / Nexus podniesiecie po zabiciu Harriet, którą znajdziecie w Karl’s Bay – PoranekMoże również wypaść losowo po zabiciu Julianny w trakcie inwazji.

Najlepszym miejscem na zrobienie tego jest znów Updaam – Południe, przy warsztacie fajerwerków Otta. Musicie stanąć w miarę blisko całego gromady i połączyć ich Splotem. Najlepiej ustawić się na jednym z dachów i łączyć ich tak, żeby linia leciała pomiędzy wszystkimi. Jeśli trofeum Wam nie wpada, to znaczy że kogoś pominęliście. Musicie również w miarę szybcy, ponieważ im więcej osób jest połączonych tym szybciej ucieka energia, dlatego koniecznie załóżcie medalion Maksymalne Doładowanie. Mi się udało, gdy „strzeliłem” splotem w skrajne postacie, tak żeby linia objęła jak najwięcej osób po drodze.

Najlepiej używać splotu na osobach stojących na skraju grupy.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Śmierć wysokich lotów</span> / <span>Death Is In The Air
15

Śmierć wysokich lotów / Death Is In The Air

Jako Colt zabij trafieniem w głowę 3 przeciwników wyrzuconych w powietrze za pomocą karnekinezy. / As Colt, achieve 3 airborne headshots on enemies you've launched using Karnesis.

Karnekinezę / Karnesis znajdziecie u Aleksisa Updaam – WieczórMoże również wypaść losowo po zabiciu Julianny w trakcie inwazji.

W przeciwieństwie do powyższy pucharków, tego nie trzeba zrobić „za jednym razem”. Możecie go zrobić w dowolnym momencie gry, jednak będziecie potrzebować ulepszenie Zawieszenie, aby przeciwnicy zostawali w powietrzu przez jakiś czas. W innym wypadku tego nie zrobicie. Teraz wystarczy udać się na dowolną mapę i użyć Karnekinezy na dowolnym przeciwniku, aby zawisnął w powietrzu. By tak się stało, musicie w niego strzelić i przesunąć gałkę w górę, aby poleciał do góry. Musicie szybko strzelić mu w głowę, gdy się unosi, ewentualnie powtórzyć jakby się nie udało.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Nie przeszkadzajcie sobie</span> / <span>Don't Mind Me
10

Nie przeszkadzajcie sobie / Don't Mind Me

Korzystając z eteru, jako Colt zabij 3 wrogów bez alarmowania pobliskich przeciwników. / While using Aether as Colt, kill 3 enemies without alerting nearby enemies.

Eter / Aeather leci z Egora, którego znajdziecie w Complex – Wieczór. Może również wypaść losowo po zabiciu Julianny w trakcie inwazji.

Nie potrzebujecie żadnych ulepszeń, jednak warto mieć Ducha, który nie zużywa energii, gdy stoicie w miejscu. Zawsze to dodatkowy czas na rozejrzenie się, ale i bez niego zrobicie to bez problemu. Bardzo prosto można zrobić to na mapie Fristad Rock – PołudnieZaraz po wyjściu z tunelu będziecie mieć 4 przeciwników, których bardzo łatwo zajść od tyłu. Pamiętajcie tylko, żeby przy zabijaniu mieć aktywny Eter i być niewidzialnym! Zalecam również zabijać ich rękami lub maczetą, strzelanie nie dawało pucharka.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Wstyd wyjść na ulicę</span> / <span>Dressing Down
10

Wstyd wyjść na ulicę / Dressing Down

Jako Julianna wykorzystaj maskaradę, aby upodobnić się do Colta. / As Julianna, disguise yourself as Colt using Masquerade.

Trofeum Online

Trofeum wymagające dostępu do sieci. 

Julianna posiada od samego początku umiejętność maskarady, czyli zmieniania swojego wyglądu. By zdobyć trofeum, musicie znaleźć się w pobliżu Colta, wycelować w niego i użyć umiejętności pod przyciskiem . Julianna zmieni się w Colta, a Wy otrzymacie trofeum. Trzeba to robić na mapie, gdzie jest jakiś wizjoner. Można to zrobić wraz z partnerem, wystarczy że grający Coltem ustawi tryb gry na „Dostęp tylko dla znajomych” i rozpocznie grę na mapie z wizjonerem. Następnie Julianna wybiera znajomego z listy, podłącza się do niego i wykonuje zalecenie do trofeum.

Ikona osiągnięcia: Na każdą okazję</span> / <span>For Every Occasion
10

Na każdą okazję / For Every Occasion

Grając Coltem, zabierz ze sobą w teren 36 różnych medalionów. / Take 36 different Trinkets into the field with you while playing as Colt.

W trakcie całej gry, będziecie podnosić medaliony, zarówno dla postaci oraz dla broni. Są 3 rodzaje medalionów, szare, zielone, fioletoweJak można się domyślić, te ostatnie są najlepsze i będę lecieć dopiero w nieco późniejszym etapie gry. Musicie mieć założone przez całą grę 36 różnych medalionów, niekoniecznie w trakcie jednej pętli, po prostu na przestrzeni całego grania. Dlatego jak tylko widzicie, że podnieśliście jakiś medalion, którego jeszcze nie macie, to koniecznie go nasyćcie i załóżcie później, aby odhaczyć kolejny medalion do trofeum. W grze są te same wersje medalionów, ale o innych kolorach, są one również liczone jako odrębne, więc możecie śmiało zakładać. Po prostu grajcie i żonglujcie medalionami postaci oraz broni.

Ikona osiągnięcia: Do wyboru, do koloru</span> / <span>Spoiled for Choice
15

Do wyboru, do koloru / Spoiled for Choice

Nasyć po jednej sztuce każdego rodzaju broni. / Infuse one of each type of weapon.

W grze mamy 8 rodzajów broni, a do tego 4 sztuki legendarnych, czyli w sumie musicie nasycić 12 broni, aby zdobyć trofeum. Osoby, które złożyły pre-order, mają od razu w ekwipunku 2 bronie, ale nie są one liczone do trofeum, dlatego nie liczcie ich. Ilość rezyduum wymagana do nasycenia jest zależna od jakości broni jaką podnosicie, gdzie szara będzie najtańsza, a fioletowe czy pomarańczowe najdroższe. Dla trofeum, zwykłe bronie mogą być szare, chodzi tylko o nasycenie każdego rodzaju. Standardowe 8 broni znajdziecie praktycznie wszędzie, lecą losowo z przeciwników, dlatego po prostu zerkajcie co upuścili. Poniżej wstawiam listę wszystkich broni + miejsca gdzie znajdziecie legendarne sztuki.

Lista STANDARDOWYCH broni wymaganych do nasycenia:

  • Limp-10 – małe SMG, które będziecie dostawać zawsze przy starcie nowej pętli, upuszcza je również Aleksis,
  • Tribunal – pistolet, który leci losowo z przeciwników,
  • The Fourpounder – rewolwer, który leci losowo z przeciwników, upuszcza go również Harriet,
  • PT-6 ‘Spiker’ – broń strzelająca gwoździami, pierwszą znajdziecie już na początku gry, gdy traficie do mieszkania Colta,
  • Vopat Trencher – strzelba, która leci losowo z przeciwników, żaden wizjoner jej nie upuszcza,
  • Strelak 50-50 – strzelba, która leci losowo z przeciwników, upuszczą ją również Charlie,
  • Rapier – karabin, który leci losowo z przeciwników, upuszcza go również Egor,
  • MG-1 ‘Pepper Mill’ – karabin maszynowy, który leci losowo z przeciwników, upuszcza go również Fia.

Lista LEGENDARNYCH broni wymaganych do nasycenia:

  • Strelak Verso – podwójne pistolety, znajdziecie je na mapie Complex – Południe, gdzie musicie wykonać pewne zadanie związane z bateriami. W bunkrze traficie do miejsca, gdzie będziecie musieli wsadzić 5 baterii, aby otworzyć drzwi. Baterie znajdziecie praktycznie wszędzie, możecie je wyciągać nawet z wieżyczek czy niwelatorów, które znajdują się kontenerze obok wyjścia z tunelu. Broń ta jest powiązana również z Tropem Arsenału, więc możecie po prostu zaznaczyć ją sobie i gra Wam pokaże co i jak. Pamiętajcie tylko, żeby nie rzucać bateriami inaczej wybuchną! Muszą również mieć przynajmniej minimum naładowania (jeśli nie świeci na nich żadna kropka, to trzeba je naładować w specjalnej stacji, albo znaleźć inną). Po wsadzeniu baterii, wystarczy tylko otworzyć drzwi i zabrać bronie. Nasycenie kosztuje 8000 rezyduum, więc upewnijcie się, że macie taką sumę na koniec pętli.
  • Sepulchra Breteira – snajperka, którą znajdziecie w trakcie jednej z misji, gdzie w Updaam Popołudnie, pojawi się nagle „prezent” dla Was, który musicie otworzyć. Znajduje się on na placu przed rezydencją Aleksisa. Oczywiście jest to pułapka, ale zanim otworzycie prezent, warto udać się do jednego z budynków, z oknem bezpośrednio na plac (Piekarnia – Bakery). Będzie tam przeciwnik, który trzyma właśnie tą broń. Wystarczy go zabić i ją zabrać. Nasycenie kosztuje 8000 rezyduum, więc upewnijcie się, że macie taką sumę na koniec pętli. Bardzo często upuszcza tą broń również Julianna, dlatego zawsze sprawdzajcie po zabiciu co z niej wypadło.
  • Constancy Automatic – pistolet maszynowy, który upuszcza tylko i wyłącznie Frank, którego znajdziecie w Fristad Rock – Poranek. Wystarczy go zabić i zabrać broń ze sobą. Nasycenie kosztuje 8000 rezyduum, więc upewnijcie się, że macie taką sumę na koniec pętli.
  • The Heritage Gun – strzebla, którą zdobędziecie po wykonaniu jednego z wyzwań Charliego, na mapie Karl’s Bay – Wieczór. Najlepiej udajcie się do opisu trofeum braz Gra Charliego Montague / A Charlie Montague Game, ponieważ ta broń jest jego częścią. Nasycenie kosztuje 8000 rezyduum, więc upewnijcie się, że macie taką sumę na koniec pętli.

Po nasyceniu ostatniej wymaganej broni, powinniście dostać pucharek. Jeśli nie wpada, to znaczy, że zapomnieliście o którejś.

Ikona osiągnięcia: Żeby życie miało smaczek</span> / <span>The Spice Of Life
15

Żeby życie miało smaczek / The Spice Of Life

Jako Colt zgiń na każdy z możliwych sposobów. Utop się. Spadnij z wysokości. Uduś się gazem. Padnij ofiarą dekompresji. Daj się wysadzić. Zastrzelić. Zadźgać. Zmielić. Spopielić przez silnik rakietowy. A, i unicestwić w implozji reaktora. Dobrej zabawy! / Die every which way as Colt: Drown. Fall. Choke on poison gas. Succumb to fatal depressurization. Get blown up. Shot. Stabbed. Ground up. Fried by a rocket. Oh, and obliterated by a reactor. Fun, right?

Będziecie umierać wiele razy na najróżniejsze sposoby. Poza standardowymi śmierciami jak dać się zastrzelić, zadźgać czy utopić, trzeba również umrzeć w nieco bardziej kreatywny sposób, jak wystrzelenie rakietą czy wybuch reaktora. Poniżej opiszę wszystkie śmierci oraz, gdzie najlepiej je zrobić. Po śmierci można użyć Powtórki, nie musi to być śmierć przerywająca pętle, aby została zaliczona, także w trakcie jednej mapy można zrobić przynajmniej dwa zgony na różne sposoby.

Lista śmierci:

  • Utopienie – woda jest praktycznie na każdej mapie, wystarczy do niej wskoczyć i Colt od razu się utopi,
  • Upadek – trzeba spaść z dużej wysokości, aby Colt umarł. Musicie spaść na ziemię, wyskoczenie poza mapę niestety nie działa. Wystarczy wskoczyć na jakiś wyższy budynek i zeskoczyć z niego.
  • Uduszenie gazem – na dwóch mapach są miejsca wypełnione gazem, do których wystarczy wejść i umrzeć.
    • Pierwsze to Karl’s Bay – Poranek w Hangarze #2, w którym znajduje się Harriet. Na dole tego hangaru znajduje się dół wypełnione gazem. Wystarczy tam szybko wskoczyć, schować się w kącie, żeby nikt Was przypadkiem nie zastrzelił i czekać aż gaz zabije.
    • Druga miejscówka to Updaam – Południe w twierdzy Charliego. Jak tylko wejdziecie głównymi drzwiami, po lewej stronie będzie dół wypełniony gazem. Wskoczcie do niego i poczekajcie na śmierć.
  • Dekompresja – można to zrobić tylko i wyłącznie na mapie Complex – Popołudnie w laboratorium Wenjie. Musicie przedostać się do centralnego okrągłego budynku, w którym są kamery i dać się namierzyć jednej z nich. Jak kamera Was zauważy to zacznie się dekompresja pomieszczenia. Musicie również uważać, żeby klony Wenjie was nie zabiły w międzyczasie, dlatego najlepiej jak najszybciej zlecieć na sam dół, schować się i poczekać aż padniecie.
  • Wysadzenie – to można zrobić wszędzie, wystarczy rzucać sobie granat pod nogi aż nie padniecie.
  • Zastrzelić – sprowokujcie dowolnych przeciwników, którzy mają broń, stójcie w miejscu i czekajcie aż Was zastrzelą.
  • Zadźganie – podobnie jak wyżej, tyle że musicie znaleźć przeciwników z maczetą, którzy Wasa zadźgają, wszędzie się kręcą, dlatego długo nie będziecie szukać.
  • Zmielić – zrobicie to tylko i wyłącznie na mapie Updaam – Wieczórw rezydencji Aleksisa. Gdy zakradniecie się do środka, zobaczycie scenę, na którą wchodzą goście. Obok sceny jest balkon z szyldem, a za nim przycisk aktywujący zapadnie. W ten sposób robicie również trofeum braz Burger alfa / Alpha Burger. Odpalacie zapadnie i szybko wskakujecie do środka, ponieważ zaraz się zamknie.
  • Wystrzelenie rakietą – zrobicie to tylko i wyłącznie na mapie Updaam – Południe w twierdzy Charliego. Gdy do niej traficie, musicie zakraść się do pary przeciwników, którzy znajdują się zaraz za drugimi schodami. Musicie ich podsłuchać, ponieważ mówią o sposobie odpalenia rakiety. Otrzymacie nową komendę dla 2-Bita, dzięki której będziecie mogli ją aktywować. Na tym samym piętrze, na którym jest 2-Bit (przedostatnie), znajduje się panel sterowania. Trzeba tam włożyć 3 baterie, znajdziecie je na terenie całej twierdzy, przeważnie leżą na ziemi i są podłączone do wystroju. Po włożeniu 3 baterii, zakradacie się do 2-Bita, wydajecie komendę odpalenia rakiety i szybko lecicie na ostatnie piętro i czekacie aż rakieta się odpali, a Wy umrzecie. Musicie uważać, żeby w międzyczasie nie zabili Was przeciwnicy, więc możecie sami do nich walić w międzyczasie, albo zakraść się tam.
  • Atomówka – reaktor znajduje się na mapie Fristad Rock – Południew bunkrze Fia. By wysadzić reaktor musicie dać się jej zauważyć, albo przerwać złe przewody na reaktorze. Którykolwiek sposób wybierzecie, zacznie się odliczanie na reaktorze, które trwa dość długo, dlatego musicie przetrwać nalot przeciwników. Najlepiej jest się schować w przejściu za reaktorem.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Zabójczy szpan</span> / <span>Bling Bling Bang Bang
25

Zabójczy szpan / Bling Bling Bang Bang

Wyposaż się w sprzęt wart ponad 45 100 jednostek rezyduum. / Equip a loadout worth more than 45100 Residuum.

Im lepszej jakości sprzęt zakładacie, czyli bronie, ulepszenia do broni oraz medaliony postaci, tym zwiększa się wartość jednostek. Niestety nie jest ona nigdzie podana, więc robicie to bardziej na „czuja”. Wystarczy założyć wszelkie fioletowe bronie oraz medaliony na każdy możliwy slot i bez problemu dostaniecie pucharek. Jak macie jakąś legendarną broń to koniecznie ją załóżcie, ponieważ mają one największą wartość. W trakcie grania po platynę zdobędziecie tyle sprzętu, że to trofeum jest tylko kwestią czasu.

Ikona osiągnięcia: Pełen potencjał</span> / <span>Full Deck
10

Pełen potencjał / Full Deck

Zabij wizjonera, wykorzystując pełny zestaw wyposażenia bez wolnych miejsc i gniazd. Opuść mapę. / Kill a Visionary using a full loadout, without any empty slots or sockets, and escape the map.

Musicie zapełnić wszystkie możliwe miejsca wyposażenia, w tym również ulepszenia broni oraz tabliczek. Nie ma znaczenia ich jakość, po prostu musi być wszystko zapełnione. Jeśli brakuje Wam ulepszeń tabliczek, to musicie wrócić i zabić odpowiedniego wizjonera (albo Julianne), aby wyleciało z nich ulepszenie. Gdy już wszystko macie, polecam zrobić to na mapie Fristad Rock – Popołudniegdzie Fia oraz Charlie są razem w ukrytym miejscu. Wystarczy użyć na nich Splotu, strzelić raz z czegoś mocnego (Rapier) i uciec z mapy. Jeśli jeszcze nie macie ich dwóch na tej mapie o tej porze dnia, to znaczy, że musicie zrobić więcej misji fabularnych.

Wszystkie sloty muszą być zapełnione.
Ikona osiągnięcia: Poznaj wroga swego</span> / <span>Know Your Enemy
10

Poznaj wroga swego / Know Your Enemy

Uzupełnij do końca jedną z teczek z aktami AEONU. / Complete one AEON dossier.

Na każdego wizjonera w grze są teczki, w zależności od osoby, ilość dokumentów wymaganych do zdobycia może się różnić. Najszybciej jednak zrobicie to na mapie Updaam – Popołudniegdzie będzie otwarte małe archiwum obok zejścia do bunkru RAK (tam, gdzie jest rakietoplan). Wystarczy wejść do archiwum, udać się na piętro i znaleźć notatkę odnośnie JuliannyTrofeum powinno wpaść zaraz po jej przeczytaniu.

Ikona osiągnięcia: Zabójcza improwizacja</span> / <span>The G.O.D. of O.S.P.
15

Zabójcza improwizacja / The G.O.D. of O.S.P.

Wkrocz na mapę bez wyposażenia i zabij wszystkich obecnych wizjonerów. Opuść mapę. Umyj ręce. / Enter a map with an empty loadout and kill all Visionaries present. Leave the map. Wash your hands.

Najłatwiej zrobić to trofeum na mapie Fristad Rock – Popołudniegdzie Fia i Charlie będą razem w jednym miejscu. Jeśli jeszcze nie macie ich razem na tej mapie o tej porze, musicie zrobić więcej misji fabularnych. Najlepiej zrobić to trofeum po minimum jednym ukończeniu gry. Na początku, musicie pozbyć się wszelkich broni, medalionów oraz tabliczek, powinny Wam tylko zostać maczeta, hackamajig, granat oraz powtórka. Na mapie możecie robić już co chcecie, jednak ja zrobiłem wszystko bez podnoszenia czegokolwiek. Udajecie się do bunkru/przepompowni wody, gdzie ukryci są Fia i Charlie, kombinacje kaset do otwarcia drzwi poznacie w trakcie jednej z misji. Po zejściu na dół, musicie zakraść się do panelu sterowania, który znajduje się piętro wyżej od wizjonerów. Uważajcie na lasery oraz, żeby Was nie zauważyli. Po wejściu do pomieszczenia z dźwignią, uruchamiacie proces zalewania i po prostu czekacie aż oboje się utopią. W międzyczasie mogą Was zabić, albo możecie uciec drzwiami, które są w pokoju obok (trzeba obiec), wystarczy zhakować antenę nad nimi. Po wyjściu z bunkru, czekacie na potwierdzenie śmierci obu z nich i wracacie do tunelu, aby opuścić mapę.

Musicie być „na pusto”!

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Jak nie spluwą go, to...</span> / <span>Mightier Than The Gun
15

Jak nie spluwą go, to... / Mightier Than The Gun

Zabij wszystkich wizjonerów na mapie - i opuść ją - nie korzystając z broni palnej. / Kill all Visionaries in a map - and make it to the exit - without using a gun.

Czytaj opis trofeum: braz Zabójcza improwizacja / The G.O.D. of O.S.P.

Ikona osiągnięcia: Cichy zabójca</span> / <span>Silent Disco
15

Cichy zabójca / Silent Disco

Wkrocz na mapę i opuść ją, unikając wykrycia i zabijając wszystkich obecnych na niej wizjonerów. / Get in and out of a map without being spotted - and kill all Visionaries present.

Czytaj opis trofeum: srebro Uczta z duchami / Ghost At The Feast

Ikona osiągnięcia: Słuszny wyrok</span> / <span>Only The Guilty
15

Słuszny wyrok / Only The Guilty

Zabij wszystkich wizjonerów na mapie i ucieknij z niej, nie eliminując ani jednego eternalisty. / Kill all Visionaries present in a map and escape without killing any Eternalists.

Czytaj opis trofeum: srebro Czystawe ręce / Clean-ish Hands

Ikona osiągnięcia: I posprzątane</span> / <span>Clean Sweep
15

I posprzątane / Clean Sweep

Zabij wszystkich o danej porze dnia i ucieknij. / Kill everyone in a time period and escape.

Trzeba zabić wszystkich przeciwników, którzy znajdują się na mapie, łącznie z wizjonerem (jeśli na niej jest). Na każdej mapie jest zawsze określona ilość przeciwników, polecam zrobić to na mapie Complex – Poranek, ponieważ jest tutaj sporo otwartej przestrzeni i łatwo wszystkich wyeliminować. Ogólnie wszystkie mapy o poranku sprawiają wrażenie najłatwiejszych. Później wystarczy wyczyścić resztę w bunkrze i gotowe. Trzeba będzie pewnie jeszcze zejść do pomieszczeń z generatorami, ale jest tam zaledwie kilku z nich. Przejdźcie się jeszcze kilka razy po mapie, najlepiej strzelając z niewyciszonej broni, żeby w razie czego usłyszały Was nie niedobitki. Gdy się upewnicie, że wszystkich zabiliście, wracacie do tunelu i trofeum powinno wpaść jak tylko opuścicie mapę. Jeśli tak się nie stało to musieliście kogoś gdzieś pominąć i trzeba powtórzyć.

Ikona osiągnięcia: Umiera się tylko raz</span> / <span>You Only Die Once
15

Umiera się tylko raz / You Only Die Once

Ukończ całą pętlę, mając na sobie ClassPass. / Finish an entire loop while wearing a ClassPass.

ClassPass znajduje się na mapie Fristad Rock, zaraz przed wejściem do rezydencji Franka (trzymajcie się lewej strony mapy po wyjściu z tunelu). Musicie się tam rzecz jasna udać o porankużeby go założyć i ukończyć resztę pętli z nim. Na szczęście nie trzeba zabijać wizjonerów, więc wystarczy wchodzić na kolejną mapę o danej porze dnia i od razu z niej wyjść. Robicie tak aż do zakończenia całej pętli i gotowe.

ClassPass znajduje się przed wejściem do rezydencji Franka (Fristad Rock).
Ikona osiągnięcia: Zagraj w to jeszcze raz, Colt</span> / <span>Play It Again, Colt
15

Zagraj w to jeszcze raz, Colt / Play It Again, Colt

Po jednokrotnym ukończeniu gry zabij wszystkich wizjonerów na mapie i ucieknij z niej. / After finishing the game once, kill all Visionaries in a map and escape.

Zglitchowane

UWAGA: Możliwe problemy z otrzymaniem trofeum

Po pierwszym ukończeniu gry, musicie wrócić na dowolną mapę z wizjonerami, zabić ich i uciec z niej. Jeśli trofeum mimo wszystko Wam nie wpada, to znaczy, że nie przerwaliście pętli w scenie końcowej. By dostać pucharek, musicie na końcu gry zabić Juliannę i zeskoczyć z platformy. Zapewne nie zabiliście wcześniej Julianny i dlatego trofeum nie wpada. Dopiero po takim zabiegu, wybierzcie mapę z wizjonerem, zabijcie go i ucieknijcie. Wiele osób pisało również, że trofeum wpadło im, gdy ukończyli grę (zabijając Juliannę) i przechodząc od razu do mapy z wizjonerem (Karl’s Bay – Poranek). Dajcie znać w komentarzach jak u Was było z tym trofeum i czy mieliście problemy.

Ikona osiągnięcia: Czystawe ręce</span> / <span>Clean-ish Hands
25

Czystawe ręce / Clean-ish Hands

Zabij wszystkich wizjonerów - i ani jednego eternalisty - w pojedynczej pętli. / Kill all Visionaries - and no Eternalists - in a single loop.

Trzeba przejść grę ponownie, tym razem bez zabijania ani jednego eternalisty (zwykli przeciwnicy) na przestrzeni całej pętli. Możecie mieć założone co tylko chcecie i zabijać wizjonerów w dowolny sposób (o ile nie zginie przy tym żaden eternalista), ale od zwykłych przeciwników musicie trzymać się z daleka, w razie czego mogą Was zauważyć i wszcząć alarm (czerwony znaczek nad głowami). Bardzo pomocne będą tutaj zdolności typu Przeskok / Shift oraz Eter / Aether, żeby przechodzić koło większości z nich niezauważonym. Medaliony polecam na ciche bieganie oraz zwiększony poziom mocy i szybsze odnawianie. Najlepiej używać dachów i bocznych przejść, aby trzymać się od grup przeciwników jak najdalej. Musicie zabić wszystkich wizjonerów, dlatego trzeba udać się na kilka map o danej porze, aby wykonać odpowiednie kroki, poniżej wszystko opisałem.

Kolejność map oraz wykonywanych czynności:

  1. Karl’s Bay – Poranek – na mapie znajduje się Harriet oraz musicie przestawić ustawienia w maszynie od fajerwerków Franka. Co zrobicie najpierw to od Was zależy, jednak zalecam najpierw rozpracować fajerwerki, później zabić Harriet i uciekać jak najszybciej z mapy. Do Harriet dostaniecie się tylko i wyłącznie z Hangaru #1, nawet jak Was tam zauważą przeciwnicy, to po wejściu do Hangaru #2, nikt nie będzie o Was wiedział. Użyjcie teraz Przeskoku, aby przejść przez okno z laserami, następnie schodzicie schodami na dół, uruchamiacie Eter i zakradacie się do Harriet, żeby ją udusić rękami lub zabić maczetą. Teraz musicie bardzo szybko otworzyć drzwi za Wami i uciekać z mapy, używajcie Przeskoku cały czas, aby uciec wszystkim.
  2. Complex – Południe – trzeba dezaktywować maszynę Egora, która znajduje się na placu, obok kontenerów (zaraz przy wyjściu z tunelu). Maszyna domyślnie jest niewidzialna, więc musicie użyć obok niej niwelatora, aby się pojawiła. Kod, który trzeba wpisać poznacie w trakcie robienia misji fabularnych i u każdego będzie inny, dlatego nie sugerujcie się tym na filmikach. Po wpisaniu kodu i wciśnięciu przycisku, wracacie do tunelu i opuszczacie mapę.
  3. Fristad Rock – Popołudnie – nim wejdziecie na mapę, koniecznie weźcie ze sobą Splot / Nexus (możecie wywalić Eter / Aether, bo nie przyda się tutaj). Lecicie do bunkru, w którym znajdują się Fia Charlie. Kombinacje kaset do otwarcia drzwi poznacie w trakcie jednej z misji fabularnych. Schodzicie na dół, rzucacie Splot, tak żeby się połączyli i strzelacie z jakiejś mocnej broni (Rapier) w łeb. Oboje powinni umrzeć, po czym wracacie do tunelu i opuszczacie mapę.
  4. Updaam – Wieczór – zostawcie sobie Eter / Aether oraz Przeskok / Shift. Najtrudniejszy etap, ponieważ wymaga zabicia 3 wizjonerów (Frank się sam zabije). Najlepiej wykorzystać tutaj metodę z trofeum srebro Uczta z duchami / Ghost At The Feast. Lecicie do rezydencji Aleksisa, po czym włazicie na górę, do głównej pomieszczenia, gdzie jest scena. Czekacie aż wyjdzie na nią Aleksis (2 złote bronie przy pasie) i używacie przycisku na balkonie obok, żeby otworzyć zapadnie i go zabić. Wracacie na dach i idziecie w stronę Wenjie i Egora, którzy będą się kłócić. Poczekajcie chwilę i podejdą bliżej do siebie. To Wasz moment, żeby ich zabić jak najszybciej, bez względu na hałas (idealnie sprawdza się Rapier z wybuchowymi pociskami). Jeśli nie dajecie im rady na dachu, poczekajcie dłużej i się rozdzielą, będziecie mogli zakraść się do każdego z nich i ich zabić, jednak wymaga to większej cierpliwości. Na koniec musicie uciec rakietoplanem!
  5. Julianna – w ostatniej scenie, musicie ją zabić i zeskoczyć, aby przerwać pętle. Nie musicie czekać do sceny z siadaniem, możecie ją zabić od razu jak tylko wejdziecie do dużego pomieszczenia z nią.

Na wszelki wypadek, zalecam zrobić kopię zapisu do chmury przed rozpoczęciem Updaam – Wieczór, ponieważ wiele rzeczy może pójść tutaj nie tak. Pamiętajcie, że przerwana pętla powoduje, że musicie zaczynać wszystko od początku, dlatego kopia zapisu jak najbardziej Wam się przyda. W razie gdybyście zabili jakiegoś eternalistę, wystarczy wrócić do menu głównego i rozpocząć mapę jeszcze raz.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Gra Charliego Montague</span> / <span>A Charlie Montague Game
15

Gra Charliego Montague / A Charlie Montague Game

Pokaż, że umiesz grać, odnosząc zwycięstwo w grach Charliego: Wyzwanie przebudzenia, Nagrodowy podstęp, Werwa, Handlomat, Yerhva. / Prove you're a real gamer by winning Charlie's Wake Up Challenge, Reward Scheme, the Moxie, Haul-A-Quinn, and the Yerhva.

Zalecam robić to trofeum dopiero po ukończeniu gry! 

Na kilku mapach (Complex, Updaam oraz Karls’s Bay) Charlie rozmieścił swoje gry. Wymagaję one uwiajnia się w czasie, dobrej zwinności oraz odrobiny sprytu. Przykładowo, na mapie Complex – Poranek musicie w przeciągu 3 minut otworzyć 4 skrzynki, albo na mapie Updaam – Popołudnie, trzeba udać się do budynku z szyldem Moxie i rozegrać tam kilka mini-gier związanych z omijaniem laserów czy skakaniem po podświetlonych polach. Można sobie pomóc zdolnościami typu Przeskok / Shift, dzięki czemu zrobicie to bardzo szybko. W razie porażki musicie wrócić do menu głównego i spróbować ponownie. Poniżej opisałem wszystkie gry, które trzeba ukończyć.

Lista gier Charliego:

  1. Pobudka – na mapie Complex – Poranek znajdują się 4 skrzynki. Musicie je otworzyć w przeciągu 3 minut od wejścia na mapę. jeśli nie zdążycie to wybuchną i trzeba będzie wrócić do menu głównego i spróbować ponownie. Po otwarciu wszystkich skrzynek, musicie opuścić mapę tunelem! W razie niepowodzenia, wróćcie do menu głównego i spróbujcie raz jeszcze.
    1. Skrzynia #1 – zaraz po wyjściu z tunelu (Poranek), udajecie się w prawą stronę. Będą tam 3 przeciwnicy, których musicie szybko zabić. Skrzynia znajduje się na desce, która wystaje nad przepaść.
    2. Skrzynia #2 – trzymajcie się prawej strony mapy (idźcie wzdłuż klifu) aż dojdziecie do miejsca, gdzie zaczynają się kry lodowe, zobaczycie od razu, że na jednej z nich jest skrzynia.
    3. Skrzynia #3 – trzeba teraz obejść mapę oraz kawałek dużej konstrukcji, która jest w wodzie (mniej więcej okolicy drugiego wyjścia z tunelu). Idźcie wzdłuż konstrukcji, aż do ściany, gdzie jest wieżyczka, obok niej znajduje się skrzynia.
    4. Skrzynia #4 – wchodzicie do bunkru i udajecie się po schodach na górę, gdzie jest zamknięte pomieszczenie. Używacie hackmajiga przez szybę, aby otworzyć drzwi, skrzynia znajduje się w środku.
  2. Nagroda – po poprawnym otwarciu 4 skrzynek, na mapie Updaam – Południe, będzie otwarty garaż zaraz przy wejściu do budynku gier Charliego. Nagroda znajduje się w sejfie, do którego nie potrzebujecie żadnego szyfru.
  3. Moxie – na mapie Updaam – Popołudniebędzie otwarte wejście do budynku z szyldem Moxie (zaraz przy jednym wyjściu z tunelu, prawa strona mapy, blisko przepaści). W Moxie macie 3 piętra i na każdym z nich po 2 pokoje (lewo i prawo). Każdy z nich to omijanie laserów oraz skakanie po podświetlonych polach, im wyżej tym trudniej. W razie porażki, musicie szybko wrócić do przycisku, aby spróbować ponownie. Na całe 3 piętra macie określony czas, który pojawia się na monitorach. Jeśli nie zdążycie to musicie wrócić do menu głównego i spróbować ponownie. W kończeniu pokoi, bardzo pomaga Przeskok / Shift, dzięki któremu możecie przeskoczyć nawet połowę pomieszczenia. Na pewno będziecie potrzebować kilku prób i błędów, żeby w końcu nauczyć się schematów. Na końcu, po prawidłowym ukończeniu, będziecie mogli zabrać nową broń.
  4. Paczkina mapie Karl’s Bay – Wieczór, rozmieszczone zostały paczki w różnych miejscach. Czas na paczce aktywuje się dopiero, gdy się do niej zbliżycie lub wejdziecie do odpowiedniego budynku. Najpierw musicie udać się budynku Fathoms of Lament (czarny budynek z czerwonym napisem). W środku będzie mapa, na której możecie zobaczyć rozmieszczenie paczek. Niebieski oznacza, że już podnieśliście skrzynkę, a migający że jeszcze nie. Jeśli coś świeci się na czerwono, to znaczy że nie udało Wam się otworzyć i wybuchła, wtedy trzeba wrócić do menu głównego i spróbować ponownie. 2 paczki zawsze są w tych samych miejscach, czyli Hangar #2 oraz Budynek z napisem „Dawn of Reason”. Reszta będzie w różnych miejscach, albo normalnie leżące, albo otoczone wieżyczkami. Po prawidłowym otwarciu wszystko paczek, obok mapy z ich rozmieszczeniem, otworzą się drzwi do kolejnego pomieszczenia. Po wejściu, na wprost zobaczycie deski na ścianie, rozwalcie je oraz zniszczcie niwelator, który znajduje się za nimi. Teraz traficie do pokoju, w którym znów będziecie musieli przełączać dźwignie w odpowiedniej kolejności (zawsze taka sama). W przeciwieństwie do reszty, tutaj spokojnie możecie powtarzać cała procedurę jak nie zdążycie, wystarczy udać się do dźwigni początkowej i zacząć raz jeszcze. Po udanej próbie, obok mapy otworzy się gablota z legendarną strzelbą, którą musicie nasycić do trofeum braz Do wyboru, do koloru / Spoiled for Choice. Poniżej opiszę Wam krótkie sposoby na radzenie sobie z tymi niedogodnościami przy paczkach:
    1. Paczka w Hangarze – aktywuje się dopiero, gdy przełączycie dźwignie. Zacznie się odliczanie czasu, a Wy musicie przełączyć wszystkie dźwignie w pomieszczeniu w odpowiedniej kolejności. Dźwignia, którą trzeba przełączyć będzie wydawać dźwięk oraz będzie miała czerwoną lampkę. Kolejność dźwigni jest zawsze taka sama, więc w razie problemów, wystarczy się nauczyć schematu. Bardzo pomaga tutaj Przeskok / Shift, aby szybko poruszać się po hangarze.
    2. Budynek „Dawn of Reason” – aktywuje się jak tylko przełączycie dźwignię przed wejściem. Na ścianach, stołach i innych elementach, będą rozrysowane kolejne cyfry kodu od otwarcia drzwi. Musicie stanąć w odpowiednim miejscu, aby pokazało się całe koło z miejscem na kole oraz kolejnością wpisywania. Macie 4 cyfry do odgadnięcia, w razie porażki musicie wrócić do menu głównego i zacząć jeszcze raz.
    3. Wieżyczki – jeśli jakaś paczka będzie otoczona wieżyczkami, macie kilka możliwości. Zakraść się przy użyciu Eteru / Aether, rozwalić je lub wyciągnąć baterię z kilku, aby nie były w zasięgu paczki. Cokolwiek wybierzecie, musicie być szybcy, ponieważ czas na paczce zaczyna odliczanie jak tylko zbliżycie się do lokacji z wieżyczkami. Jeśli w okolicy są przeciwnicy, najlepiej rozwalić ich z daleka, albo przemknąć się na niewidzialności.
  5. Haul-A-Quinn – zadanie robicie tylko i wyłącznie na mapie Karl’s Bayale w ciągu całego dnia. Nim jednak zaczniecie, najpierw koniecznie musicie poznać szyfr do Paczkomatu. Kod znajduje się w bunkrze Fia, w pomieszczeniu na tablicy, we Fristad Rock – Południe. Na filmiku poniżej możecie zobaczyć dokładną lokalizację kodu. U każdego będzie inny, dlatego nie sugerujcie się innymi filmami czy poradnikami, musicie swój sami znaleźć. Po poznaniu kodu, pora przejść do prawdziwego zadania, które polega na odbudowaniu manekina przy maszynie Haul-A-Quinn. Maszyna znajduje się mniej więcej pomiędzy dwoma wyjściami z tunelu, zaraz na początku. Poniżej opiszę, co musicie zrobić o każdej porze dnia, aby odbudować manekina w jednej pętli.
    1. Karl’s Bay – Poranek – najważniejsze to ocalenie Amadora. Jest to ten gość, który na haku zostaje spuszczony do komory gazowej w Hangarze #2, gdzie jest Harriet. Waszym zadaniem jest uratowanie go, czyli musicie szybko zabić Harriet i wcisnąć przycisk w górę, który znajduje się w kokpicie samolotu (tam gdzie Harriet wydaje przemówienie). Hak zacznie poruszać się w górę, a gość zostanie ocalony. Kolejną rzeczą, którą musicie zrobić w tym dniu, to włożenie baterii do maszyny Haul-A-Quinn. Wystarczy wyciągnąć jedną z dowolnej wieżyczki (jedna znajduje się na dachu, zaraz obok maszyny). Na koniec udajcie się do Paczkomatu i wyślijcie Koło Zaworu do Karl’s BayUciekacie tunelem i przechodzicie do kolejnego kroku.
    2. Karl’s Bay – Popołudnie – udajecie się do budynku z głowami, dość charakterystyczny. W środku będzie otwarte pomieszczenie Amadora, który zostawił na stole głowę manekina. Musicie przenieść ją do maszyny i włożyć na swoje miejsce Teraz idziecie znowu do Paczkomatu, odebrać Koło ZaworuJak już jesteście obok, wysyłacie Niwelator do Karl’s Bay. Bierzecie Koło Zaworu, zanosicie do maszyny i dajecie jej to koło do ręki.
    3. Karl’s Bay – Wieczór – idziecie prosto do Paczkomatu po Niwelator, który zanosicie do manekina i dajecie mu go do ręki. Charlie wypowie jakiś tekst, a Wy zakończyliście kolejną grę.
  6. Yerhva – na mapie Karl’s Bay (dowolna pora) znajduje się budynek z napisem „Queen of Riddles” i maszyną zagadek. Budynek jest bardzo blisko wyjścia z tunelu. W środku jest maszyna, która zada Wam 10 pytań. Musicie odpowiedzieć poprawnie na każde z nich. Poniżej zamieszczam listę pytań i odpowiedzi. Pamiętajcie, że pytania i odpowiedzi mogą różnić się kolejnością, ale odpowiedź zawsze będzie taka sama.
    1. Pytanie: Blackreef oferuje prawdziwą ucztę dla zmysłów. Które transcendentne dzieło góruje nad pozostałymi artystycznymi dokonaniami zdobiącymi wyspę?
      Odpowiedź: Nos, broda i oczy Charliego Montague
    2. Pytanie: Zatoka, skała i zawiły labirynt uliczek Updaam dumnie noszą barwy AEONU, ale architektura zdradza ich historię. Skąd wzięły się wyjątkowe nazwy tych dzielnic?
      Odpowiedź: Wywodzą się z czasów zaginionej rybackiej kolonii
    3. Pytanie: Wijące się i skręcające energie pętli zostały ujarzmione, by obdarzyć nas umiejętnościami wykraczającymi poza nasz biologiczny potencjał. Kto stworzył nasze medaliony i tabliczki?
      Odpowiedź: Każdą z nich opracowała osobiście dr Wenjie Evans
    4. Pytanie: AEON zdobi tę wyspę niczym mieniący się tysiącem barw kalejdoskopowy klejnot, wiszący na szyi największej piękności świata. Co jest celem poszukiwań programu? 
      Odpowiedź: Zwiększenie ludzkiego potencjału oraz oświecenie
    5. Pytanie: Kilka dekad temu wojenni podżegacze igrali z temporalnymi przepływami falującymi wokół Blackreef. Wzniesione przez nich świątynie oznaczone ich znakiem stoją na wyspie po dziś dzień. Jaką nazwę nadali oni swojemu skazanemu na porażkę przedsięwzięciu?
      Odpowiedź: Operacja Horyzont
    6. Pytanie: Z jakiego nasionka wykiełkował AEON?
      Odpowiedź: Ze wspólnych ambicji Harriet Morse, Egora Serlinga i dr Wenjie Evans
    7. Pytanie: Zanurz palce stóp w ciemnej ziemi i poczuj wibracje jej głosu w swoich kościach. Skąd wzięła się nazwa wyspy?
      Odpowiedź: Od przybrzeżnych koralowych formacji
    8. Pytanie: Harriet Morse jest strażniczką bramy, a Blackreef to sama brama. Nad progiem wisi woal. Co odkryjemy, gdy woal się rozstąpi?
      Odpowiedź: Drugą stronę
    9. Pytanie: Przed przybyciem AEONU Blackreef trwało uśpione w lodowej kolebce, oczekując nowego przeznaczenia. Kto wyzwolił lawinę, która na nowo przebudziła wyspę?
      Odpowiedź: Colt Vahn i Egor Serling dążący do dokonania odkrycia
    10. Pytanie: Na przestrzeni wieków Zatoka Karła miała wiele twarzy – większość z nich odeszła w zapomnienie, podobnie jak tajemniczy Karl. Jaka była najnowsza inkarnacja tuż przed tym, jak na Blackreef przybył AEON?
      Odpowiedź: Wojskowa baza powietrzna

Po zrobieniu ostatniej gry, otrzymacie trofeum. Nie muszą one być robione w takiej kolejności jak wyżej, ale jeśli gra wymaga ukończenia jej w jednej pętli, to skupcie się tylko i wyłącznie na niej.

Poniżej filmik z wszystkimi grami:

Ikona osiągnięcia: Gotowanie na gazie</span> / <span>Cooking With Gas
15

Gotowanie na gazie / Cooking With Gas

Grając Coltem, podpal chmurę gazu, gdy ktoś się w niej znajduje. / While playing as Colt, ignite a gas cloud while someone is inside it.

Najszybciej zrobicie to na mapie Updaam – Południe w budynku gry Charliego. Jak tylko wejdziecie głównymi drzwiami, kierujcie się w lewo, będzie tam dół z gazem. Wystarczy w niego strzelić, ponieważ w środku siedzi jeden przeciwnik.

Ikona osiągnięcia: Słodka przewaga</span> / <span>Sugar Crash
10

Słodka przewaga / Sugar Crash

Grając Coltem, wykorzystaj słodycze, aby zyskać taktyczną przewagę. / While playing as Colt, use candy to gain a tactical advantage.

Na mapie Updaam jest sporo automatów z cukierkami (lub cokolwiek co przypomina kulkę). Musicie spowodować, aby na rozsypanych kulkach wywrócił się przeciwnik. Najprościej zrobić to poprzez zwabienie ich jak najbliżej automatów, strzelić w nie, żeby wysypały się kulki i czekać aż któryś wejdzie na nie. Na mapie, zaraz obok jednego wyjścia z tunelu, jest sklep CANDY, w którym jest pełno automatów. Możecie zwabić tam jakiegoś przeciwnika, strzelić we wszystkie możliwe automaty i na pewno się poślizgnie na któryś.

Ikona osiągnięcia: Zysk rezydualny</span> / <span>Residual Earnings
10

Zysk rezydualny / Residual Earnings

Wchłoń ponad 20 000 jednostek rezyduum na jednej mapie. / Absorb more than 20000 Residuum in a map.

Na każdej mapie będą mieniące się przedmioty, które możecie „wchłonąć”, aby otrzymać rezyduum. Wystarczy zbierać każdy napotkany przedmiot i bez problemu wbijecie to trofeum. Na każdej mapie o każdej porze, zawsze są podświetlone te same przedmioty, nie są one losowe, więc możecie utworzyć sobie „ścieżkę” zbierania ich.

Ikona osiągnięcia: Rachu-ciachu</span> / <span>Chop Chop
15

Rachu-ciachu / Chop Chop

Zabij 3 wrogów maczetą w 10 sekund. / Kill 3 enemies with the machete in 10 seconds.

Maczetę dostajecie na starcie gry, a później jest już z Wami cały czas. Wystarczy dorwać 3 przeciwników blisko siebie i naciskać , aby ich zabić przy użyciu maczety. Bardzo dobrym miejscem jest Updaam – Wieczórgdzie po wyjściu z tunelu macie od razu 3 przeciwników obok siebie.

Ikona osiągnięcia: Siła przyzwyczajenia</span> / <span>Old Habits Die Hard
10

Siła przyzwyczajenia / Old Habits Die Hard

Wprowadź na klawiaturze zamka kod 0451. / Enter 0451 at a keypad.

Na dowolnej klawiaturze wystarczy wpisać kod 0451. Co prawda niczego on nie otworzy, ale dostaniecie trofeum.

Ikona osiągnięcia: Nagi zgon</span> / <span>Deathday Suit
25

Nagi zgon / Deathday Suit

Zabij na każdej mapie (niemal) nagą postać. / Kill the (mostly) naked character in each map.

Prawie nagich postaci w grze jest 14, praktycznie na każdej mapie o danej porze jest zawsze jeden (poza dwoma). Musicie go znaleźć i zabić. W przypadku wieczornych pór, będzie pomalowany na zielony kolor. Po zabiciu musicie wrócić do tunelu, aby zapisać progres, ewentualnie dać się zabić aby zresetować pętlę.

Poniżej filmik:

Ikona osiągnięcia: Ups...</span> / <span>Oops
15

Ups... / Oops

Grając Coltem, spraw, by ktoś zginął wskutek upadku. / While playing as Colt, cause someone to fall to their death.

Musicie zrzucić kogoś z takiej wysokości, aby po „wylądowaniu” umarł. Musi uderzyć w ziemię, nie możecie go wyrzucić poza mapę. Jest wiele miejsc, gdzie przeciwnicy przesiadują na dachach czy innych wysokich pozycjach, ale najlepszym wg mnie jest Karl’s Bay – Poranekgdzie na jednym z dachów, niedaleko wyjścia z tunelu, siedzi przeciwnik, które możecie kopnąć.

Wystarczy podejść, sprzedać kopa i trofeum powinno wpaść.