Destiny 2: Forsaken – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Pierwszy dodatek, który wymaga tak wiele czasu do pełnego zaliczenia.

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia 100%: 9/10
  • Liczba trofeów: platynax0zlotox0 x2 x8
  • Liczba trofeów offline: 0
  • Liczba trofeów online: 10
  • Minimalna liczba przejść: Fabuła + Raid + spora ilość pomniejszych rzeczy
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia 100%: 100 – 300 godzin (sporo zależy od szczęścia + ekipy na raid)

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

Jak zawsze, najpierw wypiszę przydatne wskazówki nim w ogóle zaczniecie swoją przygodę z najnowszym dodatkiem. Sporo z tych wskazówek nie jest związanych z pucharkami, a po prostu z samą grą i różnych aktywnościami. Mogą one pomóc osobą, które mają zamiar zostać z grą na dłużej:

  • Wszelkie zasady panujące w grze, podział engramów, itd. opisałem w poradniku podstawki Destiny 2, który również znajdziecie na stronie. Jeśli jesteście nowymi graczami, zalecam najpierw przeczytanie tamtego poradnika, a przynajmniej wstępu.
  • Dreaming City, czyli Śniące Miasto charakteryzuje się swoją zmiennością. Co tydzień następuje zmiana skażenia (małego do dużego) i wraz z nowym tygodniem pojawiają się nowe misje, bossowie na studni, bounty, itd. Są 3 tygodnie, gdzie 3 tydzień to największe skażenie i tylko wtedy można wykonać niektóre rzeczy, jak np. egzotyczny quest na łuk, albo zdobyć egzotyczny quest na broń od Driftera.
  • Do momentu wbicia 500 poziomu light, nie róbcie żadnych zadań na  Potężny Engram (Powerful Engram) . Zanim zrobicie fabułę oraz wbijecie 50 poziom to zostanie Wam już niewiele do 500. Najszybciej dobijecie do 500 poprzez robienie publicznych eventów, szturmy, crucible, gambit, zadania na poszukiwanie od Spidera, itd. Chodzi o to, że w grze jest tzw. “soft-cap” na 500, czyli do tego poziomu light będą lecieć wszelkie niebieskie przedmioty. Powyżej tego poziomu możecie podnosić light tylko i wyłącznie poprzez zdobywanie Potężnych Engramów, ponieważ ze zwykłych przedmiotów więcej już nie poleci.
  • Reset codziennych aktywności (bounty, wyzwania codzienne) następuje zawsze o godzinie 19:00. W przypadku aktywności tygodniowych (nightfall, flashpoint, wyzwania tygodniowe) jest to każdy wtorek o godzinie 19:00.
  • W grze są 3 nowe podklasy, każdą z nich odblokujecie poprzez zdobycie egzotycznego przedmiotu “Seed of Light / Ziarno Światła” . Na każdą podklasę potrzebujecie osobny, więc ogólnie potrzeba 3 na jedną postać. Haczyk polega na tym, że każdą część zdobywa się w innym miejscu, a dokładnie to:
    • 1 część – do zdobycia podczas fabuły, nie do pominięcia
    • 2 część – do zdobycia za 2 oraz 3 poziom Blind Well (studnia)
    • 3 część – do zdobycia za pokonanie pierwszego bossa na raidzie oraz za złożenie daru w 3 tygodniu skażenia Śniącego Miasta
  • Wspomniana powyżej Studnia, czyli Blind Well, to nowa wersja eskalacji z poprzedniego dodatku. Dostępna tylko i wyłącznie na terenie Śniącego Miasta (Dreaming City) i na szczęście tylko w jednym stałym miejscu. Do odpalenia są 3 poziomy, do każdego potrzebujecie coś w rodzaju klucza, który kupicie u Petry. Każdy kolejny poziom wymaga wyższego poziomu light, gdzie: 1 poziom to 520, 2 poziom 540, 3 poziom 560 oraz wersja heroiczna to 580. Wersję heroiczną studni odpalicie tylko i wyłącznie po ukończeniu 3 poziomu oraz włożeniu “Niestabilnego Ładunku”. Pojawią się nowi bossowie, którzy wymagają znacznie wyższego poziomu niż cała reszta. Za pierwsze ukończenie dostaniecie potężny engram, za każde kolejne już niewiele więcej niż w poprzednich poziomach.
  • Pamiętajcie, żeby nie usuwać setów od Shaxxa, Zavali oraz Driftera! Chodzi o to, że są dodatkowe zadania, które wymagają wygrania każdej z tych aktywności w pełnym secie, który jest do niej przypisany. Dlatego nie usuwajcie tych elementów pancerza. Wszystkie przedmioty, które wchodzą w skład setu możecie sprawdzić w menu Kolekcji.
  • Codziennie dostajecie dodatkowy buff (na każdą postać osobno), dzięki któremu macie możliwość zdobycia “Prime Engram / Wyborny Engram”. Buff daje szansę, że może polecieć z dowolnego przeciwnika w grze, ale większa szansa jest przy tych mocniejszych (najlepiej Ci z żółtym paskiem). Engram ten działa tak samo jak Potężny, czyli wyrzuca sprzęt na wyższy poziom niż nasz (do maksymalnie +5 względem naszego obecnego). Po podniesieniu engramu, buff znika i trzeba czekać do 19:00 na pojawienie się nowego. Jeśli dobrze widziałem to buff działa wstecz, czyli jeśli nie graliście przez kilka dni to będziecie mogli zdobyć tyle samo engramów w jeden dzień (jeśli oczywiście macie czas i siły, żeby tyle farmić).
  • Nie ma cudownego sposobu na egzotyki, a wszelkie “cudowne farmy” z filmików na YouTube to tylko i wyłącznie kolejne sposoby na pokonywanie mocniejszych przeciwników w grze, żadna filozofia i odkrycie Ameryki. Na chwilę obecną drop egzotyków jest żenująco niski, dlatego zdobycie 10 nowych egzotyków to będzie nie lada przeprawa i spora ilość godzin, przynajmniej do momentu kiedy Bungie znów da łatwiejszą możliwość ich pozyskania.
  • Xur nie sprzedaje nic nowego, przynajmniej w momencie pisania poradnika, dlatego też wybieracie się do niego głównie z zamiarem nadrabiania starych zaległości. Póki co do niczego innego się nie przydaje…

 

Poradnik:

braz Rosnąca legenda / Legends Grow
Zdobądź 5 000 punktów Triumfu. / Earn 5,000 Triumph points.

Triumfy to nowość w dodatku Forsaken. Część z Was może je znać z poprzednich części, gdzie Bungie udostępniało na jakiś czas kilka trudnych osiągnięć do wbicia. Tym razem wygląda to podobnie, z tym że Triumfy są na stałe i jest ich znacznie więcej. Triumfy można podejrzeć w menu, na zakładce Triumfy. Każde osiągnięcie jest oceniane w skali punktowej, od 0 do 50, albo nawet i więcej. Triumfy są podzielone na 7 kategorii:

  • Konto
  • Miejsca Docelowe
  • Wydarzenia
  • Gambit
  • Tygiel
  • Straż Przednia
  • Wiedza

Kategorie triumfów w grze.

By zdobyć pucharek musicie wbić 5,000 punktów. Jest to bardzo proste zadanie, wręcz banalnie proste, szczególnie jeśli graliście we wszystkie poprzednie części + DLC, ponieważ osiągnięcia z tamtych gier są wliczane tutaj. Pamiętajcie, że każdy triumf po zdobyciu czy pierwszym zalogowaniu się do gry, trzeba ręcznie odhaczyć! Dopóki tego nie zrobicie to nie dostaniecie punktów!

Dam Wam kilka wskazówek, które triumfy wbijać i czym się kierować podczas grania, aby jak najszybciej wbić 5,000 punktów:

  • Jeśli jesteście nowymi graczami to grajcie od początku podstawki Destiny 2, potem dlc Curse of Osiris, Warmind, a na końcu Forsaken. Nie pomijajcie żadnego elementu gry, a już tym bardziej nie wykorzystujcie boostera do poziomu 30, ponieważ automatycznie odznacza fabułę z poprzednich dodatków jako zrobione. Dzięki temu wbijecie już spokojnie ponad 5000 punktów. W przypadku graczy powracających czytajcie dalej.
  • Gdy ukończycie fabułę z Forsaken + otworzycie Śniące Miasto i nadal nie będziecie mieć 5,000 punktów (raczej mało prawdopodobne) to skupcie się na jednym trybie przez jakiś czas, np. Gambit, albo Tygiel. Jest tam również sporo bardzo łatwych triumfów do wbicia.
  • Skoro przy Śniącym Mieście jesteśmy, to spora część zadań jest ukryta, np. zdobycie 10 skrzynek, gdy stopień zakażenia miasta jest najniższy, potem średni, itd. Do tego podczas questów od Petry można wykonać dodatkowe triumfy, np. podczas questu “Silnik Wyroczni / Oracle Engine”, w drodze do punktu docelowego, na skałce jest ukryty mini-boss, za ubicie którego jest dodatkowy triumf. Takich smaczków w Śniącym Mieście jest sporo, a większość wciąż została jeszcze nieodkryta przez graczy.
  • Używajcie jak najwięcej swojego Supera i zabijajcie jak najwięcej i jak najszybciej, ponieważ wiele osiągnięć jest właśnie z tym związana. Jak wbijecie już te najłatwiejsze z jednej klasy to zmieńcie na drugą, itd.
  • Na mapach, a szczególnie w Lost Sectorach pojawili się nowi przeciwnicy, którzy mają w swojej nazwie oznaczenie “WANTED / POSZUKIWANY”. Przeważnie część z nich jest potrzeba do zrobienia zadań u Spidera oraz do triumfów. Także jeśli jakiegoś widzicie to nie omijajcie go tylko spróbujcie zabić.
  • Co tydzień dostępne są 3 różne Nocne Szturmy (Nightfalle), za każdy z nich dostaniecie również osobny triumf.
  • Codziennie pojawiają się również heroiczne wersje misji fabularnych, do wyboru jest bodajże 5 różnych misji. Za ukończenie misji, gdzie znajduje się boss na końcu również są triumfy.
  • Jeśli macie swoją ekipę to grajcie z nimi jak najwięcej, ponieważ wszystko idzie znacznie szybciej. Wiem, że nie odkryłem Ameryki nie starajcie się robić wszystkiego solo na siłę.

Obecnie po ponad 100 godzinach normalnej gry i wbijaniu powoli poziomu light mam już ponad 20,000 punktów, także jeśli nie jesteście niedzielnymi graczami to spokojnie sobie dacie rady (zresztą w przypadku tego pucharku nawet Ci niedzielni sobie poradzą 🙂 ).

 

braz Egzotyczny / Exotique
Zbierz 10 egzotycznych broni lub pancerzy Porzuconych. / Collect 10 Forsaken Exotic weapons or armor.

W przypadku tego pucharku mógłbym wkleić jakiegoś prześmiewczego gifa, albo mema… Dlaczego? Ponieważ drop nowych egzotyków jest tak rzadki, że w momencie pisania tego poradnika jeszcze nikt na świecie nie zdobył 10 nowych egzotyków… Po około 100 godzinach gry mam raptem 3 nowe egzotyki, także tego… Przypominam, że chodzi tylko i wyłącznie o egzotyki z oznaczeniem najnowszego dodatku Forsaken, cała reszta się nie wlicza do tego osiągnięcia. W dodatku, tak jak opis mówi, do pucharku zaliczane są tylko i wyłącznie bronie i pancerze, cała reszta w postaci Sparrowów, Ghostów, itd. nie ma znaczenia.

Do pucharku wliczają się tylko i wyłącznie egzotyki z takim oznaczeniem (logo Forsaken).

Najgorsze w tym pucharku jest to, że jest on uzależniony od całkowitej losowości gry. Bungie mocno przykręciło kurek z egzotykami i możecie zapomnieć o łatwym zdobywaniu żółtych itemków. Poniżej napiszę Wam kilka wskazówek, które powinny odrobinkę pomóc przy mozolnym wbijaniu tego pucharku, jednak najważniejsza wskazówka to po prostu grać, grać i jeszcze raz grać, nie ma jednego cudownego sposobu na 10 egzotyków 🙁

  • Egzotyk obecnie może wylecieć dosłownie zewsząd, od najzwyklejszego mobka, poprzez skrzynki ze szturmów, po meczach w tyglu, oddawaniu bounty, a na skrzynkach raidowych i bossach kończąc. Im trudniejszy przeciwnik czy aktywność tym większa szansa na egzotyka, jednak nie dajcie się zwieść, jest ona minimalna…
  • Zalecam granie 3 postaciami i robienie nimi cotygodniowych aktywności (jeśli macie powyżej 500 lighta), ponieważ Wasza szansa na kolejne egzotyki wzrasta trzykrotnie.
  • W grze są póki co 2 egzotyczne questy, 3 ma dojść później. Pierwszy quest jest na “Ace of Spades / As Pik”, który otrzymacie po ukończeniu fabuły, zaś drugi na “Chaperon / Opiekun”, który dostaniecie po wejściu do Śniącego Miasta. Questy wymagają jednak nieco zaangażowania, szczególnie w Tyglu, ale nie są jakoś przesadnie trudne.
  • Xur obecnie nie sprzedaje żadnych nowych egzotyków! Cały czas posiada rzeczy z podstawki oraz poprzednich dodatków. Nie wiadomo kiedy Bungie da możliwość kupowania nowych egzotyków, ale obserwujcie go ponieważ na pewno kiedyś to zrobią.
  • Nie sugerujcie się również “cudownymi farmami” z YouTube’a, ponieważ większość z nich opiera się na staniu w miejscu i strzelaniu do tego samego przeciwnika. Grając tym sposobem Wasza szansa na egzotyki jest dokładnie taka sama jakbyście grali normalnie i robili jakąkolwiek inną aktywność. Jak już pisałem, szansa na drop egzotyka jest wszędzie, więc po co marnować czas w jednym miejscu?
  • Codziennie dostajecie buff na zdobycie “Wybornego Engramu / Prime Engram”. Na szczęście działa on wstecz i jeśli nie graliście przez parę dni to możecie nadrobić ilość engramów do ilości dni, które przegapiliście. Jest również pewien trik związany z tym buffem, ponieważ normalnie znika on w momencie, gdy podniesiecie swój engram. Jednak jeśli go nie podniesiecie i będzie grać dalej, to engram poleci na pocztę, a buff zostaje. Jednak Bungie ostrzega przed tym sposobem, ponieważ buff działa również do przodu, czyli jeśli w jednej dzień narobicie np. 7 engramów to przez kolejny tydzień możecie się spodziewać sporej posuchy 🙂
  • Gdy będziecie mieć już ekipę na raid to otwierajcie ukryte skrzynki, ponieważ mają one bardzo dużą szansę na egzotyka (przynajmniej jedna osoba z 6 zawsze coś wyciąga). W przyszłości postaram się wrzucić filmik z tymi skrzynkami.

Na chwilę obecną są to moje jedyne rady odnośnie egzotyków. Drop jest tak losowy i tak niski, że nie jestem w stanie Wam dać jakiejkolwiek innej rady niż po prostu grać, grać i jeszcze raz grać, a w końcu zdobędziecie te 10 egzotyków. Zapewne Bungie w przyszłości nieco popuści pasa i ludziom szybszą możliwość zdobywania żółtego sprzętu, ale na chwilę obecną sprawa wygląda tak jak wygląda.

 

braz Przypieczętowane / Seal the Deal
Zdobądź Pieczęć Triumfów. / Complete a Triumph Seal.

Prawdopodobnie najbardziej czasochłonny pucharek w grze, którego na chwilę obecną nie ma jeszcze nikt na świecie. Pieczęć Triumfów to nic innego jak swego rodzaju zbiór kilkunastu wybranych triumfów z danej kategorii, które po zdobyciu dodają nam nową nazwę przed nickiem w grze. Póki co mamy 6 różnych pieczęci, ale w grze widać już miejsce na 7, która wciąż jest nieodkryta i niew wiadomo czego może dotyczyć, plotki mówią o którymś z nadchodzących eventów. W każdym razie, poniżej wrzucam listę pieczęci:

  • Najazdy
    • Ukończ wyzwanie Rytuał przywoływania.
    • Ukończ najazd „Ostatnie życzenie”.
    • Ukończ wyzwanie Wstęp wzbroniony.
    • Ukończ wyzwanie Wieczna walka.
    • 10 razy złup skrzynie w najeździe „Ostatnie życzenie”.
    • Ukończ wyzwanie Mistrz koloseum.
    • Ukończ najazd „Ostatnie życzenie” z pełną drużyną ogniową złożoną ze znajomych z klanu.
    • Ukończ wyzwanie Siła pamięci.
    • Ukończ wszystkie potyczki najazdu z drużyną ogniową złożoną wyłącznie z podklas słonecznych.
    • Wypowiedz 10 życzeń w najeździe „Ostatnie życzenie”.
    • Ukończ wszystkie potyczki najazdu z drużyną ogniową złożoną wyłącznie z podklas elektrycznych.
    • Ukończ wszystkie potyczki najazdu z drużyną ogniową złożoną wyłącznie z tej samej klasy Strażników.
    • Ukończ najazd „Ostatnie życzenie” w wersji Bieg Petry.
    • Ukończ wszystkie potyczki najazdu z drużyną ogniową złożoną wyłącznie z podklas próżniowych.
    • Ustaw 5 sztandarów najazdu „Ostatnie życzenie”.
  • Śniące Miasto
    • Zdobądź odznakę Miejsca docelowe: Śniące Miasto
    • Pokonaj Sikariis, Plagę Studni, w Ślepej Studni w Śniącym Mieście.
    • Tajemniczy Triumf
    • Zbierz wszystkie kości ahamkary w Śniącym Mieście.
    • Tajemniczy Triumf
    • Pokonaj Inomina, Plagę Studni, w Ślepej Studni w Śniącym Mieście.
    • Zdobądź pełny zestaw pancerza Rozmarzonego Świtu w Śniącym Mieście.
    • Tajemniczy Triumf
    • Pokonaj Cragur, Plagę Studni, w Ślepej Studni w Śniącym Mieście.
    • Tajemniczy Triumf
    • Tajemniczy Triumf
  • Wiedza
    • Splątany Brzeg – Ukończ tę księgę wiedzy
    • Tajemniczy Triumf
    • Uldren Sov – Ukończ tę książkę wiedzy
    • Opowieści Duchów – Ukończ tę książkę wiedzy
    • Ten, którego zwali Cayde – Ukończ tę książkę wiedzy
    • Włóczęga – Ukończ tę książkę wiedzy
    • Marasenna – Ukończ tę książkę wiedzy
    • Śniące Miasto – Ukończ tę książkę wiedzy
    • Variks Lojalny – Ukończ tę książkę wiedzy
    • Przebudzeni Rafy – Ukończ tę książkę wiedzy
  • Tygiel
    • Zdobywaj rangi Waleczności we wszystkich sezonach (10 rang)
    • Zresetuj swoją rangę waleczności w jednym sezonie
    • Zdobądź nagrody w formie broni za osiągnięcie rangi chwały „Sława” w wielu sezonach
    • Zdobądź maksymalną premię za serię zwycięstw chwały w dowolnym sezonie
    • Osiągnij rangę Waleczności „Legenda” w dowolnym sezonie
    • Zdobądź maksymalną premię waleczności za serię zwycięstw w dowolnym sezonie
    • Osiągnij rangę chwały „Legenda” w dowolnym sezonie
    • Zresetuj swoją rangę Waleczności w każdym sezonie
    • Zdobywaj rangi chwały we wszystkich sezonach
    • Osiągnij rangę „Legenda” w wielu sezonach
  • Gambit
    • Zdobądź odznakę Gramy na serio
    • Wygrywaj mecze Gambitu przeciwko wszystkim rasom wrogów
    • Jako najeźdźca pokonaj czterech wrogich Strażników w jednym najeździe
    • Wrzucić 100 okruchów bez umierania
    • Pokonaj priorytetowe cele (takie jak poszukiwani wrogowie) ze wszystkich gatunków wrogów
    • Wygraj mecz Gambitu, mając na wyposażeniu w każdym miejscu broń Gambitu
    • Odłóż 38 lub więcej okruchów w jednej rundzie
    • Zrobienie egzotycznego questa na broń
    • Pokonaj najeźdźcę w Gambicie, gdy ma aktywną superzdolność
    • Zresetuj swoją rangę niesławy w Gambicie
    • Pokonaj 40 wrogów w jednym meczu, nie umierając
  • Miejsca docelowe
    • Zdobądź odznakę Miejsca docelowe: Czerwona Wojna
    • Zdobądź odznakę Miejsca docelowe: Klątwa Ozyrysa i StrategOS
    • Zdobądź odznakę Miejsca docelowe: Porzuceni
    • Zapoluj na poszukiwanych zbiegów z Więzienia Starszych w utraconych sektorach na Io
    • Ukończ heroiczne przygody na Io
    • Zapoluj na zbiegów z Więzienia Starszych w utraconych sektorach w EMS
    • Zapoluj na poszukiwanych zbiegów z Więzienia Starszych w utraconych sektorach w EMS – Alpha
    • Zapoluj na poszukiwanych zbiegów z Więzienia Starszych w utraconych sektorach w EMS – Bravo
    • Zapoluj na poszukiwanych zbiegów z Więzienia Starszych w utraconych sektorach w EMS – Charlie
    • Ukończ wszystkie heroiczne przygody w EMS
    • Zapoluj na poszukiwanych zbiegów z Więzienia Starszych w utraconych sektorach na Tytanie
    • Ukończ heroiczne przygody na Tytanie
    • Zapoluj na poszukiwanych zbiegów z Więzienia Starszych w utraconych sektorach na Nessusie
    • Ukończ heroiczne przygody na Nessusie
    • Zapoluj na poszukiwanych zbiegów z Więzienia Starszych w utraconym sektorze na Merkurym
    • Ukończ heroiczne przygody na Merkurym
    • Zapoluj na poszukiwanych zbiegów z Więzienia Starszych w utraconych sektorach na Marsie
    • Ukończ heroiczne przygody na Marsie
    • Eksploruj utracony sektor Jaskinia trapera na Splątanym Brzegu
    • Eksploruj Turbinę wilczego okrętu na Splątanym Brzegu
    • Eksploruj Dok Majestatu na Splątanym Brzegu
    • Eksploruj Stocznię AWO-43 na Splątanym Brzegu
    • Odkryj wszystkie utracone sektory w Śniącym Mieście

Jak widać powyżej, sprawa nie jest prosta. Każde powyższe zadanie wymaga sporo czasu i zaangażowania. Jak pisałem już wcześniej, część z nich nie została jeszcze w ogóle odkryta, dlatego też wpis “Tajemniczy Triumf”. Jak tylko zostaną one odkryte to zaktualizuje listę. Zwróćcie jeszcze uwagę na wpisy związane z odznakami Miejsc Docelowych. Jest to nic innego jak posiadanie legendarnego sprzętu z poszczególnych miejsc, a ile macie już zdobyte to zależy od tego ile graliście i jak bardzo Wam zależało na zbieraniu setów z danego miejsca.

Poniżej opiszę pieczęcie, na które warto zwrócić uwagę i które wydają się być tymi najbardziej realnymi do zdobycia w miarę najkrótszym czasie:

 

 GAMBIT

Obecnie najbardziej realną do zrobienia pieczęcią jest Gambit. Co nie znaczy, że będzie ona łatwa, jest kilka triumfów, które mogą spędzać sen z powiek, ale o tym zaraz. Jest to nowy tryb, więc wymaga sporo grania, a przy tym będzie leciał Wam sprzęt z tego trybu za każdą rangę i losowo za każdy mecz, także już uzupełniacie odznakę. Do tego reszta zadań robi się tak naprawdę sama w czasie, ponieważ chodzi głównie o zdobywanie odpowiedniej liczby okruchów, albo ubicie bossów każdej rasy. Wyzwanie może sprawiać włożenie 100 okruchów bez umierania (ukryty triumf) lub zabicie 4 przeciwników podczas inwazji. Czyli tak jak opis mówi, musicie wbić do środka i zabić 4 gości, a macie na to 30 sekund. Nie muszą to być różni przeciwnicy, jeśli ktoś zdąży się podnieść to możecie go zabić drugi raz i też zostanie on zaliczony. Póki co najlepszą bronią dla inwazji jest Sleeper Simulant, który ma tak ogromny auto-aim, że szok, jednak w najbliższym czasie Bungie ma go znacznie zmniejszyć i pewnie przestanie już tak wymiatać. Innymi broniami wartymi uwagi, dla inwazji, mogą być: Polaris Lance, Queenbreakers’ Bow oraz cokolwiek z czym czujecie się dobrze. Możecie ich nawet zabijać na superze, byle tylko padali. Oczywiście nie będę Wam mówił, żeby grać w ekipie bo szansa na wygranie większa oraz duże większe zgranie. Poza tym trzeba zresetować rangę przynajmniej 1 raz, a do tego potrzeba 15,000 punktów. Im więcej wygrywacie pod rząd tym szybciej to leci. Nie zapominajcie również o bounty od Driftera, które również dają punkty. Być może w przyszłości pojawią się weekendy z podwójny punktami Infamy / Niesława, dlatego warto obserwować informacje w grze (pojawi się zapewne po zalogowani, gdy to nastąpi).

Poniżej opiszę każdy wymagany triumf i dodam kilka wskazówek, które mogą się Wam przydać:

  • Zdobądź odznakę Gramy na serio – trzeba ukończyć odznakę związaną stricte z Gambitem. Zaliczają się do niej wszystkie pancerze, bronie, statek, ghost oraz sparrow. Rzecz jasna wszystko z tego trybu. Egzotyczna broń, która jest powiązana z Gambitem również jest wliczana do tej odznaki. Jak ją zdobyć opisałem w jednym z poniższych triumfów.
  • Wygrywaj mecze Gambitu przeciwko wszystkim rasom wrogów – trzeba wygrać mecz z każdą dostępną w grze rasą. Na początku każdego meczu Drifer losuje Wam losowych przeciwników. Musicie wylosować każdą rasą i w dodatku wygrać mecz. Rasy wymagane do triumfu to: Scorn, Cabale, Falleni, Vex oraz Hive.
  • Jako najeźdźca pokonaj czterech wrogich Strażników w jednym najeździe – jak sam opis mówi, musicie wbić do drużyny przeciwnej gdy portal będzie otwarty (po wrzuceniu kolejno 25, 50 i gdy przeciwnicy uruchomią pradawnego bossa) i zabić 4 przeciwników. Nie muszą to być różni, może to być gracz, który zdążył się zrespić i wrócić na mapę, zalicza go tak samo. Po ubiciu 4 za jednym wejście zostaniecie przeniesieni na swoją mapę. Co gorsza, trzeba to zrobić 3 razy, aby zaliczyło triumf!
  • Wrzucić 100 okruchów bez umierania – triumf co prawda brzmi groźnie, ale jest na niego sposób. Przede wszystkim wystarczy, że jedna osoba z Waszej ekipy wrzuci 100 okruchów bez upuszczania ani jednego i każdy będzie miał zaliczone! Można umrzeć, gdy nie ma się nic na ręce, jeśli jednak osoba odpowiedzialna za zbieranie 100 padnie z okruchami to trzeba to robić od nowa. Najlepiej podzielić się, żeby cały czas zbierały tylko 2 osoby, a reszta im pomagała. W momencie inwazji te 2 osoby muszą się schować, a pozostała 2 ich ochraniać (najlepiej uciekać na swój respawn).
  • Pokonaj priorytetowe cele (takie jak poszukiwani wrogowie) ze wszystkich gatunków wrogów – priorytetowe cele pojawią się rzadko podczas meczów, głównie w 2 i 3 rundzie (jeśli jest dogrywka). Gdy taki obiekt pojawia się na mapie to Drifter Was o tym powiadomi. Przeciwnik charakteryzuje się białą aurą i żółtym paskiem zdrowia. Do zaliczenia triumfu trzeba ubić priorytetowe cele każdej rasy, czyli: Scorn, Cabale, Falleni, Vex oraz Hive.
  • Wygraj mecz Gambitu, mając na wyposażeniu w każdym miejscu broń Gambitu  – tak jak opis mówi, musicie założyć 3 gambitowe bronie i wygrać mecz.
  • Odłóż 38 lub więcej okruchów w jednej rundzie – dobrze jest robić to ze znajomymi i po prostu się podzielić kto zbiera, a kto pomaga tylko przy zabijaniu. Jeśli będziecie wszyscy naraz zbierać to wszystko się wydłuża i narażacie się, gdy wpadnie najeźdźca do Was. Pamiętajcie, że chodzi o jedną rundę, a nie o cały mecz! W dodatku trzeba to zrobić 5 razy, aby zaliczyć triumf.
  • Zrobienie egzotycznego questa na broń – by w ogóle dostać questa na egzotyczną broń z Gambitu musicie ubić rzadkiego bossa, który może się pojawić losowo na koniec każdej rundy. Jest to serwitor znany z ostatniej walki w fabule dodatku Forsaken. Gdy będziecie mieć to szczęście i go zobaczycie to nie napalajcie się. Najpierw trzeba wyczyścić trochę otoczenie, a później zwracać uwagę, czy małe czarne kulki nie robią dodatkowej tarczy bossowi. Zdejmiecie ją tylko i wyłącznie poprzez rozwalanie tych czarnych kulek (robią charakterystyczne połączenie z bossem). Gdy tylko zdejmiecie tarczę to walicie wszystkim co macie. Po ubiciu bossa dostaniecie egzotycznego questa, którego trzeba zrobić, aby dostać egzotyczną broń.
  • Pokonaj najeźdźcę w Gambicie, gdy ma aktywną superzdolność – trzeba zabić gościa, który do Was wbija i w dodatku jest na superze. Nieważne czym Wy go zabijecie, najważniejsze jest to, żeby on padł kiedy jest odpalony. Do triumfu trzeba zrobić to 10 razy.
  • Zresetuj swoją rangę niesławy w Gambicie – reset rangi można zrobić po wbiciu 15,000 punktów. Zbierajcie i róbcie bounty od Driftera oraz wyczekujcie na wydarzenia z podwójnymi punktami Infamy / Niesławy. Jak już wbijecie 15,000 punktów to trzeba najechać na ikonkę Gambita na mapie, przytrzymać kwadrat i gotowe. Dostaniecie karteczkę, którą trzeba oddać Drifterowi, a ten uraczy Was jakimś ciekawym przedmiotem.
  • Pokonaj 40 wrogów w jednym meczu, nie umierając – triumf nie jest trudny, ale trzeba być ostrożnym. Przede wszystkim chodzi tylko i wyłącznie o zabijanie, dlatego nie zbierajcie zbyt dużo okruchów, ponieważ im więcej macie tym większe prawdopodobieństwo, że padniecie podczas inwazji. Nie wpadajcie również w grupę modów, wszystko trzeba czyścić z co najmniej średniego dystansu. Nawet najlepsze shoty wystarczają tylko na chwilę. Medal trzeba wbić 3 razy, aby dostać ten triumf.

 

 DREAMING CITY / ŚNIĄCE MIASTO

Kolejną pieczęcią, na którą warto zwrócić uwagę to Śniące Miasto. Podobnie jak Gambit, jest to nowe miejsce, w którym spędzicie sporo czasu, a przy tym spora część wbije się sama. Większość triumfów do pieczęci jest związana ze Studnią, czyli Blind Well. Chodzi o ubijanie cotygodniowego głównego bossa na poziomie heroicznym. Co tydzień następuje zmiana, więc trzeba mieć to na uwadze (oczywiście bossowie powrócą, wszystko działa na zasadzie rotacji). Poziom heroiczny (rekomendowany light to 580) na studni można włączyć tylko i wyłącznie po ukończeniu Poziomu 3, a następnie szybkim włożeniu Niestabilnego Ładunku (kupujemy u Petry) w środek studni. Zaraz po tym pojawi się informacja, że odpalono poziom heroiczny i pojawi się boss. Jak pisałem, co tydzień pojawia się nowy boss, a każdy charakteryzuje się osobną strategią, którą pokrótce opiszę poniżej:

  • Boss #1 – Sikariis– 2 bossów, którzy pojawią się na okręgu w okół studni (tam gdzie pojawiają się ogry na poziomie 2 i 3). Trzeba najpierw zdjąć mu tarczę, żeby zadawać obrażenia, a by ją zdjąć trzeba strzelać w wybuchowe mobki blisko niego. Pojawią się co jakiś dokładnie pod ich nogami. Jeśli graliście w poprzednią część Destiny to na pewno pamiętacie podobną mechanikę na Court of Oryx. Po prostu wybuchy od małych mobków mają ściągać tarczę bossowi, a gdy tylko zejdzie cała to następuje faza DPS’u.
  • Boss #2 – Cragur – duży ogr, któremu najpierw trzeba zbić tarczę, aby móc w ogóle zadawać obrażenia. By to zrobić, trzeba zabijać elitarnych przeciwników, którzy pojawiają się w 3 strefach. Najpierw po lewej stronie pojawią się 2 wiedźmy. Po ich zabiciu pojawią się relikty, które trzeba podnieść i rzucić w bossa, aby zbijać mu tarczę. Relikty można dodatkowo naładować poprzez rzucanie go do partnera (maksymalnie 5 podań). Maksymalnie naładowany relikt zdejmuje praktycznie całą tarczę za jednym razem. Kolejni elitarni przeciwnicy to 2 ogry, pojawiają się po prawej stronie, a ostatni to 2 knighty, które pojawią na środku przy wejściu. Po tym następuje ta sama rotacja. Po zbiciu tarczy bossowi macie ograniczony czas na bicie, ponieważ tarcza mu się zaraz odnowi. Jeśli macie dobry DPS to się wyrobicie za jednym razem, jeśli nie to trzeba powtórzyć powyższą kombinację raz jeszcze.
  • Boss #3 – Inomina – chyba najprostszy boss z całej trójki. Jest to kopia bossa z ostatniej misji dodatku Forsaken, czyli latający anus. Kluczem podczas walki z nim jest rozwalanie czarnych blightów, które pojawią się na mapie i robią mu tarczę. Dopiero po rozwaleniu ich tarcza zniknie i można bić bossa. Nic ponadto, z ogarniętą ekipą pada w dosłownie minutę.

Poza studnią, kolejnym triumfem jest zdobycie 16 kości ahamkary. Jest to nic innego jak zwykła znajdźka. Rozsiane są po całym terenie i bardzo skrzętnie ukryte. Póki co chyba nikt nie zdobył jeszcze wszystkich, ponieważ co tydzień zmienia się miejsce związane z Wyzwaniem Wzniesienia / Ascendant Challenge, a kilka z nich było właśnie tam. Pozostała część jest ukryta i nie wiadomo jeszcze gdzie się dokładnie znajduje. W pewnym momencie nastąpi reset aktywności i pewnie wtedy ludzie w końcu odnajdą wszystkie lokacje. Co tydzień następuje zmiana bossów na studni, miejsce Wyzwania, pozycje skrzynek, itd. Mamy 3 wersje skażenia Śniącego Miasta i podczas każdego tygodnia mamy nieco inne aktywności. Dlatego podczas szukania poszczególnych rzeczy musicie zwrócić uwagę, w którym tygodniu skażenia są one dostępne.

 

POZOSTAŁE

Na chwilę obecną, Gambit oraz Śniące Miasto to pieczęcie, na których skupiam się najbardziej bo wydają się najprostsze oraz najszybsze. Jeśli jesteście totalnymi zapaleńcami możecie próbować swoich sił w Tyglu, gdzie trzeba nie tyle grać, grać i grać w oba tryby (Szybka Gra i Rywalizacja), ale również wykonać bardzo trudne questy na wyjątkowe bronie (hand cannon, pulse, miecz). Pomóc mogą weekendy z podwójnymi punktami w Tyglu, ale zdarzają się one bardzo rzadko. Początkowo myślałem, że pieczęć związana z Lore / Wiedza, będzie tą najprostszą ponieważ odnosi się tylko i wyłącznie do wpisów fabularnych, głównie związanych ze znajdźkami. Jednak jest zupełnie inaczej, ponieważ spora część z nich wpada losowo za różne aktywności, np. za publiczne eventy, lost sectory, itd. Nie wiem czy jest to związane z ubijaniem ponownie poszczególnych bossów, jednak ilość wpisów jest tak dużo w tej pieczęci, że na chwilę obecną odpuściłem. Może jak ktoś dokładnie rozpracuje wszystkie pieczęcie to będzie się temu można dokładnie przyjrzeć, póki co są prostsze i bardziej przejrzyste do zdobycia. Ostatnie pieczęcie, czyli Najazdy oraz Miejsca Docelowe są tak czasochłonne, że szok. W przypadku raidu mamy wyzwania takie jak ukończenie całego raidu z ekipą klanową, albo przy użyciu tylko i wyłącznie jednej klasy i podklasy. Zabawa na cholernie długie godziny. Co do Miejsc Docelowych to jak pisałem wcześniej, związane są ze sprzętem z każdego miejsca w grze. Sprzęt możemy wylosować z engramów u NPC na danej lokacji, albo kupić za materiały, gdy wylosujemy daną ilość engramów. Potrzeba sporo żetonów, a to wiąże się ze sporą ilością grania w każdej lokacji. Ja osobiście odpuściłem, pomimo że grałem w podstawkę bardzo dużo.

 

braz Niezly styl / Fashion Statement
Zdobądź odznakę Kolekcji. / Complete a Collections Badge.

Odznaki znajdziecie w menu Kolekcji, po prawej stronie ekranu. Odznaki to po prostu kilka kategorii przedmiotów z różnych miejsc w grze. Przykładowo macie odznakę “Egzotyki: Czerwona Wojna”, która polega na zdobyciu wszystkich egzotyków dostępnych w podstawce Destiny 2. W skład wchodzą tylko i wyłącznie bronie i pancerze dla danej klasy. Co prawda odznaka dzieli się na każdą klasę osobno, ale wystarczy uzupełnić jedną dowolną klasę, aby zdobyć pucharek. Podobnie jak w pozostałych trofeach, trzeba głównie grać, grać i jeszcze raz grać.

Poniżej opiszę w miarę proste i najszybsze do zdobycia odznaki:

 

 EGZOTYKI: CZERWONA WOJNA

Najprostsza i najszybsza mimo wszystko wydaje się właśnie odznaka związania z egzotykami z podstawki Destiny 2, czyli wyżej wspominania “Egzotyki: Czerwona Wojna”. Jeśli jesteście powracającymi graczami i sporo graliście w podstawkę, to ten pucharek powinien Wam wpaść zaraz po odpaleniu gry, bo pewnie już macie wymaganą ilość egzotyków. W odznace tej jest do zdobycia 29 sztuk, z czego spora część wpadnie podczas robienia podstawowej fabuły. Dodatkowo co tydzień pojawia się Xur, który posiada 4 różne egzotyki z podstawki, Curse of Osiris oraz Warmind. Do tego możecie kupić egzotyczny engram, który wyrzuca Wam egzotyczny przedmiot, którego jeszcze nie macie. Na chwilę obecną Xur nie sprzedaje egzotyków z najnowszego dodatku Forsaken. Być może w momencie czytania poradnika jest już inaczej, ale póki co Xur oferuje jedynie “starocie”.

 

 MIEJSCA DOCELOWE: PORZUCENI

Kolejną odznaką, która może się wydawać w miarę prosta i szybka jest “Miejsce Docelowe: Porzuceni”. Odznaka ta skupia się tylko i wyłącznie na legendarnych przedmiotach z najnowszego dodatku, czyli bronie + pancerze. Podobnie jak wyżej, wystarczy zdobyć pancerze dla jednej klasy, żeby zaliczyło. Odznaka ta jest warta zainteresowania ponieważ i tak spędzicie w dodatku sporo godzin, a przy tym większość przedmiotów wypadnie po drodze, nawet z prostych aktywności typu publiczne eventy czy losowych legendarnych engramów.  Do zdobycia jest 25 przedmiotów, czyli jeszcze mniej niż w powyższej. Jeśli chcecie zwiększyć swoje szanse na legendarne przedmioty jeszcze bardziej to wykonujcie wszystkie aktywności tygodniowe + codzienne. Do tego bierzcie bounty od różnych NPC, które również oferują Potężny Engram oraz Legendarny Engram, ponieważ z nich macie chyba największą szansę na legendarne przedmioty z dodaktu.

 

 MIEJSCA DOCELOWE: ŚNIĄCE MIASTO

Kolejna nowa lokacja oraz kolejna odznaka z nią związana. Podobnie jak w poprzedniej, wystarczy zdobyć legendarne przedmioty związane tylko i wyłącznie z tą lokacją. Minusem tej odznaki jest to, że kilka przedmiotów wciąż jest ukrytych i nie wiadomo czy mają bardzo rzadki drop czy po prostu pojawią się w przyszłości zadania na nie (np. statek, sparrow czy ghost). Mogą być związane z ubiciem wszystkich bossów na poziomie heroicznym studni, albo odkryciu ukrytych skrzynek przy każdym stopniu skażenia miasta. Skoro o skażeniu miasta mowa, to pamiętajcie że co tydzień następuje rotacja przeciwników, zadań oraz bossów na studni. Sporo aktywności i przedmiotów jest związana z poszczególnymi zmianami i trzeba po prostu pilnować. Jak będę miał więcej informacji i Bungie w końcu udostępni nam wszystko co trzeba to zaktualizuje ten wpis.

Pozostałe odznaki wymagają już znacznie większej ilości grania, także nie warto sobie nimi głowy zawracać, szczególnie jeśli jesteście świeżymi graczami. Starsi gracze mają łatwiej z tego powodu, że zdobyty wcześniej sprzęt jest wliczany już do odznak. Każdy kto grał sporo może dostać trofeum zaraz po pierwszym zalogowaniu się. Hardkorowcy w PVP mogą skupić się na odznace związaną tylko i wyłącznie z tym trybem, podobnie jak Gambit, który również wymaga sporej ilości godzin. Same odznaki nie byłyby problemem, gdyby nie ukryte wpisy, które są wymagane, a wciąż nie wiadomo kiedy będą dostępne. O Gambicie już krążą plotki, że zostanie udostępniony egzotyczny quest na hand cannona, więc istnieje spora możliwość, że ukryty wpis dotyczy właśnie tej broni.

 

braz Serce Przebudzonych / Heart of the Awoken
Wkrocz do Śniącego Miasta. / Enter the Dreaming City.

Śniące Miasto będziecie mogli odblokować dopiero po ukończeniu głównej fabuły dodatku Porzuceni / Forsaken. Dostaniecie informację, żeby zgłosić się do Petry, od której dostaniecie egzotyczny talizman “Awoken Talisman”. Wymaga on kilku kroków do ukończenia, aby go w pełni uaktywnić i móc odblokować misję fabularną, która da Wam dostęp do Śniącego Miasta.

 Zrobienie talizmanu składa się z kilku kroków:

  • Część 1 – zrobić 3 Lost Sectory
    • W sercu pajęczej sieci – Lost Sector w “Jetsam of Saturn”
    • Kryjówka korsarzy – Lost Sector w “Thieves Landing”
    • Rzadkie zielone miejsce – Lost Sector w “Four-Horn Gulch”
  • Część 2 – nabić 100% poprzez zabijanie Taken’ów / Pochwyconych (polecam robić to na szturmie “Lost in Shadows / Zagubieni w cieniach”)
  • Część 3 – musicie ukończyć publiczny event “Ether Harvest” na lokacji “Four-Horn Gulch”. Jest to nowy event, który wymaga zabicia 3 elitarnych przeciwników (z żółtym paskiem), a na końcu bossa. Nie trzeba robić wersji heroicznej tego eventu, wystarczy go ukończyć i wziąć udział w zabiciu 3 elit.
  • Część 4 – odblokujecie fabularną misję, którą po prostu trzeba ukończyć. Na końcu wejdziecie do Śniącego Miasta, co nadal będzie częścią misji. Gdy już zrobicie wszystko to nowa lokacji będzie już do Waszej dyspozycji.

Pucharek dostaniecie jak tylko wejdziecie do miasta jeszcze w trakcie trwania misji. Jednak, żeby w pełni odblokować miasto to musicie ukończyć misję!

 

braz Egzotyczna podróż / An Exotic Journey
Ukończ zadanie przedmiotu egzotycznego. / Complete an Exotic Quest.

Na chwilę obecną, w grze są 2 egzotyczne questy, trzeci ma się dopiero pojawić i ma być związany z Gambitem. Jednak póki co skupmy się na tym co jest dostępne.

 

 Ace of Spades / As Pik

Quest stanie się dostępny dopiero po ukończeniu głównej fabuły dodatku Porzuceni / Forsaken. Zaraz po ukończeniu należy udać się na Wieże i do Gunsmitha, który da Wam pierwszy krok do questa. Poniżej opisze wymagane kroki do zrobienia, aby zdobyć świetny hand cannon jakim jest Ace of Spades:

  • Krok #1 – należy zabijać przeciwników bądź najeźdźców przy użyciu hand cannonów
  • Krok #2 – zabij 250 przeciwników na szturmach przy użyciu hand cannonów
  • Krok #3 – zabij 25 przeciwników w Tyglu precyzyjnym strzałem (polecam broń Karmazyn / Crimson)
  • Krok #4 – otworzyć 4 skrzynki Cayde’a rozsiane po 4 miejscówkach
  • Krok #5 – ukończyć misję “Ace in the Hole”, która wymaga otwarcia 10 skrzynek
  • Krok #6 – odwiedź Gunsmitha na Wieży i odbierz nagrodę

 

 Chaperon / Opiekun

Quest na egzotycznego shotguna stanie się dostępny po odblokowaniu Śniącego Miasta. Egzotyczne zadanie wpadnie Wam automatycznie jak tylko ukończycie ostatnią misję, która odblokowuje miasto. Gdy tylko to zrobicie należy spełnić kilka kroków, aby odblokować shotguna:

  • Krok #1 – odwiedź Amandę Holiday na Wieży
  • Krok #2 – zabij 20 przeciwników przy użyciu shotguna w Tyglu
  • Krok #3 – zdobądź zabicia przy użyciu żywiołu Arc (Elektryczność), Solar (ogień) i Void (próżnia). Broń tutaj może być dowolna, jednak najbardziej polecam zabijać przy użyciu supera, ponieważ wpada najwięcej punktów. Pamiętajcie też, że śmierć odejmuje Wam 1% z każdego przebiegu do momentu aż w pełni nie napełnicie danego paska.
  • Krok #4 – zabij 20 graczy w trybie Gambit (jako najeźdźca, albo najeżdżającego)
  • Krok #5 – wróć do Amandy i odbierz swoją nagrodę

 

  Malfeasance

Jeden z najbardziej denerwujących egzotycznych questów, głównie za sprawą losowości, przez którą możecie otrzymać quest bardzo późno, albo bardzo wcześnie. Chodzi o pojawienie się rzadkiego bossa podczas meczu Gambita (zamiast pradawnego) i zabicie go zanim zrobi to drużyna przeciwna. Nie dość, że boss pojawia się mega rzadko, to jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, że przeciwnicy będą przeszkadzać i to mocno. Bungie już zapowiedziało zmiany i częstsze występowanie bossa.

  • Krok #1 – Zabić rzadkiego bossa podczas meczu gambitu. Pojawi się zamiast pradawnego i wygląda dokładnie jak ostatni boss z fabuły dodatku Forsaken (latający anus). Pamiętajcie o rozwalaniu czarnych kulek, które robią mu tarczę!
  • Krok #2 – Pokonać 25 przeciwników z żółtym paskiem rasy Taken / Pochwyconych (najlepiej na studni w 3 tygodniu skażenia Śniącego Miasta).
  • Krok #3 – Ukończyć trudniejszą wersję szturmu “The Corrupted”, który jest na 580 lighta.
  • Krok #4 – Włożyć odpowiednią ilość okruchów podczas meczów gambita. Upuszczenie okruchów jest podwajane, także jeśli upuścicie np. 15 okruchów to quest odejmie Wam 30, itd. Najlepiej wkładać bezpiecznie po 5 góra 10 okruchów.
  • Krok #5 – Zabić 25 graczy w gambicie oraz rozwalić cały team (4 osoby) podczas jednej inwazji. Może to też zrobić ktoś z Waszej drużyny, ale zabicia całego teamu w ten sposób trzeba zrobić 3 razy.

 

 Wish Ender

Na chwilę obecną jest to najtrudniejszy egzotyczny quest w grze. Wymaga lighta na poziomie minimum 580, a najlepiej 590, albo i 600. Do tego można go zrobić tylko i wyłącznie w 3 tygodniu skażenia Śniącego Miasta.

  • Krok #1 – w każdym 3 tygodniu następuję faza pełnego skażenia Śniącego Miasta. Tylko wtedy otwiera się portal do nowej lokacji “Shattered Throne” (znajduje się w miejscówce Confluence). Jest ona na 590 lighta i naprawdę można ją uznać za prawdziwą aktywność końcową. Całość przypomina mały raid dla 3 osób i wymaga sporej koordynacji oraz komunikacji. Poniżej opiszę kilka faz, które trzeba przejść, aby dostać się do wymagane miejsca, czyli posągu Sjur Eido, od którego otrzymamy kolejną misję:
    • Faza #1 – będziecie w lokacji, na której pojawiają się grupki przeciwników w różnych miejscach, a po zabiciu przeciwnika z żółtym paskiem pojawi się znaczek. Jest 7 takich lokacji, a ostatnia znajduje się na środku (przyszliście od tego miejsca). Gdy rozwalicie ostatnią grupkę to w podłodze otworzy się przejście do kolejnej fazy tego etapu.
    • Faza #2 – jest to prosta faza, która polega na przejściu na drugą stronę pomieszczenia przez wąskie gzymsy. Przygotujcie sobie snajperkę, ponieważ pojawią się tutaj ogry, które będą Was zrzucać.
    • Faza #3 – wejdziecie teraz do pomieszczenia, w którym nie odnawia się energia i nie można używać podwójnego skoku. Mówiąc krótko, musicie przeć non-stop przed siebie i rozwalać pojedyncze mobki, które pojawią się przed Wami. Na końcu dojdziecie do balkonu, z którego trzeba zeskoczyć.
    • Faza #4 – tutaj przyjdzie pora na walkę z dużym ogrem. Kluczem jest zabijanie wiedźm po bokach pokoju, które upuszczają buffa. Kto pierwszy naładuje buffa do x4 musi go wbić w jedną z podświetlonych platform na środku. Ogr teraz nie będzie miał tarczy i można go bić. Gdy zjedziecie ogra to udajecie się do kolejnego pomieszczenia.
    • Faza #5 – po zabiciu ogra podchodzicie do posągu i oddajecie talizman. W zamiast pojawi się Wam informacja, że dostaliście nową misję, jednak nie znajdziecie jej nigdzie na mapie.
  • Krok #2 – Na Tangled Shore / Splątany Brzeg, lecicie do lokacji całkiem po prawej stronie (Four-Horn Gulch). Pojawi się tam ukryta misja, którą musicie ręcznie odpalić. Misja ta jest krótka i wymaga ubicia 3 bossów na małej arenie. Jest tutaj sporo chaosu, ale sama walka nie jest aż taka trudna, szczególnie jeśli macie już level co najmniej 580. Po zabiciu 3 bossów dostaniecie 3 żetony.
  • Krok #3 – Wracacie do lokacji Shattered Stone, z tym że teraz musicie ręcznie odpalić kolejnych bossów, aby naładować żetony:
    • Boss #1 – znajduje się w pierwszej lokacji. Trzeba udać się całkiem na lewo, wskoczyć na głowę posągu, a stamtąd prosto na coś w rodzaju okrągłego balkonu. Znajdziecie tam relikt w kształcie orba. Musicie go zabrać i wbić na podobnej lokacji, która znajduje się po drugiej stronie wcześniejszego posągu. Jak wbijecie tam orba to pojawi się 2 bossów. Po zabiciu naładujecie pierwszy żeton.
    • Boss #2 – wystarczy iść cały czas tak jak prowadzi nas etap. W lokacji z wąskimi gzymsami trzeba wbić orb po prawej stronie pomieszczenia (sam orb znajduje się na początku, po prawej stronie za kolumną). Kolejny orb znajduje się w kolejnym pomieszczeniu, czyli tam gdzie mamy wyłączone odnawianie energii oraz brak podwójnego skoku. Orb znajduje się we wnęce po prawej stronie, zaraz na samym początku jak tylko wejdziecie. Trzeba przenieść orb na sam koniec tej lokacji i wbić go do jednego z posągów, gdy spadniecie z balkonu. Jeśli wszystko poszło dobrze, to za rozwalonym mostem otworzą się drzwi, a za nimi pojawi się 2 boss. Zabijcie go i macie 2 żeton.
    • Boss #3 – najtrudniejszy boss z całego etapu, ponieważ wymaga walki, gdy duży ogr cały czas jest na mapie. Przebieg walki jest podobny jak w poprzednim podejściu, czyli bijecie wiedźmy, ładujecie buffa do x4 i wbijacie go do jednej z podświetlonych platform. Teraz gdzieś w pomieszczeniu pojawi się minotaur, którego trzeba ubić. Po ubiciu wypadnie z niego orb, który trzeba wbić po lewej stronie całego pomieszczenia. Gdy to zrobicie pojawi się 3 boss w formie ogra. Musicie najpierw go rozwalić, żeby naładować żeton, a potem zająć się dużym ogrem, aby móc przejść dalej.
  • Krok #4 – Podchodzicie do posągu Sjur, wrzucacie 3 naładowane żetony i egzotyczny łuk jest Wasz.

Po zrobieniu jednego z powyższych questów otrzymacie pucharek. Nie musicie robić dwóch, wystarczy dowolny, który uznacie za łatwiejszy.

 

braz Gra o wysoką stawkę / High-Stakes Play
Wygraj mecz Gambitu. / Win a Gambit match.

Gambit to zupełnie nowy tryb w dodatku “Porzuceni / Forsaken”. Dla mnie jedna z najlepszych rzeczy jaka spotkała nowe rozszerzenie! Charakteryzuje się on mieszanką trybów PvE oraz PvP, gdzie dwa zespoły po 4 osoby rywalizują na małych arenach, ale nie widzą siebie nawzajem. Głównym zadaniem jest zdobywanie okruchów z zabitych przeciwników i wrzucanie ich do banku, aby wysłać blokera do drużyny przeciwnej. Im więcej wrzucimy za jednym razem tym lepiej (5 mały bloker, 10 średni, 15 duży). Co 25 okruchów otwiera się portal do drużyny przeciwnej, ale może z niego skorzystać tylko i wyłącznie jedna osoba, dlatego warto mieć kogoś w drużynie kto lubi tryb PvP. Zadaniem najeźdźcy jest zabicie graczy z drużyny przeciwnej, a najlepiej tych, którzy aktualnie mają na sobie sporą ilość okruchów (najlepiej celować w 15 jeśli są). Najeźdźca ma 30 sekund na terenie przeciwnika i sporo zależy od tego czy uda mu się kogoś ubić czy nie. Po wbiciu łącznie 75 okruchów pojawią się tzw. Pradawny, czyli boss. To jego zabicie skutkuje wygraniem rundy. Jednak nim zaczniecie bić bossa, musicie najpierw ubić jego support, czyli 2 wiedźmy, które koło niego krążą, inaczej boss będzie znacznie trudniejszy do ubicia. Pamiętajcie też, że gdy wezwiecie już bossa to portal do Was będzie się otwierał non-stop co minutę. Jak tylko zobaczycie, że ktoś do Was wskoczył to zalecam cofkę do miejsca, gdzie zaczynacie zabawę na danej mapie i polować na najeźdźcę. Rund w Gambicie jest 3, także trzeba wygrać 2 z nich, aby dostać puchar. Nie będę ukrywał, że granie tutaj z ogarniętą ekipą i informowanie się nawzajem o przeciwnikach, gdzie pojawił się najeźdźca, itd. to po prostu klucz do zwycięstwa.

Poniżej dam Wam kilka wskazówek do tego trybu, które mogą pomóc w przyszłych meczach:

  • Grajcie w zespole i zdecydujcie kto będzie wchodził do portalu. Najeźdźca powinien mieć dobrą broń na dystans, albo po prostu być dobrym w PvP (no shit Sherlock!). Obecnie Sleeper Simulant nie ma sobie równych, ale lada chwila ma dostać nerfa na auto-aim, który w momencie pisania jest po prostu potężny. Innymi broniami wartymi uwagi mogą być wszelkie scouty (karabin zwiadowczy) oraz snajperki. Możecie również próbować lecieć na pałę z shotgunem, ale jeśli traficie na ogarniętą ekipę to ściągną Was szybciej niż zdążycie dobiec.
  • Osoby, które odpowiadają za zbieranie okruchów, powinny zaopatrzyć się w dobry shotgun (Badlander albo Ikelos). Nic tak nie kosi przeciwników jak pompa w twarz 🙂 Odpuście używanie scoutów, ponieważ obecnie są beznadziejne. Świetnym wyznacznikiem Wasze poziomu jest mały test. Jeśli w przeciągu 10 sekund jesteście w stanie ubić co najmniej 4 przeciwników to jest dobrze (oczywiście bez użycia supera czy umiejętności, bo te nie zawsze są pod ręką). Jeśli będziecie mieć problem to trzeba coś zmienić.
  • Ustalcie sobie z grubsza taktykę na okruchy. Jeśli jesteście naprawdę szybcy to zbierajcie minimum po 10, a najlepiej 15 od samego początku i zróbcie im sajgon za jednym razem. Jeśli nie czujecie się na siłach to warto wbić na początku co najmniej 2 małe blokery za 5 okruchów, a potem skupić się już na większych ilościach.
  • Nie podbierajcie okruchów osobom, którym brakuje dosłownie kilka sztuk do 15! Tracicie przez to czas i szansę na wygraną, bo taka osoba może szybciej wbić 15, wysłać dużego blokera, a przy tym uniknąć zlikwidowania przez najeźdźcę.
  • Używajcie portali na mapie! Wiele osób popełnia ten błąd i traci czas na bieganie, kiedy można szybko wskoczyć w portal i przenieść się na drugą stronę mapy.
  • Nie wbiegajcie w tłum przeciwników! Kolejny błąd, który popełnia wiele osób. Gambit to nie patrol, tutaj mobki zabiją Was dosłownie kilkoma strzałami, a te mocniejsze mają Was na góra 2-3 hity. Najpierw kroicie z małego dystansu i nigdy nie dajcie się oflankować. Priorytetem powinni też być przeciwnicy tacy jak: Hydra (Vex), Chieftain (Scorn), Wieżyczka (Cabale) oraz Shriekery (Falleny). Jeśli ich nie rozwalicie szybko to zrobię to one, ponieważ kroją niemiłosiernie mocno, dlatego każda ekipa powinna najpierw rozwalić właśnie tych przeciwników jeśli tylko się pojawią.
  • W momencie przyzwania ostatniego bossa, portal jest otwierany co minutę (albo nawet krócej) już do końca gry. Działa to oczywiście w dwie strony, dlatego też osoba odpowiedzialna za wbijanie do środka powinna w tym momencie skupić się tylko i wyłącznie na tym, ponieważ zabijanie graczy z drużyny przeciwnej, w momencie gdy mają już bossa, powoduje leczenie go. Im więcej osób zabije Wasz najeźdźca tym bardziej uleczy bossa przeciwników i zwiększy Wasze szanse na wygraną.
  • Oszczędzajcie supery na bossa. Nic dodać nic ująć, supery odpalacie jednocześnie, w momencie gdy padną 2 wiedźmy i najlepiej jak zniknie najeźdźca (albo go zabijecie). Wtedy pełna w bossa i walicie czym popadnie.
  • Jeśli podczas bicia bossa wpada najeźdźca to chowajcie się na Wasze respa! Im bardziej się cofniecie tym lepiej, ponieważ musi on przebyć znacznie dłuższą drogę, a i Wy będziecie wiedzieć doskonale skąd przyjdzie, ponieważ prowadzi tam tylko jedna droga. Uważajcie jedynie jak odpali supera, wtedy ktoś musi zmarnować swojego, aby postawić kontrę, ewentualnie puścić w niego celną rakietę.
  • Nie zabierajcie heavy ammo Waszemu najeżdżającemu! Jeśli Wasza osoba, która wbija w portal potrzebuje heavy ammo to jej go nie zabierajcie! Heavy ammo zawsze pojawia się na środku areny w dwóch miejscach (przeważnie na przeciwko siebie). Jeśli widzicie, że amunicja jest dostępna to po prostu dajcie znać koledze, żeby sobie zabrał. Nie róbcie wiochy i nie podbierajcie mu jej.

 

braz Zapada ciemność / Darkness Falls
Pokonaj bossa Porzuconych w nocnym szturmie. / Defeat a Forsaken Nightfall Boss.

Mówiąc krótko, trzeba po prostu zrobić Nightfalla (Nocny Szturm), który został dodany wraz z nowym dodatkiem. Na chwilę obecną są 4 nowe szturmy, 3 z Tangled Shore (Splątany Brzeg) oraz 1 z Dreaming City (Śniące Miasto). Poniżej wstawiam dokładną listę szturmów, które wliczane są do tego pucharku:

  • Warden of Nothing – Tangled Shore (Splątany Brzeg)
  • The Hollowed Lair – Tangled Shore (Splątany Brzeg)
  • The Corrupted – Dreaming City (Śniące Miasto)

Sprawa się trochę komplikuje, ponieważ Nightfall nie posiada matchmakingu (musicie mieć swoją ekipę) oraz rekomendowany light to 540. Poniżej 520 naprawdę odradzam wszelkie próby, bo lepiej przeznaczyć ten czas na wbijanie potężnych engramów niż męczyć się z jednym szturmem i wrócić po prostu później. Pamiętajcie, że zawsze możecie użyć karty od Xura, na której możecie sobie zmieniać modyfikacje po swojemu. Aby było łatwiej, można ustawić wzmocnienie dowolnego żywiołu (najlepiej zdecydujcie z ekipą jaki) oraz wzmocnienie broni ciężkiej, aby boss padł jak najszybciej. Do pucharku wystarczy zabić ostatniego bossa na Nightfallu, nie musicie robić dodatkowo 100,000 punktów, za które również jest potężny engram.

Regularnie co wtorek, od godziny 19:00, dostępne są 3 różne Nocne Szturmy, gdzie tylko jeden z nich jest z nowego dodatku i wlicza się do trofeum.

 

srebro Wszystko zostało powiedziane / Nothing Left to Say
Ścigaj Uldrena oraz Fanatyka do Strażnicy i zakończ swoją misję. / Pursue Uldren and the Fanatic to the Watchtower, and finish what you started.

Pucharek nie do pominięcia. Dostaniecie go po prostu za ukończenie głównej fabuły dodatku.

Pierwsza misja w dodatku wymaga minimum 330 lighta, więc mniej więcej od 320 można startować. Pierwsza misja pojawi się na Tangled Shore / Splątanym Brzegu, reszta będzie się pojawiać w miarę progresu fabuły.

 

srebro Życzenia pomyślności / Wishing for the Best
Ukończ najazd „Ostatnie życzenie”. / Complete the “Last Wish” Raid.

Opis pojawi się jak tylko dokładnie opanuję każdą fazę raidu. Z czasem będą pojawiać się opisy pod kolejnych bossów.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Dodatek do poradnika udostępniło Activision.
image_pdfŚciągnij w PDF!