Disciples: Liberation nie posiada trudnego zestawu trofeów, ale zejdzie nam przy grze dość sporo czasu. Czekają nas bowiem minimum dwa przejścia. Warto tylko rzucić okiem na kilka trofeów, by mieć je z głowy. Większość rzeczy wiąże się z wątkiem fabularnym i napotkanymi towarzyszami. Żaden pucharek jednak nie powinien okazać się wymagający. Platyna jest w zasięgu także i graczy niezaznajomionych z turowymi strategiami.
Krok po kroku:
Pierwszą dość ważną rzeczą, jaką trzeba poruszyć, jest fakt, iż posiadacze wersji Deluxe gry będą mieli łatwiej ze zdobyciem trofeum The Nightmare of Your Enemies. Wiąże się to z posiadaniem specjalnego kryształu zwiększającego liczbę otrzymywanych punktów doświadczenia. Bez niego zdobycie wymaganego 80. poziomu może okazać się możliwe dopiero w drugim przejściu gry przy jednoczesnym ukończeniu wszelkich zadań pobocznych i pokonaniu praktycznie wszystkich możliwych grup przeciwników.
Jeśli chodzi o trofea możliwe do przegapienia, to mamy ich dość sporo, jednak z uwagi na konieczność dwukrotnego przejścia gry – w razie czego możliwe będzie ogarnięcie przegapionego trofeum w drugim podejściu.
Ogólne porady:
- Często wykonujmy szybki zapis przy pomocy przycisku . Najlepiej przed każdą rozmową z NPC, by nie zepsuć sobie np. zadań dla towarzyszy.
- Warto też dokonać manualnego zapisu gry na osobnych slotach przed kluczowymi momentami fabularnymi, o których gra nas informuje. Można będzie potem z nich skorzystać, gdyby się okazało, że pominęliśmy jakiś pucharek.
- Czas działa na naszą korzyść. Gra jest tak skonstruowana, że surowce do ulepszania naszego zamku, sprzętu czy jednostek generują się automatycznie, gdy mamy odpaloną grę. Musimy tylko je odbierać. By to zrobić wchodzimy do zamku, wybieramy opcję Gather Resources i tam klikamy w przycisk Gather.
KROK I – Ukończenie gry w normalnym trybie
Podczas pierwszego przejścia gry polecam przede wszystkim sobie ogarnąć kilka wymienionych niżej pucharków, by zwyczajnie mieć je później z głowy. Nie musimy kończyć tu wszystkich zadań pobocznych czy toczyć wszelkich walk, bo jeśli nie mamy wersji Deluxe – poziom 80. i tak najpewniej będzie poza naszym zasięgiem.
- Hey, Big Spender – staramy się inwestować zgromadzone złoto w zamku. Możemy uczyć się zaklęć, kupować i ulepszać jednostki oraz sprzęt.
- Conjuring Your Destiny – podczas walk starajmy się jak najczęściej rzucać zaklęcia. Możliwe jest to tylko podczas tury naszej głównej postaci.
- Oh La La – wystarczy pamiętać, by podczas gry zawsze wybierać dialogi z serduszkiem.
- All’s Fair in Love and War – analogicznie jak wyżej.
- Didn’t See You Coming – do tego trofeum warto zostawić jakiś słabszy oddział w krainie Grayleaf i w późniejszej części gry wrócić, by ich załatwić nim zdążą się ruszyć. Choć są też inne opcje wymienione w opisie pucharka.
KROK II – Ukończenie gry w trybie Liberation
Tryb Liberation nieznacznie różni się od zwykłego przejścia gry. Ponownie startujemy tę samą historię nieulepszoną postacią. Istotną różnicą są nowe dialogi oznaczone ikonką zegara. ZAWSZE je wybierajmy, bo dodają one nam punkty szacunku u wszystkich frakcji, co znacznie ułatwia zdobycie pucharków związanych z frakcjami i ulepszeniem zamku. Kolejną rzeczą jest tutaj możliwość umieszczenia w oddziale wszystkich bohaterów, gdy w pierwszym przejściu mogliśmy wybrać tylko dwóch. Warto to zrobić, gdyż bohaterowie nie giną w walce, a ich umiejętności są potężniejszymi od jednostek, których są odpowiednikami. I z czasem zyskują zdolności ultimate.
- Keep Your Friends Close oraz Keep Your Enemies Closer zgarniemy wybierając wspominane dialogi oznaczone ikonką zegara.
- Zaliczamy tu wszystkie pucharki związane z towarzyszami. Jeśli zdobyliśmy je w poprzednim przejściu i tak trzeba te zadania ogarnąć do 80. poziomu, a poza tym warto tu korzystać z oddziału bohaterów.
- Zgarniamy legendarny sprzęt do One Woman Army i ulepszamy przynajmniej jeden przedmiot do 5 poziomu, by uzyskać Friendly to Inanimate Objects.
- Jeśli nie wbiliśmy wcześniej, możemy w późniejszej fazie gry dokonać zapisu manualnego i resetując punkty ulepszeń w zamku kolejno powbijać: The Way of the Warrior, One With the Lifestream oraz Best of Both Worlds.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Avyanna the Liberator
Earn every trophy.
Platynowy pucharek. Zgarniemy go, jak uporamy się z pozostałymi.
Welcome to Yllian
Complete the Prologue.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu prologu gry.
Rebel Rouser
Finish the main story of the Plains of Widows.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego Plains of Widows.
Waker of the Dead
Finish the main story of Grayleaf.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze Grayleaf.
Champion of the Pits
Finish the main story of Heurik.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze Heurik.
Mountain Climber
Finish the main story of the Whitelands.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze The Whitelands.
Child of Iron and Sky
Finish the main story of Veranto'or.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze Veranto’or.
Planeswalker
Finish the main story of Wotan's Grave.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze Wotan’s Grave.
Titanslayer
Finish the main story of the Path of Flesh and Flame.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze The Path of Flesh and Flame.
Unsuccessful Negotiator
Finish the main story of Atellean.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze Atellean.
The Twilight Twins Come Home
Finish the main story of the Lows.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze The Lows.
Council Controller
Finish the main story of Queen's Nest.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze Queen’s Nest.
Keeper of the Forge
Finish the main story of Barat Nor.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze Barat Nor.
Last Bastion of Life
Finish the main story of the Return to the Castle Hale.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze The Castle Hale odwiedzanym po raz drugi.
The Old World Ends
Finish the main story of the Nexus.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu wątku fabularnego na obszarze The Nexus.
So Begins the Epoch of Heathens
Face the being at the Altar of Ascension.
Wpadnie po pokonaniu finalnego bossa. Warto jednak zaznaczyć, iż boss ten jest dostępny dopiero na końcu gry w trybie Liberation, który odblokowuje się po jednorazowym ukończeniu gry. Dodatkowym czynnikiem, który musimy spełnić, by ta walka się pojawiła to konieczność wybierania nowych dialogów oznaczonych ikonką zegara. Jeśli takie się pojawią to ZA KAŻDYM RAZEM musimy je wybierać.
Seasoned Commander
Win 100 battles.
Kumulacyjne trofeum związane z bitwami. Wpadnie po zwycięstwie w 100 starciach. Nie musimy się tym specjalnie przejmować, bo spokojnie wpadnie nam podczas zdobywania pozostałych trofeów.
Hey, Big Spender
Invest 100,000 gold in Yllian.
Pucharek związany z szastaniem pieniędzmi w naszej twierdzy. Powinno nam wpaść spokojnie już podczas pierwszego przejścia gry, o ile nie będziemy celowo strasznie skąpić. Złoto zdobywamy znajdując je w otwartym świecie, dostając za misje czy też wpada regularnie z kopalni. A wydawać je możemy na ulepszanie budynków, badanie nowych zaklęć, rekrutację i ulepszanie jednostek czy kupowanie i ulepszanie sprzętu.
Time Traveler
Load from a previous quicksave.
Trofeum związane z bardzo przydatną mechaniką szybkiego zapisu. Dokonujemy go wciskając . Potem wystarczy tylko wczytać ten zapis, by otrzymać pucharek. Szybkiego zapisu warto używać na wszelki wypadek przed każdą rozmową z napotkanymi bohaterami, by w razie czego móc podejść do niej inaczej.
Conjuring Your Destiny
Cast 100 spells.
Zaklęcia podczas starcia może rzucać tylko Avyanna, gdy jest jej tura. Magia jest dostępna już od początku gry i możemy z niej korzystać niezależnie od klasy postaci. Z tym, że wybierając maga będziemy po prostu mieli dostępne potężniejsze zaklęcia. Rzucamy je przy pomocy przycisku . Możemy wybrać z koła dostępnych lub przeglądać je wszystkie w księdze.
Some Legends Are True
Acquire your first legendary item.
Legendarne przedmioty otrzymamy dopiero w końcowej fazie gry. Chyba, że jesteśmy w posiadaniu wersji Deluxe. Tam mamy już od początku w ekwipunku kryształ zwiększający zdobywane doświadczenie i jest on klasy legendarnej. Pucharek wpada po wyekwipowaniu pojedynczego takiego przedmiotu. Zobacz opis: One Woman Army.
The Way of the Warrior
Complete the Warrior skill tree.
W każdym momencie gry, będąc w naszej twierdzy, możemy na nowo rozdać punkty umiejętności wybierając opcję Reassign Skills. Kosztuje to nas pewną ilość złota zależną od tego, ile razy już z niej korzystaliśmy. Warto sobie zapisać grę i wtedy zdobyć pucharki za konkretną ścieżkę rozwoju, a potem wczytać grę i rozlosować wszystko, jak nam wygodnie. Pamiętajmy jednak, że mag będzie nam potrzebny do trofeum This Might Be Overkill.
Zaliczenie ścieżki wojownika wiąże się z odblokowaniem pasywnych mocy:
- Wanted – odblokuje się po wydaniu 10 punktów w drzewku wojownika.
- Fervor – odblokuje się po wydaniu 25 punktów w drzewku wojownika.
- Second Wind – odblokuje się po wydaniu 40 punktów w drzewku wojownika.
One With the Lifestream
Complete the Magic skill tree.
W każdym momencie gry, będąc w naszej twierdzy, możemy na nowo rozdać punkty umiejętności wybierając opcję Reassign Skills. Kosztuje to nas pewną ilość złota zależną od tego, ile razy już z niej korzystaliśmy. Warto sobie zapisać grę i wtedty zdobyć pucharki za konkretną ścieżkę rozwoju, a potem wczytać grę i rozlosować wszystko jak nam wygodnie. Pamiętajmy jednak, że mag będzie nam potrzebny do trofeum This Might Be Overkill.
Zaliczenie ścieżki maga wiąże się z odblokowaniem pasywnych mocy:
- Far Spell – odblokuje się po wydaniu 5 punktów w drzewku maga.
- Arcane Overflow – odblokuje się po wydaniu 20 punktów w drzewku maga.
- Twin Cast – odblokuje się po wydaniu 35 punktów w drzewku maga.
Best of Both Worlds
Complete the Nephilim skill tree.
W każdym momencie gry, będąc w naszej twierdzy, możemy na nowo rozdać punkty umiejętności wybierając opcję Reassign Skills. Kosztuje to nas pewną ilość złota zależną od tego, ile razy już z niej korzystaliśmy. Warto sobie zapisać grę i wtedy zdobyć pucharki za konkretną ścieżkę rozwoju, a potem wczytać grę i rozlosować wszystko jak nam wygodnie. Pamiętajmy jednak, że mag będzie nam potrzebny do trofeum This Might Be Overkill.
Zaliczenie ścieżki nephlima wiąże się z odblokowaniem pasywnych mocy:
- Leadership – odblokuje się po wydaniu 10 punktów w drzewku nephalima.
- Godly Presence – odblokuje się po wydaniu 20 punktów w drzewku nephalima.
- Twilight Pulse – odblokuje się po wydaniu 30 punktów w drzewku nephalima.
The Nightmare of Your Enemies
Reach Level 80.
Posiadacze wersji Deluxe gry będą mieli łatwiej ze zdobyciem tego pucharka. Wiąże się to z posiadaniem specjalnego kryształu zwiększającego ilość zdobywanych punktów doświadczenia. Jeśli go posiadajmy, od razu dodajmy do ekwipunku. Bez niego zdobycie wymaganego 80. poziomu może okazać się możliwe dopiero w drugim przejściu gry w trybie Liberation przy jednoczesnym ukończeniu wszelkich zadań pobocznych i pokonaniu praktycznie wszystkich możliwych grup przeciwników. Mi przy użyciu kryształu pucharek wpadł dopiero pod koniec gry, a ominąłem tylko kilka opcjonalnych starć.
Jest pewna opcja do grindowania poziomu. W regionie Queen’s Nest zalecam wykonać manualny zapis przed ruszeniem tam głównego wątku fabularnego. Zadaniem tym jest odnalezienie kilku postaci. Jedną z nich jest nekromanta krążący w okolicy wejścia do finałowych podziemi tej lokacji. Mniej więcej środek górnej części mapy. Przy spotkaniu zostaniemy zaatakowani, ale jak go pokonamy pojawi się ponownie. I tak cały czas do momentu ukończenia jego wątku w Champion’s Tomb. Za każde starcie otrzymamy punkty doświadczenia. Gość jest dość twardy, ale ulepszona drużyna bohaterów w trybie Liberation sobie poradzi.
A Dish Best Served Cold
Recruit Sharlea.
Pucharek związany z rekrutacją towarzyszy. Sharlea to wampirzyca dobrze radząca sobie w walce z bliska. Możemy przyjąć ją do drużyny w regionie Veranto’or. Znajdziemy ją w obozie Hord Nieumarłych.
No Rest for the Wicked
Recruit Illmeren.
Pucharek związany z rekrutacją towarzyszy. Illmeren to atakująca z dystansu przedstawicielka demonów. Możemy przyjąć ją do drużyny w regionie Veranto’or. Znajdziemy ją w obozie Legionu Potępionych.
Servant of the Empire
Recruit Sebastien.
Pucharek związany z rekrutacją towarzyszy. Sebastien to mag rzucający z dystansu zaklęcia. Możemy przyjąć go do drużyny w regionie Veranto’or po wykonaniu dla niego zadania pobocznego.
Unchaining the Beast Within
Recruit Melendrach.
Pucharek związany z rekrutacją towarzyszy. Melendrach to druid mogący oplątać przeciwników pnączami oraz porazić ich błyskawicą. Możemy przyjąć go do drużyny w regionie Veranto’or po wykonaniu zadania pobocznego dla jednego z demonów w tym regionie.
Reclaimation of the Past
Complete Corisandre's story.
Pucharek związany z misjami towarzyszy. Corisandre to uzdrowicielka mogąca leczyć sojuszników i atakować wrogów świętym promieniem. Możemy przyjąć ją do drużyny w regionie The Castle Hale. Spotkamy ją automatycznie w ramach wątku fabularnego w tym regionie.
By odblokować kolejne zadania należy odbyć rozmowy z danym towarzyszem w twierdzy po określonym etapie gry. Zalecam co jakiś czas zaglądać do bohaterów i zaliczać wszystkie rozmowy.
Pierwsze zadanie fabularne dla tej postaci będzie dostępne po ukończeniu głównego wątku w regionie Atellan. Gdy wrócimy potem do tego regionu, w okolicy Veil Encampment pojawi się wymagane zadanie. Należy uważać z wyborami, by nie doprowadzić do śmierci bohaterki. Trzeba się zdać na pomoc Sebastiena. Po ukończeniu zadania bohaterka otrzyma swoją unikalną legendarną broń.
Drugie zadanie fabularne będzie dostępnie w regionie The Castle Hale. Jednak dopiero podczas jego drugiego fabularnego odwiedzania. Konieczne będzie pokonanie grup przeciwników z Hord Nieumarłych.
A Crow is Born
Complete Ejamar's story.
Pucharek związany z misjami towarzyszy. Ejamar to nekromanta atakujący z dystansu. Jeśli uda mu się ubić przeciwnika, wskrzesi on sojuszniczego nieumarłego. Możemy przyjąć go do drużyny w regionie Grayleaf. Spotkamy go automatycznie w ramach wątku fabularnego w tym regionie.
By odblokować kolejne zadania należy odbyć rozmowy z danym towarzyszem w twierdzy po określonym etapie gry. Zalecam co jakiś czas zaglądać do bohaterów i zaliczać wszystkie rozmowy.
Pierwsze zadanie fabularne dla tej postaci będzie dostępne w regionie Wotan’s Grave. Konieczne będzie pokonanie kilku grup z Hord Nieumarłych.
Drugie zadanie fabularne będzie dostępnie w regionie Queen’s Nest. Musimy tam odnaleźć i pokonać mistrzynię Ejmara, a potem jego samego.
One Young Elder
Complete Ormeriel's story.
Pucharek związany z misjami towarzyszy. Ormeriel to elfia wojowniczka dobrze radząca sobie w zwarciu i potrafiąca zaatakować na dystans lokowymi kolcami. Możemy przyjąć ją do drużyny w regionie Wotan’s Grave. Spotkamy ją automatycznie w ramach wątku fabularnego w tym regionie.
By odblokować kolejne zadania należy odbyć rozmowy z danym towarzyszem w twierdzy po określonym etapie gry. Zalecam co jakiś czas zaglądać do bohaterów i zaliczać wszystkie rozmowy.
Pierwsze zadanie fabularne dla tej postaci będzie dostępne po ukończeniu głównego wątku w regionie Atellan. Gdy wrócimy potem do tego regionu, przy jaskini Cavern of the Bloodroot pojawi się wymagane zadanie.
Drugie zadanie fabularne będzie dostępnie w regionie Barat Nor. Istotne są wybory pod koniec tego zadania. Zależnie od decyzji bohaterka może zostać w naszej drużynie lub też się z nami rozstać.
Liberated Bagthal's Burden
Complete Bagthal's story.
Pucharek związany z misjami towarzyszy. Bagthal to demoniczny wojownik zawsze oddający wrogom za każdy przyjęty cios. Możemy przyjąć go do drużyny w regionie Heurik. Spotkamy go automatycznie w ramach wątku fabularnego w tym regionie.
By odblokować kolejne zadania należy odbyć rozmowy z danym towarzyszem w twierdzy po określonym etapie gry. Zalecam co jakiś czas zaglądać do bohaterów i zaliczać wszystkie rozmowy.
Pierwsze zadanie fabularne dla tej postaci będzie dostępne w regionie The Path of Flesh and Flame. Musimy odnaleźć tam pewnego demona.
Drugie zadanie fabularne będzie dostępnie w regionie Barat Nor. Przyjdzie nam polować na pięciu demonów z którymi nasz bohater ma porachunki do wyrównania.
A New Generation Begins
Complete Orion's story.
Pucharek związany z misjami towarzyszy. Orion to zabójczy wojownik potrafiący się kamuflować. Jest on dostępny w naszej drużynie od samego początku gry.
By odblokować kolejne zadania należy odbyć rozmowy z danym towarzyszem w twierdzy po określonym etapie gry. Zalecam co jakiś czas zaglądać do bohaterów i zaliczać wszystkie rozmowy.
Pierwsze zadanie fabularne dla tej postaci będzie dostępne w regionie The Path of Flesh and Flame. Musimy odnaleźć tam osoby z przeszłości bohatera.
Drugie zadanie fabularne będzie dostępnie w regionie The Castle Hale. Jednak dopiero podczas jego drugiego fabularnego odwiedzania i po zakończeniu głównego wątku w tej krainie. Zadanie będzie dostępne przy bramie do głównej twierdzy w tym regionie.
Taught an Old Demon New Tricks
Complete Illmeren's story.
Pucharek związany z misjami towarzyszy. Najpierw musimy zrekrutować bohaterkę – No Rest for the Wicked.
By odblokować kolejne zadania należy odbyć rozmowy z danym towarzyszem w twierdzy po określonym etapie gry. Zalecam co jakiś czas zaglądać do bohaterów i zaliczać wszystkie rozmowy.
Pierwsze zadanie fabularne dla tej postaci będzie dostępne w regionie The Path of Flesh and Flame. Musimy odnaleźć tam pewną postać.
Drugie zadanie fabularne będzie dostępnie w regionie Queen’s Nest. Musimy tam odnaleźć i pokonać jednego ze spotykanych wcześniej demonów.
The Hale's New Ruler
Complete Sebastien's story.
Pucharek związany z misjami towarzyszy. Najpierw musimy zrekrutować bohatera – Servant of the Empire.
By odblokować kolejne zadania należy odbyć rozmowy z danym towarzyszem w twierdzy po określonym etapie gry. Zalecam co jakiś czas zaglądać do bohaterów i zaliczać wszystkie rozmowy.
Pierwsze zadanie fabularne dla tej postaci będzie dostępne w regionie Atellan. Musimy spotkać się tam z jedną postacią i pokonać atakujących karawany wrogów. I należy ich pokonać, próby wybrania innej opcji mogą skutkować narażeniem się Sebastienowi.
Drugie zadanie fabularne będzie dostępnie w regionie The Castle Hale. Jednak dopiero podczas jego drugiego fabularnego odwiedzania. W podziemiach zamku zaraz po wejściu będziemy mogli zacząć to zadanie.
Father of Beasts
Complete Melendrach's story.
Pucharek związany z misjami towarzyszy. Najpierw musimy zrekrutować bohatera – Unchaining the Beast Within.
By odblokować kolejne zadania należy odbyć rozmowy z danym towarzyszem w twierdzy po określonym etapie gry. Zalecam co jakiś czas zaglądać do bohaterów i zaliczać wszystkie rozmowy.
Pierwsze zadanie fabularne dla tej postaci będzie dostępne w regionie Wotan’s Grave. Przyjdzie nam dowiedzieć się o problemie w okolicznych lasach.
Drugie zadanie fabularne będzie dostępnie w regionie Barat Nor. Przyjdzie nam stoczyć kilka walk z grupami zwierzołaków.
Oh La La
Complete a romance with any companion.
Pucharek ten możemy wykonać w trakcie wątku fabularnego w regionie The Lows. Podczas tego zadania będziemy mogli wybrać towarzysza, który ma z nami podążać i to z nim przyjdzie nawiązać bliższą relację. Będzie z tego wynikało trochę dialogów. Jeśli chcemy ogarnąć romans, wybierajmy zawsze te z serduszkiem.
Represent
Acquire any faction's Legendary Armor.
Legendarne zbroje frakcji możemy uzyskać spełniając kilka warunków. Najważniejszym jest ustanowienie relacji z wybraną frakcją na poziomie Revered. Status wszystkich frakcji znajdziemy w dzienniku z zadaniami. Następnie musimy zdobyć minimum 50. poziom postaci. Wtedy będąc w naszej twierdzy wciskamy przycisk . Przeniesiemy się do komnaty, gdzie znajdziemy skrzynie dotyczące każdej frakcji. Możemy otworzyć te dla której spełniliśmy warunki odpowiedniej relacji. Grając w trybie Liberation możemy spokojnie zgarnąć wszystkie zbroje.
All's Fair in Love and War
Spend the night with another character.
Trofeum podobne do Oh La La, ale dużo łatwiej je zdobyć. Możemy je zdobyć już podczas pierwszej wizyty w regionie The Castle Hale. W prawym górnym rogu mapy napotkamy barda. Możemy w rozmowie z nim wybierać opcje z serduszkiem i pucharek bęzie nasz.
A Shining Beacon in a Dark World
Maximize the level of Yllian's castle.
Ulepszanie naszej twierdzy to trochę czasochłonne zajęcie. W pierwszym przejściu gry może być to trudne z uwagi na fakt, iż konieczne jest uzyskanie poziomu Revered przynajmniej przez moment u każdej z frakcji, by maksymalnie ulepszyć budynek do rekrutacji jednostek. Status wszystkich frakcji znajdziemy w dzienniku z zadaniami. W trybie Liberation jest dużo łatwiej, bo nie tylko szybciej uzyskujemy wysoki poziom uznania frakcji, ale mamy też nowe budynki do rekrutacji jednostek.
Do maksymalnego ulepszenia Yllian konieczne jest uzyskanie poziomu IV:
- Castle
- Blacksmith
- Marketplace
- 4 budynków do zakupu i ulepszania jednostek
This Might Be Overkill
Acquire your first Tier IV spell.
Zaklęcia możemy opracowywać dopiero po otrzymaniu zwoju. Te znajdujemy w skrzyniach w świecie gry oraz w ramach wykonywania zadań. Następnie możemy w zamku nauczyć się zaklęcia, wybierając opcję Research Spells. Do pucharka wymagany jest jednak czwarty poziom, a to z kolei wymaga postaci o profilu maga. Co ciekawe mi pucharek wpadł dopiero przy którymś z rzędu zaklęciu czwartego poziomu. Warto też zaznaczyć, że im wyższy poziom zaklęcia tym droższe jest jego nauczenie się.
One Woman Army
Equip Avyanna with only legendary items.
Legendarny sprzęt możemy zdobywać w zasadzie dopiero w końcowej fazie gry. Nie ma tego wiele, ale jeśli ogarniamy wszelkie napotkane zadania poboczne spokojnie zgarniemy każdy możliwy typ przedmiotu.
- Broń – otrzymamy automatycznie w ramach głównego wątku.
- Kryształ – jeśli posiadamy wersję Deluxe mamy już od początku gry, w innym wypadku konieczne jest ulepszenie kryształu w kuźni w zamku lub otrzymanie w ramach zadania.
- Buty – możemy otrzymać między innymi w zadaniu pobocznym w regionie Queen’s Nest. Otrzymamy je od demona w regionie Demon Siege, gdzie będziemy musieli znaleźć kapłankę w okolicy sekretnego przejścia z lewej dolnej strony mapy.
- Hełm – możemy otrzymać między innymi w zadaniu pobocznym w regionie Queen’s Nest. Otrzymamy je od szkieleta w Champion’s Tomb.
- Zbroja – otrzymamy przy pucharku Represent.
- Spodnie – otrzymamy automatycznie w ramach głównego wątku.
That Was a Lot
Perform your first ultimate skill.
Ostateczny atak otrzymuje w pewnym momencie fabularnym nasza główna bohaterka, a także i towarzysze po tym, jak wykonamy dla nich wszystkie zadania. Są to najpotężniejsze umiejętności, z których możemy jednak skorzystać dopiero po upływie kilu tur podczas walki. Pucharek wpadnie po jednokrotnym użyciu takiej mocy.
Even Death Dies
Defeat Mortis.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pomięcia. Mortis jest bossem kończącym jeden z aktów gry. Nie jest to specjalnie wymagająca walka, ale trochę trwa ze względu na duży pasek wytrzymałości przeciwniczki.
Tinker Tailor Soldier
Upgrade your first item.
Pucharek związany z ulepszaniem przedmiotów. Wpadnie przy okazji zdobywania Friendly to Inanimate Objects.
Friendly to Inanimate Objects
Upgrade a Legendary item to +5.
By ulepszać przedmioty musimy mieć zbudowaną kuźnię w zamku (Blacksmith). Dodatkowo, jeśli chcemy ulepszać je na piąty poziom konieczne jest najpierw ulepszenie samej kuźni na czwarty, a jeszcze wcześniej zamku. I jeśli chodzi o ulepszanie to właśnie legendarny sprzęt jest do tego najbardziej wskazany. Kluczowy jest tu surowiec Arcane Flux, gdyż pozostałych będziemy posiadali pod dostatkiem. Pucharek wpadnie po ulepszeniu dowolnego legendarnego sprzętu na maksymalny poziom.
Didn't See You Coming
Win a battle without taking damage.
Dość upierdliwy pucharek. Wygrywać bitwy nie jest trudno, ale nie dopuścić, by ktokolwiek oberwał – to już nie taka prosta sprawa. Tym bardziej, że przeciwnicy często mają jednostki dystansowe na polu bitwy lub w backline. Możliwych opcji jest kilka.
Pierwszą jest zostawienie sobie jakiejś grupki w krainie Grayleaf i wrócenie do nich w końcówce gry, gdzie przy takiej różnicy poziomów wdepcze się ich w ziemię. Polecam tę krainę, bo jest druga z najłatwiejszych, a pierwsza zostaje całkowicie zmieniona w późniejszym etapie gry.
Przydatne jest też granie magiem. Np. zaklęcie Fear of the Dark totalnie rozwala wszystkie jednostki wroga niezależnie od ich położenia. A w późniejszej fazie gry bohaterka może je rzucić aż dwa razy na turę. Możemy je znaleźć w skrzyni w lewym dolnym rogu mapy regionu Queen’s Nest. Jest pilnowana przez oddział smoków.
Trafiają się też czasem super proste walki, jak na przykład finał pobocznych zadań związanych z bardem. Jeśli w regionie The Lows uratujemy go, przynosząc zleceniodawcy inne ciało, spotkamy go potem w formie zombie podczas drugiej wizyty w regionie The Castle Hale. I będziemy mogli pokonać w banalnej bitwie.
Death By a Thousand Cuts
Complete Sharlea's Questline.
Pucharek związany z misjami towarzyszy. Najpierw musimy zrekrutować bohaterkę – A Dish Best Served Cold.
By odblokować kolejne zadania należy odbyć rozmowy z danym towarzyszem w twierdzy po określonym etapie gry. Zalecam co jakiś czas zaglądać do bohaterów i zaliczać wszystkie rozmowy.
Pierwsze zadanie fabularne dla tej postaci będzie dostępne w regionie Wotan’s Grave. Przyjdzie nam odnaleźć siostrę bohaterki.
Drugie zadanie fabularne będzie dostępnie w regionie Queen’s Nest. Jednak dopiero po ukończeniu głównego wątku w tej krainie. Po stoczeniu walki na końcu jaskini Sharlea oraz Ejmar znikną nam z drużyny. Wracając tuż przed wyjściem z jaskini musimy skręcić w boczną drogę, gdzie odkryjemy tajne przejście. Idąc dalej zakończymy wymagany wątek.
Keep Your Friends Close
Maximize your reputation with a faction.
Pucharek związany z frakcjami. By go zdobyć musimy ustanowić stan relacji z wybraną frakcją na poziomie Revered. Wiąże się to z dokonywaniem odpowiednich wyborów fabularnych. Nie będzie jednak z tym najmniejszego problemu podczas gry w trybie Liberation. Wystarczy podczas dialogów wybierać opcje oznaczone ikonką zegarka. Status wszystkich frakcji znajdziemy w dzienniku z zadaniami.
Keep Your Enemies Closer
Become Friendly with every faction.
Pucharek związany z frakcjami podobne do powyższego tylko wymagające jednoczesnego utrzymywania przyjezdnych relacji z wszystkimi czterema frakcjami. Można to spokojnie zdobyć w pierwszym przejściu gry. A podczas gry w trybie Liberation trzeba się wybitnie starać, by tego nie wbić. Status wszystkich frakcji znajdziemy w dzienniku z zadaniami.