Dishonored 2 jest bardzo udaną kontynuacją hitu studia Arkane z 2012 roku. W prologu możemy wybrać, czy chcemy grać jako Emily Kaldwin, czy protagonistą z pierwszej części Corvo Attano. Gracz ponownie może ukończyć grę pozostając w cieniu bez zabijania kogokolwiek lub dotrzeć do celu po przysłowiowych trupach. Akcja Dishonored 2 ma miejsce 15 lat po wydarzeniach z części pierwszej. Lokacje są bardzo duże, dróg do celu jest wiele, co na pewno dostrzeżecie przechodząc grę trzy razy. Świat gry jest wypełniony wieloma dziennikami, notatkami oraz nagraniami audio, która przybliżają nam historie miasta Dunwall oraz Karnaka, ich mieszkańców oraz urozmaica nam rozgrywkę. W Dishonored 2 Emily zostaje pozbawiona tronu przez wiedźmę Delilę. W zależności, którego bohatera wybierzemy uciekniemy do nowego miasta – Karnak. Naszym zadaniem będzie odkrycie, kto spiskuje przeciw nam oraz oczywiście odzyskanie tronu. To jedna z najlepszych gier fabularnych tego roku! Zapraszam do zapoznania się z poradnikiem do gry Dishonored 2.
PORADNIK NAPISANY PRZEZ KONRADO.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
- Liczba trofeów: x1/ x2 / x10 / x38
- Liczba trofeów offline: 51
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 3
- Trofea możliwe do przeoczenia: Wszystkie oprócz fabularnych
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 20-25 godzin
Krok po kroku:
Gra wymaga od nas aż trzech ukończeń. Poziom trudności nie ma tutaj znaczenia. Pierwsze przejście polecam robić na wysoki chaos, drugie robimy po cichu (bez wykrycia oraz bez zabijania). Trzecie przejście będzie speedrunem bez używania mocy. Tak naprawdę nie ma znaczenia która postać wybierzecie do cichego przejścia, a którą do wysokiego chaosu. Corvo i Emily maja tylko po jednym pucharku dedykowanym im mocom. Corvo musi opętać pięć postaci z rzędu: człowiek, ogar, szczur, ryba i krwiogz – kolejność dowolna (trofeum „ Krąg życia„) – możemy to zrobić zarówno na wysokim, jak i na niskim chaosie. Emily musi natomiast użyć mocy „efekt domina” (trofeum „ Kochankowie„) – musimy połączyć 2 postaci tuż przed zabiciem jednej przez drugą. jeżeli gramy na niskim chaosie, to po wykonaniu tego triku dla bezpieczeństwa proponuje wczytać zapis gry.
Szczegóły ukończeń gry opisuje w punktach poniżej:
Wysoki chaos:
- Przechodzimy grę na wysoki chaos, czyli skupiamy się na brutalnej eliminacji jak największej ilości przeciwników – ( Cesarstwo w chaosie)
- Od samego początku mamy jeden cel – 18.000 monet (szczegóły w trofeum „ Dofinansowanie„)
- Zbieramy wszystkie znajdki: 27 obrazów („ Kolekcjoner sztuki” – zarobimy 5200 monet), 10 pamiątkowych przedmiotów („ Pamiątki„) oraz miedzy misjami, gdy będziemy na statku musimy przeczytać wszystkie dzienniki i odsłuchać audiografy Meagan Foster i Antona Sokołowa („ Cesarski Mistrz Szpiegów” – 45 interakcji)
Skupiamy się na pucharkach w konkretnych misjach:
- Misja 1 i 9 – Znajomość rodzi pogardę – Okradnij Galvaniego wielokrotnie.
- Misja 1 – Wolność słowa – Uratuj drukarza gazety Kurier Dunwallski (Trofeum można wbić także na niskim chaosie. Naciskamy i obezwładniamy przeciwnika).
- Misja 2 – Śmiertelna kradzież – Wykradnij ciało dla Mindy Blanchard (Trofeum można wbić także na niskim chaosie).
- Misja 2 – Czarnorynkowy złodziej – Okradnij czarnorynkowy sklep.
- Misja 2 – Odroczenie egzekucji – Powstrzymaj Najwyższą Straż przed wepchnięciem obywatela na ścianę światła.
- Misja 3 – Skok odwagi – Zeskocz z najwyższego punktu Addermire i zabij przeciwnika poniżej (Trofeum można wbić także na niskim chaosie. Naciskamy i obezwładniamy przeciwnika).
- Misja 3 – Przeciwserum – Porozmawiaj z dr Hypatią na Groźnej Wrędze (Trofeum można wbić także na niskim chaosie).
- Od misji 4 – Kolekcjoner mechaniki – Zbierz numerowane tabliczki z 3 mechanicznych żołnierzy.
- Misja 4 i 6 – Miejsce trzech zgonów – Zabij Paola trzy razy.
- Misja 5 – Echa Wyroczni – Wysłuchaj głosów sióstr Zakonu Wyroczni. (Trofeum można wbić także na niskim chaosie).
- Misja 6 – Wyjce aż po kres – W Dzielnicy Pyłu stań po stronie Wyjców.
- Misja 6 – Wierność Kongregacji – W Dzielnicy Pyłu stań po stronie rewidentów.
- Misja 7 – Zalana piwnica – Spuść wodę, by odzyskać runę.
- Misja 7 – Zniszczenie – Znajdź ukryte przejście na balkonie.
- Pomiędzy misją 8 a 9 – Lata temu, w innych czasach – Znasz już historię Meagan Foster. Ta interakcja będzie nam potrzebna do pucharka „ Cesarski Mistrz Szpiegów„
- Misja 9 – Altana – Po raz ostatni złóż hołd Jessamine (Trofeum można wbić także na niskim chaosie).
Pozostałe trofea, które musimy wykonać na wysokim chaosie:
- Okultystyczne rzemiosło – Stwórz 10 kościanych amuletów
- Żniwiarz-sprinter – Wyeliminuj 6 przeciwników w mniej niż 1,5 sekundy.
- Śmiercionośne przekierowanie – Zabij przeciwnika jego własną kulą.
- Podszepty Serca – Użyj Serca do odkrycia tajemnic 40 różnych osób.
- Łotr – Wyeliminuj 20 przeciwników nieświadomych twojej obecności (Trofeum można wbić także na niskim chaosie).
- Akrobata – Wyeliminuj 10 przeciwników zabójstwem z zeskoku.
- Ślizg wyborowy – Strzel przeciwnikowi w głowę podczas ślizgu.
- Kochankowie – Używając domina, połącz 2 postaci tuż przed zabiciem jednej przez drugą. (Trofeum możliwe do wbicia tylko, jako Emily)
Po ukończeniu gry powinny wpaść nam trofea:
- Cesarstwo w chaosie – Ukończ grę z wysokim poziomem chaosu.
- Wszystkie trofea fabularne.
Niski chaos:
Przechodzimy grę po cichu, nikt nie może nas wykryć, a my nie możemy nikogo zabić. Wszystkich przeciwników obezwładniamy używając lub strzałek usypiających (nie strzelamy w głowę!) Rozwijamy tylko moce które pomogą nam się przemykać niczym duch oraz spowalniają czas.
Skupiamy się na pucharkach w konkretnych misjach:
- Misja 1 – Niczym duch – Ukończ całą misję i nie daj się zauważyć.
- Misja 1 – Podejście alternatywne – Ukończ całą misję, nikogo nie zabijając.
- Misja 2, 6 i 8 – Pieśni Serkonos (Koniecznie przeczytaj opis trofeum!) – Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek.
- Misja 4 – Cisza – Wyeliminuj Jindosha, nie zdradzając swojej obecności.
- Misja 5 – Krąg życia (Trofeum możliwe do wbicia tylko, jako Corvo) – Rzucono opętanie jeden raz, łącząc ze sobą człowieka, ogara, szczura, rybę i krwiogza.
- Misja 7 – Podstoli – Zdobądź klucz główny Stiltona, nie ogłuszając i nie alarmując strażników w jadalni.
Po ukończeniu gry powinny wpaść nam trofea:
- Cień – Ukończ grę, nie dając się zauważyć.
- Czyste sumienie – Ukończ grę z niskim poziomem chaosu.
- Czyste ręce – Ukończ grę, nie zabijając nikogo.
Speedrun – Ukończ grę bez używania nadprzyrodzonych mocy.
Poradnik:
DUNWALLSKIE DNI I NOCE KARNAKI / DUNWALL DAYS AND KARNACA NIGHTS
Zdobądź wszystkie trofea z Dishonored 2 / Earn all other Trophies for Dishonored 2.
Gratulacje!
Cesarska pieczęć / Imperial Seal
Udało ci się odzyskać sygnet / Recovered your signet ring
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Klejnot Południa / Jewel of the South
Udało ci się dotrzeć do Karnaki / Reached Karnaca
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Wewnętrzna bestia / The Beast Within
Sprawa dr Alexandrii Hypatii została załatwiona / Dealt with Dr. Alexandria Hypatia
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Labirynt umysłu / Labyrinthine Mind
Anton Sokołow został znaleziony w Mechanicznej Rezydencji / Found Anton Sokolov in the Clockwork Mansion
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Noc roku 1849 / A Night in 1849
Masz za sobą wizytę w przeszłości / Visited the past
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Kradzież duszy / Spirit Thief
Udało ci się zabrać duszę Delili / Took Delilah’s soul
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Precz z diukiem / Down with the Duke
Diuk Luca Abele został wyeliminowany / Eliminated Duke Luca Abele
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Największy dar / The Greatest Gift
Ostatni znany ci członek rodziny został uratowany / Saved your last known family member
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Wolność słowa / Freedom of Speech
Uratuj drukarza gazety Kurier Dunwallski / Save the Printer of the Dunwall Courier.
Misja 1!
Po uciecze z pałacu będziecie skrada się ulicami Dunwall. Przed przystania po lewej stronie będzie budynek z wielkim napisem „Dunwall Courier”. Naszym zadaniem jest wejście na sama górę budynku. Będzie tam drukarz szantażowany przez żołnierza, naszym zadaniem jest zabicie lub obezwładnienie żołnierza. Następnie należy porozmawiać z drukarzem, po rozmowie pucharek będzie nasz. Pomocniczy filmik:
Śmiertelna kradzież / Morbid Theft
Wykradnij ciało dla Mindy Blanchard / Steal a corpse for Mindy Blanchard.
Misja 2!
Udajemy się szybko na tyły czarnorynkowego sklepu. Będzie tam na kanapie siedzieć kobieta o imieniu Mindy Blanchard. Musimy z nią porozmawiać, dostaniemy od niej zlecenie, które będzie polegała na wykradzeniu ciała. Ciało zostanie nam zaznaczone na mapie, gdy przyniesiemy je do Mindy Blanchard, to pucharek wpadnie na nasze konto.
Odroczenie egzekucji / Stay of Execution
Powstrzymaj Najwyższą Straż przed wepchnięciem obywatela na ścianę światła / Stop the Grand Guard from pushing someone into the Wall of Light.
Misja 2!
Początek drugiej misji, udajemy się w lewo do bramy elektrycznej, będzie tam dwóch żołnierzy, którzy będą chcieli wepchnąć w barierę niewinnego człowieka. musimy powstrzymać egzekucje, po przez wyeliminowanie żołnierzy. Pomocniczy filmik:
Skok odwagi / Fearless Fall
Zeskocz z najwyższego punktu Addermire i zabij przeciwnika poniżej / Drop from Addermire’s highest point and take out an enemy below
Misja 3!
Trzymamy się lewej strony, dzięki mocy teleportacji udajemy się na dach szpitala. Następnie skaczemy na przeciwnika przytrzymują (obezwładnienie) lub (śmierć). Pomocniczy filmik:
Przeciwserum / Counter-serum
Porozmawiaj z dr Hypatią na Groźnej Wrędze / Chat with Dr. Hypatia aboard the Dreadful Wale.
Misja 3!
Dr. Hypatia jest naszym głównym celem. Jednak, aby zdobyć to trofeum nie możemy jej zabić! Pierwsze co musimy zrobić, to odnaleźć panią doktor, po pierwszej konwersacji udajemy się na tylu pomieszczenia i rozmawiamy z umierającym pacjentem. Po rozmowie dostaniemy zadanie poboczne, które będzie polegało na stworzeniu serum, która wyleczymy panią doktor. Gra poprowadzi nas do składników oraz podpowie, jak stworzyć serum. gdy lekarstwo będzie już gotowe wracamy do miejsca gdzie pierwszy raz spotkaliśmy panią doktor. Teleportujemy się na podwieszane belki i czekamy na dogodny moment, aby bez wykrycia wstrzyknąć serum (przycisk ) Dr. Hypatii. Trofeum wpadnie dopiero po ukończeniu misji, gdy porozmawiamy z panią doktor na statku. Pomocniczy filmik:
Miejsce trzech zgonów / Place of Three Deaths
Zabij Paola trzy razy / Kill Paolo three times
Aby zdobyć to trofeum musimy wykonać określone zabójstwa w misji 4 i 6:
- Misja 4 – Udajemy się szybko do sklepu czarnorynkowego, rozmawiamy ze sprzedawcą, a następnie chowamy się po prawej stronie na podwyższeniu. Wkrótce w sklepie pojawi się Paol z dwoma towarzyszami. Zabijamy nas cel. Po morderstwie sklep zostanie zamknięty, więc jak chcesz coś kupić zrób to wcześniej!
- Misja 6 – W tej Misji Paol jest naszym głównym celem, udajemy się do kryjówki gangu Howlera i go zabijamy.
- Misja 6 -Paol dzięki swojej mocy odrodzi się na samej górze budynku, udajemy się tam szybko i zabijamy go ponownie. Po trzecim morderstwie trofeum wskoczy na nasze konto
Cisza / Silence
Wyeliminuj Jindosha, nie zdradzając swojej obecności / Eliminate Jindosh without him ever knowing you were there
Misja 4!
Naszym zadaniem jest wyeliminowanie celu – Jindosha, beż wykrycia. Na tym pucharku skupiamy się dopiero, gdy dotrzemy do wielkiego białego budynku w lokacji „The Clockwork Mansion”. Dotarcie do Jindosha nie jest trudne, w razie problemu pomocniczy filmik:
Echa Wyroczni / Oracular Echoes
Wysłuchaj głosów sióstr Zakonu Wyroczni / Listen to the voices of the Sisters of the Oracular Order
Misja 5!
W trakcie misji dotrzemy do dużego budynku w którym będą wisieć pod sufitem duże sowy. Kierujemy się w lewą stronę i teleportujemy się poziom wyżej. Będzie tam podłoga z niebieskim kręgiem, kilkoma promieniami i pojemnikami w których są wyrocznie. W pobliżu będzie dźwignia, którą musimy pociągnąć trzy razy, aby usłyszeć trzy historie od wyroczni. Pomocniczy filmik:
Wyjce aż po kres / Howlers ’til the End
W Dzielnicy Pyłu stań po stronie Wyjców / Side with the Howlers in the Dust District
Misja 6!
W Dzielnicy Pyłu mają swoja miejscówkę dwa gangi, którymi zarządzają dwaj bossowie – Paol (Wyjce), którego poznaliście już w misji 4 oraz Byrne (Rewidentci). Naszym zadaniem jest zabicie lub obezwładnienie jednego z nich oraz dostarczenie ciała do wrogiego gangu. To trofeum polega na pojmaniu Byrne i dostarczenie jego ciała do Paola. Poniższe trofeum polega na sytuacji odwrotnej musisz pojmać Paula i dostarczyć jego ciało do Byrne’a.
Po rozmowie z Meagan robimy sobie osobny save do którego będziemy wracać, gdy zabijemy Paola lub Byrne’a.
Wierność Kongregacji / Faithful to the Abbey
W Dzielnicy Pyłu stań po stronie rewidentów / Side with the Overseers in the Dust District.
Misja 6!
Cały opis jest w powyższym trofeum.
Eureka! / Eureka
Otwórz zamek Jindosha bez znajdowania podpowiedzi do kombinacji / Crack the Jindosh Lock without finding the solution elsewhere
Misja 6!
Trofeum powiązane z dwoma powyższymi w których musimy zabić Paola lub Byrne’a. Po rozmowie z Meagan robimy sobie osobny save do którego będziemy wracać, gdy zabijemy Paola lub Byrne’a. Gdy zabijecie jednego z bossów i dostarczycie jego ciało do drugiego, to w ramach wdzięczności otrzymacie szyfr do zamku Jonidosha. Robimy wtedy screen lub zdjęcie telefon otrzymanego szyfru. wczytujemy save, który zrobiliśmy po rozmowie z Meagan, lekko po prawej stronie mamy pomieszczenie z wielkimi drzwiami, a na nich zamek Jonidosha. Spoglądamy na otrzymany wcześniej szyfr, ustawiamy odpowiednio tabliczki. Gdy drzwi się otworzą otrzymamy trofeum.
Otwarcie drzwi automatycznie kończy misje, wiec warto o tym pamiętać gdy będziemy robić trzecie – szybkie przejście gry bez używania mocy.
Podstoli / Under the Table
Zdobądź klucz główny Stiltona, nie ogłuszając i nie alarmując strażników w jadalni / Obtain Stilton’s Master Key from under the table, with the guards there conscious & unalerted
Misja 7!
W tej misji otrzymamy nowy przedmiot – który pozwoli podróżować nam w czasie. Sam efekt jest fantastyczny, w teraźniejszości poruszamy się po zrujnowanym i bardzo zaniedbanym już zamku, natomiast dzięki mocy nowego przedmiotu szybko możemy przenosić się do przeszłości, aby przyglądać się tętniącemu życiem zamku. Trofeum polega na zdobyciu klucza, bez alarmowania strażników, skupiamy się na nim od raz, gdy otrzymamy nowy przedmiot. Pomocniczy filmik:
Zalana piwnica / Flooded Basement
Spuść wodę, by odzyskać runę / Drain the water to recover a Rune
Misja 7!
W tej misji otrzymamy nowy przedmiot – który pozwoli podróżować nam w czasie. Trofeum bardzo podobne do powyższego, tym razem musimy udać się do piwnicy, aby zdobyć ukryta runę, będzie nam do tego potrzebne pokrętło, którym spuścimy wodę oraz odpowiednie używanie przedmiotu do podróży w czasie. Całą trasę pokazuje na poniższym filmiku:
Zniszczenie / Dilapidation
Znajdź ukryte przejście na balkonie / Find the hidden balcony passageway
Misja 7
W tej misji otrzymamy nowy przedmiot – który pozwoli podróżować nam w czasie. Trofeum bardzo podobne do powyższego, tym razem musimy dostać się na balkon. Poruszamy się ta samą trasa , która prowadzi do piwnicy. po wyjściu z jadalni naszym oczami ukaże się zawalony balkon, przełączamy się na przeszłość, niszczymy obie podpory podpory, wracamy do teraźniejszości, wspinamy się na balkon i trofeum jest nasze. Pomocniczy filmik:
Lata temu, w innych czasach / Years Ago, Another Time
Znasz już historię Meagan Foster / Heard Meagan Foster’s story
Pomiędzy misją 8 a 9!
Standardowo miedzy misjami znajdujemy się na statku, po ukończeniu 8 misji odszukujemy Meagan, która będzie opierać się na dolnym pokładzie o bortę. Skradamy się do niej i kradniemy jej klucz. Następnie udajemy się do kajuty Meagan, odsłuchujemy audiograf i czytamy notatnik z zapisaną historią Meagan. po tych czynnościach trofeum pojawi się na naszym koncie. Pomocniczy filmik:
Altana / Gazebo
Po raz ostatni złóż hołd Jessamine / Pay tribute to Jessamine one last time
Misja 9!
Musimy dostać się dziedziniec Wieży Dunwall, będzie tam pomnik Jessaminy, wchodzimy do środka i po raz ostatni oddajemy hołd zamordowanej matce. Pomocniczy filmik:
Znajomość rodzi pogardę / Familiarity Breeds Contempt
Okradnij Galvaniego wielokrotnie / Rob Galvani multiple times
Misja 1 i 9!
Trofeum musimy wykonać podczas jednego przejścia gry. W misji pierwszej, gdy już uciekniemy w pałacu i dostaniemy się na ulice Dunwall udajemy się do pierwszych drzwi po lewej stronie. w pomieszczeniu znajdziemy sejf, który wymaga szyfru. Kod znajdziemy pod obrazem w tym samy pomieszczeniu. Wpisujemy kod i zabieramy zawartość. Te samą czynność powtarzamy w misji 9, tym razem do miasta wejdziemy od strony przystani, udajemy się do tego samego budynku, ustawiam ponownie ten sam kod na sejfie i zabieramy zawartość, po tej czynności trofeum będzie nasze.
Okultystyczne rzemiosło / Occult Carver
Stwórz 10 kościanych amuletów / Craft 10 Bonecharms
Musimy stworzyć 10 kościanych amuletów. Będziemy do tego potrzebować kości wieloryba oraz kościanych amuletów, które zostały porozrzucane w świecie gry. Te znaleziona rozkładamy na składniki, a następnie tworzymy 10 własnych.
Żniwiarz-sprinter / Heartbeat Reaper
Wyeliminuj 6 przeciwników w mniej niż 1,5 sekundy / Eliminated 6 enemies in less than 1.5 seconds
Trofeum możemy już wykonać w misji drugiej, ale możemy być to także każda inna misja, w której będziemy mieli na wyposażeniu granat oraz będzie nas gonić przynajmniej sześciu strażników. W misji drugiej udajemy się na stacje kolejową, będzie tam szafka z granatami, następnie skupiamy na sobie wszystkich strażników i rzucamy im granat pod nogi. Pomocniczy filmik:
Śmiercionośne przekierowanie / Fatal Redirect
Zabij przeciwnika jego własną kulą / Kill an enemy with their own bullet
Trofeum możemy wbić w dowolnym momencie. Jednak najpierw z drzewka umiejętności musimy wykupić sobie „Refleks” i „Znakomite odbicie”. Dzięki tym dwóm umiejętnością będzie łatwiej odbić nam kule z pistoletu, którą wystrzeli w naszą stronę strażnik. Wcześniej można sobie przeciwnika osłabić szablą. Pomocniczy film:
Krąg życia / Circle of Life
Rzucono opętanie jeden raz, łącząc ze sobą człowieka, ogara, szczura, rybę i krwiogza / Cast Possession once, chaining between human, hound, rat, fish, and bloodfly
Misja 5!
Jedno z najtrudniejszych trofeów w grze (oprócz przejścia po ciuchu i bez zabijania). Ważna informacja na początek, możemy je zdobyć tylko grając, jako Corvo. Nasz bohater do tego miejsca musi mieć wykupione wszystkie ulepszenia dotyczące mocy opętania. Musimy na ten cel przeznaczyć 13 run. Gdy już mamy wykupione wymagane zdolności, to udajemy się do pomieszczenia zaprezentowanego na poniższym filmie i opętujemy następujące postaci: ogara, szczura, krwiozga, człowieka i na koniec rybę. Pomocniczy filmik:
Niczym duch / Ghostly
Ukończ całą misję i nie daj się zauważyć / Finish an entire mission without being spotted
To trofeum, jak i poniższe wykonujemy za jednym razem w misji pierwszej. Oczywiście łączymy to także z trofeum za ciche przejścia całej gry oraz pamiętamy aby nikogo nie zabić. Naszym zadaniem jest przejście pierwszej misji bez wykrycia. trofeum pojawi się na naszym koncie, gdy dostaniemy się na statek Meagan.
Podejście alternatywne / Alternative Approach
Ukończ całą misję, nikogo nie zabijając / Finish an entire mission with no casualties
Patrz na powyższe trofeum – pamiętaj, aby nikogo nie zabić w pierwszej misji.
Czarnorynkowy złodziej / Black Market Burglar
Okradnij czarnorynkowy sklep / Rob a black market shop
Misja 2!
W tej misji pierwszy raz dostaniemy dostęp do czarnorynkowego sklepu. Najpierw musimy odnaleźć klucz, który pozwoli nam otworzyć tylne drzwi wejściowe, następnie udajemy się do sklepu, otwieramy drzwi i kradniemy zawartość. Droga do klucza i sklepu została pokazana na poniższym filmie:
Uwaga! Nie robimy tego trofeum, jeżeli chcemy odsłuchać wszystkie występy artystyczne z trofeum „Pieśni Serkonos / Songs of Serkonos” (misja 2,6,8)
Pamiątki / Souvenirs
Zbierz wszystkie obiekty dekoracyjne Groźnej Wręgi / Collect all the decorative objects for the Dreadful Wale
Naszym zadaniem jest odnalezienie wszystkich 10 pamiątek. W każdej misji jest jedna pamiątka. wyjątkiem jest misja szósta, gdzie zostały ukryte dwie pamiątki. Musicie je odnaleźć podczas jednego przejścia gry. Ich miejscówki znajdziecie na poniższym filmie:
Dofinansowanie / Well Funded
Znajdź 60% obecnych w grze łupów / Find 60% of available loot
Na tym trofeum skupiamy się od samego początku gry. 60% wszystkich łupów to dokładnie 18 tysięcy monet. Od pierwszej misji polecam przed zabiciem lub ogłuszeniem okradać wszystkich strażników oraz cywili. Warto także zaglądać do każdego pomieszczenia, czy szafek, aby szukać wartościowych przedmiotów. Skupiamy się także na sejfach, gdyż często w nich znajdują się złote i srebrne sztabki. No i koniecznie łączymy to trofeum z poniższym „Kolekcjoner sztuki„, które polega na odnalezieniu wszystkich 27 obrazów. Za każdy obraz dostaniemy 200 monet, co w łączny rachunku da nam aż 5400 monet.
Ważna uwaga!
Gra liczy osobno statystki w dwóch kategoriach: rozgrywka (aktualne przejście gry) oraz globalne (czyli statystki oparte na wszystkich ukończeniach gry) trofeum wpadnie na wasze konto, gdy w zakładce rozgrywka ilość zebranych monet przekroczy 18.000.
Na poniższym filmie macie lokalizacje wszystkich sejfów wraz z szyframi do nich:
Podszepty Serca / Heart Whispers
Użyj Serca do odkrycia tajemnic 40 różnych osób / Using the Heart, listen to the secrets of 40 different people
Serce otrzymujemy bardzo szybko, będzie nam one służyło głownię do zlokalizowania run i amuletów, ale jego dodatkową opcją jest jeszcze możliwość usłyszenia myśli wszystkich napotkanych postaci. Musimy wysłuchać tajemnic 40 osób, aby trofeum wpadło na nasze konto.
Kolekcjoner sztuki / Art Collector
Zbierz wszystkie obrazy z kolekcji / Acquire all collectible paintings
W świecie gry zostało rozmieszczonych 27 portretów, które możemy ukraść i dostać za nie monety. obrazów jest oczywiście dużo więcej, ale aby zdobyć to trofeum musimy odnaleźć te najbardziej cenne. Ich lokacja została zaprezentowana na poniższym filmie.
Dla ułatwienia napisze ilość obrazów w konkretnych misjach:
- Misja 1 – 2 obrazy,
- Misja 2 – 4 obrazy,
- Misja 3 – 3 obrazy,
- Misja 4 – 6 obrazów,
- Misja 5 – 3 obrazy,
- Misja 6 – 3 obrazy,
- Misja 7 – 2 obrazy,
- Misja 8 – 3 obrazy,
- Misja 9 – 1 obraz.
Kolekcjoner mechaniki / Clockwork Collector
Zbierz numerowane tabliczki z 3 mechanicznych żołnierzy / Obtain numbered plates for 3 Clockwork Soldiers
Od misji 4!
Mechaniczni żołnierze pierwszy raz pojawią się w czwartej misji, to najtrudniejsi przeciwnicy z jakimi przyjdzie Ci się zmierzyć. Najszybciej roboty pokonamy strzelając im w głowę, a następnie polecam biegać wokół nich atakując mieczem. Świetnym i szybkim narzędziem ich eliminacji będą tez granaty i miny. Z pokonanych robotów wylecą małe złote tabliczki, gdy zbierzemy takie trzy, to trofeum wpadnie na nasze konto. Nie jestem do końca pewny, ale trofeum wymaga, abyśmy trzy tabliczki zdobyli na jednym życiu w trakcie trwania jednej misji.
Łotr / Rogue
Wyeliminuj 20 przeciwników nieświadomych twojej obecności / Eliminate 20 unaware enemies
Musimy wyeliminować 20 niczego niespodziewających się strażników. Nie ma znaczenia, czy ich zabijemy, czy ogłuszymy, ważne jest abyśmy nie zostali wcześniej wykryci.
Akrobata / Acrobat
Wyeliminuj 10 przeciwników zabójstwem z zeskoku / Eliminate 10 enemies with Drop Assassination
Naszym zadaniem jest wyeliminowanie 10 przeciwników z powietrza, czyli musimy na nich po prostu zeskoczyć. Nie ma znaczenia, czy ich zabijemy, czy ogłuszymy, ważne jest, aby przeciwnik został od razu powalony. Pierwsza okazja trafi się już w pierwszej misji, chwile po ucieczce z pałacu.
Cień / Shadow
Ukończ grę, nie dając się zauważyć / Finish the game without being spotted
To jedno z tych trofeów, które fani Dishonored lubią najbardziej. Oczywiście łączymy ten pucharek z „Czyste sumienie” i „Czyste ręce„. Czyli podczas naszej podroży mało, że nie możemy zostać wykryci, to dodatkowo nie możemy nikogo zabić, dzięki czemu uzyskamy także trofeum za niski chaos. Nie ma znaczenia, czy do cichego przejścia wybierzecie Corvo, czy Emily, ważne jest aby jak najszybciej rozwijać opcje z cichym przemykaniem, czyli teleportacja, opętanie, czy spowolnienie czasu. warto sobie oczywiście, jak najczęściej robić manualny zapis gry, który uratuje nas w razie niepowodzenia lub wykrycia. Na koniec każdej misji zobaczymy podsumowanie, wymagane jest, abyśmy wszędzie mieli zera, a w podsumowaniu „litościwy i niczym duch” widniał niebieski ptaszek – jak będzie czerwony X, to musisz niestety powtórzyć misje.
Ciało i stal / Flesh and Steel
Ukończ grę bez używania nadprzyrodzonych mocy / Complete the game without supernatural powers
To będzie prawdopodobnie Twoje ostatnie trofeum i będzie wymagało tez od ciebie trzeciego przejścia gry. Będzie to tzw. speedrun, wybieramy najniższy poziom trudności (bohater nie ma znaczenia(. Skupiamy się tylko na głównych celach, które pozwolą nam szybko ukończyć misje. Na początku drugiej misji koniecznie odrzucamy propozycje przyjęcia mocy, runy będą dalej pojawiać się na mapie, ale za ich zbieranie będziemy po prostu dostawać monety. Pamiętamy także o triku z trofeum „Eureka„. Gdy zabijecie jednego z bossów i dostarczycie jego ciało do drugiego, to w ramach wdzięczności otrzymacie szyfr do zamku Jonidosha. Robimy wtedy screen lub zdjęcie telefon otrzymanego szyfru. wczytujemy save’a, który zrobiliśmy po rozmowie z Meagan, lekko po prawej stronie mamy pomieszczenie z wielkimi drzwiami, a na nich zamek Jonidosha. Spoglądamy na otrzymany wcześniej szyfr, ustawiamy odpowiednio tabliczki misja wtedy zostanie zakończona.
Cesarski Obrońca / The Royal Protector
Ukończ grę, wcielając się w Corvo Attano / Finish the game with Corvo Attano
Musimy ukończyć grę jako Corvo, czyli główny protagonista poprzedniej części Dishonored.
Cesarzowa / The Empress
Ukończ grę, wcielając się w Emily Kaldwin / Finish the game with Emily Kaldwin
Musimy ukończyć grę jako Emily, która jest obecnie władczynią wysp i córką Corvo oraz zamordowanej cesarzowej Jessaminy
Czyste sumienie / In Good Conscience
Ukończ grę z niskim poziomem chaosu / Complete the game in low chaos
Niski poziom chaosu uzyskamy, gdy zabijemy mniej niż 20% przeciwników w całej rozgrywce. Oczywiście łączymy ten pucharek z „Cień” (ukończ grę bez wykrycia) i „Czyste ręce” nikogo nie zabijamy”. Szczegóły cichego przejścia znajdziesz w opisie trofeum „Cień„.
Cesarstwo w chaosie / Empire in Chaos
Ukończ grę z wysokim poziomem chaosu / Complete the game in high chaos
Wysoki poziom chaosu uzyskamy, gdy zabijemy więcej niż 20% przeciwników w całej rozgrywce.
Kochankowie / The Lovers
Używając domina, połącz 2 postaci tuż przed zabiciem jednej przez drugą / Link 2 characters with Domino just before one kills the other
Ten pucharek możemy zdobyć grając tylko jako Emily. Emily w swoim drzewku umiejętności posiada zdolność nazwaną „Domino”, którą musimy wykupić. Teraz szukamy sobie dwóch strażników i łączymy ich mocą domina naciskając . Następnie za pomocą przycisku dusimy jednego z nich, drugi przeciwnik musi widzieć, że to robimy, wtedy zaatakuje swojego opętanego towarzysza, gdy go zabije pucharek wpadnie na nasze konto. Pomocniczy filmik, jak to powinno wyglądać:
Pieśni Serkonos / Songs of Serkonos
Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek / Find 3 musical duos across Karnaca, and listen to their songs
Trofeum polecam robić podczas cichego przechodzenia gry. Naszym zadaniem jest wysłuchanie od POCZĄTKU do KOŃCA piosenki ulicznych grajków. Gdy już ich odnajdziesz, to czekaj aż zaczną grac od nowa, wysłuchaj całego utworu i dopiero udaj się dalej. W pobliżu miejsca grajków nie może podnosić żadnego alarmu, bo grajkowie uciekną i już nie wrócą. Nie polecam także podczas skupiania się na tym trofeum okradania sklepów czarnorynkowych. Nasze muzyczne duety znajdują się w misjach 2, 6 i 8. Ich lokacje prezentuje poniższy film:
Ślizg wyborowy / Sliding Marksman
Strzel przeciwnikowi w głowę podczas ślizgu / Score a headshot while sliding
Trofeum polega na zabici przeciwnika strzałem w głowę podczas ślizgu. Trik ten możemy zrobić w dowolnym momencie, gdy zostaniemy wyposażeni już w bron palną. Pomóc w tym triku może nam wyłączenie auto-celowania oraz wykupienie umiejętności spowalniającej czas podczas ślizgu. Pomocniczy filmik:
Cesarski Mistrz Szpiegów / Royal Spymaster
Poznaj treść wszystkich dzienników i audiografów Meagan Foster i Antona Sokołowa z Groźnej Wręgi / Peruse all journals and audiographs by Meagan Foster and Anton Sokolov aboard the Dreadful Wale
Każdą misję będziesz zaczynać na pokładzie statku. Twoim zadaniem jest przeczytanie wszystkich dzienników i audiografów Meagan Foster i Antona Sokołowa z Groźnej Wręgi. Dla ułatwienia zbierania tych przedmiotów wypisuje wam poniżej ile przedmiotów jest do zebrania przed każda misją, a filmik wskaże wam ich dokładna lokalizacje. wszystkie przedmioty musimy odszukać podczas jednego przejścia gry.
- Misja 2 – 14,
- Misja 4 – 9,
- Misja 5 – 9,
- Misja 6 – 4,
- Misja 8 – 4,
- Misja 9 – 5.
Czyste ręce / Clean Hands
Ukończ grę, nie zabijając nikogo / Complete the game without killing anyone
To jedno z tych trofeów, które fani Dishonored lubią najbardziej. Oczywiście łączymy ten pucharek z „Czyste sumienie” i „Cień„. Czyli podczas naszej podroży mało, że nie możemy zostać wykryci, to także nie możemy nikogo zabić. Nie ma znaczenia, czy do cichego przejścia wybierzecie Corvo, czy Emily, ważne jest aby jak najszybciej rozwijać opcje z cichym przemykaniem, czyli teleportacja, opętanie, czy spowolnienie czasu. Warto sobie oczywiście jak najczęściej robić manualny zapis gry, który uratuje nas w razie niepowodzenia lub wykrycia. Na koniec każdej misji zobaczymy podsumowanie. Wymagane jest, abyśmy wszędzie mieli zera, a w podsumowaniu „litościwy i niczym duch” widniał niebieski ptaszek – jak będzie czerwony X, to musisz niestety powtórzyć misje.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!