Dragon Age: The Veilguard nie posiada trudnego zestawu trofeów. Głównie z powodu tego, że można całość ogrywać na dowolnym poziomie trudności, a gra nie jest wymagająca sama w sobie. Jedyną rzeczą, na którą należy uważać, jest obecność kilku trofeów możliwych do pominięcia. Z poradnikiem platynka nie będzie stanowić najmniejszego problemu.
Krok po kroku w Dragon Age: The Veilguard:
Pierwszą rzeczą, jaką należy podkreślić przy platynowej ścieżce w Dragon Age: The Veilguard, to fakt, że gra nie wymaga gry na określonym poziomie trudności. Ten możemy sobie skonfigurować dowolnie wedle własnych preferencji. Warto jednak zaznaczyć, iż jeśli zdecydujemy się na najwyższy z dostępnych, to nie będziemy mogli już go zmienić w późniejszej rozgrywce.
Jedyną minimalną trudnością przy zbieraniu trofeów jest możliwość przegapienia części pucharków. Nie pojawi się wiele takich opcji, ale warto się mieć na baczności, bo ewentualne ogrywanie gry od początku zajmie nam sporo czasu. Poniżej prezentuje punkty, na które należy zwrócić uwagę w konkretnych momentach rozgrywki.
- Od samego początku gry należy skupić się na eksploracji i zbierać pamiątki, które będą niezbędne przy pucharku Ulepszenia! Nie musimy zebrać ich wszystkich, ale jednak około 80%. A część znajduje się w lokacjach do których nie da się już wrócić. Tyczy się to niektórych głównych misji fabularnych, czy zadań dla towarzyszy. Jeśli dokładnie zaglądamy w zakamarki nie będzie z tym problemu.
- Jest jeszcze jedna rzecz związana z trofeum Ulepszenia! Otóż po odblokowaniu w naszej bazie warsztatu warto na bieżąco sukcesywnie go ulepszać, przekazując znalezione pamiątki. Dzięki temu w ramach dalszego zbieractwa będziemy znajdować naturalnie sprzęt lepszego poziomu, co pozwoli nam oszczędzić na ulepszeniach od niskiego.
- Warto też chomikować sobie wartościowe przedmioty i nie odsprzedawać ich od razu. Pod koniec gry przydadzą się do odblokowania maksymalnego poziomu sklepu każdej frakcji.
- Podczas rozgrywki warto od razu szukać okazji na zaliczenie trofeów związanych z walką: Rook zwala z nóg oraz Lecę na ciebie.
- W wersji 1.000.003 zmieniła się sytuacja wymuszająca dokonania określonego wyboru podczas zadania głównego „W POKOJU – CZUWANIE„. Obecnie możemy opowiedzieć się po dowolnej tronie w kwestii ratunku miast Minratus oraz Treviso. Drugie miasto zostanie mocno zniszczone i zniknie z niego kupiec frakcji. Pojawi się on jednak w formie ducha w obszarze Rozdroży. Dzięki temu nie stracimy możliwości maksymalnego rozwinięcia relacji z każdą frakcją, co jest niezbędne do trofeum Opowieści, które się pamięta.
- W dalszej części gry w ramach zadań pobocznych będziemy realizować „ŻAL STRASZLIWEGO WILKA„. Wiąże się on z z głównym wątkiem oraz eksploracją obszaru Rozdroży oraz pozyskania esencji ze specjalnych wrogów z innych obszarów. Wszystko jest jednak zaznaczone na mapie, więc nie stanowi problemu z wyszukiwaniem. Otrzymamy przy tym specjalne statuetki wilka, które należy umieścić w głównym obszarze naszej bazy. Okrągłym pomieszczeniu, gdzie odbywamy narady. Wpadnie nam wtedy pucharek za sprawdzenie każdego wspomnienia. Istotny jest jednak koniec zadania, w którym spotykamy się z Mythal i musimy w odpowiedni sposób poprowadzić rozmowę, by otrzymać Czyste umysły i otwarte serca.
- Gramy naturalnie do głównego zadania „GDY PLANY SIĘ ZGRYWAJĄ„. Jest to ostanie spokojne miejsce, z którego lecimy już prosto do finału. Dlatego wykonajmy sobie tu osobny zapis o nazwie na przykład FINAŁ. Nim weźmiemy się za realizacje tego głównego zadania, ukończmy wszelkie inne questy poboczne, zadania towarzyszy oraz upewnijmy się, że u każdej frakcji mamy relację na poziomie 3 gwiazdek. No i ogarnijmy też wszelkie pozostałe trofea, jeśli jakieś zostały.
- Koniecznie należy pamiętać, by zebrać wszystkie trzy tajemnicze kule, które są niezbędne do trofeum Burza uciszona. Możemy je znaleźć w ramach eksploracji.
- Podczas finału gry musimy odpowiednio dobrać towarzyszy, by uzyskać najlepsze możliwe zakończenie do Opowieści, które się pamięta.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Cała talia / A Complete Deck
Narobiono kłopotów, ocalono świat. / Made trouble, saved the world.
Platynowy pucharek. Wpadnie, gdy uporamy się z pozostałymi.
Część 1: Robota w Minratusie / Part 1: The Minrathous Job
Zasadniczo plan wypalił. / Technically, the plan worked.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszej części głównego wątku gry.
Część 2: Rubież Upadku / Part 2: Ruin's Reach
Zawarto niespodziewane znajomości w najniezwyklejszym miejscu. / Made unexpected acquaintances in the most unusual of places.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu drugiej części głównego wątku gry.
Część 3: Przebudzenie / Part 3: Awakening
Odkryto śpiewające ostrze i przebudzenie starożytnej magii. / Discovered a singing blade, and the awakening of ancient magic.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzeciej części głównego wątku gry.
Część 4: Tevinterskie noce / Part 4: Tevinter Nights
Odkryto mrok wylewający się z ulic Minratusu i okolic. / Uncovered a darkness etched deep into the streets of Minrathous and beyond.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu czwartej części głównego wątku gry.
Część 5: Anvallenim / Part 5: Anvallenim
Zerwano zasłonę okrywającą mroczne działania kultu i uzyskano cenne spostrzeżenie. / Peeled back the shroud concealing a cult's dark movements and gained some valuable insight.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu piątej części głównego wątku gry.
Część 6: Stara krew, starsze przysięgi / Part 6: Old Blood, Older Oaths
Zmierzono się z wyjącą burzą, by odkryć dawną tajemnicę, i przekonano się, co znaczy być przywódcą. / Faced a howling storm to discover a long-held secret, and found out what it means to be a leader.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu szóstej części głównego wątku gry.
Część 7: Płomień, pióro i Pustka / Part 7: Fire, Feather, and Fade
Przeszukano pół świata, by zebrać drużynę, jakiej jeszcze nie było. / Searched high and low to bring together a team unlike any other.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu siódmej części głównego wątku gry.
Część 8: Nie ma większego poświęcenia / Part 8: No Sacrifice Greater
Zachowano czujność, przekonano się o niedostatkach pokoju i poznano znaczenie poświęcenia. / Practiced vigilance, found peace wanting, and witnessed the meaning of sacrifice.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu ósmej części głównego wątku gry.
Część 9: Więzy i sczerniałe skrzydła / Part 9: Bonds and Blackened Wings
Stworzono więzi z rodziną znalezioną pośród rozpadającego się świata. / Forged bonds with a family found amidst an unravelling world.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dziewiątej części głównego wątku gry.
Część 10: Krew Arlathanu / Part 10: The Blood of Arlathan
Podążono szkarłatnym szlakiem wijącym się przez centrum starożytnego imperium. / Followed a crimson trail weaving through the heartland of an ancient empire.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dziesiątej części głównego wątku gry.
Część 11: Gdzie pada cień / Part 11: As Shadows Fall
Przemierzono serce Antivii tropem zła i odkryto, że światło rzuca najdłuższe cienie. / Tracked evil through the heart of Antiva, and found that light casts the longest shadows.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu jedenastej części głównego wątku gry.
Część 12: Najlepsze opowieści / Part 12: The Best Tales
Wstąpiono na tron niedoszłych bogów, będąc w cieniu ich dziedzictwa. / Ascended to the throne of would-be gods under the shadow of their legacy.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dwunastej części głównego wątku gry.
Część 13: Ostatni gambit / Part 13: The Last Gambit
Do stracenia pozostało jedynie wszystko. / The only thing left to lose is everything.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu trzynastej części głównego wątku gry.
Część 14: Straszliwy Wilk powstaje / Part 14: The Dread Wolf Rises
Zmierzono się z demonami, smokami, pomiotami, a nawet ze Straszliwym Wilkiem. / Faced down demons, dragons, darkspawn, and even the Dread Wolf.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu czternastej części głównego wątku gry.
Opowieści, które się pamięta / The Ones That Last
Udało się wygrać z losem i odejść ku zachodzącemu słońcu. / Beat the odds and walked into the sunset.
Trofeum związane z uzyskaniem najlepszego możliwego zakończenia. Związane jest to wymogiem wysokich relacji z frakcjami, zapewnieniem więzi z towarzyszami oraz dokonaniem odpowiednich wyborów w finale gry.
Finał rozpoczyna się od zadania „GDY PLANY SIĘ ZGRYWAJĄ„. Od tego momentu nie będziemy mogli już realizować żadnych innych zadań. Polecam przed rozpoczęciem wykonać sobie osobny zapis o nazwie na przykład FINAŁ. Przyda się w razie gdyby coś poszło nie tak.
Przed rozpoczęciem finału należy:
- Zakończyć wszystkie zadania dla towarzyszy, by zyskać ich lojalność.
- Rozwinąć wszystkie frakcje do poziomu trzech gwiazdek. Dokonamy tego realizując zadania z nimi związane oraz ulepszając sklep frakcji i sprzedając w nim wartościowe przedmioty. Jeden kupiec jest przeniesiony w inne miejsce przypadku wcześniejszego wyboru dotyczącego miast Minratus oraz Treviso. Miasto, któremu nie pospieszymy na ratunek, zostanie mocno zniszczone i zniknie z niego kupiec frakcji. Pojawi się on jednak w formie ducha w obszarze Rozdroży.
Wybory towarzyszy w zadaniu „WYSPA BOGÓW„:
- Drużyna dywersyjna – na początku możemy wybrać postać, która obejmie przywództwo nad drugim zespołem. Do wyboru jest Harding lub Davrin. Wybór ten nie ma znaczenia w kontekście trofeów, ale musimy wiedzieć, że postać którą wybierzemy zginie. Nie ma żadnej możliwości by temu zapobiec. Co ważne, w przypadku wyboru Davrina zginie też gryf Assan. Niestety jest to słabo napisane i pokazuje ułomność systemu dezycji.
- Odczarowywanie znaków – w późniejszej części misji przyjdzie nam wybrać postać, która zajmie się odczarowywaniem magicznych znaków blokujących drogę. Do wyboru jest Bellara oraz Neve. Bohaterka, którą wybierzemy zostanie chwilę później porwana przez naszego przeciwnika i stanie się niedostępna do samego końca gry. Jednak przeżyje o ile zrealizowaliśmy związane z nią zadania poboczne przed rozpoczęciem finału.
Wybory towarzyszy w zadaniu „OSTATNI GAMBIT„:
- Ochrona podczas zdejmowania zabezpieczeń – towarzysz wspierany jest przez Skaczących przez Zasłonę. Wybrany towarzysz powinien mieć doświadczenie w zakresie magicznych zabezpieczeń i ochrony innych w boju. Najlepszymi wyborami są: Bellara, Neve lub Emmrich.
- Atak na przywódczynię Venatori – towarzysz wspierany jest przez Antivańskie Kruki i Władców Fortuny. Wybrany towarzysz powinien mieć doświadczenie w zakresie walki z magami lub atakowania z zaskoczenia. Najlepszymi wyborami są: Lucanis lub Neve.
- Zniszczenie wielkiego konstruktu – towarzysz wspierany jest przez Szarych Strażników i Żałobną Gwardię. Wybrany towarzysz powinien mieć doświadczenie w zakresie walki z potężnymi wrogami lub konstruktami. Najlepszymi wyborami są: Taash lub Davrin.
Wybory towarzyszy w zadaniu „STRASZLIWY WILK POWSTAJE„:
- Pozostanie w obronie – towarzysz zostaje z pozostałymi siłami i broni naszej pozycji. Wybrany towarzysz powinien mieć doświadczenie w zakresie walki na pierwszej linii lub oblężeń. Najlepszymi wyborami są: Taash lub Davrin.
- Po pokonaniu finałowego bossa należy skorzystać z następujących dialogów:
- „Spróbujmy po twojemu.„
- „Szkoda, że nie wyszło inaczej.”
Burza uciszona / The Storm Quelled
Dojrzewa zatruty owoc. / The poisoned fruit ripens.
Trofeum związane z dodatkową sceną po napisach. By ją zobaczyć i zdobyć pucharek musimy wykonać kilka czynności przed rozpoczęciem finału gry.
- Realizujemy poboczne zadanie „ŻAL STRASZLIWEGO WILKA„, by zdobyć na koniec esencję Mythal. Należy pamiętać o odpowiednich kwestiach dialogowym, by zdobyć też Czyste umysły i otwarte serca.
- Znajdujemy tajemniczą kulę w regionie LAS ARLATHAN. W tym wypadku najpierw przyjdzie nam rozwiązać zagadkę środowiskową, by odblokować przejście. Trzeba ustawić tam trzy „lasery” w okolicy.
- Znajdujemy tajemniczą kulę w regionie SALE NEKROPOLII. Lokalizacja będzie dostępna, gdy pokonamy bossa w tym regionie. Jest on związany z trofeum Oswobodzony.
- Znajdujemy tajemniczą kulę w regionie ROZDROŻA. Dotrzemy tam w ramach zadnia „SERCE SKAŻENIA” związanego z eksploracją tego regionu.
W pokoju / In Peace
W końcu odnaleziono nadzieję. / Found hope in the aftermath.
Trofeum jest możliwe do wbicia dopiero po ukończeniu całego wątku zadań dla Szarej Straży. Wtedy na mapie obszaru HOSSBERSKIE MOKRADŁA otworzą nam się niewielkie zaułki, w których znajdziemy kwiaty. Musimy zerwać trzy bukiety i zanieść je na miejsce pola bitwy, którą toczyliśmy wcześniej w tym regionie. Poniżej znajduje się materiał wideo z lokalizacją wszystkich miejsc.
Nie ma prawdziwych bogów / No Real Gods
Zaczerpnięto magii ukrytej w każdym ołtarzu Evanuris. / Drew out the latent magic in every Altar of the Evanuris.
Trofeum związane z eksploracją. W grze mamy dostępne dokładnie 29 posągów, z którymi należy wyjeść w interakcję i rozwiązać prostą zagadkę. W każdym momencie swobodnej gry możemy sprawdzić na mapie ile posągów w danym regionie udało nam się już zaliczyć. Posągi te dzielą się na dwa typy. Ołtarze Evanuris wymagają zniszczenia migoczących fragmentów w pobliżu posągu i za ukończenie dają nam +100 punktów życia. Ołtarze Fen’Harel wymagają znalezienia figurki wilka. Obracają się one w stronę, gdzie tej figurki należy szukać. Ukończenie ich daje nam dodatkowy punkt umiejętności.
Odbicia / Reflections
Wsparto specjalistkę od eluvianów w odnalezieniu siebie w rozbitym świecie. / Helped an eluvian tinkerer find herself in a shattered world.
Trofeum związane z realizowaniem zadań dla towarzyszy. Kolejne zadania będą pojawiały się wraz z postępami fabularnymi i zostaną oznaczone ikonką wykrzyknika na mapie naszej głównej bazy. Należy je ukończyć przed rozpoczęciem zadnia głównego „GDY PLANY SIĘ ZGRYWAJĄ„. Wpadnie, gdy zaliczymy cały wątek Bellary.
Nowe powołanie / A New Calling
Wsparto nieustraszonego Strażnika w znalezieniu nowego powołania. / Helped a fearless Warden find his new calling.
Trofeum związane z realizowaniem zadań dla towarzyszy. Kolejne zadania będą pojawiały się wraz z postępami fabularnymi i zostaną oznaczone ikonką wykrzyknika na mapie naszej głównej bazy. Należy je ukończyć przed rozpoczęciem zadnia głównego „GDY PLANY SIĘ ZGRYWAJĄ„. Wpadnie, gdy zaliczymy cały wątek Davrina.
Ze śmiercią mu do twarzy / Death Becomes Him
Ułatwiono staremu nekromancie określenie jego dziedzictwa. / Helped an old necromancer define his legacy.
Trofeum związane z realizowaniem zadań dla towarzyszy. Kolejne zadania będą pojawiały się wraz z postępami fabularnymi i zostaną oznaczone ikonką wykrzyknika na mapie naszej głównej bazy. Należy je ukończyć przed rozpoczęciem zadnia głównego „GDY PLANY SIĘ ZGRYWAJĄ„. Wpadnie, gdy zaliczymy cały wątek Emmricha.
Pieśń z Kamienia / A Song from the Stone
Wsparto doświadczoną zwiadowczynię w przetarciu nowej drogi. / Helped an expert scout forge a new path.
Trofeum związane z realizowaniem zadań dla towarzyszy. Kolejne zadania będą pojawiały się wraz z postępami fabularnymi i zostaną oznaczone ikonką wykrzyknika na mapie naszej głównej bazy. Należy je ukończyć przed rozpoczęciem zadnia głównego „GDY PLANY SIĘ ZGRYWAJĄ„. Wpadnie, gdy zaliczymy cały wątek Harding.
Więzy krwi / Blood Ties
Wsparto wytrawnego zabójcę w rozprawieniu się z jego demonami. / Helped a master assassin slay his demons.
Trofeum związane z realizowaniem zadań dla towarzyszy. Kolejne zadania będą pojawiały się wraz z postępami fabularnymi i zostaną oznaczone ikonką wykrzyknika na mapie naszej głównej bazy. Należy je ukończyć przed rozpoczęciem zadnia głównego „GDY PLANY SIĘ ZGRYWAJĄ„. Wpadnie, gdy zaliczymy cały wątek Lucanisa.
Miasto cieni / City of Shadows
Wsparto doświadczoną detektyw w odkryciu tego, co skrywa się w mrokach jej przeszłości. / Helped a seasoned detective uncover what lies in the shadows of her past.
Trofeum związane z realizowaniem zadań dla towarzyszy. Kolejne zadania będą pojawiały się wraz z postępami fabularnymi i zostaną oznaczone ikonką wykrzyknika na mapie naszej głównej bazy. Należy je ukończyć przed rozpoczęciem zadnia głównego „GDY PLANY SIĘ ZGRYWAJĄ„. Wpadnie, gdy zaliczymy cały wątek Neve.
Smocze Dziecię / Little Dragon
Wsparto osobę łowiącą smoki w odkryciu znaczenia jej wewnętrznego płomienia. / Helped a dragon hunter find the meaning of what burns inside them.
Trofeum związane z realizowaniem zadań dla towarzyszy. Kolejne zadania będą pojawiały się wraz z postępami fabularnymi i zostaną oznaczone ikonką wykrzyknika na mapie naszej głównej bazy. Należy je ukończyć przed rozpoczęciem zadnia głównego „GDY PLANY SIĘ ZGRYWAJĄ„. Wpadnie, gdy zaliczymy cały wątek Taash.
Wspomnienie fałszywych bogów / A Memory of False Gods
Zapoznano się z pierwszym wspomnieniem Fen’Harela. / Witnessed the first memory of Fen'Harel.
W ramach zadań pobocznych musimy realizować zadanie „ŻAL STRASZLIWEGO WILKA„. Wiąże się on z z głównym wątkiem oraz eksploracją obszaru Rozdroży oraz pozyskania esencji ze specjalnych wrogów z innych obszarów. Wszystko jest jednak zaznaczone na mapie, więc nie stanowi problemu z wyszukiwaniem. Otrzymamy przy tym specjalne statuetki wilka, które należy umieścić w głównym obszarze naszej bazy. Okrągłym pomieszczeniu, gdzie odbywamy narady. Wpadnie nam wtedy pucharek za sprawdzenie każdego wspomnienia. Pamiętajmy, że istotny jest jednak koniec zadania, w którym spotykamy się z Mythal i musimy w odpowiedni sposób poprowadzić rozmowę, by otrzymać Czyste umysły i otwarte serca.
Wspomnienie naszego błędu / A Memory of Our Mistake
Zapoznano się z drugim wspomnieniem Fen’Harela. / Witnessed the second memory of Fen'Harel.
Trofeum związane z badaniem przeszłości Solasa. Wpadnie po odkryciu drugiego wspomnienia. Więcej informacji znajduje się w opisie Wspomnienie fałszywych bogów.
Wspomnienie poczerniałych serc / A Memory of Blackened Hearts
Zapoznano się z trzecim wspomnieniem Fen’Harela. / Witnessed the third memory of Fen'Harel.
Trofeum związane z badaniem przeszłości Solasa. Wpadnie po odkryciu trzeciego wspomnienia. Więcej informacji znajduje się w opisie Wspomnienie fałszywych bogów.
Wspomnienie objawienia / A Memory of Manifestation
Zapoznano się z czwartym wspomnieniem Fen’Harela. / Witnessed the fourth memory of Fen'Harel.
Trofeum związane z badaniem przeszłości Solasa. Wpadnie po odkryciu czwartego wspomnienia. Więcej informacji znajduje się w opisie Wspomnienie fałszywych bogów.
Wspomnienie spokoju / A Memory of Tranquility
Zapoznano się z piątym wspomnieniem Fen’Harela. / Witnessed the fifth memory of Fen'Harel.
Trofeum związane z badaniem przeszłości Solasa. Wpadnie po odkryciu piątego wspomnienia. Więcej informacji znajduje się w opisie Wspomnienie fałszywych bogów.
Wspomnienie starej znajomej / A Memory of an Old Friend
Zapoznano się z szóstym wspomnieniem Fen’Harela. / Witnessed the sixth memory of Fen'Harel.
Trofeum związane z badaniem przeszłości Solasa. Wpadnie po odkryciu szóstego wspomnienia. Więcej informacji znajduje się w opisie Wspomnienie fałszywych bogów.
Rook lubi błyskotki / A Rook Likes Shiny Things
Znaleziono co najmniej 20 pamiątek i zwrócono je Opiekunowi. / Found at least 20 Mementos and returned them to the Caretaker.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze są dokładnie 182 pamiątki i służą one do ulepszania warsztatu w naszej głównej bazie. Pucharek wpadnie po znalezieniu 20 pamiątek i przekazaniu ich Opiekunowi. Zobacz opis pucharka Ulepszenia!
Rook bardzo lubi błyskotki / A Rook Really Likes Shiny Things
Znaleziono co najmniej 80 pamiątek i zwrócono je Opiekunowi. / Found at least 80 Mementos and returned them to the Caretaker.
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze są dokładnie 182 pamiątki i służą one do ulepszania warsztatu w naszej głównej bazie. Pucharek wpadnie po znalezieniu 80 pamiątek i przekazaniu ich Opiekunowi. Zobacz opis pucharka Ulepszenia!
Traktem Imperialnym / Across the Imperial Highway
Odwiedzono każdą możliwą dzielnicę w północnym Thedas. / Visited every district possible throughout Northern Thedas.
Trofeum związane z eksploracją. Nie musimy się z nim przejmować, gdyż nie jest możliwy do przegapienia – brak miejsc, które można pominąć i gdzieś nie wejść. Nawet jeśli nie będzie nam dane gdzieś wrócić, to korytarzowa struktura nie da nam nic uniknąć. Wpadnie nam naturalnie, jeśli idziemy po platynkę.
Szpony zemsty / The Talons of Vengeance
Wsparto Kruki w wysłaniu wiadomości tym, którzy chcą odebrać Antivię jej mieszkańcom. / Aided the Crows in sending a message to any who claim Antiva from its people.
Trofeum związane z ukończeniem ważnych zadań dla frakcji Antivańskich Kruków. Dotyczy to pobocznych questów w regionie TREVISO. Wpadnie naturalnie w ramach zdobywania 3 poziomu frakcji.
Światełko w mroku / The Light in the Dark
Wsparto Szarych Strażników w odkryciu tego, co pozostaje, gdy serca obrócą się w popiół. / Aided the Grey Wardens in finding what remains after hearts turn to ash.
Trofeum związane z ukończeniem ważnych zadań dla frakcji Szarych Strażników. Dotyczy to pobocznych questów w regionie HOSSBERSKIE MOKRADŁA. Wpadnie naturalnie w ramach zdobywania 3 poziomu frakcji.
Dusza miasta / The Soul of a City
Wsparto Smoki Cienia w walce o obnażenie przeżartej zepsuciem duszy Minratusu. / Aided the Shadow Dragons in their fight to reveal the corrupted soul of Minrathous.
Trofeum związane z ukończeniem ważnych zadań dla frakcji Smoków Cienia. Dotyczy to pobocznych questów w regionie DOKI. Wpadnie naturalnie w ramach zdobywania 3 poziomu frakcji.
Zagłada w Arlathanie / Annihilation in Arlathan
Ponownie udzielono Skaczącym za Zasłonę pomocy w uniknięciu katastrofy w Arlathanie. / Aided the Veil Jumpers to avert disaster in Arlathan once again.
Trofeum związane z ukończeniem ważnych zadań dla frakcji Skaczących za Zasłonę. Dotyczy to pobocznych questów w regionie LAS ARLATHAN. Wpadnie naturalnie w ramach zdobywania 3 poziomu frakcji.
Dla bogactw i towarzystwa / Call for Coin and Company
Wsparto Władców Fortuny w poszukiwaniu męstwa, chwały i towarzystwa. / Aided the Lords of Fortune in seeking valor, glory, and companionship.
Trofeum związane z ukończeniem ważnych zadań dla frakcji Władców Fortuny. Dotyczy to pobocznych questów w regionach RIVAŃSKIE WYBRZEŻE oraz SALA MĘSTWA. Wpadnie naturalnie w ramach zdobywania 3 poziomu frakcji.
Kuriozalne i nadprzyrodzone / The Supernatural and the Strange
Wsparto Żałobną Gwardię w tropieniu anomalii typu demonicznego, nieumarłego i niebezpiecznego. / Aided the Mourn Watch in tracking down anomalies demonic, undead, and dangerous.
Trofeum związane z ukończeniem ważnych zadań dla frakcji Żałobnej Gwardii. Dotyczy to pobocznych questów w regionie SALE NEKROPOLII. Wpadnie naturalnie w ramach zdobywania 3 poziomu frakcji.
Wielce szacowny zbywca / A Most Esteemed Purveyor
Wiesz, niewiele osób godnych jest zaproszenia tutaj. / Few people are worthy of an invitation, you know.
Trofeum związane z zadaniem pobocznym „CZARNE EMPORIUM„. Pojawia się ono po w połowie rozgrywki przy warsztacie w naszej głównej bazie. Celem tego zadania jest odnalezienie specjalnego sklepu w regionie DOKI. Wystarczy je zakończyć, by otrzymać pucharek.
Nowy wygląd / A New Look
Pierwszy raz zmieniono wygląd przedmiotu. / Changed the look of an item for the first time.
Trofeum związane z wyglądem naszego sprzętu. Podczas pobytu w głównej bazie mamy możliwość udania się do naszego pokoju i skorzystania z garderoby. Możemy tam wybrać model broni, hełmu czy pancerza jako aktualny wygląd przy pozostawieniu statystyk obecnie używanego. By otrzymać pucharek wystarczy jednorazowo skorzystać z tej opcji.
Rook zwala z nóg / Between a Rook and a Hard Place
Wykonano 5 powaleń. / Performed five takedowns.
Trofeum związane z walką. Powalenie możemy wykonać na ogłuszonym przeciwniku wciskając . Ogłuszenie zaś nabijamy naturalnie poprzez zwykłe ataki oraz umiejętności, a także przy użyciu towarzyszy. Przy niskim poziomie trudności może być trudniej nabić pasek ogłuszenia, bo wrogowie szybciej zginą niż tak się stanie. Dlatego do tego pucharka możemy zwiększyć nieco ich wytrzymałość w ustawieniach.
Przychylność frakcji / A Faction's Favor
Pierwszy raz ulepszono handlarza frakcji. / Upgraded a faction merchant for the first time.
Trofeum związane z frakcjami. Każda frakcja ma swój sklep, który możemy ulepszyć przekazując część zasobów. Ulepszenie wymaga najpierw zdobyciu określonego poziomu reputacji. Tą dostajemy za ukończenie zadań oraz przy sprzedaży cennych przedmiotów w sklepie. Pucharek wpadnie po pierwszym ulepszeniu dowolnego sklepu.
Runa w oprawie ku poprawie / Rune For Improvement
Pierwszy raz osadzono runę. / Socketed a rune for the first time.
Trofeum związane z ekwipunkiem. Runy są przedmiotami, które wpływają nieco na nasze możliwości dając różne bonusy i w danej chwili możemy osadzić trzy z nich na ekranie menu ekwipunku. Przy znalezieniu pierwszej z nich pokazany zostanie samouczek tego elementu. Wystarczy przynajmniej raz osadzić runę w gnieździe.
Lecę na ciebie / Falling For You
Pokonano przeciwnika przez zrzucenie go z wysokości podczas walki. / Defeated an enemy by knocking them off a ledge during combat.
Trofeum związane z walką. Zrzucenie w przepaść to jedna z opcji na natychmiastowe wyeliminowanie przeciwnika. Nadają się do tego zarówno zwykłe ataki, jak i zdolności specjalne. Nie zawsze mamy możliwość, by tego dokonać, ale nie brakuje aren kuszących przepaściami. By zdobyć pucharek wystarczy jednorazowo zepchać przeciwnika w otchłań. Podobnie jak przy powaleniach przy niskim poziomie trudności może być trudniej zepchać przeciwnika, bo wrogowie szybciej zginą od normalnych ciosów. Dlatego do tego pucharka możemy zwiększyć nieco ich wytrzymałość w ustawieniach. Dobrym miejscem na ten pucharek jest też arena walki dostępna w regionie SALA MĘSTWA. Rozmawiając z Izabelą możemy tam dowolnie rozgrywać potyczki.
Nostalgiczna podróż / Nostalgia Trip
Przeżyto badania obrażeń od upadku z wysoka w Latarni. / Tested for fall damage and survived in the Lighthouse.
Trofeum będzie możliwe do wbicia dopiero w późniejszej fazie gry po zrekrutowaniu wszystkich towarzyszy. By je zdobyć musimy w odpowiedni sposób ustawić posągi w naszej bazie. Dzięki temu uda nam się otworzyć przejście do ukrytego pomieszczenia. A tam już wystarczy przeskoczyć przez barierkę, by otrzymać pucharek. W razie czego poniżej znajduje się pomocny materiał wideo.
Czyste umysły i otwarte serca / Clear Minds and Open Hearts
Niech twój głos dotrze do Mythal. / Let fly your voice to Mythal.
W ramach zadań pobocznych musimy realizować zadanie „ŻAL STRASZLIWEGO WILKA„. Wiąże się on z z głównym wątkiem oraz eksploracją obszaru Rozdroży oraz pozyskania esencji ze specjalnych wrogów z innych obszarów. Wszystko jest jednak zaznaczone na mapie, więc nie stanowi problemu z wyszukiwaniem. Otrzymamy przy tym specjalne statuetki wilka, które należy umieścić w głównym obszarze naszej bazy. Okrągłym pomieszczeniu, gdzie odbywamy narady. Wpadnie nam wtedy pucharek za sprawdzenie każdego wspomnienia.
Pod koniec tego zadania, przyjdzie nam spotkać się z Mythal i musimy w odpowiedni sposób poprowadzić rozmowę. Zły wybór będzie skutkował walką z tą bohaterką pod postacią smoka. Dalej zdobędziemy w ten sposób przedmiot fabularny po który przyszyliśmy, ale NIE OTRZYMAMY tego pucharka. Dlatego konieczne jest dobieranie właściwych dialogów.
Kolejność dialogów:
- „Potrzebuję twojej pomocy.„
- „Musimy powstrzymać plagę.„
- „Walczyłaś z nią.„
- „Musimy powstrzymać bogów.„
- „Skrzywdzili cię.„
- „Jesteśmy godni.„
- „Budową bezpiecznego miejsca.„
Ulepszenia! / Enhancements!
W pełni ulepszono broń, pancerz i akcesorium do najwyższego poziomu i rzadkości. / Fully upgraded a weapon, armor, and accessory to their highest level and rarity.
Trofeum związane ze znajdźkami i ulepszaniem sprzętu. W grze są dokładnie 182 pamiątki i służą one do ulepszania warsztatu w naszej głównej bazie. Pucharek wymaga ulepszenia warsztatu na maksymalny poziom. Nie musimy zebrać ich wszystkich, ale jednak te około 80% należy zebrać. Dlatego od samego początku gry należy skupić się na eksploracji i zbierać pamiątki. Część znajduje się w lokacjach, do których nie da się już wrócić. Tyczy się to niektórych głównych misji fabularnych czy zadań dla towarzyszy. Jeśli dokładnie zaglądamy w zakamarki nie będzie z tym problemu.
Drugim źródłem pamiątek są także sklepy. Zaleca się zaglądać do każdego i kupować pamiątki jeśli znajdziemy takie w ofercie. Z kupcami frakcji nie ma problemu, bo są widoczni na mapie. Zwykli sprzedawcy jednak są łatwi do pominięcia, a też mają je niekiedy na sprzedaż.
Każda zebrana pamiątka zwiększa moc naszego Opiekuna, która jest kluczowa do ulepszenia warsztatu. Potrzebujemy do maksymalnego poziomu 12 000 punktów mocy. Oprócz samych pamiątek ową moc zyskamy także realizując zadanie „SERCE SKAŻENIA” oraz używając kryształu, jak na materiale wideo przy zdobywaniu trofeum Nostalgiczna podróż.
Jest jeszcze jedna rzecz związana z tym pucharkiem. Otóż po odblokowaniu w naszej bazie warsztatu warto na bieżąco sukcesywnie go ulepszać przekazując znalezione pamiątki. Dzięki temu w ramach dalszego zbieractwa będziemy znajdować naturalnie sprzęt lepszego poziomu, co pozwoli nam oszczędzić na ulepszeniach od niskiego.
Pucharek ten wymaga, by w jednym momencie posiadać pojedynczą zbroję, broń oraz pas na poziomie legendarnym z ulepszonym do +10. Składają się na to dwa czynniki. Pierwszy wiąże się z ulepszaniem warsztatu opisanym powyżej. Tylko w pełni ulepszony warsztat pozwoli nam ulepszyć sprzęt na +10.
No i pozostaje jeszcze kwestia, że dany sprzęt musi mieć status legendarny pod kątem unikatowości. Każdy dostępny w grze sprzęt może takowy uzyskać. Schemat jest bowiem taki, że, gdy podczas eksploracji, bądź zakupów w sklepie nabywamy kolejny egzemplarz tego samego sprzętu to ten automatycznie wskakuje na wyższy poziom unikatowości. Kolejno ZWYKŁY -> NIEZWYKŁY -> RZADKI -> EPICKI -> LEGENDARNY.
Jeśli sporo eksplorowaliśmy wszystkie lokacje powinniśmy mieć część sprzętu na legendarnym poziomie lub przynajmniej na epickim. W takim wypadku wystarczy teraz odwiedzić kupców frakcji i zakupić dowolny pojedynczy set dla zbroi, broni i pancerza, by wskoczyły nam na ten legendarny status. Wystarczy po jednym wariancie z każdego z tych elementów ekwipunku.
Na koniec wyposażamy postać w legendarną zbroję, pas oraz broń i kierujemy się do warsztatu w bazie. Tam ulepszamy te konkretne uzbrojenie do poziomu +10 i otrzymujemy pucharek.
Układanie talii / Stacking the Deck
Wydano co najmniej 52 punkty na drzewkach umiejętności postaci gracza. / Spent at least 52 points in Rook's skill trees.
Trofeum związane z ulepszaniem postaci. Za każdym razem, gdy zdobędziemy nowy poziom otrzymamy jeden punkt umiejętności do wykorzystania w drzewku rozwoju. Dodatkowe punkty zyskamy też zaliczając zadania z ołtarzami Fen’Harel w ramach trofeum Nie ma prawdziwych bogów. Pucharek wpadnie, gdy wydamy przynajmniej 52 punkty umiejętności. Wpadnie nam to spokojnie podczas naturalnej rozgrywki.
Niech wali się niebo / Bringing Down the Sky
Pokonano wszystkie wielkie smoki w północnym Thedas. / Defeated all high dragons across northern Thedas.
Trofeum związane z pokonywaniem smoków. W tej części jest to bardzo proste zadanie niewymagające żadnych specjalnych przygotowań czy dokładnej eksploracji. Smoków, które zaliczają się do tego trofeum jest 4. Z czego 3 pokonamy w ramach realizowania zadań towarzyszy – w tym wypadku Taash. Ostatnim smokiem zaś jest specjalna walka dostępna na terenie SALE NEKROPOLII związana z trofeum Oswobodzony.
Oswobodzony / The Unbound
Złamano pieczęcie nałożone na starożytne zagrożenie i stawiono czoło temu, co kryło się w środku. / Broke the seals containing an ancient threat and faced down what lied inside.
Trofeum związane z opcjonalnym bossem ukrytym na terenie SALE NEKROPOLII. By się dostać do wymaganego obszaru musimy najpierw wykonać zadanie „NIESPOKOJNE DUCHY„, które zleca nam Emmrich w naszej bazie. Następnie będąc już w regionie Nekropolii należy wejść w interakcje z zamkniętymi drzwiami oznaczonymi symbolem wykrzyknika. Aktywuje to zadanie „NAJWYŻSZY W SWOIM RODZAJU„. Realizując je będziemy musieli pokonać trzy demony, by móc otworzyć przejście. Za drzwiami zaś czeka nas smok na wysokim poziomie, będący najsilniejszym przeciwnikiem w całej grze. Dlatego zaleca się zostawić sobie to starcie na później, jeśli nie rozwinęliśmy jeszcze dostatecznie postaci. Po pokonaniu przeciwnika otrzymamy trofeum.