Endling – Extinction is Forever – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Endling: Extinction is Forever to opowieść o ostatniej lisicy na Ziemi, która razem z trzema niedoliskami musi przetrwać i odnaleźć czwarte, porwane szczenię. Czy jej to się uda? Wszystko zależy od nas.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Endling – Extinction is Forever?

View Results

Loading ... Loading ...

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
  • Czas do zdobycia platyny: około 3-4 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox7 x8 x12
  • Liczba trofeów offline: 28
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1 (z poradnikiem)
  • Trofea możliwe do przeoczenia: 2 – braz Niewyobrażalne, zloto Wszystkożercy (na tę chwilę tyle odkryłem)
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Jeżeli w jakiś sposób poradnik Ci pomógł to w ramach podziękowania możesz postawić mi kawkę. Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Krok po kroku:

Endling to gra typu survival. Aby ją ukończyć będziemy musieli przetrwać 30 nocy. Przez ten czas będziemy musimy karmić i ochraniać nasze młode przed drapieżnikami i ludźmi. Polecam w pierwszym przejściu skupić się na grze, a w drugim ewentualnie dozbierać brakujące trofea. Nie będę dzielił gry na konkretne kroki, wypiszę jedynie ogólne rady, których warto się trzymać:

  • Po wyjściu z nory w pierwszej kolejności skupiamy się na szukaniu pożywienia, a dopiero potem eksplorujmy tereny.
  • Kiedy pojawią się ślady prowadzące do uprowadzonego szczeniaka, to skupiamy się na nich. Szybko znajdujemy trzy przedmioty w danej nocy i przechodzimy do poszukiwania jedzenia.
  • Ryby i myszy znajdziemy w odpowiednich miejscach. Do tych drugich najlepiej się podkraść, ponieważ mysz nas wyczuje i ucieknie do kolejnego miejsca. To samo będzie z gołębiem, ze szczurem oraz z kurczakiem.
  • Sprawdzajmy mapę. Co jakiś czas pojawią się na niej specjalne wydarzenia. Niektóre z nich związane są z pucharkami, a niektóre pozwolą młodym nabyć nowe umiejętności.
  • Obok drapieżników (sowy) i ludzi (zbieracz) skradamy się!
  • Jeśli doznamy urazu, nie podchodzimy do ludzi. Jesteśmy osłabieni i poruszamy się wtedy wolniej, więc jak najdalej od nich. Za pierwszym razem możemy uciec, ale będąc osłabionym – złapią nas.
  • Korzystajmy z umiejętności szczeniąt, głównie polegają na zdobywaniu jedzenia (przeciskanie się przez małe otwory, czy kopanie w dziurach). Jeśli są najedzone, poświęcimy czas na eksploracje.

Rozpiska:

  • Noc 7 – braz Lis, który dużo szczeka, nie gryzie
  • Noc 8 – braz Przyjaciel w potrzebie,braz Matczyna miłość (jeśli nie zapomnieliśmy codziennie głaskać)
  • Noc 16 – braz Mogę pogłaskać?
  • Noc 17 – srebro Macierzyństwo
  • Noc 20 – braz Deszczowa piosenka
  • Noc 22 – zloto Jajko wielkanocne
  • Noc 23 – zloto Na lepsze jutro,zloto Wszystkożercy (jeśli niczego wcześniej nie pominęliśmy)
  • Noc 25 – braz Kurczę, ale okaz
  • Noc 28 – braz Niewyobrażalne

Powyżej pucharki, które wpadły w określone noce. Brak pucharków fabularnych i tych, które zależą od naszego grania np. związane z jedzeniem określonego pożywienia.

 

Sterowanie:

 

Poradnik:

platyna Endling / Endling 100
Odblokuj wszystkie pozostałe trofea dostępne w grze. / Unlock every other trophy in the game.

Gratulacje! Udało Ci się zdobyć najbardziej depresyjną platynę w swoim życiu!

 

zloto Jesteśmy rodziną / We Are a Family 60
Ukończ grę, nie tracąc żadnego z młodych. / Finish the game with all cubs alive.

Na początku gry jedno z młodych zostanie uprowadzone i dopiero pod koniec gry odnajdziemy niedoliska. Tak więc, przez całą grę będziemy skupieni na trzech szczeniakach. Aby wszystkie przetrwały, to najważniejsze jest pożywienie. Od razu po wyjściu z nory szukamy jedzenia i wracamy pod koniec nocy. Nie wcześniej, ponieważ pasek głodu i tak zostanie wtedy obniżony. Na zewnątrz uważamy na drapieżniki i ludzi.

 

srebro Trzy małe liski / Three Little Foxes 45
Ukończ grę, zachowując przy życiu co najmniej trzy młode. / Finish the game with at least three cubs alive.

Trofeum otrzymamy razem z zloto Jesteśmy rodziną.

 

srebro Jak dwie krople wody / Two Peas in a Pod 30
Ukończ grę, zachowując przy życiu co najmniej dwa młode. / Finish the game with at least two cubs alive.

Trofeum otrzymamy razem z zloto Jesteśmy rodziną.

 

braz Siła złego na jednego / All For One 15
Ukończ grę, zachowując przy życiu co najmniej jedno młode. / Finish the game with at least one cub alive.

Trofeum otrzymamy razem z zloto Jesteśmy rodziną.

 

braz Przyjaciel w potrzebie / A Friend in Need 15
Uwolnij borsuka z pułapki. / Release the Badger from the trap.

Podczas 8 nocy na mapie pokaże nam się ikonka borsuka. Po dotarciu do niej zobaczymy złapanego borsuka w pułapkę. Podchodzimy do klatki, uwalniamy go i cieszymy się z pucharka. Filmik poniżej:

 

srebro Macierzyństwo / Maternity 30
Pomóż młodemu borsukowi wrócić do matki. / Reunite the Badger’s cub with their mother.

Podczas 17 nocy na mapce pojawią się nowe wydarzenia. W jednym z nich będziemy musieli pomóc młodemu borsukowi wrócić do matki. Znajduje się wysoko na skarpie. Dostaniemy się do niego jedynie okrążając zbieracza. Będziemy musieli dużo skradać się, aby nas nie wykrył. Jeden strzał i po nas. Po dotarciu do młodego borsuka, łapiemy go w pysk i wracamy tą samą drogą do jego matki. Filmik poniżej:

 

zloto Rodzinne spotkanie / Family Reunion 60
Uratuj zaginione młode. / Rescue the missing cub.

Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Pucharek otrzymamy po odnalezieniu zaginionego szczeniaka.

 

braz Nie ma jak w domu / Home Sweet Home 15
Dotrzyj do pierwszej nory. / Reach the first lair.

Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Pucharek otrzymamy po ucieczce z płonącego lasu i dotarciu do pierwszej nory, w której to na świat przyjdą cztery szczenięta.

 

srebro Przetrwanie / Surviving 30
Dotrzyj do drugiej nory. / Reach the second lair.

Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Pucharek otrzymamy po dotarciu do drugiej nory, która znajduje się w lesie.

 

srebro Lisie życie / Hard Fox Life 45
Dotrzyj do trzeciej nory. / Reach the third lair.

Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Pucharek otrzymamy po dotarciu do trzeciej nory, która znajduje się na wysypisku.

 

zloto Co wymrze, nie wróci / Extinction is Forever 60
Ukończ grę. / Finish the game.

Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Pucharek otrzymamy po przetrwaniu 30 nocy.

 

braz Jak kamień w wodę / Never Give Up 15
Odszukaj wszystkie związane z zaginionym młodym ślady nad rzeką. / Find all traces of the missing cub in the river area.

Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Co trzecią noc, po wyjściu z nory, będziemy wyczuwać ślady zaginionego niedoliska (różowy unoszący się zapach). Wystarczy trzymać się tropu i w każdej nocy odszukać trzy przedmioty, które prowadzą do odnalezienia szczeniaka. Pucharek wpadnie kiedy odszukamy wszystkie ślady nad rzeką.

 

srebro Im dalej w las, tym więcej drzew / Never Let Down 30
Odszukaj wszystkie związane z zaginionym młodym ślady w lesie. / Find all traces of the missing cub in the forest.

Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Co trzecią noc, po wyjściu z nory, będziemy wyczuwać ślady zaginionego niedoliska (różowy unoszący się zapach). Wystarczy trzymać się tropu i w każdej nocy odszukać trzy przedmioty, które prowadzą do odnalezienia szczeniaka. Pucharek wpadnie kiedy odszukamy wszystkie ślady w lesie.

 

zloto Tu na razie jest śmietnisko… / Never Run Around 60
Odszukaj wszystkie związane z zaginionym młodym ślady niedaleko wysypiska. / Find all traces of the missing cub near the dumping ground.

Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

Co trzecią noc, po wyjściu z nory, będziemy wyczuwać ślady zaginionego niedoliska (różowy unoszący się zapach). Wystarczy trzymać się tropu i w każdej nocy odszukać trzy przedmioty, które prowadzą do odnalezienia szczeniaka. Pucharek wpadnie kiedy odszukamy wszystkie ślady na wysypisku.

 

zloto Na lepsze jutro / For a Better Tomorrow 60
Poznaj wszystkie umiejętności młodych. / Learn all cub skills.

Wszystkich umiejętności jest osiem. Dwie (skakanie i wysokie skakanie)  wpadną automatycznie po wejściu do nory podczas 4 i 22 nocy. Resztę poznamy podczas eksploracji terenu. Dokładną lokalizacje znajdziecie przy pucharku zloto Wszystkożercy. Lista umiejętności poniżej:

  • Noc 4 – Skakanie (automatycznie po wejściu do nory)
  • Noc 9 – Kopanie (odkryjemy to w fabryce kiedy zejdziemy do kanałów)
  • Noc 9 – Przeciskanie się
  • Noc 15 – Wspinanie (odkryjemy to podczas szukania śladów uprowadzonego liska)
  • Noc 16 – Polowanie
  • Noc 22 – Zwisanie
  • Noc 22 – Wysokie skakanie (automatycznie po wejściu do nory, nauczona kiedy poznaliśmy Zwisanie)
  • Noc 23 – Rozbrajanie pułapek

 

braz Niewyobrażalne / Beyond Words 15
Pozwól zbieraczowi się pogłaskać. / Let the Scavenger pet you.

Trofeum możliwe do przeoczenia.

Po odnalezieniu czwartego niedoliska (28 noc), podejdźmy do zbieracza i pozwólmy mu się pogłaskać . Musimy zrobić to w tym momencie, ponieważ w następnej nocy zbieracza już nie będzie.

 

zloto Wszystkożercy / Omnivore 60
Pozwól swoim młodym spróbować każdego rodzaju pożywienia dostępnego w grze. / Let your cubs eat every kind of food in the game.

Trofeum możliwe do przeoczenia.

W grze jest 17 różnego rodzaju pożywienia, które muszą młode liski spróbować. UWAGA! Jeleń i ryba są dostępne tylko w początkowych nocach. Później będą niedostępne, więc warto znaleźć je na samym początku gry. Co do niektórego pożywienia będą potrzebne umiejętności młodych, głównie chodzi o kopanie i przeciskanie się. Poniżej znajdziecie filmik, na którym znajdziecie lokalizacje każdego rodzaju pożywienia oraz wszystkich umiejętności (pucharek: zloto Na lepsze jutro):

 

 

  • Noc 1 – Pożywienie 1/17 – Jeleń
  • Noc 2 – Pożywienie 2/17 – Ryba
  • Noc 3 – Pożywienie 3/17 – Jagody
  • Noc 4 – Pożywienie 4/17 – Mysz
  • Noc 4 – Pożywienie 5/17 – Śmieci
  • Noc 4 – Pożywienie 6/17 – Królik
  • Noc 4 – Umiejętność 1/8 – Skakanie
  • Noc 5 – Pożywienie 7/17 – Jabłko
  • Noc 9 – Umiejętność 2/8 i Pożywienie 8/17 – Kopanie i Robak
  • Noc 9 – Pożywienie 9/17 – Szczur
  • Noc 9 – Umiejętność 3/8 – Przeciskanie się
  • Noc 9 – Pożywienie 10/17 – Grzyby
  • Noc 9 – Pożywienie 11/17 – Fast food
  • Noc 12 – Pożywienie 12/17 – Jajko
  • Noc 13 – Pożywienie 13/17 – Konserwa
  • Noc 15 – Pożywienie 14/17 – Gołąb
  • Noc 15 – Umiejętność 4/8 – Wspinanie
  • Noc 16 – Pożywienie 15/17 – Udko
  • Noc 16 – Pożywienie 16/17 – Kurczak
  • Noc 16 – Umiejętność 5/8 – Polowanie
  • Noc 22 – Umiejętność 6/8 – Zwisanie
  • Noc 22 – Umiejętność 7/8 – Wysokie skakanie
  • Noc 23 – Pożywienie 17/17 – Torba z fast foodem
  • Noc 23 – Umiejętność 8/8 – Rozbrajanie pułapek

Z powyższej listy jeleń i ryba są dostępne tylko na początku gry. Reszta przewija się po kilka razy w późniejszych nocach. Podana noc przy pożywieniu to noc, w którą możemy znaleźć pożywienie po raz pierwszy. Jeśli zbierzemy wszystko to dwa pucharki powinny wpaść przy 23 nocy.

 

braz Matczyna miłość / Mother Love 30
Pobaw się ze swoimi młodymi przynajmniej raz dziennie przez pięć dni z rzędu. / Pet your cubs at least once for five days straight.

Bardzo prosty pucharek, jedynie to musimy o nim pamiętać przez pięć dni z rzędu. Najlepiej zaraz po wyjściu z nory podejść do młodych i wcisnąć , aby pobawić się jednym z nich.

 

braz Deszczowa piosenka / Barking in the Rain 15
Zaszczekaj trzy razy z rzędu podczas deszczu. / Bark three times in a row when it’s raining.

Nic trudnego. Kiedy będzie padało (deszcz napotkałem podczas 20 nocy, ale myślę, że wcześniej też możemy go napotkać) wystarczy, że wciśniemy trzy razy i pucharek wpadnie na konto.

 

srebro Jarski lis / Peaceful Instinct 30
Przez pięć dni nie upoluj żadnego zwierzęcia (ryby, myszy, królika, gołębia czy kury). / Do not kill any animal (fish, mouse, rabbit, pigeon, chicken) for five days.

Tak jak opisuje pucharek, przez pięć dni zero mięsa. Najlepiej zrobić to w początkowej fazie gry, gdzie mamy dostęp to czterech worków ze śmieciami. Jeśli trafimy na owoce, to również śmiało możemy jeść. Poniżej mapka z oznaczeniem wszystkich worków ze śmieciami na jakie natrafiłem podczas gry:

 

braz Sytość / Tasty 30
Wejdź do swojej nory z pełnym brzuchem. / Enter your lair with a full stomach.

Najłatwiej będzie to zrobić, kiedy dotrzemy na wysypisko do trzeciej nory. Po nocy, przed wejściem do środka, borsuk za uratowanie młodego będzie nam zawsze coś przynosił. Do tego możemy sami w pysku przynieść jedzenie i przed norą dać młodym do zjedzenia, aby weszły do nory z pełnymi brzuchami. Ten sposób możemy wykorzystać również przy wcześniejszych norach.

 

braz Lis, który dużo szczeka, nie gryzie / A Barking Fox Doesn’t Bite 15
Zaszczekaj na globtroterkę. / Bark at the Roamer.

Podczas 7 nocy możemy napotkać globtroterkę, która gra na gitarze przy ognisku. Dobiegamy do niej i wystarczy zaszczekać , aby otrzymać pucharek. Filmik poniżej:

 

 

Globtroterkę możemy również spotkać podczas 19 nocy, lokalizacja poniżej:

 

srebro Dieta oczyszczająca / Detox diet 30
Nie przynoś swoim młodym śmieci do jedzenia przez sześć dni z rzędu. / Don’t feed your cubs trash for six days in a row.

Tak jak opisuje pucharek, omijamy wszystkie worki ze śmieciami przez sześć dni z rzędu. Szczeniaki karmimy jedynie mięsem i owocami. Najlepiej zrobić to w pierwszych dniach gry.

 

braz Mogę pogłaskać? / You Can Pet The Fox 15
Pozwól Molly się pogłaskać. / Let Molly pet you.

Podczas 16 nocy możemy spotkać dziewczynkę w masce, Molly. Wystarczy, że do niej podejdziemy i damy się pogłaskać , aby pucharek wpadł na konto. Filmik poniżej:

 

braz Kurczę, ale okaz / Chicken Dinner 15
Upoluj swoją pierwszą kurę. / Hunt a chicken for the first time.

Kurę napotkałem dopiero podczas 25 nocy na wysypisku. Kiedy będziemy przechodzić obok niej musimy zaszczekać , aby wyskoczyła z ogrodzenia, a następnie podkraść się do niej i ją złapać. Filmik poniżej:

 

braz Kołysanka / Lullaby 15
Pobaw się z przestraszonym młodym. / Pet a scared cub.

Pucharek zdobyty przypadkiem. Zamiast skradać się przy sowie, to szybko przebiegłem co spowodowało, że zaatakowała jedno z młodych. Szczeniaka szybko ratujemy, lecz po wszystkim jest przestraszony. W lewym dolnym rogu ekranu, nad jego ikonką pojawia się smutna emotka. Podchodzimy do niego i wciskamy  , aby pobawić się z nim. Innego sposobu na przestraszenie szczeniaka nie odkryłem. Poniżej filmik:

 

zloto Jajko wielkanocne / Easter Egg 60
Pozwól swoim młodym zjeść jajko wielkanocne. / Have your cubs eat the Easter Egg.

W pierwszej kolejności nasze młode muszą nauczyć się umiejętności – zwisanie. Będzie to możliwe dopiero podczas 22 nocy. Następnie udajemy się na południowy-zachód i pomagamy młodemu dostać się do jajka, które następnie zjadają. Poniżej filmik z całym procesem:

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.