Wróć do poradnika do trofeów i opinii.
Brama wejściowa do parku
1. ILUZJA 1 – Przyjrzy się bramie wejściowej do parku. Ptak po lewej stronie jest iluzją.
2. Zbadaj torbę po prawej stronie.
- Podnieś zdjęcie dziewczynki.
- Otwórz portfel i wyjmij z niego prawo jazdy Rachel Simson.
- Podnieś kluczyki do samochodu.
Miejsce wypadku
1. Przyjrzy się drzwiom kampera.
- Użyj kluczyków na zamku.
Wnętrze kampera
1. Przyjrzyj się walizce obok łóżka.
2. Odsuń walizkę.
3. Otwórz szafkę, w której schowała się dziewczynka i porozmawiaj z nią.
4. Przyjrzyj się przedmiotom obok łóżka.
- Podnieś rysunek dziewczynki.
- Podnieś zabawkową wędkę.
5. Przyjrzyj się przewróconemu zdjęciu na szafce po prawej stronie.
- Ustaw ramkę zdjęcia na szafce.
- Spójrz za szafkę, gdzie spadł kluczyk do apteczki.
- Użyj wędki do wyciągnięcia kluczyka.
Miejsce wypadku
1. Przyjrzy się przedmiotom obok kampera.
- Usuń niebieski koc.
- Podnieś flarę.
- Użyj kluczyka na apteczce.
- Wyjmij z niej bandaż i spirytus.
2. Przyjrzyj się przedmiotom obok dużego drzewa na środku ekranu i napraw misia.
- Podnieś niebieski kluczyk (obok jabłka).
- Podnieś mały śrubokręt (obok myszy).
- Spójrz na małą suszarkę i odkręć śrubkę śrubokrętem.
- Użyj śrubki na niebieskiej myszy i wkręć ją śrubokrętem.
- Nakręć mysz kluczykiem i użyj jej na borsuku.
- Podnieś baterię i włóż ją do suszarki.
- Otwórz książeczkę, na której stał borsuk i wyjmij z niej kluczyk.
- Użyj go na pudełku obok misia.
- Wyjmij z niego nożyczki i broszkę.
- Przyjrzyj się ubranku misia, wiszącemu na drzewie
- Użyj nożyczek do obcięcia gałęzi i suszarki do wysuszenia ubranka
- Podnieś ubranko, nóżkę misia i igłę.
- Wróć do pudełeczka i użyj igły na nitce
- Przyjrzyj się misiowi
- Użyj nogi na misiu i przyszyj ją nitką
- Przypnij mu broszkę i załóż koszulkę
Wnętrze kampera
1. Daj misia dziewczynce
2. Użyj spirytusu i bandaża na ręce dziewczynki.
Kasa biletowa w parku
1. Porozmawiaj z mężczyzną w garniturze
- Weź od niego mapę
2. Porozmawiaj z kasjerką
- MOTYL 1 – Przy kasie biletowej, na wystawie z widokówkami
- Weź od kasjerki bilet na kolejkę
Ścieżka przed snack barem
1. ILUZJA 2 – Figurka ptaka nad drzwiami do snack baru
2. Podejdź do drzwi
- Wyciągnij spod drzwi naszyjnik Becky
Ścieżka pod stacją kolejki
1. Przyjrzy się skrzynce z narzędziami
- Podnieś nóż do szkła.
Ścieżka przed snack barem
1. Przyjrzyj się drzwiom
- Użyj noża do szkła na drzwiach i przekręć klucz.
Snack bar
1. Przyjrzyj się kasie
- Podnieś korbę i przymocuj ją do kasy
- Zakręć korbę i wyjmij z kasy żeton
2. Odsuń skórę niedźwiedzia
- Użyj żetonu na zagadce
- Rozwiąż zagadkę: Drzwi w podłodze (film)
Piwnica
1. Użyj flary, aby rozświetlić pomieszczenie
2. Przejdź do pokoju po lewej
Pokój z więźniem
1. Podnieś siekierę obok drzwi celi
2. Przyjrzyj się drzwiom
- Podnieś zapalniczkę
- Porozmawiaj z więźniem
Piwnica
1. Przyjrzyj się skrzyni
- Użyj siekiery na skrzyni
- Wyjmij benzynę i kawałek spalonego drewna
Pokój z więźniem
1. Przyjrzyj się lampie zwisającej z sufitu
- Wlej benzynę do lampy
- Podpal lampę zapalniczką
2. Przyjrzyj się tablicy
- Opróżnij tablicę ze śmieci.
3. Podnieś drabinę, opartą o palety po lewej stronie pomieszczenia
4. Porozmawiaj z więźniem i weź od niego klucz i kawałek materiału
DEDUKCJA
1.Przenieś wszystkie trzy znalezione przedmioty do pola ‚Case subjects’.
Piwnica
1. Przyjrzy się rzeźbie nad drzwiami
- Użyj drabiny
- Użyj materiału na polu pod rzeźbą
- Użyj węgla na materiale, dopóki nie pojawi się na nim seria runów
2. Przybliż się do pokrętła w ścianie
- Otwórz nim drzwi
- Użyj łomu, aby zablokować mechanizm
Labirynt
1. Usuń kamień po prawej stronie od lewych drzwi. Przejdź przez lewe drzwi.
2. Przejdź przez lewe drzwi.
3. Użyj pokrętła, aby otworzyć prawe drzwi. Przejdź przez nie
4. Otwórz lewe drzwi i przejdź przez nie
5. Przejdź przez prawe drzwi
Pod studnią
1. MOTYL 2 – Na gałęziach drzewa na prawej ścianie
2. Przyjrzyj się symbolowi na lewej ścianie
- Wyjmij kamień
- Podnieś fragment płaskorzeźby
3. Przyjrzyj się kupce mchu na środku pomieszczenia i złóż hak z łańcuchem
4. Przyjrzyj się wiszącemu kołowrotkowi
- Przymocuj hak z łańcuchem do mechanizmu
5. Przyjrzyj się liściom po prawej stronie od poprzedniego miejsca
- Odsuń liście
- Wkręć hak w otwór
- Przymocuj hak z łańcuchem do wkręconego haka
6. Przyjrzyj się mechanizmowi pod prawą ścianą
- Przekręć korbę, aby otworzyć zapadkę
Beczki
1. Odsuń trzy szmaty z beczek po prawej stronie
2. Przyjrzyj się beczkom
- Odsuń wieko beczki
- Podnieś kartkę z beczki
- Podnieś klucz ze szponami
- Podnieś portfel z ręki szkieletu
Pokój z więźniem
1. Użyj fragmentu płaskorzeźby na drzwiach celi
- Podnieś fragment klucza z drzwi celi
Piwnica
1. Wejdź po drabinie
- Użyj dwóch kluczy-szponów na zamku i wyjdź na zewnątrz
Ścieżka przed snack barem
1. ILUZJA 3. Dach snack baru
2. ILUZJA 4. Twarz w drzewie po lewej stronie ekranu
3. Przyjrzyj się torebce, wiszącej na krzewie i spróbuj ją podnieść
Kasa biletowa
1. ILUZJA 5 – daszek mapy parku
2. ILUZJA 6 – głowa sowy po lewej stronie
3. Przyjrzyj się przewróconemu stojakowi na widokówki
- Podnieś nitkę
- Przejrzyj wszystkie wizytówki
4. Przyjrzyj się mapie parku
- Podnieś naszyjnik i nóż
- MOTYL 3 – lewy dolny róg mapy parku
5. Porozmawiaj z kasjerką
6. Przejrzyj jej rzeczy
- Odsuń wszystkie rzeczy, dopóki nie znajdziesz niebieskiego naszyjnika
- Użyj noża na apteczce
- Wyjmij z apteczki taśmę
- Podnieś strzykawkę i użyj jej na buteleczce z lekami
7. Przyjrzyj się sowie
- Użyj skrobaczki na mchu
- Rozwiąż zagadkę: Kolorowe kafelki (film)
- Wyjmij ze skrytki fragment płaskorzeźby
8. Przyjrzyj się kasie biletowej
- Ukryty przedmiot: strzała
9. Przenieś się do celi i użyj fragmentu płaskorzeźby na drzwiach
- Porozmawiaj z więźniem na aktywne tematy
DEDUKCJA
1. Przenieś rysunek z ciałem w beczce do pola ‚Bigger mystery’
2. Przenieś rysunek kasy biletowej do pola ‚Bigger mystery’
3. Przenieś naszyjnik do pola ‚Ticket Seller’s role’
Snack bar
1. Przyjrzyj się kuszy
- Użyj nici na kuszy
- Użyj strzały na kuszy
- Użyj strzykawki na kuszy
- Przyklej strzykawkę taśmą
- Podnieś kuszę
Ścieżka przed snack barem
1. Użyj kuszy na niedźwiedziu
2. Przyjrzyj się torebce
- Włóż do aparatu kartę SD i dwie baterie
- Użyj dwóch kawałków plastiku, aby zamknąć tylny panel aparatu
- Obejrzyj film
- Zdejmij pokrywkę aparatu
- Wyjmij dwie baterie
Ścieżka pod kolejką
1. MOTYL 4 – Na płocie po lewej stronie
2. ILUZJA 7 – Dach budynku kolejki
3. ILUZJA 8 – Twarz w drzewie, na którym siedzi ptak
Przepaść za kolejką
1. ILUZJA 9 – Drzewo w tle
2. Przyjrzyj się wozowi z napisem
- Użyj noża na linie
Wejście do budynku kolejki
1. Użyj liny na drzwiach
2. Przymocuj linę do totemu
3. Przyjrzyj się totemowi
- Użyj siekiery na drewnianej barierce, trzymającej totem
Budynek kolejki
1. ILUZJA 10 – Druga tablica od lewej
2. Przyjrzyj się gablocie po lewej stronie
- Odsuń szkło i zardzewiałe piły
- Podnieś fragment klucza
- Podnieś niezardzewiałą piłę
3. Przyjrzyj się gablocie w tle pomieszczenia
- Ukryty przedmiot: Magnes
4. Przyjrzyj się ptakowi po prawej stronie
- Użyj magnesu do wyjęcia fragmentu klucza
5. Przyjrzyj się drugiej gablocie po lewej stronie
- Otwórz szybę
- Podnieś obie kartki
- Odsuń dno gabloty
- Użyj trzech fragmentów klucza na lewym panelu zagadki
- Użyj materiału z szyfrem na zagadce
- Rozwiąż zagadkę: Szyfr – 4 przeciwnie do ruchu wskazówek zegara – 7 przeciwnie – 3 zgodnie – 4 przeciwnie – 4 przeciwnie (film)
- Podnieś przewody
- Podnieś kartkę
- Podnieś oko
DEDUKCJA
1. Przesuń zdjęcie Whitmarsha do pola ‚Suspect’
2. Przesuń aparat fotograficzny do pola ‚Simson’s whereabouts’
3. Przesuń kartkę z zagadki szyfr do pola ‚Bigger mystery’
Ścieżka przed snack barem
1. Przyjrzyj się twarzy po lewej stronie
- Włóż drewniane oko w pustą gałkę
- Rozwiąż zagadkę: Kulki (film)
- Podnieś fragment płaskorzeźby
Cela
1. Włóż fragment płaskorzeźby w drzwi
Przepaść za kolejką
1. Przyjrzyj się przepaści
- MOTYL 5 – pod łańcuchem
- Użyj piłki do metalu na łańcuchu
- Użyj magnesu na łańcuchu i wyjmij nim wytrych
Budynek kolejki
1. Otwórz drzwi wyjściowe wytrychem
Kolejka
1. Weź fragment kabla z metalowego wspornika po lewej stronie
2. MOTYL 6 – na gondoli
3. Przyjrzyj się lunecie
- Podnieś fragment kabla
4. Przyjrzyj się budce po prawej stronie
- Użyj siekiery, aby usunąć szkło
- Rozwiąż zagadkę: Kable (film)
- Przesuń wajchę
DEDUKCJA
1. Przenieś najnowszy rysunek Whitmarsha do pola ‚Suspect’
Cela
1. Porozmawiaj z więźniem
2. Podnieś metalowego ptaka
Kolejka
1. Przyjrzyj się gondoli
- Użyj biletu na kasowniku
Plaża
1. Przyjrzyj się gondoli w wodzie
- Podnieś wiązkę kabli
Ścieżka ze skałami
1. MOTYL 7 – na skale po lewej stronie
2. Przyjrzyj się skrzynce po lewej stronie
- Podnieś kawałek materiału Plaża
1. Przyjrzyj się fragmentowi gondoli na plaży
- Użyj materiału na szkle
- Użyj szkła do przecięcia siatki
- Podnieś siatkę
Ścieżka ze skałami
1. Użyj siatkę na skale po prawej stronie
2. Wejdź po siatce
- Podnieś kamień
3. Przyjrzyj się skrzynce po lewej stronie
- Użyj kamienia do rozbicia kłódki
- Ukryty przedmiot: Wędka
Plaża
1. Przyjrzyj się gondoli w wodzie
- Użyj wędki do wyłowienia kamizelki
2. Przyjrzyj się wrakowi łódki
- Użyj kamienia do rozbicia starych desek
- Użyj kabli na deskach
Ścieżka ze skałami
1. Wejdź po siatce
2. Użyj deski do przejścia na kolejną skałę
3. Użyj kamizelki ratunkowej na skale
4. Wyjdź z przepaści
Ścieżka ze studnią
1. ILUZJA 11 – drewniane schody po prawej stronie
2. ILUZJA 12 – znak kolejki na wiatraku
3. MOTYL 8 – na daszku studni
4. Przyjrzyj się niedźwiedziowi po prawej stronie
- Weź fragment barierki z jego łap
5. Przyjrzyj się tablicy informacyjnej
- Zedrzyj papier
- Użyj metalowego kruka na wgłębieniu
- Podnieś drewnianą rybę, drewniany fragment zagadki i dwie baterie
6. Przyjrzyj się niedźwiedziowi
- Użyj ryby na łapie
- Przyjrzyj się zagadce
- Rozwiąż zagadkę: Drewniane zwierzęta (film)
- Podnieś fragment płaskorzeźby
Ścieżka z drewnianym drwalem
1. ILUZJA 13 – drewniany drwal
2. ILUZJA 14 – płot przy czerwonej budce
3. Przyjrzyj się kranowi po lewej stronie
- Podnieś koszyk.
Wystawa sztuki drwalskiej
1. ILUZJA 15 – drwal po prawej stronie
2. ILUZJA 16 – Znak kolejki po lewej stronie
3. Przyjrzyj się tabliczce przy wagonach
- MOTYL 9 – na mchu na wagonie
4. Przyjrzyj się lokomotywie
- Podnieś korek
Ścieżka z zepsutym mostem
1. MOTYL 10 – Na drzewie po lewej stronie
2. ILUZJA 17 – most
3. Zajrzyj do środka budki
- Podnieś zapałki
- Podnieś linę
4. Przyjrzyj się rowerowi
- Ukryty przedmiot: Pompka do kranu
Ścieżka z drewnianym drwalem
1. Przyjrzyj się kranowi
- Użyj korka na dziurze po prawej stronie
- Użyj pompki na kranie
- Napuść wodę
- Podnieś orzech
2. Przyjrzyj się rzeźbie drwala
- Użyj orzecha na wiewiórce
- Podnieś różową spinkę
Ścieżka ze studnią
1. Przyjrzyj się studni
- Użyj fragment barierki na pokrywie
- Użyj liny na dziurze
Cela
1. Włóż fragment płaskorzeźby w drzwi
DEDUKCJA
1. Przenieś spinkę do pola ‚Simson’s whereabouts’
2. Przyjrzyj się aparatowi
- Włóż nowe baterie do aparatu
- Obejrzyj film
3. Przenieś kartkę z rysunkiem mężczyzny w kapeluszu do pola ‚Becky’
Wystawa sztuki drwalskiej
1. Przyjrzyj się szopie
- Ukryty przedmiot: klucz
Ścieżka z zepsutym mostem
1. Przyjrzyj się piecowi
- Użyj klucza na zamku
- Podnieś zawór i dłuto
Wystawa sztuki drwalskiej
1. Przyjrzyj się lokomotywie
- Użyj zaworu na czerwonym elemencie
- Użyj koszyka na węglu
- Podnieś koszyk
Ścieżka ze studnią
1. Przyjrzyj się przewróconej szafce pod wiatrakiem
- Użyj dłuta na drzwiach
- Odsuń płaszcz
- Podnieś żółty wąż
- Podnieś klucz imbusowy
- Podnieś drewno
Wystawa sztuki drwalskiej
1. Przyjrzyj się wagonom
- Przyjrzyj się łączeniu wagonów
- Użyj klucza na śrubach
Ścieżka z zepsutym mostem
1. Przyjrzyj się piecowi
- Wsyp węgiel do pieca
- Dodaj drewno do pieca
- Użyj zapałek na piecu
- Włóż żółty wąż do otworu nad piecu
- Włóż drugi koniec węża do rzeki
- Użyj pompki na piecu, napełniając go do pełna wodą
2. Zajrzyj do budki z mechanizmem do sterowania wysięgnika
- Rozwiąż zagadkę: Wysięgnik (film)
3. Przejdź po kładce
Ścieżka przy domku Hamiltona
1. ILUZJA 18 – koło od wozu
2. ILUZJA 19 – komin
3. Przyjrzyj się oknu chaty
- Podnieś ulotkę parku
- Zdejmij z ulotki spinacz do papieru
4. Przyjrzyj się schodom w tle
- Przyjrzyj się tabliczce ze znakiem gondoli
- Wyjmij z niej gwóźdź
- MOTYL 11 – na skale po drugiej stronie ścieżki
5. Przyjrzyj się drzwiom chaty
- Użyj spinacza na kłódce
- Użyj gwoździa na kłódce
Wewnątrz chaty Hamiltona
1. MOTYL 12 – na ramie łóżka
2. MOTYL 13 – na stole
3. ILUZJA 20 – dziura w dachu nad łóżkiem
4. Przyjrzyj się łóżku
- Zdejmij zieloną narzutę
- Obejrzyj wszystkie notatki w dzienniku
5. Przyjrzyj się kładce w podłodze
- Zdejmij drewnianą pokrywkę skrytki
- Przejrzyj dziennik od Becky
- Podnieś monetę i fragment płaskorzeźby z ostatniej strony
6. Porozmawiaj z Becky
- Weź wstążki od dziewczynki
7. Przyjrzyj się stołowi
- Ukryty przedmiot: Wyciągacz gwoździ
Cela
1. Włóż fragment płaskorzeźby w drzwi
Ścieżka przy domku Hamiltona
1. Przyjrzyj się szopie za domkiem
- Użyj wyciągaczy gwoździ na desce
- Otwórz drzwi
- Weź rękawice
Wewnątrz chaty Hamiltona
1. Przyjrzyj się piecowi
- Użyj rękawice na śrubokręcie
Wystawa sztuki drwalskiej
1. Przyjrzyj się tabliczce z zielonym krzyżem
- Użyj śrubokręta na śrubach
- Podnieś bandaż
2. Przyjrzyj się szopie
- Ukryty przedmiot: piła
Ścieżka przy rzeźbie drwala
1. Przyjrzyj się czerwonej budce
- Przekręć korbę
- Wrzuć do pojemnika monetę
- Naciśnij czerwony przycisk
- Wyjmij monetę z krukiem
Ścieżka przy domu Hamiltona
1. Przyjrzyj się szopie za domkiem
- Użyj piły na desce
- Podnieś rozpołowioną deskę
2. Przyjrzyj się werandzie po prawej stronie
- Obejrzyj pudełko
- Użyj monety z krukiem na pudełku
- Wsyp proszek do prania do wody
- Umyj bandaż w wodzie
Wewnątrz chaty Hamiltona
1. Podejdź do pieca
- Powieś bandaż nad piecem
- Podnieś wysuszony bandaż
2. Przyjrzyj się nodze Hamiltona
- Podwiń nogawkę spodni
- Owiń złamanie bandażem
- Użyj desek na nodze
- Zwiąż deski wstążkami
3. Przyjrzyj się stołowi
- Ukryty przedmiot: Kula
4. Daj kulę Hamiltonowi.
Przed chatą Hamiltona
1. Porozmawiaj z Hamiltonem
- Weź mapę
- Weź fragment zagadki
Podziemia pod studnią
1. Przyjrzy się drzwiom z drzewem z tyłu pomieszczenia
- Włóż dwa fragmenty zagadki w puste pola
- Rozwiąż zagadkę: Drzewo (film)
Labirynt z korzeniami
1. Skręcaj w te drzwi, w które wchodzą korzenie
- Lewo
- Prawo
- Prawo
- Lewo
- Prawo
Schody z korzeniami
1. MOTYL 14 – Na schodach z lewej strony
2. Przyjrzyj się zakratowanym drzwiom z tyłu pomieszczenia
- MOTYL 15 – Za kratą
3. Przyjrzyj się korzeniom obok zamkniętego mostku
- Wyjmij stalowy pręt z mechanizmu
4. Przyjrzyj się zakratowanym drzwiom z tyłu pomieszczenia
- Użyj stalowy pręt na poluzowanym kamieniu
5. Przyjrzyj się drabinie po lewej stronie
- Użyj kamień na drzwiach
- Otwórz drzwi
DEDUKCJA
1. Przenieś rysunek rodziców Becky do pola ‚Parents’
2. Przenieś wycinek z opisem rezydencji Whitmarsha do pola ‚Crime Scene’
3. Przenieś rysunek ‚Illusion scheme’ to pola ‚Dozens of murders’
4. Przenieś rysunek ‚Watchman’ do pola ‚Ticket Seller’s role?’
Stacja gondoli
1. ILUZJA 21 – Znak gondoli
2. ILUZJA 22 – Liny gondoli
3. Przyjrzyj się skrzynce elektrycznej
- Wyjmij świecący się patyk
4. Przyjrzyj się schodom z lewej strony
- Przyjrzyj się skrzynce elektrycznej w kamieniach
- Wyjmij bezpiecznik
Bileterka przy moście
1. MOTYL 16 – na moście
2. ILUZJA 23 – drzewo po drugiej stronie mostu
3. ILUZJA 24 – barierka na moście
4. Porozmawiaj z bileterką
5. Przyjrzyj się kamiennym figurkom po drugiej stronie mostu
- Podnieś muszelkę
- Podnieś patyk
- Przyjrzyj się drugiej figurce od lewej
- Włóż muszelkę w wyżłobienie
- Wyjmij materiał
- Zamocz materiał w wodzie
- Użyj zamoczonego materiału na lustrze
- Przekręć figurkę z lustrem w kierunku oczu w zaroślach
- Podnieś nogę figurki
- Podnieś rękawiczki
- Użyj rękawiczki na zaroślach z lewej strony i przyjrzyj przewróconej figurce
- Podnieś rękę figurki i przyłącz ją do tułowia
- Użyj patyka na żywicy
- Cofnij się do widoku z figurkami
- Przyjrzyj się kratce pomiędzy środowymi figurkami
- Użyj patyka z żywicą, aby wyjąć koło zębate
- Przyjrzy się figurce z łańcuchem
- Użyj koła zębatego na mechanizmie
- Przyjrzy się kratce
- Wyjmij głowę figurki i młotek
- Użyj młotka na drugiej figurce od prawej
- Przyjrzyj się przewróconej figurce
- Dopasuj głowę do figurki
- Podnieś lustro i umieść je na figurce
- Podnieś całą figurkę
- Ustaw figurkę na polu na dole kamienia
- Podnieś metalowy fragment zagadki
Ścieżka do dużego drzewa
1. MOTYL 17 – na tablicy informacyjnej
2. MOTYL 18 – na drzewie po prawej stronie
3. ILUZJA 25 – Drzewo nad tablicą informacyjną
4. ILUZJA 26 – kawałek kory na dużym drzewie
5. Przyjrzyj się drzwiom do dużego drzewa
- Wyjmij ostrze noża z drzewa
Brama do posiadłości Whitmarsha
1. ILUZJA 27 – znak drogowy
2. ILUZJA 28 – ptak na lewej kolumnie bramy
3. ILUZJA 29 – rzeźba wilka
4. MOTYL 19 – lewa kolumna bramy
5. Przyjrzyj się śmieciom po lewej stronie bramy
- Ukryty przedmiot: łapka
6. Przyjrzyj się bramie
- Podnieś kawałek skórzanego paska
Stacja gondoli
1. Przyjrzyj się kasie biletowej
- Użyj skórzanego paska na okienku
- Wyjmij bezpiecznik
- Użyj łapki na szczypcach do kabli
2. Przyjrzyj się skrzynce elektrycznej
- Włóż bezpieczniki
- Aktywuj przełącznik
3. Przyjrzyj się mechanizmowi gondoli
- Przetnij kable szczypcami
- Wyłącz mechanizm gondoli
- Złap liną i przywiąż ją do drewnianej barierki
- Włącz mechanizm gondoli
- Podnieś linę Bileterka przy moście
6. Przyjrzyj się samochodowi
- Sięgnij po kluczyk w stacyjce
- Użyj linę na wyciągarce
7. Podnieś linę i zawiąż ją na drzewie obok samochodu
6. Przyjrzyj się samochodowi
- Włącz wyciągarkę
- Z kabiny samochody wyjmij ciastko
- Podnieś kieł, przyczepiony do kluczyków
- Przyjrzyj się pojemnikowi między siedzeniami
- Użyj ostrza na pojemniku
- Wyjmij puszkę sprayu
Brama do posiadłości Whitmarsha
1. Przyjrzyj się drzewu obok znaku drogowego
- Sięgnij po metalowy fragment
- Użyj świecącego patyka na otworze w drzewie
- Użyj ciastek na szopie
- Podnieś metalowy fragment
- Podnieś świeczkę
2. Przyjrzyj się rzeźbie
- Użyj drewnianego kła na zębach
- Wciśnij symbol na poliku zwierzęcia
- Rozwiąż zagadkę: Symbole (film)
- Podnieś fragment płaskorzeźby
Cela
1. Włóż fragment płaskorzeźby w drzwi
Platforma widokowa
1. MOTYL 20 – na tabliczce
2. Przyjrzyj się tabliczce
- Podnieś szkło od okularów
3. Przyjrzyj się latarni
- Włóż świeczkę do latarni
- Użyj szkła, aby zapalić świeczkę
- Podnieś świeczkę
Ścieżka do dużego drzewa
1. Przyjrzyj się korzeniom po lewej stronie mostu
- Użyj świeczki na korzeniach
- Użyj aerozolu na świeczce
- Podnieś metalowy fragment
Schody z korzeniami
1. Przyjrzyj się mechanizmowi przy zamkniętym moście
- Użyj metalowych fragmentów na zagadce
- Rozwiąż zagadkę: Symbole (film)
Krypta
1. Przyjrzyj się ołtarzowi po lewej stronie
- Ukryty przedmiot: Głowa kruka
2. Przyjrzyj się pękniętemu lustru
- Podnieś fragment lustra
- Użyj głowy kruka na sarkofagu
- Podnieś czaszkę
3. Przyjrzyj się kratom
- Użyj lustro na kracie
- Włóż czaszkę w otwór
Front posiadłości
1. ILUZJA 30 – ściana domu
2. MOTYL 21 – drewniany płot
Tył posiadłości
1. MOTYL 22 – Drzewo z lewej strony
2. Przyjrzyj się drzwiom po prawej stronie
- Usuń gałęzie z drzwi
- Podnieś rękawiczkę
3. Przyjrzyj się fontannie
- Użyj rękawiczki na kablach w wodzie
- Wyjmij figurkę i skrzydło z fontanny
4. Wróć do drzwi z rękawiczką
- Włóż skrzydło w zamek
- Otwórz drzwi
- Przyjrzyj się piwnicy
- Ukryty przedmiot: figurka
5. Przyjrzyj się platformie z figurkami
- Włóż obie figurki w puste pola
- Rozwiąż zagadkę: figurki (figurki z lewej na górze trzymają kości, z lewej na dole – złoto, z prawej na górze – zwierzęta, z prawej na dole – bronie) (film)
- Podnieś amulet w kształcie kropli krwi
6. Przyjrzyj się fontannie
- Włóż amulet w otwór w fontannie
- Wyjmij ze skrytki drewniany fragment i metalową rurkę
- Użyj rurki na dziurze w kamieniu, otaczającym fontannę
- Podepnij kabel do mechanizmu
Jaskinia za wodospadem
1. MOTYL 23 – Na czerwonym samochodzie
2. Przyjrzyj się drzewu z prawej strony
- Podnieś drewniany fragment
3. Przyjrzyj się zdemolowanemu vanowi
- MOTYL 24 – z lewej strony kanapy
- MOTYL 25 – z prawej strony kanapy
- Przyjrzyj się torebce z prawej strony
- Otwórz torebkę i wyjmij pocztówkę
- Podnieś metalowe inicjały MR4. Przyjrzyj się czerwonemu samochodowi
- Podnieś zdjęcie księdza z podłogi
- Podnieś metalową rurkę
Przód posiadłości
1. Przyjrzyj się drewnianemu posągowi
- Włóż drewniane fragmenty w puste pola
- Rozwiąż zagadkę: Krople krwi (film)
- Podnieś fragment płaskorzeźby
DEDUKCJA
1. Przenieś rysunek z jaskini do pola ‚Dozens of murders’
2. Przyjrzyj się portfelowi i użyj na nim inicjałów
- Wyjmij zdjęcie z portfela
3. Przenieś zdjęcie do pola ‚Ticket Seller’s role’
Cela
1. Porozmawiaj z więźniem
2. Zabierz fragment zamka
3. Włóż fragment płaskorzeźby w drzwi
Bileterka przy moście
1. Pokaż pamiątki bileterce
2. Weź kluczyki od samochodu
Tył posiadłości
1. Przyjrzyj się drzwiom do piwnicy
- Ukryty przedmiot: kamienny dysk
Jaskinia za wodospadem
1. Przyjrzyj się vanowi
- Użyj kluczyków na skrytce w kanapie z lewej strony
- Wyjmij podnośnik
2. Przyjrzyj się białemu kamperowi
- Użyj podnośnik na drzwiach do kampera
Kamper
1. MOTYL 26 – drzwi szafki
2. Podnieś mąkę z szafki po prawej stronie
3. Przyjrzyj się pudełku na łóżku
- Użyj niebieskiego motyla na zamku
- Użyj różowego motyle na zamku
- Otwórz pudełko
- Podnieś zdjęcia z pudełka
- Podnieś nożyczki i pierścionek
4. Użyj nożyczek na siatce w szafce po lewej stronie
5. Podnieś gaśnicę
Front posiadłości
1. Przyjrzyj się drzewu z prawej strony
- Użyj kamienny dysk na zagadce
- Rozsyp mąkę na dolnym kamieniu zagadki
- Rozwiąż zagadkę: Dyski
- Wyjmij fragment płaskorzeźby i fragment zamka
Cela
1. Włóż fragment płaskorzeźby w drzwi
Krypta
1. Przyjrzyj się ołtarzowi po lewej stronie
- Ukryty przedmiot: fragment zamka
Front posiadłości
1. Przyjrzyj się drzwiom do domu
- Użyj gaśnicy na korzeniach
- Użyj metalowej rurki na korzeniach
- Użyj fragmentów zamka na zamku
Parter posiadłości
1. Porozmawiaj z Becky
2. Przyjrzyj się sekretarzykowi na piętrze
- Podnieś cenny kamień z biurka
3. Przyjrzyj się lasce na stoliku na parterze
- Użyj kamienia na lasce
- Podnieś szpikulec
4. Przyjrzyj się Becky
- Użyj szpikulca na korzeniach
5. Porozmawiaj z Becky
6. Obejrzyj przerywnik
7. Porozmawiaj z Becky (chowa się w biurku)
8. Poproś Becky o zdjęcie szabli ze ściany
9. Poproś Becky o przesunięcie skrzyni
10. Poproś Becky o opróżnienie skrzyni
11. Poproś Becky o przeszukanie biurka
12. Poproś Becky o otwarcie skrzyni
13. Poproś Becky o przesunięcie skrzyni
14. Poproś Becky o zdjęcie szabli ze ściany
15. Podnieś szablę i użyj jej do obcięcia korzeni
16. Porozmawiaj z Becky
17. Przeszukaj biurko
- Ukryty przedmiot: Korkociąg
18. Przyjrzyj się sekretarzykowi na piętrze
- Użyj korkociąg na szufladzie
- Wyjmij klucz z szuflady
19. Przyjrzyj się drzwiom na piętrze
- Użyj klucza na drzwiach
Biuro Whitmarsha
1. Przyjrzyj się stołowi eksperymentalnemu z lewej strony
- Podnieś rysunek ‚Life transfer’
- Przyjrzyj się wycinkowi z gazety
- Podnieś szczypce z biurka
- Użyj pierścionek na szkatułce z trupią czaszką
- Wyjmij kwas
2. Przyjrzyj się biurku
- Podnieś fragment płaskorzeźby z dziennika
- Podnieś notatkę o Hamiltonie
- Otwórz dziennik i przeczytaj instrukcję eksperymentu
- Użyj kwas na krysztale
- Podnieś żeton z głową demona szczypcami
3. Przyjrzyj się regałowi z lewej strony okna
- Zdejmij książki
- Podnieś żeton z głową demona
Parter posiadłości
1. Przyjrzyj się biurku na piętrze
- Użyj żetonów z głowami na obrazku
- Podnieś fragment metalowego żetonu
- Podnieś notatki
- Podnieś kartkę z dziurami
- Podnieś żarówkę
DEDUKCJA
1. Przenieś rysunek dużego drzewa do pola ‚Murder scene’
2. Przenieś rysunek ‚Life Transfer’ do pola ‚Motive of crime’
3. Przenieś rysunek z sercem demona do pola ‚Motive of crime’
Cela
1. Włóż fragment płaskorzeźby w drzwi
2. Porozmawiaj z więźniem
Parter posiadłości
1. Przyjrzyj się biurku na parterze
- Ukryty przedmiot: Fragment sejfu
Biuro Whitmarsha
1. Przyjrzyj się biurku z lewej strony
- Włóż żarówkę do latarki
- Podnieś latarkę
2. Przyjrzyj się tablicy po prawej stronie
- Użyj latarkę na tablicy
- Ukryty przedmiot: fragmenty obrazu
3. Przyjrzyj się biurku z lewej strony
- Przyjrzyj się tablicy
- Włącz światło sznurkiem z prawej strony
- Użyj fragmenty obrazu na tablicy
- Rozwiąż zagadkę: ukryty obraz
- Podnieś kartkę z szyfrem
4. Przyjrzyj się regałowi z lewej strony okna
- Użyj kartki z szyfrem na sejfie
- Użyj fragmentów sejfu na sejfie
- Rozwiąż zagadkę: Sejf (kręć w lewo lub w prawo do cyfry zaznaczonej na kartce)
- Wyjmij z sejfu dwa fragmenty płaskorzeźby, rysunek i drewniane serce
Cela
1. Włóż fragmenty płaskorzeźby w drzwi.
Platforma widokowa
1. Przyjrzyj się tablicy z formacjami skalnymi
- Użyj kartkę z dziurami na tablicy
2. Przyjrzyj się lunecie
- Rozwiąż zagadkę: Formacje skalne (Zgodnie z kolejnością na kartce z dziurami)
Wielkie drzewo
1. Użyj drewnianego serca na wgłębieniu
2. W kolejności pokazanej na kartce, dotknij symbole na drzwiach
Korytarz w drzewie
1. MOTYL 27 – na korzeniu z prawej strony
2. Przyrzyj się pierwszemu oknu od lewej strony
- MOTYL 28 – korzenie obok rodziców Becky
3. Przyjrzyj się korzeniom z tyłu pomieszczenia
- Rozwiąż zagadkę: Historyjka
- Użyj pochodnię z lewego górnego (LG) obrazka na prawym dolnym (PD) obrazku
- Przenieś okrągły symbol z PD na lewą kolumnę w LG
- Przenieś symbol krzyża z prawego górnego (PG) obrazka na prawą kolumnę a LG
- Przenieś koło zębate z LG na mechanizm w PD
- Podnieś miecz z PD i włóż go w ręce anioła w PG
- Daj sztylet z PG zakapturzonej postaci w lewym dolnym (LD) obrazku
- Kluczem z LD otwórz drzwi w PG
- Włóż koło zębate z PG w mechanizm w PD
- Przenieś cenny kamień z PD na skrzynię w LG
- Daj włócznię z LG postaci w LD * Przenieś sztylet z LD do PD * Weź ostatni fragment płaskorzeźby
Cela
1. Włóż fragmenty płaskorzeźby w drzwi
DEDUKCJA
1. Przenieś notatkę o Hamiltonie do pola ‚Defeat the Reapers!’
2. Przenieś rysunek sztyletu do pola ‚Defeat the Reapers!’
Wnętrze chaty Hamiltona
1. Porozmawiaj z Hamiltonem
- Weź sztylet
Wielkie drzewo
1. Użyj sztyletu na ptaku.
Wnętrze wielkiego drzewa
1. MOTYL 29 – rzeźba z prawej strony
2. MOTYL 30 – przyjrzyj się posągowi w środku ekranu
3. Przyjrzyj się rodzicom Becky
- Rozwiąż zagadkę: korzenie
Korytarz w wielkim drzewie
1. Przejdź przez wyrwę w ścianie po lewej stronie
2. Usuń korzenie ze swojej drogi, używając sztyletu
3. Wbij sztylet w serce demona
KONIEC
Dodatkowy rozdział
Przed vanem
1. Podnieś metalową rurkę
2. Przyjrzyj się namiotowi
- Odsuń wszystkie przedmioty.
- Przyjrzyj się Connie.
3. Porozmawiaj z Markiem
- Weź kluczyki
4. Przyjrzyj się samochodowi
- Użyj kluczyków na zamku
- Użyj rurkę na szparze w drzwiach
Wewnątrz vana
1. Podnieś butelkę z podłoki
2. Przyjrzyj się torebce na lewej kanapie
- Weź scyzoryk
3. Przyjrzyj się apteczce
- Użyj scyzoryka na apteczce
- Wyjmij bandaż
4. Przyjrzyj się pojemnikowi z wodą po lewej stronie
- Użyj scyzoryka na korku
- Użyj pustej butelki na pojemniku
Przed vanem
1. Przyjrzyj się namiotowi
- Użyj wody na Connie
- Użyj butelki z wodą na ranie
Podziemia
1. Przyjrzyj się skrzyni po prawej stronie
- Złóż lampę z porozrzucanych części
2. Podnieś wiosło oparte o lewą ścianę
3. Podejdź do drzwi
- Rozwiąż zagadkę: Klocki
Labirynt
1. Przyjrzyj się ręce szkieletu.
- Podnieś kartkę.
2. Wybieraj drzwi zgodnie z instrukcjami na kartce.
- Lewo
- Lewo
- Prawo
- Prawo
- Lewo
Łódka
1. Przyjrzy się skrzyni.
- Podnieś otwartą puszkę.
- Podnieś korek.
2. Przyjrzyj się drewnianemu słupkowi.
- Podnieś materiał.
3. Przyjrzyj się łódce.
- Użyj materiału na dziurze.
- Zatkaj dziurę korkiem.
- Wylej wodę puszką.
- Włóż wiosło do łódki.
Podziemne schody
1. Podnieś metalowy pręt ze schodów po lewej stronie.
2. Przyjrzyj się przedmiotom na środkowych schodach.
- Ukryty przedmiot: Młot.
3. Przyjrzyj się drzwiom z lewej strony.
- Podnieś metalowy pręt.
- Porozmawiaj z Connie.
4. Podejdź do schodów po prawej stronie.
- Podnieś metalowy pręt.
- Użyj prętów na otworach w ścianie.
- Wbij pręty młotem.
Ścieżka nad przepaścią
1. Podnieś fragment zamka ze ścieżki.
2. Przyjrzyj się drzwiom do piwnicy.
- Przetnij gałęzie scyzorykiem.
3. Przyjrzyj się lunecie.
- Wyjmij fragment zamka z lunety.
Brama
1. Przyjrzyj się spalonym kartkom.
- Usuń spalone kartki.
- Podnieś fragment zamka.
- Przyjrzyj się niespalonej kartce.
2. Przyjrzyj się ołtarzowi.
- Włóż fragmenty zamka do drewnianej formy.
- Podnieś formę.
Ścieżka przy nad przepaścią.
1. Przyjrzyj się drzwiom do piwnicy.
- Użyj formie z zamkiem na wgłębieniu.
Piwnica
1. Przyjrzyj się przedmiotom po lewej stronie.
- Ukryty przedmiot: Żeton.
2. Przyjrzyj się biurku z prawej strony.
- Zapal świeczki zapałkami.
- Podnieś kartkę z niewidocznymi symbolami.
- Przesuń kartkę nad świeczki.
Brama
1. Przyjrzyj się bramie.
- Użyj żetonu na zamku.
- Rozwiąż zagadkę: Zamek (3 2 3 2 3 2 3 2 3 3 2 3 2 2).
Polana z krukiem
1. Przyjrzyj się przedmiotom z lewej strony.
- Ukryty przedmiot: Szminka.
2. Przyjrzyj się małemu drzewu po prawej stronie.
- Użyj scyzoryka na gałęzi.
3. Przyjrzyj się gałęzi na dużym drzewie.
- Użyj małej gałęzi do zdjęcia łańcucha.
Brama
1. Przyjrzyj się skrzyni z lewej strony bramy.
- Użyj łańcucha na kołach zębatych.
- Naciśnij przycisk.
- Wyjmij ze skrytki metalową rurkę.
Ścieżka nad przepaścią
1. Przyjrzyj się drzwiom do krypty.
- Użyj kartki z kodem na drzwiach.
- Użyj szminki na drzwiach.
Krypta
1. Przyjrzyj się grobowi z lewej strony.
- Przeczytaj wszystkie notatki.
2. Przyjrzyj się grobowi z prawej strony.
- Użyj metalowej rurki na dziurze w kamieniu.
- Wyjmij metalowy krążek z grobu.
Podziemne schody
1. Przyjrzyj się schodom na środku ekranu.
- Ukryty przedmiot: Symbol słońca.
2. Przyjrzyj się drzwiom po lewej stronie.
- Przyjrzyj się mechanizmowi po prawej stronie drzwi.
- Użyj metalowego krążka na górnym panelu.
- Rozwiąż zagadkę: Krążki.
- Wyjmij klucz i skrzydło ze skrytki.
Piwnica
1. Przyjrzyj się przedmiotom w lewej części pomieszczenia.
- Ukryty przedmiot: Drewniana figurka.
2. Przyjrzyj się sekretarzykowi w prawej części pomieszczenia.
- Użyj klucza na zamku.
- Rozwiąż zagadkę: Obrazek
- Podnieś pióro.
- Podnieś kamienny fragment.
- Przejrzyj notatnik.
3. Przyjrzyj się pudełku na stole.
- Użyj skrzydła na zamku.
- Użyj symbolu ze słońcem na zamku.
- Podnieś metalowy krążek.
- Podnieś księgę rytuałów.
- Podnieś rysunek z krukiem.
Polana z krukiem
1. Przyjrzyj się przedmiotom z lewej strony ekranu.
- Ukryty przedmiot: fragment płaskorzeźby.
2. Przyjrzyj się kamieniowi z figurkami.
- Dołóż drewnianą figurkę z inwentarza.
- Rozwiąż zagadkę: Figurki
- Podnieś kartkę z szyfrem.
Krypta
1. Przyjrzyj się tabliczce z lewej strony.
- Użyj fragmentowi płaskorzeźby na wgłębieniu.
- Włóż kartkę z szyfrem w otwór nad oczami.
- Rozwiąż zagadkę: Oczy.
- Podnieś dziennik.
- Podnieś kamienny fragment.
2. Przyjrzyj się ołtarzowi na środku.
- Użyj pióra na żywicy.
3. Użyj kamiennych tablic na ołtarzu.
4. Przyjrzyj się skrytce.
- Usuń korzenie ze skrzynki.
- Podnieś kieł z klatki.
- Przyjrzyj się głowie demona i użyj na niej kieł.
- Wyjmij z ust demona krążek.
- Użyj krążek na skrzynce.
- Wyjmij ze skrzynki aerozol i zielony proszek.
- Podnieś miskę z klatki i ustaw ją obok skrzynki, pod kapiącą wodą.
- Wsyp proszek do miski.
- Użyj kwas na korzeniach z lewej strony skrzynki.
- Podnieś skrzydło kruka i serce demona.
- Włóż serce demona we wgłębienie na jego statuetce.
- Przyjrzyj się drzwiczkom do skrytki.
- Użyj puszki na zapadni.
- Otwórz skrytkę i wyjmij z niej klucz.
- Otwórz kluczem skrytkę nad klatką.
- Podnieś fragment szczypców spod rzeźby demona i użyj go na drugim fragmencie w otwartej skrytce nad klatką.
- Podnieś szczypce.
- Wyjmij szczypcami przedmiot z ust demona.
- Użyj go na klatce.
- Wyjmij głowę kruka.
- Użyj głowę i skrzydło kruka na statuetce kruka.
- Podnieś statuetkę.
Brama
1. Przyjrzyj się kamiennemu ołtarzowi po prawej strony.
- Użyj książki na ołtarzu.
- Użyj zabarwionego pióra na ołtarzu.
- Połóż kruka z lewej strony ołtarza.
- Rozwiąż zagadkę: Rytuał.
- Weź pióro i pomaluj środek ołtarza.
- Weź statuetkę i włóż ją we wgłębienie na środku.
- Użyj pióra do domalowania kolejnych elementów.
- Rozwiąż zagadkę: Symbole (Wszystkie symbole muszą być niebieskie).
- Podnieś figurkę kruka ze środka ołtarza.
Podziemne schody
1. Przyjrzyj się drzwiom po lewej stronie.
- Użyj kruka na wgłębieniu w zamku.
Wewnątrz wielkiego drzewa
1. Porozmawiaj z Markiem.
2. Przyjrzyj się rękom Marka.
- Przetnij linę scyzorykiem.