Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala – Poradnik do trofeów

 

 

Enigmatis 3: The Shadow  of Karkhala jest zwieńczeniem detektywistycznej serii Enigmatis. Gra została wydana przez Artifex Mundi – nasze rodzime studio, które specjalizuje się w tworzeniu gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure).

Tytuł pierwotnie trafił do właścicieli PC 26 lipca 2016 r., a premiera na PlayStation 4 miała miejsce 6 kwietnia 2018 r. W grze ponownie wcielamy się w dwójkę bohaterów, znanych nam z poprzednich części. Wyruszamy na poszukiwania Pastora, który jest członkiem tajemniczej sekty Żniwiarzy. Demoniczny kaznodzieja ma zamiar przywołać prastarego demona  – Asmodeusza i z jego pomocą przejąc kontrolę nad światem. Trop finalnie zaprowadzi nas do starożytnej świątyni, znajdującej się w górach Karakorum, gdzie ostatecznie zmierzymy się z siłami ciemności. Czy możemy ufać osobom napotkanym na swojej drodze? Czy uda się powstrzymać szalonego Pastora? Czy wyjdziemy cało z opresji? Wszystkiego dowiecie się grając w Cień Karkhali. Przygotujcie się więc na kawał dobrej, wciągającej opowieści, z zaskakującymi zwrotami akcji.

Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, pod względem mechaniki rozgrywki, niczym nie odbiega od innych tytułów tworzonych przez Artifex Mundi. Czeka nas dużo łamigłówek z ukrytymi przedmiotami, minigierek, a także zadań, w których będziemy musieli umiejętnie łączyć dowody, znalezione na naszej drodze. Tylko spryt i właściwa dedukcja doprowadzą nas do celu podróży. Tradycyjnie, w trakcie przemieszczania się pomiędzy lokacjami, będziemy musieli znaleźć określone przedmioty, niezbędne do popchnięcia rozgrywki naprzód. Artifex Mundi wprowadziło tutaj pewne urozmaicenie. Mianowicie, niektóre znalezione przez  nas rzeczy, oznaczone są w ekwipunku (+). Sygnalizuje nam to, że musimy wejść w interakcję z danym przedmiotem i np. otworzyć go, bądź połączyć go z innym/innymi, aby otrzymać satysfakcjonujące nas rozwiązanie.

Celując w zdobycie platynowego pucharka, musimy przejść grę na poziomie Eksperckim, który wyłącza automatyczne podpowiedzi (podświetlanie się obiektów, wymagających wejścia z nimi w interakcję). Podobnie jak w pozostałych produkcjach tego typu, przy rozwiązywaniu łamigłówek i zagadek, nie możemy korzystać z podpowiedzi/pomijania. Dodatkowo będziemy musieli odnaleźć określoną liczbę ukrytych przedmiotów, za które mamy aż 9 trofeów. Cechą charakterystyczną serii Enigmatis jest zbieranie dowodów. W trakcie naszej rozgrywki będziemy na takowe natrafiali, co zaowocuje zrobieniem zdjęcia. Po zebraniu odpowiedniej ilości dowodów, będziemy musieli je połączyć, żeby popchnąć fabułę do przodu. Po rozegraniu głównego wątku fabularnego – Cień Karkhali – musimy przejść dodatkowy epizod. Nie ma znaczenia, na jakim poziomie go rozegramy i czy będziemy używali podpowiedzi. Reasumując, platynkę zdobędziemy po jednokrotnym przejściu gry i rozegraniu dodatkowego epizodu. Zapraszam do zapoznania się z mapą przejścia, jak i samym poradnikiem, który jest napisany w stylu “krok po kroku do platyny”.

 

Poradnik napisany dzięki uprzejmości Artifex Mundi

  • Trudność zdobycia platyny: 2 (grając z poradnikiem)
  • Czas na zaliczenie platyny: 2-3 godziny (grając z poradnikiem)
  • Trofea offline: (21 x, 9 x, 5 x, 1 x)
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1 + dodatkowy epizod
  • Zalecana liczba przejść: 1 + dodatkowy epizod
  • Trofea do pominięcia: większość (0 grając z poradnikiem)
  • Wpływ poziomu trudności na trofea: TAK – musimy przejść grę na poziomie trudności Ekspercki
  • Zabugowane trofea: brak

KROK I: Ukończenie przygody “Cień Karkhali” na poziomie trudności Ekspercki.

1. Rozpoczynamy nową grę, przygoda “Cień Karkhali”, poziom trudności Ekspercki. W tym przejściu gry odblokujemy wszystkie trofea związane z głównym wątkiem fabularnym, a także z poziomem trudności:

  •  Lądowanie awaryjne – Wyląduj samolotem w górach.
  •  Mam cię! – Poznaj obecne miejsce pobytu Pastora.
  •  Gniew – Znajdź sposób na pokonanie Żniwiarza.
  •  Złota rączka – Napraw kolejkę linową.
  •  Aport! – Wyślij bestię na dno rozpadliny.
  •  Objazd – Znajdź drogę do uwięzionego towarzysza.
  •  Tropicielka – Pokonaj zamieć śnieżną.
  •  Kret – Odszukaj wejście do baraku.
  •  Mamy problem! – Odkryj zasypane w śniegu zwłoki.
  •  Za kulisami – Poznaj tajemnicę ofiary Rafaela.
  •  Prosto do otchłani – Ukończ grę.
  •  Zawodowiec – Ukończ grę na poziomie eksperta.

2. Naszym celem będzie przejście głównego wątku fabularnego i rozwiązanie przy tym wszystkich zagadek z ukrytymi obiektami oraz minigier, nie używając podpowiedzi i pomijania. Unikamy więc wspomagania się , które jest odpowiedzialne za podpowiedzi/pomijanie. Rozwiązanie wszystkich stałych  łamigłówek i minigier znajdziecie w poradniku. Otrzymacie za to pucharki:

  •  Bystry umysł – Ukończ bez pomijania 4 kolejne minigry.
  •  Doświadczony poszukiwacz – Ukończ 6 lokacji z ukrytymi obiektami bez użycia podpowiedzi.
  •  Mistrzyni łamigłówek – Ukończ bez pomijania wszystkie minigry.
  •  Bystrooka mistrzyni – Ukończ wszystkie lokacje z ukrytymi obiektami bez użycia podpowiedzi.

3. Jeśli dojdziemy do łamigłówki z ukrytymi obiektami, bądź minigry, polecam skupić się na poniższych pucharkach. W poradniku macie podane gotowe rozwiązania stałych zagadek, dodatkowo zaznaczyłem, gdzie warto zrobić podejście do wbicia danego trofeum. Możecie robić backup zapisu na pendrive, bądź w chmurze przed przystąpieniem do zagadki i powtórzyć w razie niepowodzenia. W tym kroku odblokujecie:

  •  Szybsza od światła – Ukończ Minigrę w ciągu zaledwie 1 minuty.
  •  Szybkie trio – Znajdź 3 Ukryte Obiekty w 3 sekundy.
  •  Niezawodne oko – Ukończ jakąkolwiek scenę z ukrytymi obiektami z mniej niż 4 pomyłkami.
  •  Sokole oko – Ukończ lokację z ukrytymi obiektami w czasie poniżej 1 minuty.

Jeśli przypadkowo w trakcie zagadki użyjecie , co jest odpowiedzialne za podpowiedzi/pomijanie, proponuję od razu wyjść z gry. W tym celu trzeba wcisnąć  (XMB) i tak zamknąć aplikację. NIGDY nie wciskamy  i nie wychodzimy do menu głównego, gdyż to spowoduje zapis naszej rozgrywki. Czekałaby nas wtedy powtórka rozgrywki od początku, a tego nie chcemy. 

Zwróćcie uwagę, że w łamigłówkach poruszamy się po określonych polach za pomocą  / , nie d-padem. Często sam łapałem się na tym, że ruch chciałem wykonać strzałką, więc uważajcie na to.

4. Gra w “łączenie par”. Znana nam, choćby z serii Nightmares from the Deep, gra w Mahjonga, zastąpiona jest tutaj grą w “łączenie par”. Aktywujemy ją, w momencie rozgrywania łamigłówki z ukrytymi obiektami, używając . Większość losowych zagadek, polegająca na znalezieniu ukrytych przedmiotów, może przysporzyć nam trochę problemów. W przypadku, kiedy utkniemy, możemy spokojnie przejść do gry w łączenie par i w ten sposób skończyć łamigłówkę. Z tą grą mamy związane tylko jedno trofeum. W poradniku jest zaznaczone miejsce, w którym najlepiej do niego podejść.

  •  Inspektor – Ukończ grę „Łączenie par” w czasie krótszym niż 3 minuty.

5. “Wnioskowania” – znane z serii Enigmatis zbieranie dowodów. Zgromadzone dowody łączymy, w celu popchnięcia fabuły do przodu. Wszystkie miejsca, w których zbierane są dowody, oznaczone są w poradniku jako – Dowody. Dodatkowo w spojlerach macie przedstawione gotowe wyniki “Wnioskowań”. Związane z tym trofea to:

  •  Prywatny detektyw – Wykonaj pierwsze Wnioskowanie
  •  Mistrz dedukcji – Wykonaj 3 Wnioskowania bez żadnej pomyłki.
  •  Dowód zbrodni – Zbierz wszystkie dowody.
  •  Licencjonowany detektyw – Wykonaj wszystkie Wnioskowania dotyczące zebranych dowodów.

6. W trakcie naszej rozgrywki natkniemy się na znajdźki, są nimi: Białe pióra (15), zmienne obiekty – Zbrukana rzeczywistość (21), kwiaty symbolizujące Wdowi Lament (8). W poradniku są one wyszczególnione właśnie tymi kolorami. Dodatkowo w każdej lokacji, gdzie mamy znajdźkę, dodałem zdjęcia obok jej opisu. Za to odblokujemy:

  •  Skryba – Podnieś Białe Pióro.
  •  Twórczyni pióropuszy – Zbierz połowę Białych Piór.
  •  Ptasznik – Zgromadź wszystkie Białe Pióra.
  •  Plugawe znamię – Znajdź Skazę Zła.
  •  Całun ciemności – Znajdź połowę Skaz Zła.
  •  Zbrukana rzeczywistość – Znajdź wszystkie Skazy Zła.
  •  Wrażliwy duch – Zerwij kwiat Wdowiego Lamentu.
  •  Ogrodnik – Zbierz połowę kwiatów Wdowiego Lamentu.
  •  Florystka – Zerwij wszystkie kwiaty Wdowiego Lamentu.

7. Wszystkie przerywniki filmowe możemy pomijać przytrzymując  – nie ma to wpływu na trofea. Zachęcam jednak do ich obejrzenia, gdyż autorzy przedstawili kawał naprawdę ciekawej historii i należy im się za to szacunek.

KROK II: Ukończenie dodatkowego epizodu “Krew na śniegu” na poziomie trudności Normalny.

Po ukończeniu głównego wątku, odblokujemy dostęp do dodatkowego epizodu. Rozpoczynamy więc grę na poziomie Normalnym. W trakcie rozgrywki nie musimy się martwić łamigłówkami, gdyż możemy już używać podpowiedzi i pomijania. Odblokujemy:

 Ku ich czci – Ukończ przygodę dodatkową.

 Platyna – Odblokuj wszystkie trofea.

KROK I: Ukończenie przygody “Cień Karkhali” na poziomie trudności Ekspercki.

  • Rozpoczynamy nową grę -> Przygoda “Cień Karkhali” -> Poziom trudności Ekspercki;

SAMOLOT

  • Wchodzimy w interakcję z uchwytem fotela;
  • Następnie wchodzimy w interakcję z pasem fotela;
  • Naprzeciwko nas znajduje się czekan, który musimy podnieść;
  • Wchodzimy w interakcję z pasem oplatającym załadunek po prawej -> Interakcja;
  • Podchodzimy do kijka trekingowego -> Podnosimy go -> Rozbijamy szybę;
  • Usuwamy pręt z klapy sterującej samolotu;
  • Podnosimy Gaśnicę wiszącą po prawej stronie;
  • Gaśnicy używamy do ugaszenia pożaru;
  • Podchodzimy do Kokpitu;
  • Wykonujemy zbliżenie na walkmanie:
  • Podnosimy Taśmę izolacyjną;
  • Wchodzimy w interakcję z walkmanem -> Podnosimy z niego Baterie;
  • Wykonujemy zbliżenie na schowek po prawej:
  • Na dole znajduje się piórko -> Białe pióra (1/15) – > ZDJĘCIE;

ODBLOKUJEMY:   Skryba – Podnieś Białe Pióro.

  • Ze schowka zabieramy Nóż i Latarkę;
  • Cofamy się na tył samolotu;
  • Wybieramy menu ekwipunku ( / ) -> Wykonujemy zbliżenie na Pustej gaśnicy () -> Na gaśnicy używamy Noża (opcja użyj – ) -> Podnosimy Gumową rurkę;
  • Ponownie menu ekwipunku -> Wykonujemy zbliżenie na Latarce:
  • Wyciągamy latarkę z opakowania (interakcja) -> Latarkę łączymy z Bateriami.
  • Używamy Latarki żeby rozświetlić tył samolotu;
  • Wykonujemy zbliżenie na panel w podłodze, który powoduje zwarcie;
  • Przy zawiasach klapy znajdziemy pióro -> Białe pióra (2/15) -> ZDJĘCIE;
  • Używamy Gumowej rurki na pękniętym przewodzie paliwowym -> Całość łatamy Taśmą izolacyjną;
  • Przełączamy włącznik pośrodku.

ODBLOKUJEMY  Lądowanie awaryjne – Wyląduj samolotem w górach.


SAMOCHÓD

  • Wchodzimy w interakcję z lusterkiem wstecznym, w którym znajdziemy Skazę Zła -> Zbrukana rzeczywistość (1/21) -> ZDJĘCIE;

ODBLOKUJEMY:   Plugawe znamię – Znajdź Skazę Zła.

  • Wykonujemy zbliżenie na teczkę z aktami znajdującą się na desce -> Czytamy akta sprawy;
  • Podnosimy odsłoniętą Amunicję;
  • Wchodzimy w interakcję z Kluczykami w stacyjce;
  • Kluczyków używamy na schowku -> Wykonujemy zbliżenie na schowek;
  • Podnosimy Mapę oraz Pistolet;
  • Wchodzimy do menu ekwipunku -> Łączymy Pistolet z Amunicją;
  • Wysiadamy z samochodu;

KOŚCIÓŁ

  • Na wprost nas, w kałuży przy kamiennym krzyżu, znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (2/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na wejście do kościoła -> W zawalonym przejściu leży Figurka Asmodeusza, którą podnosimy;
  • Będąc dalej przy zawalonym wejściu podnosimy kwiat znajdujący się na roślinach przy czerwonym krzyżu -> Wdowi Lament (1/8) -> ZDJĘCIE -> Powrót;

ODBLOKUJEMY:   Wrażliwy duch – Zerwij kwiat Wdowiego Lamentu.

  • Wykonujemy zbliżenie na zielony kanister znajdujący się przy wejściu do kościoła:
  • Odsuwamy kanister -> Podnosimy Zapałki;
  • Na kłódce skrzynki używamy Naładowanego pistoletu -> Ze skrzynki zabieramy Sekator;
  • UWAGA -> Przed podejściem do poniższego kroku zapoznajcie się z opisem w spojlerze.
  • Wykonujemy zbliżenie na słupie z zerwaną trakcją:
  • Używamy Sekatora, żeby obciąć krzew róży -> Czeka nas pierwsza łamigłówka polegająca na wstawieniu w odpowiednich miejscach szczebli drabiny, jak również pierwsza, gdzie możemy odblokować trofeum związane z łamigłówkami;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

Jest to szybka łamigłówka, polegająca na wejściu na szczyt słupa. Musimy podnieść szczeble drabiny i ułożyć je tak, żeby układały się na przemian. Po podniesieniu szczebla podświetli nam się miejsce gdzie możemy go odłożyć. Mamy tu trzy etapy:

ETAP #1 – Przekładamy 1 szczebel

ETAP #2 – Przekładamy 2 szczeble

ETAP #3 – Przekładamy 2 szczeble 

ODBLOKUJEMY:   Szybsza od światła – Ukończ Minigrę w ciągu zaledwie 1 minuty.

  • Po wejściu na szczyt używamy Naładowanego pistoletu na łączeniu powodującym zwarcie (1 od prawej) -> Strzał będziemy musieli oddać, kiedy celownik znajdzie się w polu interakcji (podświetli się na zielono) -> ZDJĘCIE;
  • Podnosimy Kabel;
  • Przy narożniku kościoła leży dzwon -> Podchodzimy do niego:
  • Podnosimy Scyzoryk;
  • Używamy Kabla na uchwycie dzwonu -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na samochód -> Mocujemy kabel do zderzaka;
  • Wsiadamy do samochodu:
  • Używamy Kluczyków na stacyjce -> Odpalamy samochód -> Wchodzimy w interakcję z dźwignią zmiany biegów;
  • Wysiadamy z samochodu -> Podchodzimy do miejsca, gdzie leżał dzwon;
  • Wchodzimy w interakcję z deskami, ściągając je kolejno;
  • Podchodzimy do drzwi -> Używamy Figurki Asmodeusza -> Czeka nas łamigłówka polegająca na przesuwaniu sztyletu tak, żeby każdy z punktów odwiedzić tylko raz;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

  • Udajemy się do Sekretnej komnaty:

SEKRETNA KOMNATA

  • Na wprost nas, nad obrazem znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (3/21) -> ZDJĘCIE;
  • Podchodzimy do biurka:
  • U góry, przy kałamarzu, znajdziemy pióro -> Białe pióra (3/15) -> ZDJĘCIE;
  • Na świecach używamy Zapałek;
  • Wchodzimy do ekwipunku i wykonujemy zbliżenie na Scyzoryku -> Wchodzimy z nim w interakcję 3x (wyciągniemy korkociąg);
  • Korkociągu używamy na zamku szuflady -> Podnosimy notatkę -> Zostanie wykonane zdjęcie – Dowody;
  • Podnosimy Pierścień mozaiki;
  • Z biurka podnosimy Lak znajdujący się przy pieczęci i używamy go na świeczce aby uzyskać nowy przedmiot – Roztopiony lak -> Powrót;
  • Podchodzimy do trumny po prawej:
  • Podnosimy drugi Pierścień mozaiki -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na tablicę nad biurkiem -> Zostanie wykonane zdjęcie – Dowody:
  • Wykonujemy zbliżenie na pomiętą notatkę -> Podnosimy Połamany pierścień znajdujący się pod nią -> Powrót;
  • Wchodzimy do menu ekwipunku -> Wykonujemy zbliżenie na Połamanym pierścieniu, łączymy go -> Używamy Roztopionego laku żeby uzyskać trzeci Pierścień mozaiki;
  • Ponownie podchodzimy do biurka -> Wykonujemy zbliżenie na mozaice;
  • Używamy Pierścieni mozaiki -> Układamy wzór -> ZDJĘCIE -> Podnosimy Fragment mozaiki -> Powrót;
  • UWAGA – Zanim podejdziecie do mozaiki zróbcie zapis gry. Zrobimy tu podejście do trzech poniższych trofeów;
  • Podchodzimy do mozaiki na wprost -> Używamy Fragmentu mozaiki;
  • Czeka nas łamigłówka polegająca na odnalezieniu 12 przedmiotów z listy – SĄ STAŁE. Za rozwiązanie otrzymamy dostęp do skrytki;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

ODBLOKUJEMY: 

 Szybkie trio – Znajdź 3 Ukryte Obiekty w 3 sekundy.

 Niezawodne oko – Ukończ jakąkolwiek scenę z ukrytymi obiektami z mniej niż 4 pomyłkami.

 Sokole oko – Ukończ lokację z ukrytymi obiektami w czasie poniżej 1 minuty.

  • Wykonujemy zbliżenie na teczkę -> Zostanie wykonane zdjęcie – Dowody;
  • Wchodzimy do telefonu , żeby połączyć do tej pory zebrane dowody;
ROZWIĄZANIE WNIOSKOWANIA

ODBLOKUJEMY:

 Prywatny detektyw – Wykonaj pierwsze Wnioskowanie

 Bystry umysł – Ukończ bez pomijania 4 kolejne Minigry.

  • Ze skrytki zabieramy Pudełko z cyrklem -> Powrót;
  • Wchodzimy do ekwipunku -> Wykonujemy zbliżenie na Pudełku z cyrklem -> Otwieramy pudełko i wyciągamy cyrkiel -> Wyciągamy ołówek, na którym używamy Scyzoryka -> Wkładając z powrotem ołówek otrzymamy nowy przedmiot -> Cyrkiel;
  • Podchodzimy do map znajdujących się na trumnie:
  • Odsłaniamy mapę KARAKORUM -> Używamy Cyrkla;
  • Podnosimy lupę znajdującą się na mapie i wyszukujemy trzy miejsca zaznaczone na karteczce -> ZDJĘCIE;
  • Następnie używamy cyrkla i ustawiamy na nim kolejno cyfry z kartki ( 3 – 5 – 8) i zakreślamy na mapie przy właściwych polach -> ZDJĘCIE;

ODBLOKUJEMY:   Mam cię! – Poznaj obecne miejsce pobytu Pastora.


SAMOLOT

  • Wykonujemy zbliżenie na żółtą torbę przy lewej nodze -> Podnosimy z niej Zestaw do paznokci;
  • Wykonujemy zbliżenie na uprząż pasów -> Wchodzimy w interakcję z uprzężą -> Używamy Zestawu do paznokci, żeby uwolnić się z pasów;
  • Nad naszym wiszącym towarzyszem znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (4/21) -> ZDJĘCIE;
  • Podnosimy Zapalniczkę leżącą na zielonej szmacie w prawym oknie;
  • Wycofujemy się na tył samolotu;
  • Nad manierką znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (5/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na skrzynie po prawej:
  • Na samym dole, pod niebieskim zapięciem znajdziemy pióro -> Białe pióra (4/15) -> ZDJĘCIE;
  • Na niebieskim zapięciu używamy Zapalniczki -> Podnosimy Kijek do nart -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na manierce -> Używamy Kijka do nart -> Otrzymujemy nowy przedmiot – Manierkę;
  • Wracamy na przód samolotu;
  • Wchodzimy do ekwipunku -> Odkręcamy Manierkę;
  • Manierki używamy na wiszącym towarzyszu (Rick);
  • Spadnie Stalowy pręt, który podnosimy;
  • Wracamy na tył samolotu;
  • Wykonujemy zbliżenie na drewnianą skrzynie po prawej:
  • Używamy na niej Stalowego pręta -> Podnosimy Kuszę z metalowej skrzyni;
  • Kuszy używamy na drzewie na wprost -> Musimy oddać strzał, kiedy celownik znajdzie się w polu interakcji;
  • Wracamy na przód samolotu;
  • Podnosimy linę i rzucamy ją Rickowi.

MIEJSCE KATASTROFY

  • Przy miejscu, gdzie siedzi Rick tli się ogień. Znajdziemy tam zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (6/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na zwalone drzewo znajdujące się za Rickiem -> Podnosimy Pustą puszkę -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na głowę posągu -> Podnosimy Mokry proporczyk -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na posąg:
  • Po lewej stronie leży pióro -> Białe pióra (5/15) -> ZDJĘCIE;
  • Podnosimy Kamienną łapę;
  • Na misce z żarem używamy Mokrego proporczyka, następnie Pustej puszki -> Uzyskamy nowy przedmiot – Olej;
  • Zabieramy od Ricka mapę Karkhali;
  • Ponownie wykonujemy zbliżenie na zwalone drzewo:
  • Usuwamy belki -> Na ostatniej belce wkopanej w ziemię używamy Kamiennej łapy i wchodzimy z nią w interakcję;
  • Wykonujemy zbliżenie na skraj przepaści przy zwalonym drzewie -> Zabieramy Łańcuch -> Łańcucha używamy na drzewie;
  • Podnosimy Łańcuch, wykonujemy zbliżenie na głowę posągu i go zaczepiamy;
  • Na głowie posągu używamy Oleju a następnie Zapalniczki;
  • Podchodzimy do kadłuba samolotu -> Czeka nas łamigłówka polegająca na znalezieniu 12 obiektów z listy -> SĄ LOSOWE -> Za rozwiązanie otrzymamy Maszt od namiotu -> W spoilerze zamieściłem przykładowy wariant, jaki ja miałem do przejścia;
WARIANT ŁAMIGŁÓWKI

  • Podchodzimy do zwalonego drzewa:
  • Używamy Masztu od namiotu -> Czeka nas Minigra polegająca na przejściu przez drzewo. Ruszamy używając , balansujemy przy użyciu  -> ZDJĘCIE;

ŁĄKA

  • Na ścianie chaty, przy drzewach znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (7/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na pieńku przed nami:
  • Po prawej stronie znajdziemy pióro -> Białe pióra (6/15) -> ZDJĘCIE;
  • Z pieńka podnosimy Trzonek siekiery -> Powrót;
  • Podchodzimy do Ricka -> Usuwamy połamany trzonek z siekiery i zastępujemy go nowym z ekwipunku -> Podnosimy Tępą siekierę -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na chacie:
  • Wykonujemy zbliżenie na gazecie po lewej -> Podnosimy Łańcuch -> Powrót;
  • Ponownie wykonujemy zbliżenie na pieńku:
  • Używamy Łańcucha na osełce -> Interakcja -> Na osełce używamy Tępej siekiery -> Otrzymujemy Siekierę;
  • Wykonujemy zbliżenie na chacie -> Używamy Siekiery;
  • Wchodzimy do Leśniczówki.

LEŚNICZÓWKA

  • W oknie po lewej znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (8/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na zwłokach -> Wchodzimy w interakcję z ręką;
  • Podnosimy Symbol nieskończoności i Pęk kluczy;
  • Wykonujemy zbliżenie na okno w lewym górnym rogu;
  • Następnie zbliżenie na zamek w oknie -> Używamy Pęku kluczy;
  • Podchodzimy do biurka:
  • Po prawej stronie tablicy znajdziemy pióro -> Białe pióra (7/15) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na tablicę -> Zostanie zrobione zdjęcie -> Dowody;
  • Wykonujemy zbliżenie na książkę po lewej;
  • Wchodzimy w interakcję ze zdjęciem w ramce, które leżało pod książką -> Podnosimy Sekretną notatkę z ramki -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na okno które otwieraliśmy -> Używamy Sekretnej notatki -> Pokażą się symbole -> Powrót;
  • Podchodzimy do biblioteczki po lewej stronie biurka:
  • Wchodzimy w interakcję z książkami -> Musimy wskazać książkę z symbolem, który był na sekretnej notatce -> ZDJĘCIE;
  • Będziemy musieli znaleźć wzór ułożenia książek -> W tym celu wycofujemy się do pomieszczenia i wykonujemy zbliżenie na pudle w którym grzebie nasz towarzysz -> Znajdziemy tu zdjęcie dziecka, na którym są poukładane również książki -> Do ekwipunku zostanie dodane Zdjęcie biblioteczki -> Wracamy do biblioteczki;
  • Używamy Zdjęcia biblioteczki i układamy książki według kolejności pokazanej na zdjęciu -> ZDJĘCIE;
  • Po ułożeniu książek będziemy musieli wejść z nimi w interakcję w odpowiedniej kolejności -> ZDJĘCIE;
  • Z otwartej skrytki zabieramy Klucz do piwnicy;
  • Wykonujemy zbliżenie na narożnik stołu przy trupie -> Wchodzimy w interakcję z dywanem -> Powrót;
  • Wchodzimy w interakcję ze stołem -> Rick pomoże nam przesunąć stół;
  • Odsuwamy dywan i wykonujemy zbliżenie na drzwi w podłodze -> Używamy Klucza do piwnicy;
  • Schodzimy do Piwnicy.

PIWNICA

  • Na belce sufitu, nad głową Rica znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (9/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na czerwonej skrzyni -> Wchodzimy w interakcję ze skrzynią:
  • W prawym dolnym rogu leży pióro -> Białe pióra (8/15) -> ZDJĘCIE;

ODBLOKUJEMY:   Twórczyni pióropuszy – Zbierz połowę Białych Piór.

  • Na uchylonym wieku skrzyni używamy Zestawu do paznokci;
  • Otwieramy skrzynię i wykonujemy zbliżenie na znajdująca się w niej książkę -> Do ekwipunku zostanie dodany Oryginał kroniki;
  • Ze skrzyni zabieramy Drabinkę sznurową i Czajnik;
  • Wracamy do Leśniczówki.

LEŚNICZÓWKA

  • Wykonujemy zbliżenie na biurko:
  • Używamy Oryginału kroniki -> Podchodzimy -> Czeka nas łamigłówka polegająca na przetłumaczeniu tekstu dopasowując symbole;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

  • Po rozwiązaniu łamigłówki zostanie zrobione zdjęcie -> Dowody;
  • Wybieramy telefon w celu wykonania wnioskowania;
ROZWIĄZANIE WNIOSKOWANIA

ODBLOKUJEMY:

 Mistrzyni dedukcji – Wykonaj 3 Wnioskowania bez żadnej pomyłki.

 Gniew – Znajdź sposób na pokonanie Żniwiarza.

  • Wychodzimy z Leśniczówki.

ŁĄKA

  • Podchodzimy do urwiska:
  • Używamy Drabiny sznurowej -> Wykonujemy zbliżenie;
  • Na potoku używamy Czajnika -> Otrzymamy nowy przedmiot – Zimną wodę;
  • Wracamy do Leśniczówki.

LEŚNICZÓWKA

  • Wykonujemy zbliżenie na palenisko przy oknie:
  • Ustawiamy Zimną wodę -> Podnosimy Gorącą wodę;

PIWNICA

  • Podchodzimy do ściany przy drabinie -> Czeka nas łamigłówka polegająca na odnalezieniu 12 przedmiotów z listy – SĄ LOSOWE. Za jej rozwiązanie otrzymamy Uchwyt do kraty;
  • Wykonujemy zbliżenie na włazie w podłodze:
  • Używamy Gorącej wody -> Podnosimy Linę;
  • Na zamku używamy Uchwytu do kraty -> Otwieramy kratę i używamy Liny;
  • Schodzimy do Studni.

ŚCIEŻKI

  • Musimy przejść przez las;
  • W ręku trzymamy mapę obrazującą trasę przejścia;
  • Udajemy się kolejno: Lewa ścieżka -> Prawa ścieżka -> Prawa ścieżka -> Lewa ścieżka -> Prawa ścieżka;
  • Dochodzimy do Osady.

OSADA

  • Rozmawiamy z kobietą stojąca tyłem do nas (Britney);
  • Przy chorągiewkach po lewej stronie znajduje się zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (10/21) -> ZDJĘCIE;

ODBLOKUJEMY:   Całun ciemności – Znajdź połowę Skaz Zła.

  • Wykonujemy zbliżenie na posąg mnicha na wprost nas:
  • W prawym górnym rogu znajduje się kwiat -> Wdowi Lament (2/8) -> ZDJĘCIE;
  • Podnosimy Obcęgi znajdujące się pomiędzy smokami -> Powrót;
  • Podchodzimy do koła młyńskiego -> Wykonujemy zbliżenie na płot:
  • Używamy Obcąg -> Podnosimy Drewniany płotek -> Powrót;
  • Na chacie przy której stoi Britney używamy Drewnianego płotka -> Podchodzimy;
  • Wchodzimy do Chatki, z dachu której pomogliśmy zejść dziewczynce (Fang);

CHATKA

  • W oknie po prawej stronie znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (11/21) -> ZDJĘCIE;
  • Podchodzimy do półki z kwiatami pod oknem po prawej:
  • Przy szpulkach z nićmi po lewej znajdziemy kwiat -> Wdowi Lament (3/8) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na puszkę z kartką -> Jest na niej rozpisana receptura na Ziołową maść przeciwbólową -> Powrót;
  • Wchodzimy w interakcję z czerwoną apteczką -> Wchodzimy w interakcję z przedmiotami (wyciągniemy tackę i spinki)  i zabieramy Drewnianą szpulkę, która leżała pod apteczką;
  • Wykonujemy zbliżenie na kwiat pośrodku -> Podnosimy Płatki (1,2,3/3);
  • Podnosimy Kubek stojący po prawej stronie kwiatka -> Powrót;
  • UWAGA – Zanim podejdziemy do poniższej łamigłówki zapoznajcie się z opisem w spojlerze;
  • Podchodzimy do półki znajdującej się na pierwszym filarze -> Czeka nas łamigłówka polegająca na znalezieniu 12 przedmiotów z listy – SĄ STAŁE. Pamiętamy, żeby nie używać podpowiedzi/pomijania. Za rozwiązanie łamigłówki otrzymamy Zioła;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

Musimy znaleźć 12 przedmiotów z listy, które są stałe. W tym miejscu zrobimy podejście do trofeum  Inspektor, polegającym na rozwiązaniu gry w dopasowywanie par w mniej jak 3 minuty. Odznaczamy 11 przedmiotów z listy, ostatniego nie podnosimy, tylko wciskamy , żeby rozpocząć grę w pary. Tym sposobem zostaną nam do zdjęcia max 2-3 pary obrazków i odblokujemy trofeum.

ODBLOKUJEMY:   Inspektor – Ukończ grę „Łączenie par” w czasie krótszym niż 3 minuty.

  • Wykonujemy zbliżenie na koszyk z czerwonym wachlarzem po prawej:
  • Podnosimy Wachlarz;
  • Na szkatułce używamy Drewnianej szpulki;
  • Podnosimy ze szkatułki Smoczą szczękę -> Czeka nas łamigłówka polegająca na odszukaniu w szkatułce dwóch przedmiotów. Na koniec otrzymamy Nożyczki i Igły;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

  • Wykonujemy zbliżenie na łóżko w głębi:
  • Wykonujemy zbliżenie na notatkę -> Następnie na album znajdujący się pod notatką;
  • Przeglądamy album -> Na trzeciej stronie zostanie zrobione zdjęcie – Dowody;
  • Podnosimy Spinacz -> Powrót;
  • Wracamy do Osady.

OSADA

  • Wykonujemy zbliżenie na czerwony stolik przy młyńskim kole:
  • Wchodzimy w interakcję z kanką -> Używamy Kubka -> Otrzymamy nowy przedmiot – Mleko -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na posągu mnicha:
  • Na smoku z lewej używamy Smoczej szczęki;
  • Podnosimy łapę i używamy jej na smoku z prawej;
  • Podnosimy naszyjnik i używamy go na mnichu -> Podnosimy Szpilę;
  • Wykonujemy zbliżenie na bramę w głębi:
  • Wchodzimy do ekwipunku -> Wykonujemy zbliżenie na Spinaczu i go rozginamy -> Otrzymamy Drucik;
  • Następnie na zamku bramy używamy Szpili i Drucika -> Otwieramy zamek;
  • Wychodzimy do Kolejki linowej.

KOLEJKA LINOWA

  • Nad murkiem na prawo od kolejki linowej znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (12/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na drewniane wiadra po prawej:
  • W dolnej części ekranu, pod niebieska szmatą, znajdziemy pióro -> Białe pióra (9/15) -> ZDJĘCIE;
  • Wchodzimy w interakcję ze szmatami -> Podnosimy Mokra bawełnianą ściereczkę -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na skrzynkę z kwasem (pod kołem po lewej stronie) -> Podnosimy Zimne żelazko -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na koło zębate mechanizmu kolejki -> Wchodzimy w interakcję i zabieramy Stalową kulkę -> Powrót;
  • Podchodzimy do dywanów pod chorągiewkami pośrodku:
  • Podnosimy Zimną dusze;
  • Odkrywamy dywany -> Wchodzimy w interakcję z drzwiami;
  • Czeka nas łamigłówka polegająca na ułożeniu rurek tak, żeby utworzyły odcinki o jednakowym kolorze -> Po odpowiednim ułożeniu rurek podnosimy Alkohol;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

  • Wracamy do Chatki.

CHATKA

  • Wykonujemy zbliżenie na palenisko:
  • Usuwamy garnek;
  • Wchodzimy do ekwipunku -> Wykonujemy zbliżenie na Pustej zapalniczce -> Łączymy ja z Alkoholem;
  • Na palenisku używamy Wachlarza;
  • Na palenisku stawiamy Zimną duszę -> Używamy na niej Obcęg -> Otrzymujemy nowy przedmiot Gorącą duszę;
  • Na garnku po prawej stronie paleniska używamy: Płatków (3/3), Ziół i Mleka;
  • Stawiamy garnek na palenisku -> Podnosimy Maść -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na łóżko w głębi:
  • Wchodzimy do ekwipunku -> Łączymy Żelazko z Gorącą duszą;
  • Na dywanie kładziemy Mokra bawełnianą ściereczkę i używamy na niej Gorącego żelazka -> Podnosimy Bawełnianą ściereczkę;
  • Podchodzimy do półki z kwiatami po prawej:
  • Wchodzimy do ekwipunku i na Bawełnianej ściereczce używamy Nożyczek -> Otrzymane w ten sposób Bandaże odkładamy na stół;
  • Do pojemnika obok kwiatów wlewamy Maść;
  • Na tacce używamy Igieł i Alkoholu;
  • Rozmawiamy z Britney.
  • Wykonujemy zbliżenie na koszyku przy filarze -> Zabieramy z niego Pipetę;
  • Udajemy się do Kolejki linowej;

KOLEJKA LINOWA

  • Wykonujemy zbliżenie na skrzynce z kwasem -> Używamy Pipety -> Otrzymamy nowy przedmiot – Kwas;
  • Wracamy do Osady;

OSADA

  • Wykonujemy zbliżenie na zielone drzwi przy młyńskim kole:
  • Wykonujemy zbliżenie na zamek drzwi -> Używamy Kwasu;
  • Wchodzimy do Piwnicy młyna.

PIWNICA MŁYNA

  • Nad skrzyniami na wprost nas znajduje się zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (13/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na skrzynię przy mechanizmie koła -> Zabieramy ze skrzyni Szeklę;
  • Wykonujemy zbliżenie na mechanizm z kołem przy barierce (musimy to wykonać, żeby aktywowała się poniższa łamigłówka) -> Powrót;
  • Jeśli spojrzymy pomiędzy 1 a 2 szczebel poręczy, będziemy mieli opcję podejdź -> ZDJĘCIE;
  • Czeka nas tu łamigłówka polegająca na znalezieniu 12 przedmiotów z listy – SĄ LOSOWE. Za rozwiązanie łamigłówki otrzymamy Pas;
  • Wykonujemy zbliżenie na okienko -> Podnosimy Pilnik -> Otwieramy okno -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na kominek;
  • Przestawiamy wszystkie skrzynki z pomieszczenia pod kominek;
  • Ponownie wykonujemy zbliżenie -> Używamy Pilnika na cegle -> Wciągamy szkatułkę;
  • Podchodzimy do szkatułki -> Czeka nas łamigłówka polegająca na ułożeniu wizerunków na wieku;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

  • Na odsłoniętym miejscu używamy Symbolu nieskończoności;
  • Wykonujemy zbliżenie na przedmiot w szkatułce -> Zostanie wykonane zdjęcie – Dowody;
  • Ze szkatułki zabieramy Głowę byka i wchodzimy w interakcję z notesem -> Zostanie wykonane zdjęcie – Dowody;
  • Wchodzimy w interakcję z paskiem i zabieramy Sprzączkę:
  • Wykonujemy zbliżenie na miejsce obok kominka gdzie stały dwie skrzynki:
  • W prawym górnym rogu znajdziemy kwiat -> Wdowi Lament (4/8) -> ZDJĘCIE;

ODBLOKUJEMY:   Ogrodnik – Zbierz połowę kwiatów Wdowiego Lamentu.

  • Spod szmatki podnosimy Uchwyt wiaderka -> Powrót;
  • Wchodzimy do ekwipunku i łączymy Pas ze Sprzączką – Otrzymamy Pas transmisyjny;
  • Wykonujemy zbliżenie na mechanizmie zębatym -> Używamy Pasa transmisyjnego;
  • Wykonujemy zbliżenie na okienku -> Rozmawiamy z Britney i podajemy jej pas;
  • Wracamy do Osady.

OSADA

  • Wykonujemy zbliżenie na koło młyńskie:
  • Wchodzimy w interakcje z dźwignią;
  • Na zerwanym łańcuchu używamy Szekli;
  • Wchodzimy w interakcję żeby podnieść blokadę;
  • Wykonujemy zbliżenie na deskach -> Układamy deski według wzoru -> ZDJĘCIE;
  • Ponownie opuszczamy blokadę;
  • Podchodzimy do sieci w kole młyńskim -> Czeka nas łamigłówka polegająca na usunięciu elementów;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

Rozsuwamy śmieci znajdujące się pośrodku:

  • Używamy haka (1) na uchwycie w ścianie (2);
  • Uchwytu używamy na skale (3);
  • Rozbijamy skałę młotkiem (4);
  • Klucza (5) używamy na rowerze (6);
  • Przecinaka (7) używamy na siatce (8).

  • Podnosimy blokadę -> Powrót;
  • Wracamy do Piwnicy młyna:
  • W piwnicy wchodzimy w interakcję z dźwignią przy kole;
  • Udajemy się do Kolejki Linowej;
  • Wykonujemy zbliżenie na wiadra po prawej:
  • Na całym wiadrze używamy Uchwytu wiaderka -> Podnosimy Wiadro;
  • Wracamy do Osady;
  • Podchodzimy do koła młyńskiego, na strumyku używamy Wiadra -> Otrzymamy Pełne wiaderko;
  • Wracamy do Piwnicy młyna;

PIWNICA MŁYNA

  • Wykonujemy zbliżenie na miejsce skąd wzięliśmy kwiat i uchwyt wiaderka:
  • Musimy odłożyć wszystkie kulki do łożyska;
  • Pierwsza kulka jest w miejscu gdzie leżał uchwyt wiaderka;
  • Następna kulka jest pod kawałkiem drewna u góry;
  • Trzecia leży pod szmatką (po zmianie ekranu);
  • Czwarta jest w pułapce -> Używamy tu Pełnego wiaderka -> Czeka nas łamigłówka polegająca na wydostaniu kulki -> ZDJĘCIE -> Odkładamy ją do łożyska;
  • Ostatnią kulkę mamy w ekwipunku -> Na sam koniec składamy łożysko -> ZDJĘCIE -> Otrzymamy Łożysko;
  • Wracamy do Osady.

OSADA, KOLEJKA LINOWA

  • Wchodzimy do chaty -> Rozmawiamy z dziewczynką;
  • Udajemy się do Kolejki linowej;
  • Wykonujemy zbliżenie na mechanizm kolejki:
  • Używamy Łożyska;
  • Udajemy się w Góry.

ODBLOKUJEMY:   Złota rączka – Napraw kolejkę linową.


GÓRY

  • U góry, po lewej stronie domku znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (14/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na namiocie na wprost nas:
  • W lewym dolnym rogu znajdziemy kwiat -> Wdowi Lament (5/8) -> ZDJĘCIE;
  • Podnosimy z plecaka Lakier do włosów i Kotwiczkę spod stołu -> Powrót;
  • Udajemy się na wprost do Ratraka.

RATRAK

  • Z czerwonego worka po naszej prawej zabieramy Śledzie;
  • Na drugiej zaspie po lewej znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (15/21) -> ZDJĘCIE;
  • Podchodzimy do śmieci przy gąsienicy pojazdu:
  • Pod chorągiewkami znajdziemy pióro -> Białe pióra (10/15) -> ZDJĘCIE;
  • Na kawałku kamienia przy samym pojeździe używamy Lakieru do włosów i Zapalniczki -> Podnosimy Ciężki kamień -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na pojazd:
  • Z pojazdu podnosimy Łopatę;
  • Przy uchwytach pasów mocujących używamy Śledzi -> Śledzie wbijamy Ciężkim kamieniem;
  • Zaczepiamy pasy o śledzie;
  • Wykonujemy zbliżenie na radio i je sprawdzamy -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na kabinę pojazdu:
  • Podnosimy Lisi ogon doczepiony do kluczyków w stacyjce;
  • Wykonujemy zbliżenie na żółtą skrzynkę -> Podnosimy Spinkę do włosów -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na boczek drzwi:
  • Na blokadzie schowka używamy Spinki do włosów;
  • Ze schowka zabieramy Puderniczkę;
  • Ponownie wykonujemy zbliżenie na skrzynkę:
  • Używamy Puderniczki i Lisiego ogona -> Czeka nas łamigłówka polegająca na znalezieniu właściwej sekwencji cyfr -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na notes w szkatułce -> Zostanie wykonane zdjęcie – Dowody;
  • Z notesu podnosimy Klucz techniczny;
  • Wchodzimy do telefonu, żeby wykonać wnioskowanie;
ROZWIĄZANIE WNIOSKOWANIA

  • Na pierwszej zaspie po lewej używamy Łopaty:
  • Wykonujemy zbliżenie na odkopana skrzynkę -> Używamy Klucza technicznego;
  • Ze skrzynki zabieramy Czekan;
  • W pierwszej kolejności musimy podejść do śmieci, gdzie używaliśmy lakieru do włosów -> Powrót;
  • Następnie wykonujemy zbliżenie na pojazd -> Na pasach używamy Czekana;

ODBLOKUJEMY:   Aport! – Wyślij bestię na dno rozpadliny.

  • Podchodzimy do krawędzi przy pojeździe:
  • Używamy Czekana żeby usunąć kawałek kamienia wbity w linkę z chorągiewkami -> Otrzymujemy Linę -> Powrót;
  • Wchodzimy w interakcję z dziewczynką, żeby ją podnieść;
  • Cofamy się do poprzedniej lokacji;
  • Wykonujemy zbliżenie na namiot po lewej;
  • Kładziemy dziewczynkę na stole -> Powrót;
  • Wchodzimy do ekwipunku -> Wykonujemy zbliżenie na Kotwiczce żeby ją otworzyć, łączymy ją z Liną żeby otrzymać Linę z kotwiczką;
  • Wykonujemy zbliżenie na urwisku -> Używamy Liny z kotwiczką;
  • Podchodzimy do urwiska -> Czeka nas łamigłówka polegająca na znalezieniu uchwytów do wspinaczki;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI


KLASZTOR

  • Na wprost nas przy wiszących dzwonkach znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (16/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na otwartą okiennicę po prawej -> Podnosimy Drucianą szczotkę -> Powrót;
  • Podchodzimy do farelki w głębi po lewej -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na farelkę -> Podnosimy Magnes -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na kuchence:
  • Przy palniku znajduje się pióro -> Białe pióra (11/15) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na książce -> Podnosimy Mały kluczyk -> Powrót;
  • Podchodzimy do Bramy po lewej.

BRAMA

  • Na wprost nas znajduje się zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (17/21) -> ZDJĘCIE;
  • Podnosimy Śpiwór leżący przy lewych wrotach;
  • Podnosimy Narty stojące przy prawych wrotach;
  • Wykonujemy zbliżenie na rzeczy na wprost nas:
  • W lewym dolnym rogu leży pióro -> Białe pióra (12/15) -> ZDJĘCIE;
  •  Z miski podnosimy Zardzewiałe zębatki;
  • Na kłódce używamy Małego kluczyka -> Podnosimy Kłódkę;
  • Otwieramy skrzynkę -> Zabieramy Klucz i Lejek -> Powrót;
  • Wchodzimy do ekwipunku i wykonujemy zbliżenie na Zardzewiałe zębatki -> Używamy Drucianej szczotki na zębatkach -> Otrzymujemy Zębatki;
  • Wchodzimy w interakcję z mechanizmem zamka na wrotach po prawej stronie:
  • Używamy Zębatek i Kłódki -> Wchodzimy w interakcję z dźwignią mechanizmu -> ZDJĘCIE;
  • Wracamy do Klasztoru;

KLASZTOR

  • Wykonujemy zbliżenie na otwartej okiennicy po prawej -> Używamy Nart do jej zablokowania;
  • Podchodzimy do farelki:
  • Wchodzimy w interakcję z karimatą;
  • Na karimacie używamy Śpiwora;
  • Wykonujemy zbliżenie na kuchence -> Używamy Klucza do odkręcenia Butli gazowej (butla zostanie dodana do ekwipunku);
  • Wchodzimy w interakcję z czerwonym włącznikiem na farelce -> Farelka zostanie odwrócona;
  • Wykonujemy zbliżenie na butli w farelce -> Używamy Klucza w celu odkręcenia;
  • Wymieniamy Butlę gazową i dokręcamy przewód Kluczem;
  • Włączamy farelkę -> Powrót;
  • Pomagamy Rickowi zamknąć zniszczoną okiennicę;
  • Wykonujemy zbliżenie na mechanizmie w głębi po lewej (naprzeciwko Ricka) -> Wchodzimy z nim w interakcję;
  • Wychodzimy do Portalu.

PORTAL

  • Przy agregacie po prawej znajduje się zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (18/21) -> ZDJĘCIE;
  • Podchodzimy do agregatu:
  • Podnosimy Pusty kanister;
  • Wykonujemy zbliżenie na rozbitą butelkę -> Podnosimy Odłamek szkła -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na stół po prawej:
  • U góry za stołem leży kwiat -> Wdowi Lament (6/8) -> ZDJĘCIE;
  • Z pękniętej miski podnosimy Zamrożone sito;
  • Na pasku lornetki używamy Odłamku szkła -> Podnosimy Pasek;
  • Wykonujemy zbliżenie na aparacie -> Przeglądamy zapisane fotki -> Zostanie wykonane zdjęcie – Dowody -> Powrót;
  • Wchodzimy do ekwipunku -> Łączymy Magnes z Paskiem -> Otrzymamy Magnes na pasku;
  • Podchodzimy do Ricka:
  • Wykonujemy zbliżenie na szczelinę przy agregacie;
  • Używamy Magnesu na pasku -> Podnosimy Świecę, którą dajemy Rickowi;
  • Wracamy do Klasztoru;
  • Podchodzimy do farelki;
  • Naprzeciwko farelki stawiamy Zmrożone sito -> Podnosimy Sito -> Powrót;
  • Podchodzimy do Bramy po lewej -> Otwieramy wrota;
  • Wykonujemy zbliżenie na pękniętym zbiorniku na wprost nas:
  • Naprzeciwko zbiornika stawiamy Pusty kanister, wkładamy do niego Lejek, następnie stawiamy Sito i wchodzimy w interakcję ze zbiornikiem;
  • Podnosimy Paliwo -> Zamykamy wrota;
  • Wracamy do Portalu;
  • Podchodzimy do agregatu -> Używamy Paliwa;
  • Podchodzimy do wrót Portalu;
  • Wracamy do Klasztoru;
  • Podchodzimy do miejsca gdzie leży dziewczynka;
  • Wykonujemy zbliżenie na zawalone przejście do Portalu;
  • Usuwamy gruz -> Zabieramy Pistolet od Ricka;
  • Wykonujemy zbliżenie na kawałku belki na wprost nas:
  • Usuwamy belkę i gruz -> Używamy Symbolu nieskończoności na tajemniczym przedmiocie;
  • Musimy użyć Pistoletu na kamieniu, który zablokował mechanizm -> Strzał oddajemy, gdy celownik znajdzie się w polu interakcji;
  • Wchodzimy w interakcje z Symbolem nieskończoności;
  • Schodzimy do Sanktuarium;

SANKTUARIUM

  • Na ścianie po lewej używamy Głowy byka;
  • Czeka nas łamigłówka polegająca na uzupełnieniu obrazów na ścianach;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

  • Wchodzimy do Sanktuarium;
  • Wykonujemy zbliżenie na płycie na wprost nas:
  • Odkrywamy płytę i musimy ją uzupełnić jej kawałkami, które są rozrzucone -> ZDJĘCIE;
  • Po ułożeniu wchodzimy w interakcje z symbolem nieskończoności;
  • Nad filarem po lewej stronie posągu znajduje się zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (19/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na wiszące odważniki za posągiem;
  • Wchodzimy w interakcje z wbitym w łańcuch Grotem włóczni (zostanie dodany do ekwipunku) -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na skrzynię po prawej -> Używamy Grotu włóczni -> Musimy wykonać ten krok, żeby uaktywniła się łamigłówka przy posągu -> Powrót;
  • Podchodzimy do posągu -> Czeka nas łamigłówka polegająca na odnalezieniu 12 przedmiotów z listy – SĄ LOSOWE. Za jej rozwiązanie otrzymamy Sztylet. Jeśli do tej pory nie użyliśmy podpowiedzi, odblokujemy trofeum;

ODBLOKUJEMY:   Doświadczony poszukiwacz – Ukończ 6 lokacji z ukrytymi obiektami bez użycia podpowiedzi.

  • Ponownie wykonujemy zbliżenie na skrzynię po prawej -> Używamy Sztyletu -> Wchodzimy w interakcję ze skrzynią -> Podnosimy Uchwyt do kraty i Drewnianą korbkę;
  • Wciskamy przycisk nieskończoności na kamiennej płycie pod posągiem;
  • Wchodzimy w interakcję ze skrzynia po prawej, żeby przesunąć ją na lewą stronę;
  • Wykonujemy zbliżenie na kratę przy skrzyni -> Używamy Uchwytu do kraty i wchodzimy z nim w interakcję;
  • Usuwamy blokadę z łańcucha;
  • Ponownie wchodzimy w interakcję z kratą;
  • Wykonujemy zbliżenie na malunek na ścianie -> Zostanie zrobione zdjęcie – Dowody;
  • Podnosimy Drewniane kółko -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na księgę -> Wchodzimy z nią w interakcję dopóki nie będziemy mogli podnieść Mosiężnego haka -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na odważniki za posągiem:
  • Używamy Mosiężnego haka na łańcuchu, Drewnianego kółka oraz Drewnianej korbki z którą wchodzimy w interakcję -> Otworzymy skrytkę;
  • Wykonujemy zbliżenie na skrytkę:
  • W pajęczynie nad zwojami znajduje się pióro -> Białe pióra (13/15) -> ZDJĘCIE;
  • Czytamy zwoje -> Zostanie wykonane zdjęcie – Dowody;
  • Podnosimy Jadeitowy symbol;
  • Wchodzimy do telefonu w celu połączenia dowodów, po czym wracamy do Klasztoru.
ROZWIĄZANIE WNIOSKOWANIA


KLASZTOR

  • Podchodzimy do miejsca gdzie leżała Fang;
  • Podnosimy Fragmenty portalu -> Powrót;
  • Podchodzimy do Bramy i otwieramy wrota;
  • Ponownie otwieramy wrota i wykonujemy zbliżenie na posągu po prawej:
  • Używamy Jadeitowego symbolu -> Podnosimy Naginatę;
  • Zamykamy wrota i wracamy do Sanktuarium.

SANKTUARIUM

  • Przesuwamy skrzynię na środek;
  • Wchodzimy w interakcję z symbolem nieskończoności na płycie;
  • Podchodzimy do posągu:
  • Używamy Naginaty i wchodzimy na wagę;
  • Podchodzimy do symboli na suficie -> Czeka nas łamigłówka polegająca na odpowiednim ustawieniu symboli;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

  •  Wchodzimy do Portalu.

ODBLOKUJEMY:   Objazd – Znajdź drogę do uwięzionego towarzysza.


PORTAL

  • Podchodzimy do ściany -> Używamy Fragmentów Portalu -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na stertę śmieci obok Ricka:
  • Odsuwamy deski i otwieramy pudełko;
  • Czytamy notatki -> Zostanie zrobione zdjęcie – Dowody;
  • Podnosimy Miseczkę i Zepsuty kompas;
  • Wracamy do Klasztoru.

KLASZTOR

  • Podchodzimy do sterty śmieci przy okiennicy po prawej stronie;
  • Czeka nas łamigłówka polegająca na odnalezieniu 12 przedmiotów z listy – SĄ LOSOWE. Za jej rozwiązanie otrzymamy Korek;
  • Podchodzimy do Bramy -> Otwieramy wrota;
  • Podnosimy Whisky od Ricka;
  • Wchodzimy do ekwipunku -> Wykonujemy zbliżenie na Zepsutym kompasie -> Usuwamy igłę magnetyczną, na igle używamy Miseczki do której dolewamy Whisky, wkładamy Korek i na to kładziemy igłę -> Otrzymujemy Zepsuty kompas (nom :)).
  • Używamy mapy do szybkiej podróży do Ratraka.

RATRAK

  • Musimy przebrnąć przez zamieć;
  • Używamy Zepsutego kompasu i musimy kierować się na północ:
  • Nasza droga to: Lewa ścieżka – Prawa ścieżka – Lewa ścieżka – Prawa ścieżka – Prawa ścieżka.

ODBLOKUJEMY:   Tropicielka – Pokonaj zamieć śnieżną.


OBÓZ

  • Przy słupie po lewej znajduje się zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (20/21) -> ZDJĘCIE;
  • Wykonujemy zbliżenie na namiot po prawej:
  • Pod inhalatorem znajduje się pióro -> Białe pióra (14/15) -> ZDJĘCIE;
  • Podnosimy Flarę -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na zamarznięte ciało po lewej stronie namiotu w głębi:
  • Wykonujemy zbliżenie na tablecie -> Zabieramy z niego Kartę pamięci;
  • Używamy Flary na nożyku -> Podnosimy Nóż introligatorski -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na pierwszym namiocie:
  • Używamy Noża introligatorskiego -> Ponowne zbliżenie;
  • Podnosimy Gogle -> Powrót;
  • Wchodzimy do namiotu na wprost nas -> Przy wejściu po prawej stronie wisi Śrubokręt, który podnosimy i wracamy na zewnątrz;
  • Ponownie wykonujemy zbliżenie na namiocie po prawej -> Używamy Śrubokręta do odkręcenia maski z inhalatora, podnosimy Maskę -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na maszt pośrodku obozowiska -> Używamy Gogli i Maski na butli -> Podnosimy Zestaw tlenowy -> Powrót;
  • Wchodzimy do Namiotu na wprost.

NAMIOT

  • Używamy Zestawu tlenowego;
  • Wykonujemy zbliżenie na piecyk po lewej -> Wchodzimy w interakcję z rurą -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na ścianę namiotu, tuż nad zwłokami -> Otwieramy okienko;
  • Wykonujemy zbliżenie na trupa:
  • Tuż pod radiostacją leży pióro -> Białe pióra (15/15) -> ZDJĘCIE;

ODBLOKUJEMY:   Ptasznik – Zgromadź wszystkie Białe Pióra.

  • Wchodzimy w interakcje z dłonią, podnosimy dyktafon i odsłuchujemy nagranie -> Powrót;
  • Podchodzimy do laptopa po prawej:
  • Używamy Karty pamięci -> Klikamy na fioletową ikonę;
  • Czeka nas łamigłówka polegająca na odszukaniu wszystkich cyfr zamka szyfrowego;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

  • Podchodzimy do wejścia na wprost nas -> Podnosimy ze stołu Rozładowaną latarkę UV -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na trupa przy stole -> Stawiamy Rozładowaną latarkę UV w gnieździe ładowania -> Podnosimy Latarkę UV -> Powrót;
  • Używamy latarki żeby zobaczyć ślady -> Wychodzimy na zewnątrz i po śladach dochodzimy do hałdy śniegu po prawej stronie, gdzie wchodzimy w interakcję, ze skrytki zabieramy Token;
  • Wykonujemy zbliżenie na namiocie po lewej:
  • Wpisujemy kod -> Używamy Tokena do otwarcia skrytki;
  • Podnosimy Kliszę oraz zabieramy spod notatki Klucze i Fragment portalu -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na zamarznięte ciało po lewej przy namiocie w głębi:
  • Na skrzyni używamy Kluczy -> Zabieramy Wełniane rękawice i Chemikalia -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na namiot po prawej:
  • Na apteczce używamy Kluczy -> Zabieramy Termometr;
  • Używamy Wełnianych rękawic na żarówce -> Podnosimy Żarówkę;
  • Ponownie wykonujemy zbliżenie na zamarznięte ciało:
  • Odkrywamy puszki z farbą -> Używamy Żarówki na puszcze z czerwoną farbą, żeby otrzymać Czerwoną żarówkę;
  • Wchodzimy do Namiotu na wprost.

NAMIOT

  • Wchodzimy do ekwipunku -> Na Chemikaliach używamy Noża introligatorskiego;
  • Wykonujemy zbliżenie na piecyk po lewej:
  • Na garnku z wodą używamy Chemikaliów i Termometru -> Podnosimy Podgrzane chemikalia;
  • Podchodzimy do śmieci po prawej -> Czeka nas łamigłówka polegająca na znalezieniu 12 przedmiotów z listy – SĄ LOSOWE. Za jej rozwiązanie otrzymamy Obiektyw powiększalnika;
  • Wchodzimy do pomieszczenia na wprost:
  • Używamy Czerwonej żarówki, odkładamy Obiektyw powiększalnika, Kliszę i Podgrzane chemikalia -> Czeka nas łamigłówka polegająca na wywołaniu filmu;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI
  • Wyciągamy film z kliszy (1);
  • Filmu używamy na rolce (2);
  • Rolkę wkładamy do pojemnika (3);
  • Do pojemnika dolewamy chemikalia (4);
  • Następnie utrwalacz (5);
  • Podnosimy film i używamy go na obiektywie (6);
  • Przy obiektywie kładziemy papier fotograficzny (7);
  • Chemikalia (8) wlewamy do czerwonej miski;
  • Wlewamy utrwalacz (5) wlewamy do zielonej miski;
  • Zdjęcie ponosimy używając szczypiec (9) i wkładamy do czerwonej miski, następnie zielonej;
  • Wykonujemy zbliżenie na wywołanym zdjęciu.

  • Wychodzimy z Namiotu;
  • Podchodzimy do miejsca pomiędzy masztem a prawym namiotem;
  • Podnosimy Drzewiec flagi -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na maszt pośrodku:
  • Drzewca flagi używamy na łopacie -> Podnosimy Łopatę do śniegu;
  • Ponownie podchodzimy do miejsca skąd wzięliśmy drzewiec flagi i używamy Łopaty do śniegu;

ODBLOKUJEMY:   Kret – Odszukaj wejście do baraku.

  • Wchodzimy w interakcję z trupem -> Wykonujemy zbliżenie -> Zabieramy z portfela Kartę dostępu -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na pojemnik stojący przed wejściem:
  • Rozsuwamy przedmioty -> Zostanie zrobione zdjęcie – Dowody;
  • Rozsuwamy przedmioty aby podnieść Miedzianą monetę;
  • Wchodzimy do telefonu aby połączyć dowody;
ROZWIĄZANIE WNIOSKOWANIA

  • Wykonujemy zbliżenie na skrzynce po prawej -> Otwieramy skrzynkę i używamy Miedzianej monety, następnie Karty dostępowej na czytniku;
  • Wchodzimy do Baraku.

BARAK

  • Podchodzimy do biurka po prawej:
  • Podnosimy Jadeitowy pierścień;
  • Wykonujemy zbliżenie na teczce -> Czytamy zawarte w niej notatki i zabieramy Skrawki portalu (1/4);
  • Wchodzimy w interakcję z włącznikiem światła -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na butlę z woda po lewej -> Zabieramy Młotek -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na zielony stolik w głębi po prawej:
  • Podnosimy Pustą butelkę;
  • Na figurce używamy Młotka -> Podnosimy Żółty jadeit -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na przedmiot wbity w podłogę przed nami -> Używamy Młotka -> Podnosimy Palnik;
  • Podchodzimy do ściany na wprost -> Czeka nas łamigłówka polegająca na znalezieniu 12 przedmiotów z listy – SĄ LOSOWE. Za jej rozwiązanie otrzymamy Skrawki portalu (2,3,4/4);
  • Wykonujemy zbliżenie na zielonej szafce po lewej:
  • Na kłódce używamy Palnika;
  • Nad czerwonym jadeitem znajdziemy kwiat -> Wdowi Lament (7/8) -> ZDJĘCIE;
  • Podnosimy Czerwony Jadeit;
  • Na butli z wodą używamy Pustej butelki -> Otrzymujemy Wodę.
  • Wykonujemy zbliżenie na regał w głębi po lewej:
  •  Ze skrzynki zabieramy Narzędzia jubilerskie -> Powrót;
  • Odkrywamy miskę;
  • Do miski wsypujemy Skrawki portalu -> Używamy na nich Palnika -> Podnosimy Roztopiony metal;
  • Wykonujemy zbliżenie na zielony stolik po prawej:
  • Na misce z gipsem używamy Wody, następnie Fragmentu portalu;
  • Zalewamy formę Roztopionym metalem, następnie wodą -> Otrzymujemy Odlew.
  • Wchodzimy do ekwipunku -> Wykonujemy zbliżenie na Jadeitowy pierścień – obracamy trzy pierścienie aby wydobyć Niebieski jadeit;
  • Podchodzimy do stołu po prawej:
  • Odkładamy na stół Niebieski, Czerwony i Żółty jadeit i Odlew;
  • Odkładamy Narzędzia jubilerskie i je otwieramy -> Przytwierdzamy imadło do stołu;
  • Czeka nas łamigłówka polegająca na przygotowaniu jadeitowego proszku odpowiedniego koloru i pomalowaniu odlewu. Za jej rozwiązanie otrzymamy Fragment portalu;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI
  • Podnosimy kolejno jadeity (1);
  • Wkładamy w imadło (2) i używamy pilnika (3);
  • Podnosimy pędzel i malujemy odlew;
  • Starte żółty i niebieski jadeit wsypujemy do miski (4) -> Otrzymamy zielony proszek;
  • Starty żółty i czerwony jadeit wsypujemy do miski -> Otrzymamy pomarańczowy proszek;

Wykonujemy zbliżenie na odlew -> Teraz musimy odpowiednio go pokolorować.

  • Zabieramy Flet od tajemniczej postaci;
  • Wykonujemy zbliżenie na torbie:
  • Wykonujemy zbliżenie na zdjęciach -> Zostanie wykonane zdjęcie – Dowody;
  • Z torby zabieramy Detektor;
  • Wchodzimy do telefonu, żeby połączyć dowody;
ROZWIĄZANIE WNIOSKOWANIA

  • Wchodzimy do ekwipunku -> Wykonujemy zbliżenie na Detektorze i ustawiamy częstotliwość z karteczki – ZDJĘCIE;
  • Musimy cofnąć się do miejsca, gdzie się wspinaliśmy -> Od Baraku 3 x Powrót;
  • Podchodzimy do miejsca, które podświetla się na zielono;
  • Odkopujemy ostatni kawałek fragmentu portalu.

ODBLOKUJEMY:   Mamy problem! – Odkryj zasypane w śniegu zwłoki.

  • Wracamy do Klasztoru.

KLASZTOR

  • Oddajemy dziewczynce Flet;
  • Udajemy się do Portalu;
  • Wchodzimy do Grobowca.
  • Rozmawiamy z dziewczynką.
KONKURS

UWAGA – UWAGA – UWAGA

I NAPRAWDĘ NAWET JEGO NIE MOGŁO TU ZABRAKNĄĆ…

PO OBEJRZENIU FILMIKU MIAŁEM WRAŻENIE JAKBYM OGLĄDAŁ FILM … Z …

ZGADNIJCIE DO JAKIEGO AKTORA JEST PODOBNA TA POSTAĆ…

PIERWSZA OSOBA, KTÓRA DODA POD PORADNIKIEM KOMENTARZ Z NAJTRAFNIEJSZĄ ODPOWIEDZIĄ (CZYTAJ MOIM SKOJARZENIEM), WYGRYWA KOSZULKĘ:

GHOST RECON – WILDLANDS (rozm. L) + ORYGINALNY SOUNDTRACK Z TEJ SAMEJ GRY.


GROBOWIEC (po scenkach)

  • Naprzeciwko siedzącego pod ścianą Ricka znajdziemy zmienny obiekt -> Zbrukana rzeczywistość (21/21) -> ZDJĘCIE;

ODBLOKUJEMY:   Zbrukana rzeczywistość – Znajdź wszystkie Skazy Zła.

  • Wykonujemy zbliżenie na torbie przy schodkach:
  • Zabieramy z niej Tubę na cygaro, Pojemnik na naboje, Bandanę -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na pistolet:
  • Zabieramy Magazynek -> Używamy Bandany na kałuży -> Powrót;
  • Wykonujemy zbliżenie na Ricku:
  • U góry znajdziemy kwiat -> Wdowi Lament (8/8) -> ZDJĘCIE;

ODBLOKUJEMY:   Florystka – Zerwij wszystkie kwiaty Wdowiego Lamentu.

  • Używamy na Ricku Mokrej bandany;
  • Zabieramy Gilotynę do cygar i Magazynek (2/2);
  • Wykonujemy zbliżenie na stojak obok Ricka -> Wciskamy kolejno blokady – ZDJĘCIE;
  • Podnosimy Włócznię;
  • Podchodzimy do śnieżnego potwora po lewej:
  • Używamy Włóczni żeby usunąć skałę z jego skrzydła;
  • Wchodzimy w interakcję ze skrzydłem;
  • Podnosimy Kamienny symbol -> Powrót;
  • Podchodzimy do symboli na ścianach w głębi -> Wciskamy symbol;
  • Czeka nas łamigłówka składająca się z paru opowieści;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

ODBLOKUJEMY:

 Mistrzyni łamigłówek – Ukończ bez pomijania wszystkie Minigry.

 Za kulisami – Poznaj tajemnicę ofiary Rafaela.

  • Po ukończeniu łamigłówek zostanie wykonane zdjęcie – Dowody;
  • Zanim odejdziemy od ściany podnosimy wiszącą Latarnię;
  • Wchodzimy do telefonu, żeby połączyć dowody;
ROZWIĄZANIE WNIOSKOWANIA

ODBLOKUJEMY:

 Dowód zbrodni – Zbierz wszystkie dowody.

 Licencjonowany detektyw – Wykonaj wszystkie Wnioskowania dotyczące zebranych dowodów.

  • Podchodzimy w miejsce, gdzie leżał stwór -> Czeka nas łamigłówka polegająca na odnalezieniu piór – Łamigłówka JEST STAŁA. Za jej rozwiązanie otrzymamy Pióra;
ROZWIĄZANIE ŁAMIGŁÓWKI

ODBLOKUJEMY:   Bystrooka mistrzyni – Ukończ wszystkie lokacje z ukrytymi obiektami bez użycia podpowiedzi.

  • Wchodzimy do ekwipunku -> Wykonujemy zbliżenie na Pudełku na naboje -> Używamy na nim Tuby na cygara -> Dalej na Pudełku używamy obydwu Magazynków -> Następnie na nabojach Gilotyny do cygar -> Proch wsypujemy do tuby -> Otrzymujemy Bombę;
  • Wykonujemy zbliżenie na torbę przy schodach -> Usuwamy kawałek kolumny -> Używamy Bomby i Latarni;
  • Wychodzimy na górę do Grobowca;
  • Używamy piór na skrzydłach uwięzionego Anioła stróża;
  • Podnosimy rzucony nam sztylet i używamy go 3x na… – ZDJĘCIE i finalnie na… – ZDJĘCIE.

Na tym kończymy główny wątek fabularny – Cień Karkhali.

ODBLOKUJEMY:

 Prosto do otchłani – Ukończ grę.

 Zawodowiec – Ukończ grę na poziomie eksperta.



KROK II: Ukończenie dodatkowego epizodu  “Krew na śniegu” na poziomie trudności Normalny.

Rozpoczynamy nową grę -> dodatkowy epizod “Krew na śniegu” -> Poziom trudności Normalny.

W tym kroku nie zamieszczam opisu przejścia krok po kroku. Na Normalnym poziomie przejście epizodu powinno wam zająć maksymalnie 20 minut. W trakcie rozgrywki można korzystać z funkcji podpowiedzi () a także pomijać łamigłówki (), jeśli sprawią wam problemy. Poziom trudności Normalny, w przeciwieństwie do Eksperckiego, ma narzucony “automatyczny” system podpowiedzi. Wszystkie przedmioty z którymi musimy wejść w interakcję będą nam się podświetlały.

W przypadku, kiedy gdzieś utkniemy, zwyczajnie używamy  i podpowiedź zaprowadzi nas do rozwiązania.

Kończąc dodatkowy epizod otrzymamy dwa ostatnie trofea.

ODBLOKUJEMY:

 Ku ich czci – Ukończ przygodę dodatkową.

 Platyna – Odblokuj wszystkie trofea.


GRATULACJE !!!


Poradnik jest otwarty – wszelkie opinie i sugestie mile widziane.