Jeśli szukasz platynowej gry w wirtualnej rzeczywistości do wymaksowania w czasie jednej sesji to nie musicie dłużej czekać. FORM to gra dla Ciebie a poza łatwą platyną ma do zaoferowania też dużo więcej.
- Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
- Czas do zdobycia platyny: 1 -2 godziny
- Liczba trofeów: x1/ x11 / x0 / x0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Mind Reader, Got Back to Work, Asking for Trouble
- Zglitchowane trofea: BRAK
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
FORM jest grą, którą można bez problemów skończyć w godzinę, może dwie. Z tego powodu, mimo iż niektóre trofea są pomijalne, można do nich wrócić na tyle szybko, że nie warto się nimi przesadnie przejmować. Puchary te nie wpływają jednak na zagadki czy na szczątkową fabułę, więc możecie bez problemu przeczytać ich opisy poniżej, żeby ich nie przegapić. Należą do nich:
- Mind Reader – przeczytaj wszystkie bąbelki z myślami jakie pojawią się wokół Ciebie. Nie są one nigdy ukryte, wiec bardzo trudno je przeoczyć.
- On Safari – podczas jednej z zagadek za prawymi drzwiami wewnątrz obelisku (dopasowywanie kształtów) odwróć się i podnieś ukrytą żyrafę.
- Treasure Hunter – w kolejnej zagadce po tej z żyrafą (struny gitary) również się odwróć i przyciągnij do siebie platynową kulę świecącą w oddali.
Pozostałe dwa pomijalne trofea ( Got Back to Work i Asking for Trouble) musisz odblokować w laboratorium, czyli lokacji, od której zaczyna się gra.
Wszystkie inne puchary związane są z zagadkami i fabułą i nie da się ich pominąć.
Poradnik:
Unlock all trophies
Unlock all trophies
Bardzo łatwa i nieprzyzwoicie krótka platyna. Szkoda, że tak ładna gra kończy się tak szybko.
Meet the Unknown
Meet the Unknown
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po przejściu gry.
Struck a Chord
Strike the power chord
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po rozwiązaniu dźwiękowej zagadki ze strunami w drugiej komnacie zagadek.
Willahedron
Escape the ball pit
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po rozwiązaniu zagadki z graniastosłupami w drugiej komnacie zagadek.
Memories and Dreams
Complete first memory
Trofeum związane z trofeum. Odblokujesz je po scenie w szpitalu.
Mind Reader
Read all thought bubbles
Trofeum pomijalne. W trakcie rozgrywki, między zagadkami, w środowisku pojawią się bąbelki, które możesz złapać, aby przeczytać w nich myśli głównego bohatera. Nie ma ich dużo i żadna z nich nie jest ukryta, więc bardzo trudno jest je pominąć. Wydaje mi się nawet, że fabuła nie posunie się do przodu, jeśli nie wejdziesz z nimi w interakcję, lecz nie jestem tego na 100% pewien, więc dla pewności łapcie je jak tylko się pojawią. Poniżej przedstawiam listę bąbli i tekstów, które zawierają:
Przed wejściem do obelisku:
- Where am I? What is this?
- I can see my own thoughts?
- Fascinating…
- There are things here I can only see by looking through the blue orb
W środku obelisku:
- Sam…?
Pierwsza komnata zagadek (lewe drzwi):
- Looks like something is missing
Scena w szpitalu:
- I remember…
W głównej komnacie obelisku (po szpitalu)
- What is all of this?
- Sam… wait!
Druga komnata zagadek (prawe drzwi)
- This seems familiar somehow
- Trapped again…
- The signal is calling to me
Korytarz z obeliskiem
- The Obelisk.
Laboratorium
- This… can’t be…
Got Back to Work
Scanning 10 objects
Na środku biurka w laboratorium znajduje się skaner, w którym docelowo musisz zeskanować fragment obelisku. Wykonaj wcześniej 10 skanów dowolnych innych przedmiotów, aby odblokować ten puchar. Możesz 10 razy zeskanować ten sam przedmiot, na przykład kubek.
Asking for Trouble
Pull the blast door lever 10 times
W pierwszej lokacji – laboratorium – po lewej stronie biurka znajduje się dźwignia, które otworzysz wielkie drzwi. Zanim to zrobisz pociągnij ją 10 razy, a trofeum będzie Twoje.
Message Received
Finish the lab
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po rozwiązaniu pierwszej zagadki w laboratorium i dostaniu się do środka obelisku.
Expand Your Consciousness
Visit all 4 cortex rooms
To trofeum możesz odblokować w trybie CORTEX, wybieranym z głównego menu gry. W pokoju, w którym się znajdziesz, przy Twojej lewej ręce, znajduje się sześcian, który otwiera się, gdy się do niego zbliżysz. Złapanie sześcianu powoduje przeniesienie się do innego pomieszczenia. Zrób tak trzy razy, odwiedź wszystkie cztery pokoje i zgarnij ten puchar.
Trofeum pomijalne. Żyrafa jest jednym z dwóch ukrytych, 'trofeowych’ przedmiotów. Znajdziesz ją w drugim głównym pokoju zagadek – tym z drzwiami po prawej stronie w głównym pomieszczeniu przed piramidą. Po zakończeniu zagadki z niebieską kulą i prowadzeniem ścieżki przez wielokąty przemieścisz się do kolejnej stacji (dopasowywanie kształtów). Po aktywowaniu niebieskiego włącznika i otworzeniu kopuły, spójrz za siebie a ujrzysz mały złoty kształt. Przyciągnij go do siebie i odblokuje to trofeum. Pomocniczy filmik możesz obejrzeć przy opisie trofeum Treasure Hunter.
Treasure Hunter
Find the hidden platinum ball
Trofeum pomijalne. Platynowa kula znajduje się mniej więcej w tym samym miejscu, co żyrafa, tylko jedną zagadkę 'później’. Odwróć się podczas zagadki ze strunami i dźwiękiem a zobaczysz mały punkt światła unoszący się w powietrzu. Złap go zdalnie i przyciągnij do siebie a puchar będzie Twój.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.