Ghostrunner 2 – Poradnik do trofeów i osiągnięć

by
5 listopada 2023
0

Ghostrunner 2

 

Ghostrunner 2 to sequel ciepło przyjętego przez graczy Ghostrunnera z 2020 roku, w którym biegając po ścianach z kataną będziemy ścinać przeciwników próbujących uprzykrzyć nam życie. Ginąć też będziemy – dużo, dlatego wszystkim Wam życzę powodzenia w drodze po platynę.

 

[poll id=”269″]

 

Jeżeli poradnik się przydał – możesz postawić autorowi kawę w ramach podziękowania.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 6/10
  • Czas do zdobycia platyny: 20+ godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox4 x14 x15
  • Liczba trofeów offline: 33
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK – wybór rozdziałów
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

Krok 1 – Fabuła i znajdźki – przejdź całą fabułę poznając grę i jej mechaniki oraz pozbieraj wszystkie znajdźki i przynajmniej 68 odłamków. Jeśli czujesz się na siłach możesz również po drodze spróbować zaliczyć wszystkie wyzwania na złoty medal.

Krok 2 – Wykonanie specjalnych akcji – w tym momencie zacznie się wracanie do poszczególnych rozdziałów gdzie zdobędziesz trofea np. za zabicie wrogów czy bossów w określony sposób i wykonasz wszystkie wyzwania czasowe.

Krok 3 – Rozdziały bez zgonu – tym razem bez umierania trzeba ukończyć aż 5 rozdziałów – więcej dowiesz się przy opisie trofeum: zloto Godrunner.

 

Poradnik:

platyna Człowiek Orkiestra / Jack Of All Trades 90
Zdobyto wszystkie trofea / All trophies obtained

GRATULACJE!

 

srebro Podłoga to lawa / The Floor Is Lava 30
Zabij 20 wrogów, grindując na szynie / Kill 20 enemies while grinding the Grindline

Podczas przechodzenia całej gry nie zabraknie okazji do zabijania przeciwników podczas grindowania, jednak jeśli chcesz to zrobić w miarę szybko, to dobrym miejscem będzie rozdział 8 „Lizanie ran”, gdzie w pewnym momencie podczas grindowania będziesz miał na swojej drodze 4 przeciwników – dwóch z mieczami będą podbiegali do Ciebie, a dwóch z pistoletami będzie stało przy wybuchających beczkach. Zabij tych z mieczami, daj się trafić jednemu z pistoletem i wciśnij <trójkąt> w celu powtórzenia checkpointa – i tak do momentu aż trofeum trafi na Twoje konto.

 

srebro Ostro! / Nasty! 30
Zabij 6 Shinobi za pomocą perfekcyjnej kontry / Kill 6 Shinobi with a perfect-parry

Parowania ataków Shinobi gra nauczy Cię już w 3 rozdziale. Aby sparować atak należy wcisnąć <L1>, a gdy zrobisz to w niemal ostatniej chwili, nastąpi automatyczna likwidacja oponenta. Teraz gdy już wiesz co i jak, musisz to wykonać na 6 Shinobi. Możesz to zrobić w tym samym rozdziale.

 

srebro One-Star Man / One-Star Man 30
Zabij 3 wrogów za pomocą pojedynczego shurikena, bez użycia otoczenia / Kill 3 enemies with a single shuriken without using the environment

Do tego trofeum będziesz potrzebował wykupienia umiejętności „Dystrybucja Energii”, która pozwala na rzucenie na raz 3 shurikenów. Później musisz poszukać miejsca z trzeba wrogami blisko siebie, ale tak aby się wzajemnie nie zasłaniali. Ja zrobiłem to w rozdziale 8. „Lizanie Ran” gdzie na platformie biegło w moim kierunku 5 lub 6 przeciwników. Naciśnij <D-pad lewo>, aby wyekwipować shuriken, zbliż się do wrogów i rzuć nim za pomocą <L2>. Przy odrobinie szczęścia trafisz wszystkich trzech. Jeśli tak się nie stanie, daj się zabić i powtórz sekwencję.

 

srebro Zaczynasz łapać / You’re Starting To Get It 30
Ukończ poziom bez umierania / Complete a level without dying

Patrz trofeum zloto Godrunner.

 

srebro Śmieciarz / Garbage Man 30
Zbierz wszystkie artefakty / Collect all the artifacts

Artefakty to jeden rodzajów znajdziek – w całej grze jest ich 21, a to gdzie ich szukać, pokaże Ci film wrzucony do opisu trofeum zloto Wylizywacz ścian.

 

srebro Gumowe ucho / Eavesdropper 30
Zbierz wszystkie audiologi / Collect all the audiologs

Artefakty to jeden rodzajów znajdziek – w całej grze jest ich 8, a to gdzie ich szukać, pokaże Ci film wrzucony do opisu trofeum zloto Wylizywacz ścian.

 

srebro Kto mieczem wojuje / Live By The Sword 30
Skompletuj swoją kolekcję mieczy / Complete your sword collection

Miecze w grze występują w Ghostrunner 2 zarówno w postaci znajdziek, jak i nagród – w całej grze jest ich 15 do zdobycia, a to gdzie ich szukać, pokaże Ci film wrzucony do opisu trofeum zloto Wylizywacz ścian.

 

zloto Wylizywacz ścian / Chewing The Scenery 50
Zbierz wszystkie znajdźki / Find all the collectible items

Klasyczne trofeum ze znajdźkami. W grze jest ich kilka rodzajów i do tego trofeum zaliczają się tylko 3 z nich, ale film poniżej zawiera również lokalizację odłamków, które są potrzebne do trofeum zloto 01101110 01101001 01100011 01100101.

W grze znajdziesz:

  • 21 atrefaktów,
  • 8 audiologów,
  • 15 mieczy – tu sprawa się komplikuje, bo jeden z mieczy otrzymasz fabularnie za pokonanie pierwszego bossa, a kolejny należy zdobyć biorąc udział w aplikacji treningowej Roguerunner.exe i ukończyć za jednym razem wszystkie 4 etapy (każdy składa się z 7 małych poziomów). Problem w tym, że etapy w tej aplikacji generują się losowo i nie ma sprawdzonej metody na jej ukończenie, a gdy wykorzystasz wszystkie dostępne życia cały postęp przepada i trzeba zaczynać od nowa. Na pewno warto to zrobić już po ukończeniu gry, gdy będziesz obeznany ze sterowaniem i mechanikami.
  • 72 odłamki – Te są wymagane do trofeum zloto 01101110 01101001 01100011 01100101 i w zasadzie jest ich potrzebnych tylko 68, ale 72 sztuki występują jako znajdźka w grze, a kolejne 30 można dostać się za medale w wyzwaniach, których w grze jest 10. Więcej o tym przy opisie trofeum srebro Szybszy od światła.

Od samego początku nasz bohater posiada umiejętność, która wskazuje na radarze obecność znajdźki lub odłamka, więc możesz spróbować zebrać wszystkie samemu ale jeśli nie chcesz się z tym „męczyć” to zapraszam do zapoznania się z filmem poniżej:

 

braz Jeden z głowy / The Quarterback 15
Pokonaj Ahrimana, Niszczyciela / Defeat Ahriman the Destroyer

Pierwszy boss do pokonania. Spotkasz go już w 2. rozdziale. Walka z nim jest podzielona na 3 fazy.

Faza 1: Walka na arenie
Boss ma kilka ataków które stosuje:

  1. stopniowe teleportowanie się do Ciebie, by przy bliskiej odległości uderzyć mieczem na jeden z dwóch sposobów:
    a) uderzenie pionowe z góry – gdy miecz dotknie ziemi pojawią się dwie fale uderzeniowe rozchodzące się na boki – unikaj tego ataku zrywem ( lub + ) lub zrywem w powietrzu ( następnie przytrzymaj i przesuń się w lewo lub prawo lub ) i przesuń się szybko za plecy przeciwnika – zadaj kilka ciosów
    b) uderzenie poziome z lewej lub prawej strony – tym razem unik polega na przeskoczeniu nad ostrzem i za sprawą zrywu przeniesienie się na prawo lub lewo ( następnie przytrzymaj i przesuń się w lewo lub prawo lub ) – po uniku zadaj kilka ciosów
  2. wyskok zakończony silnym ciosem w ziemię – unikaj przeskakując nad czerwonym rozchodzącym się na zewnątrz okręgiem
  3. atak z daleka miotanymi pociskami – możesz go uniknąć za pomocą blokowania <L1> lub podwójnego zrywu w prawo lub lewo lub +

Faza 2: Etap zręcznościowy
Boss odepchnie Cię na pobliskie platformy i Twoim zadaniem jest powrót na arenę. Będziesz przy okazji atakowany za pomocą miotanych pocisków blokuj jest podczas biegu po ścianach za pomocą

Faza 3: Walka na arenie
Ponowna walka na arenie. Boss w tej fazie używa ataków:

  1. stopniowe teleportowanie się do Ciebie by przy bliskiej odległości uderzyć mieczem na jeden z dwóch sposobów:
    a) uderzenie pionowe z góry – gdy miecz dotknie ziemi pojawią się dwie fale uderzeniowe rozchodzące się na boki – unikaj tego ataku zrywem ( lub + ) lub zrywem w powietrzu ( następnie przytrzymaj i przesuń się w lewo lub prawo lub ) i przesuń się szybko za plecy przeciwnika – zadaj kilka ciosów
    b) uderzenie poziome z lewej lub prawej strony – tym razem unik polega na przeskoczeniu nad ostrzem i za sprawą zrywu przeniesienie się na prawo lub lewo ( następnie przytrzymaj i przesuń się w lewo lub prawo lub ) – po uniku zadaj kilka ciosów
  2. wyskok zakończony silnym ciosem w ziemię – po nim tym razem rozchodzić się będzie wysoka fala uderzeniowa – unikaj jej łapiąc się linką latającego nad areną Bakunina
  3. atak z daleka miotanymi pociskami – możesz go uniknąć za pomocą blokowania <L1> lub podwójnego zrywu w prawo lub lewo lub +

Dodatkowo w fazie 3 dostaniesz udostępnioną superzdolność, która aktywowana za pomocą przygwoździ na chwilę przeciwnika, a Ty będziesz mógł się do niego przyciągnąć i zadać kilka ciosów.

WAŻNE 1. Warto rozważyć opcje nie korzystania z superzdolności ponieważ trofeum braz On tylko chciał pomóc wymaga pokonania Ahrimana bez niej – ale spokojnie na pierwszym przejściu możesz to zignorować i wrócić później w ramach wyboru rozdziału.
WAŻNE 2: Moim zdaniem walka z Arhimanem jest dobrym poziomem dla trofeum braz Stara metoda, gdzie musisz ukończyć poziom bez używania blokowania. Trzeba się tylko trochę więcej napracować przy unikaniu pocisków w Fazie 2 oraz pamiętać by dystansowe ataki omijać za pomocą zrywu.
WAŻNE 3: Wydaje mi się, że to również dobry poziom do zaliczenia bez zgonu – warto go rozważyć podczas robienia trofeum zloto Godrunner.

Poniżej znajdziesz mój zapis rozgrywki (zmontowany, że niby na raz) gdzie w jednym podejściu pokonałem bossa, bez używania blokowania oraz bez używania superzdolności:

 

braz Utracono połączenie / Connection Lost 15
Pokonaj Rahu, Avatara / Defeat Rahu the Avatar

Spotkanie z tym bossem składa się X faz i większość z nich jest zręcznościowymi etapami. Warto jednak pamiętać o używaniu umiejętności „Cień” w fazie z niszczeniem hologramów.

Faza 1: Etap zręcznościowy

Faza 2: Walka z hologramami

Podejdź do hologramu. Gdy teleportuje się na drugą stronę, użyj Cienia i wejdź przez portal ulokowany na jednej ze ścian. Tnij mieczem hologram i przejdź przez drzwi z tyłu. Teraz musisz rzucić w hologram shurikenem i po ciosie złapać się go linką.

Faza 3: Walka z hologramami

Tu pojawia się mała gra logiczna gdyż trzeba wykorzystać portale. Na początek polecam wskakiwać do portali po środku każdej z „krawędzi” areny. Wejdź do portalu, po przejsciu użyj zrywu i zniszcz hologram. (Jeśli braknie Ci czasu i hologram zdąży zniknąć wspomóż się umiejętnością Cień przed wejściem do portalu). Po pokonaniu tych na krawędziach zajmij się tymi  w narożnikach. Wejdź do poratalu w narożniku i podobnie jak wcześniej po przejściu na drugą stronę natychmiast zrób zryw i zniszcz hologram. Udaj się w prawo do kolejnego narożnika i powtórze sekwencję z przechodzeniem przez portal. Po wszystkim zeskocz w dół po środku areny.

Faza 4: Walka z hologramami

Tym razem przelatując przez portal pod areną musisz lądować na platformach gdzie są przeciwnicy. Lądując możesz rzucić w przeciwnika shurikenem aby dać sobie więcej czasu na cios po wylądowaniu. Zniszcz hologram, skocz ponownie do portalu pod areną i wyląduj na kolejnej platformie. Po pokonaniu wszystkich czeka Cię kolejna potyczka w portalach.

Faza 5: Walka z hologramami

Teraz nie ma już platform a przeciwnicy zawieszeni są w powietrzu między portalami, przez które spadasz. Używaj shurikenów, lub łap w locie przeciwników aby ich zniszczyć.

Faza 6: Etap zręcznościowy

Poniżej znajdziesz mój zapis rozgrywki (zmontowany, że niby na raz) z pokonaniem bossa:

 

braz Nie jesteśmy już w Kansas / We’re Not In Kansas Anymore 15
Opuść Wieżę Dharma / Leave the Dharma Tower

Trofeum fabularne – nie do pominięcia.

 

braz Problemy żołądkowe / Digestive Issues 15
Pokonaj Nagę, Piaskowego Czerwia / Defeat Naga the Sandworm

Jest to boss, ale w zasadzie to nawet nie jest walka, a jazda motocyklem z unikaniem przeszkód, którą można podzielić na fazę zewnętrzną i wewnętrzną.

Faza zewnętrzna:
a) skręcaj tam gdzie prowadzi droga
b) uciekaj przed pożarciem – używaj turbo za każdym razem gdy będzie ono dostępne
c) unikaj miejsc gdzie ma wylądować miotana trucizna

Faza wewnętrzna:
a) unikaj ruchomych mechanizmów
b) strzelaj do nadbiegających z naprzeciwka przeciwników <L1> lub traktuj ich kataną
c) w wąskich tunelach niszcz cele ulokowane na ścianach – naparzaj

 

braz Pogrzeb Śmierci / Funeral Of The Death 15
Pokonaj Madhu, Dekonstruktora / Defeat Madhu the Dismantler

Tu również walka z Bossem jest podzielona na Fazy z tym, że tym razem występują one bardziej losowo i każda z nich występuje kilkukrotnie. Jak zauważysz przeciwnik ma 3 paski zdrowia i ich kolorami nazwiemy sobie  poszczególne fazy.

Faza Czerwona
Klasyczna walka na oręż, przeciwnik najpierw zajmuje pozycję, a następnie szarżuje na Ciebie – szarży unikaj za pomocą zrywu w lewo lub prawo ( lub + ) po czym doskocz do bossa i zadaj 2-3 ciosy mieczem i odsuń się.
Po za tym przeciwnik potrafi uderzyć orężem w podłogę wywołując prostą falę uderzeniową.

Faza niebieska
Po poprzedniej fazie przeciwnik ucieknie w inne miejsce areny, skąd będzie wysyłał w Twoim kierunku wybuchające pociski. Musisz do niego dobiec unikając ich.
Gdy do niego dotrzesz przeciwnik najpierw wyślę odpychającą falę, po której postaraj się wylądować ponownie na platformie. Zaraz po tym przeciwnik poślę seryjkę z miniguna – przeskocz nad nią po czym doleć do niego i zadaj 2-3 ciosy.
Liczba seii z miniguna będzie rosła z każdym kolejnym pojawieniem się Fali niebieskiej.

Faza zielona
Przeciwnik znowu ucieknie w inn emiejsce areny i na losowych platformach umieści zielone totemy, które będą go leczyły. Twoim zadaniem jest ich zniszczenie. Podbiegnij do jednego i najpierw zajmij się otaczającymi go przeciwnikami. Następnie zniszcz sam totem i udaj się do następnego.

WAŻNE: Podczas drugiej lub trzeciej Zielonej fazy gdy na mapie pojawią się aż 3 totemy będziesz miał okazję do zrobienia trofeum braz Już dość tych totemów. Twoim zadaniem jest zajęcie się wszystkimi trzema w czasie poniżej 45 sekund. Przy pierwszym totemie najlepiej jest poznać miejsca powstawania przeciwników tak aby po śmierci być gotowym do natychmiastowego ataku. Totemy na pewno będą rozstawione po przeciwległych stronach areny, dlatego do przemieszczania się korzystaj z szyny po środku lub dwóch podwieszonych haków.

Poniżej mój zapis walki z bossem wraz z uwzględnieniem trofeum braz Już dość tych totemów:

 

srebro Od-Wskrzeszony / Un-Resurrected 45
Pokonaj Mitrę, Wskrzeszonego / Defeat Mitra the Resurrected

Ostatni boss w grze i paradoksalnie jeśli chodzi o jego ataki chyba jest najłatwiejszy ze wszystkich, z którymi przyszło nam się zmierzyć. Posiada 3 fazy walki oraz 3 fazy zręcznościowe.

Faza 1: Walka
Ataki bossa:

  1. Ślizganie się po powierzchni areny – unikaj przechodząc obok lu zrywem w lewo lub prawo ( lub + )
  2. Ataki dystansowe pociskami – lecące po podłodze przeskakuj a te wyżej unikaj przechodząc obok lub zrywem w lewo lub w prawo ( lub + )
  3. Mitra będzie wbijał w ziemię 2 miecze, które będą wysyłać fale uderzeniowe (przeskakuj nad nimi). Będzie trzeba te miecze wyrywać za pomocą linki . Po ich wyrwaniu mitra zaatakuje Cię od tyłu. Gra zwolni czas i da Ci chwilę na zablokowanie ciosu za pomocą <L1>

Faza 2: Etap zręcznościowy
Etap ten posiada obniżoną grawitację. Unikaj zielonych kul oraz ataków dystansowych i przedzieraj się przez kolejne platformy. Po dotarciu do Mitry uderz go.

Faza 3: Walka
Ataki bossa:

  1. Ślizganie się po powierzchni areny – unikaj przechodząc obok lu zrywem w lewo lub prawo ( lub + )
  2. Ataki dystansowe pociskami – unikaj przechodząc obok lub zrywem w lewo lub w prawo ( lub + )
  3. Mitra będzie wbijał w ziemię tym razem 3 miecze, które będą wysyłać fale uderzeniowe (przeskakuj nad nimi). Będzie trzeba te miecze wyrywać za pomocą linki . Po ich wyrwaniu mitra zaatakuje Cię od tyłu. Gra zwolni czas i da Ci chwilę na zablokowanie ciosu za pomocą <L1>

Faza 4: Etap zręcznościowy
Etap ten posiada obniżoną grawitację. Unikaj zielonych kul oraz ataków dystansowych i przedzieraj się przez kolejne platformy. Po dotarciu do Mitry uderz go.

Faza 5: Walka
Ataki bossa, tym razem mogą występować wszystkie jednocześnie:

  1. Ślizganie się po powierzchni areny – unikaj przechodząc obok lu zrywem w lewo lub prawo ( lub + )
  2. Ataki dystansowe pociskami – unikaj przechodząc obok lub zrywem w lewo lub w prawo ( lub + )
  3. Podłużny, poruszający się obszar, który po czasie wyemituje niszczycielską wiązkę – możesz po nim chodzić gdy jest koloru niebieskiego. Uciekaj gdy zmienia kolor na czerwony
  4. Mitra będzie wbijał w ziemię tym razem 3 miecze, które będą wysyłać fale uderzeniowe (przeskakuj nad nimi). Będzie trzeba te miecze wyrywać za pomocą linki . Po ich wyrwaniu mitra zaatakuje Cię od tyłu. Gra zwolni czas i da Ci chwilę na zablokowanie ciosu za pomocą <L1>

Faza 6: Etap zręcznościowy
Etap ten posiada obniżoną grawitację. Unikaj zielonych kul oraz fal uderzeniowych przeskakując nad lub prześlizgując się pod nimi i przedzieraj się przez kolejne platformy. Po dotarciu do Mitry uderz go.

Potyczka z nim zajęła mi 30 min i zabrała życie 77 razy ale ładnie zmontowany film, (że niby na raz) wklejam poniżej, żebyście mogli zobaczyć czego się można spodziewać:

 

zloto 01101110 01101001 01100011 01100101 50 
Ulepsz w pełni Płytę Główną / Fully upgrade the Motherboard

Aby ulepszać płytę główną i tym samym rozwijać możliwości dodawania kolejnych umiejętności musisz zbierać tzw. odłamki. Są to fioletowe znajdźki, których należy szukać w każdym rozdziale. Aby zdobyć to trofeum łącznie potrzebujesz zebrać 68 odłamków. Odłamki zdobywasz jako znajdźki na mapie lub za zdobywanie medali w 10 wyzwaniach ulokowanych w różnych etapach gry (Trofeum: srebro Szybszy od światła). W grze jest ich więcej niż potrzeba do trofeum, a ich lokalizacje zawarłem w filmie ze znajdźkami ulokowanym przy opisie trofeum zloto Wylizywacz ścian.

 

braz Pierwsze kroki / Baby Steps 20
Zakup swój pierwszy Chip Ulepszeń / Buy your first Upgrade Chip

Wpadnie podczas pierwszej interakcji z maszyną do ulepszeń.

 

srebro Pół Człowiek, Pół Maszyna / Half Man, Half Machine 30
Zakup 10 Chipów Ulepszeń / Buy 10 Upgrade Chips

Patrz trofeum zloto Odpicowany.

 

zloto Odpicowany / All Jacked Up 50
Zakup wszystkie Chipy Ulepszeń / Buy all the Upgrade Chips

Trofeum polega na wykupieniu wszystkich umiejętności dostępnych w grze. Jest ich łącznie 48 rozmieszczonych w 8 kategoriach. Kupować je możesz w bazie między rozdziałami lub w specjalnych punktach na otwartych mapach oznaczonych na radarze ikonką:

Chipy ulepszeń kupujesz za kredyty zdobywane za zabijanie przeciwników podczas przemierzania rozdziałów. Aby wykupić wszystkie łącznie będziesz potrzebował 346 500 kredytów. Nie martw się jeśli ukończyłeś grę i nie masz wystarczającej liczby kredytów. Zacznij powtarzać rozdziały z poziomu menu głównego. Następnie wczytaj hub w menu wyboru rozdziałów i udaj się do pokoju z maszyną gdzie wykupisz pozostałe umiejętności.

Ghostrunner 2 - Zdolności

 

srebro Dodzwoniłeś się na dobry numer / You’ve Reached The Right Number 30
Zdobądź x15 combo / Get a x15 combo

Kluczem do tego trofeum jest dobór odpowiednich zdolności – konkretnie dwóch:

  1. Wydłużenie przepływu – wydłuża czas trwania mnożnika combo o 50% ale jeśli ułożycie go na płycie tak aby był otoczony innymi zdolnościami to czas trwania zwiększy się o 100%
  2. Filigranowy krwiopijca – Podwoi on mnożnik combo kosztem braku możliwości blokowania.

Jeśli chodzi o miejsce gdzie możecie to zrobić to będzie to w zasadzie każda większa arena lud sekwencja, w której mijacie przynajmniej ósemkę przeciwników. Ja do poniższego nagrania wybrałem Rozdział 1 „Nieproszeni Goście”.

 

braz On tylko chciał pomóc / He Just Wanted To Help 20
Pokonaj Ahrimana, nie korzystając z Paralizatora Bakunina / Defeat Ahriman without using Bakunin’s Taser

W 3 fazie walki z tym bossem gra uraczy Cię pomocnikiem, którego można aktywować za pomocą przycisku jednak dla tego trofeum NIE NALEŻY GO UŻYWAĆ. Gra co prawda między 2 a 3 fazą sama użyje tej zdolności ale wtedy najlepiej nawet nie korzystać z chwilowego oszołomienia przeciwnika i nie przyciągać się do niego.

Poszczególne fazy walki są rozpisane szczegółowo przy opisie trofeum braz Jeden z głowy, a tutaj ponownie wrzucam film z przebiegu walki bez użycie superzdolności

 

braz Już dość tych totemów / No More Totems 20
Zniszcz 3 totemy Dekonstruktora w mniej niż 45 sekund / Destroy 3 Dismantler totems in less than 45 seconds

To trofeum będziesz miał okazję zdobyć podczas walki z bossem w 15. rozdziale. Szczegóły walki przedstawiłem przy opisie trofeum XX natomiast dla tego trofeum najbardziej skupiony musisz być podczas Fali zielonej. Podczas tej fazy przeciwnik ustawia na losowych platformach totemy, które go leczą. Twoim zadaniem jest dobiegnięcie do nich. Pozbycie się przeciwników w pierwszej kolejności a następnie zniszczenie samego totemu.

Trofeum jest do zdobycie tylko jeśli przeciwnik ustawił 3 totemy (będzie to druga lub trzecie zielona faza). Twoim zadaniem jest zajęcie się wszystkimi trzema w czasie poniżej 45 sekund. Przy pierwszym totemie najlepiej jest poznać miejsca powstawania przeciwników tak aby po śmierci być gotowym do natychmiastowego ataku. Totemy na pewno będą rozstawione po przeciwległych stronach areny, dlatego do przemieszczania się korzystaj z szyny po środku lub dwóch podwieszonych haków. Poniżej mój zapis walki z bossem, podczas którego wbiłem to trofeum. Pamiętaj, że miejsce występowania totemów jest losowe dlatego będziesz musiał sam przygotować najlepszą dla siebie taktykę.

Poniżej zapis mojej walki z bossem. Fragment z tym trofeum zaczyna się w 3:44:

 

braz Przypał Skłaaad! / Scorch Squaaad! 20
Zabij 8 wrogów za pomocą jednorazowego użycia umiejętności Strumień / Kill 8 enemies with a single use of the Flux ability

Upewnij się, że masz wyekwipowaną umiejętność strumień w menu superzdolności. Możesz się również wspomóc umiejętnościami: 1) Dopalacz Superzdolności I, która wydłuży czas działania promienia; 2) Dopalacz Superzdolności II, która sprawi że strumień nie będzie potrzebował czasu do naładowania. Dobrym miejscem na to trofeum jest pętla czasowa, do której trafiasz w rozdziale 13 „Woda Z Mózgu”. W pewnym momencie gra zrespawnuje na ciebie dwie spore grupy przeciwników. Naciśnij wtedy <R3>, aby aktywować zdolność i zniszcz promieniem wszystkich wrogów.

 

braz Pierwszy raz? / First Time? 20
Zgiń pierwszy raz / Die for the first time

Hie hie – „fabularne”. 😀

 

braz Stara metoda / The Old-School Way 20
Ukończ dowolny poziom bez blokowania / Finish any level without blocking

Co tu dużo mówić – po prostu nie używaj <L1> przez cały jeden dowolny etap. Zamiast tego unikaj pocisków i ataków za pomocą zrywów w bok ( lub + ) lub zrywów w powietrzu ( następnie przytrzymaj i przesuń się w lewo lub prawo ).
Od siebie zaproponuję wbicie tego trofeum podczas walki z pierwszym bossem Arhimanem. Film poniżej:

 

braz Wybuchowa osobowość / Explosive Personality 20
Zabij 5 wrogów za pomocą jednej wybuchającej beczki / Kill 5 enemies with one explosive barrel

Jest wiele miejsc gdzie wokół beczki znajduje się mnóstwo przeciwników. Wystarczy wtedy wyekwipować shuriken <D-pad lewo> i rzucić nim <L2> w taką beczkę. Jednak moim zdaniem równie dobrymi miejscami na to trofeum są etapy motocyklowe, przykładem z filmu poniżej może być poziom 10. Należy wtedy zniszczyć beczkę stojącą na drodze za pomocą działek.

 

srebro Płyń jak rzeka / Be Like Water 30
Odbij 10 pocisków z rzędu / Deflect 10 bullets in a row

Znajdź miejsce, gdzie na arenie znajduje się przynajmniej jeden przeciwnik strzelający pojedynczym pociskiem. Pozbądź się pozostałych wrogów i ustaw się w pewnej odległości od wspomnianego przeciwnika tak abyś nie miał ustawionego celownika na nim – skieruj się nieco w lewo lub prawo. Teraz Twoim zadaniem jest odbicie 10 pocisków z rzędu za pomocą bloku <L1>. Pomocna może się okazać umiejętność „Zwinność Fechmistrza” za to zdecydowanie nie należy korzystać z umiejętności „Lustereczko” ponieważ zabije ona naszego „pomocnika”.

 

srebro Mistrz Manipulacji / Master Manipulator 30
Zabij 4 wrogów za pomocą jednorazowego użycia umiejętności Władca / Kill 4 enemies with a single use of the Overlord ability

Wyekwipuj z menu Superzdolności zdolność „Władca”. Moim zdaniem dobrym miejscem na zrobienie tego trofeum jest to pokazane na filmie poniżej z rozdziału 8 „Lizanie ran”. Podejdź do oponentów, wciśnij <R3> i zaznacz jednego z przeciwników z młotem , po czym potwierdź wybór ponownie naciskając <R3>. Przeciwnik powinien wysłać falę w kierunku pozostałych atakujących Cię wrogów. Jeśli nie uda się za pierwszym razem, daj się zabić i powtórz chceckpoint.

 

braz Motormaggedon / Bikemaggedon 20
Przejedź 5 wrogów za pomocą motocykla / Ran over 5 enemies with the motorcycle

Nieuzbrojeni wrogowie, w których możemy wjechać najczęściej znajdują się w obecności beczek. Wybierz jeden z takich momentów w etapie motocyklowym i rób swoje. Możesz wszystkich pięciu przeciwników rozjechać powtarzając jeden checkpoitnt.

 

zloto Godrunner   50
Ukończ 5 poziomów bez umierania / Finish any 5 levels without dying

To trofeum ma 2 drogi do zdobycia:

  1. Naturalna – musisz 5 unikalnych rozdziałów przejść bez ani jednego zgonu. Sam musisz zadecydować, które to będą, jednak biorąc pod uwagę co raz większy wachlarz przeciwników najprawdopodobniej najlepszym wyborem będą pierwsze etapy włącznie z bossem Arhimanem.
  2. Wykorzystasz glitch – polega on na tym, że z menu wyboru rozdziałów, wybierasz ten, który Cię interesuje i lecisz przed siebie oczywiście unikając śmierci. Jeśli jednak taka Ci się przytrafi to wychodzisz do menu głównego gry i z tego poziomy klikasz przycisk kontynuuj – licznik śmierci powinien się wyzerować. Powtarzasz sekwencję aż do końca etapu. I tak na pięciu unikalnych rozdziałach. Rekomendowane jest włączenie licznika czasu i zgonów w menu ustawień.

 

srebro Szybszy od światła / Faster Than Light 30
Zdobądź złoty medal w każdym wyzwaniu / Earn a gold medal in every challenge

Wyzwań w grze jest 10 i są ulokowane na przestrzeni kolejnych rozdziałów. Są to wyzwania czasowe i czasem polegają na przebiegnięciu wyznaczonej trasy, a czasem na zniszczeniu przedmiotów lub przeciwników w wyznaczonym czasie. Niestety gra nie posiada systemu, który szybko Cię teleportuje do nieukończonego wyzwania, więc jeśli sobie, któreś odpuścisz to aby je powtórzyć będziesz musiał powtórzyć cały rozdział i do niego po prostu dotrzeć.

Poniżej znajdziesz film z lokalizacją terminali wyzwań wraz z zaliczeniem każdego na złoto:

 

braz Czas na twoją ninja-linę / Time For Your Ninja Rope To Shine 20
Użyj Zaczepu Taktycznego na oszołomionych wrogach 25 razy / Use the gap-jammer on stunned enemies 25 times

Trofeum raczej wpadnie naturalnie podczas przechodzenia gry.
Przyciągnąć możesz się do takiego typu przeciwnika:

  • Mech – strzela obszarową wiązką, rzuć w niego shurikenem a będziesz mógł się przyciągnąć
  • Typ w toczącym się kole – ustaw się przy ścianie i uniknij go w ostatniej chwili zrywem, uderzy on w ścianę a Ty będziesz mógł się do niego przyciągnąć
  • Macki Czerwii – rzuć w nie shurikenem z daleka bo gdy się zbliżysz schowają się w podłożu
  • Każdy przeciwnik po zrobieniu zrywu podczas korzystania z superzdolności Przester Sensoryczny na 3 poziomie
  • Każdy przeciwnik, na którym użyłeś umiejętności Burza (tylko jeśli nie masz wyekwipowanej zdolności „Wtrysk Adrenalinowy”, który blokuje możliwość przyciągania się)

 

braz To… jest… Dharma! / This… Is… Dharma! 20
Zabij wroga zaraz po wystrzeleniu go w powietrze za pomocą umiejętności Burza / Kill an enemy after launching him in the air with the Tempest ability

To Trofeum możesz zrobić od razu po otrzymaniu umiejętności „Burza” czyli na początku rozdziału 8 „Lizanie ran”. Będziesz miał przed sobą jednego przeciwnika, który będzie biegł w Twoim kierunku. Wyekwipuj umiejętność „Burza” , gdy podbiegnie blisko użyj jej <L2>, a następnie szybko przyciągnij się do niego linką i dobij podstawowym atakiem .

 

srebro Inny niż wszyscy / Not Like The Others 30
Ukończ poziom bez używania podstawowego ataku / Complete a level without using the Basic Attack

Proponuję to trofeum zrobić na rozdziale 14: Czy Ktoś mnie słyszy? Oprócz kilku przeciwników podczas etapu motocyklowego czeka Cię tu tylko jedna walka. Nie używaj podczas walki , skup się za to na atakowaniu za pomocą shurikenów i ewentualnie superzdolności „Strumień”.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.