Ghostrunner – Poradnik do trofeów i osiągnięć

3 marca 2022
0

 

Ghostrunner początkowo miał zaporową platynę, ale aktualnie jest ona w zasięgu każdego gracza. Zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Ghostrunner?

View Results

Loading ... Loading ...

 

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 5/10
  • Czas do zdobycia platyny: 15 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox4 x17 x12
  • Liczba trofeów offline: 34
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść:1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: 4 (zloto Nałogowy zbieracz, srebro O Adamie, srebro Coś dla ducha, srebro Piękny dodatek)

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

KROK I – Przejdź grę, zbierając po drodze wszystkie znajdźki

Już przy pierwszym przejściu warto skupić się na zbieraniu wszystkich znajdziek. Podobno wybierając tryb asysty trofea odnośnie ich zbierania mogą się zglitchować, dlatego zalecam granie w trybie klasycznym (wybieramy go przed rozpoczęciem gry). Również niektórzy zgłaszali problem, że powtarzając konkretne misje nie zliczało im wszystkich znajdziek. Dlatego najlepiej od początku grać z poradnikiem i wyszukiwać je na bieżąco, aby mieć 100% pewność, że zdobędziemy odpowiednie trofea. Podczas pierwszego przejścia zgarniemy 6 trofeów związanych z fabułą (w tym za pokonanie 3 bossów) i najprawdopodobniej te wymagające zabicia 1000 wrogów, w tym 74 zeskakując ze ściany oraz pokonania dystansu 42km.

 

KROK II – Zdobądź pozostałe trofea, powtarzając konkretne poziomy z menu

Po ukończeniu gry zostaje nam już dobicie pozostałych trofeów, włączając konkretne rozdziały. Przy każdym z nich opisałem, które poziomy nadają się do nich najlepiej. Najczęściej jest to ostatni, 15 poziom – ponieważ tam zmierzymy się z największą liczbą wrogów naraz. Najtrudniejszy ze wszystkich jest zdecydowanie pucharek zloto Ż jak życie / R Is For Running, który wymaga od nas ukończenia 1 poziomu nie ginąc ani razu. Oczywiście najprostszy jest sam początek, ale nawet tam nietrudno jest o pomyłkę, co skutkować będzie resetem poziomu.

 

Poradnik:

platyna Ukończono projekt GR / GR Project Complete 50
Zbierz wszystkie pozostałe trofea. / Obtain all the other trophies

Gratulacje, jesteś prawdziwym cyber-ninją.

 

zloto Ż jak życie / R Is For Running 60
Ukończ poziom bez utraty życia. / Complete a level without dying

Najlepiej podejść do robienia tego trofeum już po ukończeniu gry, wybierając z menu wyboru misji pierwszy etap Przebudzenie. Po pierwsze, nabierzemy już praktyki w sterowaniu, po drugie będziemy mieli odblokowane wszystkie zdolności, które mogą się przydać w walce. Poniżej zamieściłem filmik z mojego przejścia. Starałem się minimalizować ryzyko, używając kiedy tylko było to możliwe umiejętności Władca. W ten sposób z dalekiej odległości mogłem zlikwidować 1 lub 2 wrogów, którzy sami się zabijali. Oczywiście dalej trzeba zabijać z bliska resztę wrogów oraz łatwo jest zginąć popełniając błąd w sekcjach platformowych, ale zawsze to jakieś ułatwienie. Najważniejsze jest wytrwałe powtarzanie etapu, aż osiągniemy sukces.

 

zloto Linia mety / Finish Line 60 
Dotrzyj na szczyt Wieży. / Complete your climb up the Tower

Trofeum, które zdobędziemy po ukończeniu gry. Nie do ominięcia.

 

srebro Coś tu nie działa / Out Of Order 30
Dezaktywuj Toma. / Decomission Tom

Trofeum to otrzymamy po pokonaniu pierwszego bossa. Walka składa się z 3 faz. W pierwszej musimy dostać się na szczyt używając zaczepu, jednocześnie omijając wszystkie lasery. Jest to bardzo uciążliwe, gdyż czasami ciężko przewidzieć, czy uda nam się przeskoczyć laser, wybijając się z zaczepu. Raz mamy szczęście, innym razem giniemy. Nie warto przyciągać się od razu, musimy wyłapać odpowiedni rytm. Poza tym w pewnych monetach musimy zaczekać aż pojawi się nad nami więcej miejsca, mianowicie na drugiej platformie powinniśmy przeskoczyć 1 laser, a na trzeciej ominąć pierwszy kucnięciem, a kolejny przeskoczyć i dopiero wtedy ruszać dalej. Zobaczyć to można na filmiku poniżej. Po pierwszej fazie mamy checkpoint, więc jeśli zginiemy już po zbiciu pierwszej porcji życia wroga, nie musimy rozpoczynać całej walki od początku. Druga faza jest dłuższa, jednak sama też posiada checkpointy. Tym razem musimy dodatkowo uważać na pojawiające się cyklicznie fale. Aby je ominąć podczas biegu po ścianie musimy odskoczyć od ściany i zaraz wcisnąć , aby spowolnić czas i wycelować z powrotem na ścianę. Trzecia faza jest chyba najłatwiejsza. Musimy dojść do środka areny uważając na krążące lasery oraz fale i zniszczyć generator. Po każdym zniszczeniu jest checkpoint. Poniżej filmik z przebiegu całej walki.

 

srebro Powrót do piekła / Back To Hell 30
Pokonaj Hel. / Defeat Hel

Trofeum to otrzymamy po pokonaniu drugiego bossa. W mojej opinii boss ten jest najprostszy z całej gry. Co prawda nie ma podczas walki checkpointów, jednak jeżeli popełnimy błąd podczas odbijania ciosów, to nie giniemy, a zostajemy odsunięci. Walka polega na zablokowaniu serii ataków (wciskamy ) i odpowiedzeniu swoim atakiem. Następnie musimy doskoczyć do kolejnej platformy, na którą udał się boss omijając wystrzelone ataki,  powtórzyć blokowanie i kontrę i tak do skutku. Poniżej filmik z przebiegu całej walki.

 

srebro Selekcja nienaturalna / Artificial Selection 30
Pokonaj Kluczniczkę. / Defeat the Keymaster

Trofeum to otrzymamy po pokonaniu ostatniego, trzeciego bossa. Walka składa się z 3 faz, z checkpointami przed każdą z nich. Walka polega na ominięciu wszystkich ataków wroga, do momentu aż zacznie atakować wystrzeliwując mackę do przodu. Musimy wtedy ustawić się przed jednym z zielono-niebieskich generatorów, tak aby macka trafiła w niego. Następnie musimy jeszcze zaatakować mackę, aby zadać obrażenia. Poniżej filmik z przebiegu całej walki.

 

srebro O Adamie / About Adam 20
Zbierz wszystkie nagrania. / Collect all audiologs

Nagrania są jedną ze znajdziek potrzebnych do trofea zloto Nałogowy zbieracz / Junkrunner. Tam można znaleźć filmik z ich lokalizacją.

 

srebro Coś dla ducha / One Man’s Trash 20
Zbierz wszystkie przedmioty fabularne. / Collect all story items

Przedmioty fabularne są jedną ze znajdziek potrzebnych do trofea zloto Nałogowy zbieracz / Junkrunner. Tam można znaleźć filmik z ich lokalizacją.

 

srebro Piękny dodatek / A Fine Addition 20
Zdobądź pełną kolekcję mieczy. / Complete your sword collection

Miecze są jedną ze znajdziek potrzebnych do trofea zloto Nałogowy zbieracz / Junkrunner. Tam można znaleźć filmik z ich lokalizacją. Dodatkowo jeden miecz automatycznie otrzymujemy po pokonaniu bossa Hel.

 

zloto Nałogowy zbieracz / Junkrunner 60
Zbierz każdy możliwy przedmiot w grze. / Collect every single collectible item in the game

Na prawie każdym poziomie z gry porozrzucane są znajdzki, przybierające postać żółtego znaku zapytania. Na wczesnym etapie gry możemy już wyposażyć się w ulepszenie, pozwalające oznaczać przedmioty na mini-mapce. Jeśli opuścimy jakąś znajdzkę, możemy powtórzyć dany poziom wybierając go w menu głównym. Podobno trofeum to może się zbugować, jeśli gramy w trybie asysty, dlatego polecam grać w trybie klasycznym i dla pewności zbierając wszystkie od razu przy pierwszym przejściu, bez powtarzania poziomów. Poniżej filmik z lokalizacją wszystkich znajdziek.

 

braz Długodystansowiec / Longrunner 15 
Przebiegnij 42 km. / Run 42 kilometers

Ten pucharek wpadnie sam podczas przechodzenia gry. Wystarczy, że przebiegniemy ponad 42 kilometry. Sumuje się też czas po naszych zgonach.

 

braz Gdzie moje Klucze? / Where Are My Keys? 15 
Zabij 1000 przeciwników. / Kill 1000 enemies

Podobnie jak trofeum powyżej, również i to powinno wpaść samo podczas przechodzenia gry. Tutaj też zgon nie powoduje, że coś tracimy.

 

srebro Na tip top / Triple A 30
Zabij 3 przeciwników za pomocą jednego użycia umiejętności Błysk. / Kill 3 enemies with a single use of Blink

Jeśli nie udało nam się zdobyć tego trofeum w trakcie przejścia gry, to najlepszym miejscem na jego wbicie będzie poziom 15 „Rzeczy w które trudno uwierzyć”. Przed próbą wbicia, warto wyekwipować w menu pod ulepszenia umiejętności Błysk zwiększające zasięg i obszar działania. W pewnym momencie etapu będziemy musieli zmierzyć się z 5 przeciwnikami z mieczami naraz. Zaraz po zeskoczeniu na platformę, używamy dasha (), aby ustawić się po prawej lub lewej stronie przeciwników. Tak, aby po wciśnięciu złapać co najmniej 3 przeciwników w zasięg ataku. Musimy być w miarę szybcy, aby przeciwnicy nie zdążyli nas zaatakować. Jeśli nam się nie uda to powtarzamy od ostatniego checkpointu (który jest zaraz przed wskoczeniem na rurę).

 

srebro Fala okaleczenia / Wave Of Mutilation 30
Zabij 3 przeciwników za pomocą jednego użycia umiejętności Fala. / Kill 3 enemies with a single use of Surge

Jeśli nie udało nam się zdobyć tego trofea w trakcie przejścia gry, to najlepszym miejscem na jego wbicie będzie poziom 15 „Rzeczy w które trudno uwierzyć”. Na początku etapu po krótkim fragmencie zręcznościowym zaatakuje nas od przodu grupa wybuchających przeciwników. Używamy umiejętności „Fala” i raczej na pewno zabijemy co najmniej 3 przeciwników.  To jest ten sam moment co na filmiku do trofea srebro Coś więcej niż człowiek / More Than Human. Aby szybko napełnić sobie pasek umiejętności specjalnych, kilka razy umieramy od wybuchów wrogów.

 

srebro Maniak kontroli / Control Freak 30
Zmuś przeciwników do zabicia 4 swoich sprzymierzeńców za pomogą umiejętności Władca. / Force enemies to kill 4 of their allies using Overlord

Umiejętność Władca odblokujemy w 14 rozdziale. Używamy jej na dowolnym przeciwnikum który znajduje się obok innych wrogów. Powtarzamy tę czynność 4 razy (albo nawet mniej, jeżeli jakiś przeciwnik zabije więcej niż 1).

 

braz Niepowstrzymana siła / Unstoppable Force 30
Zabij 3 przeciwników za pomocą jednego użycia umiejętności Burza. / Kill 3 enemies with a single use of Tempest

Wbijemy ten pucharek dokładnie tak samo jak trofeum srebro Fala okaleczenia / Wave Of Mutilation. Z tą różnicą, że nie używamy umiejętności Fala a Burza.

 

zloto Traf mnie, jeśli potrafisz / Hit Me If You Can 60
Zablokuj atak Stróży 5 razy z rzędu. / Block Warden’s attack 5 times in a row

Strażników spotkamy po raz pierwszy na poziomie 10 „Echo”. Są to przeciwnicy z mieczami. Aby zablokować jego atak musimy wcisnąć w momencie kiedy nacierają na nas (wcześniej sygnalizują to czerwonym błyskiem) i są w zasięgu naszego ataku. Musimy sami wyczuć odpowiedni rytm i moment zblokowania. Po zblokowaniu nie atakujemy, a czekamy aż dany stróż znowu zacznie na nas nacierać. Powtarzamy to aż zblokujemy 5 jego ataków. Najlepiej zrobić to trofeum już podczas pierwszego spotkania z tym typem wroga, ponieważ nie będziemy musieli się przejmować innymi przeciwnikami.

 

srebro Łut szczęścia / I Call It Luck 30
Zablokuj 5 pocisków z rzędu za pomocą swojego miecza. / Block 5 projectiles in a row using your sword

W pierwszej kolejności musimy się upewnić, że nie mamy założonego ulepszenia „Odbicie: Powrót” oraz „Odbicie: Wchłonięcie”. Następnie znajdujemy pojedynczego przeciwnika ze zwykłym pistoletem. Aby zablokować pocisk musimy wcisnąć zaraz przed tym, jak w nas uderzy. Warto zwracać uwagę na wroga, bo w trakcie wystrzału błyska się na czerwono. Próbujemy aż do skutku, nawet jeśli na początku nam się nie udaje, to z czasem wyrobimy sobie odpowiedni timing.

 

srebro Miecz kontra pocisk / Sword To A Gunfight 30
Zabij 30 przeciwników za pomocą pocisków odbitych mieczem (wymagany moduł odbicia). / Kill 30 enemies with projectiles reflected using your sword (Reflect module required)

W zasadzie to samo co przy trofeum srebro Łut szczęścia / I Call It Luck, z tą różnicą, że musimy aktywować ulepszenie „Odbicie: Powrót”. Szukamy starcia z przeciwnikiem, który strzela do nas ze zwykłego pistoletu i staramy się odbić pocisk, celując we wroga aby odbity pocisk w niego trafił. Możemy sobie to nieco ułatwić zbliżając się do przeciwnika. Kiedy już zabijemy wroga, sami dajemy się zabić lub rozpoczynamy od poprzedniego punktu kontrolnego, aby powtórzyć cały proces od nowa. I tak aż będziemy mieli wymagane 30 zabójstw.

 

braz Strike / Strike 15 
Zabij 3 przeciwników naraz za pomocą spadającego drona. / Kill 3 enemies at once with a falling Drone

Dobrym miejscem do zrobienia tego pucharka jest etap 15 „Rzeczy w które trudno uwierzyć” i miejsce pod koniec, gdzie na niewielkiej arenie będziemy walczyć z kilkoma przeciwnikami i 4 dronami. Szybko przyciągamy się do tego, który jest najdalej po lewej stronie i spadamy nim na znajdującą się poniżej grupkę 3 wrogów. Musimy to zrobić dosyć szybko, zanim jeden z wrogów zdąży się teleportować. Całość przedstawiłem na filmiku poniżej.

 

braz Śmiercionośne odbicie / Homerunner 15 
Zabij przeciwnika pociskiem odbitym przy użyciu umiejętności Burza. / Kill an enemy with a projectile reflected by Tempest

Trofeum bardzo podobne do srebro Miecz kontra pocisk / Sword To A Gunfight z tą różnicą, że nie odbijamy mieczem a umiejętnością Burza. Czekamy aż przeciwnik wystrzeli, po czym wciskamy , aby użyć umiejętności.

 

braz Do granic możliwości / Push It To The Limit 15 
Wypełnij wszystkie sloty PKP-GR. / Fill up GR-SCP so that there are no empty slots left

Trofeum to będziemy mogli wbić dopiero pod koniec gry, kiedy będziemy mieli dostępne wszystkie sloty na ulepszenia. Musimy dobrać tak ulepszenia, aby zajęły całą dostępną przestrzeń. Kombinacji jest wiele – ta, którą ja zrobiłem, wyglądała tak:

 

srebro Kto mieczem wojuje / Sword Runner 15 
Zabij 5 przeciwników w ciągu 10 sekund, posługując się tylko mieczem. / Kill 5 enemies within 10 seconds using just your sword

Najlepszym miejscem, aby to zrobić jest poziom 3 „Wspinaczka”. Pod koniec poziomu dojdziemy do miejsca gdzie będziemy musieli użyć 3 razy przyciągania się, aby dostać się do miejsca, gdzie w niewielkiej przestrzeni znajduje się 7 wrogów. Staramy się zabić wszystkich jak najszybciej, dashując od jednego przeciwnika do kolejnego. Pamiętajmy, że nie wolno używać umiejętności, tylko zabójstwa mieczem się liczą. Jeśli trafi nas kula, to checkpoint jest zaraz przed skokiem. Poniżej filmik pokazujący wbicie tego trofeum w tym miejscu.

 

srebro Do tanga trzeba dwojga / Why Not Both 30
Użyj 2 umiejętności specjalnych w ciągu 10 sekund. / Use 2 different special abilities within 10 seconds

Trofeum dużo prostsze niż może się wydawać i możliwe do wykonania, jak tylko odblokujemy drugą zdolność, czyli burze. Po pierwsze musimy mieć naładowany pasek umiejętności oraz wrogów w pobliżu. Zabijamy jednego wroga błyskiem (wciskamy , namierzamy i ), po czym od razu dajemy się zabić. Odradzamy się z pełnym paskiem umiejętności więc możemy od razu zmienić wybraną umiejętność na burze (wciskając ) i używając jej (ponownie ), nawet jeżeli nie mamy przed sobą wrogów.

 

braz Uderzenie Prewencyjne / Preemptive Strike 30
Pokonaj Rozdzielnika, zanim zdąży się rozdzielić. / Kill a Splitter before it manages to split itself

Trofeum do wbicia podczas rozdziału 15 „Rzeczy w które trudno uwierzyć”. Rozdzielnik to przeciwnik, który jak tylko się zbliżymy tworzy swoje kopie. W jednym z pomieszczeń nad rozdzielnikiem będzie stał przeciwnik, który atakuje skacząc. Przyciągamy się do jego platformy i już w locie używamy na nim zdolności władca. Zabije on rozdzielnika za nas. Poniżej filmik z wbicia trofeum w ten sposób.

 

srebro Do Utraty Tchu / Running Out Of Breath 30
Uratuj mieszkańców Sektora Piątego. / Save the residents of Sector Five

Trofeum związane z fabułą, wpadnie samo podczas przechodzenia.

 

srebro Bez udoskonaleń / Upgrades Not Mandatory 20
Zabij 10 przeciwników z rzędu bez użycia wspomagania sensorycznego. / Kill 10 enemies in a row without using Sensory Boost

Powinno wpaść podczas wbijania trofeum srebro Coś więcej niż człowiek / More Than Human. Pucharek ten najlepiej wbić na początku rozdziału 15 „Rzeczy w które trudno uwierzyć” na grupce nacierających na nas wybuchających przeciwników. Ładujemy pasek umiejętności umierając, po czym używamy go zabijając całą grupę wrogów przy pomocy umiejętności fala.

 

braz Władca Ścian / Wallrunner 15 
Zabij 74 przeciwników po wykonaniu skoku ze ściany. / Kill 74 enemies right after jumping off a wall

Musimy zabić 74 wrogów wykonując bieg po ścianie i skok na przeciwnika, wciskając . Pucharek, z którym nie powinniśmy mieć większych problemów, ponieważ sporo wrogów na planszach będzie usytuowanych tak, że najlepszym sposobem ich zabicia będzie właśnie zabicie zaraz po zaskoku ze ściany.

 

srebro Improwizacja, adaptacja, atak / Improvise, Adapt, Overrun 30
Zabij snajpera, nie zbliżając się do niego. / Kill a sniper without getting near him

Trofeum do wbicia w rozdziale 10 „Echo” oraz po odblokowaniu umiejętności fala. Najlepiej zrobić to już przy pierwszym pojawiającym się w grze snajperze. Podchodzimy jak najbliżej można od frontu do miejsca, gdzie znajduje się snajper. Po czym szybko używamy umiejętności fali (którą wcześniej warto wzbogacić o ulepszenie zasięgu w menu pod ). Całość przedstawiłem na filmiku poniżej.

 

braz Śmierć w locie / Dead In The Air 15 
Zabij 3 Kafarów znajdujących się w powietrzu, korzystając z umiejętności Błysk. / Kill 3 Sluggers using Blink, while they are in the air

Kafar to przeciwnik, który zadaje obrażenia skacząc na nas. Pierwszy raz spotykamy ich w 5 rozdziale „Głęboki wdech”. Kiedy ten przeciwnik skacze do nas musimy aktywować umiejętność błysk (oczywiście musimy mieć naładowany pasek umiejętności) wciskając , namierzyć go i wcisnąć . Powtarzamy to 3 razy, aby zdobyć to trofeum.

 

srebro Coś więcej niż człowiek / More Than Human 30
Zabij 23 przeciwników z rzędu bez umierania. / Kill 23 enemies in a row without dying

Trofeum to najlepiej wbić w rozdziale 15 „Rzeczy w które trudno uwierzyć”. Na początku etapu, po krótkim fragmencie zręcznościowym, zaatakuje nas od przodu grupa wybuchających przeciwników. Używamy umiejętności „Fala” tak, aby zabić całą grupę (warto aktywować wszystkie ulepszenia do umiejętności „Fala” w menu pod ). Możemy jeszcze iść kawałek dalej do miejsca, gdzie biegnąć po ścianie możemy zlikwidować dwóch wybuchowych przeciwników. Następnie wchodzimy do menu i wybieramy powtórzenie rozdziału (cofnięcie do punktu kontrolnego nie działa, musimy powtórzyć rozdział od początku). Teraz jest najtrudniejsze, bo musimy pokonać początkową sekcję zręcznościową nie ginąc. Jeśli nam się uda i jesteśmy już w miejscu, przed którym atakuje nas chmara przeciwników, nie idziemy jeszcze do przodu, aby nie aktywować przeciwników. W menu wyekwipujmy ulepszenie „Skupienie: Przetaktowanie” i poczekajmy aż się naładuje. Dopiero kiedy jest już naładowane, idziemy do przodu i jak poprzednio zabijamy falą grupę wrogów. Do wymaganych 23 nie trzeba nawet zabijać całej fali, jeśli w poprzedniej zabiliśmy wszystkich. Całość można zobaczyć na filmiku poniżej.

 

braz Nie uciekniesz mi / Can’t Run, Can’t Hide 30
Zabij 5 przeciwników chronionych przez Generator Tarcz, korzystając z umiejętności specjalnych. / Kill 5 enemies with your special abilities, while they are protected by a Beacon Shield

Podczas gry natrafimy na wrogów, którzy chronieni są przez tarczę.  Normalnie, aby ich zabić, trzeba wcześniej rozwalić kulę, która jest generatorem tarczy. Jednak możemy też ich zabić, kiedy mają cały czas aktywną tarczę. Wystarczy użyć na nich umiejętności błysku, burzy lub fali. Zabijamy tak 5 wrogów i zdobywamy ten pucharek.

 

braz Perfekcja / Perfection 30
Pokaż cały swój potencjał! / Unlock your full potential!

Wpadnie samo podczas przechodzenia gry, kiedy zdobędziemy czwartą, ostatnią zdolność „Władca”.

 

braz Szaleńczy bieg / Running Wild 30
Użyj Zrywu, Biegu po Ścianie, Wślizgu i Zaczepu Taktycznego w ciągu 1 sekundy / Use dash, wallrun, slide and gap jammer within 1 second

Nie musimy wykonywać tych czynności w takiej kolejności, jaka jest w opisie do tego pucharka. Kolejność może być dowolna. Ja zrobiłem to w 4 rozdziale „Znalezisko” w drugiej połowie, gdzie mamy ścianę, do której możemy się przyciągnąć (), automatycznie rozpoczynając bieg po niej. Od razu odskakujemy (), używamy zrywu () i w momencie lądowania wciskamy , aby rozpocząć ślizg. Jeśli byliśmy wystarczająco szybcy, to powinniśmy zdobyć ten pucharek. Poniżej filmik, na którym można zobaczyć miejsce, o którym mówiłem i sam proces wbicia tego trofeum.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.