God of War – Poradnik do trofeów

Na nową odsłonę God of War musieliśmy czekać ponad pięć lat. Przez ten czas gra całkowicie została przebudowana i po części nie jest to już ten sam God of War, którego znaliśmy. Przez ten czas studio Santa Monica dojrzało, tworząc tym samym całkowicie nową i również dojrzałą produkcję – opowieść o ojcu i synu.

Jak zapewne wiecie po trailerach, Kratos po wydarzeniach z ostatniej części przeniósł się na daleką północ, do krainy nordyckich bogów. Osiadł się i założył rodzinę, został ojcem. Nie wiemy jak wyglądało ich wspólne życie, ponieważ  historię rozpoczynamy od smutnego momentu… śmierci matki Atreusa. W dużej mierze nowa opowieść jest oparta na relacji ojca z synem, ponieważ po ich rozmowie można wysnuć, że Kratos mało przebywał w domu i daleko mu do idealnego ojca. Zaraz po pogrzebie, zabiera Atreusa na polowanie, aby sprawdzić czy będzie się nadawał do spełnienia ostatniej woli matki. Przed śmiercią poprosiła, aby rozsypać jej prochy na najwyższej górze, ze wszystkich światów. Kratos, który stał się spokojniejszym człowiekiem, obiecuje spełnić jej prośbę i wraz synem wyrusza w daleką i niebezpieczną podróż. No i w tym momencie zgraja nordyckich bogów da znać o swoim istnieniu…

 

 

Nowy God of War to nie ten stary, dobry slasher, którego znaliśmy. Produkcja przekształciła się w przygodową grę akcji z elementami RPG. Co dało powiew świeżości i moim zdaniem wyszło to bardzo dobrze. Nie doświadczymy żadnych cieć, czy ekranów ładowania. Rozgrywka płynie przechodzi w przerywniki filmowe co daje efekt ciągłej opowieści. System walki również został przebudowany, przez co trochę straciła na dynamice. To nie jest już szybkie naparzanie przycisków, musimy teraz unikać ataków lub je blokować, przełączać się między broniami. Nawet dostaniemy wsparcie od chłopaka, za pomocą łuku, który im bardziej się rozwija, tym staje się mocniejszy i użyteczniejszy w walce.

Nowa zabawka – topór Lewiatan – nie jest wcale słabą bronią. Ma niezłego kopa, możemy nim zadawać szybkie i mocne ciosy, a także nim rzucać i przywoływać go z powrotem, co daje niesamowity efekt. Twórcy nie zapomnieli o finisherach, nadal są mocno brutalne. Jedynie trochę się zawiodłem na walkach z bossami. Tylko jedna mi się podobała, co mi szczęka opadła. Podczas walki ze smokiem zobaczycie naprawdę widowiskową walkę.

 

 

Nowy, otwarty świat również został świetnie zaprojektowany. Mapa została podzielona na regiony, do których możemy wracać, po to, aby z czasem odkryć nowe sekrety. Oprócz naszego Midgardu, zwiedzimy krainę mrocznych elfów, czy krainę umarłych. Zostały dodane zadania poboczne, które wykonuje się z ciekawością, ponieważ pozwalają odkryć nowe obszary. Jak to bywa w RPGach, zbieramy przedmioty, odblokowujemy nowe umiejętności oraz poprawiamy statystyki naszego Kratosa. Nowe, lepsze pancerze musimy sami sobie stworzyć, z zebranych wcześniej zasobów, które również są potrzebne do ulepszenia całego naszego rynsztunku. Gratka dla fanów gatunków. Co niektóre znajdźki pozwalają poznać różne ciekawostki ze świata nordyckiej mitologii, które nie nudzą i słucha się z ciekawością. A opowieści Mimira na łodzi to w ogóle powodują, aby przystanąć i wysłuchać ich do końca.

Graficznie gra wygląda obłędnie. Świat północy jest piękny i zadbano o najdrobniejsze szczegóły. Moja konsola prawie cały czas pracowała na pełnych obrotach, co było słychać. Każdy nowy krajobraz spowoduje krótki postój, tylko po to, aby się rozejrzeć i ponownie zachwycić się. A do tego trzeba dodać świetną muzykę, która z połączeniem z nordyckim światem wprawia niesamowity klimat, od którego nie można się oderwać.

 

 

Podsumowując ten krótki wstęp, studio Santa Monica zaryzykowało, zmieniając całkowicie formułę i moim zdaniem wyszło im na dobre. God of War wygląda niesamowicie, a starcia z wrogami dają dużo frajdy. Do tego historia o relacji ojca i syna napędza całą otoczkę. Nowa produkcja to jednocześnie kontynuacja, jak i restart Boga Wojny. Każdy fan odnajdzie dużo odniesień do poprzedniej części, a nowi gracze szybko zadomowią się w nowym świecie. Twórcy już zapowiedzieli, że mają pomysł, na kolejne pięć kontynuacji, mam tylko nadzieje, że nie będziemy musieli ponownie czekać tak długo. No i z czasem poznamy inne bóstwa…

 

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Playstation Polska.

UWAGA NA MOŻLIWE SPOILERY!

 

 

  • Trudność zdobycia platyny: 3-4/10
  • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: ok. 35-40 godzin
  • Wszystkie trofea: 37 ( 1,  5,  9, 22)
  • Liczba trofeów offline: 37 (brak multi)
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea do pominięcia: 0 (po ukończeniu fabuły mamy możliwość zwiedzać cały świat)
  • Zabugowane trofea: 0
  • UWAGA na możliwe spoilery w opisach pucharków!!!

 

Jeżeli w jakiś sposób poradnik Ci pomógł to w ramach podziękowania możesz postawić mi kawkę. Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

1. Przeżyj niesamowitą przygodę i o nic się nie martw


Dokładnie! Zostawcie pucharki i po prostu grajcie, niech gra was pochłonie. Nie musicie się martwić, że coś pominiecie, ponieważ po ukończeniu fabuły możemy ponownie przemierzać świat i dotrzeć do każdej lokacji, którą wcześniej zwiedziliśmy. Nawet gdybyście chcieli wszystko zebrać za pierwszym razem, to jest to niemożliwe, ponieważ aby dostać się do ukrytych komnat czy otworzyć zamkniętą skrzynie, potrzebny jest przedmiot lub umiejętność, którą zdobędziecie gdzieś w połowie gry. Tak samo teleporty, w czasie fabuły możemy teleportować się tylko do jednej lokacji, a po ukończeniu fabuły zostaną wszystkie odblokowane. Jak widzicie, czyszczenie mapy po fabule jest nieuniknione. Jedynie mogę polecić dokładne zwiedzanie wszystkich lokacji podczas fabuły, dzięki temu zaoszczędzicie trochę na czasie. Dodatkowo trofea nie wymagają od nas konkretnego poziomu trudności gry, tak więc wybór należy tylko do was. Najlepiej w celu zdobycia platyny proponuję wybrać pierwszy lub drugi poziom trudności:

  • Tylko historia – to poziom dla graczy, którzy chcą poznać historię bez większych wyzwań podczas rozgrywki.
  • Wyważona rozgrywka – to poziom dla graczy, którzy chcą, by przygoda stanowiła wyzwanie.
  • Wyzwanie – to poziom dla graczy, którzy chcą, aby walka była bardziej wymagająca.
  • Bóg wojny – to ustawienie dla graczy, którzy chcą, aby gra była tak trudna jak to możliwe i wymagała boskiego refleksu i planowania. UWAGA: Ten poziom trudności nie może być zmieniony w trakcie gry, więc trzeba rozpocząć nową rozgrywkę, aby zmienić poziom trudności.

 

2. To jeszcze nie koniec! Zdobądź pancerz, wykonaj przysługi duchów i zbierz brakujące przedmioty


Przez całą grę nosiłem trzy zestawy pancerza: Wędrowca, Broka i Walkirii. Pierwszy musimy sami stworzyć u któregoś kowala. Wymaga zasobów, które można zdobyć z ciał Wędrowców – rycerzy z dwuręcznym mieczem. Zestaw Broka lub Sindriego można zdobyć za wykonanie wszystkich przysług dla kowali. Polecam jak najszybciej wykonać dla nich pięć zadań, które zlecają. Zestawy, które są nagrodą, są dość dobre i nosząc jeden z nich bez problemu pokonałem osiem Walkirii. Oczywiście ulepszając go z czasem. Ostatni pancerz, który założyłem to zestaw Walkirii (uwaga, nie jest to najlepszy dostępny pancerz w grze). Założyłem go specjalnie na walkę z królową Walkirii. Można go zdobyć zabijając wcześniejsze boginie. Do tego pancerza, polecam zaoszczędzić stali z Asgardu – zasobu, który jest wymogiem pierwszych ulepszeń epickiej zbroi.

Bawiąc się rozbudową pancerza miejmy na uwadze przysługi od duchów, które można znaleźć wokół Jeziora Dziewięciu. Zadania umożliwią odkrywanie nowych lokacji, które polecam po ukończeniu fabuły zbadać dokładnie, aby już do nich nie wracać. Po tym przyjdzie czas na brakujące artefakty i kruki. Przemierzymy ponownie cały Midgard i inne światy, aby wszystko zebrać i zawalczyć z Walkiriami. Na mapie, przy każdej lokacji występuje informacja, co zostało odkryte i ile nam jeszcze brakuje. Jeśli napotkacie problem to pomogą wam filmy od Power Pyxa. Filmy zostały nagrane według regionów, co ułatwi wam zlokalizowanie brakującego przedmiotu.

 

 

3. Podejmij się wyzwań w Muspelheim, nawdychaj się trującej mgły w Niflheim i pokonaj królową Walkirii


Mając odnalezione wszystkie przedmioty, czas na ostatnie trzy złote pucharki, które dzielą nas od platyny. Pierwszy polega na podjęciu się wyzwań w Muspelheim – wulkanicznych świecie. Wyzwania polegają na zabiciu w określonym czasie lub uniknięciu obrażeń. Więcej szczegółów przy pucharku  Ognie piekielne. Następnie przeniesiemy się do Niflheim – krainy pogrążonej trującą mgłą. Tutaj również spędzimy trochę czasu. Przyjdzie nam na zebranie sporej ilości echa mgły, aby móc zrabować wszystkie skarby. Więcej szczegółów przy pucharku  Ciemność i mgła. No i na koniec wrócimy do Midgardu, aby pokonać królową Walkirii. Podchodząc do walki musimy mieć wszystko ulepszone. Metodą prób i błędów pokonamy ją. Więcej szczegółów przy pucharku  Osądzający poległych.

 

 

 

platyna Ojciec i syn / Father and Son
Zdobądź wszystkie trofea / Obtain all other trophies


Gratulacje! Twoja przygoda dobiegła końca.

 

braz Początek podróży / The Journey Begins
Obroń swój dom przed Nieznajomym / Defend your home from The Stranger


Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po powrocie z polowania do domu i stoczeniu walki z Nieznajomym. Tym samym zakończymy misję główną – Oznaczone drzewa.

 

braz Nowa przyjazna twarz / A New Friend
Przetrwaj w lesie wiedźmy / Survive the Witch’s Woods


Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po spotkaniu z wiedźmą i wyruszeniu w głąb jaskini. Wydarzy się to podczas wykonywania misji głównej – Droga w kierunku góry.

 

braz Nie ma jak w domu / Feels Like Home
Pozwól elfom światła wrócić do domu / Allow the Light Elves to return home


Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy jak tylko w Alfheimie zdobędziemy Światło i wydostaniemy się ze świątyni. Wydarzy się to podczas wykonywania misji głównej – Światło Alfheimu.

 

braz Pogromca smoków / Dragon Slayer
Pokonaj smoka z gór / Defeat the Dragon of the Mountain


Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Trofeum otrzymamy po zabiciu pierwszego smoka, który stanie nam na drodze. Napotkamy go, kiedy będziemy zbliżać się do szczytu góry. Wydarzy się to podczas wykonywania misji głównej – Wnętrze góry.

 

braz Niepokojące konsekwencje / Troubling Consequences
Pokonaj Magniego i Modiego / Defeat Magni and Modi


Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy kiedy dotrzemy do dłuta, które jest wbite w głowę giganta Themura i pokonamy Magniego i Modiego. Wydarzy się to podczas wykonywania misji głównej – Magiczne dłuto.

 

braz Witajcie z powrotem / Hello, Old Friend
Odzyskaj Ostrza Chaosu / Retrieve the Blades of Chaos


Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po powrocie do domu i założeniu oraz wypróbowaniu starej dobrej broni. Wydarzy się to podczas wykonywania misji głównej – Choroba.

 

braz Spełniona obietnica / Promise Fulfilled
Ulecz Atreusa / Heal Atreus


Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po powrocie z Helheim. Kiedy dostarczymy wiedźmie serce, które uleczy Atreusa. Tym samym zakończymy misję główną – Choroba.

 

braz Runda druga / Round 2
Uratuj Atreusa / Rescue Atreus


Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po uratowaniu Atreusa z rąk Baldura. Tym samym zakończymy misję główną – Wróć na szczyt.

 

braz Echa przeszłości / Past Haunts
Wypłyń statkiem z Helheimu / Ride the ship out of Helheim


Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po przelocie statkiem nad Helheimem. Tym samym zakończymy misję główną – Ucieknij z Helheimu.

 

braz Początek zmierzchu / Twilight Beckons
Pokonaj Baldura / Defeat Baldur

Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy do pokonaniu Baldura. Tym samym zakończymy misję główną – Jotunheim w zasięgu ręki.

 

zloto Ostatnie życzenie / Last Wish
Rozsyp prochy / Spread the ashes


Trofeum ściśle związane z fabułą, nie do pominięcia.

Pucharek otrzymamy po dotarciu do Jotunheimu i rozsypaniu prochów matki. Tym samym zakończymy misję główną – Prochy matki.

Po fabule zalecam powrócić do domu i położyć się spać. Zobaczymy dzięki temu dodatkowe zakończenie, które zapowiada kontynuacje.

 

braz Pod powierzchnią / Beneath the Surface
Odkryj wszystkie tajemnice Jeziora Dziewięciu / Explore all the Lake of Nine has to offer

Jezioro Dziewięciu to główny obszar, na którym znajduje się świątynia, dzięki której możemy podróżować między światami. Wokół jeziora znajdują się obszary do odkrycia. Dodatkowo z biegiem fabuły, poziom wody będzie się obniżał co przyniesie więcej lokacji. Trofeum polega na odkryciu lokacji wokół jeziora. Dopiero za drugim obniżeniem wody otrzymałem pucharek. Trofeum wpadło, kiedy odkryłem 10 obszarów, od północy i z ruchem wskazówek zegara to:

  • Skalne wodospady
  • Magazyn Buriego
  • Krucze Klify
  • Kopalnie Volundr
  • Wieża strażnicza
  • Żelazna zatoka
  • Wyspa śmierci
  • Zapomniane jaskinie
  • Ruiny pradawnych
  • Posterunek Elfów Świata

W moim przypadku dwukrotnie okrążałem jezioro, po pierwszym oraz drugim obniżeniu poziomu wody. W celu odkrycia nowych miejsc. Trofeum wpadło po dotarciu do Skalnych wodospadów.

 

 

braz Ślady śmierci / Death Happened Here
Zbadaj cały teren Veiðrrgardu / Fully explore Veithurgard


Veiðrrgard to obszar położony na wschodzie od Jeziora Dziewięciu. Trafimy tam z dwóch powodów. Pierwszy to przysługa od ducha – Młot na Thora, który prosi nas o zniszczenie posągu Thora. Posąg znajduje się na małej wysepce nie daleko doku. Drugim powodem jest uwolnienie smoka o imieniu Otr.

 

 

Aby dostać się do lokacji musimy otworzyć bramę. Przełącznik znajduje się w Skalnych wodospadach, niedaleko ducha, który zleca nam zadanie zniszczenia posągu. Naszym zadaniem jest pełne zbadanie terenu i odkrycie wszystkich przedmiotów na mapie. Na obszarze znajduje się twierdza, do której również musimy się dostać. Po dostaniu się do twierdzy badamy każde pomieszczenie. Dojdziemy do komnaty, w której stoczymy walkę z Ogrem. Po zwycięstwie wystarczy otworzyć Legendarną skrzynie. Kiedy to zrobimy pucharek wpadnie na nasze konto (jeśli na zewnątrz wszystko wcześniej odkryliśmy). Poniżej filmik od Power Pyxa, na którym zobaczycie położenie wszystkich przedmiotów.

 

 

braz Trójjęzyczność / Trilingual
Poznaj języki Muspelheimu i Niflheimu / Learn the languages of Muspelheim and Niflheim


Każdy język potrzebuje cztery części szyfru, aby móc nauczyć się danego języka. Części znajdziemy w fioletowych skrzyniach z czaszką, którą otacza mgiełka. Łącznie będziemy musieli odnaleźć 8 takich skrzyń, aby poznać w pełni obydwa języki.

 

 

W grze zostały ulokowane więcej, niż osiem skrzyń. Tak więc, nie powinniśmy mieć problemów z samym nauczeniem się języków. Skrzynie nie są specjalnie jakoś ukryte, jeśli podczas fabuły zwiedzacie każdy kąt, to pucharek powinniście dostać pod koniec historii. Tak było w moim przypadku. W pierwszej kolejności będziemy odnajdywać części szyfru do jednego języka – Muspelheim, po nauczeniu w kolejnych skrzyniach znajdziemy części szyfru do drugiego języka – Niflheim. Po skompletowaniu dwóch szyfrów pucharek wpadnie nam na konto. Jeśli napotkacie problem z odnalezieniem skrzyń, to filmiki z ich lokalizacją znajdziecie na początku poradnika, w mapie przejścia.

 

 

Po skompletowaniu obydwóch szyfrów i tym samym nauczeniu się języków, w kolejnych skrzyniach, które odnajdziemy znajdziemy zasoby lub przedmioty potrzebne do ulepszania przedmiotów. Nauczenie się języków jest konieczne, aby móc dostać się do świata Muspelheim i Niflheim.

 

braz Krasnoludzka myśl techniczna / Dwarven Ingenuity
Ulepsz element pancerza / Upgrade a piece of armor


Elementów pancerza mamy trzy: Tułów, Ręce i Biodra. Aby otrzymać pucharek musimy, któryś z tych elementów ulepszyć będąc u Broka lub Sindriego. W sklepie wybieramy kategorię Ulepsz, następnie dany element i przytrzymujemy , aby go ulepszyć na kolejny poziom. Pamiętajmy, że na każde ulepszenie przedmiotu potrzebujemy srebra i jakiegoś materiału. Im lepsze przedmioty lub wyższy poziom, tym więcej zasobów potrzebujemy.

 

 

braz Napastnik / Nice Moves
Zdobądź klejnot runicznego ataku / Obtain a Runic Attack Gem


Pucharek możemy otrzymać zaraz na samym początku gry. Kiedy wyruszymy w podróż w kierunku góry, trafimy do lokacji Rzeczna Przełęcz. Na naszej drodze natrafimy na Legendarną skrzynie (na zdjęciu poniżej jest już otworzona). Nie sposób jej pominąć, nawet Atreus o niej wspomni. W niej znajduje się klejnot runicznego ataku – Dotyk Hel. Po otrzymaniu klejnotu, gra przeprowadzi z nami samouczek, po którym otrzymamy trofeum, jak tylko włożymy klejnot w topór.

 

 

srebro Sad Idunn / Iðunn’s Orchard
Maksymalnie zwiększ poziom zdrowia / Fully upgrade your Health


Maksymalny poziom zdrowia wymaga dziewięciu jabłek Idunn. Każde jabłko (jak i róg miodu) znajdziemy w skrzyniach Norn. Są to skrzynie, które zostały zabezpieczone trzema runami – widoczne na skrzyni. Aby ją otworzyć musimy znaleźć trzy identyczne runy, które zostały ukryte niedaleko skrzyni. Jest kilka metod ich otworzenia:

  • Musimy odnaleźć i zniszczyć każdą runę za pomocą broni.
  • Musimy w określonym czasie (w kilku sekund) uderzyć w każdą runę za pomocą broni.
  • Ustawić określone runy na kręconych słupkach

Pucharek otrzymamy za odnalezienie i otworzenie 9 skrzyń, z których wyciągniemy jabłko Idun. W całej grze napotkamy 21 skrzyń Norn – 9 z jabłkami Idunn i 9 rogami miodu. Trzy są dodatkowe. Jeśli ktoś będzie miał problem z ich odnalezieniem lub otworzeniem to filmiki z lokalizacją oraz metodą otwarcia znajdziecie na początku poradnika, w mapie przejścia.

 

srebro Furiat / Quick Tempered
Maksymalnie zwiększ poziom szału / Fully upgrade your rage


Maksymalny poziom szału wymaga dziewięciu rogów z miodem. Każdy róg (jak i jabłko Idunn) znajdziemy w skrzyniach Norn. Są to skrzynie, które zostały zabezpieczone trzema runami – widoczne na skrzyni. Aby ją otworzyć musimy znaleźć trzy identyczne runy, które zostały ukryte niedaleko skrzyni. Jest kilka metod ich otworzenia:

  • Musimy odnaleźć i zniszczyć każdą runę za pomocą broni.
  • Musimy w określonym czasie (w kilku sekund) uderzyć w każdą runę za pomocą broni.
  • Ustawić określone runy na kręconych słupkach

Pucharek otrzymamy za odnalezienie i otworzenie 9 skrzyń, z których wyciągniemy róg krwistego miodu. W całej grze napotkamy 21 skrzyń Norn – 9 z jabłkami Idunn i 9 rogami miodu. Trzy są dodatkowe. Jeśli ktoś będzie miał problem z ich odnalezieniem lub otworzeniem to filmiki z lokalizacją oraz metodą otwarcia znajdziecie na początku poradnika, w mapie przejścia.

 

 

braz Szata zdobi człowieka / Best Dressed
Stwórz strój dla Atreusa / Craft an outfit for Atreus


Strój dla Atreusa będziemy mogli stworzyć już w Rzecznej Przełęczy, kiedy tylko spotkamy krasnoluda – Broka. U niego (jak i u jego brata – Sindriego) będziemy mogli ulepszać broń oraz pancerze, a także sprzedawać i kupować nowe przedmioty. Strój dla chłopaka jest dość kosztowny, ponieważ kosztuje 10.000 srebra oraz potrzebujemy dwie sztuki miękkiej stali ze Svattalheimu. Jeśli do tej pory zwiedzaliście każdy kąt i rozbijaliście każdy dzbanek to suma nie powinna być problemem przy pierwszym spotkaniu z Brokiem.

Wraz z postępem fabularnym, w sklepie krasnoludów będziemy mogli kupić coraz to lepszy strój dla chłopaka. Stroje zostały podzielone na trzy poziomy: Podstawowy, Nadzwyczajny i Legendarny. Każdy z poziomów oferuje trzy stroje, które to posiadają różne statystyki i atrybuty. Do wyboru mamy: Ubiór Łucznika Wyborowego, Tunikę Wojownika oraz Stój Runiczny. Pucharek wpadnie po stworzeniu któregokolwiek stroju. Jeśli nie mamy odpowiedniej sumy, to strój stworzymy przy kolejnym spotkaniu z Brokiem lub z jego bratem Sindrim.

 

 

braz Zaklęty / Enchanted
Umieść zaklęcie w gnieździe pancerza / Slot an Enchantment into your armor


Z biegiem gry będziemy mogli stworzyć lub odnaleźć coraz to lepszy pancerz, który będzie posiadał gniazda na umieszczenie jakiegoś zaklęcia. Zaklęcia, które można umieścić w pancerzu umożliwiają zwiększenie statystyk Kratosa: Siły, Obrony czy Witalności. Można je zdobyć z zabitych potworów lub kupić u któregoś z krasnoludów.

Jeśli posiadamy pancerz z pustym gniazdem oraz zdobyliśmy jakieś zaklęcie to wciskamy i wybieramy zakładkę Pancerz. Następnie wybieramy element i wciskamy , aby przejść do gniazda. Umieszczamy zaklęcie i pucharek wpada nam konto. Jeśli zdobyliśmy lepszy pancerz, to bez problemu wyjmiemy zaklęcie i umieścimy w nowszym elemencie.

 

 

srebro Zabójca / All Will Fall
Zabij 1000 wrogów / Kill 1,000 Enemies


O ten pucharek tak naprawdę nie musimy się martwić. Opis jest jasny… musimy zabić 1000 wrogów, aby otrzymać pucharek. Choć o dziwo podczas fabuły mi nie wpadł, a dopiero, kiedy czyściłem mapę i poznawałem nowe lokacje. Ilość zabitych wrogów możemy podejrzeć w Pracach. Wciskamy , przechodzimy na zakładkę Cele, a następnie na Prace i szukamy zadania o nazwie Cena wojny. W nim możemy podejrzeć, ile do tej pory zabiliśmy przeciwników.

 

srebro Niebezpieczne niebo / Dangerous Skies
Uwolnij wszystkie smoki / Free all of the Dragons


Oprócz smoka, który stanie nam na drodze podczas fabuły, spotkamy jeszcze trzy. Wszystkie będą uwięzione i naszym celem jest ich uwolnienie. Znajdziemy je w trzech różnych lokacjach:

  • Konunsgard (na zachód od Jeziora Dziewięciu) – znajdziemy tam smoka o imieniu Reginn
  • Veidrrgard (na wschód od Jeziora Dziewięciu) – znajdziemy tam smoka o imieniu Otr
  • Rada Walkirii (wejście do lokacji ze smokiem znajdziemy z lewej strony wieży Alfheimu) – znajdziemy tam smoka o imieniu Fafnir

Smoki będą przymocowane łańcuchami do magicznej kotwicy, na której będą widoczne runy. Musimy znaleźć trzy smocze ołtarze z daną runą i je zniszczyć, aby zdjąć pieczęć. Po zniszczeniu trzech ołtarzy wracamy do kotwicy łączącej łańcuchy i ją również niszczymy. Po tym każdy ze smoków zostaje uwolniony i odlatuje. Nie powinniśmy mieć problemów z odnalezieniem ołtarzy. Po pierwsze wszystkie muszą znajdować się blisko smoka. Po drugie, po odkryciu smoka, uaktywnia się Przysługa, którą możemy śledzić. Dzięki temu na kompasie zostaną ustawione trzy znaczniki z ołtarzykami. Jeśli napotkacie problem z odnalezieniem ołtarzy to filmiki z ich lokalizacją znajdziecie na początku poradnika, w mapie przejścia.

 

zloto Jak ogień i woda / Like Oil and Water
Oddaj wszystkie przysługi Brokowi i Sindriemu / Complete all of Brok and Sindri’s Favors


Brok i Sindri to kowale. W ich sklepie będziemy mogli stworzyć lub ulepszyć przedmiot, tak samo kupić czy coś sprzedać. Znajdziemy ich prawie przed każdą lokacją w Midgardzie. Zlecają nam również zadania poboczne – Przysługi. Każdy będzie miał dla nas po dwa zadania, a na koniec jedno wspólne, łącznie 5. Osobiście polecam wykonać je razem z postępem fabularnym. Nagrodą za ich wykonanie jest możliwość stworzenia Królewskiej Zbroi Broka lub Sindriego. W tym zestawie (ulepszonym maksymalnie) bez problemu pokonałem osiem Walkirii, kiedy po skończonej fabule czyściłem lokacje. Tak więc najlepiej wykonać zadania w trakcie fabuły lub zaraz po skończeniu historii. Poniżej pokrótce opisze pięć zadań:

  • Dusza z odzysku: Przed kopalnią Volundr, Brok zleci nam, abyśmy odnaleźli jego kolegę alchemika Andvariego.
  • Deus Ex Malachit: Brok twierdzi, że wie, gdzie znajdziemy jego martwego kolegę i jego młot. Wszystko wyjaśni nam przy kopalni Landsudr.
  • Skarb Fafnira: Sindri poprosi nas o odnalezienie osełki z Magazynu Fafnira.
  • Sprawy rodzinne: Sinri twierdzi, że osełka znajduje się w twierdzy Northri.
  • Niech żyje król: Brok i Sindri twierdzą, że dzięki osełce i młotowi, które znaleźliśmy, mogą dla nas stworzyć legendarny krasnoludzki pancerz. W tym celu musimy udać się do Konunsgardu.

 

 

srebro Kustosz / Curator
Zbierz wszystkie artefakty / Collect all of the Artifacts


W grze znajdziemy łącznie 45 artefaktów. Zostały podzielone na różne kategorie i rozłożone między lokacjami. Po wciśnięciu Mapy możemy zobaczyć, ile w danym regionie zebraliśmy przedmiotów. Jeśli napotkacie problem z odnalezieniem artefaktów to filmiki z ich lokalizacją znajdziecie na początku poradnika, w mapie przejścia.

  • lokacja Dziki Las – 4 artefakty – Zgubione i odnalezione
  • lokacja Rzeczna przełęcz – 9 artefakty – Twarze magii
  • lokacja Wybrzeże dziewięciu – 9 artefaktów – Opuścić statek
  • lokacja Veidrrgard – 6 artefaktów – Rogi Veidrrgardu
  • lokacja Góra – 6 artefaktów – Do dna!
  • lokacja Alfheim – 6 artefaktów – Łupy wojenne
  • lokacja Helheim – 5 artefaktów – Pamiątka rodzinna

 

srebro Wszechojciec oślepiony / Allfather Blinded
Zabij wszystkie kruki Odyna / Kill all of Odin’s Ravens


W grze znajdziemy łącznie 51 kruków Odyna. Są one w kolorze zielonym i najtrudniejsze do odnalezienia. Jeśli nie rzucą nam się w oczy to jedynie możemy je usłyszeć. Wydają charakteryzujący dźwięk, więc warto trochę go posłuchać, aby nauczyć się go na pamięć. Jeśli napotkacie problem z odnalezieniem ptaków to filmiki z ich lokalizacją znajdziecie na początku poradnika, w mapie przejścia.

 

 

braz Mistrz walki / The Best Moves
Maksymalnie ulepsz runiczny atak / Fully upgrade a Runic Attack


Każda z broni posiada dwa runiczne ataki: szybki i mocny. Klejnoty z atakami znajdziemy w Legendarnych skrzyniach lub z zabitych przeciwników. Swój ulubiony atak możemy maksymalnie ulepszyć do trzeciego poziomu. Potrzebne będzie nam jedynie trochę punktów XP. Aby tego dokonać wciskamy i wybieramy zakładkę Broń. Następnie wybieramy jeden z dwóch ataków runicznych – szybki lub mocny. Jeśli mamy odpowiednią ilość punktów, to przytrzymujemy , aby ulepszyć atak. Po ulepszeniu na trzeci poziom, trofeum wpadnie nam na konto.

 

 

braz Godny wojownik / Worthy
Maksymalnie ulepsz Lewiatana / Fully upgrade the Leviathan Axe


Lewiatan to nasz topór, którego możemy ulepszyć maksymalnie do 6 poziomu. Broń do ulepszenia potrzebuje jedynie – Mroźnego płomienia. Niestety, przedmiot ten możemy zdobyć tylko z zabitych bossów i tym sposobem, z końcem fabuły będziemy mogli ulepszyć topór do 5 poziomu. Aby zdobyć ostatni Mroźny płomień musimy udać się do Niflheim.

Do świata Niflheimu, możemy się dostać, jak tylko poznamy język run. Dokonamy tego, poprzez odnalezienie czterech części szyfru, które zostały ukryte w fioletowych skrzyniach z czaszką. Więcej o tym przeczytacie tutaj: braz Trójjęzyczność.

Będąc na miejscu musimy w pierwszej kolejności dostać się do głównej komnaty warsztatu. W niej znajdują się zamknięte skrzynie, które do otwarcia wymagają określonej liczby – Echa mgły. Jeśli chcecie jak najszybciej ulepszyć broń, to w pierwszej kolejności otwórzmy skrzynię, która wymaga 5000 echa mgły. Mgłę można zbierać z zamkniętych skrzyń, które zostały rozmieszczone losowo w labiryncie. Więcej szczegółów przeczytacie tutaj: zloto Ciemność i mgła.

Po otwarciu skrzyni dostaniemy przedmiot – Lodowate mgły Nilfheimu. Z tym udajemy się do Sindriego, którego znajdziemy na początku lokacji. U niego to, będziemy mogli zamieć ów przedmiot na Mroźny płomień. Wybieramy zakładkę Kup, a następnie Zasoby i wybieramy Mroźny płomień, którego kupimy za Lodowe mgły Nilfheimu. Po tym, przechodzimy do zakładki Ulepsz i wybieramy Lewiatana, przytrzymujemy i ulepszamy go na 6 poziom. Tym samym zdobywając pucharek.

 

 

braz Po co z tym walczyć? / Why Fight It?
Maksymalnie ulepsz Ostrza Chaosu / Fully upgrade the Blades of Chaos


Ostrza Chaosu to nasze stare, dobre bronie. Możemy ulepszyć je maksymalnie do 5 poziomu. Broń do ulepszenia potrzebuje jedynie – Płomienia chaosu. Niestety, przedmiot ten możemy zdobyć tylko z zabitych bossów i tym sposobem, z końcem fabuły będziemy mogli ulepszyć ostrza do 4 poziomu. Aby zdobyć ostatnie Płomienie chaosu musimy udać się do Muspelheim.

Do świata Muspelheimu, możemy się dostać, jak tylko poznamy język run. Dokonamy tego, poprzez odnalezienie czterech części szyfru, które zostały ukryte w fioletowych skrzyniach z czaszką. Więcej o tym przeczytacie tutaj: braz Trójjęzyczność.

Będąc na miejscu naszym głównym celem jest Walkiria. Niestety będą nas dzieliły do niej wyzwania – Próby, które musimy zaliczyć, aby przejść do następnej. Prób jest pięć, ale każda ma dwa poziomy trudności, czyli dopiero po 10 wyzwaniu dojdziemy do Walkirii, którą musimy pokonać. Będzie znajdowała się przy 6 próbie, która jest związana z zloto Ognie piekielne. Więcej szczegółów przy opisie pucharka.

Po pokonaniu Walkirii, dostaniemy przedmiot – Szalejące płomienie z Muspelheimu. Z tym udajemy się do Broka, którego znajdziemy na początku lokacji. U niego to, będziemy mogli zamieć ów przedmiot na Płomień chaosu. Wybieramy zakładkę Kup, a następnie Zasoby i wybieramy Płomień chaosu, którego kupimy za Szalejące płomienie z Muspelheimu. Po tym, przechodzimy do zakładki Ulepsz i wybieramy Ostrze chaosu, przytrzymujemy i ulepszamy je na 5 poziom. Tym samym zdobywając pucharek.

 

 

braz Droga niezłomności / Path of the Zealot
Zdobądź Pancerz Wędrowca / Obtain Traveler armor set


Wędrowca bardzo łatwo odróżnić. To duży masywny wojownik, w ciężkiej zbroi i dwuręcznym mieczem. Czasami można ich spotkać również z dużą tarczą.

 

 

Po pierwszym pokonaniu Wędrowca, zostanie nam jego fragment zbroi i uaktywni się Praca – Wędrówka mniej uczęszczaną ścieżką. Celem tego jest odwiedzenie Broka lub Sindriego. Nagrodą natomiast jest przepis na pancerz Wędrowca. Teraz rozpocznie się polowanie na wojowników i zbieranie od nich zasobów na cały trzy-częściowy komplet pancerza – napierśnik, pas i karwasze. Potrzebujemy łącznie:

  • 42.000 srebra
  • 8 sztuk Fragmentu pancerza Wędrowca
  • 30 sztuk Plugawego trofeum z Wędrowca
Napierśnik Wędrowca
Wojenny Pas Wędrowca
Karwasze Wędrowca

Nie powinniśmy mieć problemów z zebraniem potrzebnych zasobów. W samej fabule, na naszej drodze spotkamy kilku wojowników i bez problemu zbierzemy wymaganą ilość do całego zestawu. Oczywiście w innych lokacjach, również ich nie zabraknie. Zbroję oczywiście tworzymy u Broka lub Sindriego. Pucharek wpadnie po stworzeniu ostatniej, trzeciej części pancerza Wędrowca.

 

braz Pierwotny / Primordial
Zdobądź Pancerz Pradawnego / Obtain Ancient armor set


Pradawny to duży kamienny przeciwnik. Można natrafić na kilka ich odmian – mroźny, ognisty, leśny czy lawowy. Najlepszym sposobem ich pokonania to rzut toporem. Najlepiej przytrzymać zamach dłużej, aby był mocniejszy i jak tylko zacznie strzelać z piersi to rzucamy w to miejsce toporem.

 

Po pierwszym pokonaniu Pradawnego, zostanie nam jego serce i uaktywni się Praca – Serca z kamienia. Celem tego jest zaniesienie serca do Broka lub Sindriego. Nagrodą natomiast jest przepis na pancerz Pradawnego. Teraz rozpocznie się polowanie na kamiennych przeciwników i zbieranie od nich zasobów na cały trzy-częściowy komplet pancerza – epolety, pas i karwasze. Potrzebujemy łącznie:

  • 32.000 srebra
  • 3 sztuki Serca Pradawnego
  • 16 sztuk Szczątków Pradawnego
Epolety Pradawnych
Pas Pradawnych
Karwasze Pradawnych

Nie powinniśmy mieć problemów z zebraniem potrzebnych zasobów. W samej fabule, na naszej drodze spotkamy kilku kamiennych przeciwników i bez problemu zbierzemy wymaganą ilość do całego zestawu. Oczywiście w innych lokacjach, również ich nie zabraknie. Zbroję oczywiście tworzymy u Broka lub Sindriego. Pucharek wpadnie po stworzeniu ostatniej, trzeciej części pancerza Pradawnego.

 

srebro Niedokończone sprawy / Unfinished Business
Pomóż wszystkim zbłąkanym duchom / Assist all of the wayward spirits


Wszystkie duchy spotkamy wokół Jeziora Dziewięciu, będzie ich pięć. Każdy napotkany duch poprosi nas o Przysługę – zadanie poboczne. Aby pucharek otrzymać musimy wykonać pięć zadań dla duchów. Poniżej pokrótce opiszę każde z nich:

  • Niedokończone sprawy – region: Wybrzeże Dziewięciu. Naszym zadaniem jest rozpalenie czterech palenisk i porozmawianie z duchami wokół Jeziora Dziewięciu
  • Czas leczy rany – region: Magazyn Fafnira. Naszym zadaniem jest opowiedzenie duchowi, jak zginął jego syn, aby zaznał spokój.
  • Martwy fracht – region: Zapomniane Jaskinie. Musimy odszukać trzy miejsca i je wyczyścić ze sług Hel. Następnie wrócić do ducha kapitana.
  • Anatomia nadziei – region: Kanał kamieniarza. Naszym zadaniem jest odnalezienie trzech kości pewnej kobiety i przyniesienie ich do reszty ciała.
  • Młot na Thora – region: Skalne wodospady. Zostaniemy poproszeni o zniszczenie posągu Thora na wyspie poza Veidrrgardem.

 

 

srebro Łowca skarbów / Treasure Hunter
Użyj map, by znaleźć wszystkie zakopane skarby / Use treasure maps to find all of the dig spots


Jeśli lubicie szukać skarbów to pucharek wam się spodoba. W grze możemy znaleźć 12 map skarbów, które nie są jakoś specjalne ukryte. Każda posiada krótki opis i zdjęcie lokacji, w której został ukryty skarb. Naszym zadaniem jest oczywiście odszukanie wszystkich dwunastu map, a później za pomocą ich odnaleźć skarby. Jeśli dobrze będziecie zwiedzać, sami odnajdziecie mapy, jak i skarby. W razie trudności podaje filmik od Power Pyxa, w którym zobaczycie lokalizacje każdej mapy oraz skarbu.

 

 

srebro Prawda / The Truth
Znajdź wszystkie ołtarze Jotunów / Read all of the Jötnar shrines


Ołtarze Jotunów to duże drewniane drzwi, które po otworzeniu przedstawiają krótkie informacje z życia gigantów. W grze znajdziemy 11 takich ołtarzy. Niestety, na mapie nie znajdziecie o nich żadnej informacji. Tak więc poniżej sporządziłem listę, w jakich lokacjach znajdziecie dany ołtarz. Jeśli natomiast napotkacie problem z odnalezieniem ołtarzy to filmiki z ich lokalizacją znajdziecie na początku poradnika, w mapie przejścia. Lista wszystkich ołtarzy:

  • Skoll i Hati – region: Dziki Las
  • Hrungnir – region: Rzeczna przełęcz
  • Jormungand – region: Wybrzeże Dziewięciu
  • Thrym – region: Wybrzeże Dziewięciu
  • Ymir – region: Góra
  • Starkad – region: Konunsgard
  • Skadi – region: Veidrrgard
  • Thamur – region: Zwłoki Thamura
  • Bergelmir – region: Świątynia Tyra
  • Groa – świat Alfheim
  • Surtr – świat Muspelheim

 

 

zloto Ognie piekielne / Fire and Brimstone
Ukończ wszystkie próby Muspelheimu / Complete all of the Trials of Muspelheim


Muspelheim to wulkaniczny świat, w którym czeka na nas kilkanaście prób – wyzwań. W pierwszej kolejności musimy dostać się do świata, aby tego dokonać musimy poznać język run. Dokonamy tego, poprzez odnalezienie czterech części szyfru, które zostały ukryte w fioletowych skrzyniach z czaszką. Więcej o tym przeczytacie tutaj: braz Trójjęzyczność.

Jak trafimy do świata od razu kierujmy się na pierwszą arenę. Aren będzie będzie sześć i na każdej będą po trzy próby o różnym stopniu trudności: Normalny, Trudny i Niemożliwy. Ostatni poziom trudności przy pierwszym przybyciu do świata będzie niedostępny. Aby go odblokować pierwszym naszym zadaniem jest dojście do szóstej areny, zaliczając wyzwania na wcześniejszych arenach na poziomach Normalnym i Trudnym. Poniżej przygotowałem spis co nas czeka:

 

Arena 01:

  • Próba I: Normalna – Zabij wszystkich wrogów, nim czas dobiegnie końca.
  • Próba I: Trudna: – Zabij wrogów w krótkich odstępach czasu.

Arena 02:

  • Próba II: Normalna: – Wytrzymaj 5 minut.
  • Próba II: Trudna: – Wrogowie szybko odzyskują zdrowie

Arena 03:

  • Próba III: Normalna – Zabij zwykłych przeciwników, by przełamać obronę elity.
  • Próba III: Trudna – Zabij wrogów wewnątrz złotych pierścieni.

Arena04:

  • Próba IV: Normalna – Pokonaj 100 wrogów.
  • Próba IV: Trudna – Nie pozwól wrogom schwytać Atreusa.

Arena 05:

  • Próba V: Normalna – Zabij wrogów, aby wydłużyć czas.
  • Próba V: Trudna – Unikaj obrażeń.

 

Po zaliczeniu dziesięciu powyższych prób, dojdziemy w końcu do szóstej areny, na której będzie na nas czekała Walkiria. Musimy ją pokonać, aby odblokować szóstą próbę na ostatniej arenie.

 

 

Po jej pokonaniu na arenie pojawi się charakteryzując miecz, przy którym możemy podjąć wyzwanie. Niestety, aby móc je uruchomić musimy zdobyć trzy klucze. Są one nagrodą za zaliczenie wcześniejszych prób na nowym poziomie trudności – Niemożliwy, który po pokonaniu Walkirii został odblokowany. Tak więc wracamy na wcześniejsze areny, aby zdobyć trzy klucze:

 

Arena 01:

  • Próba I: Niemożliwa – Pokonaj wszystkich wrogów, nie otrzymując żadnych obrażeń.

Arena 02:

  • Próba II: Niemożliwa – Zabij wrogów przed upływem czasu.

Arena 03:

  • Próba III: Niemożliwa – Zabij wrogów wewnątrz złotych pierścieni.

Arena 04:

  • Próba IV: Niemożliwa – Wrogowie szybko odzyskują zdrowie.

Arena 05:

  • Próba V: Niemożliwa – Zabij wrogów, aby wydłużyć czas.

 

Osobiście polecam zdobyć klucze z prób: II, III i V, są one najłatwiejsze. Mając zebrane trzy klucze wracamy do szóstej areny i uaktywniamy szóstą, ostatnią próbę. Jak tylko ją zaliczymy pucharek wpadnie nam na konto.

 

Arena 06:

  • Próba VI: Niemożliwa – Pokonaj jak najwięcej przeciwników, nim upłynie czas.

 

 

zloto Ciemność i mgła / Darkness and Fog
Znajdź wszystkie skarby w głównej komnacie warsztatu / Retrieve all treasure from the Workshop’s center chamber


Niflheim to świat pogrążony trującą mgłą. To właśnie tam musimy się udać, aby zdobyć powyższy pucharek. W pierwszej kolejności musimy poznać język run, by móc dostać się do świata. Dokonamy tego, poprzez odnalezienie czterech części szyfru, które zostały ukryte w fioletowych skrzyniach z czaszką. Więcej o tym przeczytacie tutaj: braz Trójjęzyczność.

Naszym celem jest główna komnata, która znajduje się na środku lokacji. Dostaniemy nawet przysługę od Sindriego, aby ją otworzyć. Do tego celu będziemy musieli zebrać 500 echa mgły, aby ją otworzyć. W środku znajdziemy 5 legendarnych skrzyń oraz 3 szczeliny, które musimy zamknąć… i to jest naszym celem, aby otrzymać trofeum – musimy wszystkie skrzynie otworzyć oraz stoczyć trzy starcia w szczelinie. Najgorsze jest to, że każda skrzynia, jak i szczelina do otwarcia potrzebuje określonej liczby echa mgły. Łącznie musimy zebrać… 68.500 echa mgły i do tego trzy kotwice, potrzebne do szczelin.

 

 

Na początku myślałem, że spędzę w krainie bardzo dużo czasu, ale jak odkryłem jak działa świat to zebranie wymaganej ilości zajęło mi ponad godzinę. W pierwszej kolejności musimy poznać dobrze labirynt, aby jak najwięcej zebrać mgły z jednego obiegu. Schemat labiryntu wokół głównej komnaty zawsze jest taki sam. Jedynie losowo są pułapki, czyli przejścia między obszarami, respawn wrogów oraz umiejscowienie skrzyń, które są jednym z dwóch głównych środków dochodu echa mgły. Im więcej otworzymy, tym coraz więcej będziemy otrzymywać. Drugim środkiem dochodu echa mgły, są przedmioty, które znajdziemy w skrzyniach. W nich właśnie znajdziemy kotwicę, która jest wymagana do otwarcia szczlin. Inne przedmioty wymienimy u Sindriego, na dość spore ilości mgły (Sprzedaj -> Zasoby):

 

Zguba Asów
Tkanina mgieł
Stop z Nilfheimu

 

W labiryncie znajdziemy również dwie skrzynie Norn. Pierwszą na samym początku, niestety runy do niej są rozłożone po całym labiryncie. Znajdziemy je na wzgórzach, jako słupki, które trzeba uderzyć toporem, aby ustawić odpowiednią runę. Jeśli obiegliśmy labirynt dookoła i ustawiliśmy odpowiednie runy to wracając będziemy mogli otworzyć skrzynię. Drugą znajdziemy gdzieś w połowie labiryntu i będziemy mogli od razu ją otworzyć. Wystarczy rozejrzeć się dookoła i uderzyć trzy drzwony z runami. Otwarcie tych dwóch skrzyń podczas jednego obiegu, bardzo zwiększa ilość zebranej echa mgły. Labirynt posiada również dwie odnogi – przejście do zamknietych obszarów. Jedna będzie z Walkirią, po jej pokonaniu zostanie zastopiona dość mocnym przeciwnikiem. W tych dwóch zamkniętych obszarach znajdziemy zawsze ze 2-3 skrzynie do otwarcia. Tak więc podczas obiegu, warto tam zajrzeć.

Najważniejszą rzeczą o której musicie zawsze pamiętać to to, że jak zginiecie w labiryncie, wszystkie zebrane do tej pory echa mgły… przepadną. Tak więc, jeśli widzicie, że pasek mgły (u góry ekranu) zaraz się skończy, to przebiegnijcie przez obszary i w ogóle nie walczcie. Biegnijcie w stronę Sindriego lub do głównej komnaty, wyjście z mgły zapisze aktualny stan i zachowa zebraną mgłę.

Tak jak pisałem na początku zebranie wymaganej ilości echa mgły zajeło mi ponad godzinę. Jak tylko nauczycie się orientować, jak zbudowany jest labirynt to z jednego obiegu będziemy mogli wyciągnąć ponad 10.000. Do orientacji mogą wam się przydać trzy ogromne posągi, które są ustawione wokół głównej komnaty.

 

 

Jak wygląda dobry obieg? Otóż musicie na pewno otworzyć obydwie skrzynie Norn. Tak samo każdą skrzynie, którą znajdziecie w labiryncie. W przejściach, tam gdzie grasują pułapki również czasami ulokowane są skrzynie, je tak samo otwieramy. Niestety ilość skrzyń w labiryncie zależy od szczęścia. Czasami zaraz na początku miałem ze 3-4 skrzynie i tym samym końcowy rezultat był lepszy. Co idzie w parze im więcej skrzyń, tym więcej dodatkowych przedmiotów, które możemy sprzedać u Sindriego. Od labiryntu odchodzą również dwa przejścia do zamkniętych obszarów. Jeśli chcecie zaliczyć dobry obieg to tam również musicie zajrzeć i wszystko zebrać.

Jeśli walka nam nie idzie, to warto się uzbroić, ulepszyć pancerz i pozmieniać ataki runiczne na każdej broni, aby zadawały, jak najwięcej obrażeń. Chodzi o to, żeby wszystkich napotkanych przeciwników, zabić jak najszybciej. Po każdej walce otwieramy skrzynie, które odnawiają trochę paska z mgłą, ale jak walka będzie dłużyła się, to nie przyniesie żadnego rezultatu. Zbieranie echa mgły strasznie się przedłuży, ponieważ będziemy musieli co i rusz wracać, aby wyjść z mgły i zapisać zebraną ilość.

Nie musicie zbierać od razu całej sumy. Jeśli posiadacie ilość na otworzenie skrzyni lub na walkę w szczelinie, to możemy iść i jedną rzecz odhaczyć. Pucharek i tak wpadnie dopiero, kiedy zbierzemy ostatni skarb w głównej komnacie warsztatu.

 

zloto Osądzający poległych / Chooser of the Slain
Pokonaj wszystkie dziewięć walkirii / Defeat the nine Valkyries


No i ostatni pucharek, który prawdopodobnie będzie dzielił was od platyny. Aby go zdobyć musimy zabić osiem Walkirii, a na koniec ich Królową, która jest najtrudniejszym przeciwnikiem z całej gry. Za nim do niej dojdziemy musimy, w pierwszej kolejności pokonać osiem, również wymagających Walkirii. Każdą przeciwniczkę spotkamy za ukrytą komnatą (oprócz w Nilfheim i Muspelheim) i aby ją otworzyć, będziemy potrzebowali dłuta z ciała Themura. Tak więc, polecam zabrać się za nie dopiero po ukończeniu fabuły oraz stworzeniu pancerza, który jest nagrodą, za wykonanie wszystkich przysług Broka i Sindriego. Otóż w maksymalnie ulepszonej Królewskiej Zbroi Broka lub Sindriego, nie powinniście mieć żadnych problemów z pokonaniem Walkirii. Niestety, ale na Królową proponuje inny zestaw zbroi (patrz poniżej). Jeśli napotkacie problem z odnalezieniem Walkirii, to filmiki z ich lokalizacją znajdziecie na początku poradnika, w mapie przejścia. Poniżej wypiszę lokalizację ukrytych komnat, w których znajdziemy skrzydlate boginie:

  • Midgard region: Rzeczna przełęcz
  • Midgard region: Przedgórze
  • Midgard region: Góra
  • Midgard region: Zwłoki Themura
  • Alfheim
  • Helheim
  • Muspelheim
  • Niflheim

 

Po zabiciu ósmej Walkirii, udajemy się do regionu Rady Walkirii, który położony jest tuż za wieżą Alfheimu. Znajduje się tam ogromny okrąg, wokół którego poustawiane są osiem kamiennych tronów. Na każdym musimy położyć hełm pokonanych wcześniej Walkirii. Po położeniu ostatniego, pojawi się szczelina, która uaktywnia Królową Walkirii. Jest to bardzo trudny przeciwnik, który może popsuć trochę nerwów. Posiada nieblokowane ataki, gdzie tylko unik, może nas uratować. Polecam na nią dobrze się przygotować. Poniżej wypiszę rady i podam swój build w jakim ją pokonałem, na samym dole znajdziecie jeszcze filmik z walki. Tak więc…

  • Pancerz: Na walkę z królową zmieniłem set Broka na zestaw Walkirii. Możemy go zdobyć z wcześniejszych zabitych wojowniczek. Niestety po zwycięstwie zorientowałem się, że nie jest to najlepszy dostępny zestaw jaki oferuje nam gra. Jeśli chcecie podejść do niej w najlepszym pancerzu to musicie wybrać, jeden z trzech dostępnych zestawów Ivaldiego. Jeśli go ulepszycie maksymalnie to osiągnięcie 9 poziom, u Walkirii maksymalny to 8 poziom. Przy wyborze proszę zastanowić się nad Runami w statystykach, to one zwiększają obrażenia runicznych ataków i żywiołów. A podczas walki z Królową to one zadają najwięcej obrażeń. Jeśli jednak zdecydujecie się na zestaw Walkirii, to oszczędzajcie stali z Asgardu. Stal wymagana jest do ulepszenia tego zestawu pancerza.
  • Zaklęcia w pancerzu: Oczywiście w każde gniazdo wrzucamy wszystkie epickie, które zwiększają Siłę, Obronę, Runy i Czas odnowienia.
  • Talizman: Czyli, + . W wyposażeniu miałem Talizman Światów, który wywołuje Zwichrowanie Czasu. Tymczasowo spowalnia pobliskich wrogów. Dzięki temu, mogłem bez problemu zaatakować atakami runicznymi i miałem pewność, że królowa mi nie ucieknie.
  • Pancerz dla Atreusa: Pamiętamy o wymianie na legendarny pancerz.
  • Broń – Lewiatan: Maksymalnie ulepszony na 6 poziom. Szybki runiczny atak: Dotyk Hel – przerywa atak i odrzuca przeciwnika. Mocny runiczny atak: Amok Lodowego Giganta – jeśli królowa jest unieruchomiona, trzy potężne ataki dobrze jej zrobioną. Rękojeść: epicka, zwiększająca odpowiednie statystyki.
  • Broń – Ostrza Chaosu: Maksymalnie ulepszony na 5 poziom. Szybki runiczny atak: Szał furii – grad ciosów zakończony potężnym uderzeniem. Mocny runiczny atak: Uderzenie Hyperiona – potężne uderzenie wywołujące niszczycielską eksplozję. Rękojeść: epicka, zwiększająca odpowiednie statystyki.
  • Wszystkie ataki runiczne, które będziemy używać ulepszamy na 3 poziom.
  • Broń – Szpon Atreusa: Maksymalnie ulepszony na 3 poziom. Polecam spamować strzałami elektrycznymi – czasami przerwie atak lub ogłuszy Królową. A na przywołanie runiczne, polecam ustawić sobie Wilczy Gniew.
  • Wszystkie umiejętności wykupione
  • Kupić od kowali legendarny kamień wskrzeszenia berserka. Jeśli padniemy, Atreus może nas wskrzesić z pełną ilością szału oraz niewielką ilością życia. Polecam użyć tylko, jeśli królowej zostało niewiele życia.

Główną moją taktyką na Królową było mocne, pierwsze uderzenie. Z wykorzystaniem wszystkich ataków runicznych oraz z pomocą chłopca, zabrałem jej ponad połowę życia, co zobaczycie na filmie poniżej. Niestety końcówkę trochę popsułem i uratował mnie kamień wskrzeszenia oraz na sam koniec miałem trochę szczęścia. Także, jeśli nie chcecie mieć takich problemów to nauczycie się unikać jej ataków. Pamiętajcie cały czas o chłopcu, aby spamować strzałami elektrycznymi. Tak samo wykorzystywać wilki, które Atreus może przywołać. Próbujcie, aż do skutku. Mi osobiście pokonanie jej zajęło nie całą godzinę.