God of War Ragnarök: Valhalla to darmowy dodatek, w który może zagrać każdy posiadacz podstawowej wersji gry. Można w niego zagrać od razu z menu głównego, ale zaleca się najpierw ukończyć podstawkę – z uwagi na fakt kontynuacji głównego wątku fabularnego. Pucharki nie są tak trudne, jak można się było spodziewać i ogólny tryb roguelike’owy jest na tyle przystępny, że w grze może się odnaleźć także i gracz nie specjalizujący się w tym gatunku.
Krok po kroku:
Minimalna liczba przejść: minimum 10 wejść do trybu Valhalli, ale im więcej przejść, tym łatwiejsza gra się staje.
Grając w God of War Ragnarök: Valhalla musimy się przyzwyczaić do faktu, że czeka nas ogólny częściowo powtarzalny mechanizm przemierzania świata. Warto dodać, że każde nasze przejście zapewni nam zasoby do ulepszenia Kratosa. Sprawia to, że im więcej podejść zaliczymy, tym łatwiejsza gra się stanie. Jeśli chodzi o polecane ulepszenia to zachęcam inwestować w rozwój parametrów SIŁY oraz OBRONY, a także powiększanie paska ŻYCIA oraz SZAŁU.
Niezwykle istotnie jest tu zaznaczenie istoty śmierci. W tym trybie gry jest to nieodłączna część rozgrywki. Można było wyczytać różne informacje o cofaniu postępu, ale tak naprawdę konsekwencje zgonu w Valhalli nie są specjalnie bolesne. Zatrzymujemy bowiem zebrane do śmierci zasoby i jedynie musimy jeszcze raz ogarnąć ostatnie przejście przez Valhalle. Ze śmiercią należy się liczyć w zasadzie jedynie przy pucharku Znowu ty?, choć i tam jest to częściowe.
Ogólnie zdobycie wszystkich trofeów nie będzie trudne z uwagi, że możemy spokojnie grać na najniższym poziomie trudności. W zasadzie jedynie finalne starcie z bossem pod koniec przygody może dostarczyć nam pewne wyzwanie.
Kroki do 100% pucharków w dodatku:
- Przy pierwszym wejściu do Valhalli musimy zginąć, by odpalić właściwy główny wątek fabularny. Dopiero potem pojawią się wszelkie systemy związane z ulepszeniami i celami, jakie stawia nam gra.
- Po uruchomieniu właściwego wątku zalecam od razu zaglądnąć do Solidna firma, by opracować sobie 9 biegłości do wymaksowania. Część z nich zgrabnie łączy się z jednoczesnym zaliczaniem głównego wątku.
- Przy zaliczaniu fabuły dobrze też odwiedzić wszystkie światy do Wędrowiec. Trzy z nich są zależne od wyboru ulepszenia konkretnej broni w pierwszej skrzyni.
- Następnie celujemy w ukończenie głównego wątku ukoronowane zdobyciem Bóg nadziei. Będzie to najtrudniejszy element gry – z uwagi na czwarte starcie z finalnym bossem, które jest trochę wymagające. Ale w przypadku śmierci po prostu za każdym razem będziemy wracać do walki coraz silniejsi, bo zainwestujemy w kolejne ulepszenia.
- Po ukończeniu wątku możemy zabrać się za zebranie kluczy do pucharka, bo pojawił się pierwszy klucz (1/3 Znowu ty?).
- Zaliczamy 7 z 6 wymaganych starć pod koniec drogi, by odblokować Walka na Forum. Ewentualna śmierć w walce na forum nie przeszkodzi nam w zdobywaniu kluczy do wspomnianego wcześniej trofeum.
- W kolejnym wejściu do Valhalli pojawi się drugi klucz (2/3 Znowu ty?).
- Przed walką z finałowym bossem, gdy zaliczamy te 6 wyzwań. ogarnijmy ich jeszcze więcej, jeśli nie mamy jeszcze pucharka Łatwo przyszło, łatwo poszło. Nie polecam jednak iść na forum. Zamiast tego wybierzmy przynajmniej jedne z drzwi z czaszką, które zobaczymy w tym terenie. Po zdobyciu wymaganej liczby punktów możemy iść do finałowego bossa, ale nie musimy go pokonywać. Jak nas ubije nic się nie stanie.
- W kolejnym wejściu do Valhalli pojawi się ostatni trzeci klucz (3/3 Znowu ty?).
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Bóg nadziei / God of Hope
Zapanuj nad Walhallą i nad sobą. / Master Valhalla and master thyself.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu głównego wątku fabularnego z dodatku.
Zaproszenie przyjęte / Invitation Accepted
Odkryj tajemnicę Walhalli. / Discover the secret of Valhalla
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po naszej pierwszej śmierci w Valhalli.
Mroczna odyseja / Dark Odyssey
Weź udział w poświęceniu. / Participate in the sacrifice
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu naszego trzeciego przejścia przez Valhallę.
Krew, pot i Týr / Blood, Sweat, and Týr
Stocz walkę z Týrem. / Battle Týr
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu naszego czwartego przejścia przez Valhallę.
Kamień z serca / Scry Me a River
Odzyskaj kamień przysięgi Kratosa. / Reclaim Kratos' Oath Stone
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu naszego piątego przejścia przez Valhallę.
Wędrowiec / Wayfarer
Odwiedź wszystkie 9 światów Walhalli / Visit all 9 Realms in Valhalla
By zdobyć ten pucharek musimy podczas naszej rozgrywki przynajmniej raz znaleźć się w fragmencie Valhalli wzorowanym na każdym z nordyckich 9 światów. Warto tu zaznaczyć, że 6 krain jest całkowicie losowych i ich odwiedzenie jest gwarantowane w ramach ukończenia głównego wątku fabularnego. Pozostałe 3 jednak są warunkowane od tego, jaki atut do jednej z trzech naszych broni wybierzemy w pierwszej napotkanej skrzyni w Valhalli. Ostrza Chaosu to jedna kraina, Topór Lewiatan to druga kraina, Włócznia Draupnir to trzecia kraina. Musimy podczas gry przynajmniej raz wybrać po jednym atucie do każdej z tych broni.
Gdzie Pandora nie może… / No Kratos, No Scry
Odzyskaj posąg Pandory. / Reclaim Pandora's Statue
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu naszego siódmego przejścia przez Valhallę.
Walka na Forum / Fight at the Forum
Weź udział w walce na arenie Forum. / Participate in a fight at The Forum arena
Dostęp do wymaganej lokacji odblokuje się dopiero pod koniec wątku fabularnego dodatku. Można też się tam udać po zakończeniu głównego wątku. Pod koniec wędrówki przez Valhallę musimy zaliczyć 7 z 6 starć wymaganych do otwarcia drogi do finalnego bossa. Następnie kierujemy się we wskazane na poniższym materiale miejsce. Nie musimy wygrywać walki z twardym przeciwnikiem, jaki tam przesiaduje. W przypadku przegranej i tak otrzymamy trofeum.
Łatwo przyszło, łatwo poszło / Easy Come, Easy Go
Zdobądź co najmniej 15 000 szt. ulotnego echa w trakcie jednej próby. / Acquire more than 15,000 Fleeting Echoes on a single attempt
Trofeum to będziemy mogli uzyskać najpewniej dopiero po zakończeniu głównego wątku, ewentualnie niedługo przed jego końcem. W tym wypadku czeka nas sporo walki. Pod koniec przejścia Valhalli napotykamy na moment, który wymaga rozegrania 6 starć, by odblokować drogę do finalnego bossa. My jednak musimy odbyć ich więcej. Na tyle, aby udało nam się zebrać te 15 000 szt. ulotnego echa. Dobrze jest względnie szybko (nim podbije się poziom trudności przeciwników poprzez odliczanie czasu) skierować się do drzwi z symbolem czaszki. Tam możemy zgarnąć sporo punktów.
Solidna firma / Understood the Assignment
Ukończ 9 zadań biegłości. / Complete 9 Mastery Quests
Nad tym pucharkiem pracujemy przez dłuższy czas. Biegłości to specjalne cele stawiane nam przez grę, za których zaliczenie otrzymamy różne nagrody. Ich listę znajdziemy wciskając i przechodząc do zakładki CELE, a następnie BIEGŁOŚĆ. Dostępne biegłości podzielone są na dwie kategorie: PRZYGOTOWANIE oraz ZDOLNOŚĆ ADAPTACJI. Po zaliczeniu każdej z biegłości należy porozmawiać z jedną z Walkirii stojących nieopodal wejścia do Valhalli.
Biegłości dostępnych jest zauważalnie więcej niż wymagane 9 do pucharka. Możemy sobie je dobrać jak nam pasuje, ale jest kilka, które szczególnie łatwo ogarnąć.
Polecane biegłości:
- Biegłość – Tarcza I – Musimy wygrać przynajmniej jedno starcie mając dobraną przynajmniej raz każdą z 5 dostępnych tarcz. Tarcze dobieramy sobie w jednym z filarów przed wejściem do Valhalli. Miejsce jest pokazane na poniższym screenie.
- Biegłość – Szał I – Musimy wygrać przynajmniej jedno starcie mając dobrany przynajmniej raz każdy z 4 wersji szału. Szał dobieramy sobie w jednym z filarów przed wejściem do Valhalli. Miejsce jest pokazane na poniższym screenie.
- Biegłość – Tarcza II – Musimy wygrać przynajmniej jedną walkę na Arenie Próby (walka z minibossem) mając dobraną przynajmniej raz każdą z 5 dostępnych tarcz.
- Biegłość – Szał II – Musimy wygrać przynajmniej jedną walkę na Arenie Próby (walka z minibossem) mając dobrany przynajmniej raz każdy z 4 wersji szału.
- Biegłość – Szał III – Musimy wygrać przynajmniej jedną walkę z Tyrem (finalny boss) mając dobrany przynajmniej raz każdy z 4 wersji szału. To spokojnie możemy ogarnąć, bo fabularnie i tak 4 razy tą walkę minimum musimy zaliczyć.
- Biegłość – Tarcza III – Musimy wygrać przynajmniej jedną walkę z Tyrem (finalny boss) mając dobraną przynajmniej raz każdą z 5 dostępnych tarcz. Tu można pokręcić nosem, bo finalna walka do prostych nie należy, a trzeba by było ją stoczyć jeden raz więcej niż jest to wymagane w ramach wątku fabularnego.
- Biegłość – Trwałe Ulepszenie – są to ulepszenia statystyk np. SIŁY, czy też paska ŻYCIA lub SZAŁU. Akurat będziemy w nie inwestować po praktycznie każdym przejściu Valhalli. Więc powinno spokojnie zostać zaliczone samoistnie.
- Biegłość – Podróżowanie – podczas przemierzania Valhalli napotkamy na drzwi z różnymi symbolami. Jest ich 7 możliwych wersji i rodzaj symbolu warunkuje inny typ nagrody w skrzyni. By zaliczyć tą biegłość musimy otworzyć przynajmniej raz każdy typ drzwi. Wystarczy sobie zapamiętać, by sprawdzić każdy rodzaj podczas naszej podróży (drzwi z symbolem czaszki się do tego nie zaliczają).
- Biegłość – Grecki Labirynt – musimy otworzyć 9 skrzyń, które kosztują zbierane echa. Skrzynie nie znajdziemy w miejscu tuż przed walką z finalnym bossem. Mamy tam za zadanie zaliczyć finalnie 6 starć, by otworzyć drogę do bosa. Otworzenie 9 skrzyń to kwestia dwóch podejść po zakończeniu głównego wątku. Obszar ze skrzyniami jest pokazany na poniższym screenie.
- Biegłość – Brzemiona – musimy przyjąć wyzwanie przy specjalnych posągach w Valhalli. Nakładają one na nas jakiś negatywny efekt na określoną ilość kolejnych starć. Po ich zaliczeniu otrzymamy w zamian obiecany bonus. Posąg brzemienia jest pokazany na poniższym screenie.
- Biegłość – Prace I – musimy ukończyć dowolnych 9 prac. Znajdziemy je wciskając i przechodząc do zakładki CELE, a następnie PRACE. Dotyczą różnych aspektów gry.
- Topór/Ostrza/Włócznia Szybkie/Mocne runiczne ataki – podczas gry zależnie od obranej dla konkretnego typu broni drogi natrafimy w skrzyniach na runiczne ataki do broni. Jest ich po 4-5 dla każdej z broni w wersji szybkiego lub mocnego ataku. Jest to mocno losowe, ale możemy sobie w każdej chwili sprawdzić postęp wciskając i przechodząc do zakładki CELE, a następnie BIEGŁOŚĆ. I możliwe jest, że gdzieś akurat mieliśmy sporo, więc warto sobie zapamiętać lub zanotować brakujące ataki, by je w jednym z kolejnych przejść wybrać i zaliczyć daną biegłość.
Punkty za styl / Style Points
Załóż skórkę pancerza. / Equip a Cosmetic Armor
Opcję zmiany wyglądu poszczególnych elementów zyskujemy dość szybko. Wystarczy zmienić zmienić wygląd dowolnego elementu ekwipunku pancerza. Nie kosztuje to żadnych zasobów, więc nie musimy się niczym przejmować. Poniżej znajduje się materiał wideo, pokazujący lokalizację punktu zmiany wyglądu.
Znowu ty? / You Again?
Znajdź wszystkie 3 klucze kapitana. / Find all 3 Boat Captain Keys
Klucze pojawią się dopiero pod koniec wątku fabularnego dodatku. Można je zebrać też po jego zakończeniu. Po zebraniu pierwszego z kluczy nie jest konieczne pokonanie finałowego bossa w tym przejściu. Musimy jednak przetrwać całą drogę do niego i ukończyć te 6 starć na końcu. W przypadku śmierci z rąk bossa, czy po ukończeniu 6 starć, kolejne klucze normalnie się pojawią. Jeśli zginiemy jednak gdzieś wcześniej, to może być konieczne zbieranie ich od nowa. Pucharek wymaga zebrania ich w trzech wejściach do Valhalli. Poniżej materiał wideo pokazujący lokalizację kluczy.