Wszystkie dodatki do GRID z jakiegoś powodu zamiast skupić się na kolejnych zawodach, wprowadziły trofea w postaci trzech czasówek do wykonania. A szkoda, bo jak ktoś gra przede wszystkim dla pucharków, to w zasadzie nie ma po co startować w nowych konkurencjach. Zapraszamy do skorzystania z poradnika do DLC GRID Sezon 1.
Krok po kroku:
Czasówki możemy ogarniać w trybie GRA SWOBODNA zarówno w Wyścigu, jak i Jeździe na czas. Każda z opcji ma swoje plusy i minusy. W Wyścigu nawet przy starcie lotnym na pierwszym okrążeniu będziemy mieli gorszy czas z uwagi na brak rozpędu. Ale jednocześnie zauważyłem, że w tym trybie gra bardziej ulgowo traktuje wyjazd z toru i nie rzuca karami tak bardzo, jak przy Jeździe na czas.
Ogólne porady:
- Zawsze ustawiajmy wielkość pola startowego na 1. Nie ma potrzeby, by inni zawodnicy nam przeszkadzali w ogarnianiu czasówki.
- Uważajmy na kary za wyjazd z toru. Jeśli nasz obecny czas jest pokazywany w czerwonym kolorze, to znaczy, że gdzieś za bardzo ścięliśmy zakręt. I nawet jeśli dojedziemy wówczas z dobrym wynikiem do mety, trofeum nie zostanie zaliczone.
- Podczas jazdy warto korzystać z dobrodziejstwa cofania czasu. nieraz pozwoli nam poprawić marnie pokonany zakręt. A i można nim spamować cofając praktycznie całe okrążenie. Bardzo to pomaga w trudniejszych czasówkach.
- Przed startem możemy, wciskając , skorzystać z tuningu pojazdu. Niejednokrotnie się to bardzo przydaje zależnie od trasy na jakiej śmigamy.
- Podczas jazdy wciskając pauzę i wchodząc w menu opcji w zakładce POZIOM TRUDNOŚCI możemy dostosowywać wartości dla parametrów: ABS, Kontrola trakcji oraz Stabilizacja. Przy trudniejszych czasówkach warto się tym pobawić, bo zmiana zdecydowanie robi różnicę.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Duża wysokość / High Altitude
Ukończ cel „Duża wysokość” / Complete the High Altitude Objective
Bardzo prosta czasówka. Nie powinna stanowić żadnego problemu. Wybieramy w menu głównym GRA SWOBODNA, a następnie konfigurujemy zgodnie z poniższymi wytycznymi.
Czas do pokonania: 4:11.700
- Nazwa zawodów: All Torque
- Dyscyplina: Wyścig
- Kategoria pojazdów: Sezony
- Klasa pojazdów: Super Hatches
- Wielkość pola startowego: 1
- Liczba rund: 1
- Tor: Okutama Sprint
- Trasa: Mizu Mountain
- Samochód: Audi S1 quattro Concept
Moje Ustawienia:
- Tuning dowolny
- Ustawienia poziomu trudności dowolnie
Czas delta / Delta Time
Ukończ cel „Czas delta” / Complete the Delta Time Objective
Nieco trudniejsza czasówka, ale też nie powinna stanowić większego problemu. Wybieramy w menu głównym GRA SWOBODNA, a następnie konfigurujemy zgodnie z poniższymi wytycznymi.
Czas do pokonania: 1:38.000
- Nazwa zawodów: All Torque
- Dyscyplina: Wyścig lub Jazda na czas
- Kategoria pojazdów: Sezony
- Klasa pojazdów: Super Hatches
- Wielkość pola startowego: 1
- Liczba rund: 1
- Tor: Shanghai
- Trasa: Waibaidu Way
- Samochód: Lancia Delta HF Integrale Super Hatch
Moje Ustawienia:
- Tuning
- Przełożenie: Długie +2
- Sprężyny: Średnie
- Amortyzatory: Średnie
- Stabilizatory poprzeczne: Średnie
- Podział siły hamowania: Średni
- Ustawienia poziomu trudności dowolnie
Szybko jak na hatchbacka / Fast for a Hatchback
Ukończ cel „Szybko jak na hatchbacka” / Complete the Fast for a Hatchback Objective
Najtrudniejsza czasówka w tym sezonie. Może wymagać paru prób, ale nie stanowi dużego wyzwania. Wybieramy w menu głównym GRA SWOBODNA, a następnie konfigurujemy zgodnie z poniższymi wytycznymi.
Czas do pokonania: 1:52.600
- Nazwa zawodów: All Torque
- Dyscyplina: Wyścig lub Jazda na czas
- Kategoria pojazdów: Sezony
- Klasa pojazdów: Super Hatches
- Wielkość pola startowego: 1
- Liczba rund: 1
- Tor: Havana
- Trasa: Passeo de Marti
- Samochód: MINI Hatch JCW
Polecane Ustawienia:
- Tuning
- Przełożenie: Długie +2
- Sprężyny: Średnie
- Amortyzatory: Średnie
- Stabilizatory poprzeczne: Średnie
- Podział siły hamowania: Średni
- Ustawienia poziomu trudności dowolnie