Heavy Rain – Poradnik do trofeów

19 sierpnia 2018
14

Heavy Rain. Jak miło zagrać ponownie w grę, z którą spędziło się mnóstwo czasu na poprzedniej generacji. Mimo że nie jestem zwolenniczką remasterów to wiadomość o wskrzeszeniu dzieła studia Quantic Dream przyjęłam z uśmiechem na twarzy. A to dlatego, że to jedna z moich ulubionych gier na PS3. Historia jest jak na dzisiejsze czasy banalna, ale w 2009 roku naprawdę chwytała za serce i sprawiała, że nie odchodziło się od telewizora ani razu. Tak, tak to wciągało. Miałam okazję więc odświeżyć historię Ethana i nie żałuję, dlaczego?

Przede wszystkim Heavy Rain jest jak dobry thriller. Nawet jak zna się jego zakończenie z chęcią ogląda się go jeszcze raz. Historia skupia się wokół rodziny Marsów, którzy mają dwóch synów. Ich życie wywraca się do góry nogami, kiedy w piękny dzień w centrum handlowym zdarza się tragedia. To jednak nie koniec problemów – separacja, problemy psychiczne i melancholia stają się niczym ważnym, kiedy pewnego dnia z placu zabaw ginie Shaun – syn Ethana. Co się stało z chłopcem? Czy ojciec zdąży go uratować? Czy to wszystko ma związek z seryjnym zabójcą origami, który porywa dzieci w sąsiedztwie?

W grze wcielamy się w cztery grywalne postacie – Ethana, Madison, Normana i Scotta. Tego pierwszego już znasz, kobieta jest fotografem, który pracuje w gazecie i niespełnioną dziennikarką. Norman Jayden to agent FBI uzależniony od tripokainy, a Scott to były funkcjonariusz policji, który na własną rękę szuka zabójcy origami. Każda z postaci dokłada swój klocek do śledztwa, chcąc uratować młodego Shauna.

Jeżeli chodzi o mechanikę to całość gry oparta jest na sekwencjach Quick Time Event, które polegają po prostu na wciskaniu odpowiednich przycisków i ruchem gałek analogowych. Co więcej wykorzystywane są tu sensory ruchu pada oraz możemy grać przy pomocy kontrolerów move. Poruszanie się w grze warunkowane jest lewym analogiem i triggerem – o ile na początku może to wydawać się niewygodne, tak po kilku chapterach powinieneś się spokojnie przyzwyczaić do tego typu sterowania

Graficznie – jak na remaster gry z 2009 – jest naprawdę dobrze. Pamiętam jak siedem lat temu twarze w HR były tak niesamowicie zrobione, że każdy się tym zachwycał. Patrząc z dzisiejszej perspektywy nie jest źle, na pewno nie razi po oczach i przede wszystkim to nie jest gra, którą kupuje się dla ładnej grafiki. Tu historia odgrywa główne skrzypce.

Jaka to jest świetna odskocznia od wszystkich gierek, w których fabuła schodzi na drugi plan (i niestety aktualnie jest to jakieś 70% produkcji wydanych w tym roku). Ja uwielbiam filmy i filmowe gry, bo to one trzymają mnie przed telewizorem – nie grafika, nie sterowanie, nie inne mało znaczące elementy.

Łowcy! Platyna w tej grze – jak w prawie każdej produkcji opartej na technologii QTE – jest łatwa i tak naprawdę to sama przyjemność, o ile nie grałeś wcześniej w ten tytuł i nie wiesz kto jest zabójcą origami. Ja splatynowałam grę na PS3 i teraz ponownie na PS4. Nie powiem, że za tym drugim razem się świetnie bawiłam i szło mi to wszystko jak po maśle. Na tym polega problem takich produkcji – raz ukończone tracą swój urok i ponowne ich odświeżanie mija się trochę z celem. Niemniej jednak jeżeli liczysz na szybkie wbicie pucharków i dobrą fabułę – na pewno powinieneś sięgnąć po ten tytuł. Poniżej jak zawsze znajdziesz mój poradnik do gry, także zapraszam do korzystania.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x4 x50
  • Liczba trofeów offline: 57
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1-całościowo, 6 razy powtarzanie chapterów od określonego momentu.
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK (wybór chapterów)
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 10-15 godzin

 

Poradnik:

platyna Mistrz HEAVY RAIN™ / HEAVY RAIN™ Master
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies.

Gratulacje!

 

braz Wszystkiego Najlepszego / Happy Birthday
Prolog – Dokończ rysowanie + Nakryj do stołu + Pobaw się z dziećmi / Prologue – Complete the drawing + Set the table + Play with kids.

Prolog. Od razu jak zejdziesz na dół (musisz wziąć prysznic, żeby to uczynić) kieruj się w stronę przeciwną od kuchni (w stronę ogrodu). Zaraz obok wyjścia do ogrodu (po lewej stronie) znajduje się pracownia Ethana. Po prostu usiądź i dokończ projekt domu. Następnie po przyjeździe Grace musisz rozstawić zastawę stołową (na jej prośbę), która znajduje się w kredensie po prawej stronie stołu (patrząc od kuchni). Ostatnim krokiem jest udanie się do ogrodu i zabawa z dziećmi. QTE jest proste, więc nie powinno być z tym problemu. Na początku będziesz miał wybór, z którym chłopcem pobawisz się pierwszy. Wybierz Shauna (chłopiec po prawej stronie), a następnie biegaj z nim na barana, dopóki gra sama nie zakończy zabawy. Kolejno czeka na Ciebie jeszcze zabawa z Jasonem i walka na miecze. To czy się poddasz, czy wygrasz z chłopcem nie ma znaczenia dla wbicia tego osiągnięcia. Trofeum wpadnie dopiero po zakończeniu rozdziału „Ojciec i syn”!

 

braz Interaktywny Dramat / Interactive Drama
Dziękujemy za podtrzymanie interaktywnego dramatu / Thank you for supporting Interactive Drama.

Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia. Wpadnie dopiero po ukończeniu rozdziału „Ojciec i syn”.

 

braz Dobry Ojciec / Good Father
Ojciec i Syn – Trzymaj się planu dnia i połóż Shauna do łóżka w dobrym nastroju / Father and Son – Follow the schedule with Shaun and put him to bed in a good mood.

Rozdział „Ojciec i syn”. W kuchni znajduje się plan, według którego musisz postępować, aby zdobyć to trofeum. W mieszkaniu znajdziesz kilka zegarów, które wskażą Ci godzinę (w kuchni obok lodówki, w salonie oraz sypialni Ethana). Oczywiście nie musi to być ściśle ta godzina, ale najlepiej, żeby to było w przeciągu 20-25 minut od danej godziny – przed albo po.

  • 16:30 – Przekąska – Podejdź do koszyka na blacie w kuchni i weź jabłko, a następnie daj je synowi. Możesz też mu dać chipsy, albo cokolwiek innego znajdziesz w kuchni.
  • 18:00 – Zadanie domowe – Podejdź do Shauna i wybierz opcję „Praca domowa”, co spowoduje odrobienie lekcji przez Shauna w kuchni.
  • 19:00 – Kolacja – W lodówce znajdziesz pizze, wyjmij ją i wstaw do mikrofalówki (po prawej stronie kuchni), a następnie daj ją Shaunowi.
  • 20:00 – Łóżko – Podejdź do syna i każ mu iść spać. Kiedy spyta czy naprawdę musi, odpowiedz twierdząco. Następnie udaj się do pralni (po lewej stronie od kuchni), zabierz misia z pralki i zanieś go na piętro, do pokoju Shauna.

Trofeum wpadnie po ukończeniu rozdziału.

 

braz Rycerz na Białym Koniu / White Knight
Melina – Pobij Troya / Sleazy Place – Beat Troy.

Rozdział „Melina”. Po pierwszej rozmowie z Lauren i ataku astmy, wróć do jej mieszkania i daj nauczkę Troy’owi, który właśnie przed momentem wszedł do mieszkania kobiety. Sekwencja QTE nie jest trudna, ale w razie problemów możesz zmienić poziom trudności na niższy. Oczywiście możesz się kilka razy pomylić, ale zbyt wiele błędów spowoduje brak trofeum.

 

braz Detektyw / Private Eye
Melina – Porozmawiaj z Lauren o jej synie / Sleazy Place – Lead Lauren to talk about her son.

Kiedy już zaczniesz rozmowę z kobietą wybieraj kolejno opcje:

  • przekonaj,
  • współczuj,
  • porusz,

lub

  • wypytaj (ewentualnie)
  • podejrzenia (ewentualnie)
  • podstęp (ewentualnie)

Pod żadnym pozorem nie wybieraj opcji „kup”, gdyż ona automatycznie przekreśla szanse na wbicie tego trofeum. Wybierając wszystkie sposoby, jak wskazałam w liście, Lauren zacznie opowiadać o swoim synie. Trofeum wpadnie po ukończeniu rozdziału.

 

braz Śledczy FBI / FBI Investigator
Miejsce Zbrodni – Znajdź na miejscu zbrodni wszystkie wskazówki powiązane z zabójcą z origami / Crime Scene – Find all clues related to the Origami Killer in the scene.

Rozdział „Miejsce zbrodni”. W tym rozdziale po raz pierwszy skorzystasz ze „zdolności” Normana – okularów i rękawiczki, które pomogą Ci zbadać dowody. Po rozmowie z detektywem będziesz miał możliwość przeczesania terenu, więc pierwsze co musisz zrobić to podejść do białego namiotu i zbadać ciało ofiary:

  • twarz chłopca,
  • orchidea,
  • figurka origami w dłoni chłopca,
  • ponownie dłoń chłopca,
  • noga chłopca.

Następnie wyjdź z namiotu i naciśnij R1, w celu zbadania najbliższego terenu. Pojawi się następny ślad zaraz za namiotem. Następnie:

  • plama krwi na torach,
  • ślady stóp,
  • plama krwi na płocie

Teraz czeka Cię krótka wspinaczka, a na samej górze są jeszcze dwa dowody: ślady stóp i ślady opon. W razie problemów – poniżej filmik.

 

braz Dobrzy Kumple / Good Friends
Park – Wymyśl Shaunowi dwie ciekawe zabawy i kup mu cukierki / The Park – Play two games with Shaun successfully and buy him candy.

Rozdział „Park”. W tym rozdziale musisz pobawić się z synem na placu zabaw. Masz kilka opcji do wyboru:

  • huśtawka,
  • karuzela,
  • równoważnia,
  • bumerang (Shaun ma go w plecaku).

Wybierz dwie z nich, ale pamiętaj, że całe QTE musisz wykonać perfekcyjnie, bo w przeciwnym wypadku syn się znudzi i nici z trofeum. W pobliżu stoi facet z cukierkami, kup synowi garstkę słodyczy i przekaż mu je. Trofeum wpadnie po ukończeniu rozdziału.

 

braz Pamięć Absolutna / Got To Remember!
Witaj, Norman! – Przypomnij sobie czas pobytu w parku i co miał na sobie Shaun / Welcome, Norman! – Remember the time it was at the park and what Shaun was wearing.

Rozdział „Witaj, Norman!”. Podczas przesłuchania policja zada Ci kilka pytań na temat zaginięcia syna. Musisz na nie odpowiedzieć poprawnie.

  • Czas pobytu? – odpowiedź: 16:15
  • Co miał na sobie Shaun? – odpowiedź: beżowa kurtka i zielone spodnie.

Trofeum wpadnie po ukończeniu rozdziału.

 

braz Negocjator / Negotiator
Sklep Hassana – Przekonaj Rabusia, żeby sobie poszedł / Hassan’s Shop – Persuade the Robber to leave.

Rozdział „Sklep Hassana”. Podczas robienia zakupów w sklepie będziesz świadkiem przestępstwa. Złodziej wkroczy do sklepu i będzie żądał od sprzedawcy pieniędzy. Wybieraj opcje:

  • SPOKÓJ
  • POMOC
  • ZABÓJCA
  • IMIĘ
  • RZUĆ BROŃ

 

braz VIP / VIP
Paparazzi – Wyjdź z domu tak, aby nie zauważyli cię dziennikarze / Paparazzi – Leave home without being spotted by the journalists.

Rozdział „Paparazzi”. Po prostu wyjdź z mieszkania przez drzwi znajdujące się w kuchni, po wyjściu przejdź przez płot po prawej stronie ekranu. Udaj się na ulicę i wsiądź spokojnie do samochodu, bez zwrócenia uwagi paparazzi.

 

braz Agorafobia / Agoraphobia
Stacja Lexington – Przewróć conajmniej 50 przechodniów / Lexington Station – Knock down at least 50 passers-by.

Rozdział „Stacja Lexington”. W pewnym momencie cały świat wokół Ciebie zamarznie i zobaczysz Jasona. Musisz przewrócić 50 przechodniów w około 45 sekund. Nie jest to trudne po prostu pchaj się w największą liczbę ludzi (największa grupka kręci się wokół pomnika).

 

braz Szczęśliwy Numerek / Lucky Locker
Stacja Lexington – Znajdź właściwą skrytkę za pierwszym razem / Lexington Station – Find the correct locker on first try.

Rozdział „Stacja Lexington”. Numer skrytki, w której znajduje się wskazówka to 18-03. Skrytka ta znajduje się więc w 18 rzędzie i jest oznaczona numerem 03. Aby trafić do rzędu 18 po prostu idź przed siebie i skręć w lewo w ostatnią alejkę. Następnie ponownie skręć w lewo na końcu alejki i jesteś już we właściwym miejscu.

 

braz Strzelając Gafę / Blunder
Nathaniel – Zastrzel Nathaniela / Nathaniel – Shoot Nathaniel.

Rozdział „Nathaniel”. Trofeum związane z wyborem, jakiego musisz dokonać w tym rozdziale. W pewnym momencie Nathaniel zacznie celować do Blake’a z pistoletu. Możesz od razu go zastrzelić, gdy tylko na ekranie pojawi się opcja naciśnięcia .

 

braz Samokontrola / Self Control
Nathaniel – Nie zastrzel Nathaniela / Nathaniel – Do not shoot Nathaniel.

Rozdział „Nathaniel”. Trofeum związane z wyborem, jakiego musisz dokonać w tym rozdziale. W pewnym momencie Nathaniel zacznie celować do Blake’a z broni. Pod żadnym pozorem nie możesz nacisnąć w tym rozdziale . Wybieraj dialogi ukryte pod przyciskiem , one skłonią przeciwnika do poddania się. Gdy całość już się uspokoi Nate zamachnie się i wyciągnie krzyż. Nie przestrasz się i nie naciśnij przypadkiem , które pojawi się na połowie ekranu.

 

braz Supermamka / Baby Master
Samobójczyni – Nie popełnij żadnego błędu opiekując się dzieckiem / Suicide Baby – Make no mistakes taking care of the baby.

Rozdział „Samobójczyni”. Kolejne proste trofeum, które wymaga perfekcyjnego wykonania sekwencji QTE. Musisz przewinąć dziewczynkę, nakarmić ją oraz ułożyć do snu. Nie możesz popełnić ani jednego błędu, więc polecam najniższy poziom trudności i w razie pomyłki od razu wyjdź z gry do głównego menu.

 

braz Kamikaze / Kamikaze
Niedźwiedź – Wybierz najlepszą drogę na Autostradzie / The Bear – Take the best route on the highway.

Zdecydowanie najgorsze trofeum z całej gry, nawet na najłatwiejszym poziomie trudności potrafi sprawić trudność. Musisz przejechać pod prąd na autostradzie nie popełniając ani jednej pomyłki.

Poniżej lista QTE na najniższym poziomie trudności:

  • w lewo,
  • przechyl pada w prawo,
  • w prawo,
  • w lewo,
  • przechyl w lewo,
  • przechyl w prawo,
  • naprzemiennie przechylaj w lewo i prawo,
  • przechyl w lewo,
  • przechyl w prawo,
  • lewo (na barierkę),
  • ,
  • przechyl w prawo,
  • przechyl w lewo,
  • przechyl w prawo,
  • przechyl w lewo,
  • ,
  • w prawo,
  • w prawo,
  • przechyl w lewo,
  • w prawo,
  • przechyl w lewo/przechyl w prawo (bez różnicy) – jeden użytkownik miał problem z wbiciem trofeum, pomogło przechylenie w tym wypadku w prawo, jednak u mnie wpadło normalnie nawet przy przechyleniu w lewo,
  • ,
  • przechyl w prawo,
  • w lewo/w prawo (bez różnicy),
  • ,
  • przechyl w prawo,
  • przechyl w lewo,
  • .

 

braz Mistrz Kierownicy / Good Driver
Niedźwiedź – Ukończ Próbę Niedźwiedzia / The Bear – Complete the Bear Trial successfully.

Trofeum związane z fabułą. Musisz przejść próbę niedźwiedzia, czyli musisz przejechać pod prąd autostradą.

 

braz Zabawa w Kotka i Myszkę / Cat & Mouse
Hala Targowa – Pobij Kordę w chłodni / Covered Market – Beat Korda in the cold storage.

Rozdział „Hala Targowa”. Kolejne proste trofeum, musisz najpierw dogonić przeciwnika, a następnie pobić go w chłodni. QTE nie jest trudne nawet na najwyższym poziomie trudności, ale jeżeli sprawia Ci to problem, to bez obaw możesz zmienić poziom na niższy.

 

braz Twardziel / Tough Guy
Impreza Kramera – Pokonaj Goryli Gordiego / Kramer’s Party – Defeat Gordi’s bodyguards.

Rozdział „Impreza Kramera”. Po dotarciu do Kramera, zawoła on swoją ochronę. Musisz pokazać, że jesteś od nich lepszy i po prostu dać im nauczkę. QTE jest proste, nie powinno być problemu z wbiciem tego trofeum.

 

braz Tchórz! / Coward!
Motyl – Poddaj się albo nie przejdź Próby Motyla / The Butterfly – Give up or fail the Butterfly Trial.

Rozdział „Motyl”. To trofeum wymaga przejścia przez drzwi z napisem „Coward” w pomieszczeniu z transformatorami. Aby tam dotrzeć musisz przebrnąć przez kanał z kawałkami szkła. Pamiętaj, żeby nie czołgać się za szybko, ponieważ możesz wykrwawić się na śmierć. Po dotarciu do pokoju z tranformatorami zeskocz ze stopnia i udaj się przez drzwi po lewej stronie.

 

braz Zelektryzowany / Electrified
Motyl – Przejdź Próbę Motyla / The Butterfly – Complete the Butterfly Trial successfully.

Rozdział „Motyl”. To trofeum wymaga przejścia przez transformatory na drugą stronę pomieszczenia. w pomieszczeniu z transformatorami. Aby tam dotrzeć musisz najpierw przebrnąć przez kanał z kawałkami szkła. Pamiętaj, żeby nie czołgać się za szybko, ponieważ możesz wykrwawić się na śmierć. Po dotarciu do wcześniej wspomnianego pokoju musisz wykonać poprawnie każdą sekwencję QTE. 2-3 błędy spowodują śmierć Ethana, a tego przecież nie chcemy. Jeżeli w wyniku Twoich błędów główny bohater straci życie – niezwłocznie wyłącz grę do menu i wybierz opcję „Kontynuuj”. Jeżeli QTE jest dla Ciebie za trudne – zmień poziom trudności na niższy.

 

braz Dobry Glina / Good Cop
Walka Psychologiczna – Powstrzymaj Blake’a przed pobiciem Dupre / Shrink and Punches – Stop Blake from hitting Dupré.

Rozdział „Walka psychologiczna”. Z tokiem śledztwa trafisz do dr Dupre, który jest osobistym psychologiem Ethana. Trafisz tam, ponieważ Ethan będzie podejrzany o bycie zabójcą origami. W pewnym momencie Blake nie wytrzyma i zacznie szarpać się z doktorem. Musisz wybierać opcje pojawiające się na ekranie i to w sumie wszystko. Po kilku dialogach Blake odpuści i Dupre zacznie wyjawiać szczegóły choroby Ethana.

 

braz Zły Glina / Bad Cop
Walka Psychologiczna – Nie powstrzymuj Blake’a przed pobiciem Dupre / Shrink and Punches – Do not stop Blake from hitting Dupré.

Rozdział „Walka psychologiczna”. Ten sam moment co w trofeum powyżej tylko z tym wyjątkiem, że nie możesz ani razu interweniować, gdy Blake zacznie okładać doktora Dupre. Po prostu nie wykonuj żadnych czynności i trofeum wpadnie po zakończeniu rozdziału.

 

braz Złota Rączka / Gold Finger
Jaszczurka – Utnij sobie palec siekierą, nożem lub obcęgami + Zdezynfekuj i wypal ranę / The Lizard – Cut your finger using axe, knife or pliers + disinfect or cauterize the wound.

Rozdział „Jaszczurka”. Jedna z najmocniejszych scen w grze i kolejna próba dla Ethana w pokazaniu, że jest dobrym ojcem. Musisz odciąć sobie palec za pomocą siekiery/noża lub obcęgów oraz zdezynfekować, albo wypalić ranę.

  • Nóż znajduje się w kuchni, jest wbity po lewej stronie w ścianę.
  • Siekiera znajduje się zaraz obok drzwi wejściowych.
  • Obcęgi są obok TV.

Płyn do dezynfekcji znajduje się w łazience, w szafce nad zlewem, natomiast pręt leży w głównym pokoju zaraz po lewej stronie stołu na ziemi. Musisz go zanieść do kuchni i na kuchence rozgrzać. Następnie usiądź do stołu, nie wybieraj opcji „PRÓBUJ”, tylko tą drugą i obetnij sobie palec jednym z tych przyrządów i oczyść ranę za pomocą płynu lub pręta. Trofeum wpadnie po zakończeniu rozdziału.

 

braz Rzeźnik / Butcher
Jaszczurka – Utnij sobie palec piłą lub nożycami / The Lizard – Cut your finger using saw or scissors.

Rozdział „Jaszczurka”. Tym razem musisz tylko uciąć palec za pomocą piły lub nożyczek. Piła leży na prawo od stolika na ziemi, a nożyczki są w łazience w zlewie.

 

braz Zbieg / Fugitive
Zbieg – Ucieknij Blake’owi w metrze / Fugitive – Manage to escape Blake in the subway station.

Rozdział „Zbieg”. Gdy Madison pomoże Ethanowi wydostać się z pomieszczenia pułapki (otoczonego przez policję) musisz wybrać najszybszą drogę przez ulicę i zejść do metra. Jeżeli zostaniesz przyłapany niezwłocznie wyłącz grę! Po zejściu do podziemi przejdź przez tory na drugi peron i wsiądź do nadjeżdżającego pociągu.

 

braz Ręce do Góry! / Hands Up!
Zbieg lub Na wolności – Daj się aresztować Blake’owi / Fugitive or On the Loose – Get arrested by Blake.

Rozdział „Zbieg”. Gdy Madison zdecyduje się pomóc Ethanowi w ucieczce przed policją, będziesz miał za zadanie wydostać się z pomieszczenia otoczonego przez policję. Po prostu poczekaj chwilę, aż policja zacznie interweniować i złapie Was na gorącym uczynku. Jeżeli ewentualnie wydostałeś się z mieszkania przez okno to możesz zostać złapany, gdy za wolno będziesz się poruszał po ulicy (i skręcisz w złą stronę, albo po prostu będziesz stał w miejscu). To samo tyczy się metra.

 

braz Ludwig van Beethoven / Ludwig Von
Blues Jaydena – Zagraj na pianinie nie fałszując / Jayden Blues – Play the piano without a wrong note.

Rozdział „Blues Jaydena” pojawi się tylko wtedy, gdy Ethan nie zostanie schwytany przez policję! Na najłatwiejszym poziomie trudności QTE jest banalne i opiera się w sumie na 4 przyciskach, więc nie powinno być problemu z tym trofeum. Jeżeli jakiś przycisk naciśniesz nieprawidłowo lub po prostu nie zdążysz nacisnąć właściwego przycisku – podświetli się on na czerwono. W takim wypadku od razu wyłącz rozdział i załaduj go ponownie!

 

braz Detoks / Detox
Blues Jaydena – Oprzyj się chęci na tripokainę / Jayden Blues – Resist Triptocaine.

Rozdział „Blues Jaydena” pojawi się tylko wtedy, gdy Ethan nie zostanie schwytany przez policję! Jayden dostanie ataku narkotykowego i Twoim zadaniem jest pod żadnym pozorem nie brać tripokainy leżącej na stoliku! Udaj się do łazienki, przemyj twarz wodą i udaj się pod prysznic. Tak zakończysz ten rozdział i trofeum będzie Twoje.

 

braz Spryciarz / Wise Guy
Aresztowany – Wyłącz kamerę w pokoju przesłuchań przed uwolnieniem Ethana / Under Arrest – Switch the camera off in the surveillance room before saving Ethan.

Rozdział „Aresztowany” pojawi się tylko wtedy, gdy Ethan zostanie schwytany przez policję za pierwszym razem w rozdziale „Zbieg” lub „Na wolności”. Najpierw Blake będzie przesłuchiwał podejrzanego, a gdy oboje wyjdziecie z pokoju przesłuchań udaj się do swojego biura, a następnie idź do sąsiedniego pokoju, gdzie siedzi Ethan – za weneckim lustrem i wyłącz kamerę, odpraw strażującego policjanta, weź kluczyki, ubranie i uratuj bohatera.

 

braz Jestem Zabójcą… / I’m a Killer…
Rekin – Zabij Dilera / The Shark – Kill the Drug Dealer.

Rozdział „Rekin”. Po udaniu się we wskazane miejsce do domu dilera, wykonaj poprawnie całą sekwencję QTE (żeby nie zostać zastrzelonym) i gdy tylko przeciwnikowi skończą się naboje w shotgunie, wybierz opcję zabicia go .

 

braz Nie Jestem Zabójcą! / I’m not a Killer!
Rekin – Nie zabijaj Dilera / The Shark – Do not kill the Drug Dealer.

Rozdział „Rekin”. Po udaniu się we wskazane miejsce do domu dilera, wykonaj poprawnie całą sekwencję QTE (żeby nie zostać zastrzelonym) i gdy tylko przeciwnikowi skończą się naboje w shotgunie, pod żadnym pozorem nie wybieraj opcji zastrzelenia go – schowaj broń za pas.

 

braz Spryciara / Smart Girl
Doktor – Nie pij tego, co poda ci Doktor / The Doc – Do not drink the Doc’s beverage.

Rozdział „Doktor”. Gdy nieznajomy doktor zaproponuje Ci drinka zgódź się, ale pod żadnym pozorem go nie pij – nie unoś prawego analoga do góry! Gdy ten zapyta czy na pewno nie pijesz, odpowiedz „NIE” – u mnie to była opcja pod .

 

braz Houdini na Obcasach / Queen of Ropes
Doktor – Ucieknij, zanim Doktor wróci / The Doc – Escape before the Doc returns.

Rozdział „Doktor”. Swoją drogą strasznie nie lubię tego rozdziału. Madison zostanie uwięziona przez doktorka i będzie przywiązana do stołu. Wykonując odpowiednio pojawiające się QTE na ekranie, uciekniesz psychicznemu lekarzowi, który będzie chciał na Tobie wykonać operację. Krzyki i ruszanie kontrolerem nic nie dają, jeżeli doktorek jest przy stole. Jak tylko uda się on do drzwi, popatrz w kierunku prawej nogi i rusz kontrolerem, aby oswobodzić nogę. Następnie postępuj zgodnie z pojawiającymi się wskazówkami na ekranie. Sekwencje QTE najlepiej wykonywać bez błędu.

 

braz Żegnaj, Szajba / Goodbye Mad Jack
Szajba – Przeżyj walkę z Szajbą / Mad Jack – Survive the fights against Mad Jack.

Bójka z Szajbą zacznie się w momencie wyjścia z garażu (pamiętaj, aby zebrać wszystkie ślady, potrzebne do trofeum „srebro Sherlock„) lub zajrzeć do wanny. Teraz twoim zadaniem będzie wykonywanie sekwencji QTE aż do momentu ataku Normana (wybierz opcję „Nacisk”, „Zastraszenie”). Gdy Jayden zacznie krwawić z nosa zepsuj kolejne sekwencje QTE, ponieważ jest to wymagane do wbicia tego trofka. Szajba zajmie się Tobą i uwięzi Cię w samochodzie. Wszystko co musisz teraz zrobić to się uwolnić – popatrz w stronę schowka po prawej stronie i otwórz go. Po dwóch próbach wyleci broń, którą wykorzystasz do przestrzelenia kajdanek. Szybko ucieknij z samochodu (sekwencja musi zostać wykonana bez błędu) i następnie wykonuj wszystkie polecenia na ekranie, które doprowadzą do śmierci Szajby. Trofeum wpadnie po ukończeniu rozdziału.

 

braz Szef Kuchni / The Chef
Eureka – Przygotuj na czas dobrą jajecznicę / Eureka – Prepare a good omelette on time.

Rozdział „Eureka”. Gdy Lauren pójdzie pod prysznic, od razu udaj się do kuchni, weź patelnię, jajka i zrób jajecznicę (przemieszaj ją 3-4 razy). Połóż ją na stole i poczekaj na kobietę. Trofeum wpadnie po sekwencji Johna Shepparda.

 

braz Nie Bój Nic! / I’m not Scared!
Bliźniaki – Rób to, co brat, i nie popełnij błędu / Twins – Follow your brother without making any mistakes.

Jedyny rozdział, które nie odgrywa się w teraźniejszości – „Bliźniaki”. Przenosimy się do przeszłości, w której John Sheppard w wyniku nieszczęśliwego wypadku utonie. Grywalną postacią jest jego brat bliźniak, a obaj chłopcy bawią się placu budowy. Zabawa zaczyna się od momentu między prętami i w razie pomyłki od razu wychodź do głównego menu i wybierz opcję „Kontynuuj”. Zabawa kończy się w momencie „skoku śmierci”.

 

braz Cnotka / Pride Saved
Lala – Zdejmij tylko jedną rzecz w trakcie striptizu / Sexy Girl – Take off no more than one item of clothing during the strip-tease.

Rozdział „Lala”. W klubie Paco zaprosi Cię na stronę i zażąda striptizu. Musisz zdjąć tylko jedną rzecz (bez różnicy czy góra czy dół). W pewnym momencie Madison pod  będzie miała opcję lampy. Wypełnij dobrze sekwencję QTE i trofeum będzie Twoje po zakończeniu rozdziału.

 

braz Bez Przebaczenia / Unforgivable
Na Wolności – Nie wybaczaj Madison / On the Loose – Do not forgive Madison.

Rozdział „Na wolności”. Musisz wcześniej pocałować Madison, aby wbić to trofeum! Gdy obudzisz się obok niej, wstań z łózka, ubierz się i podejdź do kurtki wiszącej na fotelu, w której znajdziesz przedmioty zdradzające tajemnice dziewczyny. Po szczerej rozmowie z nią będziesz miał wybór czy jej przebaczyć czy też nie. Aby zdobyć to trofeum musisz jej oczywiście nie wybaczać!

 

braz Kochaś / Lover Boy
Na Wolności – Wybacz Madison / On the Loose – Forgive Madison.

Rozdział „Na wolności”. Musisz wcześniej pocałować Madison, aby wbić to trofeum! Gdy obudzisz się obok niej, wstań z łózka, ubierz się i podejdź do kurtki wiszącej na fotelu, w której znajdziesz przedmioty zdradzające tajemnice dziewczyny. Po szczerej rozmowie z nią będziesz miał wybór czy jej przebaczyć czy też nie. Aby zdobyć to trofeum musisz jej oczywiście wybaczyć. Opcja „PRZEPROSINY”.

 

braz Wielka Ucieczka / Escape Master
Na Wolności – Ucieknij przed policją w motelu / On the Loose – Escape the police at the motel.

Rozdział „Na wolności”. Madison dzwoni pod pokój 207. Scena prawie jak z Bonda. Uciekaj po dachu. Sekwencja jest dosyć szybka, a Ty nie możesz popełnić żadnego błędu. Na samym końcu złapie Cię Blake. Pojawi się wybór skoku z dachu lub poddania się. Oczywiście wybierz tą pierwszą opcję, a następnie ukradnij taksówkę. Trofeum wpadnie po ukończeniu całego rozdziału.

 

braz Instruktor Pływania / Swimming Instructor
W Potrzasku – Wyciągnij Lauren z wody / Trapped – Save Lauren underwater.

Rozdział „W potrzasku”. Pierwsze co musisz zrobić to ruszać padem góra dół, przekręcić stacyjkę, odpalić zapalniczkę, aby przepalić sznury. Jeżeli nie uda Ci się tego zrobić po prostu rozwal szybę (od deski rozdzielczej). Następnie koniecznie popatrz na Lauren wykonuj wszystkie QTE, aby ją uwolnić (u mnie dół prawym analogiem). Gdy już ją oswobodzisz wybij szybę po jej stronie. Trofeum wpadnie po ukończeniu rozdziału.

 

braz Niepokonany Scott / Invincible Scott
Twarzą w Twarz – Nie daj się postrzelić w willi Kramera / Face to Face – Do not get shot in Kramer’s villa.

Na najłatwiejszym poziomie trudności musisz naciskać tylko  i , na wyższych  . Sekwencja musi zostać wykonana bezbłędnie, ale w razie błędu możesz jak zawsze szybko wyjść do menu i kontynuować rozdział.

 

braz Miękkie Serce / Kind Hearted
Twarzą w Twarz – Podaj Kramerowi jego lekarstwo / Face to Face – Give Kramer his medicine.

Rozdział „Twarzą w twarz”. Kramer w pewnym momencie dostanie zawału i będzie prosił o podanie leków. Znajdują się one w szufladzie biurka. Po prostu je mu daj i trofeum wpadnie po ukończeniu rozdziału.

 

braz Poświęcenie / Sacrifice
Szczur – Wypij truciznę / The Rat – Drink the poison.

Rozdział „Szczur”. Ostatnia próba, którą musi przejść Ethan. Po prostu wypij truciznę, stojącą na stole.

 

braz Sprytny Tata / Clever Dad
Szczur – Domyśl się, gdzie jest przetrzymywany Shaun / The Rat – Work out where Shaun is held.

Rozdział „Szczur”. Ostatnią próbą, którą musi przejść Ethan, aby otrzymać pełny adres przetrzymywania Shauna, jest wypicie trucizny. Aby wbić to trofeum po prostu jej nie wypijaj i wyjdź przez drzwi. Adres, pod który musisz się udać to 852 Theodore Roosevelt Road.

 

braz Zimna jak Lód / Cold as Ice
U Zabójcy – Przeżyj wybuch chowając się w lodówce / Killer’s Place – Survive the explosion by hiding in the fridge.

Rozdział „U zabójcy”. Madison, będąc w domu zabójcy origami, zostanie zaskoczona przez pożar. Pierwsze co musisz zrobić to zbadać ścianę przy drzwiach, następnie zabrać pudełko stojące obok komputera. Użyj go, aby wybić dziurę w ścianie (obok drzwi) i wydostać się z pomieszczenia. Następnie otwórz drzwi w łazience, dojdź do fotela i go popchnij. Po przejściu przez płonące pomieszczenia i przewróceniu półek znajdziesz się w kuchni. Po prostu podejdź do lodówki, wywal z niej wszystko i skryj się w niej.

 

braz Prosty Umysł / Simple Mind
Stary Magazyn – Uratuj zabójcę z origami, zanim spadnie, Jaydenem lub Madison / The Old Warehouse – Save the Origami Killer before he falls, with Jayden or Madison.

Rozdział „Stary magazyn”. Po walce na taśmie z zabójcą origami – sekwencja QTE musi zostać oczywiście wykonana bezbłędnie – będzie on zwisał i tylko nasza postać Madison/Jayden może mu pomóc uniknąć śmierci. Wybierz koniecznie opcję pomocy mu, co w konsekwencji i tak spowoduje śmierć zbrodniarza.

 

braz Tak Blisko… / So Close…
Stary Magazyn – Dotrwaj do końca wszystkimi postaciami… a potem zgiń / The Old Warehouse – Reach the end with all characters… and fail.

Wszystkie postaci muszą dotrwać do ostatniego rozdziału „Stary magazyn”, a następnie po prostu wszystko musi pójść nie tak. Żeby tu dotrzeć Ethan nie może zostać zatrzymany przez policję oraz odgadnąć adres pobytu Shauna, Madison musi przeżyć rozdział z doktorkiem, potem odgadnąć hasło w komputerze zabójcy (MAX, rozdział „U zabójcy”) i uciec z płonącego mieszkania. Jayden musi odgadnąć miejsce przetrzymywania chłopca (lub dostać po prostu telefon od Madison). Następnie w ostatnim rozdziale Madison musi zostać zaaresztowana przez policję, Jayden zginie w walce z zabójcą (sekwencja na taśmach), a w konsekwencji tych czynów Ethan zostanie postrzelony przez służby.

 

braz Bohater HEAVY RAIN™ / HEAVY RAIN™ Hero
Ukończ HEAVY RAIN™ / Finish HEAVY RAIN™.

Trofeum wpadnie w momencie pierwszego ukończenia gry, niezależnie od osiągniętego zakończenia. Nic prostszego.

 

srebro Czterech Bohaterów / Four Heroes
Zakończ opowieść z pozostałymi przy życiu wszystkimi czterema postaciami / Complete the story with four characters alive.

Trofeum trzeba robić od rozdziału „U zabójcy”, ewentualnie „Doktor”, jeżeli Madison nie udało się uciec od doktorka. Ethan musi uniknąć więzienia i znaleźć adres pobytu Shauna ze wskazówek (852 Theodore Roosevelt Road), Madison musi przeżyć rozdział z doktorkiem („Doktor”), następnie znaleźć adres w laptopie zabójcy (hasło Max) i uciec z płonącego mieszkania („U zabójcy”). Następnie zadzwonić do Ethana, Jaydena (zadzwoń tam, gdzie pomoże to dotrzeć wszystkim postaciom we wskazane miejsce, czyli najlepiej do Jaydena). W rozdziale „Stary magazyn” Ethan musi uratować syna, Madison ostrzec Ethana, a Jayden najpierw pokonać zabójcę (sekwencja na taśmach), później wybrać opcję ratowania go – pamiętaj, aby wykonywać te sekwencje QTE bezbłędnie. Zabójca origami i tak niezależnie od naszych czynów zginie, ale musisz wykonać wszystko tak jak wyżej opisałam.

 

srebro Wypróbowany Mistrz / Trial Master
Ukończ wszystkie próby Ethana / Succeeded in all Ethan’s trials.

Ethan musi przejść wszystkie pięć prób, czyli:

  • przejechać pod prąd autostradę, bez rozbicia się (pomijając końcowe rozbicie),
  • przejść między transformatorami,
  • uciąć palec,
  • zabić dilera,
  • wypić truciznę.

W razie błędu niezwłocznie wyłącz grę i po prostu powtórz rozdział przez opcję „Kontynuuj”.

 

srebro Sherlock / Nerd
Znajdź za pomoca IWO wszystkie wskazówki (Miejsce zbrodni + Szajba + Akwarium) i odszukaj zabójcę / Find all clues using ARI (Crime scene + Mad Jack + Fish tank) and find the Origami Killer.

IWO to okulary i rękawiczka Jaydena, które pomagają mu w śledztwie. Użyjesz ich przez naciśnięcie .

  • Rozdział „Miejsce zbrodni”
    • Namiot:
      • – twarz chłopca,
      • – orchidea,
      • – figurka origami w dłoni,
      • – ponownie dłoń chłopca,
      • – noga.
    • Następnie wyjdź z namiotu i naciśnij R1, w celu zbadania najbliższego terenu. Pojawi się następny ślad zaraz za namiotem. Następnie:
    • plama krwi na torach,
    • ślady stóp,
    • plama krwi na płocie, a teraz czeka Cię krótka wspinaczka, a na samej górze są jeszcze dwa dowody: ślady stóp i ślady opon.
  • Rozdział „Szajba”
    • 3 ślady krwi (od wejścia, do wanny – nie zaglądaj do niej zanim nie przejrzysz wszystkich wskazówek),
    • ślad orchidei,
    • farba,
    • ślady opon,
    • odciski palców,
    • odciski butów.
  • Rozdział „Akwarium” – pomieszczenie, gdzie rozwalamy akwarium (wróć do niego po sekwencji walki z napastnikiem i po rozdarciu mu kieszeni)
    • rachunek za paliwo,
    • ślad orchidei,
    • papiery obok biurka,
    • broń obok wejścia,
    • łuska broni.
  • Rozwiązywanie zagadki
    • Wejdź we wskazówki.
    • Przeanalizuj paragony ze stacji paliwowej (razem z analizą geograficzną)
    • Przeanalizuj broń zabójcy.
    • Wybierz znak zapytania.
    • Wybierz opcję kontynuowania przeszukiwania wskazówek.
    • Wybierz opcję analizy geograficznej na znaku zapytania.

Oczywiście poniżej filmik z dokładną lokalizacją wszystkich wskazówek.

 

srebro Wybawca Dzieciaka / Saved the Kid
Uratuj Shauna / Save Shaun.

W związku z kilkukrotnym powtarzaniem ostatniego rozdziału trofeum na pewno wpadnie. Shauna możesz uratować dowolnym bohaterem i po wykonaniu odpowiedniej resuscytacji chłopak odzyska przytomność.

 

zloto Zbrodnia Doskonała / Perfect Crime
Oczyść sklep Manfreda z dowodów + Pozwól Lauren, Hassanowi i Kramerowi umrzeć + Zabij Madison i Jayden + Wolny Morderca z Origami / Clean Manfred’s shop of evidence + Let Lauren, Hassan and Kramer die + Kill Madison and Jayden + Origami Killer free.

Polecam od razu przy pierwszym podejściu skupić się na tym trofeum (oczywiści jeżeli chcesz sobie popsuć zabawę i stracić pierwsze wrażenie z gry, ale jakby nie patrzeć jest to poradnik do trofeów).

Aby zdobyć ten pucharek trzeba od rozdziału „Sklep Hassana” wykonywać ściśle określone czynności. Następnie musisz przejść całą grę od tego momentu, nie możesz skakać po rozdziałach, ponieważ trofeum nie wpadnie. Lista poniżej

  • Rozdział „Sklep Hassana – Gdy do sklepu wtargnie złodziej nic nie robimy, po prostu się nie ruszamy i pozwalamy, by Hassan został zastrzelony.
  • Rozdział „Zbieg” – Tu po prostu trzeba zostać złapanym przez policję. Nic trudnego. Po prostu po ucieczce przez okno poczekaj na policjantów (albo możesz poczekać w pomieszczeniu, ale Madison musi odsłonić okno. Ethan następnie musi uciec z komisariatu.
  • Rozdział „Sklep Manfreda” – Trzeba oczyścić sklep ze wszystkich dowodów.

Lista:

– biały telefon.

– czarny telefon za ladą,

– kieliszki,

– butelka,

– lupa,

– pudełko z baletnicą,

– drzwi wejściowe,

– odciski palców ze szklanej gabloty

– drzwi od toalety (tylko w przypadku wcześniejszego dotknięcia),

– spłuczka (tylko w przypadku wcześniejszego dotknięcia),

– szyby (tylko w przypadku wcześniejszego dotknięcia),

Poniżej umieszczam swój filmik, który dokładnie wszystko pokazuje co i jak.

  • Rozdział „Na wolności” całujemy Madison i jej przebaczamy. Wymogiem jest tu też ucieczka przed policją!
  • Rozdział „Uwięziona” – Nie ratuj Lauren podczas ucieczki z samochodu.
  • Rozdział „Twarzą w twarz” – Nie podajemy Kramerowi leków, tylko po prostu wychodzimy z pomieszczenia.
  • Rozdział „U zabójcy” – Madison musi umrzeć, więc po prostu odstaw pada na kilka minut po wybuchnięciu pożaru.
  • Rozdział „Stary magazyn” Jayden musi umrzeć (sekwencja na taśmie z zabójcą origami), a Ethan uratować swojego syna!

 

zloto Wszystkie Zakończenia / All Endings
Zobacz wszystkie zakończenia / See all endings.

Gra posiada 18 zakończeń. Na szczęście nie trzeba tyle razy przechodzić gry, aczkolwiek i tak będziesz musiał kilka razy chociaż część rozdziałów powtórzyć. Poniżej opiszę wszystko tak, aby jak najszybciej zdobyć to trofeum. W internecie można znaleźć wiele dróg wbicia tego trofeum, ale najlepiej w pierwszym podejściu zdobyć trofeum „Zbrodnia doskonała”, ponieważ jest to trofeum, które wymaga najdłuższego powtarzania gry w wyniku jego pominięcia. Zaczynając grę od konkretnego rozdziału koniecznie musisz grać do końca całej historii!

  1. PRZEJŚCIE – Zakończenia: Nowy start / Śmierć bohaterki / Wczytany / Bezkarność – trofeum „Zbrodnia doskonała” – od rozdziału „Sklep Hassana”
    • Tu trzeba zacząć działać od rozdziału „Sklep Hassana”. Gdy do sklepu wtargnie złodziej nic nie robimy, po prostu się nie ruszamy i pozwalamy, by Hassan został zastrzelony.
    • Rozdział „Zbieg” – tu po prostu trzeba zostać złapanym przez policję. Nic trudnego.
    • W rozdziale „Sklep Manfreda” trzeba oczyścić sklep ze wszystkich dowodów. Dokładny opis wszystkiego w opisie trofeum „Zbrodnia doskonała„.
    • Następnie w rozdziale „Na wolności” całujemy Madison i jej przebaczamy. Wymogiem jest tu też ucieczka przed policją!
    • W rozdziale „Twarzą w twarz” nie podajemy Kramerowi leków, tylko po prostu wychodzimy z pomieszczenia.
    • Kolejno w rozdziale „U zabójcy” Madison musi umrzeć, więc po prostu odstaw pada na kilka minut po wybuchnięciu pożaru.
    • I wreszcie w rozdziale „Stary magazyn” Jayden musi umrzeć (sekwencja na taśmie z zabójcą origami), a Ethan uratować swojego syna!
  2. PRZEJŚCIE – Ukończ grę pozostawiając wszystkich bohaterów przy życiu – Zakończenia: Nowe życie / Grób origami / Sprawa zamknięta – od rozdziału „U zabójcy”, ewentualnie „Doktor”, jeżeli Madison nie udało się uciec od doktorka. – trofeum „Czterech bohaterów
    • Ethan musi uniknąć więzienia i znaleźć adres pobytu Shauna ze wskazówek (852 Theodore Roosevelt Road),
    • Madison musi przeżyć rozdział z doktorkiem („Doktor”), następnie znaleźć adres w laptopie zabójcy (hasło Max) i uciec z płonącego mieszkania („U zabójcy”. Następnie zadzwonić do Ethana, Jaydena (zadzwoń tam, gdzie pomoże to dotrzeć wszystkim postaciom we wskazane miejsce, czyli najlepiej do Jaydena).
    • W rozdziale „Stary magazyn” Ethan musi uratować syna, Madison ostrzec Ethana, a Jayden najpierw pokonać zabójcę (sekwencja na taśmach), później wybrać opcję ratowania go – pamiętaj, aby wykonywać te sekwencje QTE bezbłędnie. Zabójca origami i tak niezależnie od naszych czynów zginie, ale musisz wykonać wszystko tak jak wyżej opisałam.
  3. PRZEJŚCIE – Zakończenia: Grób Ethana / Bohaterka – rozdział „Stary magazyn” – trofeum „Tak blisko…
    • Tutaj wystarczy, że powtórzymy ostatni rozdział „Stary magazyn”. Madison musi zostać zaaresztowana przez policję, Jayden zginie w walce z zabójcą (sekwencja na taśmach), a w konsekwencji tych czynów Ethan zostanie postrzelony przez służby.
  4. PRZEJŚCIE – Zakończenia: Origami Blues / Po drugiej stronie lustra – od rozdział „Szczur”
    • Trzeba wrócić do rozdziału „Szczur” i odmówić wykonania ostatniej próby – wypicia trucizny – po prostu wyjdź przez drzwi, a następnie źle odgadnij adres przetrzymywania syna (każdy, byleby nie 852 Theodore Roosevelt Road).
    • Następny krok jest w rozdziale „Rozwiązywanie zagadki” Jayden musi wyjść z IWO i nie rozwiązać śledztwa związanego z zabójcą origami.
    • W rozdziale „U zabójcy” Madison musi zginąć. Najszybszym sposobem jest po prostu wyskoczenie z okna, co spowoduje oczywiście śmierć naszej bohaterki. Możemy też po prostu odstawić pada na kilka minut i Madison spłonie razem z całym mieszkaniem.
    • Gramy do końca!
  5. PRZEJŚCIE – Zakończenia: Jak łzy w deszczu – to zakończenie najlepiej robić od razu po 4. przejściu! – od rozdziału „U zabójcy”
    • Tym razem Madison musi przeżyć, ale nie może zaglądać do laptopa zabójcy, po prostu uciekamy z mieszkania.
    • Gramy do końca!
  6. PRZEJŚCIE – Zakończenia: Bezsilność / Punkt wyjścia / Matczyna zemsta – od rozdziału „Na wolności”
    • W rozdziale „Na wolności” Ethan musi pocałować się z Madison i jej oczywiście wybaczyć. Musi zostać aresztowany (musi być to drugie aresztowanie, więc jeżeli nie byłeś aresztowany w np. rozdziale „Zbieg”, musisz wrócić do tego rozdziału)!
    • W rozdziale „Uwięzieni” musisz uratować siebie i Lauren.
    • Następnie w rozdziale „Rozwiązywanie zagadki” ponownie musimy wyjść z IWO i zawalić śledztwo.
    • W rozdziale „U zabójcy” również ponownie nie odgadujemy hasła z komputera i uciekamy.
    • Gramy do końca!
  7. PRZEJŚCIE – Zakończenia: Niewinny / Bohaterka / Rezygnacja – od rozdziału „U zabójcy”
    • W rozdziale „U zabójcy” odgadujemy hasło (MAX), a następnie uciekamy z mieszkania. Następnie gdy Madison będzie miała wybór zadzwonić do chłopaków (Jaydena/Ethana) nie wybieraj żadnego z nich po prostu udaj się prosto do starego magazynu.
    • Następnie w rozdziale „Stary magazyn” Madison ratuje Shanua, a gdy tylko nadarzy się możliwość ratowania zabójcy – pomóż mu.

 

Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości PlayStation Polska.