Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds DLC – Poradnik do trofeów

28 października 2018
3

 

Zgodnie z trendami obowiązującymi obecnie na rynku gier, żaden duży tytuł nie może się obejść bez DLC. Tyczy się to szczególnie gier bez trybu multiplayer, które w przeciwnym wypadku zostałyby przez dużą część graczy odsprzedane zaraz po ukończeniu. Tymczasem obietnica dodatkowej zawartości, nawet w grze tak przepastnej jak Horizon Zero Dawn, ma na celu przekonanie ich, żeby nie żegnali się z kupioną płytą, a nawet żeby przekonali koleżanki i kolegów, że warto zaopatrzyć się we własną kopię. W wyniku tego, po niecałym roku od premiery HZD, ponownie możemy wcielić się w rolę walczącej z maszynami Aloy, która tym razem zawędrowała w zimne, północne tereny plemienia Banuk.

Bardzo trudno jest mi napisać coś o dodatku The Frozen Wilds bez powtarzania tego, o czym pisałem w opinii podstawowej wersji gry. Nie mamy tutaj w żadnym wypadku do czynienia z rewolucją, a raczej odświeżeniem sprawdzonej formuły. Nie jest to dla mnie żadne zaskoczenie, biorąc pod uwagę jak gorąco Horizon został przyjęty zarówno przez graczy jak i przez krytyków. Zwycięskiego składu się nie nie zmienia, lecz dodanie kilku dodatkowych ataków oraz odświeżenie trykotów na pewno nie zaszkodzi.

W ramach odświeżenia The Frozen Wilds oferuje graczom około 15 godzin rozgrywki, w trakcie których Aloy znowu postanowi wsadzić nos w nie swoje sprawy. Tym razem na jej celowniku znajdzie się starszyzna plemienia Banuków. Aloy zostanie poproszona o pomoc w sprawie Pani, która przemawia do jednej z szamanek z wewnątrz tajemniczej góry, oraz Demona, który zdaje się być zagrożeniem dla pomocnej Pani. Na pewno nie zaskoczy was co, czy kto, tak naprawdę kryje się za tymi nazwami. Wiadomo przecież, że w świecie Horizon nie mamy do czynienia z duchami i mocami nadprzyrodzonymi lecz z maszynami i komputerami. Cały czas nie jestem w stanie do końca zrozumieć dlaczego plemiona takie jak Banukowie trzymają się swoich szamańskich ścieżek wiedząc tak dużo na temat ‘pradawnej’ technologii… szczególnie po interwencji Aloy. Jest to dla mnie jeden z fundamentalnych problemów tego świata.

The Frozen Wilds oferuje też kilka nowości pod względem mechaniki. Aloy przyjdzie zmierzyć się z trzema zupełnie nowymi gatunkami maszyn. Dodatkowo, znani już wcześniej przeciwnicy pojawiają się czasami w wersjach przypominających skażenie z głównej gry, czyniąc je jeszcze silniejszymi. Nie znaczy to jednak, że zmiany te wpłynęły w znaczący sposób na poziom trudności gry. Jeśli Aloy jest rozwinięta do odpowiedniego poziomu i nie zaniedbamy jej ekwipunku, walki nie będą stanowić znaczącego wyzwania. Na pomoc przyjdą też trzy nowe bronie – Burzomiot, Ogniomiot i Lodomiot. Chyba nie muszę tłumaczyć jakimi rodzajami pocisków posługuje się każda z nich. Sprawdzają się one świetnie w walce z maszynami podatnymi na ogień i lód, chociaż wytworzenie amunicji do nich potrafi nadwyrężyć budżet naszej dzielnej wojowniczki. A ten został dodatkowo wzbogacony o Niebieskierkę – znajdźko-walutę, za którą kupcy Banuków chętnie sprzedadzą specjalne wersje broni lub zbroi. Nie zabraknie też typowych znajdziek, które nie mają wpływu na mechanikę, lecz mają za zadanie wzbogacić świat gry… i przedłużyć czas spędzony z tytułem o godzinkę lub dwie.

Historia odkrywania przez Aloy tajemnic maszyn i pradawnego świata, która została opowiedziana w podstawce Horizon bardzo przypadła mi do gustu. Zupełnie nie po drodze było mi jednak z misjami pobocznymi, które strasznie gryzły się z powagą i skalą głównego zadania. The Frozen Wilds wpada w moim odczuciu w kategorię bardzo długiej misji pobocznej, przez co nie zostałem wciągnięty w fabułę tak, jak to miało miejsce w marcu. Pozorna tajemnica, na której opiera się główny wątek dodatku, nie dorównuje rewelacjom z pierwszej przygody Aloy, a uważni gracze dużo szybciej ogarną co w trawie piszczy niż główna bohaterka. Walki z maszynami utrzymane są na wysokim poziomie, a wprowadzenie nowych gatunków i broni, odświeżyło ten element rozgrywki. Miło było chwycić łuk i miotacz lodu i ruszyć na polowanie po kilkumiesięcznej przerwie. Niejako z obowiązku wspomnę tylko, że graficznie cały czas mamy do czynienia z perełką na PlayStation. Miałem jedynie problem z padającym śniegiem, który potrafił być tak gęsty, że naprawdę utrudniał rozeznanie w terenie, szczególnie w nocy. Nie wiem czy była to kwestia ustawień mojego telewizora, czy takie było zamierzenie twórców gry, lecz czasami zbyt obfite opady przeszkadzały w grze.

The Frozen Wilds jest dodatkiem dobrym, lecz nie prezentuje niebywale wysokiego poziomu, który sprowokowałby graczy do tratowania się na czarnopiątkowych wyprzedażach w sklepie PSN. Fani podstawki na pewno nie omieszkają się w niego zaopatrzyć szybko Z kolei nowi przyjaciele Aloy najprawdopodobniej poczekają na kompletne wydanie Horizon Zero Dawn i jest to jak najbardziej poprawne posunięcie.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia 100%: 2/10
  • Liczba trofeów: platynax0zlotox0 x4 x5
  • Liczba trofeów offline: 21
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia 100%: 10-15 godzin

 

Krok po kroku:

Trofea do The Frozen Wilds zostały rozbite na dwie listy. Jedna z nich dotyczy misji fabularnych i pobocznych, a druga wyczynów związanych z walką i eksploracją otwartego świata. W naszym poradniku zdecydowaliśmy się połączyć obie te listy i opis ‚krok po kroku’ również nie zwraca uwagi na ten, dość sztuczny, podział.

Mimo iż twórcy zalecają, aby nie rozpoczynać zabawy z dodatkiem postacią z poziomem poniżej 30, pisząc ten poradnik zakładam, że czytelnicy splatynowali podstawkę Horizon i ich Aloy osiągnęła maskymalny, 50. poziom. Nie powinno mieć to dużego znaczenia przy większości trofeów, lecz na pewno wpłynie na puchar  Osiągnięto poziom 60, a może też wpłynąć na niektóre trofea związane z walką. Ponieważ puchary w The Frozen Wilds nie są uzależnione od stopnia trudności, nie wahaj się skorzystać z nowego poziomu Narrator, który w zdecydowany sposób ułatwi walkę, w tym próby łowieckie.

Podobnie jak w przypadku innych gier z otwartym światem, nie polecam skupiać się na jednej ścieżce (znajdźki, misje, walka, etc.) i podążać nią aż do zdobycia wszystkich trofeów z nią związanych. Bardzo często są one ze sobą połączone i, na przykład, wykonując jakąś misję, przy okazji pokonasz kilka maszyn niezbędnych do innych pucharów. Poza tym, gra może być bardzo nudna, jeśli jedyne co robisz, to wspinanie się na góry w poszukiwaniu znajdziek. Oczywiście, jeśli wolisz w ten sposób podejść do tego dodatku, droga wolna. Zdobycie wszystkich trofeów może jednak zająć Ci w ten sposób trochę więcej czasu.

Jeśli masz za sobą całość, lub przynajmniej sporą część, podstawki HZD to The Frozen Wilds nie powinno Cię niczym zaskoczyć. Dodatek oferuje kilka nowych umiejętności, broni czy maszyn, lecz podstawowa mechanika gry oczywiście nie uległa zmianie. Mamy dla Ciebie jednak kilka podpowiedzi, które mogą ułatwić Ci rozgrywkę, jeśli nie grasz na najniższym poziomie trudności.

  • Jak najszybciej zdobądź Ogniomiot i Lodomiot. Ten pierwszy zdobędziesz rozbijając obóz bandytów w centralno-wschodniej części mapy. Ten drugi będzie nagrodą za jedną z misji.
  • Ulepsz te bronie u Vargi (patrz opis trofeum  W pełni ulepszone bronie).
  • Zrób to przed misją ‚Zapora’, która poprowadzi Cię wgłąb Ryczącej Góry.
  • Miej przy sobie zawsze bardzo dużo Chłodziwa i Płomienia, dzięki którym wykonasz amunicję do wspomnianych wcześniej broni.
  • Jak najszybciej zaopatrz się w mapy pokazujące lokacje niebieskierki, barwników i figurek. Oszczędzi Ci to ponownego odwiedzania trudno dostępnych lokacji.
  • Zbierając niebieskierkę, w miarę możliwości kupuj i modyfikuj banuckie łuki i ubiory, zgodnie z Twoją strategią gry.

Szczegóły dotyczące walki z nowymi gatunkami maszyn opisaliśmy przy okazji trofeów (braz 15 zabitych ogniarzybraz 10 zabitych lodowych pazurówbraz 6 zabitych ognistych pazurów).

Trofea  Wszystkie misje wykonane i  Wszystkie aktywności wymagają uporania się ze wszystkimi wyzwaniami The Frozen Wilds, lecz powoduje to, że większość trofeów zdobędziesz naturalnie przechodząc misje i wykonując zadania poboczne. Dlatego nie listujemy pucharów, które będziesz odblokowywać w kolejnych krokach rozgrywki. Jeśli na koniec gry będzie Ci czegoś brakować, szukaj odpowiedzi w opisach poszczególnych trofeów Żaden z pucharów nie jest pomijalny, zawsze możesz wrócić do wcześniejszych lokacji, które mogą być potrzebne do zdobycia trofeum. Dodatkowo, dobicie do 60. poziomu postaci najprawdopodobniej zaprowadzi Cię na ścieżkę eksploracji i co najmniej lekkiego grindowania, więc odblokowanie pobocznych trofeów możesz sobie zostawić na ten czas.

 

Poradnik:

braz Ścieżka Szamanów / Took the Shaman’s Path
Przebyto Ścieżkę Szamanów i odnaleziono kryjówkę Ourei. / Survived the Shaman’s Path and found Ourea’s retreat.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu misji ‚Ścieżka Szamanów’.

 

braz Wyzwanie weraku / Won the Werak Challenge
Rzucono wyzwanie Aratakowi w Zmrozinach – z powodzeniem. / Challenged Aratak at the Frostfigures and won.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu misji ‚Dla weraku.

 

braz Druga ekspedycja ukończona / Completed the Second Expedition
Przeprowadzono udany atak na Ryczącą Górę. / Successfully assaulted Thunder’s Drum.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu misji ‚Zapora’.

 

srebro Góra pokonana / Conquered the Mountain
Przepędzono zagrożenie czyhające w trzewiach góry. / Drove out the threat within the mountain.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu misji ‚Kuźnia Zimy’.

 

braz Osuszono powódź / Drained the Flood
Całkowicie osuszono zbiornik w Siwym Łowisku. / Completely drained the floodwater from inside the Greycatch.

Trofeum to zdobędziesz po ukończeniu misji pobocznej ‚Zalanie’.

Dziękujemy Drave‚owi za poniższy komentarz:

(…) Teoretycznie można ukończyć misję bez zdobycia pucharka. Nie przeszkadza to w zdobyciu trofeum za wszystkie misje, więc myślałem, że to jakiś glitch. W takiej sytuacji należy wrócić do lokacji Siwe Łowiska i rozwiązać układanką z zaworami na najniższym poziomie lokacji. Wtedy pucharek wpadnie. Warto o tym wspomnieć , żeby ktoś czasem niepotrzebnie od nowa nie grał.

 

braz Wyzwanie Ikrie / Won Ikrie’s Challenge
Ponownie spotkano Ikrie na terenach łowieckich Pieśniegów i zajęto pierwsze miejsce w jej wyzwaniu. / Met Ikrie again at the Snowchants Hunting Ground and took first place in her challenge.

Trofeum to zdobędziesz po ukończeniu zadania ‚Wyzwanie Ikrie’, które jest specjalnym rodzajem próby łowieckiej. Dostęp do niego otrzymasz po ukończeniu misji pobocznej ‚Ocalona’. Ikrie pojawi się wtedy na terenach łowieckich w północnej części mapy. W trakcie próby, Aloy będzie mogła skorzystać z bardzo ograniczonej liczby strzał, podczas gdy Ikrie będzie zamrażać wabione przez naszą bohaterkę maszyny. Zwróć uwagę, żeby atakować tylko zamrożone maszyny, gdyż zwiększa to liczbę zadawanych punktów obrażeń. Celuj też zawsze w najbardziej czułe elementy maszyn, które odkryjesz za pomocą fokusa. Filmik poniżej pokazuje jak skutecznie ukończyć to wyzwanie i odblokować związane z nim trofeum.

 

srebro W pełni ulepszone bronie / Fully Improved Weapons
Uzyskano od Vargi ulepszone wersje wszystkich trzech broni. / Acquired the improved versions of three weapons from Varga.

W trakcie rozgrywania misji fabularnych Aloy wejdzie w posiadanie Burzomiotu i Lodomiotu. Z kolei Ogniomiot zdobędzie po walce z szefem obozu bandytów. Wszystkie te bronie będzie można ulepszyć, wykonując zadania zlecone przez Vargę, którą spotkasz w Szczelinie. Sprowadzają się one do pokonanie konkretnych maszyn i zdobycia kilku elementów, dzięki którym oseramska druciarka ulepszy arsenał Aloy. Ukończenie wszystkich trzech zadań odblokuje dodatkowo trofeum.

 

srebro Wszystkie misje wykonane / All Quests completed
Wykonano wszystkie misje poboczne i zadania w The Frozen Wilds. / Completed all side quests and errands in the Frozen Wilds.

Do odblokowania tego trofeum musisz ukończyć następujące misje poboczne i zadania:

  • Ocalona
  • Sprawiedliwość pogranicza
  • Kuźnia zimy
  • Zapora
  • Trójka Łowców
  • Dla weraku
  • Zalanie
  • Ścieżka Szamanów
  • Wyzwanie Ikrie
  • Prosto z Kuźni
  • Misja: Ogniomiot
  • Misja: Burzomiot
  • Misja: Lodomiot
  • Drążący pod Śniegiem
  • Wspólny sekret

 

srebro Wszystkie aktywności / All Activities completed
Wykonano misje dotyczące żyrafa, obozu bandytów i terenów łowieckich w Kraju. / Completed the Tallneck, Bandit Camp and Hunting Ground in the Cut.

The Frozen Wilds oferuje zdominowanie jednego żyrafa, pokonanie jednego obozu bandytów oraz jeden teren łowiecki, na którym Aloy stawia czoła trzem wyzwaniom. Różnią się nieznacznie od podobnych znanych z podstawowej części gry. W przypadku żyrafa musisz najpierw znaleźć części, które go ożywią i dopiero wtedy możesz się na niego wspiąć. Z kolei w obozie bandytów czeka na Ciebie mini-boss wyposażony w miotacz ognia (Ogniomiot). Aby odblokować trofeum musisz również zająć pierwsze miejsce we wszystkich wyzwaniach łowieckich. Filmik jak to zrobić znajdziesz poniżej.

 

braz Pierwsza modyfikacja włóczni / First Spear Modification
Zamontowano modyfikację na włóczni. / Applied a modification to your spear.

Opcja modyfikowania włóczni uaktywni się po wykonaniu dla Kamuta zadania ‚Wspólny sekret’. Podobnie jak w przypadku innych broni, można to zrobić w menu ‚Wytwarzanie -> Modyfikacja broni’. Wystarczy, że zainstalujesz dowolną modyfikację we włóczni Sylensa, a trofeum będzie Twoje.

 

braz 5 ciosów przy zsiadaniu / 5 Dismount Strikes
Zabito 5 wrogów z użyciem umiejętności Cios przy zsiadaniu. / Killed 5 enemies using the Dismount Strike skill.

Umiejętność ‚Cios przy zsiadaniu’ będzie najprawdopodobniej jedną z ostatnich, które odblokujesz, gdyż znajduje się na samym dole drzewka umiejętności ‚Podróżniczka’. Nie jest to zdolność, która przydała mi się w trakcie gry, lecz odblokowanie trofeum przy jej użyciu jest bardzo proste. Można to zrobić w miejscach, gdzie masz do czynienia z większą liczbą łatwych wrogów, jeżdżąc dookoła nich wierzchowcem i wciskając  w momencie, gdy podpowiedź tej akcji pojawi się na ekranie. Aloy powinna poradzić sobie z większością słabszych wrogów jednym ciosem. Alternatywnie, możesz próbować pokonać w ten sposób ludzkich bandytów. Filmik poniżej pokazuje dobre miejsce na pokonanie kilku maszyn na terenach Banuków – jest to siedlisko śmigaczy w południowo-zachodniej części mapy.

 

braz 5 naprawionych typów maszyn / 5 Machine Types Repaired
Wykorzystano umiejętność Naprawa maszyn lub Naprawa wierzchowca na 5 różnych typach maszyn. / Used the Machine Repair or Mount Repair skill on 5 different types of machine.

‚Naprawa maszyn’ i ‚Naprawa wierzchowca’ to kolejne zdolności z drzewka ‚Podróżniczka’. Aby odblokować trofeum związane z nimi, najłatwiej zdominować pięć różnych rodzajów maszyn, najlepiej słabszych rodzajów, po czym zadać im cios i naprawić przytrzymując . Aby ograniczyć sobie pracę, jednym z rodzajów maszyn może być Twój wierzchowiec, którego możesz uszkodzić umyślnie lub wplątać go w jakąś walkę, w trakcie której dozna obrażeń.

 

braz 15 zabitych ogniarzy / Killed 15 Scorchers
Zabito 15 ogniarzy. / Killed 15 Scorcher machines.

Ogniarze są jednym z trzech nowych gatunków maszyn, z którymi Aloy zmierzy się w The Frozen Wilds. Są one podatne na ataki lodowe, dlatego na potyczki z nimi dobrze wyposażyć się w ulepszony Lodomiot. Dzięki temu Aloy będzie w stanie je szybko zamrozić i następnie zadawać silniejsze ciosy bronią konwencjonalną. Warto też pozbawić ogniarzy ich wyrzutni min strzałami szarpanymi, aby pokonać je ich własną bronią. Z ogniarzami przyjdzie Ci się zmierzyć kilkakrotnie w trakcie misji fabularnych i pobocznych. Są one też częścią prób łowieckich. Dodatkowo, siedlisko ogniarzy znajdziesz w południowo-zachodniej części krainy Banuków.

 

braz 10 zabitych lodowych pazurów / Killed 10 Frostclaws
Zabito 10 lodowych pazurów. / Killed 10 Frostclaw machines.

W przeciwieństwie do ogniarzy, lodowe pazury podatne są na ogień. Dlatego w ich przypadku świetnie sprawdzi się ulepszony Ogniomiot. Oprócz ciągłego podpalania tego gatunku maszyny, warto ostrzeliwać ich jednostkę zamrażającą, która znajduje się na klatce piersiowej. Zniszczenie jej spowoduje spore obrażenia oraz zamrozi maszyną na krótki czas, wyłączając przy tym zamrażający atak z pazurów.

 

braz 6 zabitych ognistych pazurów / Killed 6 Fireclaws
Zabito 6 ognistych pazurów. / Killed 6 Fireclaw machines.

Ognisty pazur to najsilniejszy gatunek maszyny, któremu stawisz czoła w The Frozen Wilds. Po raz pierwszy Aloy trafi na taką jednostkę podczas misji z Oureą i Aratakiem. Ogniste pazury są dokładnym przeciwieństwem lodowych pazurów. Ich korpus jest podatny na mróz, więc warto je zamrozić przed przystąpieniem do ataków inną bronią, najlepiej taką, która zadaje duże obrażenia (np. banucki łuk zdolnego łowcy, korzystający ze wzmocnionych strzał). Ogniste pazury są bardzo silne i posiadają dużo punktów życia, więc walka z nimi potrafi trochę potrwać. Jednak dobre trafienie w zamrożonego pazura potrójnym strzałem ze wspomnianej wyżej broni potrafi zadać kilkaset punktów obrażeń.

 

braz Wszystkie wieże sterowania wyłączone / All Control Towers disabled
Wyłączono wszystkie wieże sterowania poprzez ich dominację lub zniszczenie. / Disabled all Control Towers by overriding or destroying them.

Wieże sterowania spotkasz w otwartym świecie, lecz kilka z nich Aloy zniszczy podczas misji pobocznej ‚Trójka Łowców’. Impulsy wysyłane przez wieże potrafią leczyć maszyny w ich zasięgu. Niszczą też zupełnie warstwę ochronną zbroi ‚Splot osłony’. Dla zmaksymalizowania liczby punktów doświadczenia, staraj się najpierw dominować wieże, a następnie niszcz je strzelając w odsłonięty radiator. Wieże pojawiają się na mapie świata i wyglądają jak drzewo palmowe.

 

braz Wszystkie pigmenty / All Pigments found
Znaleziono wszystkie pigmenty w Kraju. / Found all of the Pigments in the Cut.

W Kraju jest do znalezienia 9 barwników. Przed przystąpieniem do poszukiwań, nawet jeśli będziesz korzystać z filmiku poniżej, polecam zaopatrzyć się w mapę, dostępną u banuckich handlarzy. Mimo iż mapa nie pokazuje dokładnego położenia barwników, wystarcza aby zlokalizować je przy użyciu fokusa. Barwniki możesz wymienić na nagrody u handlarki w Pieśni Kresu, lecz nie jest to wymagane do odblokowania trofeum.

 

braz Wszystkie figurki zwierząt / All Animal Figurines found
Znaleziono wszystkie figurki zwierząt w Kraju. / Found all of the Animal Figurines in the Cut.

Figurki to kolejny rodzaj znajdźki w The Frozen Wilds. Podobnie jak w przypadku barwników, mapę ze zgrubnie zaznaczonym położeniem figurek możesz kupić o banuckich handlarzy, a my przygotowaliśmy dla Ciebie filmik szczegółowy. Figurki możesz zanieść handlarzowi w centrum dla zwiedzających parku Yellowstone w samym środku krainy Banuków. Nagrody, które od niego dostaniesz nie są powalające i nie są też wymagane do odblokowania trofeum.

 

braz Pierwsza wymiana niebieskierki / First Bluegleam Trade
Wymieniono niebieskierkę na specjalną broń lub specjalny strój. / Traded Bluegleam for a special weapon or outfit.

Niebieskierka to surowiec, który występuje tylko w Kraju. Zdobędziesz go jako nagrody za wykonanie niektórych misji, lecz możesz też ją znaleźć w otwartym świecie. Przyda się do tego mapa, którą możesz dostać u banuckich kupców. Najtańsze rzeczy za niebieskierkę kosztują tylko 12 sztuk tego surowca. Warto jednak znaleźć go więcej i kupić wszystkie banuckie łuki (potężnego strzału, wytrawnego łowcy i zdolnego łowcy). Są one mocniejszymi odpowiednikami broni z podstawowej części gry. Ich przydatność zależy jednak od Twojego stylu gry.

 

braz Wszystkie umiejętności The Frozen Wilds / All Frozen Wilds Skills
Odkryto wszystkie nowe umiejętności w The Frozen Wilds. / Learned all of the new skills in the Frozen Wilds.

The Frozen Wilds dodało osiem nowych umiejętności, które znajdują się w drzewku ‚Podróżniczka’. Do ich odblokowania będziesz potrzebować 18 punktów umiejętności. Nie powinno być to problemem, gdyż punkty te zdobędziesz jako nagrody za niektóre misje, a także za zdobywanie kolejnych poziomów, niezbędnych do odblokowania kolejnego trofeum. Dodatkowo, kilka punktów umiejętności powinno Ci zostać z podstawki Horizon, jeśli udało Ci się ją wcześniej splatynować.

 

srebro Osiągnięto poziom 60 / Reached Level 60
Osiągnięto 60. poziom gracza. / Reached player level 60.

Mimo iż zacząłem przygodę z dodatkiem po ukończeniu podstawki na 100%, ukończenie wszystkich misji głównych, poboczny oraz zadań w The Frozen Wilds, nie udało mi się naturalnie osiągnąć 60. poziomu. Brakowało mi do niego kilkadziesiąt tysięcy punktów doświadczenia. Na szczęście, za pokonanie jednego ognistego pazura możesz dostać ich 13000-15000, więc do odblokowania tego trofeum musiałem tylko trochę pogrindować. W każdym razie, polecam zostawienie sobie tego pucharu na sam koniec, lecz zwracając uwagę na to, żeby przesadnie nie uciekać od walk i zdobywać PD wszędzie, gdzie jest to możliwe. Jeśli jednak masz w zapasie jakieś nieukończone misje z podstawki, możesz skorzystać z nich do podbicia sobie poziomu.

 

Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości PlayStation Polska.