King’s Bounty II bo solidna gra łącząca taktyczne turowe bitwy z grą w stylu RPG. Jeśli planujemy ugrać platynę musimy się nastawić, że będzie to wymagało od nas poświecenia trochę czasu na trzy przejścia gry. Gra także sama w sobie nie jest łatwa, co dodatkowo nieco komplikuje sprawę. Zapraszam do zapoznania się z poradnikiem, w którym postarałem się jak najlepiej rozłożyć zebranie wszystkich pucharków.
Krok po kroku:
Na wstępie pragnę zaznaczyć, że na PSS za 25zł możemy nabyć ulepszenie Lord’s Edition. I jest to jedna z tych gier, gdzie zakup dodatku ułatwia nam przejście gry. Dostaniemy tam zestaw potężnych przedmiotów. Możemy je co prawda używać dopiero od określonego poziomu postaci, ale i tak jest to sprzęt robiący różnicę w starciach. Jeśli będziemy chcieli sobie ułatwić platynę to możemy się skusić na ten zakup.
Ogólnie gra już sama w sobie potrafi miejscami sprawiać trudności. Niektóre walki są dość wymagające. Dlatego też opiszę najpierw kilka istotnych wskazówek dotyczących całej gry.
- Trofea Trzy strony oraz Równowaga siły warto rozbić na dwa z trzech koniecznych przejść, gdyż się ze sobą nie pokrywają. Najłatwiej je zrobić na początku gry i po zdobyciu skupić się już na gromadzeniu coraz lepszej armii składającej się z jednostek wybranego ideału.
- Warto sobie wykonywać zapis ręczny przed każdym starciem, by w razie problemów podejść do bitwy jeszcze raz.
- Budując armię kluczowe jest awansowanie oddziałów na wyższe poziomy. Maksymalnym jest trzeci. Oddziały zdobywają doświadczenie tylko jeśli zabiją jakieś jednostki w innych wrogich oddziałach. Samo branie udziału w walkach nic nie daje. Dlatego zalecam grać tak, by na łatwiejszych starciach dawać okazję do zdobycia expa tym konkretnym jednostkom, które potrzebują awansu. Wielokrotnie tak robiłem pomijając tury tym, którzy już byli maksymalnie ulepszeni.
- Nie wolno dopuścić, by oddziały zostały nam całkowicie wybite. Tracą wtedy całe zgromadzone doświadczenie pomiędzy poziomami. Ponad to odkupienie jednostek poprzez przytrzymanie po wygranej walce pozwoli uzupełnić straty dużo taniej niż bezpośrednio u sprzedawców.
- Zaleca się wykonywanie jak największej ilości zadań pobocznych.
- Część rzeczy można zrobić po ukończeniu głównego wątku fabularnego gry. Przenosi nas wtedy ponownie do świata gry i możemy dokończyć inne zadania.
IDEAŁY
PORZĄDEK – jest to ideał uosabiający prawość typową dla idealistycznych rycerzy. Armia dotycząca tego ideału składa się w większości z typowo ludzkich oddziałów. Rycerze, łucznicy, magowie. Najpotężniejszą jednostką możliwą do rekrutacji są Niebiańscy wojownicy. Można ich zakupić w Wieży Magów u Kelestisa w późniejszym etapie gry. Po zakończeniu głównego wątku jednak ten obszar był u mnie już zamknięty i nie mogłem dokonać rekrutacji. Z umiejętności tego ideału najlepszą jest Fantomowy strażnik wskrzeszający automatycznie cały pierwszy poległy w walce oddział. | |
SIŁA – jest to ideał uosabiający fizyczną sprawność. Armia tego ideału składa się z oddziałów krasnoludów, trolli oraz dzikich zwierząt. Najpotężniejszą jednostką możliwą do rekrutacji jest Czerwony smok. Można go zrekrutować u Lari w domu wiedźmy po ukończeniu pobocznego zadania „Loch Lyssy”. Z umiejętności tego ideału najlepszą jest Generalissimo zwiększający wpływ sprawności bojowej na nasze jednostki o 20%. | |
ANARCHIA – to ideał uosabiający wywrotowość jak można się domyślić. Armia tego ideału składa się z oddziałów bandytów oraz nieumarłych. Najpotężniejszą jednostką możliwą do rekrutacji jest Kościany smok. Można go zrekrutować u Francosa w pobliżu Ujścia Rouen po ukończeniu pobocznego zadnia „Nieszczęsna podróż”. Z umiejętności tego ideału najlepszą jest Odbicie sprawiające, że nasze jednostki odbijają 35% obrażeń z powrotem na przeciwnika. | |
FINEZJA – to ideał uosabiający sprytne rozwiązywanie problemów. Armia tego ideału składa się z golemów oraz żywiołków. Najpotężniejszymi jednostkami możliwymi do rekrutacji są Chimery. Można je zrekrutować u Gargulca w pobliży Południowych Grani Albiańskich po ukończeniu pobocznego zadnia „Piękna i bestie”. Z umiejętności tego ideału najlepszą jest Najwyższa magia pozwalająca skorzystać z księgi czarów dwa razy w każdej rundzie walki. |
KROK I – Ukończenie gry jako Aivar bez korzystania z magii i dokonując decyzji z dwóch ideałów
To może być dość trudne przejście, gdyż magia daje ogólnie dość sporą przewagę, a w jednym przejściu musimy z niej prawie całkowicie zrezygnować. Polecam skupić się tu na budowaniu solidnej armii. Dobrym wyborem może być skupienie się na ideale Siły, acz ja osobiście grałem tu armią umarlaków Anarchią.
- W wyborach fabularnych dobrze skupić się na wymaksowaniu ideału Siły oraz Anarchii lub Porządku
- Warto na pierwszych walkach w grze zaliczyć sobie trofea Trzy strony lub Równowaga siły
- Podczas większości starć nie korzystajmy w ogóle z magii by otrzymać Brawura
- Dodatkowo jest to najlepsze przejście, by ukończyć finałowe starcie bez korzystania z magii potrzebne do zdobycia trofeum Szaleństwo odważnych
- UWAGA! do dwóch powyższych trofeów. Elementy ekwipunku, które na start bitwy same z siebie rzucają jakieś zaklęcie także liczą się jako użycie księgi czarów. Dlatego pod ten pucharek też nie możemy z tego dobrodziejstwa korzystać.
- Idąc wyborami związanymi z ideałem Siły zdobędziemy w zadaniu pobocznym trofeum Traper
- Warto zaliczyć sobie trofea związane z próbami Wróżbity: Potentat, Dusza mroku oraz Miłośnik prób. Koniecznie zostawmy sobie jakieś jedno starcie do trofeum związanego z wygraniem walki po wyposażeniu ekwipunku dotyczącego tego zadania.
- Można ukończyć zadanie poboczne związane z obrazami do Kolekcjoner
- Wybierając decyzje Anarchii lub Porządku zdobędziemy wszystkie trofea związane z wspieraniem frakcji Artyzańczyków lub Nostryjczyków
- Wybierając decyzje Anarchii lub Porządku zdobędziemy wszystkie trofea związane z wspieraniem frakcji Horacego lub Tenebrosa
KROK II – Ukończenie gry jako Katharine używając magii i dokonując decyzji z dwóch pozostałych ideałów
W tym przejściu skupiamy się mocno na korzystaniu z dobrodziejstwa magii. Zalecam wybrać sobie maksowanie Finezji pod kątem jednostek oraz ulepszeń bohaterki. Co ważnie NIE UŻYWAJMY żadnych zwojów poza tymi związanymi z zakładką Magia Podróżna. Wiąże się to z tym, że do trofeów związanych z magią musimy się nauczyć zaklęć każdej z czterech szkół. Są do tego potrzebne zwoje, a do niektórych zaklęć znajdziemy tylko jeden zwój na całą grę. I jeśli takowy użyjemy inaczej jak do nauki trofeum z danej szkoły stanie się niemożliwe do zdobycia. Kolejną sprawą jest to aby NIE ULEPSZAĆ wszystkich czarów na trzeci poziom. Zabraknie nam wtedy many na nauczenie się wszystkich zaklęć, a do trofeum wystarcza pierwszy poziom każdego zaklęcia. Ulepszajmy tylko te z których naprawdę zamierzamy korzystać podczas walki.
- W wyborach fabularnych dobrze skupić się na wymaksowaniu ideału Finezji oraz Anarchii lub Porządku w zależności od tego co wybraliśmy w poprzednim przejściu.
- Możemy pierwszych walkach w grze zaliczyć sobie trofea Trzy strony lub Równowaga siły.
- W nieco późniejszej fazie gry ogarniamy trofeum związane z magią Mmm, chrupiące.
- Pod koniec gry uczymy się wszystkich zaklęć do trofeów: Dziecię Elleu, Poplecznik Uloghiego, Sługa Areca oraz Wojownik Maktisa.
- Wybierając decyzje Anarchii lub Porządku zdobędziemy wszystkie trofea związane z wspieraniem frakcji Artyzańczyków lub Nostryjczyków w zależności od tego co wybraliśmy w poprzednim przejściu.
- Wybierając decyzje Anarchii lub Porządku zdobędziemy wszystkie trofea związane z wspieraniem frakcji Horacego lub Tenebrosa w zależności od tego co wybraliśmy w poprzednim przejściu.
KROK III – Ukończenie gry jako Elisa i zdobycie pozostałych trofeów
Ostatnie przejście to już tylko formalność, bo będziemy znali grę na tyle dobrze, iż już nas nie zaskoczy. Dobieramy sobie tu armię oraz ideał wedle uznania. Podobnie z decyzjami fabularnymi. Możemy na to przejście zostawić sobie jeszcze jedno z trofeów Trzy strony lub Równowaga siły, w przypadku gdybyśmy nie zrobili któregoś w poprzednich przejściach.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Królewska nagroda / Royal Reward
Odblokuj wszystkie trofea King's Bounty II. / All King's Bounty II trophies unlocked.
Platynowe trofeum. Cel naszych starań 🙂
Pierwsza krew / First Blood
Ukończ samouczek trybu taktycznego. / Complete the tactical tutorial.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. W padnie po ukończeniu samouczka związanego ze starciami.
Wolność / Freedom
Ucieknij z więzienia. / Escape the prison.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Pierwszy pucharek jaki zdobędziemy. Wpadnie po opuszczeniu obszaru więzienia.
Poniżej zera / Below Zero
Ukończ Wyżynę Albiańską. / Complete the Albian Highlands.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. W padnie po ukończeniu prologu gry dziejącego się na obszarze Wyżyny Albiańskiej.
Wędrowiec / Traveler
Odkryj wszystkie stele podróżne. / Discover all travel steles.
Stele Podróżne to punkty szybkiej podróży dostępne w grze. Nie są specjalnie ukryte i jeśli nie będziemy pomijać zadań pobocznych bez wątpienia wszystkie odkryjemy automatycznie przy okazji. Kilka zostało dodanych w ramach aktualizacji gry.
Wyżyna Albiańska:
- Fort Crucis
- Wiedźmowy Kamień
- Radość
- Bramy Batille
Królewska ziemia:
- Południowa brama Marcelli
- Wschodnia brama Marcelli
- Obóz Maczugi
- Wieś drwali
- Stary cmętarz
- Stary Bastion
- Rickville
- Wieża Magów – brama północna
- Gospoda Gęś i Słowo
- Wieża Magów – brama południowa
- Prastare krypty
- Jarmark Wietrznego Portu
- Zamek Ardenne
- Wzgórza Ardeńskie
- Wietrzny Port
- Wschodni Gościniec
- Magofabryka Monpatris
- Gościniec Rouen
- Zamek Cadence
- Dom wiedźmy
- Zwodnicze zarośla
- Floster
- Flosterski most
- Gościniec Floster
- Południowe Granie Albiańskie
- Wieś Sude
- Ujście Rouen
- Pellańskie Bagna
Trzy strony / Three Sides
Wygraj 15 bitew, dowodząc armią, na którą składają się jednostki 3 różnych ideałów. / Win 15 battles with an army that consists of units of 3 ideals.
By zdobyć to trofeum musimy wygrać 15 bitew posiadając w armii jednostki dotyczące 3 różnych ideałów z Siły, Finezji, Anarchii lub Porządku. Wiąże się to jednak z tym, że obniżą się nam morale naszego wojska. Bowiem jednostki Siły nie lubią się z jednostkami Finezji, a jednostki Anarchii nie lubią się z jednostkami Porządku. Negatywne morale skutkuje szansą na opuszczenie tury danej jednostki podczas walki. Im niższe morale tym większa na to szansa. Można to trochę zniwelować kupując podstawowe umiejętności z drzewka Porządku. Polecam zdobyć to na początku gry, gdyż są tam łatwiejsze walki i negatywne efekty nie będą nam tak przeszkadzać.
Równowaga siły / Power Balance
Wygraj 10 bitew, dowodząc armią, na którą składają się jednostki 4 różnych ideałów. / Win 10 battles with an army that consists of units of 4 ideals.
Pucharek analogiczny jak powyższy tylko dotyczy 10 bitew i posiadania przynajmniej jednej jednostki z każdego możliwego ideału w armii. Co ciekawe nie łączy się z powyższym trofeum. Zaliczając walki mając w armii jednostki czterech ideałów nie będą się one jednocześnie wliczały jako walki z trzema ideałami. Musimy więc osobno zrobić 10 bitew z czterema różnymi ideałami i 15 z trzema. Zalecam rozbić to na dwa z trzech przejść jakich wymaga od nas platynowe trofeum.
Pogromca / Slayer
Zniszcz 70 wrogich armii. / Destroy 70 enemy armies.
To trofeum wpadnie nam automatyczne podczas jednego z przejść gry, gdy skupiamy się na podążaniu ideałem Siły oraz będziemy ogarniać wszelkie zadania poboczne. Wtedy będziemy mieli okazję stoczyć najwięcej bitew.
Brawura / Reckless Warrior
Wygraj 40 bitew, nie korzystając z księgi czarów. / Win 40 battles without using the Book of Magic.
Ten pucharek polecam połączyć z Ogar Wojny. Po prostu przez większą część gry nie używajmy w ogóle magii. Bitew jest znacznie więcej, więc nie powinno być z tym problemu. Tylko jedna UWAGA! Elementy ekwipunku, które na start bitwy same z siebie rzucają jakieś zaklęcie także liczą się jako użycie księgi czarów. Dlatego pod ten pucharek też nie możemy z tego dobrodziejstwa korzystać.
Mmm, chrupiące / Mmm, Crispy
Za pomocą czaru zmień 5 jednostek wroga w kurczaki, a potem je spal. / Transform 5 enemy units into chickens with a spell and burn them.
To trofeum najlepiej połączyć z magicznym przejściem gry zdobywając Czarna Hrabina. Musimy nauczyć się zaklęcia zamieniającego w kurczaki oraz ognistego promienia. Bardzo przydatne jest tu maksymalne ulepszenie drzewka Finezji, by móc używać dwóch zaklęć na jedną rundę. Trofeum wymaga przemiany i potraktowania ogniem 5 różnych oddziałów wroga. Ważne by przynajmniej jeden kurczak zginął od ognistego zaklęcia, bądź późniejszych obrażeń od ognia w kolejnej turze. Można to rozłożyć na kilka walk. W razie czego poniżej załączam materiał wideo pokazujący, gdzie można kupić zwój potrzebny do nauki oraz sam mechanizm użycia zaklęcia.
Brat wąż / Brother Serpent
Pokonaj Montiera. / Defeat Montier.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu jednego z przeciwników w grze – Montiera.
Brat mrok / Brother Gloom
Pokonaj Aranoksa. / Defeat Aranox.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu jednego z przeciwników w grze – Aranoksa.
Brat błyskawica / Brother Thunder
Pokonaj Duponta w dwóch bitwach. / Defeat Dupont in 2 battles.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu jednego z przeciwników w grze – Duponta. Z nim akurat przyjdzie nam walczyć dwa razy.
Prawdziwy zbawca / The True Savior
Pokonaj Nima w ostatecznej bitwie. / Defeat Nim in the final battle.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu finalnego bossa w grze – Nima.
Szaleństwo odważnych / Folly of the Brave
Pokonaj Nima w ostatecznej bitwie, nie korzystając z księgi czarów. / Defeat Nim in the final battle without using the Book of Magic.
Zalecam zapisać grę szczególnie przed tym finalnym starciem. Nim to dość męczący przeciwnik, który będzie intensywnie korzystał z zaklęć. W tym bardzo irytujących przejęć kontroli nad naszymi jednostkami. Zalecam się za to zabrać podczas przechodzenia gry pod Ogar Wojny. Aivar jest najlepszym wyborem, bo ma o inne atuty nie związane z magią. Przyda nam się tutaj solidna armia. Koniecznym jest by posiadać jakąś potężną jednostkę współpracującą z resztą i wszystkie oddziały ulepszone na maksymalny trzeci poziom. Osobiście zdobyłem to korzystając z armii Anarchii posiadając Kościanego smoka, 5 rycerzy śmierci, 6 pradawnych ghuli, 10 szkieletów łuczników oraz 6 mrocznych duchów. Jednak inna rozbudowana armia też się nada. Jako, że jest to ostatnie starcie nie musimy się przejmować ewentualnymi stratami oddziałów. Grunt to wygrać bitwę. UWAGA! Elementy ekwipunku, które na start bitwy same z siebie rzucają jakieś zaklęcie także liczą się jako użycie księgi czarów. Dlatego pod ten pucharek też nie możemy z tego dobrodziejstwa korzystać.
Dziecię Elleu / Child of Elleu
Opanuj wszystkie czary szkoły życia i światła. / Master all spells of the School of Life and Light.
Pucharek dobrze ogarnąć przy przejściu pod Czarna Hrabina. NIE UŻYWAJMY żadnych zwojów poza tymi związanymi z zakładką Magia Podróżna. Wiąże się to z tym, że do trofeów związanych z magią musimy się nauczyć zaklęć każdej z czterech szkół. Są do tego potrzebne zwoje, a do niektórych zaklęć znajdziemy tylko jeden zwój na całą grę. I jeśli takowy użyjemy inaczej jak do nauki trofeum z danej szkoły stanie się niemożliwe do zdobycia. Kolejną sprawą jest to aby NIE ULEPSZAĆ wszystkich czarów na trzeci poziom. Zabraknie nam wtedy many na nauczenie się wszystkich zaklęć, a do trofeum wystarcza pierwszy poziom każdego zaklęcia. Ulepszajmy tylko te z których naprawdę zamierzamy korzystać podczas walki.
Zwoje do nauki możemy zdobywać kupując je od sprzedawców z magicznym sprzętem oraz otrzymując w ramach kończenia zadań. Niektóre można dostać tylko w ramach zadań pobocznych takich jak Loch Lyssy, Nieszczęsna podróż, czy Porzucone katakumby. Zaklęć uczymy się po wejściu do ksiągi czarów . Tam za określoną ilość many możemy z wybranego zwoju nauczyć się zaklęcia.
Zaklęcia Szkoły Życia i Światła:
- Leczenie
- Entuzjazm
- Dar życia
- Zew natury
- Wygnanie
- Rozproszenie
- Promień światła
- Moc światła
- Niebiański ogień
- Źródło magii
- Słoneczna tarcza
- Tarcza przeznaczenia
- Wskrzeszenie
- Zastój
Poplecznik Uloghiego / Minion of Uloghi
Opanuj wszystkie czary szkoły śmierci i ciemności. / Master all spells of the School of Death and Darkness.
Pucharek dobrze ogarnąć przy przejściu pod Czarna Hrabina. NIE UŻYWAJMY żadnych zwojów poza tymi związanymi z zakładką Magia Podróżna. Wiąże się to z tym, że do trofeów związanych z magią musimy się nauczyć zaklęć każdej z czterech szkół. Są do tego potrzebne zwoje, a do niektórych zaklęć znajdziemy tylko jeden zwój na całą grę. I jeśli takowy użyjemy inaczej jak do nauki trofeum z danej szkoły stanie się niemożliwe do zdobycia. Kolejną sprawą jest to aby NIE ULEPSZAĆ wszystkich czarów na trzeci poziom. Zabraknie nam wtedy many na nauczenie się wszystkich zaklęć, a do trofeum wystarcza pierwszy poziom każdego zaklęcia. Ulepszajmy tylko te z których naprawdę zamierzamy korzystać podczas walki.
Zwoje do nauki możemy zdobywać kupując je od sprzedawców z magicznym sprzętem oraz otrzymując w ramach kończenia zadań. Niektóre można dostać tylko w ramach zadań pobocznych takich jak Loch Lyssy, Nieszczęsna podróż, czy Porzucone katakumby. Zaklęć uczymy się po wejściu do ksiągi czarów . Tam za określoną ilość many możemy z wybranego zwoju nauczyć się zaklęcia.
Zaklęcia Szkoły Śmierci i Ciemności:
- Trująca czaszka
- Śmiertelny chwyt
- Klątwa
- Plaga
- Ostrze śmierci
- Dezorientacja
- Niepewność
- Bezbronność
- Całun
- Szaleństwo
- Słabość
- Ślepota
- Nieprzychylny los
- Epidemia
Sługa Areca / Servant of Arek
Opanuj wszystkie czary szkoły powietrza i ognia. / Master all spells of the School of Air and Fire.
Pucharek dobrze ogarnąć przy przejściu pod Czarna Hrabina. NIE UŻYWAJMY żadnych zwojów poza tymi związanymi z zakładką Magia Podróżna. Wiąże się to z tym, że do trofeów związanych z magią musimy się nauczyć zaklęć każdej z czterech szkół. Są do tego potrzebne zwoje, a do niektórych zaklęć znajdziemy tylko jeden zwój na całą grę. I jeśli takowy użyjemy inaczej jak do nauki trofeum z danej szkoły stanie się niemożliwe do zdobycia. Kolejną sprawą jest to aby NIE ULEPSZAĆ wszystkich czarów na trzeci poziom. Zabraknie nam wtedy many na nauczenie się wszystkich zaklęć, a do trofeum wystarcza pierwszy poziom każdego zaklęcia. Ulepszajmy tylko te z których naprawdę zamierzamy korzystać podczas walki.
Zwoje do nauki możemy zdobywać kupując je od sprzedawców z magicznym sprzętem oraz otrzymując w ramach kończenia zadań. Niektóre można dostać tylko w ramach zadań pobocznych takich jak Loch Lyssy, Nieszczęsna podróż, czy Porzucone katakumby. Zaklęć uczymy się po wejściu do ksiągi czarów . Tam za określoną ilość many możemy z wybranego zwoju nauczyć się zaklęcia.
Zaklęcia Szkoły Powietrza i Ognia:
- Magiczny wir
- Przyspieszenie
- Celność
- Łańcuch błyskawic
- Przywołanie żywiołaka wiatru
- Niebiańska burza
- Portal
- Wewnętrzny płomień
- Ognisty promień
- Żywy ogień
- Ognisty meteor
- Deszcz ognia
- Przywołanie żywiołaka ognia
- Przywołanie chimery
Wojownik Maktisa / Warrior of Maktis
Opanuj wszystkie czary szkoły ziemi i lodu. / Master all spells of the School of Earth and Ice.
Pucharek dobrze ogarnąć przy przejściu pod Czarna Hrabina. NIE UŻYWAJMY żadnych zwojów poza tymi związanymi z zakładką Magia Podróżna. Wiąże się to z tym, że do trofeów związanych z magią musimy się nauczyć zaklęć każdej z czterech szkół. Są do tego potrzebne zwoje, a do niektórych zaklęć znajdziemy tylko jeden zwój na całą grę. I jeśli takowy użyjemy inaczej jak do nauki trofeum z danej szkoły stanie się niemożliwe do zdobycia. Kolejną sprawą jest to aby NIE ULEPSZAĆ wszystkich czarów na trzeci poziom. Zabraknie nam wtedy many na nauczenie się wszystkich zaklęć, a do trofeum wystarcza pierwszy poziom każdego zaklęcia. Ulepszajmy tylko te z których naprawdę zamierzamy korzystać podczas walki.
Zwoje do nauki możemy zdobywać kupując je od sprzedawców z magicznym sprzętem oraz otrzymując w ramach kończenia zadań. Niektóre można dostać tylko w ramach zadań pobocznych takich jak Loch Lyssy, Nieszczęsna podróż, czy Porzucone katakumby. Zaklęć uczymy się po wejściu do ksiągi czarów . Tam za określoną ilość many możemy z wybranego zwoju nauczyć się zaklęcia.
Zaklęcia Szkoły Ziemi i Lodu:
- Kamienna skóra
- Spowolnienie
- Przywołanie glinianego golema
- Przywołanie żywiołaka kamienia
- Wstrząs ziemi
- Kamienny jeż
- Lodowy promień
- Lodowa chmura
- Mroźne ostrze
- Magiczne okowy
- Grad
- Przywołanie żywiołaka mrozu
- Transformacja
Traper / Trapper
Pochwyć wilka w trakcie misji „Traperzy”. / Catch the wolf during the “Trappers” quest.
Pucharek związany z konkretnym wyborem w misji pobocznej „Traperzy”. Podczas tego zadania będziemy musieli odzyskać totem dla zleceniodawcy. By otrzymać pucharek będziemy musieli kierować się ideałem Siły i złapać wilka, który ukradł przedmiot. Jest to dość szybkie zwierzę, wiec zalecam by złapać go jadąc konno. Po złapaniu otrzymamy trofeum.
Maskarada / Masquerade
Przebierz się za bandytę. / Dress as a bandit.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie automatycznie w trakcie rozwiązywania zadania koniecznego by odblokować drogę do Wietrznego Portu.
Potentat / Real Estate
Wygraj bitwę, mając na sobie każdy z 3 zestawów Maksymiliana. / Win a battle while dressed in all 3 of Maximilian’s sets.
Jest to jedyny pucharek związany z zadaniem Prób Wróżbity, jaki możemy pominąć. Elementy wyposażenia zdobywamy kończąc kolejne próby potrzebne do trofeum Miłośnik prób. By zdobyć ten pucharek musimy wyposażyć się we wszystkie elementy tego zestawu i wygrać dowolną walkę. I właśnie dlatego możliwe jest przegapienie tego pucharka, bowiem może się zdarzyć, iż już nigdzie nie będzie żadnych dostępnych walk. Dlatego radzę mieć to na uwadze.
Wyposażenie:
- Broń księcia Maksymiliana
- Tarcza Maksymiliana
- Maczuga Maksymiliana
- Mizerykordia
- Pancerz księcia Maksymiliana
- Hełm Maksymiliana
- Pancerz Maksymiliana
- Rękawice Maksymiliana
- Trzewiki Maksymiliana
- Amulety księcia Maksymiliana
- Pas Maksymiliana
- Czarna Ręka
- Pierścień z bursztynem
- Pierścień z obsydianem
Dusza mroku / Soul of Darkness
Skompletuj wszystkie 3 zestawy ekwipunku Maksymiliana. / Assemble all 3 of Maximilian’s equipment sets.
To trofeum zdobędziemy automatycznie podczas wbijania Miłośnik prób. W ramach kończenia tego zestawu zadań otrzymamy wszystkie elementy ekwipunku.
Kolekcjoner / Collector
Zbierz wszystkie obrazy. / Collect all paintings.
Zbieranie obrazów wiąże się z zadaniem pobocznym o nazwie „Wzdłuż skał”. Po interakcji z tablicą ogłoszeń w pobliżu Wietrznego Portu będziemy mogli zacząć zadanie. Najpierw przyjdzie nam odzyskać dla Oreliena jego obraz porzucony na plaży. Nie stanowi to problemu, bo lokalizacja jest pokazana na mapie. Po odniesieniu przedmiotu aktywuje się nam drugie zadanie: „Zbierz obrazy Oreliena”. No i tu jest już gorzej, bo poszukiwane cztery obrazy nie są już oznaczone na mapie. Dlatego poniżej prezentuje materiał wideo z ich lokalizacją. Warto zaznaczyć, by szczególnie uważać na czwarty z pokazanych na materiale obrazów. Jest to jedyny, który można pominąć, gdyż do wspomnianej lokalizacji nie można się już dostać po zakończeniu związanego z nią wątku.
Pazerność / Greedy
Zbierz co najmniej 300 000 sztuk złota. / Collect at least 300,000 gold.
Klasyczne trofeum związane z gromadzeniem złota. Istotne jest to, iż nie musimy mieć wymaganej sumy w jednym momencie gry. Liczy się całość ogólnie zdobytego cennego kruszcu. Dlatego możemy spokojnie robić zakupu w sklepach i się tym nie przejmować.
Drobiowy bohater / Chicken Hero
Ukończ misję „Bezcenne kurczaki”. / Complete the “Priceless Chicks” quest.
Trofeum związane z zadaniem pobocznym na terenie miasta Marcelli. Możemy się za nie zabrać już na początku gry, jak tylko znajdziemy się na Królewskiej ziemi. Jest to banalne zadanie polegające na odnalezieniu zaginionych kurczaków. Są one dokładnie zaznaczone na mapie. Jedynym kłopotem jest pojedynczy ptak, którego ukradł zbój Chlast. W związku z tym czeka nas wybór między Anarchią lub Porządkiem w kwestii rozwiązania problemu.
Magiczny dąb / The Magic Oak
Wylecz Tysiącletni Dąb z jego choroby. / Heal the Thousand Year Oak from its illness.
Trofeum związane z zadaniem pobocznym w okolicach wioski Rickville. Zadanie to będzie też konieczne do ukończenia jeśli zdecydujemy się na ścieżkę Finezji w zadaniu „Traperzy”. Nie jest to specjalnie skomplikowany quest. Musimy udać się w miejsce chorego Tysiącletniego Dębu i tam w odpowiedniej kolejności aktywować trzy pobliskie kamienne runy. Otworzy to portal w którym przyjdzie nam stoczyć walkę z oddziałami zarazy. Po wygranej bitwie zadanie zostanie zaliczone.
Artyzańskie złoto / Artisanian Gold
Opowiedz się po stronie Artyzańczyków podczas misji „Łamanie kwarantanny”. / Side with the Artisanians during the “Through the Quarantine” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Łamanie kwarantanny” musimy opowiedzieć się po stronie Artyzańczyków. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Anarchii.
Chwała Nostrii / Glory to Nostria
Opowiedz się po stronie Nostryjczyków podczas misji „Łamanie kwarantanny”. / Side with the Nostrian mages during the “Through the Quarantine” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Łamanie kwarantanny” musimy opowiedzieć się po stronie Nostryjczyków. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Porządku.
Przyjaciel Artyzanii / Friend of Artisania
Opowiedz się po stronie Artyzańczyków podczas misji „Tabula tinciduntii”. / Side with the Artisanians during the “Tabula of Tinciduntion” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Tabula tinciduntii” musimy opowiedzieć się po stronie Artyzańczyków. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Anarchii.
Przyjaciel Nostrii / Friend of Nostria
Opowiedz się po stronie Nostryjczyków podczas misji „Tabula tinciduntii”. / Side with the Nostrian mages during the “Tabula of Tinciduntion” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Tabula tinciduntii” musimy opowiedzieć się po stronie Nostryjczyków. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Porządku.
Chwała Artyzanii / Glory to Artisania
Opowiedz się po stronie Artyzańczyków podczas misji „Pocałunek wdowy”. / Side with the Artisanians during the “Widow’s Kiss” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Pocałunek wdowy” musimy opowiedzieć się po stronie Artyzańczyków. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Anarchii.
Sługa Nostrii / Servant of Nostria
Opowiedz się po stronie Nostryjczyków podczas misji „Pocałunek wdowy”. / Side with the Nostrian mages during the “Widow’s Kiss” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Pocałunek wdowy” musimy opowiedzieć się po stronie Nostryjczyków. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Porządku.
Miłośnik prób / Trial-Goer
Ukończ misję „Próby Wróżbity”. / Complete “The Scryer’s Trials” quest.
Trofeum związane z zadaniem pobocznym Prób Wróżbity wiążącym się z dość upierdliwymi i wymagającymi szczęścia walkami. Na materiale poniżej przedstawiona jest ogólna taktyka z pomocą której udało mi się wygrać wszystkie starcia, ale jest w tym trochę losowości, więc nie zawsze może się tak udać. Trzeba mieć na uwadze, iż możliwa będzie konieczność powtórzenia paru starć. Warto jednak zwrócić uwagę, na między innymi opcję „Czekaj”. W przypadku jednostek potrafiących wykonać drwinę warto zastosować czekanie w kolejnej turze. Dzięki temu drwina trwa dłużej, co nieraz daje nam znaczącą przewagę. Samo znalezienie starć nie jest problemem, bo są one dokładnie oznaczone na mapie.
Praworządność / Law-Abiding
Opowiedz się po stronie Horacego podczas misji „Sprzedajny strażnik”. / Side with Horace during the “A Corrupt Guard” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Sprzedajny strażnik” musimy opowiedzieć się po stronie Horacego. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Porządku.
Zbójectwo / Outlaw
Opowiedz się po stronie Tenebrosa podczas misji „Sprzedajny strażnik”. / Side with Tenebros during the “A Corrupt Guard” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Sprzedajny strażnik” musimy opowiedzieć się po stronie Tenebrosa. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Anarchii.
Szary rycerz / Gray Knight
Opowiedz się po stronie Horacego podczas misji „Filantrop i mecenas sztuki”. / Side with Horace during the “Philanthropist and Patron of the Arts” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Filantrop i mecenas sztuki” musimy opowiedzieć się po stronie Horacego. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Porządku.
Żelazna Maska / Iron Mask
Opowiedz się po stronie Tenebrosa podczas misji „Filantrop i mecenas sztuki”. / Side with Tenebros during the “Philanthropist and Patron of the Arts” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Filantrop i mecenas sztuki” musimy opowiedzieć się po stronie Tenebrosa. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Anarchii.
Bandycki patriota / Patriotic Bandit
Opowiedz się po stronie Horacego podczas misji „Tajemnice Gildii Kupców”. / Side with Horace during “The Merchant Guild’s Secrets” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Tajemnice Gildii Kupców” musimy opowiedzieć się po stronie Horacego. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Porządku.
Sprytny plan / A Sneaky Plan
Opowiedz się po stronie Tenebrosa podczas misji „Tajemnice Gildii Kupców”. / Side with Tenebros during “The Merchant Guild’s Secrets” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Tajemnice Gildii Kupców” musimy opowiedzieć się po stronie Tenebrosa. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Anarchii.
Horacy, mój druhu / Horace, My Old Friend
Opowiedz się po stronie Horacego podczas misji „Cień Aranoksa”. / Side with Horace during the “Aranox’s Shadow” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Cień Aranoksa” musimy opowiedzieć się po stronie Horacego. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Porządku.
Brat Tenebros / Brother Tenebros
Opowiedz się po stronie Tenebrosa podczas misji „Cień Aranoksa”. / Side with Tenebros during the “Aranox’s Shadow” quest.
Pucharek związany z opowiadaniem się po konkretniej stronie konfliktu w grze. Podczas zadania „Cień Aranoksa” musimy opowiedzieć się po stronie Tenebrosa. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji w oparciu o ideał Anarchii.
Mistrz gry / Game Master
Osiągnij maksymalny poziom bohatera. / Reach the hero’s max level.
Maksymalnym poziomem bohatera jest 30. Nie ma większego problemu by go zdobyć. Tym bardziej jeśli nie omijamy zadań pobocznych. Dodatkowo niektóre umiejętności, czy zaklęcia przyspieszają zdobywanie kolejnych poziomów.
Jam jest karzącą ręką! / I Am the Hand of Punishment!
Zdobądź maksymalną liczbę punktów w ideale siły. / Earn max points in the Ideal of Power.
Pucharek związany ze zdobywaniem punktów w ideale Siły. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji fabularnych zgodnych z tym ideałem. W zakładce umiejętności możemy sprawdzić ile punktów zdobyliśmy w każdym z ideałów. Liczbą wymaganą do tego trofeum jest 40, aczkolwiek można zdobyć tych punktów nieco więcej. Niemniej osobiście polecam wykorzystywać każdą okazję, by zdobyć punkty do ideału, który ulepszamy, by niepotrzebnie sobie nic nie zepsuć z tym pucharkiem.
Jam jest czarownikiem! / I Am the Sorcerer!
Zdobądź maksymalną liczbę punktów w ideale finezji. / Earn max points in the Ideal of Finesse.
Pucharek związany ze zdobywaniem punktów w ideale Finezji. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji fabularnych zgodnych z tym ideałem. W zakładce umiejętności możemy sprawdzić ile punktów zdobyliśmy w każdym z ideałów. Liczbą wymaganą do tego trofeum jest 40, aczkolwiek można zdobyć tych punktów nieco więcej. Niemniej osobiście polecam wykorzystywać każdą okazję, by zdobyć punkty do ideału, który ulepszamy, by niepotrzebnie sobie nic nie zepsuć z tym pucharkiem.
Jam jest dawcą wolności! / I Am the Bearer of Freedom!
Zdobądź maksymalną liczbę punktów w ideale anarchii. / Earn max points in the Ideal of Anarchy.
Pucharek związany ze zdobywaniem punktów w ideale Anarchii. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji fabularnych zgodnych z tym ideałem. W zakładce umiejętności możemy sprawdzić ile punktów zdobyliśmy w każdym z ideałów. Liczbą wymaganą do tego trofeum jest 40, aczkolwiek można zdobyć tych punktów nieco więcej. Niemniej osobiście polecam wykorzystywać każdą okazję, by zdobyć punkty do ideału, który ulepszamy, by niepotrzebnie sobie nic nie zepsuć z tym pucharkiem.
Jam jest prawem! / I Am the Law!
Zdobądź maksymalną liczbę punktów w ideale porządku. / Earn max points in the Ideal of Order.
Pucharek związany ze zdobywaniem punktów w ideale Porządku. Wiąże się to z podejmowaniem decyzji fabularnych zgodnych z tym ideałem. W zakładce umiejętności możemy sprawdzić ile punktów zdobyliśmy w każdym z ideałów. Liczbą wymaganą do tego trofeum jest 40, aczkolwiek można zdobyć tych punktów nieco więcej. Niemniej osobiście polecam wykorzystywać każdą okazję, by zdobyć punkty do ideału, który ulepszamy, by niepotrzebnie sobie nic nie zepsuć z tym pucharkiem.
Panna z Lorian / The Maiden of Lorian
Ukończ grę jako Elisa. / Complete the game as Elisa.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu głównego wątku jako Elisa.
Ogar Wojny / The Hound of War
Ukończ grę jako Aivar. / Complete the game as Aivar.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu głównego wątku jako Aivar.
Czarna Hrabina / The Black Countess
Ukończ grę jako Katharine. / Complete the game as Katharine.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu głównego wątku jako Katharine.