Lies of P

9/10
50-100H
x1
x3
x13
x26
43
0
22
0
2.5
Cover Art:Lies of P – Poradnik do trofeów i osiągnięć
43
0
22
0
2.5

Lies of P jest przedstawicielem gier z gatunku soulslike. Gra inspiruje się i czerpie z tego co najlepsze w gatunku i robi to perfekcyjnie. I perfekcji wymaga też od nas jeśli chcemy ujrzeć platynowy pucharek. Aby tego dokonać będziemy musieli ujrzeć wszystkie z trzech zakończeń (aby skrócić czas grania i potencjalnie ułatwić sobie życie można wykonać zapis w chmurze w odpowiednim momencie tak, aby dwukrotnie przejść finał gry i tylko raz dodatkowe całe przejście w trybie NG+), zebrać wszystkie bronie, wszystkie nagrania, nauczyć się każdego gestu… Jest trochę rzeczy, na które trzeba uważać, ale tutaj z pomocą przychodzi mój poradnik krok po kroku.

 

Ważne wskazówki:

  • parowanie to podstawa! Musimy wypracować sobie idealne używanie bloków dokładnie w momencie kiedy mamy otrzymać obrażenia.
  • na walkę bronią wpływ ma jedna z trzech statystyk: motoryka, technika lub zaawansowanie. Rozwijając naszą postać skupmy się na rozwoju tylko jednej z tych statystyk, na resztę nie warto wydawać ergo. Jeśli znajdziemy broń, która nie będzie kompatybilna z naszym wyborem rozwiniętej zdolności, to natrafimy wielokrotnie na „korby”, których potem możemy u Eugenie użyć, by przerobić broń tak, by wpływ na nią miała inna zdolność (przykład: rapier zimy jest skuteczniejszy tym bardziej, im większą mamy technikę. Możemy przerobić tę broń przy pomocy korby motoryki, aby rapier czerpał korzyści z motoryki, zamiast techniki)
  • poza ulepszaniem jednej z trzech statystyk do broni, pamiętajmy też aby regularnie zwiększać też witalność, by mieć więcej zdrowia, wigor, by mieć więcej staminy, oraz potencjał, który pozwoli nam na większe obciążenie
  • regularnie kontrolujemy stan naszej broni i w razie potrzeby naprawiamy przy pomocy ostrzałki. Im bardziej zniszczona broń, tym mniejsze obrażenia zadaje.
  • na marionetki dobrze działa elektryczność, na truchła ogień, a na wszystkich dobrym wyborem jest kwas.

 

Krok po kroku w Lies of P:

W trakcie rozgrywki musimy skupić się na wykonaniu misji pobocznych, ulepszeniu jednej broni zwykłej i jednej specjalnej do maksimum,  zdobyciu

  • Broni (29)
  • Broni specjalnych (11)
  • Gestów (17)
  • Nagrań (16)
  • Kwarcu
  • Zagadek i sanktuariów Trójcy

 

Rozdział 1 – Krat Centralny

    • Na początku gry możemy zdecydować o stylu walki, który preferujemy i otrzymamy jednocześnie konkretną broń (1), jedną z trzech startowych. Dwie pozostałe będziemy mogli kupić niebawem.
    • Początek służy nam jako samouczek, po drodze natrafimy na przeciwnika stojącego do nas plecami, możemy tutaj łatwo zdobyć trofeum  braz Śmiercionośny cios. A jeśli zaczniemy ćwiczyć perfekcyjne gardy, to możemy również zdobyć braz Niezawodna technika obronna.
    • Po wyjściu z budynku dworca możemy aktywować nasz pierwszy Stargazer i zdobyć braz Śladami stargazeru. Od tej pory będzie nam on służył jako checkpoint.
    • W niedługim czasie dotrzemy do kolejnego Stargazera, a przy nim napotkamy pierwszego kupca. Koniecznie kupujemy u niego dwie bronie (2-3), których nie posiadamy.
    • Teraz czeka nas walka z pierwszym prawdziwym bossem. Za pokonanie go otrzymamy trofeum braz Tamburmajor, ergo, które będzie nam potrzebne żeby je wymienić na specjalną broń oraz kwarc.
    • Idąc dalej dotrzemy do Hotelu Krat. Aby wejść do środka musimy skłamać, że jesteśmy człowiekiem. Otrzymamy za to braz Pierwsze kłamstwo. Od tej pory Hotel Krat stanie się naszą bazą wypadową. Dostaniemy nawet istotny przedmiot – zegarek faz księżyca. Za jego pomocą będziemy mogli w każdej chwili przenieść się albo do ostatniego Stargazera, albo bezpośrednio do hotelu. Nie stracimy nawet za to żadnego ergo!
    • W pomieszczeniu po lewej możemy porozmawiać z Lady Antonią, dostaniemy gest „pokaż ubrania” (3). Po prawej od Stargazera natomiast znajdziemy warsztat Eugenie, która będzie nam pomagała w naprawie i modyfikacjach broni. Od niej otrzymamy nową rękę legionu – sznurek marionetki.

 

Rozdział 2 – Bulwar Elizjum

    • Podróżujemy przez Bulwar początkowo nie przejmując się niczym poza przetrwaniem. Przebijamy się przez rzucających granatami wrogów na dachach, aż dotrzemy do niewielkiej areny, na której ujrzymy silnego przeciwnika. Jeszcze zanim wejdziemy na tę arenę na balkonie możemy podnieść list zamarzniętego mężczyzny, którego przeczytanie odblokuje nam gest pamięć (4).
    • Po pokonaniu siłacza aktywujemy nowy Stargazer, a obok napotkamy nowego handlarza, u którego możemy kupić pałkę elektryczną (4).
    • Po drodze powinniśmy wpaść na jednego z trzech wymaganych do zabicia motyli międzywymiarowych. Jeśli nam ucieknie możemy odpocząć przy Stargazerze i spróbować ponownie aż do skutku.
    • Dalej czeka nas walka z minibossem – robotem policyjnym. Za pokonanie go otrzymamy pałkę policyjną (5).
    • W tym samym miejscu możemy wspiąć się po drabinie i porozmawiać z płaczącą kobietą w oknie, która poprosi nas o znalezienie jej dziecka.
    • Przebijamy się dalej aż dotrzemy na most, na którym będziemy musieli uratować Geppetta przed Ocalałym – Szalonym Osłem. Po pokonaniu go zdobędziemy trofeum braz Odtrąceni i Czyściciele oraz otrzymamy w nagrodę narzędzie montażowe enigmy, które pozwoli nam korzystając z dowolnego Stargazera montować broń. Po przetestowaniu tej możliwości odblokujemy pucharek braz Kombinator. 
    • Kiedy już dotrzemy do ratusza, zanim wejdziemy do środka, po prawej stronie możemy zauważyć klęczącego siłacza. Po zabiciu go, możemy podnieść zniszczoną marionetkę dziecka. Teraz możemy ją zwrócić płaczącej kobiecie i skłamać mówiąc, że jest uroczym dzieckiem. W nagrodę otrzymamy nagranie (1).
    • Wracamy do ratusza i tym razem idziemy dalej, by stawić czoła kolejnemu bossowi, po pokonaniu którego otrzymamy braz Porzucony stróż, kwarc, rdzeń, przeładowany akumulator i specjalne ergo. Teraz możemy wrócić do Hotelu, wymienić przeładowany akumulator u Eugenie na nową rękę legionu Fulminis, oraz rdzeń przekazać Geppetto na piętrze, aby od teraz móc ulepszać Napęd P przy pomocy kwarcu.

 

Rozdział 3 – Wytwórnia Venigniego 

    • Zanim przejdziemy przez most do wytwórni, po prawej stronie znajdziemy dzwoniący telefon. Po odebraniu usłyszymy pierwszą zagadkę od Arlecchino, Króla Zagadek. Prawidłowa odpowiedź to „człowiek„. W nagrodę otrzymamy klucz Trójcy.
    • Po aktywowaniu Stargazera na terenie wytwórni wchodzimy po schodach na górę, po lewej w pomieszczeniu wskakujemy przez dziurę w podłodze i w sejfie znajdujemy sztylet salamandry (6).
    • W niedługim czasie będziemy zmuszeni walczyć z minibossem, opancerzonym robotem. Za pokonanie go otrzymamy mechanizm legionu potrzebny do ulepszania ręki.
    • Dalej będziemy musieli przejść przez tunel ze spadającymi kulami robocich części, na końcu tego tunelu znajdziemy w skrzyni topór strażacki (7).
    • Niebawem napotkamy Lisicę i Kota, kawałek dalej idąc korytarzem za nimi dotrzemy do pierwszego sanktuarium Trójcy, które możemy otworzyć przy pomocy zdobytego wcześniej telefonicznie klucza. W środku zdobędziemy kwarc.
    • Idąc dalej tymi tunelami zostaniemy zaatakowani przez płonącego agresywnego robota, po pokonaniu którego będziemy w stanie otworzyć sobie skrót oraz wyłączyć mechanizm, którego pilnował robot. Mechanizm ten sprawi, że zniknie skażenie w kanale, w którym mogliśmy obserwować kroczącego olbrzymiego robota przyszłości. Teraz możemy spokojnie do niego wrócić i nie martwiąc się skażeniem pokonać go, by otrzymać kwarc i na końcu kanału zebrać glewię wzmacniającą (8).
    • Wracamy do Lisicy i Kota i tym razem idziemy po schodach do góry i od razu skręcamy do pomieszczenia po prawej. Tam możemy dostać się do ukrytego Ocalałego, którego będziemy musieli zabić i w zamian otrzymamy gest obietnica tropiciela (5).
    • Dalej na piętrze dotrzemy do pomieszczenia z wielką kadzią kwasu na środku. Po lewej stronie znajdziemy schody na górę, które doprowadzą nas do Stargazera i ukrywającego się tutaj Venigniego. Poprosi nas on o znalezienie swojego lokaja Pulcinelli. Po rozmowie z nim odblokujemy gest strach (6).
    • Po drugiej stronie kadzi patrząc od wejścia znajdziemy drogę do bossa na tym etapie. Pokonanie go da nam braz Płomień Króla, specjalne ergo oraz potężny wzmacniacz płomieni. Na arenie znajdziemy też zniszczonego lokaja Pulcinellę. Możemy od razu wrócić do Venigniego, który zdecyduje skierować się do Hotelu Krat.
    • Wracamy do Hotelu gdzie możemy porozmawiać z działającym już lokajem Pulcinellą, oraz z Venignim, za co otrzymamy nowy gest arogancja (7). Ponadto możemy skorzystać z nowej maszyny Venigniego i samodzielnie wytworzyć nową rękę legionu Flamberg. Wykorzystamy do tego potężny wzmacniacz płomieni, który zdobyliśmy pokonując bossa.

 

Rozdział 4 – Katedra św. Frangelica

    • Kontynuujemy od miejsca, w którym pokonaliśmy ostatniego bossa. Trafimy w końcu do kopalni. Tam po wejściu po drabinie na samą górę i pokonanie gromady wrogów możemy zebrać klucz nastawny (9).
    • Przebijamy się przez tłum robotów okupujący Księżycowe Miasto aż dotrzemy do kolejki linowej. Tuż obok będzie czekała jedna z Ocalałych. Jeśli użyjemy powitania tropiciela, otrzymamy od niej klucz do kolejki. W przeciwnym wypadku będziemy zmuszeni z nią walczyć by w ten sposób zyskać klucz (pokojowe rozwiązanie zapewnia punkty człowieczeństwa).
    • Ewentualnie dotrzemy do niewielkiej kapliczki z posągiem anioła po prawej. Jeśli będziemy kontynuować prosto, dotrzemy do małego budynku, przy którym poznamy Giangia. Dostaniemy od niego sześcian, który pozwala używać kamieni życzeń. Usłyszymy również o jego poszukiwaniach dukatowych owoców.
    • Dotrzemy w końcu do katedry. Tutaj czeka nas poważne wyzwanie platformowe. Musimy wspinać się coraz wyżej stąpając po wąskich kładkach i jednocześnie walcząc z przeciwnikami. Gdy dotrzemy do platformy między dwoma obracającymi się kołami zębatymi, możemy strącić palenisko w dół, by pozbyć się skażenia, które musieliśmy przebyć na samym dole. Po drugiej stronie kół zębatych możemy włączyć skrót, który zabierze nas z dołu na górę. Jeśli staniemy na jednym z zębów tego drugiego koła zębatego, to możemy przenieść się na drugą stronę pomieszczenia i znaleźć tam dwusieczną włócznię ślepca (10).
    • Skoro mamy już uruchomiony skrót na górę to możemy wrócić do Stargazera i teraz jak już nie ma skażenia na najniższym poziomie, możemy wejść do ukrytego tutaj przejścia, gdzie znajdziemy rzemieślniczy zaszyfrowany pojemnik. Następnie korzystając ze skrótu (po prawej od wejścia) zaskakujemy z windy w połowie drogi by pokonać przeciwnika i zebrać wtyczkę legionu, dzięki której będziemy mogli sobie wytworzyć nową rękę.
    • Wracamy na górę w miejsce, w którym zakończyliśmy i kontynuujemy podróż, by od razu zostać rzuconymi do walki z minibossem. Za pokonanie go otrzymamy jednak cenny kwarc, a w celi obok „skrzynię zaopatrzeniową Kratu„, która pozwoli nam ulepszyć sklep Polendiny w Hotelu.
    • Trafimy na kolejny Stargazer w bibliotece. Obok spotkamy zakonnicę Cecile, której decydujemy się pomóc. Idąc dalej trafimy do pomieszczenia z dziurami w podłodze. Spadając na dół przez jedną z nich możemy zabić drugi rodzaj miedzywymiarowego motyla i znaleźć w skrzyni mechanizm legionu.
    • Idziemy dalej jedyną możliwą drogą, aż natrafimy na windę, która zabierze nas na taras na szczycie kaplicy, skąd możemy podziwiać widok na Krat, oraz spotkać Alidora. Gdy ten zapyta nas o bezpieczne miejsce decydujemy się go OKŁAMAĆ (bez obaw, nie pozbędziemy się go w ten sposób i nie zablokujemy sobie dostępu do jego oferty). Korzystając z okazji oddajemy mu zebrane dotychczas erga z bossów i wymieniamy je na bronie specjalne (nie na amulety!). Zdobędziemy w ten sposób sprężynowy miecz siedmiozwojowy (1), Kurtuazję (2) i Święty miecz Arki (3).
    • Wracamy windą i kierujemy się schodami tuż obok. Idąc cały czas naprzód wytyczoną drogą dotrzemy do komnaty arcybiskupa, gdzie znajdziemy święty znak poszukiwany przez Cecile. W pomieszczeniu obok możemy zrzucić palenisko i pozbyć się kwasu w pobliżu Stargazera, oraz zejść po drabinie i otworzyć skrót. Wracamy do Cecile i wręczamy jej poszukiwany przedmiot.
    • Jedyne co nam tu pozostało to walka z bossem, którym jest Upadły Arcybiskup Andreus. Po pokonaniu go otrzymamy braz Upadły arcybiskup oraz jego specjalne ergo. Wracamy w miejsce gdzie stała Cecile i znajdziemy tam list, który musimy przeczytać. Otrzymamy za to gest modlitwa (8) oraz nagranie (2).
    • Korzystając z nowego Stargazera przenosimy się do „wejścia do związku Pracowni”, gdzie w pomieszczeniu z dziurą w ziemi spotkamy Alidora. Ten ponownie zapyta nas o bezpieczne miejsce. Okłamujemy go ponownie, jednak tym razem już się nie da zwodzić.
    • Możemy wrócić do Hotelu Krat, gdzie nieopodal Antonii możemy od teraz spotkać Alidora. Przy okazji wymieniamy ergo arcybiskupa na Trójząb Przymierza (4).
    • Rozmawiamy z Venignim, od którego otrzymamy dekoder fal erga, oraz przekazujemy mu zaszyfrowany pojemnik. Dajemy Polendinie znalezioną niedawno skrzynię zaopatrzeniową. Kupujemy od razu od niego jabłko.
    • Możemy od razu udać się w miejsce wskazane przez zawartość zaszyfrowanego pojemnika. Przenosimy się więc do krackiego ratusza i idziemy na most, na którym walczyliśmy z Osłem. Tam rzucamy dowolnym przedmiotem w wiszącą nad mostem marionetkę, a otrzymamy w zamian kolejną wskazówkę. Teraz przenosimy się do wnętrza domu na Bulwarze Elizjum i po wyjściu na balkon i przejściu po desce na kolejny, możemy otworzyć drzwi mieszkania i znaleźć sejf, w którym znajdziemy między innymi kwarc.

 

Rozdział 5 – Dzielnica Malum

    • Ruszamy dalej od Stargazera przy ołtarzu arcybiskupa. Trafimy na Drogę Pielgrzyma gdzie na jednym z grobów możemy znaleźć znak uśmiechniętego królika i aktywować po chwili nowy Stargazer. Trzymamy się prawej strony, aż dotrzemy do ślepej uliczki i skrzyni z kryształową włócznią kwasu (11).
    • W końcu dotrzemy do dzielnicy Malum, gdzie możemy aktywować nowy Stargazer i porozmawiać z przebywającymi obok Lisicą i Kotem. Możemy skorzystać z ich pomocy, jednak po chwili zostaniemy przez nich porzuceni.
    • Na większym placu patrolowanym przez dużego mutanta, najlepiej przekraść się za nim i wspiąć po drabinie na dachy i oczyścić je ze strzelających z dystansu przeciwników. Na dachu blisko alejki, z której przyszliśmy znajdziemy w skrzyni piłę kostną (12), a po oczyszczeniu całej okolicy, w budynku na środku placu znajdziemy kwarc.
    • Po chwili trafimy na kolejny telefon od Arlecchino, odpowiedź to świeca. Otrzymamy w nagrodę kolejny klucz Trójcy.
    •  Wreszcie dostaniemy się do środka karczmy Czerwony Homar. Po pokonaniu przeciwników w środku, możemy otworzyć skrót do Stargazera oraz za ścianą z beczek znaleźć drabinę prowadzącą do ukrytego na piętrze kupca. W skrzyni przy nim znajdziemy mechanizm legionu, a od handlarza możemy kupić nagranie (3) oraz ciernisty miecz (13).
    • Po niewielkim spacerze czeka nas wielka potyczka z całym bractwem czarnych królików. Po zabiciu najstarszego z nich otrzymamy braz Opóźnione starcie oraz gest prowokuj (9).
    • W kryjówce królików, w pomieszczeniu po lewej znajdziemy portret chłopca, a za ladą skrzynię z kwarcem. Możemy skorzystać z windy na tyłach budynku, która zabierze nas na tyły Hotelu Krat. Spotkamy tu ponownie Giangia, oraz znajdziemy plac z dukatowym drzewem, które będzie regularnie dawać owoce. Możemy zerwać pierwsze z nich i otrzymamy za to braz Obfitość dukatowych owoców.
    • W Hotelu przekazujemy znaleziony przed chwilą portret Geppetto. Otrzymamy gest klaskanie (10). Od tej pory, możemy obserwować rosnący nos namalowanego chłopca im więcej będziemy kłamać w grze.
    • Przenosimy się szybko do katedry św. Frangelica i udajemy do miejsca ze spadającymi elektrycznymi elementami na taśmociągu. Wspinamy się po drabinie obok i otwieramy kolejne drzwi sanktuarium Trójcy.

 

Rozdział 6 – Ulica Rosy Isabelle

    • Dostaniemy się tutaj bocznym wejściem z Hotelu Krat. Aktywujemy pierwszy Stargazer i trzymamy lewej strony aż dotrzemy do zaułka, gdzie przy zeskoku z powrotem na dół napotkamy kobietę w oknie, która poprosi nas o dostarczenie jej butelki wina.
    • Dotrzemy do ciemnego budynku z marionetkowymi pokojówkami. Zamiast wychodzić na balkon, wchodzimy do pokoju po prawej i spadamy na dół, walczymy z przerażającymi marionetkami niemowlakami i wchodzimy po schodach na górę by otworzy skrót oraz sejf z wtyczką legionu.
    • Gdy już wyjdziemy na mocno strzeżoną przez marionetki ulicę, z tyłu za wszystkimi przeciwnikami znajduje się skrzynia zawierająca szablę tancerki (14).
    • Przy następnym Stargazerze zobowiązujemy się pomóc Julianowi.
    • W kanałach zamiast od razu wychodzić, możemy najpierw zejść jeszcze niżej, aż staniemy do walki z minibossem i znajdziemy tam kwarc.
    • Niedługo po wyjściu z kanałów natrafimy na zwłoki w czarnej sukience i możemy zebrać obrączkę dla Juliana. Przekazując mu ją decydujemy się skłamać i mówimy o pozostawionym liście miłosnym. Obrączka zostanie z nami, a ponadto otrzymamy gest smutek (11).
    • W końcu trafimy na główną ulicę gdzie przyjdzie nam się zmierzyć z marionetką klaunem, za pokonanie którego otrzymamy kwarc.
    • Trafimy do budynku opery. Tam, najpierw udajemy się na prawo, gdzie na górze znajdziemy drzwi, za którymi możemy porozmawiać z Adeliną, której możemy wręczyć kupione wcześniej u Polendiny jabłko.
    • W pomieszczeniu na dole, z którego wychodzi marionetka w czerwonej sukni znajdziemy sejf z kilofem eksplozji (15).
    • Dotrzemy do pomieszczenia z płonącym żyrandolem i deską prowadząca na drugą stronę pomieszczenia. Zeskakujemy na początku na dół i idziemy korytarzem aż sali na końcu, gdzie po pokonaniu marionetek otworzymy sejf zawierający niesamowitą kolekcję Venigniego, ten przedmiot po dostarczeniu Pulcinelli powiększy ilość towaru do kupienia u niego.
    • W tym samym korytarzu możemy wejść po schodach na piętro, pokonać groźną kombinację marionetek aż trafimy do pomieszczenia z klapą w podłodze i drabiną w dół. Za plecami mamy też drabinkę na górę, gdzie w skrzyni znajdziemy wysadzany klejnotami zaszyfrowany pojemnik.
    • Wracamy do wahadła z żyrandola i przechodzimy na drugą stronę, gdzie czeka nas walka z jednym z trudniejszych bossów – Królem Marionetek. Za pokonanie go otrzymamy braz Król Marionetek oraz jego ergo.
    • Wracamy szybko do pokoju, w którym rozmawialiśmy z Adeliną, której wręczyliśmy jabłko. Znajdziemy tam nagranie (4).
    • Wracamy do Hotelu Krat. Tam możemy porozmawiać z Polendiną, skłamać i pokazać mu obrączkę. Potem porozmawiać też z Antonią i ją również okłamujemy. Dajemy przy okazji Venigniemu pojemnik do odszyfrowania, Pulcinelli przedmiot rozszerzający asortyment, można u niego teraz kupić sztylet mordercy tyranów (16) oraz wymieniamy ergo króla marionetek u Alidora na rozpruwacz marionetek (5).
    • Skoro rozszyfrowaliśmy nowy pojemnik możemy się szybko przenieść do Alei Cerasani w pierwszym rozdziale, cofnąć nieco do uliczki z widokiem na Hotel Krat, gdzie możemy na punkcie widokowym wykonać gest sprawdzanie podłoża i zdobyć mechanizm legionu.

 

Rozdział 7 – Wielka Wystawa

    • Idąc od ostatniego pokonanego bossa dotrzemy do tunelu, obok którego znajdziemy drabinę, prowadzącą do skrzyni z mieczem zegarowym (17).
    • Przedzierając się przez pasaż Lorenziniego natrafimy na przeciwnika przy dziurze w ziemi. Zanim zeskoczymy, możemy obejść dziurę by napotkać ostatni rodzaj motyla międzywymiarowego i zdobyć po zabiciu go braz Nie z tego świata. 
    • Dotrzemy w pewnym momencie do niewielkiego bocznego korytarza prowadzącego do fontanny, przy której czeka handlarz. Tuż obok znajdziemy zarośnięte zielenią wejście do łazienki, gdzie znajdziemy ważną do misji pobocznej książkę „Skandal! V, tragedia pod maską ostentacji”. Czytamy ją, a od handlarza kupujemy piłę elektryczną (18).
    • W korytarzach pełnych mgły rozkładu znajdziemy na końcu sejf z włócznią honoru (19).
    • W piwnicy czeka nas walka z nieobliczalnym marionetkowym pajacem, a w pomieszczeniu tuż za nim znajdziemy wino dla kobiety z okna na ulicy Rosy Isabelle. Możemy tam wrócić po tym jak już dotrzemy do Stargazera na terenie Wielkiej Wystawy i otworzymy sobie skrót na zewnątrz.
    • Gdy dotrzemy na balkon na zewnątrz, możemy najpierw zejść po drabinie na dół, pokonać czekającą tu marionetkę z elektryczną bronią i zdobyć w zamian kwarc.
    • Gdy dotrzemy na belki nad wystawą, możemy z nich zejść po drabinie od razu po lewej stronie i porozmawiać z Belle.
    • W pomieszczeniu z robotem przebijającym się przez ścianę znajdziemy drugiego takiego robota pilnującego mechanizm legionu.
    • Niewiele dalej usłyszymy dzwoniący telefon i kolejną zagadkę od Arlecchino. Odpowiedź to Jajko, jednak tym razem nie otrzymamy klucza a jedynie podpowiedź gdzie go znaleźć. Po chwili trafimy do pomieszczenia z dwiema figurami, obracamy prawą aż zacznie wskazywać palcem w to samo miejsce co lewa figura i tym sposobem otworzymy skrytkę z kluczem Trójcy.
    • Kolejnym ważnym pomieszczeniem będzie duża wystawa z kolejką na środku i strzelającymi z dystansu przeciwnikami. Schody po lewej doprowadzą nas do walki z minibossem pilnującym wtyczki legionu.
    • Po drugiej stronie sali z kolejką trafimy do pomieszczenia z kadziami otoczonymi palmami. Tam czeka nas walka z kolejnym minibossem i nagroda w postaci mechanizmu legionu.
    • Dalej odblokujemy drabinkę jako skrót i znajdziemy w kufrze obok solidną skrzynię zaopatrzeniową Kratu, która powiększy asortyment Polendiny w Hotelu.
    • Teraz czeka nas pojedynek z bossem, a po wszystkim zdobędziemy braz Czempion ewolucji oraz ergo tego przeciwnika.
    • Po pokonaniu bossa staniemy oko w oko z Simonem Manusem, podczas rozmowy decydujemy się go okłamać, wspominając o nadziei na lekarstwo. Otrzymamy klucz, którym możemy otworzyć zamkniętą komnatę znajdującą się parę kroków wcześniej. W niej znajdziemy posąg służący do resetowania poziomu, napędu P oraz ręki legionu. Odblokujemy również nowy gest szacunek (12).
    • Możemy się teraz szybko przenieść do opery z poprzedniego rozdziału, wrócić do komnaty z płonącym wahadłem żyrandolem, zeskoczyć na dół i otworzyć znajdujące się tutaj drzwi do sanktuarium Trójcy, gdzie znajdziemy kwarc.
    • Po powrocie do Hotelu Krat rozmawiamy z wszystkimi obecnymi NPC aby posunąć do przodu ich wątki fabularne. Dajemy również Polendinie skrzynkę zaopatrzeniową, dzięki czemu możemy teraz kupować u niego księżycowe kamienie do ulepszeń broni, ale także mechanizm legionu i kwarc. Nie wolno zapomnieć też o rozmowie z Giangiem ukrytym daleko na tyłach Hotelu, za dukatowym drzewem, którego możemy poprosić o lekarstwo dla Antonii. Z lekarstwem wracamy do Polendiny i zachęcamy, by go użył.

 

Rozdział 8 – Bagna Beznadziei

    • Ruszając dalej ze Stargazera w sali konferencyjnej napotkamy przed kolejką Lisicę i Kota, którym możemy podarować dukatowy owoc. W zamian otrzymamy nagranie (5) oraz gest błaganie (13).
    • Przedzierając się przez bagna dotrzemy w końcu do skrótu do Stargazera, a tuż obok napotkamy znanego nam Alidora. Dajemy mu przedmiot, który dostaliśmy od Eugenie, jeśli z nią porozmawialiśmy w Hotelu w czasie ostatniej wizyty. Możemy korzystając z okazji wymienić ergo Czempiona na Mroźną Ucztę (6).
    • Wracamy szybko do Eugenie w Hotelu Krat i kłamiemy mówiąc, że Alidoro się ucieszył.
    • Z powrotem na bagnach docieramy do dużej otwartej przestrzeni, gdzie z wieży będzie strzelać do nas działo. Wspinamy się na tę wieżę, niszczymy działo, a obok znajdziemy topór żywej marionetki (20).
    • Przy następnym Stargazerze natkniemy się na zniszczoną marionetkę, która pragnie poznać emocje. Możemy jej na ten moment pokazać smutek oraz klaskanie.
    • Kilka kroków dalej mamy kolejną otwartą przestrzeń ze strzelającymi działami i dwiema olbrzymimi marionetkami przyszłości. Za zniszczenie każdej z nich możemy dostać po kwarcu.
    • Za wieżą po prawej stronie znajdziemy w kufrze wymyślną kolekcję Venigniego, która rozwinie asortyment Pulcinelli.
    • Kawałek dalej w wąwozie na Bagnie zauważymy most z wybuchowymi beczkami i spacerujące po drugiej stronie truchło. Przeciwnik ten pilnuje kufra z mechanizmem legionu.
    • Jeszcze dalej, po wydostaniu się z jaskiń będziemy mogli odblokować drabinkę, będącą skrótem do ostatniego Stargazera. Obok skrótu, z chatki na skraju klifu wyskoczy truchło, w środku będzie kolejne udające martwego, oraz skrzynia zawierająca długą włócznię metropolii (21).
    • Finalnie dotrzemy do Stargazera przy moście na Bagnach, a obok niego napotkamy Hugo, od którego otrzymamy list gończy za Alidoro oraz Stary zaszyfrowany pojemnik.
    • Teraz czeka nas walka z bossem, za co otrzymamy braz Zielony potwór marionetkożerca oraz jego ergo.
    • Możemy teraz wrócić do Hotelu Krat, a tam u Alidora wymienić ergo potwora za miecz dwóch smoków (7). Porozmawiać z Antonią, by otrzymać gest powitanie (14). Możemy też przekazać zaszyfrowany pojemnik Venigniemu.
    • Po rozszyfrowaniu pojemnika szybko przenosimy się na drogę pielgrzyma w rozdziale piątym, korzystamy z windy obok Stargazera i zjeżdżamy nią na dół. Tam możemy napotkać nowego NPC, który wręczy nam klucz do pobliskich drzwi. Tam czeka nas niemiła niespodzianka, ale jeśli ją przetrwamy możemy w końcu otworzyć skrzynię w chacie, by otrzymać mechanizm legionu.

 

Rozdział 9 –  Zniszczony Krat Centralny

    • Idąc dalej tunelem za bagnami dotrzemy z powrotem na dworzec w Kracie Centralnym, jednak teraz jest on odmieniony przez wszechobecne skażenie i zmutowane truchła. Po dotarciu do Stargazera, po kilku krokach zauważymy w dole po lewej stronie między pociągami skażoną przestrzeń i przeciwników. Znajdziemy tam w skrzyni kwarc.
    • W okolicy skrótu do Stargazera znajdziemy fragment peronu wypełniony bagażami i ukrytymi wśród nich przeciwnikami. Na końcu w kufrze znajdziemy nóż szefa kuchni (22).
    • Tuż obok w otwartym wagonie pociągu spotkamy zainfekowanego człowieka, to partner poszukiwany przez Belle. Broń Boże nie zabijamy go!
    • Dotrzemy w końcu do kolejnego Stargazera przy wyjściu na plac przed dworcem. Udajmy się na sam lewy koniec placu, gdzie możemy zebrać z kufra Uzwojony Mjolnir (23).
    • W pewnym momencie natrafimy na wroga walącego w drzwi. Po pokonaniu go zdobędziemy wtyczkę legionu.
    • Trafimy na nowy Stargazer w opuszczonym apartamencie. W budynku, na piętrze znajdziemy też handlarza, od którego możemy kupić mechanizm legionu i saperkę (24).
    • Później dotrzemy do kolejnego Stargazera na zapadniętej ulicy. Będziemy musieli się przedostać przez laboratorium pełne twardych przeciwników. Po wyjściu przez dziurę w ścianie na dach, możemy aktywować na końcu dachu skrót w postaci drabinki, a potem zeskoczyć niżej na balkon ze spacerującym przeciwnikiem i zeskoczyć przy rogu budynku jeszcze niżej, na półkę skalną z kufrem zawierającym specjalną skrzynię zaopatrzeniową Kratu.
    • Wracamy do miejsca gdzie aktywowalismy skrót i docieramy do minibossa, którego pokonanie da nam mechanizm legionu.
    • Docieramy do kolejnego Stargazera i nie idziemy przez most, tylko w zaułek po przeciwnej stronie Stargazera. Kierujemy się tą drogą aż dotrzemy do dzwoniącego telefonu. Na zagadkę Arlecchino odpowiadamy „ergo” i otrzymujemy klucz Trójcy.
    • Wracamy do mostu i kierujemy się tam, gdzie w pierwszym rozdziale walczyliśmy z tamburmajorem. Teraz musimy ponowić tę walkę, z tym, że tamburmajor nie jest już taki sam. Otrzymamy braz Skażony tamburmajor oraz kwarc.
    • Docieramy ponownie do Hotelu, który pod naszą nieobecność został zaatakowany. Udajemy się do gabinetu Geppetta i rozmawiamy z obecnymi tam postaciami. Otrzymamy gest furia (15).
    • Rozmawiamy z Belle i zgadzamy się jej pomóc. Wracamy szybko w miejsce gdzie spotkaliśmy jej zainfekowanego partnera. Otrzymamy list, który czytamy i wracamy do Belle. Okłamujemy ją, mówiąc, że jej partner zginął bohatersko walcząc z marionetką. Otrzymamy w nagrodę nagranie (6).
    • Wracamy do Stargazera poczekalnia Kratu Centralnego i otwieramy znajdujące się po lewej drzwi do sanktuarium Trójcy.
    • W tym momencie powinniśmy posiadać wszystkie wtyczki legionu, więc powinniśmy być w stanie wytworzyć wszystkie rodzaje rąk legionu i zdobyć srebro Kolekcjoner rąk legionu.
    • Wręczamy Polendinie specjalną skrzynię zaopatrzeniową i możemy u niego teraz kupić między innymi kwarc, mechanizm legionu i zardzewiały zaszyfrowany pojemnik, z którym możemy od razu udać się do Venigniego.
    • Zaszyfrowany pojemnik poprowadzi nas znowu na bagna, do bramy, przy której stał Hugo, nieopodal mostu. Możemy teraz wejść przez otwartą bramę i znaleźć się w Jaskini Pustelnika. Tam po jakimś czasie zeskoczymy przez dziurę w dachu i w środku chatki możemy zebrać kwarc.
    • Jeszcze kawałek dalej, za stargazerem natrafimy na większego przeciwnika pilnującego kufra z czarnymi nożycami do metalu (25).
    • Finalnie na samym końcu tego dodatkowego etapu, będziemy musieli pokonać minibossa i czeka nas nagroda w postaci nagrania (7) oraz kwarcu.

 

Rozdział 10 – Relikwia Trismegistosa

Opis
    • Po walce z większą marionetką, która przebija się przez ścianę po lewej stronie znajdziemy kufer z halabardą przeklętego rycerza (26).
    • Tuż obok znowu trafimy na dzwoniący telefon. Odpowiedź na ostatnią zagadkę Arlecchino to „Nie„. Otrzymamy w nagrodę pudełko z finałowym kluczem, ale UWAGA zostaniemy przy okazji skażeni rozkładem.
    • Kawałek dalej znajdziemy też skrzynkę z mechanizmem legionu, a zaraz potem czeka nas wymagająca walka z wszystkimi członkami Bractwa Czarnych Królików. Otrzymamy w nagrodę braz Czarna zemsta oraz kwarc.
    • Po walce napotkamy zdradzieckiego Alidoro. Decydujemy się go zabić i z jego zwłok zabieramy zaszyfrowany pojemnik. Obok w skrzyni znajdziemy też wielką kolekcję Venigniego, którą możemy dostarczyć Pulcinelli dla nowych przedmiotów do kupienia. Zaszyfrowany pojemnik oczywiście dajemy do odszyfrowania Venigniemu. Dowiemy się dzięki temu, że Alidoro był starszym bratem Eugenie. Teraz mamy wybór czy chcemy jej powiedzieć prawdę, czy ją okłamać. Każda z tych decyzji da nam jedno nagranie (8). Drugie zdobędziemy w trybie NG+. Pamiętamy co wybraliśmy!
    • Znowu w jaskiniach docieramy do łodzi i dostaniemy się nią do finałowego obszaru gry.

 

Rozdział 11 – Klasztor Arche

Opis
  • Na plaży wchodzimy w interakcję z każdym wspomnieniem, na które się natkniemy, aż dotrzemy do murów klasztoru i znajdziemy się pod ostrzałem dział.
  • Gdy już się przebijemy przez obronę murów trafimy na walkę ze strażnikiem bramy. Po pokonaniu go zbierzemy odznakę wysoko postawionego alchemika, która pozwoli nam otworzyć pobliskie przejście.
  • Po dłuższej przeprawie przez mury dotrzemy do komnaty, gdzie z bocznego pomieszczenia wyjdzie na nas jeden z potężnych skorpionów. W pomieszczeniu, z którego wyszedł znajdziemy wielką szablę kwasu (27).
  • W międzyczasie sprawdzajmy na ekranie przenoszenia się między stargazerami, czy w Hotelu nie czeka na nas rozmowa z Venignim. Musimy od niego usłyszeć historię o morderstwie jego rodziców przez marionetkę.
  • Kontynuując przeprawę przez klasztor dotrzemy na sam dół budynku, gdzie zostaniemy zaatakowani przez boksującego przeciwnika. Znajdziemy tutaj ostatnie sanktuarium Trójcy. W środku spotkamy zniszczonego Arlecchino. Otrzymamy w tym momencie srebro Kres zagadek. W trakcie rozmowy z Arlecchino okłamujemy go, że jesteśmy człowiekiem i otrzymamy kwarc. Możemy wyczerpać z nim dialog jeśli wystarczająco daleko pociągnęliśmy wątek Venigniego. Będziemy mogli o nim porozmawiać z marionetką.
  • Stojąc przodem do sanktuarium, jeśli udamy się na prawo, dotrzemy do skrótu do Stargazera oraz będziemy mogli porozmawiać z NPCem za co otrzymamy gest radość (16).
  • Wracamy w przeciwnym kierunku i jedziemy windą na górę. Możemy przy okazji przejść przez dziurę w ścianie i znaleźć mechanizm legionu. Na górze za to napotkamy ponownie Kota. Możemy mu dać dukatowy owoc żeby zostawił nas w spokoju, albo po prostu go pokonać w walce. Po wszystkim dotrzemy wreszcie do kolejnego Stargazera.
  •  Możemy skorzystać z okazji i przenieść się na Bagna i porozmawiać ze zniszczoną marionetką, by pokazać jej gesty, których się nauczyliśmy, by otrzymać kwarc.
  • Wracamy też do Hotelu i przeprowadzamy finałową rozmowę z Venignim, zdobędziemy w tym momencie braz Historia księcia.
  • Wracamy do podróży przez klasztor gdzie trafimy do zamglonych komnat. Na piętrze, strzeżona przez twardego przeciwnika znajdziemy kufer z mechanicznym zaszyfrowanym pojemnikiem.
  • Po odblokowaniu najbliższego skrótu będzie dobra okazja, by szybko przenieść się do Hotelu i odszyfrować u Venigniego zdobyty przed chwilą pojemnik. Skieruje nas on do 9 rozdziału w okolicach opuszczonego apartamentu. Tu, kawałek dalej, po przejściu przez kłodę nad przepaścią i wnękę naprzeciwko trafimy na plac pełen czworonożnych przeciwników. Tam na balkonie spotkamy niewidzianego wcześniej handlarza. Jeśli wyekwipujemy broń specjalną Mroźna Uczta i porozmawiamy z nim, otrzymamy kwarc. Zdobędziemy też w tym momencie srebro Weteran eksploracji.
  • Walczymy dalej w mglistych korytarzach katedry Arche, aż po pokonaniu masywnej, drewnianej marionetki zdobędziemy kwarc.
  • Dużo, dużo dalej walcząc z dwoma alchemikami na drewnianych rusztowaniach możemy wypatrzyć drabinę prowadzącą w dół i kierującą nas na najeżony pułapkami korytarz, na końcu którego znajdziemy kwarc.
  • Teraz została nam już tylko droga naprzód aż dotrzemy do bossa, po pokonaniu którego otrzymamy specjalne ergo oraz braz Byt kompletny.
  • Po aktywowaniu Stargazera przenosimy się na ulicę Rosy Isabelle, na most nad płonącą ulicą gdzie walczyliśmy z grubym klaunem. Spotkamy tu NPCa, z którym rozmawialiśmy w podziemiach klasztoru niedawno temu. Możemy od niego kupić kryształowy topór truchła (28). To już ostatnia broń zwykła, więc powinno wpaść srebro Kolekcjoner broni zwykłych.
  • Wracamy też do Hotelu i rozmawiając z Polendiną dowiemy się o śmierci Antonii. W gabinecie Geppetta znajdziemy list i nagranie (9). Wpadnie też trofeum braz Historia eleganckiej damy.

ZNAJDUJEMY SIĘ TERAZ W KULMINACYJNYM PUNKCIE, OD KTÓREGO ZALEŻY ILE RAZY BĘDZIEMY MUSIELI PRZECHODZIĆ GRĘ I JAK WIELKĄ TRUDNOŚĆ NAM TO SPRAWI. MOJA PROPOZYCJA ZAKŁADA KILKUKROTNE PRZEJŚCIE TEGO OSTATNIEGO FRAGMENTU GRY SPECJALNIE PO TO, ABY NIE MUSIEĆ WALCZYĆ Z KOŃCOWYM BOSSEM W TRYBIE NG+, PONIEWAŻ WALKA Z NIM WTEDY JEST KOSZMAREM. OTO MOJA PROPOZYCJA DALSZEGO DZIAŁANIA:

  • Zapisujemy grę w chmurze i kontynuujemy od ostatniego Stargazera. Dotrzemy do komnaty, w której spotkamy konającą Sophie. Decydujemy się pozostawić ją przy życiu. Otrzymamy gest prośba (17) i odblokujemy srebro Nauka o emocjach. 
  • Dalej spotkamy Geppetta w celi, wybór w tym momencie nie ma znaczenia. Jeszcze dalej będziemy walczyć z boksującym przeciwnikiem, za co otrzymamy kwarc.
  • Wreszcie przyjdzie nam się zmierzyć z Simonem Manusem, a za pokonanie go otrzymamy jego ergo oraz braz Przebudzony Bóg. Po rozmowie, w której nie ma znaczenia co wybierzemy, otrzymamy też braz Historia marzyciela.
  • Po walce z bossem zjeżdżamy windą gdzie będziemy musieli porozmawiać z Geppettem. Zażąda on naszego serca, więc ODMAWIAMY. Przyjdzie nam teraz stanąć oko w oko z najpotężniejszym przeciwnikiem w grze. Walka z nim jest wyzwaniem już teraz, a w trybie NG+ wróg ten jest jeszcze bardziej zabójczy. Po pokonaniu go odblokujemy srebro Pierwsza marionetka. Zdobyliśmy też właśnie dobre zakończenie i odpowiadające mu trofeum zloto Free from the puppet string.

TERAZ WCZYTUJEMY ZAPISANY W CHMURZE POSTĘP.

  • Ponownie docieramy do konającej Sophii. Tym razem dajemy jej odejść. Dostaniemy nagranie (10).
  • Rozmawiając z uwięzionym w celi Geppettem okłamujemy go, a walcząc z bokserem zdobywamy kwarc.
  • Po pokonaniu Simona Manusa, mówimy mu, że uwolniliśmy Sophie.
  • Po zjechaniu windą, aktywujemy Stargazer ALE NIE ROZMAWIAMY Z GEPPETTEM.

W TYM MOMENCIE PONOWNIE WYKONUJEMY ZAPIS W CHMURZE, ABY OSZCZĘDZIĆ SOBIE PONOWNEGO PRZECHODZENIA WALKI Z MANUSEM.

  • Rozmawiamy z Geppettem i zgadzamy się oddać mu swoje serce. Otrzymamy zloto Real boy : They all lived happily ever after. 
  • Po napisach końcowych nie rozpoczynamy trybu NG+, decydujemy się kontynuować obecną rozgrywkę. Przenosimy się do Hotelu i w gabinecie Geppetta czytamy od niego list. Odblokujemy za to braz Historia pewnego ojca.

WCZYTUJEMY OSTATNI ZAPIS Z CHMURY

  • Upewniamy się, że odsłuchaliśmy wszystkie nagrania na gramofonie w Hotelu. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy to ulepszamy jedną broń zwykłą i jedną specjalną do maksymalnego poziomu, jedną rękę legionu i wydajemy posiadany kwarc by ulepszyć Napęd P do 5 poziomu. Powinniśmy zdobyć w tym momencie srebro Najsilniejsza broń zwykła, srebro Najsilniejsza broń specjalna, srebro Najsilniejsza ręka legionu, srebro Ekstremalny potencjał.
  • Ponownie konfrontujemy się z Geppettem i znowu ODMAWIAMY. Czeka nas ponowna walka z Bezimienną Marionetką. Po pokonaniu jej powinniśmy odblokować tym razem najlepsze zakończenie zloto Rise of P.
  • Kontynuujemy obecną rozgrywkę NIE ZACZYNAMY NG+. Wracamy do Hotelu Krat i możemy w gabinecie Geppetta znaleźć list od Sophii. Po przeczytaniu odblokujemy braz Historia niebieskiego motyla. 
  • Na dolnym poziomie Hotelu możemy też zagrać na pianinie, by odblokować srebro Kracki pianista.
  • W tym momencie powinniśmy mieć wystarczająco wysoki poziom kłamstw, by z portretu chłopca w gabinecie Geppetta móc zebrać nową broń specjalną Złote Kłamstwo (8).
  • W miejscu gdzie dotychczas zawsze czekał Alidoro możemy od teraz porozmawiać z Hugo, który również wymieni nasze ergo z bossów na specjalną broń. Wymieniamy więc na Oko Uroborosa (9), Noblesse Oblige (10) i Dowód Człowieczeństwa (11). Zdobędziemy teraz srebro Kolekcjoner broni specjalnych. 

TERAZ JESTEŚMY GOTOWI NA TRYB NG+

    • Od handlarza przed pierwszym bossem możemy kupić nagranie (11)
    • W rozdziale drugim, u handlarza kupimy nagranie (12).
    • W rozdziale siódmym kupimy u handlarza nagranie (13)
    • W rozdziale dziewiątym handlarz sprzeda nam nagranie (14)
    • W rozdziale 10 ponownie zabijamy Alidora i kończymy wątek Eugenie, mówimy jej, że Alidoro był jej bratem i otrzymamy nagranie (15).
    • W katedrze Arche, znajdujemy ponownie NPC w podziemiach, pokonujemy Laxasię i przenosimy się na ulicę Rosy Isabelle, gdzie owy NPC sprzeda nam nagranie (16).
    • Wracamy do Hotelu i odsłuchujemy wszystkie nagrania, by zdobyć srebro Złota melodia.
    • Po ponownej rozmowie z Eugenie otrzymamy braz Historia nieznajomej. 
    • I tyle platyna powinna być nasza w tym momencie 😉

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Lies of P</span> / <span>Lies of P

Lies of P / Lies of P

Zdobądź wszystkie trofea. / Obtain all trophies.

Trofeum platynowe, przyznane za zdobycie wszystkich pozostałych. Gratulacje!

Ikona osiągnięcia: Real boy : They all lived happily ever after</span> / <span>Real boy : They all lived happily ever after
70

Real boy : They all lived happily ever after / Real boy : They all lived happily ever after

Osiągnij zakończenie [Real boy: They all lived happily ever after]. / [Real boy: They all lived happily ever after] Reach the ending.

Możliwe do przeoczenia

Wspomniane w nazwie dzbanka zakończenie jest zakończeniem złym, jednym z trzech, które musimy zaliczyć do platyny.

Po pokonaniu finałowego bossa Simon Manus Ręka Boga i zjechaniu windą do nowej lokacji. Tam czeka nas konfrontacja z Geppettem. Musimy wybrać opcję, by oddać mu swoje serce. W tym momencie gra się zakończy w najgorszy z możliwych sposobów, a my zdobędziemy to trofeum.

Ikona osiągnięcia: Free from the puppet string</span> / <span>Free from the puppet string
70

Free from the puppet string / Free from the puppet string

Osiągnij zakończenie [Free from the puppet string]. / [Free from the puppet string] Reach the ending.

Możliwe do przeoczenia

To zakończenie gry jest drugim ze złych finałów. Aby je osiągnąć musimy mieć niski poziom człowieczeństwa, a co za tym idzie, przez całą grę mówić tylko prawdę.

Będąc w Klasztorze Arche i rozmawiając z Sophią po walce z Laxasią musimy zdecydować, by dać jej żyć. W finale, po walce z Simonem Manusem, Ręką Boga, w trakcie konfrontacji z Geppettem, musimy mu odmówić. Przyjdzie nam się zmierzyć z najtrudniejszym bossem w grze – Bezimienną Marionetką, a po pokonaniu jej ujrzymy to zakończenie i zdobędziemy pucharek.

Ikona osiągnięcia: Rise of P</span> / <span>Rise of P
80

Rise of P / Rise of P

Osiągnij zakończenie [Rise of P]. / [Rise of P] Reach the ending.

Możliwe do przeoczenia

To zakończenie gry jest najlepszym finałem jakie możemy osiągnąć. Aby je zdobyć musimy mieć wysoki poziom człowieczeństwa, czyli przez całą grę kłamać i przesłuchać jak najwięcej płyt z muzyką.

Będąc w Klasztorze Arche i rozmawiając z Sophią po walce z Laxasią musimy zdecydować, by dać jej spoczynek. W finale, po walce z Simonem Manusem, Ręką Boga, w trakcie konfrontacji z Geppettem, musimy mu odmówić. Przyjdzie nam się zmierzyć z najtrudniejszym bossem w grze – Bezimienną Marionetką, a po pokonaniu jej ujrzymy to zakończenie i zdobędziemy ten pucharek.

Ikona osiągnięcia: Pierwsza marionetka</span> / <span>The First Puppet
30

Pierwsza marionetka / The First Puppet

Zabij bezimienną marionetkę. / Kill the Nameless Puppet.

Możliwe do przeoczenia

Bezimienna Marionetka to prawdziwy finałowy boss w grze, a zarazem największe wyzwanie stojące na drodze do platyny, zwłaszcza, że będziemy musieli go pokonać dwukrotnie, by zdobyć wymarzony pucharek. Po pokonaniu ostatniego bossa – Simona Manusa, będziemy musieli skonfrontować się z Geppettem. Jeśli będziemy z nim współpracować i oddamy mu swoje serce gra się zakończy i ujrzymy złe zakończenie. Natomiast jeśli się sprzeciwimy swojemu twórcy, staniemy do walki Bezimienną Marionetką. Ten diabelnie szybki przeciwnik będzie wymagał od nas niemal perfekcyjnego korzystania z parowania i doskonałego obeznania z mechanikami gry. To największe wyzwanie w Lies of P, więc cierpliwości i powodzenia!

Ikona osiągnięcia: Najsilniejsza broń zwykła</span> / <span>Strongest Normal Weapon
30

Najsilniejsza broń zwykła / Strongest Normal Weapon

Wzmocnij broń zwykłą do maksymalnego poziomu. / Strengthen a normal weapon to its max level.

Możliwe do przeoczenia

Broń zwykła w świecie Lies of P, to każda broń, którą możemy zakupić u handlarzy lub znaleźć w skrzyniach. Podstawowy poziom takiej broni to +0, a maksimum do jakiego możemy dokonać ulepszenia to +10. Bronie możemy ulepszać rozmawiając z Eugenie w Hotelu Krat. By dokonać ulepszenia będziemy musieli dodatkowo opłacić koszt w ergo oraz specjalnych kamieniach księżycowych, które również możemy zebrać w świecie gry lub zakupić u handlarzy. Kamienie potrzebne do ulepszenia poszczególnych poziomów broni:

  • księżycowy kamień nowiu (+1 do +3)
  • księżycowy kamień półksiężyca (+4 do +6)
  • księżycowy kamień pierwszej kwadry (+7 do +9)
  • księżycowy kamień pełni (+10)
Ikona osiągnięcia: Najsilniejsza broń specjalna</span> / <span>Strongest Special Weapon
30

Najsilniejsza broń specjalna / Strongest Special Weapon

Wzmocnij broń specjalną do maksymalnego poziomu. / Strengthen a special weapon to its max level.

Możliwe do przeoczenia

Broń specjalna w świecie Lies of P, to każda broń, którą będziemy mogli zdobyć od Alidora lub od Hugo, wymieniając u nich wyjątkowe ergo zdobyte za pokonanie bossów. Każde takie ergo możemy u nich wymienić albo na specjalną broń, albo na amulet. Ważne więc, aby nie używać żadnych z tych wyjątkowych ergo, ani nie wymieniać ich na amulety, tak aby zdobyć każdą broń specjalną. Broń specjalną otrzymamy na poziomie +0, a maksymalnie możemy ją ulepszyć do +5 u Eugenie w Hotelu Krat. By dokonać ulepszenia będziemy musieli dodatkowo opłacić koszt w ergo oraz specjalnych kamieniach księżycowych. Kamienie potrzebne do ulepszenia poszczególnych poziomów broni:

  • księżycowy kamień nowiu przymierza (+1 do +3)
  • księżycowy kamień pełni przymierza (+4 do +5)
Ikona osiągnięcia: Najsilniejsza ręka legionu</span> / <span>Strongest Legion Arm
30

Najsilniejsza ręka legionu / Strongest Legion Arm

Zmodyfikuj rękę legionu do maksymalnego poziomu. / Modify a Legion Arm to its max level.

Możliwe do przeoczenia

Jednym z głównych gadżetów pomocniczych w grze jest nasza wolna od broni ręka, zwana ręką legionu. Domyślnie zaczniemy grę z podstawową mechaniczną ręką, którą będziemy mogli wyprowadzać ciosy. Później za pomocą przedmiotów nazywanych wtyczkami legionu, będziemy mogli w maszynie Venigniego stworzyć nowe 7 różnych rąk legionu. Następnie każdą z 8 rąk legionu będziemy mogli dodatkowo ulepszyć przy pomocy przedmiotów nazywanych mechanizmami legionu. Również robimy to w maszynie Venigniego w Hotelu Krat. By ulepszyć jedną rękę legionu do maksymalnego poziomu, będziemy potrzebować 6 mechanizmów znalezionych w świecie gry, lub zakupionych od handlarzy.

Ikona osiągnięcia: Ekstremalny potencjał</span> / <span>Extreme Potential
30

Ekstremalny potencjał / Extreme Potential

Aktywuj Napęd P do fazy 5. / Activate P-Organ to Phase 5.

Możliwe do przeoczenia

Po pokonaniu Porzuconego stróża, w Hotelu Krat odblokujemy możliwość modyfikowaniu naszego bohatera przez Geppetta korzystając ze specjalnego fotela w Hotelu Krat. Do instalowania modyfikacji zwanych tutaj Napędem P będziemy potrzebować rzadkiego przedmiotu – Kwarcu. Kwarc zdobędziemy za pokonanie niektórych bossów, znajdziemy w trudno dostępnych skrzyniach lub kupimy ograniczoną ilość u handlarzy. Drzewko rozwoju umiejętności Napędu P składa się z 5 faz, a każda z nich odblokuje się nam po aktywowaniu pewnej ilości umiejętności w poprzednich fazach. By zdobyć to trofeum wystarczy, że odblokujemy dostęp do fazy 5, nie musimy nawet zdobywać żadnej umiejętności z tej fazy.

Ikona osiągnięcia: Kracki pianista</span> / <span>Pianist of Krat
30

Kracki pianista / Pianist of Krat

Zagraj doskonały utwór w Hotelu Krat. / Play a perfect tune on the piano at Hotel Krat.

Możliwe do przeoczenia

Po ukończeniu gry staniemy przed wyborem, czy chcemy natychmiast rozpocząć Nową Grę+, czy kontynuować przygodę. Jeśli wybierzemy chęć kontynuowania obecnej gry, możemy wrócić do Hotelu Krat. Tam udajemy się do salonu, w którym zwykle przebywa Antonia i próbujemy zagrać na znajdującym się tam pianinie.

Ikona osiągnięcia: Kolekcjoner rąk legionu</span> / <span>Legion Arm Collector
30

Kolekcjoner rąk legionu / Legion Arm Collector

Zbierz wszystkie ręce legionu. / Collect all Legion Arms.

Możliwe do przeoczenia

Łączna liczba rąk legionu do zdobycia w trakcie gry to 8 sztuk. Zaczynamy grę z podstawową ręką, a aby odblokować kolejne musimy zdobyć wtyczki legionu i stworzyć z nich nowe ręce w maszynie Venigniego w Hotelu Krat. Poza ręką podstawową, trzy kolejne odblokujemy wraz z postępami w przygodzie, natomiast następne cztery będą wymagały już znalezienia przez nas wspomnianych wtyczek legionu i własnoręcznego wytworzenia.

  • stalowa lewa ręka – atak wręcz (posiadana od początku rozgrywki)
  • sznurek marionetki – pozwala przyciągać do siebie wrogów, lub siebie do nich (po dotarciu do Hotelu Krat otrzymamy tę rękę od Eugenie)
  • fulminis – pozwala zaatakować wyładowaniem elektrycznym (wytworzy nam tę rękę Eugenie po pokonaniu Porzuconego Stróża)
  • flamberg – pozwala zaatakować miotaczem ognia (wytworzymy ją sami w nowej maszynie Venigniego, po pokonaniu Fuoco i uratowaniu Venigniego)
  • egida – pozwala blokować i odbijać ciosy tarczą
  • Deus ex machina – pozwala umieszczać miny zbliżeniowe
  • pandemonium – pozwala strzelać kwasem
  • sokole oczy – pozwala strzelać pociskami z dystansu
Ikona osiągnięcia: Kolekcjoner broni specjalnych</span> / <span>Special Weapon Collector
30

Kolekcjoner broni specjalnych / Special Weapon Collector

Zbierz całą broń specjalną. / Collect all special weapons.

Możliwe do przeoczenia

Bronie specjalne, to każdy oręż, który będziemy w stanie uzyskać poprzez wymianę specjalnego ergo z zabitych bossów u Alidora lub Hugo. Musimy pamiętać, że każde takie ergo możemy wymienić na oręż lub talizman, albo po prostu użyć z ekwipunku, by zdobyć nieco punktów ergo. Dlatego istotne jest, aby trzymać każde ergo z bossa i wymienianie go na broń u handlarza jeśli nie chcemy męczyć się z tym trofeum późnej w NG+. Łącznie możemy zdobyć 11 broni specjalnych:

  • Sprężynowy miecz siedmiozwojowy – za wymianę erga tamburmajora
  • Kurtuazja – za wymianę erga porzuconego stróża
  • Święty miecz Arki – za wymianę erga Fuoca
  • Trójząb Przymierza – za wymianę erga upadłego arcybiskupa
  • Rozpruwacz marionetek – za wymianę erga Króla Marionetek
  • Mroźna Uczta – za wymianę erga Czempiona Victora
  • Miecz dwóch smoków – za wymianę erga zielonego potwora marionetkożercy
  • Oko Uroborosa – za wymianę erga Laxasii
  • Noblesse Oblige – za wymianę erga Simona Manusa
  • Dowód Człowieczeństwa – za wymianę erga bezimiennej marionetki
  • Złote kłamstwo – ta broń jest wyjątkowa i aby ją zdobyć musimy ukończyć grę osiągając najlepsze zakończenie związane z kłamaniem przez całą rozgrywkę. Po pierwszej potyczce z bractwem czarnych królików znajdziemy w ich kryjówce portret, który możemy zanieść do Geppetta. Od tego czasu z każdym kłamstwem możemy fizycznie oglądać rosnący nos chłopca z portretu. Po ukończeniu całej gry i pokonaniu bezimiennej marionetki kontynuujemy obecną rozgrywkę, wracamy do gabinetu Geppetta i nos z portretu będzie się błyszczał, możemy go teraz zabrać i wykorzystywać jako broń specjalną.
Ikona osiągnięcia: Kolekcjoner broni zwykłych</span> / <span>Normal Weapon Collector
30

Kolekcjoner broni zwykłych / Normal Weapon Collector

Zbierz całą broń zwykłą. / Collect all normal weapons.

Możliwe do przeoczenia

Zwykłe bronie, to wszystkie te, które możemy znaleźć lub zakupić od handlarzy. Łącznie znajdziemy ich aż 29:

  • Szabla marionetek – jedna z broni startowych, dostępna do zakupu również u pierwszego handlarza (300 ergo), tuż przed bossem.
  • Rapier zimy – jedna z broni startowych, dostępna do zakupu również u pierwszego handlarza (300 ergo), tuż przed bossem
  • Wielki miecz przeznaczenia – jedna z broni startowych, dostępna do zakupu również u pierwszego handlarza (300 ergo), tuż przed bossem
  • Pałka elektryczna – dostępna do zakupu u handlarza znajdującego się przy stargazerze „wnętrze domu na Bulwarze Elizjum” (1200 ergo)
  • Kracka pałka policyjna – w okolicach Bulwaru Elizjum natrafimy na wielkiego robota policyjnego, po pokonaniu go możemy zebrać tę broń ze szczątków.
  • Sztylet salamandry – przy Stargazerze „Wejście do Związku Pracowni” możemy wejść po schodach i udać się do pomieszczenia po lewej stronie. Tam możemy spaść przez dziurę w podłodze do zamkniętego pomieszczenia z dwoma przeciwnikami i sejfem, w którym znajdziemy tę broń
  • Glewia wzmacniająca – nadal w Związku Pracowni, niedaleko Lisicy i Kota ujrzymy ogromnego kroczącego robota przyszłości. Jeśli go pokonamy, na końcu kanału, który patrolował znajdziemy skrzynię z tym orężem.
  • Topór strażacki – w kanałach w Związku Pracowni natrafimy na obszar, w którym będziemy musieli przejść przez korytarz, którym regularnie będą spadać ogromne kule marionetkowych części. Na końcu tego tunelu znajdziemy skrzynię z tym toporem.
  • Klucz nastawny – po pokonaniu bossa w Związku Pracowni, dalsza droga poprowadzi nas przez kopalnię. Wchodząc po drabinie na samą górę kopalnianej groty znajdziemy kufer z tą bronią chroniony przez grupę marionetek.
  • Dwusieczna włócznia ślepca – w katedrze św. Frangelica staniemy przed wyzwaniem platformowym z balansowaniem na cienkich deskach nad przepaścią, przechodzeniem pomiędzy obracającymi się kołami zębatymi itd. Będąc już praktycznie na górze, trafimy na moment, gdzie będziemy musieli używać elementów kół zębatych jako platform. Stojąc na drugim kole, nie zaskakujemy od razu na drugą stronę, tylko dajemy się mu ponieść na tył pomieszczenia. Po swojej prawej ujrzymy platformę na której możemy wylądować, a tam czeka na nas kuferek z tą bronią.
  • Kryształowa włócznia kwasu – na Drodze Pielgrzyma, trzymając się prawej strony, zamiast iść na lewo, tam gdzie prowadzi główna droga.
  • Piła kostna – na głównym placu w dzielnicy Malum, na obszarze patrolowanym przez ogromnego mutanta, skrzynia jest po prawej, na rusztowaniu.
  • Ciernisty miecz – możliwy do kupienia od handlarza w Czerwonym Homarze w dzielnicy Malum za 2000 ergo.
  • Szabla tancerki – po pokonaniu białej damy w amfiteatrze możemy wejść po schodach na lewo, żeby otworzyć skrót prowadzący za armię robotów, która pilnuje tego kufra.
  • Kilof eksplozji – w sejfie bronionym przez dużego robota w Operze Estella.
  • Sztylet mordercy tyranów – w Operze Estella tuż przed bossem możemy zejść na dół w pomieszczeniu z wahadłem i kierując się na prawo znajdziemy pomieszczenie z sejfem, w którym znajdziemy przedmiot dla Pulcinelli. Od tej pory zwiększy się ilość przedmiotów, które można kupić u niego. Wśród nich znajdziemy tę broń za 2000 ergo.
  • Miecz zegarowy – jeszcze przed Pasażem Lorenziniego, po wejściu po drabinie znajdziemy kufer strzeżony przez mechaniczne służące.
  • Piła elektryczna – do kupienia od handlarza w pasażu Lorenziniego za 3200 ergo.
  • Włócznia honoru – również w pasażu Lorenziniego, w korytarzu skażonym rozkładem, po otwarciu drzwi kluczem znalezionym tuż przy handlarzu.
  • Topór żywej marionetki – na bagnach, na szczycie pierwszej wieży ze strzelającym w nas działem.
  • Rozkruszacz skał – na bagnach beznadziei, na otwartej przestrzeni z dwoma ogromnymi robotami przyszłości i strzelającymi w nas działami, za wieżą po prawej stronie znajdziemy kufer z przedmiotem rozszerzającym ofertę Pulcinelli. Możemy teraz kupić u niego tę broń za 3000 ergo.
  • Długa włócznia metropolii – niedaleko skrótu do Stargazera w wąwozie na Bagnie Beznadziei. Przy drewnianej chatce.
  • Nóż szefa kuchni – na peronie Kratu Centralnego, tuż przed walką z Łasicą możemy wejść na obszar otoczony porozrzucanymi bagażami i kilkoma wrogami.
  • Uzwojony Mjolnir – ze Stargazera w poczekalni Kratu Centralnego wychodzimy na plac przed dworcem i kierujemy się do lewego tylnego rogu. Tam znajdziemy kufer z tym orężem.
  • Saperka – możemy zakupić od handlarza przy stargazerze „Porzucony apartament” za 3500 ergo.
  • Czarne nożyce do metalu – w okolicy Stargazera „zapadnięta ulica” po wejściu po drabinie, którą odblokujemy jako skrót musimy okrążyć budynek w prawo korzystając z balkonów, aż będziemy w stanie zeskoczyć na dół do niedostępnego wcześniej miejsca ze skrzynią, w której znajdziemy przedmiot rozszerzający asortyment Polendiny. Możemy wtedy zakupić u niego zardzewiały zaszyfrowany pojemnik, który odszyfruje dla nas Venigni. Teraz możemy przenieść się do stragazera „most na Bagnie Beznadziei” i ujrzymy, że pobliska brama jest otwarta. Teraz możemy się nią dostać do Jaskini Pustelnika, gdzie nieopodal nowego Stargazera znajdziemy w chatce tę broń.

     

  • Halabarda przeklętego rycerza – na zniszczonym moście w Relikwii Trismegistosa, tuż przy miejscu, gdzie zaskakuje nas przebijający się przez ścianę wróg.
  • Wielka szabla kwasu – w okolicach zewnętrznego muru klasztoru Arche, w pomieszczeniu przy dziurawej podłodze
  • Kryształowy topór truchła – na samym dole zewnętrznego muru klasztoru Arche, po przeciwnej stronie od windy spotkamy NPC. Rozmawiamy z nim, a potem, gdy już pokonamy Laxasię, możemy go spotkać ponownie na moście w dzielnicy Rosy Isabelle. Teraz będzie on chętny sprzedać nam co nieco. Ta broń będzie nas akurat kosztować 3700 ergo.
Ikona osiągnięcia: Złota melodia</span> / <span>Golden Melody
30

Złota melodia / Golden Melody

Zbierz i odtwórz wszystkie nagrania. / Collect and play all records.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum zdobędziemy po odnalezieniu i odsłuchaniu wszystkich 16 nagrań. Niestety jest to jedno z trofeów, które zmusi nas do ponownego przejścia gry, ponieważ za pierwszym razem będziemy w stanie zyskać jedynie 10 nagrań. Pozostałe 6 musimy zdobyć w trybie NG+. Słuchanie nagrań pozwala nam zwiększyć nasze człowieczeństwo, więc jest istotne do zdobycia najlepszego zakończenia oraz ostatniej broni specjalnej.

  • Shadow Flower – po pokonaniu Laxasii i spotkaniu Sophii musimy pozwolić jej odejść. Po przerywniku będziemy mogli zebrać to nagranie.
  • Misty E’rA – w okolicy Stargazera „zapadnięta ulica” po wejściu po drabinie, którą odblokujemy jako skrót musimy okrążyć budynek w prawo korzystając z balkonów, aż będziemy w stanie zeskoczyć na dół do niedostępnego wcześniej miejsca ze skrzynią, w której znajdziemy przedmiot rozszerzający asortyment Polendiny. Możemy wtedy zakupić u niego zardzewiały zaszyfrowany pojemnik, który odszyfruje dla nas Venigni. Teraz możemy przenieść się do stragazera „most na Bagnie Beznadziei” i ujrzymy, że pobliska brama jest otwarta. Teraz możemy się nią dostać do Jaskini Pustelnika. Na końcu tego etapu zdobędziemy to nagranie.
  • Fascination – gdy tylko będziemy w stanie kupujemy od Polendiny w Hotelu Krat jabłko. Później, gdy dotrzemy do Opery Estella spotkamy tam Adelinę, której możemy to jabłko podarować. Po pokonaniu bossa – Króla Marionetek na tym obszarze, wracamy do Adeliny i znajdziemy tam to nagranie.
  • Feel – musimy ukończyć zadanie poboczne dla płaczącej kobiety w oknie na Bulwarze Elizjum. Jej „dziecko” znajdziemy tuż przy wejściu do głównego bossa tego etapu. Oddając jej „dziecko” musimy ją okłamać i w nagrodę otrzymamy to nagranie.
  • Someday – do kupienia u handlarza w Czerwonym Homarze w dzielnicy Malum za 3800 ergo.
  • Divine Service – w bibliotece katedry św. Frangelica spotkamy zakonnicę Cecile, która poprosi o przysługę. Pod koniec tego etapu znajdziemy w skrzyni poszukiwany przez nią symbol arcybiskupa. Przynosimy go jej, a potem wracamy do niej po pokonaniu upadłego arcybiskupa. Znajdziemy w tym miejscu to nagranie.
  • Far East Princess – zabijamy Alidora w Relikwii Trismegistosa, zaraz po pokonaniu Bractwa Czarnych Królików. Zabieramy z jego szczątków zaszyfrowany pojemnik i idziemy w Hotelu go odszyfrować u Venigniego. Potem informujemy Eugenie o naszych odkryciach jednak musimy ją okłamać, za co dostaniemy tę płytę.
  • Memory of Beach – tę płytę zbierzemy po ukończeniu wątku Lady Antonii w Hotelu Krat. Patrz – braz Historia eleganckiej damy
  • Quixotic – po pokonaniu Czempiona Victora na końcu Wielkiej Wystawy dotrzemy do kolejki linowej, obok której spotkamy Lisicę i Kota, musimy podarować im dukatowy owoc, a w zamian otrzymamy tę płytę.
  • Proposal, Flower, Wolf Part 1 – zabijamy Alidora w Relikwii Trismegistosa, zaraz po pokonaniu Bractwa Czarnych Królików. Zabieramy z jego szczątków zaszyfrowany pojemnik i idziemy w Hotelu go odszyfrować u Venigniego. Potem informujemy Eugenie o naszych odkryciach i mówimy jej prawdę, że Alidoro był jej bratem (to jedyna sytuacja, gdzie powiedzenie prawdy daje nam więcej człowieczeństwa)
  • Why – będąc na Wielkiej Wystawie napotkamy NPC Bellę, musimy z nią porozmawiać, a przeniesie się ona do Hotelu Krat. Później rozmawiając z nią dowiemy się o zaginionym partnerze. Dużo później, będąc na peronie Kratu Centralnego napotkamy zaginionego partnera Belli. Wracając do niej musimy ją okłamać, że zginął w walce z marionetką i otrzymamy te nagranie.

Złote nagrania możemy zakupić niestety dopiero w trybie NG+

  • Shadow Flower (złoto) – do kupienia u handlarza w Pasażu Lorenziniego za 10000 ergo.
  • Quixotic (złoto) – do kupienia u handlarza obok Stargazera „wnętrze domu na Bulwarze Elizjum” za 10000 ergo.
  • Fascination (złoto) – do kupienia u NPC, którego spotkamy we wnętrzu kaplicy Arche, a po pokonaniu Laxasii pojawi się on jako handlarz na moście w dzielnicy Rosy Isabelle za 10000 ergo.
  • Memory of Beach (złoto) – do kupienia u handlarza przy Stargazerze „porzucony apartament” za 10000 ergo.
  • Proposal, Flower, Wolf Part 1 (złoto) – do kupienia u pierwszego handlarza tuż przed pierwszym bossem, za 6000 ergo.
Ikona osiągnięcia: Nauka o emocjach</span> / <span>Learning about Emotions
30

Nauka o emocjach / Learning about Emotions

Przyswój wszystkie gesty. / Learn all gestures.

Możliwe do przeoczenia

Gesty będziemy przyswajać wraz z postępami w fabule, jednak niektóre z nich wymagają od nas pewnych specyficznych decyzji lub akcji. Łącznie do zdobycia jest 17 gestów. Wystarczy się ich nauczyć, nie musimy ich używać

  • Obietnica tropiciela – nieopodal miejsca pierwszego spotkania z Lisicą i Kotem w Wytwórni Venigniego możemy wejść po schodach do pomieszczenia, z którego możemy drabiną dostać się do zamkniętego pokoju z ukrywającym się Ocalałym. Jeśli go pokonamy otrzymamy ten gest.
  • Modlitwa – po ukończeniu zadania pobocznego dla zakonnicy Cecile w bibliotece katedry św. Frangelica i pokonaniu upadłego arcybiskupa, zamiast Cecile znajdziemy nagranie oraz list, po którego przeczytaniu otrzymamy ten gest.
  • Pamięć – we wnętrzu domu na Bulwarze Elizjum, nieopodal miejsca walki z osiłkiem znajdziemy list zamarzniętego mężczyzny, po przeczytaniu którego odblokujemy ten gest.
  • Błaganie – po pokonaniu Czempiona Victora na Wielkiej Wystawie dotrzemy do kolejki linowej , przy której spotkamy Lisicę i Kota. Musimy podarować im dukatowy owoc, by otrzymać ten gest oraz nagranie.
  • Prośba – po spotkaniu Sophii tuż po walce z Laxasią, niezależnie od naszej decyzji otrzymamy ten gest.
  • Pokaż ubrania – po dotarciu po raz pierwszy do Hotelu Krat i rozmowie z Lady Antonią
  • Strach – otrzymamy automatycznie po pierwszej rozmowie z Venignim, jeszcze w jego Wytwórni
  • Arogancja – po pokonaniu Fuoco na końcu Wytwórni Venigniego, wracamy do Hotelu Krat i rozmawiamy tam z Venignim.
  • Klaskanie – po pokonaniu Bractwa Czarnych Królików w dzielnicy Malum trafimy do ich kryjówki, gdzie możemy znaleźć portret chłopca i zabrać go do Geppetta. Po wręczeniu portretu zdobędziemy ten gest.
  • Smutek – musimy ukończyć zadanie poboczne dla Dżentelmena Juliana w dzielnicy Rosy Isabelle, znaleźć jego ukochaną i zabrać jej obrączkę. Po oddaniu obrączki Julianowi musimy go okłamać, by otrzymać ten gest, oraz obrączkę, która przyda nam się później do ukończenia wątku Antonii.
  • Szacunek – po pokonaniu Czempiona Victora na Wielkiej Wystawie możemy się nieco cofnąć do obszaru, gdzie chwilę wcześniej walczyliśmy z osiłkiem i będziemy teraz w stanie otworzyć znajdujące się tu drzwi, za którymi znajduje Posąg Świętej Miłosierdzia, który pozwala nam resetować poziom postaci, Napęd P oraz rękę legionu za dukatowe owoce. Przy okazji otrzymamy też ten gest.
  • Powitanie – musimy ukończyć wątek Antonii – patrz braz Historia eleganckiej damy. Po tym jak zostanie jej zaaplikowane lekarstwo i wrócimy do niej po pokonaniu potwora z bagien, ta powie nam, że się lepiej czuje i otrzymamy ten gest.
  • Usiądź – ten gest będziemy posiadać od samego początku gry
  • Prowokuj – zdobędziemy go automatycznie po pokonaniu Bractwa Czarnych Królików w dzielnicy Malum
  • Furia – po pokonaniu skażonego tamburmajora i powrocie do zaatakowanego Hotelu Krat, oraz rozmowie z Antonią.
  • Sprawdzanie podłoża – ten gest będziemy posiadać od samego początku gry
  • Radość – po rozmowie z NPC na samym dole katedry Arche, w przeciwnym kierunku niż winda prowadząca nas naprzód
Ikona osiągnięcia: Weteran eksploracji</span> / <span>Veteran Explorer
30

Weteran eksploracji / Veteran Explorer

Odszyfruj wszystkie zaszyfrowane pojemniki i odbierz nagrody. / Decipher all cryptic vessels and claim the rewards.

Możliwe do przeoczenia

W trakcie przygody natrafimy na 6 zaszyfrowanych pojemników. Naszym zadaniem jest dostarczenie ich do Venigniego w Hotelu Krat, który będzie w stanie je dla nas odszyfrować. Następnie będziemy musieli postarać się zdobyć nagrodę związana z danym pojemnikiem.

  • Rzemieślniczy zaszyfrowany pojemnik – wspinając się w katedrze św Frangelica dotrzemy do paleniska, które możemy strącić w dół i pozbyć się skażenia. Teraz możemy tam zejść po schodach do pomieszczenia gdzie znajdziemy ten pojemnik. Po rozszyfrowaniu przez Venigniego musimy wrócić na Bulwar Elizjum, na most, na którym walczyliśmy z naszym pierwszym Ocalałym – Szalonym Osłem. Musimy rzucić przedmiotem w wiszącą nad mostem marionetkę i przeczytać list, który z niej wypadnie. Finalnie przenosimy się do wnętrza domu na Bulwarze Elizjum, przechodzimy przez kładkę i zaraz za nią po prawej możemy wejść do mieszkania, gdzie w sejfie czeka na nas nagroda w postaci stroju i kwarcu.
  • Wysadzany klejnotami zaszyfrowany pojemnik – pojemnik znajdziemy spadając z belki prowadzącej do bossa i udając się korytarzem do końca. Po odszyfrowaniu przenosimy się niemal na sam początek gry, do Stargazera przy pierwszym bossie i cofamy się nieco do uliczki, z której mamy ładny widok na Hotel Krat. Stojąc na punkcie widokowym musimy wykonać gest „sprawdzanie podłoża”, by otrzymać strój i wtyczkę legionu
  • Stary zaszyfrowany pojemnik – pojemnik ten otrzymamy od Hugo, przy moście na Bagnach Beznadziei. Po odszyfrowaniu wracamy na drogę pielgrzyma przy dzielnicy Malum, używamy skrótu w postaci windy i znajdziemy się na obszarze gdzie walczyliśmy z dużym mutantem. Napotkamy tu NPC, który da nam klucz do pobliskiej chaty, a w niej znajdziemy skrzynię z amuletem i wtyczką legionu (jeśli przeżyjemy niespodziankę 😉
  • Zardzewiały zaszyfrowany pojemnik – musimy wręczyć Polendinie przedmiot rozszerzający jego asortyment, który znajdziemy przy stargazerze „zapadnięta ulica”. Następnie możemy zakupić ten pojemnik od Polendiny. Po odszyfrowaniu otworzy nam się Jaskinia Pustelnika tuż przy moście na Bagnach Beznadziei. Na końcu tego nowego obszaru znajdziemy nagranie, strój oraz kwarc.
  • Mechaniczny zaszyfrowany pojemnik – pojemnik znajdziemy w obszarze „wyrwa w klasztorze Arche”, wędrując po mrocznych, zamglonych korytarzach możemy wspiąć się na balkony po drabinie, a tam strzeżony przez silnego przeciwnika będzie czekał na nas kuferek z tym pojemnikiem. Po odszyfrowaniu musimy wrócić w okolice „porzuconego apartamentu”. Tam idziemy główną drogą, a po przejściu na drugą stronę przepaści przechodzimy przez wnękę na placyk gdzie krąży grupka mutantów na czterech łapach. Tam napotkamy handlarza, przy którym musimy wyekwipować broń specjalną Mroźna Uczta zdobytą z ergo Czempiona Victora. Otrzymamy w nagrodę strój i kwarc.
  • Zaszyfrowany pojemnik Alidora – w Relikwii Trismegistosa, po drugiej potyczce z Bractwem Czarnych Królików spotkamy zaraz potem zdradzieckiego Alidora. Musimy go zabić, a otrzymamy ten pojemnik. Po odszyfrowaniu otrzymamy notatkę, po której przeczytaniu musimy przekazać wieści Eugenie. W zależności od wyboru podjętego e trakcie rozmowy możemy otrzymać dwa różne nagrania, więc będziemy musieli wykonać to również w NG+.
Ikona osiągnięcia: Kres zagadek</span> / <span>End of Riddles
30

Kres zagadek / End of Riddles

Odkryj wszystkie Sanktuaria Trójcy. / Discover all Trinity Sanctums.

Możliwe do przeoczenia

W trakcie rozgrywki natrafimy na dzwoniące telefony, a po odebraniu telefonu zaczniemy rozmowę z Królem Zagadek. Po poprawnej odpowiedzi otrzymamy klucz Trójcy, który otwiera jedno z Sanktuariów Trójcy. Musimy odnaleźć wszystkie 5 z nich i otworzyć je kluczami.

Zagadki:

  • Wejście do Związku Pracowni – przy moście prowadzącym do pracowni. Odpowiedź to „Człowiek”
  • Dzielnica Malum – tuż przed dotarciem do „Czerwonego Homara”. Odpowiedź to „Świeca”
  • Galeria Wielkiej Wystawy – po walce z robotem przebijającym się przez ścianę. Odpowiedź to „Jajko”. Tym razem nie otrzymamy od razu klucza, musimy kawałek dalej znaleźć pokój z dwoma figurami i dwukrotnie poruszyć tę po prawej, dzięki czemu otworzymy schowek z kluczem.
  • Ulica przy Kracie Centralnym – od Stargazera przy tamburmajorze odwracamy się plecami i dotrzemy do dzwoniącego telefonu. Odpowiedź to „Ergo”
  • Relikwia Trismegistosa – po pokonaniu marionetki, która przebija się przez ścianę. Odpowiedź to „Nie”. Otrzymamy pudełko, które należy otworzyć z ekwipunku i otrzymamy klucz, oraz niemiłą niespodziankę w postaci skażenia.

Sanktuaria Trójcy:

  • Wytwórnia Venigniego – niedaleko Lisicy i Kota
  • Katedra św. Frangelica – w trakcie wspinaczki po belkach dotrzemy do miejsca skąd spadają elektryczne elementy. Obok znajdziemy drzwi.
  • Opera Estella – tuż przy wejściu na arenę z bossem będziemy musieli przeskoczyć przez dziurę z wahadłem. Spadając na dół znajdziemy te drzwi.
  • Tuż przy stargazerze Poczekalnia Kratu Centralnego po lewej od wyjścia z budynku.
  • Zewnętrzny mur klasztoru Arche – na samym dole wnętrza budynku, w miejscu gdzie zaskoczy nas boksujący osiłek.
Ikona osiągnięcia: Pierwsze kłamstwo</span> / <span>First Lie
15

Pierwsze kłamstwo / First Lie

Skład przed wejściem do Hotelu Krat. / Tell a lie in front of Hotel Krat Entrance.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Otrzymamy je po pokonaniu pierwszego bossa i dotarciu do Hotelu Krat. Będziemy musieli skłamać, że jesteśmy człowiekiem, by wejść do środka.

Ikona osiągnięcia: Śladami stargazeru</span> / <span>Stargazer’s Guide
15

Śladami stargazeru / Stargazer’s Guide

Napraw stargazer. / Repair a Stargazer.

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Stargazery pełnią funkcję odpowiednika ognisk z gier z serii Dark Souls. To miejsca zapisu gry, szybkiej podróży oraz dają możliwość rozwoju i modyfikacji postaci i wyposażenia. Po dotarciu do pierwszego z nich i aktywowaniu go otrzymamy to trofeum.

Ikona osiągnięcia: Kombinator</span> / <span>Exploring Possibilities
15

Kombinator / Exploring Possibilities

Zmontuj broń. / Try to assemble a weapon.

Każda broń, którą zdobędziemy składa się z dwóch elementów: głowni i rękojeści. Korzystając ze Stargazera lub rozmawiając z Eugenie w Hotelu Krat możemy użyć opcji zmontowania broni. Polega to użyciu głowni jednej broni i rękojeści innej broni, by stworzyć z nich wyjątkową wariację oręża. Nic nam nie stoi na przeszkodzie by połączyć głownię ciężkiego topora z rękojeścią małego sztyletu i otrzymać mini toporek 🙂

Ikona osiągnięcia: Niezawodna technika obronna</span> / <span>The Ultimate Defense Technique
15

Niezawodna technika obronna / The Ultimate Defense Technique

Zniszcz broń przeciwnika gardą doskonałą. / Destroy an enemy’s weapon with a perfect guard.

Garda doskonała to jedna z technik, którą będziemy musieli opanować do perfekcji, by przejść grę bez większych problemów. Za każdym razem, gdy mamy otrzymać cios od przeciwnika, możemy użyć klawisza , by zablokować uderzenie. Trzymając klawisz wykonamy zwykłą gardę, co jedynie nieznacznie nas ochroni, jednak nadal otrzymamy lekkie obrażenia. Wciśnięcie przycisku dokładnie w momencie gdy mamy zostać trafieni zostanie zasygnalizowane rozbłyskiem, a przeciwnik zostanie wytrącony z równowagi. My natomiast nie otrzymamy w tym przypadku żadnych obrażeń. Jeśli wykonamy gardę doskonałą, na którymś ze słabszych przeciwników to najprawdopodobniej uszkodzimy mu też broń i zdobędziemy to trofeum. Powinno wpaść naturalnie w trakcie regularnego ćwiczenia gardy.

Ikona osiągnięcia: Śmiercionośny cios</span> / <span>Fatal Blow
15

Śmiercionośny cios / Fatal Blow

Wyprowadź udany śmiercionośny atak. / Deliver a successful Fatal Attack.

Śmiercionośny atak tutaj to po prostu cios w plecy na niespodziewającym się niczego przeciwniku. Pierwsza możliwość zdobycia tego trofeum będzie już w trakcie tutoriala na samym początku rozgrywki. Gra sama będzie nas zachęcać do wykonania śmiercionośnego ataku na stojącej tyłem do nas marionetce. Wystarczy podejść powoli, aż na przeciwniku wyświetli się ikona przypominająca ślad pazurów, wtedy używamy zwykłego ataku klawiszem . Bez obaw jeśli zmarnujemy tę okazję, w trakcie gry będą się pojawiać wielokrotnie.

Ikona osiągnięcia: Odtrąceni i Czyściciele</span> / <span>The Bastards and the Sweepers
15

Odtrąceni i Czyściciele / The Bastards and the Sweepers

Zabij tropiciela. / Kill a Stalker.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Otrzymamy je po zabiciu pierwszego tropiciela, na jakiego wpadniemy, Szalonego Osła. Dzięki temu uratujemy Geppetta.

Ikona osiągnięcia: Tamburmajor</span> / <span>Parade Master
15

Tamburmajor / Parade Master

Zabij tamburmajora. / Kill the Parade Master.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Otrzymamy je po pokonaniu pierwszego bossa z prawdziwego zdarzenia. Z tamburmajorem przyjdzie nam się zmierzyć na końcu pierwszego etapu gry.

Ikona osiągnięcia: Porzucony stróż</span> / <span>Scrapped Watchman
15

Porzucony stróż / Scrapped Watchman

Zabij porzuconego stróża. / Kill the Scrapped Watchman.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Z porzuconym stróżem zmierzymy się na końcu drugiego etapu gry, na dziedzińcu krackiego ratusza.

Ikona osiągnięcia: Płomień Króla</span> / <span>King's Flame
15

Płomień Króla / King's Flame

Zabij Płomień Króla, Fuoca. / Kill King’s Flame, Fuoco.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Z Fuoco przyjdzie nam się zmierzyć na końcu trzeciego etapu gry, w Wytwórni Venigniego.

Ikona osiągnięcia: Upadły arcybiskup</span> / <span>Fallen Archbishop
15

Upadły arcybiskup / Fallen Archbishop

Zabij upadłego arcybiskupa Andreusa. / Kill the Fallen Archbishop Andreus.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Z arcybiskupem zmierzymy się na końcu czwartego etapu gry w katedrze św. Frangelica.

Ikona osiągnięcia: Opóźnione starcie</span> / <span>The Delayed Match
15

Opóźnione starcie / The Delayed Match

Zabij Najstarszego z Bractwa Czarnych Królików. / Kill the Eldest of the Black Rabbit Brotherhood.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Z Bractwem Czarnych Królików zmierzymy się na końcu piątego etapu gry, w dzielnicy Malum.

Ikona osiągnięcia: Król Marionetek</span> / <span>King of Puppets
15

Król Marionetek / King of Puppets

Zabij Romea, Króla Marionetek. / Kill Romeo, King of Puppets.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Z Królem Marionetek zmierzymy się na końcu szóstego etapu gry, w Operze Estella.

Ikona osiągnięcia: Czempion ewolucji</span> / <span>The Champion of Evolution
15

Czempion ewolucji / The Champion of Evolution

Zabij Czempiona Victora. / Kill Champion Victor.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Z Czempionem Victorem zmierzymy się na końcu siódmego etapu gry, na Wielkiej Wystawie.

Ikona osiągnięcia: Zielony potwór marionetkożerca</span> / <span>Puppet-Devouring Green Monster
15

Zielony potwór marionetkożerca / Puppet-Devouring Green Monster

Zabij zielonego potwora marionetkożercę. / Kill the Puppet-Devouring Green Monster.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Z zielonym potworem zmierzymy się na końcu ósmego etapu gry, na Bagnie Beznadziei.

Ikona osiągnięcia: Skażony tamburmajor</span> / <span>Corrupted Parade Master
15

Skażony tamburmajor / Corrupted Parade Master

Zabij skażonego tamburmajora. / Kill the Corrupted Parade Master.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Ze skażonym tamburmajorem zmierzymy się na końcu dziewiątego etapu gry, w Kracie Centralnym.

Ikona osiągnięcia: Czarna zemsta</span> / <span>Revenge of Black
15

Czarna zemsta / Revenge of Black

Zabij Bractwo Czarnych Królików. / Kill the Black Rabbit Brotherhood.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Z resztą Bractwa Czarnych Królików zmierzymy się na końcu dziewiątego etapu gry, na polu bitewnym Relikwii Trismegistosa.

Ikona osiągnięcia: Byt kompletny</span> / <span>The Complete One
15

Byt kompletny / The Complete One

Zabij Laxasię Kompletną. / Kill Laxasia the Complete.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Z Laxasią zmierzymy się w trakcie wspinaczki po klasztorze Arche w jedenastym etapie gry.

Ikona osiągnięcia: Przebudzony Bóg</span> / <span>The Awakened God
15

Przebudzony Bóg / The Awakened God

Zabij Simona Manusa, Przebudzonego Boga. / Kill the Awakened God Simon Manus.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Z Simonem Manusem zmierzymy się na końcu jedenastego etapu gry, na szczycie klasztoru Arche.

Ikona osiągnięcia: Obfitość dukatowych owoców</span> / <span>Bear Gold Coin Fruit
15

Obfitość dukatowych owoców / Bear Gold Coin Fruit

Zbierz dukatowe owoce. / Harvest Gold Coin Fruit.

Po ukończeniu piątego etapu gry, po pokonaniu Bractwa Czarnych Królików, z ich kryjówki dotrzemy do windy prowadzącej z powrotem do Hotelu Krat. W tej części Hotelu znajdziemy drzewo dające dukatowe owoce. Możemy je odtąd regularnie odwiedzać i zbierać plony. Owoce te możemy potem wymieniać na pomocne przedmioty u Giangia stojącego w pomieszczeniu obok.

Ikona osiągnięcia: Nie z tego świata</span> / <span>From Across the Rift
15

Nie z tego świata / From Across the Rift

Zabij wszystkie rodzaje motyli międzywymiarowych. / Kill all types of Dimensional Butterflies.

Możliwe do przeoczenia

Każdy, kto miał wcześniej do czynienia z grami z serii Dark Souls doskonale pamięta pojawiające się czasem lśniące jaszczurki, których pokonanie dawało nam rzadkie surowce. Tutaj twórcy wykorzystali podobny patent, tylko w tej grze napotkamy motyle międzywymiarowe. Będąc w pobliżu motyla, nasza latarnia Geminiego zacznie świecić na czerwono. Kiedy już dotrzemy wystarczająco blisko, motyl pojawi się i zacznie odlatywać od nas. Mamy teraz niewiele czasu, by zabić motyla zanim zniknie. W grze napotkamy trzy rodzaje motyli: czerwone, fioletowe i żółte.

Czerwonego po raz pierwszy napotkamy na dachach na Bulwarze Elizjum, czyli już w drugim etapie gry, to najłatwiejszy do pokonania motyl, ze względu na długi czas do zniknięcia i powolne odlatywanie.

Fioletowy motyl jest nieco bardziej ulotny i szybciej znika. Po raz pierwszy wpadniemy na jednego w czwartym etapie gry, w katedrze św. Frangelica.

Żółty motyl jest najtrudniejszy do pokonania. Ma mnóstwo punktów życia, plus regularnie wybucha dookoła pyłkiem. Natrafimy na niego na Bagnach Beznadziei, na otwartej przestrzeni, gdzie kroczą dwa ogromne roboty przyszłości.

Ikona osiągnięcia: Historia księcia</span> / <span>The Story of the Prince
15

Historia księcia / The Story of the Prince

Poznaj ostatnią historię Venigniego. / Find out about the last story of Venigni.

Możliwe do przeoczenia

Historię Venigniego najlepiej ukończyć w trakcie najlepszego zakończenia powiązanego z wysokim poziomem człowieczeństwazloto Rise of P. Kroki potrzebne do pozytywnego ukończenia tego wątku:

  • W trakcie siódmego etapu gry, w pasażu Lorenziniego nieopodal kupca znajdziemy książkę „Skandal! V, tragedia pod maską ostentacji” musimy ją przeczytać z ekwipunku
  • Następnie musimy rozwiązać wszystkie zagadki z telefonów Króla Zagadek (patrz: srebro Kres zagadek)
  • Za ostatnimi drzwiami Sanktuarium Trójcy znajdziemy niemal zniszczoną marionetkę Arlecchino, to on był Królem Zagadek.
  • Jeśli dotychczas wyczerpywaliśmy wszystkie rozmowy z Venignim to znamy jego historię o marionetce, która zamordowała jego rodziców. Możemy wtedy poruszyć ten wątek z Arlecchino i otrzymać od niego zabawkę Venigniego.
  • Możemy następnie wrócić do Venigniego w Hotelu Krat, wręczyć mu zabawkę i ukończyć ten wątek.
Ikona osiągnięcia: Historia eleganckiej damy</span> / <span>The Story of the Refined Old Lady
15

Historia eleganckiej damy / The Story of the Refined Old Lady

Poznaj ostatnią historię Antonii. / Find out about the last story of Antonia.

Możliwe do przeoczenia

Historię Antonii najlepiej ukończyć w trakcie najlepszego zakończenia powiązanego z wysokim poziomem człowieczeństwazloto Rise of P. Kroki potrzebne do pozytywnego ukończenia tego wątku:

  • Na ulicy Rosy Isabelle kończymy misję poboczną od Dżentelmena Juliana (okłamujemy go!) dzięki czemu otrzymamy obrączkę ślubną
  • Po pokonaniu Króla Marionetek, w Hotelu Krat zamiast Polendiny znajdziemy od niego list, w którym poprosi nas o spotkanie na tyłach w ogrodzie. Idziemy tam i okłamujemy go, oraz pokazujemy obrączkę.
  • Po pokonaniu Czempiona Victora i powrocie do Hotelu Krat rozmawiamy ponownie z Polendiną, a potem z Giangiem, który w zamian za dukatowy owoc stworzy dla nas lekarstwo dla Antonii.
  • Wracamy do Polendiny i wręczamy mu lekarstwo zachęcając, by go użył.
  • Gdy wrócimy do Antonii po pokonaniu Zielonego potwora z bagna, ta powie nam, że czuje się lepiej.
  • Po pokonaniu Laxasii, dowiemy się od Polendiny, że Antonia zmarła. Na jej wózku możemy później znaleźć list i płytę do odtwarzacza.
Ikona osiągnięcia: Historia marzyciela</span> / <span>The Story of the One Who Dreamed
15

Historia marzyciela / The Story of the One Who Dreamed

Poznaj ostatnią historię Simona Manusa. / Find out about the last story of Simon Manus.

Fabularne

Trofeum niemożliwe do pominięcia. Otrzymamy je automatycznie po pokonaniu Simona Manusa w trakcie finałowej walki.

Ikona osiągnięcia: Historia pewnego ojca</span> / <span>The Story of One Father
15

Historia pewnego ojca / The Story of One Father

Poznaj ostatnią historię Geppetta. / Find out about the last story of Geppetto.

Możliwe do przeoczenia

To trofeum możemy odblokować tylko jeśli doprowadzimy do złego zakończenia!

  • Po pokonaniu Simona Manusa, w następnym obszarze spotkamy Geppetta. Zgadzamy się oddać mu serce.
  • Po ukończeniu gry decydujemy się kontynuować obecną rozgrywkę (NIE ROZPOCZYNAMY NG+).
  • W Hotelu Krat odwiedzamy biuro Geppetta i czytamy znajdujący się na biurku list. Trofeum jest nasze.
Ikona osiągnięcia: Historia nieznajomej</span> / <span>The Story of a Stranger Girl
15

Historia nieznajomej / The Story of a Stranger Girl

Poznaj ostatnią historię Eugénie. / Find out about the last story of Eugénie.

Możliwe do przeoczenia
  • Po pokonaniu Bractwa Czarnych Królików w Relikwii Trismegistosa i aktywowaniu Stargazera, na końcu jaskini wpadniemy ponownie na Alidora. Rozmawiając z nim decydujemy się go zaatakować i zabijamy go, w nagrodę otrzymując zaszyfrowany pojemnik Alidora.
  • Wracamy do Hotelu Krat i odszyfrowujemy pojemnik u Venigniego.
  • Rozmawiamy z Eugenie i przekazujemy jej prawdę o tym, że Alidoro był jej bratem (to jedyna taka sytuacja w grze, gdzie powiedzenie prawdy da nam plus do człowieczeństwa)
  • Po ponownym wczytaniu obszaru i kolejnej rozmowie z Eugenie, jej wątek zostaje zamknięty a my otrzymamy trofeum.
Ikona osiągnięcia: Historia niebieskiego motyla</span> / <span>The Story of the Blue Butterfly
15

Historia niebieskiego motyla / The Story of the Blue Butterfly

Poznaj ostatnią historię Sophii. / Find out about the last story of Sophia.

Możliwe do przeoczenia

To trofeum najlepiej połączyć razem z najlepszym zakończeniem gry, zloto Rise of P. Krok po kroku co należy zrobić:

  • Po pokonaniu Laxasii trafimy na Sophię. Musimy wybrać opcję, by dać jej spoczynek.
  • Następnie po walce z Simonem Manusem i rozmowie z Geppettem sprzeciwiamy się mu i NIE ODDAJEMY serca.
  • Finalnie po ukończeniu gry staniemy przed wyborem czy rozpocząć Nową Grę+, decydujemy się jednak kontynuować obecną rozgrywkę.
  • Wracamy do Hotelu Krat, a tam na biurku Geppetta znajdziemy list od Sophii. Po przeczytaniu go odblokujemy to trofeum.