Little Nightmares – Poradnik do trofeów

 

Little Nightmares jest dziełem szwedzkiego studia Tarsier Studios. Co ciekawe, studio maczało łapki w takich produkcjach, jak LittleBigPlanet PS Vita i Tearaway Unfolded. Warto zainteresować się grą, ponieważ jest ich całkowicie niezależnym dziełem.

W Little Nightmares wcielamy się w małą dziewczynkę o imieniu Six, a sama historia dzieje się w kompleksie Paszcza (The Mew). Będziemy musieli wyprowadzić naszą bohaterkę z tego koszmarnego miejsca, w którym z niewiadomych przyczyn się znalazła. Na naszej drodze staną jednak potworni przeciwnicy. Będziemy musieli trochę pogłówkować, aby z tego więzienia się wydostać, ponieważ nasza bohaterka wyposażona jest jedynie w zapalniczkę. Bardzo dużo będziemy korzystać ze skradania się, by przemykać niezauważenie za plecami naszych przeciwników. Oczywiście mamy tu dużo elementów typowo platformowych: skakanie, wślizgi i inne umiejętności, które pomogą nam podczas przygody.

Sama gra posiada świetną oprawę wizualno-muzyczną. Nie ma tu kompletnie żadnego dialogu czy monologu. Jesteśmy tylko my i to koszmarne otoczenie, jak z najgorszego dziecięcego snu.



  • Trudność zdobycia 100%: 3/10
  • Czas potrzebny na zaliczenie 100%: do 10h
  • Trofea offline: 13 (zloto x 1srebro x 2braz x 10)
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 2
  • Zalecana ilość przejść: 2
  • Trofea do pominięcia: 0 – wybór rozdziałów
  • Zabugowane trofea: nie ma


Do zgarnięcia 100% w grze, będą wam potrzebne dwa przejścia. Może od razu przejdę do ich omówienia.

Krok 1.

Wasze pierwsze przejście będzie polegało na zgarnięciu wszystkich pucharków oprócz zloto Twarda zawodniczka. Czyli, krótko mówiąc, podczas tego przejścia skupicie się na zebraniu wszystkich znajdziek i wbiciu 4 bardzo prostych pucharków. Wpadną wam również wszystkie pucharki związane z fabułą.

Samych znajdziek mamy 43. Składają się na nie takie rzeczy jak: Światełka (20x), Figurki (10x) i Nomy (13x). Pucharków fabularnych mamy 5 i otrzymamy je po prostu za ukończenie każdego rozdziału.

Poniżej wszystkie trofea, które powinny wam wpaść podczas tego przejścia:

  • braz Małe zguby
  • srebro Pomoc kuchenna
  • braz Skok wzwyż
  • braz Rozrabiaka
  • braz Rozświetl swoje życie
  • braz Więzienie
  • braz Leże
  • braz Kuchnia
  • braz Sala dla gości
  • braz Kwatera Pani
  • braz Nieuchwytna
  • srebro Piosenka Six

 

Krok 2.

To jest ostatni etap i polega on na tym, aby ukończyć całą grę poniżej jednej godziny. Trochę szerzej oczywiście w opisie pucharka.
Po ukończeniu tego etapu powinien wam wpaść pucharek i tym samym zaliczycie grę na 100%:

  • zloto Twarda zawodniczka

UWAGA WAŻNE: Jeśli chodzi o znajdźki, możecie sprawdzić po ukończeniu gry, co zebraliście w danym rozdziale. Lecz nie mogę potwierdzić, czy wybranie odpowiedniego rozdziału i zebranie brakującej znajdźki, zagwarantuje zaliczenie tego pucharka. Jeśli możecie to potwierdzić, to proszę o komentarz pod poradnikiem. Na ekranie rozdziałów macie pokazane tylko figurki i Nomy. Lampek/świeczek jest w grze więcej niż 20, a tylko tyle potrzeba do zaliczenia pucharka .

 



 

braz Małe zguby / Little Lost Things
Dobroć przyniesie ci zgubę! / Kindness will be your undoing!


Pucharek wpadnie po tym, jak znajdziecie/przytulicie 13 Nomów – widać je na ikonce pucharka. W grze jest ich, z tego co wiem, dokładnie 13, więc polecam ich nie przegapić. Nie są one trudne do odnalezienia, jeżeli zaglądacie w każda dziurę. Jeśli natomiast nie chcecie niczego przeoczyć, to polecam zapoznać się z filmikiem i wraz z nim je zbierać.

Uwaga: Jeżeli będziecie korzystać z filmiku, nie będziecie mieli problemu z wbiciem trofea. W razie czego możecie sprawdzić po ukończeniu gry, co zebraliście w danym rozdziale. Lecz nie mogę potwierdzić, czy wybranie odpowiedniego rozdziału i zebranie brakującej znajdźki, zagwarantuje zaliczenie tego pucharka. Jeżeli posiadacie taką informację, to zapodajcie ją w komentarzu pod poradnikiem.

Zobacz pucharek braz Rozświetl swoje życie. W jego opisie znajdziesz filmik do wszystkich znajdziek.

 

srebro Pomoc kuchenna / Kitchen Hand
Przepis ukończony, to będzie boska uczta. / The recipe is complete, the feast will be divine.


Pucharek wpadnie po tym, jak do gotującej się zupy wrzucicie 3 różne składniki.

Wasz pierwszy składnik – marchewkę, znajdziecie w pomieszczeniu przed kuchnią. Jest to specyficzne miejsce, wyglądające jak spiżarnia. Będziecie musieli skradać się z nią i w razie czego uciekać przed kucharzem. Po tym, jak już wrzucicie ją do zupy, możecie podnieść wasz drugi składnik, jest to głowa ryby, która znajduje się pod stołem. Z głową ryby postępujemy dokładnie tak samo, jak z marchewką. Uważamy na kucharza i wrzucamy ją do gara. Trzeci i ostatni składnik znajdziecie za stołem, a w sumie przed stołem, patrząc od strony gracza. Będzie to kawałek sera, który też wrzucamy do gara, oczywiście uważając na kucharza. Pucharek powinien pojawić się chwilę po wykonaniu tych wszystkich czynności.

Jest jeszcze jeden składnik – bułka, czy też kawałek chleba. Znajdziecie go po drodze do wyjścia z tego pomieszczenia nad kuchnią, będzie leżał na belce. Wspominam o tym składniku, gdybyście przypadkiem nie podnieśli marchewki w pierwszym pomieszczeniu. Jeżeli w jakikolwiek sposób przeoczyliście ten pucharek, pamiętajcie że możecie go zaliczyć poprzez wybór rozdziału po ukończeniu gry.

Jeżeli zostaniecie złapani przez kucharza, zaczynacie od spiżarni, więc dalej możecie zaliczyć trofeum. Wystarczy powtórzyć wszystkie czynności, czyli wrzucić do garnka 3 składniki, nie dając się złapać.

 

braz Skok wzwyż / Highly Sprung
Podskoczysz jeszcze wyżej, gdy się dowiesz, co tu śpi! / You’d jump even higher if you knew what slept there!


Bardzo prosty pucharek do zdobycia. Zaraz w pierwszym rozdziale, po tym jak podniesiecie figurkę, znajdziecie się w pomieszczeniu z łóżkiem. Wystarczy, że przez chwilkę na nim poskaczecie i pucharek spokojnie wam wpadnie. Pamiętajcie, żeby zrobić ten pucharek, podczas zbierania wszystkich znajdziek. Jeżeli w jakiś sposób przeoczycie go, pamiętajcie, że jest możliwość wybrania konkretnego rozdziału, po ukończeniu gry. Dodam, że jest jeszcze jedno łóżko, o którym wiem, w dalszej części gry. Będziecie musieli je otworzyć dźwignią. Na nim też możecie zaliczyć ten pucharek. Łóżko możecie zobaczyć na filmiku.

 

braz Rozrabiaka / Rascal
Wandalką chcesz być i łobuziarą? Paszcza na uczcie nagrodzi cię karą! / Little vandal, little beast, The Maw will punish you at the feast.


Figurek w grze macie 10 i będziecie musieli zebrać je wszystkie, aby zdobyć pucharek. Figurki wyglądają dokładnie tak, jak na ikonce pucharka. Korzystając z filmiku, nie powinno wam to sprawić żadnego problemu. Niektóre z nich są dobrze widoczne, ale niektóre są równie dobrze ukryte.

Uwaga: W razie czego możecie sprawdzić po ukończeniu gry, co zebraliście w danym rozdziale. Lecz nie mogę potwierdzić, czy wybranie odpowiedniego rozdziału i zebranie brakującej znajdźki, zagwarantuje zaliczenie tego pucharka. Jeżeli posiadacie taką informację, zapodajcie ją w komentarzu pod poradnikiem.

Zobacz pucharek braz Rozświetl swoje życie. W jego opisie znajdziesz filmik do wszystkich znajdziek.

 

braz Rozświetl swoje życie / Light Up Your Life
Światełka w tunelu nie zawsze wskazują dobrą drogę, ale te powinny być bezpieczne! / Not all lights can be trusted, but these should be quite safe!


Pucharek polega na tym, że musicie znaleźć i zapalić 20 różnych światełek. Na swojej drodze znajdziecie dwa różne rodzaje lamp oraz świeczki. W samej grze jest ich znacznie więcej. Na załączonym filmiku starałem się wam pokazać te, które pozwolą w miarę szybko zdobyć powyższy pucharek.

 

braz Więzienie / The Prison
Spójrz, kanarek wyleciał z klatki! / Look how the canary has flown its cage!


Pucharek wpada za ukończenie pierwszego rozdziału. Nie do pominięcia.

braz Leże / The Lair
Małe zguby czasem znajdują drogę do domu. / Little lost things sometimes find their way home.


Pucharek wpada za ukończenie drugiego rozdziału. Nie do pominięcia.

braz Kuchnia / The Kitchen
Szefowie kuchni będą za tobą tęsknić! / The Chefs will miss you!


Pucharek wpada za ukończenie trzeciego rozdziału. Nie do pominięcia.

braz Sala dla gości / The Guest Area
Mały lis pośród wygłodniałych wilków! / Little fox among hungry wolves!


Pucharek wpada za ukończenie czwartego rozdziału. Nie do pominięcia.

braz Kwatera Pani / The Lady’s Quarters
Zbiera się na burzę. Ten płaszcz powinien się przydać. / A storm is coming. That coat should come in useful.


Pucharek wpada za ukończenie piątego i zarazem ostatniego rozdziału. Nie do pominięcia.

 

braz Nieuchwytna / Elusive
Podstępny szczurze, jakim cudem ciągle się wymykasz? / Hey sneaky rat, how do you keep slipping away?


Pucharek możecie zaliczyć w paru miejscach w grze, gdy goni was wróg. Ogólnie polega on na tym, żeby takiemu przeciwnikowi wymknąć się w ostatniej chwili. Powinna pojawić się animacja, jak taki gość próbuje złapać nas ręką. Chyba dobrym miejscem na to jest moment w czwartym rozdziale, gdy jeden z grubasów będzie nas gonić przez salę, a my na samym końcu musimy wskoczyć i wspiąć się na podłogę wyżej. Jest to specyficzne miejsce i trudno to przegapić. Oczywiście pucharek może wam wpaść naturalnie, na przykład w kuchni, podczas zdobywania trofeum srebro Pomoc kuchenna.

 

srebro Piosenka Six / Six’s Song
Tyle kluczy, a żaden z nich nie otwiera twojej klatki! / So many keys, yet none to unlock your cage!


W drugim rozdziale znajdziecie się w pokoju z książkami i będziecie musieli wspiąć się po szafie na samą górę oraz przeskoczyć na wiszący fortepian. Po tym, jak na niego wskoczycie, wystarczy parę razy przejść po klawiszach w jedną i drugą stronę. Jeżeli przez przypadek spadniecie i zabijecie się, możecie spróbować zrobić to jeszcze raz. Pamiętajcie, że fortepian nie jest do przegapienia, bo przez niego udajecie się w dalszą drogę. Po ukończeniu gry, możecie tu wrócić, poprzez wybór odpowiedniego rozdziału.

 

zloto Twarda zawodniczka / Hard to the Core
Co sprawia, że jesteś wyjątkowa? Skąd masz w sobie tyle odwagi? / What’s different about you? Why are you so brave?


Dwie rzeczy będą się składać na to, czy zdobędziecie pucharek – musimy zaliczyć grę w mniej niż godzinę i nie możemy zginąć ani razu.

Co musicie wiedzieć:
– Jedno przejście wystarczy, żeby zaznajomić się z grą i jej mechaniką oraz zapamiętać, jak przejść każdy rozdział.
– Grę można pauzować.
– Można odegrać ostatni punkt zapisu, jeśli uda wam się wystarczająco szybko wcisnąć guzik „option”.

Metoda: Najlepszą metodą jest zapisywanie sobie w chmurce save’a po każdym udanym rozdziale. Jeżeli uda się wam, w waszym mniemaniu, stosunkowo szybko przejść dany rozdział, zgrywacie sobie save’a na chmurkę. Jeżeli powinie wam się noga, zawsze możecie zacząć od początku rozdziału. Normalne przejście bez zgonu i bajerowania powinno wystarczyć. Ja taką metodę zastosowałem i pucharek mi wpadł.

Pamiętajcie:
– Całkiem łatwo jest zginąć. Uważajcie szczególnie, gdy biegacie po rurach i innych tego typu elementach.
– Uważajcie na sekwencje z przeciwnikiem, mała pomyłka i zostajecie złapani.
– Kiedy biegacie, wyczerpuje się stamina. To samo dotyczy skakania.