MediEvil – Poradnik do trofeów

 

Przygotujcie się na kilkunastogodzinną podróż z Danielem z MediEvil. Dobrze poznacie całe Gallowmere, odwiedzając te same poziomy po kilka razy w poszukiwaniu upragnionego platynowego trofeum.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox3 x13 x22
  • Liczba trofeów offline: 39
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1 + wszystkie poziomy jeszcze raz w dowolnej kolejności
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Król pucharów (jak się bardzo postarasz 🙂 )
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 10-15 godzin

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

KROK 1. Przejdź wszystkie poziomy w grze.

Oczywiście nie ma mowy o zdobyciu platyny w grze bez jej ukończenia. MediEvil nagradza za przejście gry trofeum zloto Zadanie najwykonańsze. Poziomów do ogrania jest 21 i możesz skupić się na zapoznaniu się z nim podczas tego kroku. Warto jednak zwrócić też uwagę na zebranie kielichów w tych poziomach, w których jest to możliwe. Niektóre ścieżki są niedostępne dopóki nie przejdzie się kolejnych plansz, więc czasami na pewno trzeba będzie się wrócić. Kielichy, przyznawane najczęściej za pokonanie określonej liczby przeciwników w danym poziomie, dają dostęp do nagród w Sali Bohaterów, czyli do lepszych broni lub butelek z życiem. Gra ogólnie nie jest bardzo trudna, lecz ma kilka frustrujących momentów, gdzie lepszy oręż i dodatkowe 'życia’ na pewno się przydadzą. Przejście gry i pokonanie Zaroka na jej końcu gwarantuje Ci odblokowanie następujących pucharów, chociaż najprawdopodobniej odblokujesz też kilka innych.

  • zloto Zadanie najwykonańsze
  • Postrach wilków
  • Roztrzaskany
  • Demoniczna demolka
  • Jolly Roger już śpi
  • Mrówkojad
  • Dżem dyniowy
  • Nie taki Kardok straszny
  • Smoking ze smoka
  • Nie za dzielni kierowcy
  • Na usługach wiedźm

 

KROK 2. Uspokój wszystkie dusze i zdobądź wszystkie kielichy.

Jeśli jednak nie uda Ci się zebrać wszystkich kielichów nie martw się. Aby odblokować trofea Biuro rzeczy znalezionych i Zbawca dusz musisz przejść wszystkie poziomy jeszcze raz, więc jest to doskonała okazja, żeby zaatakować też puchar zloto Król pucharów. W poziomie Sala Wejściowa, który widać już w scence wprowadzającej do gry, znajdziesz skrzynię, w której znajdują się zagubione dusze. Jak ją otworzysz, dusze rozpierzchną się po wszystkich poziomach w grze. Twoim zadaniem będzie znalezienie ich, a następnie wykonanie zadania, o jakie Cię poproszą. Żeby było trudniej, dusza znaleziona na Cmentarzu oczywiście chce, aby zabrać ją do zupełnie innej planszy. Dlatego najlepiej zebrać duszę z jednego poziomu i udać się do kolejnego, w którym trzeba zrobić coś dla niej. W tym drugim poziomie znaleźć kolejną duszę, i tak dalej, i tak dalej. W opisie trofeum  Zbawca dusz opisujemy dokładnie która dusza skąd oczekuje pomocy gdzie. Pamiętaj jednak, że musisz dojść do końca poziomu, aby zaliczyło Ci się uspokojenie duszy. Nie możesz wcześniej wyjść do mapy. Trofea, które odblokujesz w tym kroku:

  • zloto Król pucharów
  • Biuro rzeczy znalezionych
  • Zbawca dusz

 

KROK 3. Czyszczenie

Część pucharów wymaga pokonania jakiejś liczby przeciwników jakąś bronią lub zebranie różnych przedmiotów – trofeowy standard. I, jak to zazwyczaj bywa, część z nich na pewno odblokujesz podczas przechodzenia fabuły pierwszy raz lub podczas ścigania dusz. W poradniku poniżej opisujemy szczegółowo jak co zrobić, aby odblokować następujące puchary:

  • zloto Morten byłby dumny
  • Prawie jak bohater
  • Ofidiofobia
  • Najzdrowszy trup świata
  • Pan Pieniążek
  • Staroszkolny chytrus
  • Dan zbrojmistrz
  • Trąba pomieczna
  • Odpowiedź brzmi – kurczak!
  • Smażalnia chochlików
  • Ej, oddawaj!
  • Nie ich wina, że są szaleni
  • Kolekcjoner zgonów
  • Trunek na frasunek
  • Teraz magia w gratisie!
  • Rękoczyny
  • Kamienne rodeo
  • Wyjątkowy przepis pułkownika Fortesque
  • Rękodzieło
  • Porażający brak szacunku
  • To już przesada!
  • Ściany są dla słabych
  • Piroman
  • Tego trzeba unikać!
  • platyna Wybawca Gallowmere

 

Poradnik:

platyna Wybawca Gallowmere / Savior of Gallowmere
Odblokuj wszystkie trofea. / Unlock all trophies.

Platyna na pewno nie jest trudna, ale wymaga kilkakrotnego przechodzenia wszystkich poziomów. Na szczęście gra jest na tyle przyjemna, że nie jest to żadną przeszkodą.

 

zloto Zadanie najwykonańsze / Quest Complete-est
Ukończ wszystkie poziomy gry. / Complete all levels in the game.

Trofeum odblokujesz po przejściu wszystkich poziomów w grze.

 

zloto Morten byłby dumny / Morten Would Be Proud
Zbierz wszystkie wpisy do Księgi Gallowmere. / Collect all entries of the Book of Gallowmere.

Księga Gallowmere składa się z trzech sekcji – przyjaciele, wrogowie i bossowie. Jeśli wykonasz wszystkie zadania w grze, w tym zbierzesz wszystkie kielichy, Księga zostanie uzupełniona. Pamiętaj, aby pokonać każdy rodzaj wroga, w tym też tych, którzy nie są wymagani do odblokowania kielicha, na przykład szczury w miasteczku czy ryby nad jeziorem. Poniżej przedstawiam filmik ze wszystkimi wpisami w Księdze.

 

zloto Król pucharów / King of Cups
Zbierz wszystkie nagrody za kielichy. / Collect all the chalice rewards.

W każdym poziomie jest do zdobycia kielich, który da Ci dostęp do Sali Bohaterów i jakiejś nagrody (broni, butelki ze zdrowiem, skarbem). Aby odblokować kielich musisz najczęściej pokonać jakąś ilość przeciwników w danym poziomie. Twój postęp pokazywany jest w prawym górnym rogu ekranu obok ikony kielicha. Kiedy licznik osiągnie 100% musisz jeszcze odnaleźć kielich w poziomie i go podnieść, a następnie znaleźć wyjście. W Sali Bohaterów podejdź do posągu, przed którym świeci się zielone kielich, porozmawiaj z oznaczonym bohaterem i zgarnij nagrodę. Zrób to ze wszystkimi kielichami, a trofeum będzie Twoje.

Uwaga. Jeśli się nie mylę, to po zebraniu ostatniego kielicha i wyjściu z Sali Bohaterów, nie ma możliwości już powrotu do tej lokacji (jeśli jest jakiś sposób – dajcie znać). Oznacza to, że jeśli nie wymienisz kielichów na nagrody do tego momentu i wyjdziesz z Sali, nie odblokujesz tego trofeum i trzeba będzie zaczynać grę od nowa.

 

srebro Postrach wilków / Wolfsbane
Pokonaj strażników cmentarza. / Defeat the Guardians of the Graveyard.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po pokonaniu pary wilków na cmentarzu.

 

srebro Roztrzaskany / A Paneful Demise
Pokonaj demona z witraża w mauzoleum na wzgórzu. / Defeat the Stained Glass Demon in the Hilltop Mausoleum.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je, pokonując demona w mauzoleum. Możesz przy okazji spróbować zdobyć puchar braz Rękodzieło, za pokonanie go tylko ręką Daniela.

 

srebro Demoniczna demolka / Demolished the Demons
Pokonaj obie demonetki na Zaczarowanej Ziemi. / Destroy both Demonettes in the Enchanted Earth.

Trofeum związane z fabułą. Trafi na Twoje konto po pokonaniu demonetek w poziomie Zaczarowana Ziemia. Trudnością tej walki jest ruszająca się platforma. Warto wyposażyć się przed nią w silną broń dalekosiężną, na przykład włócznię.

 

srebro Jolly Roger już śpi / Bone Head Bone Dead
Pokonaj kapitana statku widmo. / Defeat the Ghost Ship Captain aboard the Ghost Ship.

Trofeum związane z fabułą. Walka z kapitanem statku polega na celowaniu do niego z armaty za pomocą dwóch przycisków u dołu ekranu i podpalaniu lontu, aby posłać w jego kierunku kulę. Podczas walki możesz zaopatrzyć się w maczugę ze skrzyni po lewej stronie, aby móc podpalać lont. Ja polecam jednak zbroję smoka, w której możesz nieustannie zionąć ogniem, który też potrafi odpalić armatę.

 

srebro Mrówkojad / Antagonist
Pozbądź się królowej mrówek i jej sługusów. / Eradicate the Queen Ant and her minions.

Trofeum związane z fabułą. Aby dostać się do królowej mrówek musisz najpierw zdobyć talizman wiedźm (patrz opis trofeum braz Na Usługach Wiedźm). Udaj się do poziomu Zaczarowana Ziemia i na dwóch pierwszych skrzyżowaniach skręć w lewo, aby dostać się do miejsca z kotłem wiedźmy. Użyj w tym miejscu talizmanu i pozwól, aby wiedźma zmniejszyła Cię i przeniosła do mrowiska. Mrówki zadają sporo obrażeń i warto do nich podejść albo z mocną bronią dalekosiężną albo z młotem, który pokonuje je jednym naładowanym uderzeniem. Po przejściu labiryntu dotrzesz do sali królowej. Możesz ją atakować tylko wtedy, gdy pokaże swój brzuch. Strzelaj w nią wtedy z kuszy albo łuku. Pomiędzy atakami staraj się pokonać mrówki wychodzące z bocznych korytarzy i unikaj spadających z góry kamieni.

W mrowisku znajdziesz też sześć uwięzionych wróżek. Są one ukryte w ścianach za kolorowymi przeszkleniami. Możesz je rozwalić młotem albo maczugą, lecz uważaj na mrówki, które zaatakują Cię za każdym razem, gdy uwolnisz jednego ze świetlików. Uratowanie ich wszystkich jest niezbędne do otrzymania kielicha w tym poziomie.

 

srebro Dżem dyniowy / Pulp King Pumpkin
Pokonaj Dyniowego Króla w śmiertelnym dyniowym boju. / Defeat the Pumpkin King in mortal pumpkin combat.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po pokonanie Dyniowego Króla w poziomie Dyniowy Wąż. Walka z nim jest dość prosta, lecz między jej etapami musisz zniszczyć odradzające się nasiona, aby nie pozwolić mu w pełni się zregenerować. Jak zwykle polecam łuki i włócznie, aby poradzić sobie z nim z dystansu.

 

srebro Nie taki Kardok straszny / Not So Scary Now, Eh?
Pokonaj lorda Kardoka i jego szkieletowego wierzchowca. / Defeat Lord Kardok and his skeletal steed.

Trofeum związane z fabułą. Kardok jest przedostatnim bossem a walka z nim nie należy do trudnych. Warto atakować go silnymi atakami z dystansu – włócznią lub łukiem. Kardok jeździ na szkieletowym wierzchowcu i jest podatny na obrażenia tylko wtedy, gdy stanie na środku pola walki. W pozostałym czasie polecam biegać wokół areny i unikać jego ataków. Pole gry jest na tyle duże, że nie uniki nie powinny sprawić Ci żadnej trudności.

 

srebro Smoking ze smoka / Whack-a-wyrm
Pokonaj smoka w Kryształowych Jaskiniach. / Defeat the dragon in the Crystal Caves.

Trofeum związane z fabułą. Aby przywołać smoka musisz najpierw znaleźć dwa smocze kryształy. Pierwszy z nich otrzymasz w nagrodę od wróżki w Zaczarowanej Ziemi, drugi znajdziesz w celi Burmistrza w szpitalu dla obłąkanych. W Krzyształowych Jaskiniach dotrzesz do miejsca z rzeźbą smoczej głowy w skale, z której leci woda małym wodospadem. Możesz przez niego spokojnie przejść – Daniel się nie utopi. Podejdź do miejsca, w którym możesz skorzystać z ekwipunku i użyj kryształów, aby przywołać smoka.

Do walki niezbędna będzie maczuga albo młot. Smoka możesz ranić tylko poprzez zrzucanie mu na głowę kryształów ze sklepienia jaskini. Zwróć uwagę na kolorowe kryształki na podłodze. Uderzenie w nie powoduje, że z góry spadnie duży kryształ o tym samym kolorze. Smok może wyłonić się z jednego z czterech tuneli, lecz zamiast ścigać go, polecam ustawić się na przy drugim wyjściu od prawej strony i atakować go tylko przy wyjściach z prawej strony, unikając przy tym jego ogniowych ataków.

Przy okazji, możesz pozwolić aby jeden z kolorowych kryształów spadł na głowę Daniela, aby odblokować trofeum braz Tego trzeba unikać!.

 

srebro Prawie jak bohater / Almost A Hero
Daj z siebie wszystko dla rycerzy Gallowmere. / Give the Knights of Gallowmere everything you have.

Podczas pierwszego etapu walki w Leżu Zaroka, sprzymierzeńcy Daniela walczą z siłami czarnoksiężnika. Możesz im pomagać, aktywując zielony kielich, który lecz rycerzy. Aby odblokować to trofeum, musisz zużyć tyle własnej energii życiowej, żeby zużyć ostatnią butelkę z życiem. Będzie to trudne, jeśli podejdziesz do walki na pełnym zdrowiu, dlatego przed wstąpieniem na arenę spadnij kilka razy w przepaść, aby zużyć kilka butelek i bez problemu poświęcić swoje zdrowie w finałowej walce.

 

srebro Biuro rzeczy znalezionych / Lost and Found
Znajdź wszystkie zagubione dusze. / Find all the Lost Souls.

Patrz opis trofeum srebro Zbawca dusz.

 

srebro Zbawca dusz / Soul Savior
Zapewnij wszystkim zagubionym duszom ukojenie. / Lay all the Lost Souls to rest.

Gdy dotrzesz do poziomu Sala Wejściowa, udaj się do pomieszczenia, w którym widzieliśmy Zaroka na samym początku gry. Obok wodospadu znajdziesz skrzynię z uwięzionymi zagubionymi duszami. Otwórz ją, a dusze uciekną i ukryją się we wszystkich poziomach gry. Zadaniem Daniela jest znalezienie ich wszystkich (trofeum srebro Biuro rzeczy znalezionych) oraz wykonanie dla nich określonego zadania. Oczywiście miejsce, w którym dusza chce znaleźć ukojenie znajduje się w innym poziomie niż ona sama. Na przykład, dusza z Sali Wejściowej chce udać się do Śpiącej Wioski. Dlatego najlepiej podążać za wymaganiami dusz w taki sposób, aby niepotrzebnie nie powtarzać tych samych poziomów wielokrotnie. Gdy znajdziesz już miejsce, w którym możesz zrobić coś dla danej duszy, na ekranie pojawi się podpowiedź, że możesz otworzyć ekwipunek. Znajdź w nim odpowiednią duszę i użyj jej w tym miejscu. Poniżej przedstawiamy pełną listę dusz, ich lokacje, oraz gdzie należy pójść, aby zapewnić im ukojenie.

Dusza Zadanie
Sala wejściowa Śpiąca Wioska

Wystrzelaj wszystkie ryby i strażników z jeziora

Śpiąca Wioska Cmentarz

Podążaj za duszą, aby znaleźć jej grób.

Cmentarz Strachowe Pole

Dobiegnij do końca poziomu
Strachowe Pole Wzgórze Cmentarne

Pokonaj wszystkie mrówki

Wzgórze Cmentarne Powrót na Cmentarz

Rozwal wszystkie ręce mocnym atakiem młota

Powrót na Cmentarz Szpital dla obłąkanych

Pokonaj smoka i przetrwaj do końca poziomu

Szpital dla obłąkanych Dyniowy wąwóz

Pokonaj wszystkie mroczne demony

Dyniowy wąwóz Dyniowy wąż

Pokonaj wszystkie rośliny

Dyniowy wąż Mauzoleum na wzgórzu

Zbierz 40 stron z nutami. Niektóre z nich kryją się w kryptach na pierwszym ekranie poziomu. Musisz je rozwalić młotem lub maczugą.

Mauzoleum na wzgórzu Teren szpitala dla obłąkanych

Pokonaj wszystkie nosorożcozaury w labiryncie.

Teren szpitala dla obłąkanych
Kryształowe Jaskinie

Zbierz wszystkie skarby.

Kryształowe Jaskinie
Stawy pradawnych umarłych

Dojdź do końca ścieżki, prowadzącej od dwóch drewnianych wózków.

Stawy pradawnych umarłych Azyl Gallows

Wygraj wyścig dookoła planszy.

Azyl Gallows
Jezioro
 

Pokonaj szczura.

Jezioro
Zaczarowana Ziemia

Zniszcz winorośl z bramy sklepowej.

Zaczarowana Ziemia
Nawiedzone ruiny

Pokonaj węża.

Nawiedzone ruiny
Statek widmo

Unikaj ataków ptaka.

Statek widmo
Maszyna czasu

Ustaw żółtą wskazówkę na 4, a czarną na 2.

Maszyna czasu
Sala Wejściowa

Rozwal wszystkie żaby.

 

srebro Ofidiofobia / If It Slithers, I Slays
Zabij Węża z Gallowmere. / Kill the Serpent of Gallowmere.

Węża z Gallowmere spotkasz w poziomie Azyl Gallows za ognistą bramą, do przejścia której potrzebujesz Smoczego pancerza. Gdy już tam dotrzesz zaatakuje Cię wąż. Zamiast przed nim uciekać, możesz atakować jego głowę, która jest jedynym miejscem podatnym na jego ataki. Jeśli zadasz mu odpowiednio dużo obrażeń, wąż ucieknie pod ziemię a Ty odblokujesz to trofeum.

 

srebro Najzdrowszy trup świata / Healthiest Man Alive – Er Dead
Zbierz wszystkie butelki życia. / Collect every Life Bottle.

W grze jest do zebrania 9 butelek życia. Ich lokacje, w kolejności w której mi udało się je zdobyć, przedstawiam poniżej:

  1. Krypta Dana. Niedaleko bramy, prowadzącej do wyjścia z krypty. Raczej nie przeoczysz tej butelki
  2. Cmentarz. Gdy dojdziesz do posągu anioła, ustaw go tak, aby stał plecami do kielicha. Otworzy to bramę na końcu alejki, w którą skierowana jest twarz anioła. Przejdź przez bramę, pokonaj zombiaki i podnieś butelkę, otoczoną skarbami
  3. Sala Bohaterów. Dostaniesz ją w nagrodę od jednego z bohaterów po zebraniu dwóch kielichów (*)
  4. Krypta Dana. Butelkę znajdziesz za ścianą, którą możesz rozwalić młotem lub maczugą (patrz opis trofeum Ściany są dla słabych)
  5. Strachowe Pola. Aby dostać się do tej butelki, musisz najpierw znaleźć część żniwiarki, która znajduje się na samym końcu poziomu. Następnie wróć do stodoły (albo zacznij poziom od nowa), której wejście zatarasowane jest wozem. Przepchnij wóz i wejdź do środka. Wskocz na górny poziom i aktywuj dźwignię. Następnie zejdź na dół i użyj części na pojeździe. Żniwiarka rozwali ścianę, przez którą przejdź i podążaj za wystrzyżonym pasem pola zboża. Gdy dotrzesz do zepsutej żniwiarki, przeskocz przez nią i podnieś butelkę, znajdującą się na kamiennej platformie
  6. Stawy pradawnych umarłych. Gdy dojdziesz do miejsca, w którym po przejściu przez bramę zobaczysz przed sobą dwa wózki drewniane, spójrz w prawo. Zobaczysz małą platformę, do której możesz doskoczyć, a na niej dwie fiolki, trochę skarbu, i butelkę życia
  7. Sala Bohaterów. Kolejna nagroda po zebraniu 16 kielichów (*)
  8. Maszyna czasu. Gdy dojdziesz do miejsca z obrotowym mechanizmem zakończonym kilkoma ostrzami, udaj się w lewo. Przejdź pod skaczącym zegarem, a następnie wskocz na górę budynku, korzystając z niebieskiego portalu. Zobaczysz tam kielich uwięziony w krysztale oraz czerwone promienie, które tworzą pola siłowe. Butelka jest pod jednym takim polem. Aby zdeaktywować pole, uderz w kamień z czaszką na platformie z kryształem, a następnie przekręć słupek na lewo od tego kamienia, aby czerwony promień nie dolatywał do platformy z butelką
  9. Sala Bohaterów. Nagroda za zebranie 20 kielichów (*)

*  Jeśli dobrze rozumiem to, co mówią do Daniela Bohaterowie, nagrody, które nie są bronią, przyznawane w Sali Bohaterów są losowe. Dlatego nie jest wykluczone, że Ty otrzymasz butelki po znalezieniu innej liczby kielichów niż ja.

 

braz Pan Pieniążek / Sir Moneybags
Zbierz 10 000 złotych monet. / Collect 10,000 gold coins.

Jeśli dobrze zwiedzasz wszystkie zakątki poziomów to na pewno uzbierasz taką kwotę. Na szczęście nie muszą one dostępne w tej ilości na koncie Daniela w jednym momencie, więc możesz spokojnie dokonywać zakupów u gargulców, jeśli brakuje Ci amunicji. Jeśli jednak zabraknie Ci gotówki, aby odblokować to trofeum, dobrym miejsce na zebranie dużej ilości złota jest poziom Cmentarz. Jest on stosunkowo krótki, lecz zawiera kilka skrzyń ze skarbami, które dadzą Ci po ukończeniu poziomu kilkaset monet.

 

braz Staroszkolny chytrus / Old School Sneaky
Spróbuj wprowadzić dowolny kod oszustwa z pierwszej wersji gry. / Attempt to perform any original game cheat code.

Aby odblokować to trofeum, wejdź do menu gry, a następnie wstukaj następującą kombinację klawiszy, cały czas trzymając :

 

braz Nie za dzielni kierowcy / Impaired Drivers
Pokonaj oba mechaniczne chochliki i ich złośliwych chochliczych pilotów. / Defeat both Mecha Imps and their taunting Imp pilots.

Trofeum to odblokujesz w poziomie Strachowe Pole. Dwa razy w tym poziomie drogę zablokują Ci chochliki w dużych, mechanicznych pojazdach. Najpierw musisz odstrzelić ich metalowe głowy, a następnie przebiec im za plecy i ustrzelić małe chochliki, które sterują tymi ustrojstwami.

 

braz Dan zbrojmistrz / Master Dan-At-Arms
Zbierz wszystkie rodzaje broni. / Collect every weapon.

Jeśli odblokujesz wszystkie kielichy (zloto Król pucharów) i ukończysz wszystkie poziomy gry (zloto Zadanie najwykonańsze), automatycznie wejdziesz w posiadanie wszystkich broni. Poniżej przedstawiamy pełną listę dostępnych w grze broni:

  • Ramię – podstawowa broń w grze
  • Mały miecz – zbierzesz go w Krypcie Dana
  • Zaklęty miecz – nagroda w Sali Bohaterów
  • Magiczny miecz – nagroda w Sali Bohaterów
  • Maczuga – znajdziesz ją pierwszy raz w skrzyni w planszy Mauzoleum na wzgórzu.
  • Młot – nagroda w Sali Bohaterów
  • Topór – nagroda w Sali Bohaterów
  • Noże do rzucania – znajdziesz je pierwszy raz w skrzyni w Krypcie Dana
  • Udka kurczaka – nagroda za wypełnienie misji leśnej wiedźmy w Zaczarowanej Ziemii
  • Kusza – nagroda w Sali Bohaterów
  • Długi łuk – nagroda w Sali Bohaterów
  • Płomienny długi łuk – nagroda w Sali Bohaterów
  • Magiczny długi łuk – nagroda w Sali Bohaterów
  • Włócznia – nagroda w Sali Bohaterów
  • Błyskawica – nagroda w Sali Bohaterów
  • Miedziana tarcza – znajdziesz ją pierwszy raz w skrzyni w Krypcie Dana
  • Srebrna tarcza – nagroda w Sali Bohaterów
  • Złota tarcza – nagroda w Sali Bohaterów
  • Smoczy pancerz – zdobędziesz go po pokonaniu smoka w Kryształowych jaskiniach (patrz opis trofeum Smoking ze smoka)

 

braz Trąba pomieczna / Dizzy Decimator
Pokonaj 30 przeciwników obrotowym ciosem mieczem. / Defeat 30 enemies with the sword spin attack.

Do odblokowania tego trofeum możesz najprawdopodobniej użyć dowolnego miecza, chociaż ja zrobiłem to podstawową bronią, którą Dan znajduje w swojej krypcie. Aby naładować obrót miecza przytrzymaj , a następnie puść przycisk w pobliżu przeciwników. Oczywiście warto to zrobić jak najszybciej, gdyż późniejsi wrogowie są bardziej odporni i nie da się ich łatwo pokonać jednym atakiem obrotowym.

 

braz Odpowiedź brzmi – kurczak! / The Answer Is Chicken
Rzuć 42 udka kurczaka. / Throw 42 chicken legs.

Udka kurczaka dostaniesz w nagrodę od wiedźmy w poziomie Zaczarowana Ziemia, po pokonaniu królowej mrówek. Musisz zrobić to dwukrotnie, aby mieć wystarczająco dużo udek do odblokowania tego trofeum. Polecam zebrać pierwszą partię udek, a następnie zdobyć trofeum Wyjątkowy przepis pułkownika Fortesque. Następnie wyrzuć resztę udek, wróć do wróżki i zdobądź drugą partię, której rozrzucenie spowoduje zapisanie tego trofeum na Twoim koncie.

 

braz Na usługach wiedźm / Witches’ Familiar
Zdobądź talizman wiedźmy i ukończ oba wiedźmie zadania. / Collect the Witch Talisman and complete both witch quests.

Trofeum związane z fabułą. Oto kroki, które musisz wykonać, aby puchar trafił na Twoją listę.

  • Upewnij się, że masz maczugę
  • Udaj się do poziomu Wzgórze Cmentarne. Zamiast iść pod górę przejdź do obszaru z prawej strony, gdzie znajdziesz głaz. Rozbij go i wejdź do środka
  • Rozbij regał z książkami z prawej strony i wejdź do ukrytego pomieszczenia
  • Podpal maczugę nad ogniem w środku pomieszczenia, po czym przejdź na drugą stronę korytarza i podpal ognisko w drugim pomieszczeniu
  • W jednej z wnęk znajdziesz talizman wiedźmy
  • Pierwszą wiedźmę spotkasz w poziomie Zaczarowana Ziemia (patrz opis trofeum srebro Mrówkojad)
  • Drugą wiedźmę spotkasz w poziomie Dyniowy Wąż. Podejdź do kotła, przyzwij wiedźmę talizmanem, a następnie wróć do niej po pokonaniu Dyniowego Króla

 

braz Smażalnia chochlików / Zip Zap Imp Splat
Usmaż tuzin chochlików błyskawicą. / Fry a dozen Imps with Lightning.

Rękawicę z mocą rzucania błyskawic dostaniesz w nagrodę w Sali Bohaterów w końcowej fazie gry. Dużo chochlików znajdziesz w poziomie Sala wejściowa i bez problemu podsmażysz dwunastu, aby odblokować ten puchar. Rękawicę aktywuje się poprzez naładowanie je, przytrzymując , a następnie wypuszczając błyskawice przyciskiem .

 

braz Ej, oddawaj! / Gimme That Back!
Strać, a potem odzyskaj od chochlika swoją broń. / Lose, then recover your weapon from an Imp.

Trofeum to możesz odblokować najwcześniej w poziomie Mauzoleum na wzgórzu. Niektóre chochliki, zamiast atakować Daniela, zabierają mu broń. Pozwól im to zrobić, a następnie dogoń złodzieja, pokonaj go i odbierz mu swoją własność.

 

braz Nie ich wina, że są szaleni / It’s Not Their Fault They’re Mad
Nie rób krzywdy szalonej rodzinie. / Don’t harm the Mad Family.

Ten puchar odblokujesz w poziomie Śpiąca Wioska. Zwróć uwagę, że zaczynasz go z pewnym poziomem wypełnienia kielicha. Aby wartość ta nie zaczęła spadać, musisz uważać, aby nie atakować żadnego z członków szalonej rodziny. Uciekaj od nich i unikaj ich ataków aż do ukończenia poziomu, a trofeum będzie Twoje.

 

braz Kolekcjoner zgonów / Deathly Smorgasbord
Zgiń na 7 różnych sposobów. / Die 7 different ways.

Śmierć liczona jest tylko w momencie, gdy na ekranie pojawi się napis Koniec Gry. Trzeba więc stracić wszystkie butelki życia. Z tego powodu być może łatwiej postarać się o to trofeum we wczesnej fazie gry, aby nie tracić potem czasu na zużywanie butelek. Nie jestem pewien czy wystarczy, aby Daniela zabiło siedmiu różnych przeciwników. Jeśli to nie jest wystarczające można próbować innych sposobów:

  • Utonięcie w wodzie (początek poziomu Powrót na cmentarz)
  • Spadek w przepaść (na przykład poziom Kryształowe Jaskinie)
  • Utonięcie w bagnie (poziom Stawy pradawnych umarłych)
  • Wybuch skrzyni z czaszką (poziom Wzgórze Cmentarne)
  • Podpalenie ogniskiem (na przykład Strachowe Pola)
  • Spalenie promieniem złego kryształu (poziom Kryształowe Jaskinie)

 

braz Trunek na frasunek / Partial To The Potions
Wypij 32 fiolki energii. / Drink 32 Health Vials.

Fiolki energii znajdziesz prawie we wszystkich poziomach. Regenerują one zdrowie Daniela. Jeśli nie jesteś geniuszem w tę grę raczej nie uda Ci się uniknąć częstego sięgania po te fiolki w celu uzupełnienia zdrowia, więc trofeum to odblokujesz bez większych starań.

 

braz Teraz magia w gratisie! / Now With Added Magic!
Zaklnij pałasz. / Enchant the Broad Sword.

W pewnym momencie dostaniesz w Sali Bohaterów Zaklęty miecz. Ma on skończoną 'amunicję’, lecz możesz go podładować w dowolnym sklepie gargulca. Zrób to przynajmniej raz, a trofeum będzie Twoje.

 

braz Rękoczyny / Mostly Armless
Zabij coś swoją własną ręką. / Kill something with your own arm.

Możesz odblokować to trofeum w dowolnym momencie, ekwipując ramię Daniela jako broń i pokonując dowolnego przeciwnika. Musisz to zrobić tak czy siak przy okazji pucharu braz Rękodzieło, więc warto upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

 

braz Kamienne rodeo / Rock Wrangler
Uniknij wszystkich toczących się skał na Wzgórzu Cmentarnym. / Avoid all the rolling rocks on Cemetery Hill.

Nie jest to trudne wyzwanie, gdyż w trakcie wspinaczki łatwo znaleźć miejsca, w których żaden głaz nie dotknie Daniela. Dochodzą do tego schodki, którymi można skracać sobie drogę, niczym drabinki w Donkey Kong. Musisz jednak uważać, gdyż płonące głazy czasami lubią sobie skrócić tymi schodami drogę i walnąć bohatera w głowę.

 

braz Wyjątkowy przepis pułkownika Fortesque / Colonel Fortesque’s Special Recipe
Zmień przeciwnika w pieczonego kurczaka, po czym go zjedz. / Turn an enemy into a Roasted Chicken and eat it.

Aby zamienić przeciwnika w kurczaka, musisz rzucić w niego udkiem, które z kolei dostaniesz w nagrodę za wykonanie zadania leśnej wiedźmy na Zaczarowanej Ziemii (patrz opis trofeum braz Na usługach wiedźm). Udka nie mają systemu naprowadzania, więc musisz dokładnie przycelować, aby mieć pewność, że trafiasz. Mi udało się to zrobić w poziomie Cmentarz, w którym roi się od wolnych, wielkich zombiaków. Gdy tylko przeciwnik zmieni się w pieczonego kurczaka, podejdź do niego i go zjedz.

 

braz Rękodzieło / Not So Armless
Pokonaj demona z witraża, używając wyłącznie własnej ręki. / Defeat Stained Glass Demon with just your arm.

Demon z witraża jest bossem w poziomie Mauzoleum na wzgórzu. Możesz go zranić tylko wtedy, gdy pokaże swoje serce. Rzucaj w niego wtedy swoją ręką, wciskając . Demon ma dość ograniczony arsenał swoich własnych ataków. Unikaj jego skoków oraz przeskakuj nad odłamkami witrażu, którymi czasami będzie w Ciebie rzucał.

 

braz Porażający brak szacunku / A Shocking Lack Of Respect
Zniszcz 100 nagrobków. / Destroy 100 gravestones.

Aby uniknąć bezsensownego grindu pod koniec gry, od samego początku, w pierwszy kilku poziomach, rozbijaj wszystkie nagrobki, które staną Ci na drodze. Możesz to robić na przykład w poziomach Wzgórze Cmentarne, Cmentarz i Powrót na cmentarz.

 

braz To już przesada! / That’s Just Mean!
Zniszcz odrąbaną rękę. / Smash a severed hand.

Odrąbane ręce biegają po ziemi na Cmentarzu. Aby z łatwością ją zniszczyć, naładuj młot, przytrzymując , i uderz w ziemię przy ręce. Odblokuje to ten puchar i dodatkowo doda wpis w Księdze Gallowmere.

 

braz Ściany są dla słabych / Walls Are For Chumps
Wróć do krypty Dana i rozbij tajną ścianę. / Return to Dan’s Crypt and smash down the secret wall.

Do rozbicia ściany będzie Ci potrzebna maczuga albo młot. Ukryta ściana znajduje się, po prawej stronie patrząc w kierunku wyjścia z krypty. Podejdź do niej i rozbij ją mocnym uderzeniem:

 

braz Piroman / Arsonist
Podpal 50 przeciwników. / Set 50 enemies on fire.

Do podpalania wrogów najlepiej nadaje się Smoczy pancerz, w którym możesz nieustannie zionąć ogniem, przytrzymując . Nada się też do tego Płomienny długi łuk, lecz jest dużo mniej efektywny. Dobrym celem na podpalenie są chochliki w Sali wejściowej i zombiaki na Cmentarzu.

 

braz Tego trzeba unikać! / Stop Hitting Yourself
Dostań spadającym kryształem podczas walki ze smokiem w Kryształowych Jaskiniach. / Get hit by a falling crystal during Dragon battle in Crystal Caves.

Trofeum jednak niepomijalne 🙂. Podczas walki ze smokiem, opisanej przy trofeum Smoking ze smoka, musisz pozwolić aby jeden z kryształów spadł Danielowi na głowę. Musisz to zrobić podczas tej walki ponieważ, w przeciwieństwie do innych potyczek z bossami, ten pojedynek nie jest powtarzalny. Jeśli pokonasz smoka zanim Dan dostanie w głowę kryształem trzeba będzie zaczynać grę od nowa, aby odblokować ten puchar.

Poprawka: Okazało się, że kryształ nie musi spaść Danielowi na głowę podczas walki. Możesz wejść do tego pomieszczenia w dowolnym momencie gry i spowodować, aby kryształ zranił naszego bohatera, a trofeum zostanie odblokowane.

(Dzięki za oba komentarze Arczibald Technokracki)

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.

Grę udostępniło SCE Polska.