Monstrum – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Monstrum to gra z kategorii horrorów. Jeżeli jesteście fanami gatunku, na pewno warto zerknąć po ten tytuł.

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 5/10
  • Czas do zdobycia platyny: ~15 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox9 x4 x3
  • Liczba trofeów offline: 17
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

Jest tu tylko jedna mapka i są trzy różne potwory oraz trzy możliwe drogi ucieczki. Gdy rozpoczynamy nową grę, cała mapka jest losowo generowana, no, przynajmniej w części. Mostek, maszynownię, magazyn kontenerów zawsze jest w tym samym miejscu. Zmieniają się lokacje pomieszczeń, przedmiotów i tak dalej. Mamy jednego losowo wybranego potwora na grę, ale dalej mamy trzy możliwe ścieżki ucieczki. W grze chodzi o to, żeby uciec i tylko tyle.

Możemy rozpocząć każdą nową grę z myślą o jednym pucharku. Dla przykładu, dajemy się złapać w pułapkę, co kończy się oczywiście śmiercią i lecimy dalej. Jeżeli jest możliwość zrobienia większej liczby osiągnięć, to oczywiście to czynimy. Niektóre pucharki są też specyficzne dla danego potwora, na przykład musimy uruchomić pułapkę łowcy lub strzelić racą w bydlaka.

Na początek polecam się zapoznać z grą i jej mechanikami. Nauczymy się rozpoznawać potwory, zanim nas dopadną i jak się z nimi obchodzić. Później, gdy już się trochę z grą zapoznamy, będzie nam stosunkowo łatwiej poruszać się po mapce i tym samym szybciej wbijemy resztę trofeów.

Jedyne, co Wam mogę powiedzieć to to, by wyposażyć się we wszystkie potrzebne przedmioty, które będą Wam potrzebne w ucieczce. Dopiero wtedy udać się na miejsce i składać elementy w całość. Im bliżej jesteście ucieczki, tym agresywniejszy staje się nasz potwór. Jedynym miejscem, gdzie będziemy musieli powalczyć, żeby potwór nam nie przeszkodził w ucieczce, to moment, gdy chcemy uciec za pomocą łodzi podwodnej. Musimy tutaj nie dopuścić do sytuacji, aby potwór nie rozwalił nam panelu kontrolnego. Gdy tak się stanie, albo giniemy, albo szukamy nowej drogi.

Na koniec powiem Wam jedno, najgorzej chyba zwiać helikopterem, ciężko znaleźć kluczyk do niego. Ogólnie ze znajdywaniem elementów trzeba mieć dużo szczęścia, bo niewiadomo jak bardzo zostanie wszystko rozrzucone po mapce. A no i podnieście sobie poziom gamma, żeby nie biegać cały czas z latarką. Nie zawsze też jest bezpiecznie biegać, szybciej Was znajdzie przeciwnik.

Wszystko, co będzie Wam potrzebne do ogarnięcia gry, ucieczek czy pucharków, możecie znaleźć w poniższym video. Jest to speedrun, ale wszystko dokładnie widać.

 

Poradnik:

platyna Nie złapiesz mnie / Catch Me If You Can
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies

Gratulacje!

 

zloto Najpierw kobiety i dzieci / Women And Children First GS: 50
Ucieknij tratwą ratunkową. / Escape via the liferaft

Rzeczy, które będą Wam potrzebne, żeby uciec tratwą ratunkową:

  • łańcuch
  • taśma
  • pompka powietrza

Tratwę ratunkową znajdziecie na poziomie siódmym, na tylnej części statku. To miejsce, gdzie znajduje się mostek. Pierwsze co musicie zrobić to użyć taśmy, żeby zalepić wszystkie dziury. Teraz przy pomocy pompki możemy napompować powietrze. Podchodzimy do dźwigu i montujemy łańcuch. Dźwig teraz możemy przemieścić tak, aby jego koniec znalazł się nad tratwą ratunkową. Mocujemy hak do pojazdu i idziemy do dźwigu. Podnosimy tratwę i kierujemy dźwigiem na prawo, tak, żeby tratwa znalazła się za burtą, a następnie upuszczamy ją. Gdy te czynności wykonamy, możemy zejść na poziom piąty i wchodzimy w interakcję z bramką. Gdy wszystko pójdzie po naszej myśli, uratujemy siebie i zdobędziemy pucharek.

Jeżeli będziemy mieli jakiś problem z potworem, możemy mu uciec i wrócić później.

 

zloto Koniec polowania na mnie / The Hunt for Me is Over GS: 50
Ucieknij łodzią podwodną. / Escape via the sub

Rzeczy, które będą Wam potrzebne, żeby uciec łodzią.

  • bezpiecznik
  • reflektor łodzi podwodnej
  • bateria łodzi podwodnej
  • zestaw do spawania

Łódź podwodna znajduje się na przodzie statku, na najniższym poziomie. Musimy tu zamontować lampę, trochę pospawać i zamontować baterię. Gdy wykonamy te czynności, możemy udać się do panelu powyżej i rozpocząć przygotowania do uruchomienia łodzi. Należy tu pamiętać, żeby zamknąć trzy pary drzwi. Wkładamy bezpiecznik do skrzynki elektrycznej i włączamy zasilanie. Teraz możemy włączyć główny przycisk, który rozpocznie sekwencję odliczania. W międzyczasie będziemy musieli bronić drzwi, żeby potwór nie wdarł się do środka. Koło łodzi znajduje się wózek, którym możemy blokować drzwi przed wyważeniem. Po tym, jak się skończy odliczanie, musicie wrócić do panelu i odpalić łódź, jeżeli potwór za Wami pobiegnie, możecie skoczyć na dół i wsiąść do łodzi. Udana ucieczka zaowocuje pucharkiem. 🙂

Musicie pamiętać o tym, że jeżeli potwór rozwali panel kontrolny, bo może, musicie uciec w inny sposób.

 

zloto Dobra robota / Well Done GS: 50
Wygraj grę przeciwko bydlakowi. / Win the game against the Brute

Wpadnie Wam, gdy uciekniecie ze statku (gdy potworem jest Bydlak).

Cechy charakterystyczne:

  • Świeci mu na pomarańczowo z oczu.
  • Strasznie hałasuje i jest stosunkowo szybki, dzięki temu wiadomo, gdzie się znajduje.
  • Czasem udaje, że opuścił strefę blisko Ciebie, szczególna ostrożność wymagana.

 

zloto Najbardziej niebezpieczna zwierzyna / The Most Dangerous Game GS: 50
Wygraj grę przeciwko Łowcy. / Win the game against the Hunter

Wpadnie Wam, gdy uciekniecie ze statku (gdy potworem jest Łowca).

Cechy charakterystyczne:

  • Porusza się wewnątrz wentylacji i rurami i może znienacka nas zaatakować.
  • Wydaje dźwięk, jakby chodził po kałuży – słychać wodę.
  • Tworzy zielone pęcherze na ścianach lub sufitach, może z nich wyskoczyć.
  • Najlepiej chodzić jak najciszej.

 

zloto Diabelska przyjemność / Fiendzoned GS: 50
Wygraj grę przeciwko Diabłu. / Win the game against the Fiend

Wpadnie Wam, gdy uciekniecie ze statku (gdy potworem jest Diabeł).

Cechy charakterystyczne:

  • Porusza się lewitując i nie wydaje przy tym żadnych dźwięków.
  • Gdy będzie się do nas zbliżać, światła zaczną mrugać. Gdy będzie koło nas, światła zgasną. Gdy się oddala, mamy odwrotną sytuację ze światłami.
  • Gdy nas zauważy, a może zauważyć przez ściany, będziemy mieli filetową poświatę wokoło ekranu, należy uciekać.

 

srebro Trzymać z dala od twarzy / Aim Away From Face GS: 20
Ogłusz potwora gaśnicą. / Stun a monster with the fire extinguisher

Gaśnicę znajdziecie wiszącą na ścianie. Możecie ją podnieść i znajdzie się w Waszym ekwipunku. Wybierzcie ją sobie tak, żeby znalazła się w waszej ręce. Teraz wystarczy znaleźć potwora, wycelować w niego (jak znajdzie się blisko) i uruchomić gaśnicę. Gdy potwor zostanie ogłuszony, wpadnie Wam pucharek.

Polecam zrobić sobie podejście na nowej grze, specjalnie dla tego pucharka.

 

srebro Podpucha / Bait ‘N’ Switch GS: 30
Uruchom pułapkę Łowcy za pomocą przedmiotu. / Trigger a Hunter trap with an item

Gdy potworem w nowej grze jest łowca, będzie stawiał pułapki, które wyglądają jak duże, zielone pęcherze na ścianie. Żeby taką pułapkę uruchomić, musicie wyposażyć się w coś szklanego. Rzucamy tak obiektem, żeby przeleciał koło pułapki. Gdy zostanie ona uaktywniona, wpadnie Wam pucharek.

 

zloto Brak połączenia „pary” / Steam Won’t Connect GS: 150
Uruchom główny zawór pary. / Activate the main steam valve

Rzeczy, które będą Wam potrzebne:

  • bezpiecznik

Musicie się udać do maszynowni, znajduje się ona na poziomie 3, w tylnej części statku. Gdy już się w niej znajdziecie, będziecie mieli 3 poziomy. Na pierwszym poziomie maszynowni, czyli ten na który weszliście z głównego korytarza, musicie umieścić bezpiecznik w skrzynce elektrycznej we wnętrzu pokoju kontrolnego i włączyć zasilanie. Na najniższym poziomie maszynowni znajduje się pomieszczenie z lekko uszkodzonymi drzwiami, nie można ich otworzyć. Trzeba tu wykorzystać sztuczkę, żeby zwabić potwora, a on je dla nas wyważy. Wykorzystamy do tego telefon. W pokoju kontrolnym, gdzie włączyliście zasilanie, jest telefon (możecie też go znaleźć w maszynowni). Żeby zadzwonić na telefon, który znajduje się w pomieszczeniu, do którego nie macie dostępu, wybierzcie numer jeden na klawiaturze. Zwabicie potwora, a gdy wyważy Wam drzwi i opuści teren, możecie zejść na sam dół i w pomieszczeniu znajdziecie zawór, żeby wyłączyć dopływ. Wejdźcie w nim w interakcję, żeby go zakręcić – gdy to zrobicie, pucharek Wam wpadnie.

Jeżeli będziecie mieli z tym problem, możecie zwabić potwora lub zróbcie to dopiero wtedy, gdy macie zorganizowane sobie drogę ucieczki. Potwór jest wtedy bardziej aktywny i agresywny. Możecie też skorzystać z innych telefonów, żeby zwabić potwora dzwoniąc na inne.

 

srebro To nie był najlepszy pomysł / I Don’t Know What I Expected GS: 30
Traf Bydlaka flarą. / Hit the Brute with a flare

Nic bardzo skomplikowanego. Tu trzeba mieć jednak szczęście. Potworem w nowej grze musi być bydlak, no i musicie znaleźć flarę (pistolet sygnałowy). Włóżcie go sobie w rękę i znajdźcie potwora. Wystarczy teraz w niego wycelować i strzelić. Jeżeli Wam się uda, pucharek powinien być Wasz.

 

zloto Niech stanie się światłość / Let There be Light GS: 30
Zasil 2 dodatkowe obszary w jednej rozgrywce. / Power 2 additional areas in one playtrought

Żeby zdobyć ten pucharek musicie zasilić dwa dodatkowe sektory statku. Będą Wam tu potrzebne bezpieczniki, które możecie znaleźć plądrując statek. Uprzedzam, że ich miejsce jest randomowe. Gdy już będziecie mieli bezpieczniki, możecie poszukać skrzynek elektrycznych, żeby je użyć. Na pewno jedna jest na dolnych poziomach w tylnej części statku. Gdy już zasilicie dwa takie sektory, pucharek Wam wpadnie.

 

srebro Uwielbiam, gdy wszystko idzie zgodnie z planem / I Love it When A Plan Comes Together GS: 150
Uzyskaj dostęp do zabarykadowanego pomieszczenia. / Gain access to a barricaded room

Najlepiej jak znajdziecie radio lub minutnik. Gdy już będziecie je mieli, na pewno gdzieś po drodze natkniecie się na drzwi, których nie będziecie mogli otworzyć. Zapewne będą miały wybitą szybę/okienko. Weźcie w rękę radio lub minutnik, włączcie je za pomocą i przytrzymując przez chwilkę, wrzućcie urządzenie do środka. Teraz należy się schować i poczekać aż potwór wyważy nam drzwi. Gdy to się stanie, wpadnie Wam pucharek.

 

braz Diabełki Charliego / Charlie’s Devils GS: 20
Zgiń z rąk wszystkich 3 potworów. / Get killed by all 3 monsters

W sumie mamy trzy różne potwory. Za każdym razem, gdy losujemy nową grę, mamy innego potwora. Należy tak długo grać, aby zostać zabitym przez każdego z trzech potworów.

 

zloto A teraz to sobie przemyśl / Now Think About What You’ve Done GS: 200
Umieść potwora w zamkniętym elektrycznie pomieszczeniu. / Lock a monster in power-locked room

Do tego zadania będą Wam potrzebne dwie rzeczy:

  • bezpiecznik
  • radio lub minutnik

Poruszając się po statku na pewno natkniecie się na pomieszczenie z zamkniętymi elektrycznie drzwiami. Żeby je otworzyć, musicie posiadać bezpiecznik. Teraz należy zwabić potwora – użyjemy do tego radia lub minutnika. Otwieramy drzwi używając bezpiecznika, który musimy umieścić w rozdzielni i przekręcamy wajchę. Wchodzimy do pomieszczenia i umieszczamy w nim radio lub minutnik. Oddalamy się tak, by widzieć, czy potwór udaje się do tego pomieszczenia. Gdy widzimy, że tam wchodzi, idziemy tam, zamykamy drzwi i przekręcamy wajchę. Tym sposobem zamykamy go w pomieszczeniu i zdobywamy pucharek.

Całkiem możliwe, że radio lub minutnik znajdziecie w pomieszczeniu, w którym macie uwięzić potwora.

Polecam zrobić sobie podejście na nowej grze, specjalnie dla tego pucharka.

 

braz Seria niefortunnych zdarzeń / A Sequence Of Unfortunate Events GS: 20
Zgiń z rąk potwora po wpadnięciu w pułapkę z dołem. / Get killed by a monster after falling on a pit trap

Pułapkę znajdziecie na wyższych partiach statku przeznaczonych dla załogi, tam gdzie znajduje się mostek. Znajdziecie ją na ziemi i wygląda jak zardzewiała pogięta blacha w kawałkach, raczej ciężko ją przeoczyć. Najlepiej zwabić sobie potwora koło takiej pułapki, na przykład kamerą, i przebiec przez nią. Gdy wpadniecie, czekajcie aż zabije Was potwór. Uprzedzam, że jeżeli przejdziecie przez nią, to ona nie zadziała – trzeba przebiec.

Polecam zrobić sobie podejście na nowej grze, specyficznie pod ten pucharek.

 

braz Dziecko lat 90. / Child Of The 90s GS: 50
Miej naraz 6 świetlików. / Have 6 glowsticks at once

Świetliki znajdziecie w rożnych miejscach na całym statku. Wystarczy, że będziecie mieli 6 takich w ekwipunku, czyli 2x po 3 sztuki.

 

zloto Udało mi się tam dostać / Got To It GS: 50
Ucieknij śmigłowcem. / Escape via the helicopter

Rzeczy, które będą Wam potrzebne, żeby uciec śmigłowcem:

  • klucz do helikoptera
  • 2x kanister benzyny
  • sekator
  • pompa do paliwa

Maszynę znajdziecie w środkowej części statku. Miejsce rozpoznacie, bo znajduje się tam rura na górze schodów, z której leci para. Sekatorów używamy do przecięcia stalowych lin, które trzymają heli. Następnie musicie użyć ich do przecięcia łańcucha na jednym z kontenerów. W środku jednego z nich znajduje się pompa paliwowa. Tu najlepiej od razu nalać sobie paliwa do niej. Teraz możemy ją zatargać pod heli, gdzie znajduje się wąż paliwowy. Pompa ustawi się sama odpowiednio, gdy będzie wystarczająco blisko. Podpinamy wąż do niej i kluczem otwieramy heli. Przy pompie przekręcamy zawór, żeby zatankować. Jak te wszystkie procedury poczynimy, pojawi się potwór. Słuchajcie, z której strony nadchodzi. Podejdźcie do zaworu i odpowiednio nim zmieniajcie przepływ pary, tak żeby zablokować drogę potworowi. Po kilku chwilkach, heli będzie gotowy do startu. Podejdźcie do niego, otwórzcie drzwi i wejdźcie z nim w interakcję. Pokaże się scenka filmowa i wpadną Wam pucharki. Jeden za to, że uciekliście heli, a drugi za to, że wygraliście przeciwko potworowi. Oczywiście będzie to zależeć kogo mieliście za przeciwnika.

Polecam zrobić sobie podejście na nowej grze, specjalnie pod ten pucharek.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.