Nobody Wants to Die to przygodowa gra FPP, w której udajemy się do cyberpunkwego świata, dystopijnej wizji przyszłości doprawionej nutką retrofutury i klimatu neo-noir. Gra została stworzona na silniku Unreal Engine 5 i zabiera nas do Nowego Jorku. Historia opowiada o detektywie Departamentu Śmiertelności Jamesie Karra, który napotka na swojej drodze nie tylko zagadkę kryminalną, podczas której będzie podążał śladem seryjnego mordercy, ale również dylematy moralne nad ludzkim człowieczeństwem, granicą między życiem, a śmiercią oraz możliwością transferowania świadomości między „powłokami” (ciałami).
KROK PO KROKU:
KROK 1: przechodzimy grę standardowo do momentu, gdy wejdziemy do mieszkania Sary. Gra nie ma podziału na standardowe rozdziały, więc miejcie na uwadze wszystkie trofea możliwe do przeoczenia – w ich opisach jest informacja, w którym momencie historii można je wykonać. Ich kolejność wygląda następująco:
- Niespokojne dłonie
- Tajemniczy zapach
- Podpalacz / Dowody zbrodni
- Stary drań
- Gra
- Old Fashioned
- Masz wiadomość
- Promień światła
- Kurczak Sprawiedliwości
- Nieodebrane połączenie
- Koniec snów o śmierci / Udręka
KROK 2: jeśli zależy nam na jak najszybszej platynie, to w momencie, gdy wejdziemy do mieszkania Sary, wykonujemy kopię zapisu do chmury. Jeśli ten krok pominiemy, będziemy musieli całą grę przejść jeszcze raz (co też nie jest jakoś specjalnie długie – jedno przejście gry zajmuje 4h).
KROK 3: w momencie, gdy Sara zapyta nas kto stoi za morderstwami, mamy do wyboru Greena lub Mordercę. Wybieramy jedną z opcji i doprowadzamy rozgrywkę do końca. Szczegóły zakończeń w opisach trofeów Znajdź spokój (Dobre zakończenie) oraz Wróć do ciemności (Złe zakończenie).
KROK 4: importujemy zapis z chmury, wybieramy drugą opcję i wykonujemy drugie zakończenie.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Nobody Wants To Die / Nobody Wants To Die
Zbierz wszystkie trofea / Collect all trophies
Gratulacje!
Mroczne Miasto / Dark City
Wróć do życia / Come back to life
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Kto się boi Greena? / Who's Afraid of Green
Sprawdź, czy był to wypadek / Check if it was an accident
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Lokator / Tenant
Znajdź powiązanie / Find the connection
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
I... jak Ikar / I as in Icarus
Poznaj prawdę / Discover the truth
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Odmienne stany świadomości / Altered States
Poznajcie się lepiej / Get to know each other better
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
W paszczy szaleństwa / In the Mouth of Madness
Nie popadnij w szaleństwo / Don't fall into madness
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Głęboka czerwień / Deep Red
Wróć do miejsca, w którym wszystko się zaczęło / Go back to where it all started
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Ostatni dom po prawej / The Last House on the Right
Znajdź miejsce pobytu Sary / Find Sara's location
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Mrok pod schodami / Darkness Under the Stairs
Podążaj za wskazówkami / Follow the lead
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Drabina Jamesa / James' Ladder
Szukaj tego co niewidoczne dla oka / Look for what is not visible
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Co się zdarzyło Jane Salmie? / What Ever Happened to Jane Salma?
Znajdź Salmę przed mordercą / Find Salma before the murderer
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Ogniu krocz za mną / Fire Walk with Me
Znaleźć ukojenie... lub nie / Find solace... or not
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Udręka / Anguish
Wróć do ciemności / Return to darkness
Trofeum związane ze złym zakończeniem gry. Aby je odblokować musimy w trakcie gry podjąć następujące decyzje:
- Zastrzelić faceta w Barze Icarus.
- Podczas drugiej wizyty w apartamencie Greena pozostawić drzwi otwarte.
- W rozmowie z Sarą w jej mieszkaniu wskazać mordercę jako winnego.
- Próbować zastrzelić Salmę pod koniec gry.
Choć trzeba tu zaznaczyć, że tak naprawdę najważniejsze znaczenie ma tutaj tylko wybór nr 3 i tak naprawdę on definiuje zakończenie, ale w razie czego wykonajcie wszystkie wybory zgodnie z powyższym.
WAŻNE – aby nie przechodzić gry dwa razy, pamiętajcie o wykonaniu kopii zapisu do chmury (patrz opis Krok po Kroku u góry poradnika).
Koniec snów o śmierci / End of Deadly Dreams
Znajdź spokój / Find peace
Trofeum związane z dobrym zakończeniem gry. Aby je odblokować musimy w trakcie gry podjąć następujące decyzje:
- Zastrzelić faceta w Barze Icarus.
- Podczas drugiej wizyty w apartamencie Greena pozostawić drzwi otwarte.
- W rozmowie z Sarą w jej mieszkaniu wskazać Greena jako winnego.
- Upuścić pistolet (nie strzelać!) w rozmowie z Salmą.
Choć trzeba tu zaznaczyć, że tak naprawdę najważniejsze znaczenie mają tutaj wybory nr 3 i 4, i tak naprawdę one definiuje zakończenie, ale w razie czego wykonajcie wszystkie wybory zgodnie z powyższym.
WAŻNE – aby nie przechodzić gry dwa razy, pamiętajcie o wykonaniu kopii zapisu do chmury (patrz opis Krok po Kroku u góry poradnika).
Nieodebrane połączenie / One Missed Call
Posłuchaj nagrania na sekretarce od Sary / Listen to the audio recording from Sara
Musimy odsłuchać (do końca!) nagrania Sary podczas wyświetlania się napisów końcowych gry.
Niespokojne dłonie / Restless Hands
Wejdź w interakcję ze wszystkimi obiektami w samochodzie / Interact with all objects in the car
Musimy wejść w interakcję ze wszystkimi przedmiotami podczas naszego pierwszego pobytu w samochodzie, na samym początku gry. Są to:
- Gazeta
- Butelka
- Broszura
- Pistolet
- Tabletki
- Figurka
Tajemniczy zapach / Scent of Mistery
Opisz Sarze zapach czekolady / Describe the smell of chocolate to Sara
Podczas pierwszej wizyty w apartamencie Greena musimy podejść do zamkniętej w słoiku czekolady (jest na piętrze, po prawej stronie) i wtedy Sara poprosi nas o opisanie jej zapachu (wybór kwestii dialogowej nie ma znaczenia).
Podpalacz / Firestarter
Spal dokumenty / Burn the documents
Podczas pierwszej wizyty w apartamencie Greena musimy podejść do dokumentów, które znajdują się na biurku. Mamy dwie opcje – możemy dokumenty zostawić lub spalić. W tym wypadku wybieramy spalenie.
WAŻNE – mamy trofeum zarówno za spalenie, jak i pozostawienie dokumentów. W związku z tym, w momencie gdy wybierzemy opcję nr 1, najlepiej od razu wczytać grę, wrócić i wybrać opcję nr 2. Jeśli takiej możliwości już nie macie – to bez problemu można w 10-15 minut dotrzeć do tego miejsca zaczynając Nową Grę.
Dowody zbrodni / Cold Case
Pozostaw dokumenty / Leave the documents
Podczas pierwszej wizyty w apartamencie Greena musimy podejść do dokumentów, które znajdują się na biurku. Mamy dwie opcje – możemy dokumenty zostawić lub spalić. W tym wypadku wybieramy ich pozostawienie.
WAŻNE – mamy trofeum zarówno za spalenie, jak i pozostawienie dokumentów. W związku z tym, w momencie gdy wybierzemy opcję nr 1, najlepiej od razu wczytać grę, wrócić i wybrać opcję nr 2. Jeśli takiej możliwości już nie macie – to bez problemu można w 10-15 minut dotrzeć do tego miejsca zaczynając Nową Grę.
Gra / The Game
Wygraj grę w dekontaminatorze / Win the Decontamination Game
Stary drań / Old Bastard
Odsłuchaj wiadomość od swojego szefa / Listen to a message from your boss
Old Fashioned / Old Fashioned
Wypij szkocką, którą zabrałeś z Icarusa / Drink the Scotch you took from Icarus
Masz wiadomość / You've Got Mail
Złap wiadomość w powietrzu / Catch the message in the air
Promień światła / Ray of Light
Uratuj drzewo / Save the tree
Kurczak Sprawiedliwości / Chicken of Justice
Rozwiąż zagadkę / Solve the puzzle
Podczas wizyty w kryjówce Sary czeka nas zagadka związana z… kurczakiem. Musimy najpierw wejść w interakcję z komiksem, zapalamy odpowiednie lampy, otwierają się drzwi, idziemy na górę, a za kotarą czeka na nas kurczak, z którym również wchodzimy w interakcję. Wszystkie kroki na poniższych screenach.
Cena prawdy / Nothing But the Truth
Ukończ wszystkie plansze / Complete all boards
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.