Observer – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Observer to cyberpunk horror studia Bloober Team – tych samych ludzi, którzy stali za słynnym “symulatorem drzwi” – Layers of Fear.

 

Akcja gry Observer umieszczona jest w roku 2084, w Krakowie. Świat wyniszczony wojną i plagą. Wszystkie korporacje upadły, a na zgliszczach starego świata powstała potężna korporacja Chiron, rządząca żelazną ręką. W świecie, gdzie przeszłość przeplata się z przyszłością, będzie nam dane wcielić się w detektywa. Dan Lazarski, nasz protagonista, ma za zadanie łączyć się ze świadomością przestępców w celu pozyskiwania informacji i wykorzystania ich przeciwko nim w sądzie.

 

 

Przegląd

  • Trudność zdobycia platyny: 2/10
  • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: ~10h
  • Trofea offline: (5 x , 6 x , 8 x , 1 x  )
  • Trofea online: brak
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Zalecana ilość przejść: 1
  • Trofea do pominięcia:
  • Zabugowane trofea: BRAK

 

 

Mapa Przejścia

Platynkę możemy zdobyć podczas jednego ukończenia i w mapie przejścia na tym się skupimy. Poniżej rozpiszę Wam poszczególne elementy, na które musicie zwrócić uwagę do momentu dojścia do drzwi prowadzących na strych. Jest to tak zwany “point of no return”, co wcale nie oznacza, że możemy do tego momentu wszystko swobodnie zaliczyć. Poniżej napiszę mniej więcej po kolei na czym trzeba się skupić i na co zwracać szczególną uwagę.

  • Podczas eksploracji budynku skanujemy przedmioty organiczne, jak i technologiczne. Możecie to robić za pomocą i , sam skan robimy za pomocą . Nawet jeżeli przedmiot/rzecz się powtarza jak to ma się z holokomem czy pigułkami – skanujemy je. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie – w momencie gdy będziemy plądrować piwnicę, pucharek powinien wpaść.
  • Pukamy w każde możliwe drzwi, które zobaczysz na swojej drodze, te z HoloKomem. Do pucharka jest nam ich potrzebnych dwadzieścia. Dokładnie chodzi o rozmowę z mieszkańcami.
  • Zbieramy wszystkie znajdźki za pierwszym przejściem, mamy 5 różnych typów do szukania. 69 Karty Pacjenta, 4 Sterowane Samochody, 4 Róże, 4 Nagrania pacjentów i 10 poziomów gry (trzeba znaleźć 9 komputerów).
  • Robimy wszystkie zadania opcjonalne:  Władca żniw,  Narkotykowy ślad,  Złodziej ciał,  £4M4CZK0DU
  • We wszystkich momentach (chyba 2 takie są), gdzie będziemy mieli przeciwnika, pamiętajcie, że możecie wyjść z gry, zanim on Was zabije! Przejście bez utraty życia potrzebne jest wam do pucharka  Niezniszczalny.
  • Nie zapomnij o pucharku  Biegający woksel, który możemy zrobić tylko podczas hakowania głowy Adama!
  • Na sam koniec gdy stajemy przed wyborem czy przyjmiemy Adama czy go odrzucimy, nie zapomnijmy o zapisaniu sejva na chmurkę lub pamięć USB!

Jeszcze raz powtórzę, platynkę można zgarnąć podczas jednego przejścia. Wszystkie pucharki można zaliczyć gdy zbieramy znajdźki, nie ma to szczególnego wpływu na wytrącenie z imersji. Wręcz przeciwnie, poznamy najgłębsze zakątki gry co wpłynie na to że świat po ukończeniu stanie się bogatszy w doznania i doświadczenie z grą.

Z filmikiem poniżej znajdziecie wszystkie znajdźki. Polecam z nim grać jeżeli nastawiasz się na zgarnięcie platynki w jednym przejściu.


 

 

Poradnik

 

  OBSERVER_

Zdobądź wszystkie trofea.


Gratulacje, twój umysł został właśnie zhakowany.


 

  Praca w toku

Odnajdź wszystkie modele zdalnie sterowanych aut i przywołaj wspomnienie Adama.


Do przeoczenia!

Sterowanych samochodów w grze mamy 4. Można znaleźć je w różnych miejscach w grze. Za każdym razem, gdy takowy znajdziemy, podnosimy go i dodatkowo skanujemy. Najlepiej szukać ich z załączonym filmikiem.

Tak w grze wygląda Sterowany samochód.


 

  Biegający woksel

Osiągnij 3000 punktów podczas sekwencji pułapkowej.


Do przeoczenia!

Podczas włamu do głowy Adama będziemy mieli mini gierkę, musimy w niej zdobyć 3000 punktów. Sprawdź pucharek To pułapka! W poniższym filmiku znajdziecie prostą metodę na jego zdobycie.


 

   Jam jest Observer

Ukończ pierwszą sekwencję włamu neuronowego.


Pucharek wpadnie automatycznie kiedy ukończymy włam do “snu” Amira Novaka, pokój 104. Nie można tego przegapić.


 

  To pułapka!

Przeżyj pułapkę Adama.


Możliwe do przeoczenia!

Pucharek zdobędziemy dopiero przed końcem gry. Trafimy do kryjówki zabójcy i tam znajdziemy głowę Adama. On sam się do nas odezwie i ostrzeże nas, abyśmy się do niego nie podłączali. No ale my i tak zrobimy swoje. Po ukończeniu włamu pucharek nam wpadnie. Podczas hakowania będziemy mogli zdobyć pucharek Biegający woksel!

Tak wygląda miejscówka gdzie znajdziemy głowę Adama.


 

  Obsesyjny

Przeanalizuj 100 obiektów.


W grze mamy sporo obiektów do skanowania, począwszy od rzeczy organicznych, które skanujemy za pomocą   jak i technicznych, które skanujemy  za pomocą . Gdziekolwiek byście w grze się nie znaleźli, możecie znaleźć coś do skanowania. Najwięcej oczywiście będzie w mieszkaniach, ale też na korytarzach coś się znajdzie. Dla przykładu każdy HoloKom na drzwiach możecie zeskanować, jest ich sporo. Jedynym miejscem gdzie możliwość skanowania jest niedostępna, jest podczas włamów do “snów”.


 

  Jakkolwiek tego nie nazwiesz

Odnajdź wszystkie róże i odkryj miejsce pochówku.


Do przeoczenia!

Róż w grze mamy 4. Występują w różnych miejscach w grze. Nie zapomnij podnieść i jej zeskanować. Najlepiej szukać ich z załączonym filmikiem.

Tak to wygląda w grze.


 

  Śmierć w rodzinie

Odrzuć Adama.


Z samym końcem gry zostaniemy postawieni przed wyborem, przyjmiemy Adama lub nie. Teraz należy wyjść z gry i zapisać stan na chmurce lub pamięci USB. Wszystko po to aby w jednym przejściu zaliczyć dwa pucharki z wyborami.

W tym momencie w grze wychodzimy i zrzucamy zapis gry na chmurkę lub pamięć USB

 

Po wykonaniu tej czynności możemy kontynuować akcję do momentu wyboru. Oczywiście wybieramy opcję “Odrzuć Adama”, tak jak wskazuje na to opis pucharka. Kończymy fabułę i pucharek wpada.

 

Tak wygląda wybór opcji “Odrzuć Adama”

Teraz możemy pobrać zapis gry z chmurki lub pamięci USB i zaliczyć sobie pucharek   Syn marnotrawny.


 

  Władca żniw

Zdecyduj o losie farmy organów.


Do przeoczenia! Zadanie opcjonalne!

Gdy ukończycie epizod ze studiem tatuaży, będziecie mieli dostęp do piwnicy. Znajdź mieszkanie numer 28. Kod do jego otwarcia to 7441. W samym mieszkaniu znajdziecie maszynę, która jest odpowiedzialna za podtrzymanie życia świni, wykorzystywanej do produkcji organów. Straszny widok. Podchodząc do maszyny macie dwa wybory, odłączyć ją od systemu i tym samym ją uśmiercić albo zresetować symulację, żeby świnka poczuła się super biegając po łące. Wybór należy do was, wybierz dobrze.

Szukaj tego pokoju w piwnicy.

Przy tej maszynie możecie dokonać wyboru, lewa – trawka, prawa – śmierć.


 

  Źródło wszelkiego zła

Odnajdź i przesłuchaj wszystkie wywiady pacjentów.


Do przeoczenia!

Nagrań pacjentów w grze mamy cztery. Występują w różnych miejscach w grze. Za każdym razem jak je znajdziesz, odsłuchaj zapisaną wiadomość. Najlepiej szukać ich z załączonym filmikiem.

Tak wygląda Radio z nagraniem pacjęta.


 

  Pandemia

Znajdź wszystkie karty pacjentów Nanofagium w jednym podejściu.


Do przeoczenia!

Wszystkich kart w grze mamy 69. Występują w rożnych miejscach w grze. Gdy znajdziesz kartę, podnieść ją. Najlepiej szukać ich z załączonym filmikiem.

Tak wygląda karta pacjenta w grze.


 

  Wysyp chorych

Odnajdź 10 kart pacjentów Nanofagium.

Zobacz pucharek   Pandemia, powyżej.


 

  Zmienne stany świadomości

Przedawkuj pigułki synchronizujące.


Do przeoczenia!

Pucharek możemy zrobić w dowolnym momencie gry, oprócz czasu, gdy penetrujemy najdalsze zakątki ludzkiego umysłu. Mówię tu o hakowaniu czyjegoś umysłu, jego wspomnień. Podczas eksploracji będziemy znajdować pigułki synchronizacji, jest ich dosyć sporo, wystarczy rozglądać się za nimi w mieszkaniach.

Tak wygląda pigułka synchronizacji

 

Należy wejść za pomocą   do naszego podręcznego menu i tam wcisnąć . Wyświetli się krótka animacja i ponownie będziemy mogli zażyć specyfik, powtarzając tę samą czynność.

Tak prezentuje się podręczne menu.

 

Zażywamy naszą pigułkę synchronizacji do momentu, aż wpadnie nam pucharek. Osobiście musiałem zrobić tak 3 razy, więc upewnij się, że masz ich wystarczająco dużo. Jak pisałem wcześniej, są one dość często spotykane.

A tu już cieszymy się pucharkiem 🙂


 

  Niezniszczalny

Ukończ grę bez śmierci.


Wydawać by się mogło na pierwszy rzut oka, że będziemy mieli problem z ogarnięciem tego pucharka, ale wcale tak nie jest. W samej grze nie ma za wiele momentów, kiedy będziemy musieli się o to martwić. Głównym problemem będzie moment podczas końcówki “snu” Heleny Nowak. Będziemy musieli pobrać dane z trzech terminali, tutaj najbardziej będziemy musieli uważać na potwora. Pamiętajmy, że on może się teleportować i jak już nas zobaczy, nie można mu uciec. Jeżeli damy się złapać to szybko wciskamy na padzie i wychodzimy do głównego menu, następnie powtarzamy sekwencję. 

Z samym końcem gry będziemy znowu musieli cichaczem przedrzeć się przez korytarze, ale tu już jest naprawdę łatwo.


 

  KPD! Otwierać!

Przesłuchaj 20 mieszkańców.


Eksplorując budynek będziemy mieli możliwość przesłuchiwania mieszkańców poprzez HoloKom, dzwoni się za pomocą  . Tu polecam sprawdzić każde możliwe drzwi, nie we wszystkich ktoś nam odpowie. Najlepiej zapisywać sobie gdzieś z boku na kartce wszystkie numerki jakie sprawdziliśmy, piętro po piętrze. Spokojnie można ciągnąć fabułę i przy okazji pukać, jeżeli sytuacja nam na to pozwoli.

Tak prezentuje się HoloKom.


 

  Syn marnotrawny

Przyjmij Adama.


Z samym końcem gry zostaniemy postawieni przed wyborem, przyjmiemy Adama lub nie. Teraz należy wyjść z gry i zapisać stan na chmurce lub pamięci USB. Wszystko po to, aby w jednym przejściu zaliczyć dwa pucharki z wyborami.

W tym momencie w grze wychodzimy i zrzucamy zapis gry na chmurkę lub pamięć USB

 

Po wykonaniu tej czynności możemy kontynuować akcję do momentu wyboru. Wybieramy opcję “Ocal Adama”, tak jak wskazuje na to opis pucharka. Kończymy fabułę i pucharek wpada.

Tak wygląda wybór opcji “Ocal Adama”

 

Teraz możemy pobrać zapis gry z chmurki lub pamięci USB i zaliczyć sobie pucharek   Śmierć w rodzinie.


 

  Narkotykowy ślad

Przesłuchaj klientów Amira.


Do przeoczenia! Zadanie opcjonalne!

Po tym jak już zakończymy włam do Amira “snu”z pokoju 104, nad jego ramieniem znajdziemy pojemnik z pigułkami. Na nim znajdziemy dwa numery, 112 i 209. Musimy udać się do obu mieszkań i je zbadać.Polega to tylko na tym żeby zapukać i przeprowadzić rozmowę.


 

  Złodziej ciał

Zdecyduj o losie połączenia jaźni.


Do przeoczenia! Zadanie opcjonalne!

Mieszkanie 114. Zanim jednak udacie się tam, zapukajcie do pokoju 113, żeby mieć trochę głębszą historię. Tu poznacie dziewczynkę o imieniu Paulina i poznacie kod do drzwi.

Po tym jak ukończymy włam do “snu” Piety, podchodzimy do komputera. Z jego menu wybieramy Programy -> Cephalus_7.34. Mamy dostępne dwie opcje, Zrestartuj System lub Przywróć Połączenie. Teraz już pozostaje wybrać opcję zgodną ze swoim sumieniem.

Zdecydujemy o dalszym losie tej kobiety po ukończeniu włamu do “snu”.

Tak wyglądają opcje wyboru.


 

  £4M4CZK0DU

Rozszyfruj figurkę Adama.


Do przeoczenia! Zadanie opcjonalne!

Po rozmowie z zarządcą budynku, udacie się do mieszkania z numerem 007. Na miejscu znajdziecie zwłoki, oczywiście musicie całą sprawę przebadać. Po zakończeniu oględzin musimy wbić się do kuchni, samym rogu górnych szafek znajdziemy figurkę Adama.

Tu znajdziemy figurkę Adama.

 

Możemy ją podnieść, ale żeby ją zabrać ze sobą musimy ją przeskanować za pomocą .

Skan figurki Adama.

 

Podążając za fabułą, trafimy w kolejne miejsce – studio tatuaży. Znajdziemy kolejną ofiarę. Po tym jak już zbadamy ciało, miejsce i wyjdziemy ze “snu”, będziemy mieli możliwość wprowadzenia kodu ( 3615 ) z tyłu fotela i tym samym otworzy nam się dalsza droga. Schodzimy do piwnicy, znajdujemy dźwignię zasilania w rogu pomieszczenia, żeby zasilić maszynę deszyfrującą. Podchodzimy do niej i ją aktywujemy. Następuje proces deszyfracji figurki, którą zabraliśmy z mieszkania 007. Na ekranie ukażą nam się dwie opcje, wciskamy pierwszą z góry i trofka nam wpada.

Tak wygląda maszyna deszyfrująca.

Po wyświetleniu jednej z dwóch opcji trofka jest nasza.


 

  Szlachetny Miecz

Ukończ wszystkie gry z serii With Fire and Sword: Spiders


Do przeoczenia!

Żeby ukończyć wszystkie poziomy With Fire and Sword: Spiders będziemy musieli znaleźć 9 komputerów rozmieszczonych w różnych częściach budynku. Każdy komputer musimy uruchomić i wybrać odpowiedni program, w tym wypadku wybieramy grę gdzie możemy ukończyć poziom. Wszystkie miejscówki znajdziecie w filmiku poniżej, będzie też pokazane jak ukończyć każdy poziom.

 

Tak prezentuje się komputer, na którym znajduje się gra.