Patapon 2 Remastered – Poradnik do trofeów

 

Tym razem na warsztat bierzemy Patapon 2 Remastered. Czeka Was sporo grania, ale czego się nie robi dla platyny, prawda? Zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Patapon 2 Remastered?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 5/10
  • Czas do zdobycia platyny: 75 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x5 x29
  • Liczba trofeów offline: 40
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść:1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

Krok po kroku:

KROK I. Przechodzenie kolejnych misji

Przechodzimy po kolei kolejne misje. Jeśli z jakąś będziemy mieli problem, możemy powtarzać do woli poprzednie, aby zdobyć lepszy ekwipunek lub materiały potrzebne do ulepszania pataponów.

 

KROK II. Minigierki

Powinniśmy mieć już odłożone sporo Ka-ching, więc jest to odpowiedni czas, aby skupić się na minigierkach dostępnych w obozie. Odpalamy je w zamian za Ka-ching (z jednym wyjątkiem).

 

KROK III. Zdobycie wszystkich cudów

Ten krok w sumie można zrobić przed poprzednim, nie ma to żadnego znaczenia. Musimy powtórzyć kilka misji, aby odblokować wszystkie cuda. Przy opisach poszczególnych trofeów zawarte są szczegółowe informacje.

 

KROK IV. Żmudne gringowanie materiałów.

Jest to etap, w którym spędzimy zdecydowanie najwięcej czasu. Potrzebujemy mnóstwa materiałów, aby odblokować wszystkie ewolucje pataponów oraz aby pozyskać patapony 10 poziomu dla trzech najlepszych ewolucji.

 

Kilka porad:

Gra w większości składa się z 3 typów misji, których większość możemy powtarzać. Przy każdej kolejnej próbie zwiększać się będzie trochę  poziom trudności (oprócz polowań). Oto one:

  • Misje łowieckie – tutaj będziemy zbierać podstawowe typy mięsa i Ka-ching. Na niektórych etapach są ukryte pewne rzeczy, jak na przykład cuda (więcej jak je znaleźć przy odpowiednich pucharkach). Na te misje bierzemy tylko typy pataponów atakujące dystansowo. Nie będziemy jednak powtarzać tych misji za często.
  • Oblężenia obozów wroga – tutaj zdobywać będziemy bronie dla naszych pataponów, dlatego warto je co jakiś czas powtarzać. Skuteczne tutaj będą Kibapony, które szybko rozprawiają się z jednostkami przeciwnika oraz Dekapony, które szybko burzą budowle wroga.
  • Walki z Bossami – te starcia będziemy powtarzać zdecydowanie najczęściej. Tutaj bowiem będziemy zdobywać potrzebne surowce do ulepszania naszych pataponów. Bossowie posiadają często dwie odmiany. Standardowa i trudniejsza do pokonania, która wyrzuca lepszy loot. Warto więc walczyć przede wszystkim z trudniejszą formą. Wyjątkiem jest tutaj Dodonga (dinozaur), który posiada aż 3 formy, dodatkowo nie mamy wpływu na to, z którą chcemy walczyć. Zależy to od pogody na planszy. Jakie jednostki warto brać – zależeć będzie od poszczególnych bossów, jednak warto brać pod uwagę statystykę Cnc, która odpowiada za oszołomienie wroga. Wtedy on właśnie wyrzuca z siebie przedmiot/materiał/Ka-ching. Poniżej można znaleźć rozpiskę, który Boss co zostawia. Optymalnie do walk używałem ewolucji Menyokki>Kisuk>Moriussoo, która posiada wysoką statystykę Cnc i jest bardzo wytrzymała (z wyjątkiem ataków ognistych), jeśli posiadamy już ostateczne typy ewolucji to używamy ich (Babassa, Mogyugyu, Wagyanba). Co do typów jednostek, to dobrze sprawują się Yumipony (wystrzeliwują dużo strzał, więc są duże szansa, że któraś strzała „wyrzuci” z bossa przedmiot), reszta według uznania, ja najczęściej wybierałem Yaripony i Dekapony.

 

Rozpiska materiałów:

Nazwa Bossa Misja Materiały
Dodonga Dodonga at Dongara Ruins Stone, Hard Iron, Titanium Ore, Mytheerial, Adamanman
Majidonga Invincible Dragon Majidonga (to samo miejsce co przy bossie powyżej, ale jeżeli będzie mgła) Stone, Hard Iron, Titanium Ore, Mytheerial, Adamanman
Kachindonga Ice-Breathing Kacchindonga (to samo miejsce co przy bossie powyżej, ale jeżeli będzie padał śnieg) Stone, Hard Iron, Titanium Ore, Mytheerial, Adamanman
Centura Centura in the Fog Kuneri Fang, Itete Fang, Gizaza Fang, Nazozo Fang, Demon Fang
Darantula Poison Skewer Beast Darantula Kuneri Fang, Itete Fang, Gizaza Fang, Nazozo Fang, Demon Fang
Mochicchichi Angry Mochicchichi Mudada Bone, Gashirin Bone, Dodeka Bone, Ottama Bone, Demon Bone
Fenicchi Firebird Fenicchi Mudada Bone, Gashirin Bone, Dodeka Bone, Ottama Bone, Demon Bone
Dogaeen Dogaeen, the God of Nature Banal Branch, Cherry Tree, Hinoki, Super Cedar, Bowtie Tree
Manboth Huge Manboth At Kochikachi Lake Leather Meat, Tender Meat, Dream Meat, Mystery Meat, Demon Steak
Manboroth Ancient Guardian Manboroth Leather Meat, Tender Meat, Dream Meat, Mystery Meat, Demon Steak
Garuru Underworld Servant Garuru Berara Hide, Gotsutsu Hide, Subebe Hide, Mezura Hide, Demon Hide
Zaknel Zaknel, King of the Desert Eyeball Cabbage, Crying Carrot, Predator Pumpkin, Hazy Shroom, Guddorian
Dokaknel The Great Dokaknel Eyeball Cabbage, Crying Carrot, Predator Pumpkin, Hazy Shroom, Guddorian
Cioking White Hot Claw Ciokinna Familiar Liquid, Hot Liquid, Cold Liquid, Rainbow Liquid, Demon Liquid
Shookle Patapon-eating Plant Shookle Kasu Seed, Yoka Seed, Deka Seed, Bibi Seed, Mater Seed
Kanogias Underworld Machine Giant Kanogias Sloppy Alloy, Hard Alloy, Awesome Alloy, Magic Alloy, Demons Ore

Możemy zmieniać ewolucję, oręż oraz klasę naszego bohatera. Na ekranie wyboru armii przed misją podświetlamy bohatera, wciskamy , tutaj wciskając ponownie wybierzemy najlepszy obecnie ekwipunek, wciskając zmienimy klasę, a na samej górze wybierzemy dostępną ewolucję (wcześniej musimy ją odblokować dla danej klasy). Klasą, która jest zdecydowanie najlepsza dla naszego bohatera, jest Tatepon. Chroni on wtedy swoją tarczą (podczas stanu Fever), resztę armii przed zdecydowaną większością ataków. Tylko niektóre silniejsze ataki Bossów są nam wtedy w stanie wyrządzić krzywdę. Oczywiście musimy wtedy na tyle opanować grę i wbijanie rytmów, aby praktycznie zawsze być w stanie Fever.

 

Poradnik:

platyna To Earthend!
Unlock all trophies.

Gratulacje!

 

braz Sting Like a Bee
Perform the Brimstone Juju.

Potrzebny cud znajdziemy podczas walki z Majidonga lvl.2. Walka z nim jest dostępna tylko podczas mglistej pogody na 4 poziomie (tam gdzie walczyliśmy z pierwszym bossem). Po zdobyciu cudu, wybieramy dowolny poziom i ekwipujemy na ekranie doboru armii odpowiedni cud. Aby wykonać cud musimy wejść w stan „Fever” i wystukać komendę Don, DonDon, DonDon. Następnie musimy powtórzyć kilka pojawiających się rytmów.

 

braz Cold As Ice
Perform the Miracle of the Blizzard.

Potrzebny cud zdobędziemy podczas misji fabularnej „Two Karmen” kiedy zniszczymy lodową fortece. Po zdobyciu cudu, wybieramy dowolny poziom i ekwipujemy na ekranie doboru armii odpowiedni cud. Aby wykonać cud musimy wejść w stan „Fever” i wystukać komendę Don, DonDon, DonDon. Następnie musimy powtórzyć kilka pojawiających się rytmów.

 

braz Battle Hardened
Perform the Duck 'n’ Cover Juju.

Potrzebny cud zdobędziemy wygrywając po raz drugi walkę z bossem Darantula (misja „Poison Skewer Beast Darantula”). Po zdobyciu cudu, wybieramy dowolny poziom i ekwipujemy na ekranie doboru armii odpowiedni cud. Aby wykonać cud musimy wejść w stan „Fever” i wystukać komendę Don, DonDon, DonDon. Następnie musimy powtórzyć kilka pojawiających się rytmów.

 

braz A Staggering Force
Perform the Earthquake Miracle.

Potrzebny cud zdobędziemy wygrywając po raz trzeci walkę z bossem Cioking. Aby odblokować bossa musimy podczas misji „New Parabola of Hope” zebrać zwój (raczej nie do pominięcia). Odblokuje się misja „Terrible Fang at Guguchoppa Ruins”. Jest to właśnie walka z Ciokingiem, najtrudniejszym przeciwnikiem w grze. Ma on bardzo silne ataki (w tym zabijające od razu jedną jednostkę), a jego pancerz jest bardzo mocny. Jego jedyne słabości to lód i podatność na zachwianie, więc warto pod to dobrać jednostki, ewolucje i bronie. Do uników najlepiej wykorzystywać komendę Pon, Pata, Pon, Pata. I tak to starcie powtarzamy 3 razy, aż wypadnie odpowiedni cud. Po jego zdobyciu, wybieramy dowolny poziom i ekwipujemy na ekranie doboru armii odpowiedni cud. Aby wykonać cud musimy wejść w stan „Fever” i wystukać komendę Don, DonDon, DonDon. Następnie musimy powtórzyć kilka pojawiających się rytmów.

 

braz Wet Season
Perform the Rain Miracle.

Trofeum nie do pominięcia. Cud deszczu zdobędziemy z totemu, powtarzając etap „Mushrooms in Nyokiri Swamp” (więcej info przy trofeum braz Ancient Markings). Po zdobyciu cudu, wybieramy dowolny poziom i ekwipujemy na ekranie doboru armii odpowiedni cud. Aby wykonać cud musimy wejść w stan „Fever” i wystukać komendę Don, DonDon, DonDon. Następnie musimy powtórzyć kilka pojawiających się rytmów. Deszcz potrzebny jest, aby pokonać bossa Centura (trofeum braz Wash the Spider Down).

 

braz Cataclysmic Downpour
Perform the Storm Miracle.

Potrzebny cud zdobędziemy wygrywając po raz trzeci walkę z bossem Dokaknel (misja „The Great Dokaknel Lv.3”). Po zdobyciu cudu, wybieramy dowolny poziom i ekwipujemy na ekranie doboru armii odpowiedni cud. Aby wykonać cud musimy wejść w stan „Fever” i wystukać komendę Don, DonDon, DonDon. Następnie musimy powtórzyć kilka pojawiających się rytmów.

 

braz Do You Feel a Draft?
Perform the Tailwind Miracle.

Potrzebny cud zdobędziemy powtarzając plansze „The Mystery of Smokestorms in the Desert” (polowanie na pustyni). Przechodząc poziom cały czas miejmy aktywny cud deszczu, aż w końcu pojawi się totem. Musimy kilkukrotnie powtórzyć znajdującą się na nim kombinację przycisków i zdobędziemy nowy cud. Po zdobyciu cudu, wybieramy dowolny poziom i ekwipujemy na ekranie doboru armii odpowiedni cud. Aby wykonać cud musimy wejść w stan „Fever” i wystukać komendę Don, DonDon, DonDon. Następnie musimy powtórzyć kilka pojawiających się rytmów.

 

braz A Bountiful Harvest
Complete Level 3 of Fah Zakpon’s minigame.

Minigierkę potrzebną do tego trofeum odblokujemy pokonując bossa Centura na 3 poziomie (Centura in the Fog Lv. 3). Minigierka ma 3 poziomy, każdy kolejny odblokujemy kończąc bezbłędnie 3 razy poprzedni poziom. Musimy więc 3 razy ukończyć bezbłędnie 1 poziom, następnie 3 razy 2 poziom i ostatecznie raz 3 poziom. U góry ekranu pojawia się przesuwająca się linia z symbolami. Musimy naciskać kiedy symbol najedzie pionową kreskę. Najważniejsze jest wsłuchanie się w rytm, który dyktuje wciskanie przycisków. Kilka/kilkanaście prób powinno nam wystarczyć, aby to opanować. Zaliczanie minigierek powinniśmy zostawić na późniejszy etap gry, kiedy mamy już odłożone trochę Ka-ching. Potrzebne są one do włączenia ich, więc lepiej podjąć się tego, kiedy nie będziemy mieli obawy, że ich nam zabraknie.

braz Ready to Rock and Roll
Complete Level 3 of Kon Kimpon’s minigame.

Minigierkę potrzebną do tego trofeum odblokujemy po 5 misji (Karmen Fortress in Usso Forest) oraz po ponownym zaliczeniu misji Training: Nanjaro Hill Course. Do wyboru mamy 3 poziomy trudności (kolejne odblokowują się, kiedy ukończymy poprzedni 2 razy ). Niestety jest to dosyć trudna minigra, musimy powtórzyć rytm, który zagra Kon Kimpon, wciskając odpowiednio . Najtrudniejsze jest dobre wyczucie pauz. Należy dobrze wsłuchać się w rytm i jeżeli nam to pomaga, to nawet podśpiewywać sobie po cichu lub kiwać głową. 🙂 Nie możemy zrażać się niepowodzeniami i próbować aż do skutku. Dobrze jest przed każdą próbą zapisać grę, tak, aby w razie zbyt dużej liczbie niepowodzeń wczytać grę. Za każdą próbę na najwyższym poziomie musimy bowiem płacić 150 Ka-Ching.

 

braz Virtuoso
Complete Level 3 of Pan the Pakapon’s minigame.

Minigierkę potrzebną do tego trofeum odblokujemy powtarzając misję Training: Juju Jungle Course. Musimy na czas zniszczyć wszystkie przeszkody. Jeśli będzie nam to sprawiać trudności, to możemy odłożyć odblokowanie tej minigry na potem, kiedy będziemy mieli już lepszą armię. Nie warto jednak tego zbytnio odkładać, ponieważ jest to dobre miejsce do farmienia. Zadanie polega na powtarzaniu rytmu jaki zaśpiewa drzewo. Rytmy składają się z pojedynczych lub podwójnych wciśnięć . Dodatkowo u góry ekranu widzimy tekst podpowiadający. Nie jest to tak trudne jak Rumble Thump, ale też będziemy musieli trochę poćwiczyć. Kolejne poziomy trudności odblokowują się, kiedy ukończymy kilkukrotnie poprzedni perfekcyjnie.

 

braz Soup for Simmer Slurp
Complete Level 3 of Rah Gashapon’s minigame.

Minigierkę potrzebną do tego trofeum odblokujemy pokonując bossa Fenicchi na 3 poziomie (Firebird Fenicchi Lv. 3). Jest to jedna z prostszych minigierek, więc nie powinniśmy mieć problemów ze zdobyciem tego pucharka. Wygląda ona następująco: garnek będzie podrzucał składniki do środka, a my musimy wcisnąć , kiedy będą one wystarczająco blisko naszego patapona. Na wyższych poziomach (jest ich 3) rytm wrzucania będzie większy i miejsca na błąd będzie mniej, ale mimo to nie jest to specjalnie trudne. Uważać tylko musimy na ostatni składnik, gdyż zawsze będzie on rzucony dużo szybciej niż wcześniejsze i łatwo może on nas zaskoczyć.

 

braz Master of the Disco
Complete Level 3 of Shuraba Yapon’s minigame.

Minigierkę potrzebną do tego trofeum odblokujemy po misji Sky Castle Amattera. Jak przy pozostałych minigrach, tak i tutaj musimy wcześniej bezbłędnie ukończyć kilkukrotnie pozostałe poziomy. Przed każdą próbą musimy wybrać jaki surowiec poświęcimy, aby rozpocząć. Warto oczywiście wybierać te, których mamy aż nadto. W przeciwieństwie do pozostałych, ta minigra nie jest aż taka trudna. U góry ekranu pojawi się przesuwająca się linia z symbolami. Musimy naciskać , kiedy symbol najedzie pionową kreskę.

 

braz Keep Hammering
Complete Level 3 of Ton Kampon’s minigame.

Minigierkę potrzebną do tego trofeum odblokujemy pokonując bossa Manboroth na 3 poziomie (Ancient Guardian Manboroth Lv. 3). Polega on na powtarzaniu z około sekundowym opóźnieniem uderzania młota (wciskamy )  w rytm miechów. Zazwyczaj będzie to 1 uderzenie, czasami 2 (na późniejszych poziomach zmiany te będą coraz częstsze ). Po kilkunastu uderzeniach nastąpi krótka przerwa, po której zwiększone zostanie tempo i szybciej będziemy musieli uderzać. Ostatnia seria z powrotem będzie wolna jak pierwsza. Jak przy większości minigierek, tak i tutaj musimy najpierw bezbłędnie ukończyć 3 razy na 1 poziomie, potem 3 razy na 2 poziomie aby odblokować 3 poziom. Który to musimy ukończyć raz, aby odblokować trofeum.

 

braz A little bit of this, a little bit of that
Play Tsun Tunpon and Tsuku Tsukupon’s minigame for the first time.

Minigierkę potrzebną do tego trofeum odblokujemy pokonując bossa Manboth na 3 poziomie (misja Huge Manboth in Kochikachi Lake Lv.3). W przeciwieństwie do pozostałych trofeów za minigry, tutaj wystarczy, że zagramy w nią po raz pierwszy.

 

braz Ultimate Rarepon: Babassa
Acquire a Babassa rarepon.

Musimy ulepszyć do 10 poziomu jedną z najlepszych ewolucji pataponów (znajdującą się na drzewku ewolucji na samej górze) Sabara>Baasara>Babassa.

Do tego najlepiej użyć jednego z 3 początkowych typów pataponów ( Yaripon, Tatepon, Yumipon), ponieważ i tak musimy odblokować przynajmniej 1 poziom każdej ewolucji do trofeów: zloto Fear the Spear, zloto Tatepons FTW!, zloto Danger From a Distance. A poza tym ulepszanie tych typów pataponów wiązać się będzie z grindowaniem materiałów, które wypadają z tych prostszych Bossów.

 

braz Ultimate Rarepon: Mogyugyu
Acquire a Mogyugyu rarepon.

Musimy ulepszyć do 10 poziomu jedną z najlepszych  ewolucji pataponów (znajdującą się na drzewku ewolucji na samym dole Mogyu>Mogyuun>Mogyugyu.

Do tego najlepiej użyć jednego z 3 początkowych typów pataponów ( Yaripon, Tatepon, Yumipon), ponieważ i tak musimy odblokować przynajmniej 1 poziom każdej ewolucji do trofeów: zloto Fear the Spear, zloto Tatepons FTW!, zloto Danger From a Distance. A poza tym ulepszanie tych typów pataponów wiązać się będzie z grindowaniem materiałów, które wypadają z tych prostszych Bossów.

 

braz Ultimate Rarepon: Wagyanba
Acquire a Wagyanba rarepon.

Musimy ulepszyć do 10 poziomu jedną z najlepszych  ewolucji pataponów (znajdującą się na drzewku ewolucji pośrodku) Gyaba>Gyabaan>Wagyanba.

Do tego najlepiej użyć jednego z 3 początkowych typów pataponów ( Yaripon, Tatepon, Yumipon), ponieważ i tak musimy odblokować przynajmniej 1 poziom każdej ewolucji do trofeów: zloto Fear the Spear, zloto Tatepons FTW!, zloto Danger From a Distance. A poza tym ulepszanie tych typów pataponów wiązać się będzie z grindowaniem materiałów, które wypadają z tych prostszych Bossów.

 

zloto The Future is Bright
Beat the game for the first time.

Jak sam opis wskazuje, musimy po prostu przejść grę.

 

srebro Rare Form
Raise a rarepon to Level 10.

Musimy doprowadzić dowolną jedną ewolucję, dowolnego jednego patapona do maksymalnego 10 poziomu. Nie wlicza się do tego bazowa, pierwsza, biała forma patapona. Wpadnie razem z którymś z tych pucharków: braz Ultimate Rarepon: Babassa, braz Ultimate Rarepon: Mogyugyu, braz Ultimate Rarepon: Wagyanba.

 

srebro Can’t Stop the Fever
Perform 15 consecutive songs while in Fever mode.

Trofeum, które wymaga od nas nieco wprawy. Po wystukaniu poprawnie 10 poleceń z rzędu albo 2 razy perfekcyjnie, nasze Patapony wpadną w stan Fever (zwiększa się wtedy ich atak i defensywa). Aby podtrzymać Fever musimy w rytmie wystukiwać kolejne komendy. Rytm wskazuje nam pulsująca ramka dookoła ekranu. Jeśli ostatnia komenda nie była wystukana idealnie, to przy napisie „fever” pojawi się czaszka oraz zasygnalizowane to również zostanie charakterystycznym dźwiękiem. Musimy wówczas postarać się, aby kolejna melodia została zagrana dobrze, ponieważ w przeciwnym razie stan Fever dobiegnie końca, a my będziemy musieli zaczynać od początku. Jak już napisałem na początku, musimy po prostu dojść do wprawy w grze. Fever jest niezwykle przydatny w walce z bossami, więc trofeum to powinno wpaść naturalnie podczas przechodzenia gry.

 

srebro Divinley Dangerous
Acquire a Divine Weapon.

Trofeum to wiąże się z minigrą u kowala (więcej info przy trofeum braz Keep Hammering). Musimy odblokować 2 poziom tej minigry. Aby wytworzyć Divine Weapon musimy dać kowalowi Mithril, a samą minigrę musimy ukończyć bezbłędnie. Oczywiście przed próbą należy zapisać grę, aby w razie porażki wczytać.

 

srebro Demonically Dangerous
Acquire a Demon Weapon.

Trofeum to wiąże się z minigrą u kowala (więcej info przy trofeum braz Keep Hammering). Musimy odblokować 3 poziom tej minigry. Aby wytworzyć Divine Weapon musimy dać kowalowi Adamantine, a samą minigrę musimy ukończyć bezbłędnie. Oczywiście przed próbą należy zapisać grę, aby w razie porażki wczytać.

 

srebro 5 and Counting
Defeat a Level 5 boss without losing any troops.

Walki z wszystkimi bossami możemy powtarzać wielokrotnie. Za każdym razem jednak ich poziom trudności będzie rósł. Aby zdobyć to trofeum musimy pokonać dowolnego bossa na poziomie co najmniej piątym, jednocześnie nie tracąc ani jednego patapona. Najprostszym do tego będzie boss Mochicchichi (wielki ptak). Nie posiada on bowiem żadnego ataku, który momentalnie zabija jednostkę (w przeciwieństwie do np. Dodonga czy Centura, tam bez pieśni odwrotu jest to raczej niemożliwe). Oczywiście musimy posiadać już w miarę rozwiniętą armię pataponów, a także warto mieć bohatera jako tatepona (podczas fever chroni pozostałych).

 

braz Full Kit
Acquire all 4 drums.

Trofeum związane z fabułą. Przechodząc kolejne misje odblokujemy wszystkie 4 bębenki.

 

braz Ancient Markings
Find a Wep and receive it’s rewards.

Trofeum, które nie da się nie zdobyć przechodząc grę. W ten sposób zdobywamy bowiem cuda, które popychają historię do przodu. Pierwszą okazję będziemy mieli powtarzając 6 misje „Mushrooms in Nyokiri Swamp”. Tam podczas marszu spotkamy totem z zaznaczonymi przyciskami (jak na zdjęciu poniżej). Powtarzamy kilkukrotnie komendę z totemu (od góry na dół), a wypadnie z niego nagroda.

 

braz A Song For Every Occasion
Perform 5 different songs during one mission.

Podczas jednej wyprawy musimy zagrać co najmniej 5 różnych melodii. Nie jest to specjalnie skomplikowane, jednak wcześniej musimy te melodie odblokować. Pierwsze do jakich będziemy mieli dostęp to:

  • Pata Pata Pata Pon (poruszanie się do przodu)
  • Pon Pon Pata Pon (atak)
  • Chaka Chaka Pata Pon (obrona)
  • Pon Pata Pon Pata (ucieczka) – odblokujemy w misji „Awakening in Neogaeen Ruins”, którą za to odblokujemy zabijając przeciwnika Pekkora (puchata kulka z rogami) podczas polowania „Lost Sheep at Bryun Snowfield”
  • Pon Pon Chaka Chaka (padnij)- odblokujemy w misji „Primordial Fangs in Manbo Ruins”, którą odblokujemy po misji fabularnej „Shiny Star And Black Star”

 

zloto Fear the Spear
Unlock every memory in the Yaripon Evolution Map.

Aby zdobyć to trofeum jeden z naszych Yariponów (Patapon z włócznią) musi posiadać co najmniej startowy, pierwszy poziom każdej ewolucji. Poradniki gdzie znaleźć odpowiednie przedmioty zamieściłem we wstępie. Patapony ewoluujemy przy spiralnym drzewie w naszej bazie. Tam wybieramy patapona i na drzewku ewolucji wybieramy w zamian za materiały i Ka-ching nowe ewolucje (lub ulepszamu już odblokowane). Kolejne ewolucje odblokowują się stopniowo na gałęziach, po tym, jak odblokujemy poprzednią. Niektóre ewolucje do odblokowania wymagają wcześniejszego odblokowania ewolucji z kilku gałęzi.

 

zloto Tatepons FTW!
Unlock every memory in the Tatepon Evolution Map.

Aby zdobyć to trofeum jeden z naszych Tateponów (Patapon z tarczą i bronią ręczną) musi posiadać co najmniej startowy, pierwszy poziom każdej ewolucji. Poradniki gdzie znaleźć odpowiednie przedmioty zamieściłem we wstępie. Patapony ewoluujemy przy spiralnym drzewie w naszej bazie. Tam wybieramy patapona i na drzewku ewolucji wybieramy w zamian za materiały i Ka-ching nowe ewolucje (lub ulepszamu już odblokowane). Kolejne ewolucje odblokowują się stopniowo na gałęziach, po tym, jak odblokujemy poprzednią. Niektóre ewolucje do odblokowania wymagają wcześniejszego odblokowania ewolucji z kilku gałęzi.

 

zloto Danger From a Distance
Unlock every memory in the Yumipon Evolution Map.

Aby zdobyć to trofeum jeden z naszych Yumiponów (Patapon z łukiem) musi posiadać co najmniej startowy, pierwszy poziom każdej ewolucji. Poradniki gdzie znaleźć odpowiednie przedmioty zamieściłem we wstępie. Patapony ewoluujemy przy spiralnym drzewie w naszej bazie. Tam wybieramy patapona i na drzewku ewolucji wybieramy w zamian za materiały i Ka-ching nowe ewolucje (lub ulepszamu już odblokowane). Kolejne ewolucje odblokowują się stopniowo na gałęziach, po tym, jak odblokujemy poprzednią. Niektóre ewolucje do odblokowania wymagają wcześniejszego odblokowania ewolucji z kilku gałęzi.

 

braz In the Name of Mater
Defeat Dodonga.

Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Walka z bossem „Dodonga” jest 4 misją. Nie jest specjalnie trudna. W zasadzie jest to w pewnym sensie jeszcze przedłużenie samouczka (nie możemy jeszcze tworzyć i ulepszać Pataponów). Atakujmy, a kiedy przeciwnik szykuje się do ataku, używajmy komendy do obrony (Chaka Chaka Pata Pon).

 

braz Beware of the Beak
Defeat Mochichichi.

Drugi boss, który stanie na drodze naszym pataponom. Nie jest specjalnie wymagający. Dobierzmy do składu komplet wojowników, w szczególności warto zaopatrzyć się w yaripony (włócznie) i yumipony (łuki). Możemy też trochę ulepszyć nasze jednostki w miarę tego, ile posiadamy surowców. Pamiętajmy też, aby zawsze ekwipować najlepsze bronie ( 2x wciskamy przy każdej formacji). Standardowo bronimy się kiedy przeciwnik sygnalizuje atak (Chaka Chaka Pata Pon) i atakujemy, kiedy nadarza się okazja (Pon Pon Pata Pon).

 

braz Wash the Spider Down
Defeat Centura.

Trzeci boss w grze. Aby go pokonać potrzebujemy cudu, który powoduje deszcz (więcej info przy trofeum braz Wet Season). Nie jest to specjalnie wymagający przeciwnik, jak zawsze bronimy się, kiedy wróg sygnalizuje atak (Chaka Chaka Pata Pon) i atakujemy, kiedy nadarza się okazja (Pon Pon Pata Pon). W międzyczasie musimy zwracać uwagę na licznik w lewej części ekranu, który odmierza czas do końca trwania deszczu. Przed jego upływem musimy powtórzyć cud.

 

braz Big Game Hunting
Defeat Manboth.

Kolejny boss, którego napotkamy na swojej drodze. Aby zneutralizować działanie mrozu (nasze patapony zamarzają na kilka sekund) możemy przyzwać cud deszczu. Boss raczej nie powinien stanowić dla nas wyzwania.

 

braz Servant of the Underworld
Defeat Garuru.

Kolejny boss, którego napotkamy na swojej drodze. Na początku etapu, przed samą walką otrzymamy nową piosenkę (DON,DON,CHAKA,CHAKA), dzięki której nasze patapony skoczą wysoko. Będzie to niezwykle przydatna komenda na 2 fazę bossa. Tak, ponieważ ten boss ma 2 fazy, w które się przeobraża. Pierwsza faza jest w miarę niegroźna, należy tylko uważać na atak, który łapie 1 patapona, ponieważ w ten sposób nasz jeden wojownik opuści pole bitwy. Przed pozostałymi atakami możemy się standardowo bronić CHAKA,CHAKA,PATA,PON. Druga faza jest już niestety trudniejsza. Boss jest bardziej ruchliwy, a ataki szarży lub promienia mogą zabić nas za jednym zamachem. Kluczowe jest, aby przed tymi atakami wydać naszym pataponom nowo nauczoną komendę do skoku. Do tej walki dobrze nadają się latające w powietrzu Toripony. Boss podatny też jest na ogień, a odporny na lód, więc warto dobierać uzbrojenie i ewolucję pataponów pod tym kątem.

 

braz Feathers of Flames
Defeat Fennichi.

Tego bossa spotkamy w kolejnej planszy zaraz po poprzednim bossie. Walka z nim jest dużo prostsza niż ostatnia, w zasadzie to walka z tym bossem jest identyczna, jak przy drugim bossie z gry (Mochichichi). Nie powinniśmy mieć problemów.

 

braz Through Earth Like Water
Defeat Zaknel.

Bossa tego spotkamy w kolejnej planszy po przejściu przez pustynie. Tutaj jednak nie musimy używać czaru przywołania deszczu. Mimo iż przeciwnik jest dosyć wytrzymały to standardowe kombo podejście, atak i zwykła obrona podczas ataku wroga w zupełności wystarczy. Dodatkowo podatny jest na uśpienie i zachwianie, więc możemy dobrać bronie i patapony, aby wykorzystać te słabości.

 

braz A Taste For Patapon
Defeat Shookle.

Kolejny boss, którego napotkamy na swojej drodze. Jest on dosyć słaby, dodatkowo podatny jest na ogień, więc należy wyposażyć się w odpowiednią, podpalającą broń. Skuteczne tutaj będą patapony nastawione na walkę dystansową, gdyż w ten sposób szybko będziemy eliminować jego pnączo-ręce. Do obrony używajmy tylko komendy Pon Pata Pon Pata.

 

braz Malicious Machinery
Defeat Kanogias.

Kolejny boss, którego napotkamy na swojej drodze. Jest on dosyć powolny, ale potrafi mocno przyłożyć, dlatego warto cały czas pozostawać w stanie fever, aby nasz patapon-heros bronił non stop resztę swoją tarczą. Do obrony najlepiej używać komendy Don Don Chaka Chaka. Przeciwnik odporny jest na ataki krytyczne, jednak wrażliwy na zachwianie i odrzucenie.

 

zloto Break the Curse
Defeat Dettankarmen.

Ostatni boss w grze. Nie będę owijał w bawełnę, jest on bardzo trudny do pokonania. Jest niezwykle szybki, silny i jednocześnie wytrzymały. Jego jedyną słabością jest to, że jest podatny na podpalenie i zachwianie. Warto więc dobrać uzbrojenie i ewolucje pataponów pod tym kątem. Musimy po prostu powtarzać, aż nauczymy się jego wszystkich zachowań. Jeśli dalej będziemy mieli problem z jego pokonaniem, to pamiętajmy, że zawsze możemy podfarmić trochę naszą armię. Spróbować może wcześniej zdobyć trofea srebro Divinley Dangerous, srebro Demonically Dangerous lub braz Ultimate Rarepon: Babassa, braz Ultimate Rarepon: Mogyugyu, braz Ultimate Rarepon: Wagyanba.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.