Minecraft Dungeons: Płomienie Netheru to czwarty dodatek do tej gry. Ponownie wprowadza dużo różności i nowości. Chyba najlepszą z nich jest starożytne polowanie, gdzie musimy złożyć ofiarę, żeby mieć możliwość polowania na starożytnego. Dodatkowo mamy nowe rodzaje zbroi i broni, nowego kupca, całkiem sporo ciekawych przeciwników. Po raz kolejny zafundowali nam kawał dobrej zabawy.
[poll id=”68″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
- Czas do zdobycia platyny: ~15 godzin
- Liczba trofeów: x0/ x0 / x3 / x7
- Liczba trofeów offline: 7
- Liczba trofeów online: 1
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: Starożytny łowca
Krok po kroku:
Najbardziej wymagającym pucharkiem z tego DLC jest ten związany z polowaniami, ale niestety jest zabugowany. Cała reszta jest na spokojnie do ogarnięcia.
KROK 1. Przechodzimy na spokojnie fabułę i dodatkowe misje sekretne.
Tu powinny wpaść Wam takie pucharki, jak:
- Nether nigdy nie był lepszy
- Próba ognia
KROK 2. Tu możemy zaliczyć pucharki, dla których musimy wykonać określone czynności.
Powinny wpaść Wam takie pucharki, jak:
- Ochrona słuchu
- Uznany akrobata
- Przewaga mocy
KROK 3. Starożytne polowania.
Powinny wpaść Wam takie pucharki, jak:
- Starożytny łowca
- Najlepszy przyjaciel piglina
- Powrót do rodzinnych stron
KROK 4. Robimy jedyny pucharek, do którego potrzebujemy partnera:
- Dwa razy pod rząd
Poradnik:
Nether nigdy nie był lepszy / Nether Been Better
Ukończ misję Odpady Netheru na poziomie trudności Apokalipsa. / Complete Nether Wastes on Apocalypse difficulty.
Najzwyczajniej w życiu kończymy misje fabularne.
Próba ognia / Trial by Fire
Ukończ wszystkie tajne poziomy w Netherze na poziomie trudności Apokalipsa PLUS. / Complete all secret Nether levels on any Apocalypse Plus difficulty.
Pierwsze dwie mapy powiniście znaleźć stosunkowo łatwo, znajdują się na Waszej drodze, gdy zaliczacie główne misje. Ostatnia mapa znajduje się w sekretnym poziomie Karmazynowy Las. Pamiętajcie tu, że mapka znajduje się w lokacji, gdzie musicie uruchomić cztery włączniki. Teraz wystarczy zaliczyć ostatnią misję i pucharek jest nasz.
Starożytny łowca / Ancient Hunter
Pokonaj 15 różnych starożytnych mobów. / Defeat 15 different ancient mobs.
Pucharek zabugowany – nie nalicza zabitych starożytnych!
Tu sprawa wygląda prosto, w polowaniach mamy dostępnych 21 starożytnych, my musimy ubić 15 różnych, żeby pucharek wpadł. Na ekranie polowania na starożytnych musimy wybrać odpowiedni osprzęt z runami, żeby wylosować odpowiedniego starożytnego.
Gdy już ustawimy odpowiednią kombinację run, możemy też przyznać jeden lub więcej punktów doświadczenia (zaklęcia), pozwala zwiększyć to szansę pojawienia się starożytnego i ile razy. 67% wystarczy, żeby pojawił się raz i teoretycznie powinno nam go zaliczyć.
Możecie sprawdzić, którego mieliście już zaliczonego, ustawiając odpowiednią kombinację run, teraz zamiast znaku zapytania powinna pojawić się ikonka z odpowiednim starożytnym.
Niestety, jak dla mnie, w pewnym momencie przestało mi ich zaliczać. Nie wiem kiedy nadejdzie rozwiązanie tego problemu, ale póki co – pucharek nie wpadnie.
Poniżej możecie zobaczy jak wygląda to wszystko wizualnie.
Tu znajdziecie całą rozpiskę, z wszystkimki kombinacjami!
Tutaj link do Wiki z całą rozpiską kombinacji!
Najlepszy przyjaciel piglina / A Piglin’s Best Friend
Zgromadź 500 sztuk złota. / Collect 500 gold over time.
Wpadnie Wam to naturalnie, podczas robienia starożytnych polowań. Podczas nich możecie też napotkać portale, które przeniosą Was do innych części podziemi. Tu możecie, po krótkiej potycce, znaleźć skrzynie ze złotem. Przyda się do tego pucharka, jak i do kupienia nowych broni i zbroi. Jest to trofeum kumulacjyne, więc spokojnie możecie wydawać złoto na co tylko checie.
Lokalny towar / Locally Sourced
Zgromadź w obozie 6 kupców na raz. / Have 6 merchants in your camp at once.
Pucharek wpadnie Wam zaraz po tym, jak ukończycie swoje pierwsze starożytne polowanie. Nowy kupiec znajduje się zaraz koło wejścia do portalu, starożytne polowania.
Ochrona słuchu / Ear Protection Recommended
Aktywuj Gong osłabienia 6 razy w ciągu 5 sekund. / Activate the Gong of Weakening 6 times in 5 seconds.
Żeby wbić ten pucharek potrzebne Wam będą 3 Gongi i dodatkowo zdroja, która umożliwia natychmiastowe zregenerowanie artefaktów po użyciu eliksiru. Pucharek możecie wykonać w bazie, nie trzeba wybierać się na żadną misję.
Gdy już jesteśmy gotowi, używamy wszystkich artefaktów. Następnie szybko używamy mikstury, leczenie i ponownie używamy wszystkich artefaktów. Jeżeli zmieściliśmy się z tą akcją w przeciągu 5 sekund, pucharek powinien wpaść.
Uznany akrobata / Acclaimed Acrobat
Uzyskaj 70 trafień dzięki jednej aktywacji kołowrotu. / Achieve 70 hits with a single activation of the Spinblade.
Kołowrotek możecie zbobyć w poziomach: Pustkowie Netheru lub Bazaltowe Delty. Jest jeszcze szansa, że pojawi się u kupca. Działa on jak bumerang – gdy go rzucimy, wróci do nas, możemy też iść w lewo lub prawo, a będzie szansa na to że chwilę się wokół nas pokręci w kołowym ruchu. Uprzedzam, może nie wyjść za pierwszym razem!
Gdy już go zdobędziecie, włóżcie go do swojego ekwipunku i następnie udajcie się na poziom ??? z krowami. Tutaj musicie zgromadzieć wokół siebie odpowiednią liczbę krów, najlepiej je rozciągnąć, tak jakby miały za Wami podążać. Gdy się nam to uda, odwracamy się do nich i uruchamiamy nasz kołowrotek. Do tego, zaraz jak go rzucimy, możemy iść w lewo lub prawo, tak żeby kołowrotek nie wrócił od razu do nas, ale jeszcze chwile krążył wokół nas, tak by zadać jak najwięcej obrażeń krowom. Jeżeli wszystko poszło dobrze, pucharek wpadnie zaraz po akcji.
Dwa razy pod rząd / Back to Back
Ukończ 2 Starożytne polowania i 2 Codzienne próby w trybie współpracy dla 2 graczy 2 dnia miesiąca. / Complete two Ancient Hunts and two Daily Trials, in two-player co-op, on the second day of the month.
Tn pucharek możecie spokojnie zaliczyć sami, o ile posiadacie drugiego pada. Będzie to trochę uciążliwe, jeżeli nie macie partnera do posiedzenia – w takim wypadku polecam kogoś poszukać.
Nie ma tu żadnej filozofii, ustawiamy datę w konsoli na 2. dzień jakiegokolwiek miesiąca i zaliczamy dwa Starożytne polowania i 2 Codzienne próby w dwie osoby. Jak tylko skończymy ostatnią aktywność, pucharek nam wpadnie.
Powrót do rodzinnych stron / Homecoming
Przynieś ze Starożytnych polowań wilka, nietoperza i duszę, aby odwiedzić znane miejsca. / During Ancient Hunts, bring a wolf, a bat, and a soul entity to visit familiar locations.
Małe sprostowanie na sam początek. Chodzi o to, żeby zabrać ze sobą na starożytne polowania i użyć w odpowiednich miejscach poniższych rzeczy (te na zrzutach poniżej). Nie musicie mieć ich założonych, możecie to zrobić, gdy znajdziecie się w pobliżu określonego miejsca lub nawet koło niego. Trochę inaczej jest z nietoperzem, w jego określonym miejscu pokazuje się animacja jak kilka nietoperzy odlatuje, bo zostały spłoszone. Jeżeli chodzi o lampion dusz, to pamiętajcie, żeby go ładować duszami, inaczej nie będziecie mogli przywołać widma.
Lampion Dusz – jest tylko jedna miejscówka, gdzie kożemy go użyć, miejsce jest specyficzne i przeważnie szare, wypełnione niebieskim ogniem. Musimy znaleźć „pustą komnatę w kształcie kwadratu”. Jak się w niej znajdziemy, możemy użyć artefaktu, Lampion dusz, żeby przywołać widmo.
Smaczna Kość – jest tylko jedna miejscówka, gdzie możecie użyć tego artefaktu – las. Gdy znajdziecie już portal, przez który możecie przejść, zauważycie, że jeszcze spora część mapy jest do odkrycia. Sprawdzając okolicę, usłyszycie też wycie wilków, to znaczy, że jesteście już blisko. Miejsce jest specyficzne, jest to wilcza jama, a w mniej widać wilka. Teraz, gdy koło niej stoicie, użyjcie artefaktu.
Jaskiniowa zbroja (nietoperz) – normalnie powinniście znaleźć się w przerażającej jaskini pająków i tu znaleźć specyficzne miejsce, niby małą jaskinię na końcu jednej ze ścieżek. Gdy się do niej zbliżycie, wylecą z niej nietoperze. Zbroję możecie mieć ubraną cały czas, ale pamiętajcie, że Wasz zwierzak może zginąć, a ja nie wiem ile czasu potrzeba, żeby się zregenerował.
Jest jeszcze szansa na to, że może Wam to zaliczyć w lesie, więc jak tylko się w nim znajdziecie, załóżcie zbroję. Nietoperze przeważnie znajdują się na samym początku planszy, ale też nie zawsze.
Jeżeli będziecie mieli z tym problem, dajcie znać w komentarzu.
Przewaga mocy / Seriously Overpowered
Wyposaż się w złoconą, unikatową, w pełni zaczarowaną broń. / Equip a gilded, unique, fully enchanted weapon.
Podczas starożytnych polowań będziecie mieli możliwość ubicia jednego ze starożytnych. Wypadnie z niego jeden złoty element uzbrojenia. Należy takowy sobie założyć i usprawnić go czarami na maksa.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zarania się kopiowania bez zgody autora!