Resident Evil 2 – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Resident Evil 2 to konkretny remake tytułu, który pojawił się na pierwszej konsoli PlayStation w 1998 roku. Opracowany przez firmę Capcom zasłużenie cieszy się uznaniem zarówno wiernych fanów, jak i nowych graczy, mających pierwszy raz styczność z serią. Udało się bowiem zachować ducha oryginału w nowoczesnym wydaniu. Sama lista trofeów będzie od nas wymagała kilkukrotnego przejścia gry, ale trudność bardzo dobrze zachowuje balans. Ani nie jest to samograj, ani nie jest to ogromne wyzwanie.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 6/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox4 x9 x28
  • Liczba trofeów offline: 42
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 4
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Większość
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 30-40 godzin

 

Krok po kroku:

Na samym wstępie pragnę zaznaczyć, że do kupienia w sklepie Playstation Store za kwotę 21zł mamy “Odblokowanie wszystkich nagród w grze”. I powiem, że znacznie może nam to ułatwić zdobycie wszystkich trofeów. Sam po paru normalnych przejściach gry kupiłem ten dodatek, by go przetestować. Otrzymujemy oprócz kosmetycznych rzeczy w stylu strojów dla postaci także niezniszczalny nóż i bronie z nielimitowaną amunicją: pistolet Honor Samuraja, pistolet maszynowy LE 5, wyrzutnie rakiet ATM-4 oraz Minigun. Można je także odblokować normalnie grając w grę, ale zdobycie tych mocniejszych jest już trudniejszym przedsięwzięciem. Warunki odblokowania opisałem poniżej. Jeśli ktoś chce, to może zainwestować tę w sumie niedużą kwotę i ułatwić sobie platynowanie. Także wspominam, że jest taka opcja. Poniższy poradnik jest jednak dostosowany pod grę bez korzystania z tegoż ułatwienia.

 

Wymagania do odblokowania broni z nielimitowaną amunicją:

  • Pistolet Honor Samuraja – ukończenie dowolnego scenariusza na poziomie trudności przynajmniej normalnym z rangą S. Dostaniemy przy okazji zdobycia trofeów zloto Leon „S” Kennedy lub zloto Szkarłatna bohaterka.
  • Pistolet maszynowy LE 5 – ukończenie dowolnego scenariusza na poziomie trudności hardcore z rangą S.
  • Wyrzutnia rakiet ATM-4 – ukończenie obu scenariuszy Leona (A oraz B) na poziomie trudności hardcore z rangą S+.
  • Minigun – ukończenie obu scenariuszy Claire (A oraz B) na poziomie trudności hardcore z rangą S+.
  • Niezniszczalny nóż – zestrzelenie wszystkich Panów Szopów. Dostaniemy przy okazji zdobycia srebro Pełna eksterminacja szkodników.

 

Generalnie jeśli chcemy pokusić się o platynkę, będą nas czekały przynajmniej 4 przejścia gry ze względu na to, że tak czy siak znajdźki są rozrzucone na wszystkie cztery warianty scenariuszy i każdy ma je ekskluzywnie tylko dla siebie. Ale osobiście poradziłbym rozdzielić to na więcej przejść. Tak jest po prostu łatwiej.

 

KROK I – Scenariusz Leon A na najłatwiejszym poziomie trudności + zebranie znajdziek + pozostałe wymienione trofea.

Na początek polecam zagrać na najłatwiejszym poziomie, by zapoznać się z grą. Rangę S i tak na normalnym trudno byłoby tu ugrać ze względu na konieczność zebrania wszystkich znajdziek i zrobienia różnych pobocznych pucharków. Ale jeśli już znamy grę możemy od razu starać się ogarnąć S na normalu.

  • Od początku zbieramy wszystkie znajdźki zgodnie z filmem w opisie braz Miłośnik fabuły.
  • Po wysadzeniu przejścia na strychu (uzbrajając ładunek C4), a następnie zdobyciu medalionu przy posągu kobiety, mamy bardzo dobrą okazję na trofeum braz Strzelanie do rzutków.
  • Po odblokowaniu celi z reporterem i zdobyciu karty parkingowej mamy bardzo dobrą okazję na zdobycie trofeum braz Zbiegowisko zombie.
  • Po wyjściu z parkingu policyjnego na zewnątrz w sklepie z bronią znajdziemy notatkę z darmowego dodatku do gry braz Śladami Jill.
  • Po odnalezieniu wszystkich figurek szachowych w kanałach i ruszenie na ratunek Ady będzie okazja zdobycia srebro Mam cię!
  • Nim pojedziemy kolejką linową do laboratoriów ogarnijmy pucharek braz Łowca skarbów.
  • Pod koniec scenariusza staramy się zdobyć braz W mgnieniu oka.

Automatycznie zdobyte trofea:

  • braz Witamy w Mieście Umarłych
  • braz Ścieżka do bogini
  • braz Wieczny deszcz
  • braz Udane hakowanie
  • braz Konieczny prysznic
  • srebro Narodziny bohatera
  • braz Podstawy przetrwania
  • braz Coraz więcej miejsca
  • braz Eksterm. szkodników
  • braz Specjalista od sejfów
  • braz Pierwsze włamanie
  • braz Tragarz
  • srebro Włamywacz

 

KROK II – Scenariusz Clarie A na normalnym poziomie trudności zdobywając rangę S + zebranie dostępnych tylko w tym scenariuszu znajdziek.

Drugi scenariusz już będziemy ogarniać pod finalną rangę S, która wymaga jego ukończenia w czasie 3h i 30 min. Przy okazji odblokujemy w ów czas pistolet Honor Samuraja z nielimitowaną amunicją, który bardzo się nam przyda w późniejszych krokach.

  • Kontynuujemy zbieranie znajdziek zgodnie z filmem w opisie braz Miłośnik fabuły.
  • W rozdziale, gdy sterujemy Sherry, mamy do zdobycia braz Młoda uciekinierka.
  • Pod koniec scenariusza staramy się zdobyć braz Duży zapas czasu.

Przy okazji warto tutaj też spróbować ogarnąć: srebro Niewielki ślad węglowy.

 

W związku z tym, że przy wykręcaniu rangi S najistotniejszy jest czas poniżej rozpisuje rozwiązania wszystkich kolejno występujących zagadek.

  • Posąg Lwa
    • Scenariusz A – Lew, Gałązka, Orzeł
    • Scenariusz B – Korona, Ogień, Ptak
  • Posąg Jednorożca
    • Scenariusz A – Ryba, Skorpion, Dzban z wodą
    • Scenariusz B – Bliźnięta, Waga, Robak
  • Posąg Kobiety
    • Scenariusz A – Kobieta, Łuk, Wąż
    • Scenariusz B – Kozioł, Lutnia, Ptak
  • Zagadka Szachowa
    • Prawa Ściana Scenariusz A – Pionek, Królowa, Król
    • Lewa Ściana Scenariusz A – Goniec, Wieża, Skoczek
    • Prawa Ściana Scenariusz B – Pionek, Wieża, Skoczek
    • Lewa Ściana Scenariusz B – Królowa, Goniec, Król
  • Terminal Laboratorium
    • Scenariusz A – Kody otwierające na przyciskach odpowiadających 3123 oraz 2067
    • Scenariusz B – Kody otwierające na przyciskach odpowiadających 2048 oraz 5831
  • Stanowisko mieszania próbek w Laboratorium
    • Kolejność użycia przycisków Scenariusz A – Czerwony, Zielony, Niebieski, Czerwony, Zielony, Niebieski, Czerwony, Zielony
    • Kolejność użycia przycisków Scenariusz B – Niebieski, Czerwony, Zielony, Czerwony, Niebieski, Czerwony, Niebieski, Zielony, Niebieski, Czerwony, Zielony

Automatycznie zdobyte trofea:

  • braz Zabawa w chowanego
  • srebro Narodziny bohaterki
  • zloto Szkarłatna bohaterka

 

KROK III – Scenariusz Leon B na normalnym poziomie trudności zdobywając rangę S + zebranie dostępnych tylko w tym scenariuszu znajdziek.

Alternatywny scenariusz Leona, podobnie jak w trofeum powyżej, będziemy starali się ukończyć na rangę S. Będziemy musieli zmieścić się w czasie dokładnie 3h. Będzie o tyle łatwiej, że po ukończeniu poprzedniego kroku w skrzyni znajdziemy teraz pistolet z nielimitowaną amunicją. Przy okazji odsyłam do listy rozwiązań zagadek z powyższego kroku, aby oszczędzić na cennym czasie.

  • Kontynuujemy zbieranie znajdziek zgodnie z filmem w opisie braz Miłośnik fabuły.
  • Jeśli nie wykonaliśmy tego w pierwszym kroku z powodu strzelenia do figurki szopa w rozdziale Ady, to możemy teraz zgarnąć braz Superszpieg.

Automatycznie zdobyte trofea:

  • srebro Pokonana Umbrella
  • srebro Pełna eksterminacja szkodników
  • zloto Leon „S” Kennedy

 

KROK IV – Scenariusz Clarie B na poziomie trudności hardcore + zebranie dostępnych tylko w tym scenariuszu znajdziek

No i tu już mamy najwyższy poziom trudności do ogarnięcia plus zebranie ostatnich znajdziek. Wszelkie podpowiedzi odnośnie tego poziomu trudności znajdują się w opisie zloto Hardcorowa studentka.O tyle dobrze, że będziemy posiadali tu już pistolet z nieskończoną amunicją. A jeśli udałoby się nam osiągnąć na koniec rangę S, to odblokujemy przydający się później jeszcze bardziej pistolet maszynowy z nieskończoną amunicją.

Automatycznie zdobyte trofea:

  • braz Miłośnik fabuły
  • zloto Hardcorowa studentka

 

KROK V – Dowolny scenariusz Leona na poziomie trudności hardcore.

W tym kroku to już bez różnicy, za którą wersję scenariusza Leona się weźmiemy. Jak nam wygodnie. Jeśli w poprzednim kroku udało nam się na koniec zgarnąć rangę S to z nieskończonym pistoletem maszynowym powinno iść już gładko.

Automatycznie zdobyte trofea:

  • zloto Hardcorowy rekrut

 

KROK VI – Ewentualne pozostałe rzeczy, których nie udało nam się jeszcze zrobić.

Możliwe, że trafią nam się jakieś trofea, których jeszcze nie zdobyliśmy, więc teraz jest na to czas najwyższy. Przykładowo bardzo specyficzne są pucharki srebro Umiarkowany konsument oraz srebro Minimalista i nie wiedziałem, gdzie je wcisnąć podczas pisania tej mapy przejścia. A wymagają one naszej uwagi przez cały scenariusz. Dlatego ewentualnie może się zdarzyć, że przyjdzie nam jeszcze ogarnąć kolejne przejście pod właśnie takie konkretne wymagania. No i na sam koniec zostanie nam też krótki tryb do pucharka braz Ponury żniwiarz.

 

Poradnik:

platyna Mieszk. Raccoon City / Raccoon City Native
Zdob. wszys. trofea. / Obtain all trophies.

Gratulacje! Otrzymałbyś klucze do miasta, ale niestety zostało wysadzone. 😀

 

braz Witamy w Mieście Umarłych / Welcome to the City of the Dead GS: 20
Udaj się na posterunek. / Make it to the police station.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie w dowolnym scenariuszu po tym, jak dostaniemy się na posterunek policji.

 

braz Ścieżka do bogini / Path to the Goddess GS: 20
Rozwiąż zagadkę z rzeźbą bogini. / Solve the Goddess Statue puzzle.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Pucharek związany z zagadką z trzema posągami. W razie problemów rozwiązaniem zamieściłem w kroku drugim na początku poradnika.

 

braz Wieczny deszcz / Never-Ending Rain GS: 20
Ucieknij z posterunku. / Escape the police station.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. W dowolnym scenariuszu, po tym jak uda nam się opuścić posterunek otrzymamy pucharek.

 

braz Udane hakowanie / Hack Complete GS: 20
Ukończ segment Ady. / Complete Ada’s segment.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Pucharek związany ze scenariuszem Leona. Wpadnie po tym, jak ukończymy krótką sekwencję Ady.

 

braz Zabawa w chowanego / Hide and Seek GS: 20
Ukończ segment Sherry. / Complete Sherry’s segment.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Pucharek związany ze scenariuszem Clarie. Wpadnie po tym, jak ukończymy krótką sekwencję Sherry.

 

braz Konieczny prysznic / A Great Need for a Shower GS: 20
Wydostań się z kanałów. / Escape from the sewers.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Po ukończeniu zagadki z sześcioma figurami szachowymi i pokonaniu bossa, przejdziemy się kolejką do laboratoriów. Pucharek otrzymamy po znalezieniu się w nowej lokacji.

 

srebro Narodziny bohatera / A Hero Emerges GS: 30
Ukończ historię Leona. / Complete Leon’s story.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu scenariusza Leona na dowolnym poziomie trudności.

 

srebro Narodziny bohaterki / A Heroine Emerges GS: 30
Ukończ historię Claire. / Complete Claire’s story.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu scenariusza Clarie na dowolnym poziomie trudności.

 

srebro Pokonana Umbrella / Broken Umbrella GS: 30
Obejrzyj prawdziwe zakończenie. / Witness the true ending.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jednak dopiero po ukończeniu dowolnego scenariusza alternatywnego. Po pojedynczym przejściu gry odblokuje się nam alternatywna jego wersja i po jej ukończeniu otrzymamy właśnie to trofeum.

 

braz Podstawy przetrwania / The Basics of Survival GS: 10
Połącz dwa przedmioty. / Combine two items together.

Łączenie ze sobą przedmiotów to jedna z kluczowych mechanik serii. Wpadnie mam spokojnie podczas kultowego mieszania ziółek lub też przy montowaniu znalezionych ulepszeń broni.

 

braz Coraz więcej miejsca / Hip to Add Squares GS: 10
Zwiększ liczbę miejsc w ekwipunku. / Increase your inventory slots.

W grze mamy widocznie ograniczoną pojemność ekwipunku. Można jednak odnaleźć specjalne doczepiane saszetki zwiększające jednorazowo całość o dwa miejsca. Znajdziemy je wszystkie zbierając znajdźki zgodnie z filmem zamieszczonym w opisie braz Miłośnik fabuły.

 

braz Majsterkowicz / Customizer GS: 10
Zmodyfikuj broń. / Customize a weapon.

Większość broni, którymi posługują się Leon lub Claire może zostać zmodyfikowana akcesoriami znalezionymi w trakcie przechodzenia gry. Pierwszym takim ulepszeniem w kampanii Leona jest większy magazynek do pistoletu Matilda. Znajdziemy go w biurze policyjnym w zachodniej części posterunku. Otwieramy dwa zamki, korzystając z podpowiedzi w znalezionym w tej lokacji liście. Dla ułatwienia – kod do lewej kłódki to NED a prawej to MRG. Następnie znaleziony element łączymy z naszym pistoletem. Wpadnie to nam przy okazji śledzenia filmu do znajdziek z opisu braz Miłośnik fabuły.

 

braz Po co mi spluwa? / Don’t Need No Stinkin’ Gun GS: 20
Pokonaj wroga za pomocą noża. / Defeat an enemy with a knife.

Aby odblokować to trofeum, musisz zadać dowolnemu przeciwnikowi śmiertelny cios nożem. Nie chodzi tu o dziabniecie kosą rzucającego się na nas zombiaka. Najpierw znajdujemy jakiegoś pojedynczego truposza. Odstrzelmy mu nogę, aby trochę go zmiękczyć i ułatwić sobie zadanie. Teraz wyposażmy się w nóż w ekwipunku. Podchodzimy do leżącej pokraki, przytrzymujemy wyciągając nóż i wciskając tniemy przeciwnika, aż ostatecznie zginie.

 

braz Spróbuj tego! / Eat This! GS: 20
Wykonaj kontratak pomocniczą bronią. / Counterattack with a sub-weapon.

Jeśli mamy wyposażoną jakąkolwiek broń pomocniczą – granat lub nóż – i zaatakuje nas jakiś przeciwnik, możemy wykonać kontratak, wciskając , gdy na ekranie pojawi się odpowiednia informacja. Po skutecznym kontrataku otrzymamy pucharek.

 

braz To ich zatrzyma / That’ll Hold ‘Em GS: 20
Zabij okna drewnianymi płytami. / Use Wooden Boards to board up a window.

Podczas gry parokrotnie natkniemy się na zbitek desek identyczny jak na ikonce tego trofeum. Wystarczy podnieść taki przedmiot i użyć go na jednym z otwartych okien. Jest kilka takich kluczowych, gdzie dobijają się zombiaki. Dobrze takie zabić deskami, by nie włazili nam potem tą drogą kolejni przeciwnicy. Po jednorazowym zabiciu okna deskami otrzymamy trofeum.

 

braz Eksterm. szkodników / Vermin Extermination GS: 20
Zniszcz Pana Szopa. / Destroy a Mr. Raccoon.

W grze mamy 15 figurek Pana Szopa. Pucharek wpadnie po zniszczeniu pojedynczej z nich. Lokalizacje wszystkich znajdziemy śledząc film z opisu trofeum braz Miłośnik fabuły.

 

braz Specjalista od sejfów / A Vault-like Mind GS: 20
Otwórz przen. sejf. / Open a portable safe.

Przenośne sejfy trafią nam się dwa i w obu znajdziemy klawisze, które możemy wykorzystać w pomieszczeniu z szafkami. Otwarcie takiego sejfu nie stanowi problemu. Musimy porostu w odpowiedniej kolejności wcisnąć wszystkie przyciski. Otworzymy oba śledząc film z opisu trofeum  braz Miłośnik fabuły.

 

braz Pierwsze włamanie / First Break-In GS: 20
Otwórz sejf. / Open a dial safe.

Klasyczne sejfy z zamkiem kodowym. Zwykle skrywają cenne przedmioty, ale musimy najpierw odkryć kombinacje do ich otarcia. Trofeum wpadnie po otworzeniu pojedynczego. Lokalizacje znajdziemy śledząc film z opisu braz Miłośnik fabuły.

 

braz Smacznego / Bon Appétit GS: 20
Strzel do granatu w ustach przeciwnika. / Shoot the grenade you fed to an enemy.

Trofeum związane z braz Spróbuj tego! tylko bardziej rozbudowane. Musimy posiadać wyposażony dowolny granat. Może być odłamkowy lub błyskowy. Gdy złapie nas zombiak i wykonamy kontratak, nasza postać wsadzi mu go w otwartą gębę. Teraz wystarczy jeszcze oddać celny strzał i pucharek jest nasz.

 

braz Zbiegowisko zombie / Zombie Roundup GS: 20
Zabij 3 wrogów naraz za pomocą pomocniczej broni. / Kill 3 enemies at once with a sub-weapon.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Aby odblokować to trofeum, należy zabić 3 zombie przy pomocy jednego granatu. Najlepszym miejscem do tego wyczynu jest według mnie scenariusz Leona. Po rozwiązaniu zagadki z zasilaniem sekcji więziennej w momencie, gdy uzyskujemy kartę parkingową po chwili otworzą się wszystkie cele i wypełznie z nich sporo zombiaków. Spokojnie możemy poczęstować wtedy grupkę “ananaskiem”. Przytrzymujemy , wyciągając granat i wciskając nim rzucamy. W razie czego pokazuje ten moment na poniższym filmie.

 

braz Strzelanie do rzutków / Like Skeet Shooting GS: 20
Strzel do psa zombie lub lizacza będącego w powietrzu. / Shoot a zombie dog or a licker out of the air.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Aby odblokować to trofeum musimy strzelić do psa lub lizacza, gdy ten będzie w powietrzu. Bardzo dobrą do tego okazję otrzymamy dowolnym scenariuszu A. Gdy tylko uzbroimy C4 na strychu dostaniemy się do posągu kobiety, związanego z pierwszą zagadką w grze. Po zdobyciu z niego medalu, podczas wyjścia z sufitu zlezie lizacz i za chwilę skoczy prosto na nas. Wystarczy tylko do niego strzelić w odpowiednim momencie. Najlepiej ze strzelby. W razie czego możemy wczytać grę, bo autozapis robi się po zdobyciu medalionu, o ile nie gramy na poziomie trudności hardcore. Poniżej mój filmik przedstawiający odpowiednie miejsce.

 

braz Niech im w uszach dzwoni / Keep Their Heads Ringin’ GS: 20
Sparaliżuj zmysł słuchu lizacza. / Paralyze a licker’s sense of hearing.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Aby odblokować to trofeum należy rzucić granat błyskowy w lizacza. Lizacze są to przeciwnicy, którzy chodzą po ścianach i używają słuchu, aby nas wytropić. Jeśli chodzimy powoli możemy ich spokojnie minąć bez wszczynania walki. Spotkać ich możemy w różnych momentach fabuły, zależnie od tego, którą postacią gramy i w którą wersję scenariusza. Przytrzymujemy wyciągając granat błyskowy i wciskając rzucamy w stronę przeciwnika.

 

braz Prosto w czapkę! / Hats Off! GS: 20
Zestrzel czapkę z głowy Tyrana. / Shoot Tyrant’s hat off his head.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

W pewnym momencie gry naszym zadaniem będzie ugasić płonący helikopter. Gdy to uczynimy, natrafimy Trana zwanego Panem X. Od teraz będzie uprzykrzał nam życie w posterunku. Jest to niezniszczalny przeciwnik i walka z nim nie ma sensu. Należy go unikać. Aby dostać jednak trofeum musimy za pomocą broni palnej strącić mu kapelusik z tego łysego łba. Gdy tak zrobimy pucharek będzie nasz.

Celujemy w kapelusik i strącamy pewnym strzałem.

 

srebro Mam cię! / Gotcha! GS: 30
Pokonaj G w wersji 2, używając żurawia tylko raz. / Defeat Stage 2 G using the crane only once.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Aby w łatwy sposób odblokować to trofeum, upewnij się, że po rozwiązaniu zagadki z figurami szachowymi, a przed rozpoczęciem walki z G w wersji 2, mamy miotacz ognia z pełnym zbiornikiem paliwa. Przydadzą się też ze dwa granaty błyskowe – jeden znajdziemy po prawej stronie panelu sterowania żurawiem. Jak tylko G dostanie się do pomieszczenia, w którym jesteśmy, biegniemy do żurawia. Wciskamy szybko czerwony przycisk na panelu sterowania, po czym rzucamy w przeciwnika granatem błyskowym. Powinien stać wtedy obok kontenera. Następnie atakujemy go miotaczem ognia, zużywając około 250-300 ‘sztuk’ paliwa. Usłyszymy, że panel sterowania znowu się aktywował. Podejdź do niego i wciśnij drugi przycisk, przywołując kontener na swoje miejsce. Podpalamy G za kolejne 40-50 jednostek paliwa i rzucamy w niego drugim granatem. Po chwili powinien w niego wpaść kontener i zmieść go z platformy. Kluczowe jest tutaj trzymanie go w jednym miejscu i zadanie odpowiednio dużo obrażeń. Jeśli nie mamy przy sobie drugiego granatu, możemy dłużej atakować go miotaczem ognia.

Generalnie starajmy się, aby przeciwnik kilka razy “przyklęknął” nim poślemy mu kontener na spotkanie. Jeśli oberwie wystarczająco mocno, nie będziemy musieli poprawiać drugim uderzeniem i otrzymamy to trofeum. W przypadku, gdy kupiliśmy wymieniony we wstępnie dodatek z bronią, to używając wyrzutni rakiet możemy bez problemu sobie tu poradzić. Ale nie jest to konieczne, gdyż miotacz ognia także bardzo dobrze się sprawdza z okazyjnym połączeniem zwykłej broni.

 

  braz Łowca skarbów / Treasure Hunter GS: 20
Znajdź 2 ukryte przedmioty, używając wskazówek ze zdjęć. / Using the photo hints, find 2 hidden items.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Podczas gry przyjdzie nam czasem natrafić na filmy, które możemy wywołać w ciemni na poziomie 1F w pobliżu zachodniego biura i pokoju z depozytami. W ten sposób zdobywamy podpowiedzi do części zamków kodowych czy rozwiązań zagadek. Jest jeden film zawierający dwa zdjęcia z ukrytymi przedmiotami. Znajdziemy go dopiero w kanałach w warsztacie nieopodal miejsca, gdzie zdobywaliśmy wtyczkę wieży do szachowej zagadki. Teraz przez windę w pomieszczeniach socjalnych pracowników jedziemy na posterunek, aby wywołać zdjęcia. Otrzymamy fotki dwóch biurek do sprawdzenia. Jedno znajduje się w Biurze STARS, a drugie w Sali konferencyjnej. Screeny pokazujące wszystkie lokalizacje znajdziecie poniżej. Bo zbadaniu obu skrytek otrzymamy trofeum.

 

braz Tragarz / A Waist of Space GS: 20
Zwiększ liczbę miejsc w ekwipunku do maksimum. / Expand inventory slots to max.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Aby odblokować to trofeum, musimy odnaleźć wszystkie ulepszenia pojemności ekwipunku. Jest ich dokładnie sześć do znalezienia. Pamiętajmy, że na poziomie trudności hardcore części z nich nie będzie, wiec musimy grać na niższym. Wszystkie znajdziemy śledząc film w opisie trofeum braz Miłośnik fabuły.

 

braz Superszpieg / One Slick Super-spy GS: 20
Użyj tylko wizualizatora EMF do ukończenia segmentu Ady. / Use only the EMF Visualizer to complete Ada’s gameplay segment.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Podczas ogrywania scenariusza Leona przyjdzie nam grać segment Ady. Aby zdobyć to trofeum, musimy sterując Adą używać wyłącznie wizualizatora EMF. Nie możemy ani razu wystrzelić z pistoletu. W związku, że podczas pierwszego przejścia zbieramy znajdźki trafi się tam nam jeden z Panów Szopów do ustrzelenia, więc możemy zostawić to na kolejny scenariusz Leona, który i tak będziemy kończyć.

Korzystamy wyłącznie z tego sprzętu. Nie używamy niczego innego.

 

braz Młoda uciekinierka / Young Escapee GS: 20
Ucieknij z pokoju w 60 sekund w trakcie segmentu Sherry. / Escape the bedroom within 60 seconds during Sherry’s segment.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek możliwy do zdobycia w scenariuszu Claire. W pewnym momencie przyjdzie nam rozwiązać zagadkę z podłączeniem elektrycznych obiektów, by otworzyć kraty w pokojach prywatnej kolekcji komendanta. Po rozwiązaniu zagadki idźmy zapisać grę nim zabierzemy kartę parkingową z nowo otwartego pomieszczenia. Po zabraniu karty rozpocznie się segment Sherry, w którym od razu musimy działać. Teraz szybko należy podnieść zabawkę z krzesła za nami, zbadać ją i zdobyć klocek. Klocek umieszczamy w skrzynce przy drzwiach, a następnie musimy ułożyć wzór jak na jednym z poniższych screenów. Sęk w tym, ze rozmieszczenie klocków jest losowe i od szczęścia zależy jak szybko się uporamy. Na poziomach niższych od hardcore jest jednak autozapis od razu po rozpoczęciu sekcji Sherry, więc jak wiemy, że nam źle idzie wczytujemy go, by podjąć kolejną próbę. Na hardcore musimy wczytać ostatni zapis z Claire nim podniosła kartę parkingową. W przypadku niższych poziomów jest jednak o tyle łatwiej, że wyczytując autozapis będziemy mieli zawsze tę samą konfigurację klocków. Na spokojnie więc możemy sobie rozpisać układ pod rozwiązanie, a potem wczytać grę i szybko ułożyć klocki. Otworzy się szufladka, z której zabieramy nożyczki i za ich pomocą otwieramy przejście w ścianie naprzeciw kuferka z zagadką. Jeśli uwinęliśmy się szybciej niż w 60 sekund, trofeum jest nasze.

 

braz Duży zapas czasu / With Time to Spare GS: 20
Pokonaj G w wersji 4 z zapasem co najmniej 4 min do detonacji. / Defeat Stage 4 G with 4+ minutes left until detonation.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek możliwy do zdobycia w scenariuszu Claire. Pod koniec gry pojawi nam się informacja z odliczaniem czasu do detonacji placówki. Po ucieczce z laboratoriów trafimy do obszaru, gdzie przyjdzie nam uruchomić pociąg. Nim użyjemy baterii zabierzmy jednak miniguna znajdującego się w pomieszczeniu z dźwignią. Po aktywowaniu pociągu czeka nas scenka, a po niej starcie z bossem. Musimy je ukończyć tak, aby zostały nam na liczniku jeszcze przynajmniej 4 minuty. Z minigunem nie powinno być specjalnie trudno.

 

braz W mgnieniu oka / In the Blink of an Eye GS: 20
Pokonaj Super Tyrana z zapasem co najmniej 5 min do detonacji. / Defeat Super Tyrant with 5+ minutes left until detonation.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek możliwy do zdobycia w scenariuszu Leona. Pod koniec gry pojawi nam się informacja z odliczaniem czasu do detonacji placówki. Po ucieczce z laboratoriów trafimy do obszaru, gdzie przyjdzie nam uruchomić windę. Nim tego dokonamy, zabierzmy ze sobą najcięższy dostępny arsenał. Magnum się świetnie się sprawdza, do tego miotacz ognia i strzelba na dokładkę. Zabierzmy też jakieś przedmioty leczące. Czeka nas walka ze zmutowanym Panem X. Najsłabszy jego punkt to widoczne na klatce piersiowej serce i to tam skupmy ogień. Jak dostatecznie go ostrzelamy, sojusznik zrzuci nam wyrzutnie rakiet. Szybko ją podnosimy i strzelamy. Wystarczy jeden strzał i walka wygrana. Otrzymamy trofeum pod warunkiem, że na liczniku zostało jeszcze przynajmniej 5 minut do detonacji.

 

braz Miłośnik fabuły / Lore Explorer GS: 20
Przeczytaj wszystkie pliki. / Read all of the files.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

W grze do odczytania mamy dokładnie 58 plików rozsianych po czterech scenariuszach gry. Część pojawia się automatycznie w naszym ekwipunku, a część trzeba odnaleźć. Mogę spokojnie polecić poniższy materiał pokazujący lokalizację wszystkich znajdziek w grze.

 

srebro Pełna eksterminacja szkodników / Complete Vermin Extermination GS: 30
Zniszcz wszystkich Panów Szopów. / Destroy all Mr. Raccoons.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

W grze mamy do ustrzelenia dokładnie 15 Panów Szopów. Po dokonaniu tego wyczynu uzyskamy niezniszczalny nóż w do odbioru w naszej skrzyni. Lokalizacja wszystkich znajduje się w filmie z opisu trofeum braz Miłośnik fabuły.

 

srebro Włamywacz / Master of Unlocking GS: 30
Otwórz wszystkie sejfy i zamki w grze. / Open all of the safes and locks in the game.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

I znowu otwieranie sejfów. W grze jest ich dokładnie 8 i wszystkie możemy otworzyć w pojedynczym scenariuszu. Pucharek wpadnie po tym jak poradzimy sobie z otwarciem każdego z nich. Lokalizacja wszystkich znajduje się w filmie z opisu trofeum braz Miłośnik fabuły.

 

zloto Leon „S” Kennedy / Leon “S.” Kennedy GS: 50
Ukończ historię Leona w trybie „Standardowy” lub „Hardcore” z rangą S. / Complete Leon’s story on “Standard” or “Hardcore” with an S rank.

Jedynym warunkiem, by odblokować to trofeum oraz rangę S, jest przejście gry w określonym przedziale czasowym.

  • Scenariusz Leon A – 3:30h na poziomie Standardowym, 2:30h na poziomie Hardcore
  • Scenariusz Leon B – 3:00h na poziomie Standardowym, 2:00h na poziomie Hardcore

Po poznaniu gry w zasadzie nie jest to takie trudne. Wystarczy nie nadkładać drogi i wiedzieć gdzie dokładnie kolejno iść, a nie powinno być z tym problemu. Warto ogarniać te rangi, bo nagrody w postaci broni z nieskończoną amunicją bardzo się później przydają. Polecam skorzystać z umieszczonych w drugim kroku wskazówek dotyczących zagadek na początku poradnika. Zapisane rozwiązanie pozwala zaoszczędzić na czasie. Zapisujmy grę na wielu slotach. Jak gdzieś się zakręcimy głupio na dłużej można wczytać grę i przejść dany fragment szybciej.

WAŻNE! W przypadku śmierci – nigdy nie wybierajmy opcji kontynuuj. Wyjdźmy do menu i tam wczytajmy ostatni zapis. W przeciwnym razie gra wliczy nam w licznik czasu ten zmarnowany kawałek gry zakończony śmiercią, a to jest bardzo niewskazane.

 

zloto Szkarłatna bohaterka / Sizzling Scarlet Hero GS: 50
Ukończ historię Claire w trybie „Standardowy” lub „Hardcore” z rangą S. / Complete Claire’s story on “Standard” or “Hardcore” with an S rank.

Podobnie jak w przypadku trofeum powyżej, tak i tu musimy ogarnąć rangę S. I ramy czasowe w jakich należy się zmieścić są dokładnie takie same.

  • Scenariusz Claire A – 3:30h na poziomie Standardowym, 2:30h na poziomie Hardcore
  • Scenariusz Claire B – 3:00h na poziomie Standardowym, 2:00h na poziomie Hardcore

Po poznaniu gry w zasadzie nie jest to takie trudne. Wystarczy nie nadkładać drogi i wiedzieć gdzie dokładnie kolejno iść, a nie powinno być z tym problemu. Warto ogarniać te rangi, bo nagrody w postaci broni z nieskończoną amunicją bardzo się później przydają. Polecam skorzystać z umieszczonych w drugim kroku wskazówek dotyczących zagadek na początku poradnika. Zapisane rozwiązanie pozwala zaoszczędzić na czasie. Zapisujmy grę na wielu slotach. Jak gdzieś się zakręcimy głupio na dłużej można wczytać grę i przejść dany fragment szybciej.

WAŻNE! W przypadku śmierci – nigdy nie wybierajmy opcji kontynuuj. Wyjdźmy do menu i tam wczytajmy ostatni zapis. W przeciwnym razie gra wliczy nam w licznik czasu ten zmarnowany kawałek gry zakończony śmiercią, a to jest bardzo niewskazane.

 

zloto Hardcorowy rekrut / Hardcore Rookie GS: 50
Ukończ historię Leona w trybie gry „Hardcore”. / Complete Leon’s story on “Hardcore” game mode.

Aby zdobyć to trofeum musimy ukończyć dowolny scenariusz Leona na poziomie trudności hardcore. Zobacz opis zloto Hardcorowa studentka.

 

zloto Hardcorowa studentka / Hardcore College Student GS: 50
Ukończ historię Claire w trybie gry „Hardcore”. / Complete Claire’s story on “Hardcore” game mode.

Aby zdobyć to trofeum musimy ukończyć dowolny scenariusz Clarie na poziomie trudności hardcore. Gra na tym poziomie stanowi pewne wyzwanie. Warto jednak się go podjąć też w kontekście zdobycia rangi S na koniec, gdyż pistolet maszynowy z nieograniczoną amunicją to dobra nagroda.

Uwagi dotyczące poziomu hardcore:

  • Postać jest na dwa strzały każdego przeciwnika, więc trzeba zachować ostrożność.
  • Dodatkowo przeciwnicy są wytrzymalsi.
  • Nie ma w ogóle autozapisu, a zapisywać możemy tylko przy użyciu tuszu, którego nie ma wiele. Rozglądajmy się, by zabierać go jak najwięcej i ładujmy do skrzyni. Zawsze jest gdzieś w pobliżu maszyny do pisania przed kluczowymi momentami gry.
  • Do znalezienia jest tu mniej ulepszeń miejsc w ekwipunku.

Porady dotyczące poziomu hardcore:

  • Skorzystajmy z pistoletu z nieskończoną amunicją odblokowanego za ukończenie gry na poziomie normalnym z rangą S.
  • Przydaje się też niezniszczalny nóż, który otrzymamy po ustrzeleniu wszystkich Panów Szopów. Pomaga on wyjść z wielu opresji, gdy nas złapie jakiś przeciwnik. Tylko musimy go potem ubić, by odzyskać ostrze.
  • Magazynujmy w skrzyni znalezione po drodze przedmioty lecznicze. Będą szczególnie przydatne na walki z bossami.
  • Nie traćmy czasu na potyczki z wrogami, których można normalnie minąć. Najlepiej strzelić w przeciwnika z broni z nielimitowaną amunicją, by go ogłuszyć jeśli to konieczne i pobiec dalej.
  • Większość momentów, gdzie spotykamy Lizaczy, można przejść bez walki po prostu nie biegnąc.
  • W przypadku starć z bossami strzelajmy w czułe punkty. Dla bossa G jest są to oczy, a przy finalnej walce z Tyranem serce.

 

srebro Umiarkowany konsument / Frugalist GS: 30
Ukończ grę, nie korzystając z przedmiotów regenerujących. / Complete the game without using a recovery item.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

W przypadku tego trofeum przez cały wybrany scenariusz nie możemy ani razu użyć przedmiotów regenerujących zdrowie. Nie dodałem tego do żadnego z kroków w mapie z początku poradnika, bo nie wiem gdzie za bardzo by się to nadawało. Grając jednak na najłatwiejszym poziomie trudności nie ma problemu, by się z tym uporać. Tym bardziej jak będziemy już posiadali broń z nieskończoną amunicją. Możemy też połączyć ten pucharek z srebro Minimalista, ale w ów czas nie możemy korzystać z wspomnianej nielimitowanej broni.

 

srebro Minimalista / Minimalist GS: 30
Ukończ grę, nie otwierając skrzynki na przedmioty. / Clear the game without opening the item box.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

W przypadku tego trofeum przez cały wybrany scenariusz nie możemy ani razu skorzystać ze skrzynki. No i to ma swoje konsekwencje w postaci braku możliwości korzystania z broni z nieskończoną amunicją, gdyż znajduje się ona właśnie w skrzyni. Ja robiłem pod to osobne przejście na najłatwiejszym poziomie. Wtedy możemy zgarnąć wszystkie ulepszenia pojemności ekwipunku, co się zdecydowanie przyda. Pucharek wpadnie po ukończeniu gry, gdy ani razu nie dotkniemy skrzyni. Nie tylko mamy nic do niej nie wkładać, ale w ogóle nie ruszać!

Lista ulepszeń pojemności ekwipunku:

  1. Sejf w zachodnim gabinecie. Kod otwarcia: 9-15-7.
  2. Magazyn na strychu w pobliżu miejsca, gdzie musimy uzbroić C4. Leży na stole.
  3. Po pierwszej walce z bossem G zaraz po znalezieniu 3 medalionów i zejściu do podziemi. Znajduje się w szafce przy maszynie do pisania.
  4. W pokoju z depozytami w skrytce wymagającej otwarcia obu przenośnych sejfów i użycia klawiszy.
  5. W kanałach w warsztacie, przez który będziemy przechodzić, by zdobyć wtyczkę z wieżą do zagadki szachowej.
  6. W laboratorium w pokoju wypoczynkowym, gdzie zdobywaliśmy pierwsze ulepszenie karty dostępu. Musimy użyć modulatora sygnału, by przywrócić zasilanie. Ulepszenie jest na jednym z łóżek.

Przez całą grę nie możemy ani razu choćby dotknąć tej skrzyni. Unikać!

 

srebro Niewielki ślad węglowy / A Small Carbon Footprint GS: 30
Wykonaj maks. 14000 kroków podczas jednego przejścia gry. / Take 14000 steps or fewer in one playthrough.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Kolejne trofeum związane z wymogiem, którego należy pilnować przez całą grę. Polecam połączyć to z zdobywaniem rangi S w jednym ze scenariuszy. Tak czy siak będziemy się tam spieszyć, więc nie powinniśmy za dużo chodzić. W każdej chwili podczas gry możemy sprawdzić ile kroków już wykonaliśmy. Wciskamy i wybieramy opcję Rekordy. Tam zjeżdżając na sam dół listy mamy dane dotyczące obecnej rozgrywki.

 

braz Ponury żniwiarz / Grim Reaper GS: 20
Ukończ dodatkowy tryb gry „Czwarty ocalały”. / Complete “The 4th Survivor” extra mode.

Dodatkowy tryb gry odblokuje się po ukończeniu pozostałych scenariuszy. Znajdziemy go w menu gry w sekcji dodatkowe tryby. Wcielamy się tu w postać Hunka, której celem jest wydostać się z komisariatu. Zaczynamy w kanałach i mamy przed sobą najdłuższą wersję drogi do wyjścia. Polecam zobaczyć podlinkowany materiał wideo od Sarge’a. Mamy pokazaną całą drogę i widać, że nie trzeba dokonać tego perfekcyjnie. Są miejsca na błędy.

  • W tym trybie nie ma zapisów. Zginiemy = gramy od nowa.
  • Zobaczmy na filmie jak w ogóle wygląda droga do wyjścia. Kręcenie się tam gdzie nie trzeba bardzo źle się kończy.
  • Zapamiętajmy z którymi wrogami najlepiej walczyć jaką bronią, a których po prostu minąć.
  • W pomieszczeniach, gdzie spotykamy Lizaczy zwolnijmy i przestańmy biegnąć. Miniemy ich spokojnie. Poza pierwszym, który od razu biegnie bezpośrednio na nas w podziemiach.
  • Na samym początku gry zmieszajmy Proch strzelniczy (duża ilość) z Wydajnym prochem strzelniczym (żółtym), by uzyskać więcej naboi do strzelby.
  • Część małych pomieszczeń z wrogami można łatwo oczyścić wrzucając granat przed wejściem.
  • Całość może zająć trochę prób. Nie przejmujmy się porażkami. I tak musimy dobrze poznać całą drogę, aby być przygotowanym.

 

Pucharek z darmowego dodatku DLC Pack #2:  Kolejny ocalały

 

braz Śladami Jill / Chasing Jill GS: 20
Przeczytaj list pozostawiony przez Jill. / Read a letter left behind by Jill.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek ten związany jest z darmową aktualizacją gry. Musimy odnaleźć list zostawiony przez Jill. Możemy tego dokonać w scenariuszu Leona. Po zdobyciu karty parkingowej, przyjdzie nam przechodzić przez sklep z bronią. W nim znajdziemy notatkę. W razie czego poniżej film z lokalizacją.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!