Resident Evil 3

Zobacz recenzję
4/10
22-25H
x1
x4
x12
x16
33
0
11
0
5
33
0
11
0
5

 

Resident Evil 3 nie ma trudnej platyny. W zasadzie jest nawet łatwiej niż w poprzedniej odsłonie. Po jednym przejściu gry odblokujemy sklepik, w którym zakupimy ulepszenia ułatwiające przejście gry na wyższych poziomach trudności. Co prawda trzeba grę przejść wielokrotnie, ale nie jest ona długa i można szybko się z tym uporać.

 

Krok po kroku:

Generalnie jeśli jesteśmy weteranami cyklu i oczekujemy jakiegoś wyzwania, możemy od razu zacząć grę na poziomie trudności Hardcore. Jeśli jednak chcemy sobie ułatwić sprawę, polecam zastosować się do poniższych kroków. Znawcy z pewnością będą mogli określić niniejszą drogę do platyny jako lamerską, ale ja po prostu rozpisuje najłatwiejszą możliwą opcję na zdobycie platynowego dzbanka 🙂

KROK I – Ukończenie gry na poziomie trudności WSPOMAGANIE i zebranie wszystkich znajdziek.

Na początku polecam zapoznać się z samą grą na najłatwiejszym poziomie. Nie powinniśmy mieć tu żadnych problemów z przejściem samej rozgrywki. Skupimy się tu przede wszystkim na zebraniu każdej ze znajdziek. Odpowiedni filmik został zamieszczony przy opisie trofeum: srebro Mól książkowy. Znajdujmy też wszelką dostępną amunicję i ładujmy nadmiar do skrzyni.

Przy okazji zaleca się też tu zachować osobne sloty zapisu w kilku fragmentach gry. Będą nam one potrzebne w następnym kroku, by łatwo ogarnąć sobie punkty do sklepiku odblokowującego się po przejściu gry.

  1. Śródmieście/Sterownia podstacji – Przywróć zasilanie w podstacji.
  2. Szpital/Prowizoryczna sala chorych – Daj szczepionkę Jill.
  3. NEST 2/Magazyn – Zdobądź szczepionkę.
  4. Opcjonalnie można jeszcze zostawić Szpital (podziemia)/Biuro – Udaj się do podziemnego ośrodka. Jest to zapis do wykonania trofeum srebro Elektryzujące tempo.

KROK II – Grindowanie punktów do sklepiku z ułatwieniami.

W tym kroku skorzystamy z wykonanych wcześniej slotów zapisu gry, by ukończyć wyzwania gwarantujące pulę punktów potrzebną do zakupienia bonusów ułatwiających przejście gry na wyższych poziomach trudności. Wszystkie możliwe wyzwania możemy sprawdzić w menu wybierając zakładkę REKORDY. Część z nich już będziemy mieli zaliczone po pierwszym przejściu gry.

Miejscówki do grindowania:

  • Śródmieście/Sterownia podstacji – Przywróć zasilanie w podstacji. Tu mamy etap, w którym włączamy cztery generatory uważając na pająki. Są to słabi przeciwnicy i łatwo ich ubić. Pamiętajmy tylko, by mieć zieloną roślinkę, aby wyleczyć się w razie zatrucia. Możemy nadpisać zapis po wyleczeniu się z pierwszego zatrucia w scence, by nie powtarzać tego za każdym razem.
  • Szpital/Prowizoryczna sala chorych – Daj szczepionkę Jill. Jako Carlos, po podaniu szczepionki Jill, czeka nas obrona szpitala. Pojawi się tu masa zombiaków do ubicia. Idealne miejsce do grindowania zabójstw pistoletem i karabinem szturmowym. Uwaga na dwóch hunterów, którzy też się pojawią. Polecam poczęstować ich granatem, jeśli mamy taki w ekwipunku.
  • NEST 2/Magazyn – Zdobądź szczepionkę. Tu polecam sobie wykonać zapis po zdobyciu pendrive i umieszczeniu go w drzwiach, aby za każdym razem nie musieć po niego latać i wtykać w drzwi. Osobiście grindowałem zabójstwa tylko 5 zomkiaków w tym pomieszczeniu za otwieranymi pendrive drzwiami. Ale można też iść poziom wyżej i tam ubijać jeszcze dwójkę.

Sam proces grindowania wygląda tak: wybieramy interesującą nas broń, ubijamy wszystko, co stanie nam na drodze na danym etapie i ponownie wczytujemy zapis powtarzając proces. Nie musimy się martwić ewentualną śmiercią. Każde wykonane zabójstwo się liczy do puli rekordów. Dodatkowo zaznaczę, że w przypadku granatnika polecam pociski wybuchowe. Najlepiej się sprawdzają.

Rekordy do łatwego ogarnięcia:

  • Wierny pomocnik – Pokonaj 80 wrogów za pomocą pistoletu – Nagroda: 1200P. Miejsce do grindowania: Szpital/Prowizoryczna sala chorych.
  • Rewolwerowiec – Pokonaj 200 wrogów za pomocą pistoletu – Nagroda: 5200P. Miejsce do grindowania: Szpital/Prowizoryczna sala chorych.
  • Dominacja krótkiego zasięgu – Pokonaj 100 wrogów za pomocą strzelby. – Nagroda: 3200P. Miejsce do grindowania: Śródmieście/Sterownia podstacji.
  • Spec od krótkiego zasięgu – Pokonaj 130 wrogów za pomocą strzelby. – Nagroda: 6200P. Miejsce do grindowania: Śródmieście/Sterownia podstacji.
  • Zróbcie hałas! – Pokonaj 80 wrogów za pomocą granatnika. – Nagroda: 6200P. Miejsce do grindowania: NEST 2/Magazyn.
  • Grenadier – Pokonaj 120 wrogów za pomocą granatnika. – Nagroda: 10400P. Miejsce do grindowania: NEST 2/Magazyn.
  • Czy mam dziś szczęście? – Pokonaj 20 wrogów za pomocą pistoletu MAG. – Nagroda: 6600P. Miejsce do grindowania: NEST 2/Magazyn.
  • Masz dziś szczęście? – Pokonaj 80 wrogów za pomocą pistoletu MAG. – Nagroda: 10400P. Miejsce do grindowania: NEST 2/Magazyn.
  • Tłumienie ognia! – Pokonaj 200 wrogów za pomocą karabinu szturmowego. – Nagroda: 3400P. Miejsce do grindowania: Szpital/Prowizoryczna sala chorych.
  • Grad ołowiu – Pokonaj 400 wrogów za pomocą karabinu szturmowego. – Nagroda: 3400P. Miejsce do grindowania: Szpital/Prowizoryczna sala chorych.
  • Niezbędna przemoc – Pokonaj 400 wrogów. – Nagroda: 5200P. Miejsce do grindowania: Szpital/Prowizoryczna sala chorych.
  • Uszczuplenie – Pokonaj 800 wrogów. – Nagroda: 8200P. Miejsce do grindowania: Szpital/Prowizoryczna sala chorych.
  • Przerzedzenie hordy – Pokonaj 1100 wrogów. – Nagroda: 10400P. Miejsce do grindowania: Szpital/Prowizoryczna sala chorych.
  • Eksterminacja zombie – Pokonaj 1400 wrogów. – Nagroda: 10600P. Miejsce do grindowania: Szpital/Prowizoryczna sala chorych.
  • Postrach zombie – Pokonaj 2000 wrogów. – Nagroda: 11000P. Miejsce do grindowania: Szpital/Prowizoryczna sala chorych.

Przydatne przedmioty w sklepiku:

  • Moneta regeneracji – automatycznie regeneruje nasze zdrowie – 2 sztuki po 4000P każda. Bardzo przydatne.
  • Moneta żelaznej obrony – zwiększa obronę naszej postaci – 2 sztuki po 4000P każda. Bardzo przydatne.
  • Moneta szturmowa – zwiększa siłę ataku naszej postaci – 2 sztuki po 4000P każda. Opcjonalne, ale na wyższych poziomach przyspiesza starcia z bossami.
  • Podręcznik walki w terenie S.T.A.R.S. – ułatwia wykonanie uniku. – koszt 6400P. Bardzo przydatne, szczególnie w finałowej walce.
  • Torba na biodra – zwiększa pojemność ekwipunku na wyższych poziomach trudności. Jill znajduje torby w save roomie przed wyjściem z metra do miasta. Carlos zaś w recepcji komisariatu. – 2 sztuki po 4800 każda. Bardzo przydatne by pomieścić inne bonusy.
  • Nieskończona wyrzutnia rakiet – bardzo potężna broń z nielimitowaną amunicją. – koszt 62400P. Niezwykle przydatne.

KROK III – Ukończenie gry na poziomie trudności HARDCORE i użycie tylko jednego przedmiotu leczniczego.

Tu możemy już startować z wszelkim zdobytym w sklepiku dobrodziejstwem. Monety i broń znajdziemy w skrzyni na przedmioty, a powiększenie ekwipunku w pierwszym odwiedzanym save roomie. Z takim sprzętem uwiniemy się tutaj bardzo szybko. Ja osobiście ogarnąłem całość w trochę ponad godzinkę. Jeśli zaś chodzi o ten jeden przedmiot leczący, to jest to fabularny moment, gdzie w scence Jill zostaje zainfekowana przez pająka przed włączeniem wszystkich przełączników w podstacji, by przywrócić zasilanie. Tylko wtedy możemy użyć roślinki, by pozbyć się infekcji. Nigdzie indziej.

KROK IV – Ukończenie gry na poziomie trudności KOSZMARNY.

I kolejny speedrun do wykonania. Tym razem wrogowie będą bardziej agresywni, dlatego zaleca się prowizorycznie ostrzeliwać ich z wyrzutni rakiet. Zmieni się też nieco rozstawienie samych wrogów. Ale z zakupionymi bonusami i tak nie będzie żadnego problemu. Poza finalnym bossem, który może nam nieco napsuć krwi. Dlatego też zalecam zgromadzić sobie w skrzyni trochę przedmiotów leczących. Mimo posiadania monet regeneracji i tak można tam łatwo zginać, bo ładnie tam przeciwnik napierdziela. Dobrze więc i tak mimo wszystko w tej walce się leczyć.

KROK V – Ukończenie gry na poziomie trudności INFERNO z uzyskaniem rangi S.

Najwyższy dostępny poziom trudności. Ponownie ogarniamy sobie zakupione w sklepiku bonusy i lecimy. Tak samo zalecam gromadzić na finalną walkę przedmioty leczące. I uważajcie na finalną scenkę na dachu. Jeśli nie strzelimy/spudłujemy – będziemy musieli powtarzać walkę z bossem. Mnie to spotkało.

Zdobycie rangi S wiąże się z dwoma wymaganiami:

  • Ukończenie w czasie poniżej 2 godzin. To w zasadzie nie stanowi problemu. Przy tym przejściu już będziemy znali grę na wylot. A z wyrzutnią rakiet można łatwo gnać do przodu. Pamiętajmy tylko by w przypadku śmierci nie wybierać opcji Kontynuuj! Wtedy naliczy nam czas za naszą nieudaną rozgrywkę. Zamiast tego wychodzimy do menu i stamtąd wczytujemy ostatni zapis.
  • Wykorzystanie nie więcej niż 5 zapisów. No i to trochę komplikuje sprawę. Na tym poziomie nie ma autozapisów i w przypadku śmierci zaczynamy od naszego ostatniego manualnego zapisu. A jak go nie wykonaliśmy to lecimy od początku gry. Warto więc wykonywać zapisy w strategicznych momentach. Przykładowo w momentach przed walkami z bossem. Ja osobiście skorzystałem z momentów:
    • Pierwszy save room. To w zasadzie nie jest konieczne, ale nie chciałem znowu się przebijać przez cały początek i tak jakoś zmarnowałem slot tutaj.
    • Po walce z Nemesis na płonącym dachu zapisałem w sklepie Kendo. Walka na dachu jest prosta jak będziemy ostrzeliwać wroga z wyrzutni rakiet, więc nie jest konieczne zapisywać przed.
    • Zaraz po dostaniu się do szpitala. Wolałem zapisać tu, bo hunterzy mogą nam zrobić niespodziewanie one hit kill, a poprzedni zapis był dość dawno. Przed walką z bossem na zewnątrz nie zapisywałem, bo też Jill może go łatwo z wyrzutni rakiet skosić.
    • No i został ostatni zapis, który zdecydowanie zalecam zostawić na miejsce przed samą finalną walką z bossem. Ta jest irytująca i łatwo tam zginać więc szkoda potem powtarzać większego kawałka drogi, a pojedynek chwilę wcześniej da się ponownie spoko ogarnąć wyrzutnią rakiet.

KROK VI – Ukończenie gry na poziomie trudności WSPOMAGANIE bez korzystania ze skrzyni.

Tutaj na najłatwiejszym poziomie spokojnie sobie ogarniemy przejście. Musimy obyć się bez bonusów, bo są one w skrzyni, a z niej nie możemy korzystać. Nie tylko nie możemy nic wybrać, ale też nie możemy jej nawet przypadkiem otworzyć. W razie czego w menu wybierając zakładkę REKORDY możemy na dole sprawdzić czy w danym przejściu użyliśmy już skrzyni pod wyzwaniem Minimalista.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Żegnaj, Raccoon City!</span> / <span>So Long, RC

Żegnaj, Raccoon City! / So Long, RC

Zdobądź wszystkie trofea. / Obtain all trophies.

Platynka. Gratulacje 🙂

Ikona osiągnięcia: Pierwsza ucieczka</span> / <span>First Escape
20

Pierwsza ucieczka / First Escape

Wydostań się z apartamentowca Jill. / Escape from Jill's apartment building.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak tylko jako Jill uciekniemy przed pierwszym pościgiem Nemesisa.

Ikona osiągnięcia: Dobrze mieć wsparcie</span> / <span>Somebody to Lean On
20

Dobrze mieć wsparcie / Somebody to Lean On

Wydostań się z przedmieścia Raccoon City. / Escape from uptown Raccoon City.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak jako Jill uda nam się bezpiecznie opuścić przedmieścia Raccoin City.

Ikona osiągnięcia: Ucieknij z miasta</span> / <span>Escape from the City
20

Ucieknij z miasta / Escape from the City

Wydostań się ze śródmieścia Raccoon City. / Make it out of downtown Raccoon City.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak tylko uda nam się przejść przez lokację śródmieścia Raccoon City.

Ikona osiągnięcia: Nie jest dobrze</span> / <span>I Don't Feel So Good
20

Nie jest dobrze / I Don't Feel So Good

Opuść plac z wieżą zegarową. / Leave the clock tower plaza.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak tylko jako Jill uporamy się z bossem przy placu z wieżą zegarową.

Ikona osiągnięcia: Dominator</span> / <span>Dominator
50

Dominator / Dominator

Ukończ grę w trybie „Inferno”. / Complete the game on "Inferno."

Wpadnie jak ukończymy grę na poziomie trudności INFERNO. Zobacz opis zloto Jill Valentine.

Ikona osiągnięcia: Podstawy chemii</span> / <span>Basic Chemistry
20

Podstawy chemii / Basic Chemistry

Utwórz przedmiot. / Craft an item.

Tworzenie przedmiotów przez proste kombinacje to kultowa mechanika tej serii. Pucharek otrzymamy po jednokrotnym połączeniu dwóch przedmiotów. Można łączyć ze sobą roślinki, by otrzymywać lepsze przedmioty lecznicze. Można też łączyć proch, by otrzymać amunicję. Nie da się tego pominąć.

Ikona osiągnięcia: Rusznikarz</span> / <span>Gunsmith
20

Rusznikarz / Gunsmith

Ulepsz broń. / Improve a weapon.

Dużą część broni w naszym arsenale można ulepszać po znalezieniu specjalnych części. Pucharek otrzymamy za jedno takie ulepszenie, ale zdecydowanie warto odnaleźć wszystkie. Zwiększają parametry broni, a dodatkowo znalezienie wszystkich zasili nasze konto punktami do wykorzystania w sklepiku odblokowanym po jednokrotnym przejściu gry. Lokalizację wszystkich ulepszeń znajdziemy w materiale w opisie trofeum srebro Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Czas na porządki</span> / <span>Get Organized
20

Czas na porządki / Get Organized

Zwiększ ilość miejsca w ekwipunku. / Expand your inventory.

Pojemność ekwipunku to bardzo istotna rzecz w tej serii. Zwykle mamy jej mało i musimy się decydować co zostawić, a co zabrać. Podczas gry mamy okazję odnaleźć torby na biodra, które jednorazowo zwiększają pojemność o dwa sloty. Pucharek otrzymamy za pojedyncze takie ulepszenie, ale warto zebrać je wszystkie. Lokalizację wszystkich ulepszeń znajdziemy w materiale w opisie trofeum srebro Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Nemesis gryzie piach</span> / <span>Nemesis Down
40

Nemesis gryzie piach / Nemesis Down

Spraw, aby Nemesis porzucił przedmiot. / Cause Nemesis to relinquish an item.

Możliwe do przeoczenia

Pucharek dotyczy ciekawej mechaniki. Mianowicie w paru momentach gry zaczyna nas gonić Nemesis, a my możemy zużyć na niego trochę amunicji. Jeśli zadamy mu odpowiednio dużo obrażeń zostawi on skrzynkę z ulepszeniem broni lub później amunicją. Najlepiej poczęstować go granatem odłamkowym. Momenty, w których warto się odgryźć pokazane są na materiale w opisie trofeum srebro Mól książkowy. Śledząc film zobaczymy kiedy nasz napastnik gubi przydatne ulepszenia do broni.

Ikona osiągnięcia: Nemesis gryzie dach</span> / <span>Nemesis Down?
20

Nemesis gryzie dach / Nemesis Down?

Pokonaj Nemesis na dachu. / Defeat Nemesis on the rooftop.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak uda nam się wygrać potyczkę na dachu. Jest to ciekawe starcie. Nemesis jest uzbrojony w miotacz ognia i lepiej trzymać się na dystans. Starajmy się najpierw ostrzeliwać zbiornik na jego plecach. Gdy ten eksploduje nastąpi druga faza walki. Teraz trzeba będzie już tradycyjnie się z nim ostrzeliwać i robić uniki gdy ten będzie nas atakował wręcz.

Ikona osiągnięcia: Klejnoty Mocy</span> / <span>Power Stones
40

Klejnoty Mocy / Power Stones

Umieść wszystkie klejnoty w pomniku wieży zegarowej. / Place all jewels in the clock tower monument.

Możliwe do przeoczenia

Zagadka z klejnotami w pomniku wieży to niestety jedna z niewielu, jakie ma do zaoferowania ta odsłona. Natrafimy ją już w pierwszej otwartej lokacji gry. By zdobyć wszystkie klejnoty najpierw będziemy musieli odnaleźć nożyce do drutu oraz wytrychy, które są związane z wątkiem fabularnym. Gdy wejdziemy w posiadanie tych przedmiotów kierujemy się w pokazane poniżej lokalizacje. Znajdziemy tam skrzyneczki, a w nich klejnoty. Wystarczy potem je tylko użyć przy pomniku. W razie czego też lokalizacje wszystkich są widoczne na materiale w opisie trofeum srebro Mól książkowy.

 

Ikona osiągnięcia: Ekspres „Carlos”</span> / <span>The Carlos Express
20

Ekspres „Carlos” / The Carlos Express

Wydostań się z R.P.D. / Leave R.P.D.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu etapu Carlosa, który przeniesie nas do znanej już z poprzedniej części lokacji gry.

Ikona osiągnięcia: Niefortunny koniec</span> / <span>An Unfortunate End
20

Niefortunny koniec / An Unfortunate End

Pokonaj przemienionego w zombie Brada. / Defeat zombie Brad.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie zaraz na początku etapu Carlosa. Będziemy musieli ustrzelić zamienionego w zombie Brada, kiedy nasz partner zajmuje się otwarciem drzwi na posterunek. Warto zabrać ze zwłok kartę identyfikacyjną do otwarcia niektórych skrzynek na posterunku.

Ikona osiągnięcia: Jill Valentine</span> / <span>Jill Valentine
50

Jill Valentine / Jill Valentine

Ukończ grę z rangą S w trybie „Inferno”. / Complete the game with an S rank on "Inferno."

Możliwe do przeoczenia

Generalnie jest to najtrudniejszy pucharek w grze. Tryb INFERNO odblokuje się dopiero po tym jak ukończymy grę na poziomie KOSZMARNYM. Mamy tu najbardziej agresywnych i wytrzymałych wrogów. Dodatkowo nie ma autozapisów gry. Jedynie skorzystanie z maszyny do pisania pozwoli nam tego dokonać. Do rangi S jednak musimy z tego skorzystać nie więcej jak 5 razy.

Ogólne porady:

  • Korzystajmy z bonusów dostępnych w sklepiku z menu gry. Z nimi można sobie spokojnie ze wszystkim poradzić.
  • Przechodząc grę kolejny raz ta nie będzie miała przed nami tajemnic. Możemy łatwo wybrać optymalną drogę bez niepotrzebnego zbierania szpargałów.
  • Warto jednak zbierać i ładować do skrzynki przedmioty leczące. Przydają się do finałowej walki. Tam boss atakuje bardzo mocno i samo poleganie na monetach regeneracyjnych może nie wystarczyć.
  • Pamiętajmy, że po finałowej walce czeka nas jeszcze sekwencja strzału na dachu budynku. Jeśli się spóźnimy lub spudłujemy to czeka nas wczytanie gry i ponowna walka z bossem. Mnie to niestety spotkało.

Zdobycie rangi S wiąże się z dwoma wymaganiami:

  • Ukończenie w czasie poniżej 2 godzin. To w zasadzie nie stanowi problemu. Przy tym przejściu już będziemy znali grę na wylot. A z wyrzutnią rakiet można łatwo gnać do przodu. Pamiętajmy tylko by w przypadku śmierci nie wybierać opcji Kontynuuj! Wtedy naliczy nam czas za naszą nieudaną rozgrywkę. Zamiast tego wychodzimy do menu i stamtąd wczytujemy ostatni zapis.
  • Wykorzystanie nie więcej niż 5 zapisów. No i to trochę komplikuje sprawę. Na tym poziomie nie ma autozapisów i w przypadku śmierci zaczynamy od naszego ostatniego manualnego zapisu. A jak go nie wykonaliśmy to lecimy od początku gry. Warto więc wykonywać zapisy w strategicznych momentach. Przykładowo w momentach przed walkami z bossem. Ja osobiście skorzystałem z momentów:
    • Pierwszy save room. To w zasadzie nie jest konieczne, ale nie chciałem znowu się przebijać przez cały początek i tak jakoś zmarnowałem slot tutaj.
    • Po walce z Nemesis na płonącym dachu zapisałem w sklepie Kendo. Walka na dachu jest prosta jak będziemy ostrzeliwać wroga z wyrzutni rakiet, więc nie jest konieczne zapisywać przed.
    • Zaraz po dostaniu się do szpitala. Wolałem zapisać tu, bo hunterzy mogą nam zrobić niespodziewanie one hit kill, a poprzedni zapis był dość dawno. Przed walką z bossem na zewnątrz nie zapisywałem, bo też Jill może go łatwo z wyrzutni rakiet skosić.
    • No i został ostatni zapis, który zdecydowanie zalecam zostawić na miejsce przed samą finalną walką z bossem. Ta jest irytująca i łatwo tam zginać więc szkoda potem powtarzać większego kawałka drogi, a pojedynek chwilę wcześniej da się ponownie spoko ogarnąć wyrzutnią rakiet.
Ikona osiągnięcia: Bohater potrzebny od zaraz</span> / <span>I Need a Hero
20

Bohater potrzebny od zaraz / I Need a Hero

Przetrwaj oblężenie zombie. / Withstand the zombie siege.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po etapie Carlosa w szpitalu, gdy uda nam się powstrzymać nadciągającą hordę umarlaków.

Ikona osiągnięcia: Prześladowca</span> / <span>The Pursuer
20

Prześladowca / The Pursuer

Zejdź za Nicholaiem głębiej pod ziemię. / Follow Nicholai deeper underground.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po tym jak jako Jill uda nam się dotrzeć do podziemnego laboratorium.

Ikona osiągnięcia: Elektryzujące tempo</span> / <span>Electric Slide
40

Elektryzujące tempo / Electric Slide

Zbierz wszystkie bezpieczniki w magazynie w ciągu 5 min. / Gather all the fuses in the warehouse within 5 minutes.

Możliwe do przeoczenia

Generalnie nie powinniśmy tego pominąć poza pierwszym przejściem gry, ale teoretycznie jest to możliwe jeśli za każdym razem będziemy się bardziej grzebać w tym etapie. W pewnym momencie gry, gdy Jill zjeżdża do podziemi pod szpitalem czeka nas zadanie polegające na znalezieniu trzech bezpieczników. Musimy odnaleźć je wszystkie w czasie krótszym niż 5 minut. W razie czego poniżej prezentuje nagranie na którym sam na szybko je zebrałem.

Ikona osiągnięcia: Nemesis leży i kwiczy!?</span> / <span>Nemesis Down!?
20

Nemesis leży i kwiczy!? / Nemesis Down!?

Pokonaj Nemesis w wersji 2. / Defeat Stage 2 Nemesis.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po walce z bossem na końcu poziomu w podziemnym laboratorium.

Ikona osiągnięcia: Nemesis leży i kwiczy!!!</span> / <span>Nemesis Down!!!
20

Nemesis leży i kwiczy!!! / Nemesis Down!!!

Pokonaj Nemesis w wersji 3. / Defeat Stage 3 Nemesis.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po finałowej walce z bossem.

Ikona osiągnięcia: Cześć, Charlie!</span> / <span>Hello, Charlie!
20

Cześć, Charlie! / Hello, Charlie!

Zniszcz laleczkę Charlie. / Destroy a Charlie Doll.

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po zniszczeniu pojedynczej figurki. Lokalizacje wszystkich są widoczne na materiale w opisie trofeum srebro Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Dwa w cenie jednego</span> / <span>Two For One Deal
40

Dwa w cenie jednego / Two For One Deal

Pokonaj 2 wrogów jednym strzałem. / Defeat two enemies with a single shot.

Generalnie to trofeum powinno nam wpaść samo z siebie podczas korzystania z bardziej zabójczych broni takich jak shotgun, czy granatnik. W razie czego jednak prosty do zdobycia tego pucharka moment mamy w etapie, gdy włączamy generatory. W pewnym momencie wyskoczą przed nami dwa pająki. Mając shotguna możemy bez problemu rozwalić oba jednym strzałem. Dokładnie pokazane jest to na poniższym materiale.

Ikona osiągnięcia: Mól książkowy</span> / <span>Bookworm
40

Mól książkowy / Bookworm

Przeczytaj wszystkie akta. / Read all story files.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Mamy do odnalezienia dokładnie 56 dokumentów. Teoretycznie można w razie czego dozbierać jeden konkretny, który przegapimy, ale trudno jest zlokalizować którego nam brakuje. Dlatego też zalecam od razu skupić się na znalezieniu wszystkich. Poniżej materiał ze wszystkimi znajdźkiami dostępnymi w grze. Część ze znajdziek ukryta jest w sejfach. Kody do nich znajdziemy w opisie filmu lub tutaj:

  • 10 – Zamek 1 na 20 – kombinacja do sejfu: 9 lewo, 3 prawo, 7 lewo
  • 67 – Zamek 12 na 20 – kombinacja do sejfu: 9 lewo, 15 prawo, 7 lewo
  • 71 – Zamek 13 na 20 – kombinacja: DCM
  • 73 – Zamek 14 na 20 – kombinacja: CAP
  • 95 – Zamek 15 na 20 – kombinacja do sejfu: 9 lewo, 3 prawo
  • 135 – Przedmiot fabularny – po zmieszaniu fiolek i umieszczeniu w maszynie wybieramy kolejno: MID, HIGH, LOW

Ikona osiągnięcia: Żegnaj, Charlie!</span> / <span>Goodbye, Charlie!
40

Żegnaj, Charlie! / Goodbye, Charlie!

Zniszcz wszystkie laleczki Charlie. / Destroy all Charlie dolls.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Mamy do zniszczenia dokładnie 20 figurek. Teoretycznie można w razie czego odszukać jeden konkretny, który przegapimy, ale zalecam od razu skupić się na znalezieniu wszystkich. Lokalizacje wszystkich są widoczne na materiale w opisie trofeum srebro Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Arsenał Kendo</span> / <span>Kendo's Armory
20

Arsenał Kendo / Kendo's Armory

Zbierz wszystkie rodzaje broni w kampanii. / Collect all weapons in the campaign.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Tym razem jednak bardzo przydatnymi, bo służącymi do walki. Teoretycznie można w razie czego odszukać jeden konkretny, który przegapimy, ale zalecam od razu skupić się na znalezieniu wszystkich. Lokalizacje wszystkich są widoczne na materiale w opisie trofeum srebro Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Włamywacz</span> / <span>RE: Master of Unlocking
40

Włamywacz / RE: Master of Unlocking

Otwórz wszystkie sejfy, szafki, szafy pancerne i możliwe do otwarcia zamki. / Unlock all safes, lockers, strongboxes, and pickable locks.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. Do otwarcia mamy dokładnie 20 zamków. Teoretycznie można w razie czego odszukać jeden konkretny, który przegapimy, ale zalecam od razu skupić się na znalezieniu wszystkich. Część z nich jest dostępna wyłącznie dla Jill ze względu, że ona posiada wytrychy. Jednak kilka z zamkiem kodowym przypadnie też Carlosowi. Lokalizacje wszystkich są widoczne na materiale w opisie trofeum srebro Mól książkowy.

Ikona osiągnięcia: Ocalały</span> / <span>Survivor
40

Ocalały / Survivor

Ukończ grę co najmniej w trybie „Standardowy”. / Complete the game on "Standard" or higher.

Trofeum związane z ukończeniem gry. Pucharek ten dostaniemy także jeśli ukończymy grę na poziomie trudności HARDCORE.

Ikona osiągnięcia: Weteran</span> / <span>Veteran
40

Weteran / Veteran

Ukończ grę co najmniej w trybie „Hardcore”. / Complete the game on "Hardcore" or higher.

Trofeum związane z ukończeniem gry. Poziom trudności HARDCORE jest dostępny już od początku gry, ale odradzam go wybierać jeśli nie jesteśmy weteranami gatunku. Początkujący gracz może mieć tam problem. Jeśli zostawimy go na potem jak opisano w „Krok po kroku” będzie nam dużo łatwiej to ogarnąć.

Ikona osiągnięcia: Pogromca</span> / <span>Conqueror
40

Pogromca / Conqueror

Ukończ grę co najmniej w trybie „Koszmarny”. / Complete the game on "Nightmare" or higher.

Trofeum związane z ukończeniem gry. Poziom trudności KOSZMARNY pojawi się po uprzednim przejściu gry na poziomie HARDCORE. Mamy tu bardziej agresywnych wrogów i nieco zmienioną ich lokalizacje. Z użyciem jednak sprzętu ze sklepiku nie powinniśmy mieć problemów. Mimo wszystko polecam zachować sobie w skrzyni jakieś przedmioty leczące na finałową walkę.

Ikona osiągnięcia: Bombowa robota!</span> / <span>Sensational Work!
50

Bombowa robota! / Sensational Work!

Ukończ grę z rangą S. / Complete the game with an S rank.

Ten pucharek warto połączyć z zloto Jill Valentine ale najpewniej zdobędziemy go już w drugim przejściu gry wedle schematu „Krok po kroku”. Z pomocnymi bonusami nie będzie problemu.

Ikona osiągnięcia: Minimalista</span> / <span>Minimalist
40

Minimalista / Minimalist

Ukończ grę, nie otwierając skrzynki na przedmioty. / Complete the game without opening the item box.

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek zalecam zostawić sobie na sam koniec. Podczas całej gry nie możemy ani razu skorzystać ze skrzyni z zapasami. Nie możemy nawet jej przypadkowo otworzyć. A co za tym idzie musimy poradzić sobie bez bonusów zakupionych w sklepie. Na tym etapie gry powinniśmy mieć już jednak taką wiedzę, że nic nie powinno nas zablokować. Trzeba po prostu rozsądnie balansować ekwipunkiem.

  • Wybierzmy poziom trudności WSPOMAGANIE.
  • Zdobywajmy wszystkie dostępne ulepszenia wielkości ekwipunku.
  • Nie nośmy ze sobą niepotrzebnych gratów. Amunicji nie ma sensu targać w nadmiarze.
  • Wywalajmy przedmioty fabularne, które już nie będą potrzebne na danym etapie gry.
  • Nie potrzebujemy każdej broni i ulepszeń. Polecam olać magnum oraz nowy pistolet dla Jill w szpitalu.
  • Niektóre ulepszenia zwiększają nam rozmiar broni w ekwipunku. Warto mieć to na uwadze.
  • Dokonujmy na wszelki wypadek zapisu na kilku slotach, żeby się gdzieś głupio nie zablokować.
  • W razie czego w menu wybierając zakładkę REKORDY możemy na dole sprawdzić czy w danym przejściu użyliśmy już skrzyni pod wyzwaniem Minimalista.
Najlepiej omijać te skrzynie z daleka w tym przejściu.
Ikona osiągnięcia: Mogę ich później potrzebować!</span> / <span>I Might Need These Later!
40

Mogę ich później potrzebować! / I Might Need These Later!

Ukończ grę, używając maks. 1 przedm. regener. / Complete the game using 1 or fewer recovery items.

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek polecam ogarnąć wedle „Krok po kroku” podczas drugiego przejścia gry. Mając już ulepszenia ze sklepiku możemy spokojnie to ogarnąć. Musimy przejść całą grę używając przedmiotu leczącego tylko jeden raz. I jest to jest to fabularny moment, gdzie w scence Jill zostaje zainfekowana przez pająka przed włączeniem wszystkich przełączników w podstacji, by przywrócić zasilanie. Tylko wtedy możemy użyć roślinki, by pozbyć się infekcji. Nigdzie indziej.

Roślinki używamy tylko ten jeden raz, gdy zostaniemy zainfekowani w scence po otwarciu tego przejścia.
Ikona osiągnięcia: Sprinter</span> / <span>Sprinter
50

Sprinter / Sprinter

Ukończ grę poniżej 2 godz. czasu gry. / Complete the game in under 2 hours of play time.

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek warto połączyć z zloto Jill Valentine ale najpewniej zdobędziemy go już w drugim przejściu gry wedle schematu „Krok po kroku”. Z pomocnymi bonusami nie będzie problemu.