RiME – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Gra oferuje mniej więcej 7 godzin rozgrywki, ale na upartego można ją ukończyć w trzy.  Platyna jest niebywale przyjemna, jednak trzeba zwrócić uwagę na to, iż prawie wszystkie trofea można pominąć, a w związku z tym konieczne będzie kolejne przejście całej gry. Pady w dłoń i do roboty!

 

Informacje ogólne:

Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
Ilość trofeów: x1 / x5 / x12 / x14
Ilość trofeów offline: 32
Ilość trofeów online: 0
Minimalna ilość przejść: 1
Trofea możliwe do pominięcia: Praktycznie wszystkie, oprócz fabularnych. Na szczęście gra oferuje wybór rozdziałów.
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 10 godzin

 

Krok po kroku:

Wszystkie trofea można wbić podczas jednego przejścia gry, aczkolwiek jak nakreśliłam w opinii, warto poznać historię bez zwracania uwagi na jakiekolwiek osiągnięcia. Całość platyny opiera się na wykonywaniu konkretnych czynności, zbieraniu znajdziek i badaniu ukrytych miejsc. Poniżej prezentuję dokładną listę, w którym rozdziale możesz wbić dane trofeum tematyczne.

 

Rozdział I – Zaprzeczenie

Maskotki: 3 / Stroje: 2 / Dziurki: 1 / Kołysanki: 2 / Emblematy 5 / Cień: 1

  • Starożytny skrab
  • Szczęśliwa rodzina
  • Lekkomyślna kula
  • Za daleko
  • Uważaj jak chodzisz
  • Wieńce pogrzebowe
  • Ścieżka światła
  • Ciemno i cicho 
  • Nie mów nie  (fabularne)

 

Rozdział II – Gniew

Maskotki: 2 / Stroje: 1 / Dziurki: 2 / Kołysanki: 2 / Emblematy: 5 / Cień: 1 / Posągi: 2

  • Wtop się w otoczenie
  • Zły kierunek
  • W pył się obrócisz  (2 posągi)
  • Nie do wytrzymania  (fabularne)

 

Rozdział III – Targowanie

Maskotki: 1 / Stroje: 1 / Dziurki: 3 / Kołysanki: 2 / Emblematy: 5 / Cień: 1 / Posągi: 3

  • W pył się obrócisz  (3 posągi)
  • Bez śladu
  • Cierpliwość
  • Co drzemie w głębinach
  • Wstrzymaj oddech
  • Dobre zamiary
  • Poproś o cud  (fabularne)

 

Rozdział IV – Depresja

Maskotki: 1 / Stroje: 1 / Dziurki: 2 / Kołysanki: 0 / Emblematy: 3 / Cień: 1

  • Wyścig
  • Z nieba w otchłań 
  • Bez nadziei  (fabularne)

 

Rozdział V – Akceptacja

Maskotki: 0 / Stroje: 0 / Dziurki: 0 / Kołysanki: 0 / Emblematy: 0

  • Akceptacja  (fabularne)

 

 

 

Poradnik:

platyna Koniec jest nowym początkiem / The end is a new beginning
Zdobądź wszystkie trofea. / Obtain all trophies.

Gratulacje!

 

srebro Bawiątko / Toyful Child
Zbierz wszystkie zabawki. / Collect all the toys.

Patrz opis trofeum „Milutkie wspomnienie„.

 

zloto Pełna szafa / Full Wardrobe
Zbierz wszystkie kostiumy. / Collect all the outfits.

Patrz opis trofeum „Milutkie wspomnienie„.

 

srebro Zaginiona kołysanka / Lost Lullaby
Ukończ zaginioną kołysankę. / Complete the lost lullaby.

Patrz opis trofeum „Milutkie wspomnienie„.

 

zloto Prawda / The Truth
Zajrzyj przez wszystkie dziurki od klucza. / Peek through all the keyholes.

Patrz opis trofeum „Milutkie wspomnienie„.

 

zloto To proces / It’s a process
Zbierz wszystkie emblematy. / Recompose all the emblems.

Patrz opis trofeum „Milutkie wspomnienie„.

 

zloto Milutkie wspomnienie / Sweet Memory
Połącz się ponownie z białym cieniem. / Reunite with the white shade.

Gra oferuje kilka typów znadziek. Polecam je zebrać podczas pierwszego przejścia, co by później niepotrzebnie nie powtarzać całej gry. Większość z nich znajdziesz podczas swobodnej eksploracji gry.

  • Zabawki – 7
  • Kostiumy – 6
  • Kołysanki – 6
  • Dziurki od klucza – 8
  • Emblematy – 18 części (5 emblematów)
  • Białe cienie – 4 (po jednym w każdym rozdziale od 1 do 4)
  • Dziwne posągi 5 (2 w rozdziale 2., 3 w rozdziale 3.)

Poniżej prezentuję filmiki ze wszystkimi znajdźkami. W opisie znajdziecie dokładne odniesienia danej znajdźki do momentu filmiku.

UWAGA! Żeby dostać trofeum za połączenie się ze wszystkimi 4 cieniami, musisz dojść do napisów końcowych (do końca gry) – w razie potrzeby, powtórz ostatni chapter (5)

Rozdział 1 | Rozdział 2 | Rozdział 3 | Rozdział 4

 

 

braz Nie mów nie / Don’t say no
Przestań zaprzeczać. / Leave denial behind.

Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

 

braz Nie do wytrzymania / Unbearable
Ofiara staje się bohaterem. / From victim to victor.

Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

 

srebro Poproś o cud / Ask for a miracle
Podaj dalej. / Pay it forward.

Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

 

srebro Bez nadziei / No hope
Sięgnij dna. / Hit your lowest point.

Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

 

zloto Akceptacja / To let go
Przyjmij świat taki, jakim jest. / Accept things as they are.

Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.

 

braz Bez śladu / Without a trace
Pogódź się z przeszłością. / Respect the past.

W rozdziale trzecim musisz przejść przez jedno z pomieszczeń bez jakiegokolwiek naruszania stojących tam posągów. Trofeum wpadnie w momencie dojścia do lokacji z drzewem.

 

 

srebro W pył się obrócisz / Bite the dust
Stłucz pięć dziwnych posągów. / Break the five strange statues.

Lokalizację wszystkich 5 posągów znajdziesz w filmiku ze znajdźkami (patrz opis trofeum Milutkie wspomnienie). Wystarczy do nich podejść, a obrócą się w pył.

  1. Rozdział 2
  2. Rozdział 2
  3. Rozdział 3
  4. Rozdział 3
  5. Rozdział 3

 

braz Słoje w piasku / Jars in the sand
Stłucz wiele słojów. / Break many jars.

Słoje są rozsiane praktycznie w każdej lokacji. U mnie to trofeum wpadło mniej więcej w połowie gry, a nie zwracałam szczególnie na nie uwagi. Gdy znajdziesz taką wazę jak na zdjęciu poniżej, naciśnij , aby ją zniszczyć. Przez „wiele” rozumie się około 20-30. Przy następnym podejściu postaram się dokładnie policzyć jaka dokładna liczba  jest wymagana do trofeum.

 

 

braz Jasność / Lighten up
Zapal wiele świateł. / Lit many lights.

Trofik ten wpadł mi bardzo intuicyjnie. Podczas gry, przy każdym takich misach z ogniem naciskałam , co powodowało swoisty wybuch światła. Nie jestem pewna jaka dokładnie liczba jest potrzebna do tego trofeum, u mnie wpadło po około 50 zapaleniach.

 

braz Ścieżka światła / The path of light
Rozświetl labirynt ciemności. / Bring light to the labyrinth of darkness.

Na samym końcu rozdziału pierwszego, trafisz do ciemnego labiryntu, a w nim rozsiane wazy, które można rozświetlić przez podejście do nich. Na poniższym filmiku prezentuję dokładną lokalizację wszystkich lamp.

 

 

srebro Starożytny skarb / Ancient treasure
Spróbuj obudzić zaginionego Strażnika. / Try to wake up the lost Sentinel.

W pierwszym rozdziale, potrzebujemy niebieskiej kuli, która po naciśnięciu  w pobliżu strażnika (dużego robota) spowoduje próbę jego aktywacji.

 

 

braz Szczęśliwa rodzina / Happy family
Połącz rodzinę. / Reunite the family.

Pierwszy rozdział „Zaprzeczenie”. Bardzo proste trofeum, które polega na doprowadzenia wszystkich dzików w jedno miejsce. Wystarczy wyrwać z drzewa owoc, co spowoduje, iż zwierzęta będą za Tobą podążać.

 

braz Lekkomyślna kula / Reckless cannonball
Im wyżej, tym zabawniej! / The higher, the funnier!

Trofeum polega na zeskoczeniu do wody z odpowiednio dużej wysokości. Zaraz na początku gry jest bardzo fajna miejscówka do wykonania tej czynności. Pamiętaj, żeby podczas skoku przytrzymać .

 

braz Za daleko / That went too far
Rzuć czymś jak najdalej. / Throw something as far as you can.

Rzut wykonujemy przez przytrzymanie , ale najpierw musisz znaleźć coś czym można rzucić. W grze dostępne są tylko dwa takie elementy – owoce oraz niebieskie kule światła. Po podejściu do wyżej wymienionych, naciśnij , następnie wystarczy znaleźć jakieś urwisko czy coś w tym stylu i rzucić jak najdalej (ważne jak daleko kula się potoczy).

 

 

braz Uważaj, jak chodzisz / Careful steps
Nie rozgnieć jajek. / Don’t smash the eggs.

Pierwszy rozdział „Zaprzeczenie”. Bardzo proste trofeum, które prawdopodobnie wpadnie bez większej uwagi. Polega ono na nie wdepnięciu w żadne gniazdo, a z tego co zauważyłam jest ich 3 w lokacji, która będzie aktywować drzewo z czerwonymi liśćmi. Poniżej na screenach zaznaczyłam gdzie należy uważać.

 

srebro Ciemno i cicho / Dark and quiet
Przejdź labirynt bezszelestnie. / Complete the labyrinth without making a sound.

W ciemnym labiryncie na końcu rozdziału 1 nie możesz umrzeć (spaść w otchłań), zabronione jest skakanie oraz wykonywanie dźwięków przez naciśnięcie .

 

srebro Co drzemie w głębinach / What lies in the deep
Znajdź rekina. / Find the shark.

Rozdział  3, w lokacji z dużym drzewem i otaczającą go wodą (po przepłynięciu całej wodnej jaskini) wskocz do zbiornika i udaj się na same jego dno, gdzie leży ciało rekina. Po podpłynięciu do niego, trofik wpadnie.

 

srebro Wstrzymaj oddech / Hold your breath
Użyj tylko jednego pęcherzyka w podwodnej jaskini. / Use only one bubble in the underwater cave.

W rozdziale trzecim czeka Cię trochę pływania i nurkowania. Trofeum polega więc na przebyciu całej trasy podwodnej jaskini, używając tylko jednego pęcherza z powietrzem. Na poniższym filmiku pokazuję jak to zrobić.

 

braz Wieńce pogrzebowe / Funeral flowers
Znajdź przyjemne miejsce na odpoczynek. / Find a nice resting place.

Pierwszy rozdział „Zaprzeczenie”. W lokacji, w której znajduje się duże drzewo z czerwonymi liśćmi, musisz dostać się w tajemne miejsce, którego lokalizację przedstawiam na filmiku poniżej.

 

srebro Dobre zamiary / Good intentions
Spróbuj naprawić błąd. / Try to undo a mistake.

W rozdziale trzecim Twoim zadaniem będzie zabrania kuli życia z drzewa. Trofeum polega na tym, aby spróbować je wskrzesić za pomocą niebieskiej kuli, którą aktywujemy przez naciśnięcie . Będzie to możliwe po zdjęciu jej z platformy, która w rezultacie zejdzie na sam parter. Co i jak najłatwiej pokazać w formie filmiku, dlatego serdecznie zapraszam do obejrzenia.

 

srebro Wtop się w otoczenie / Blend-in with the surroundings
Poruszaj się niepostrzeżenie pośród cieni. / Move undetected amongst the shades.

Na samym początku rozdziału drugiego (trofeum możliwe po zdobyciu ostatniego stroju!) wybierz ostatni dostępny strój (czarny), a następnie przejdź przez korytarz otoczony przez cienie (idź po prostu przed siebie). Po przekroczeniu pomieszczenia trofeum pojawi się na Twoim koncie.

 

srebro Z nieba w otchłań / From the sky to the abyss
Ujrzyj miejsce spoczynku dawnej potęgi. / Witness the resting place of the once mighty.

Przedostatni rozdział „Depresja” – 4 chapter. Kolejne trofeum, które polega na dotarciu w konkretne miejsce. Na poniższym filmiku prezentuję jego lokalizację.

 

braz Zły kierunek / Wrong direction
W drugą stronę było bezpieczniej. / The other way was safer.

Rozdział 2. Po uporaniu się ze wszystkimi trzema wiatrakami, będziesz musiał wspiąć się po schodach (lisek Cię tam zaprowadzi). Podczas biegu przez most ponownie zostaniesz zaatakowany przez dużego ptaka i zamiast uciekać przed siebie, staw czoła wielkiemu zwierzęciu, biegnąc w jego stronę.

 

braz Cierpliwość / Patience
Nigdzie nie dojdziesz bez prawdy i wytrwałości. / Turning your back to the truth and persevering will lead you nowhere.

W rozdziale trzecim, trafisz do lokacji przedstawionej na poniższym screenie. Twoim zadaniem będzie bieg przed siebie, przez około 3 minuty wzdłuż niekończącego się korytarza. WAŻNE! Nie możesz ani razu spojrzeć za plecy, ponieważ uniemożliwi to wbicie tego trofeum (pojawi się magiczne przejście i zniknie korytarz).

Biegnij przez 2-3 minuty cały czas przed siebie, nie patrząc za plecy.

 

braz Wyścig / Racing
Prześcignij Strażników. / Be faster than the Sentinels.

Przedostatni rozdział „Depresja”. Na samym początku tego chapteru, po zejściu ze swojego Strażnika, musisz jak najszybciej dobiec na samą górę mapy. Poniżej prezentuję filmik jak to zrobić.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Kool Things.