Scars Above to wymagający shooter przygodowy sci-fi z widokiem zza pleców. Gra osadzona w mistycznym, obcym świecie z zawiłą fabułą. Na ziemskiej orbicie pojawia się statek w kształcie piramidy, nazwany przez ludzi Metahedronem. Naukowcy kontaktują się ze SCARs – jednostką złożoną z naukowców i inżynierów – aby dany obiekt zbadali. Jak to zazwyczaj bywa, nie wszystko poszło zgodnie z planem. Podczas skanowania, obiekt aktywuje się i bohaterowie zostają przeniesieni na planetę w innym układzie planetarnym, daleko od domu.
[poll id=”234″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
- Czas do zdobycia platyny: 8 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x2 / x13 / x30
- Liczba trofeów offline: 46
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: TAK, większość!
- Zglitchowane trofea: Kolekcja naukowa
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Gra ma stosunkowo łatwy zestaw pucharków, ale trzeba lizać ściany. Głównie skupimy się na skanowaniu fauny i flory, zbieraniu modułów broni, jak i sześcianów wiedzy, żeby zdobyć wszystkie umiejętności. Jest kilka trofików za specyficzne zabicia, ale są łatwe. Poniżej wymienię kilka rzeczy, które powinniśmy mieć na uwadze, rozpoczynając grę:
- gramy na najłatwiejszym poziomie trudności,
- od początku gry penetrujcie jej najdalsze zakątki, wpadnie dzięki temu Wam parę rzeczy,
- wszystkie istoty, jak i rośliny, skanujemy za pierwszym razem, gdy tylko się z nimi zetkniemy – wyświetli się fioletowa ikonka z X.
- sześcianów wiedzy jest wystarczająco dużo, żeby wykupić wszystkie umiejętności,
- nie zastanawiajcie się, którą umiejętność wybrać najpierw, po prostu je wykupujcie,
- gdy zdobędziecie giwerę do zamrażania, zamrażamy przeciwnika e wodzie i zabijamy go za pomocą elektrycznej pukawki (trofik),
- jak już będziecie mogli, skanujcie okolicę, pewne miejsca zawierają ulepszenia do pistoletów, jak i gadżety,
- pamiętajcie, żeby każdego mini bosa zeskanować, gdy już się z nim uporacie, nawet tego na końcu gry, będę się świecili na żółto,
- będą miejsca, w które są od razu niedostępne – dostęp uzyskacie do nich z końcówką gry,
- wszystko, co jest dla Was nowe będzie do zeskanowania, uważajcie na to – są z tym związane pucharki,
- niektóre trofiki są za używanie gadżetów, sprawdź i wykonaj,
- po ukończeniu gry nie ma wyborów rozdziałów ani nic innego, jest tylko możliwość zagrania od nowa!
Tu jeszcze raz powtarzam, liżemy ściany i skanujemy wszystko, co napotkacie, sprawdzamy nieznaną roślinność, jak i potworki, każdy nowy to skan! Podnosimy wszystkie sześciany wiedzy, jak i otwieramy każdy napotkany pojemnik. Z czasem się do tego przyzwyczaicie i będziecie się rozglądać z automatu. Nie przejmujcie się zbytnio umiejętnościami, ja zacząłem od lewej strony robiąc je po prostu po kolei, potem przeszedłem na prawą stronę i zrobiłem dokładnie tak samo.
Podczas gry czasem zdarzy się, że znajdziemy coś nowego, odpali się tutorial, a czasem wpadnie z niego pucharek. Sama gra jest strasznie korytarzowa, w niektórych miejscach można trochę odetchnąć, ale to tylko tyle. Zapisywać grę możemy w napotkanych filarach, pamiętajcie tylko, że każdy zapis oznacza przywrócenie potworków do życia. W zimowym biomie uważajcie na hipotermię, czasem łatwo jest zginąć, gdy walczymy z większym przeciwnikiem. Postarajcie się nie ginąć, gdy zeskanujecie coś nowego, szczególnie potworki.
Ważne: Po necie chodzą słuchy, że pucharek za skany wrogów się gliczuje i trzeba grać jeszcze raz. Mi się też to zdarzyło, a trofik wpadł za drugim przejściem, gdy zeskanowałem Humanoidalnego grzyba, czyli w sumie ostatniego potworka do zeskanowania. Oczywiście leciałem czystkę jak za pierwszym razem.
Poradnik:
Co za długa, dziwna podróż… / What a Long, Weird Journey…
Zdobądź wszystkie trofea. / Obtained all trophies.
Gratulacje, było całkiem fajne.
Konstruktorka / Construction Work 15
Zmontuj WAC. / VERA assembled.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Poza horyzont / Beyond the Horizon 15
Odkryj panoramę Metahedrona. / Discovered the Metahedron vista.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
On nas zdewastował / He Ruined Us 15
Przetrwaj tajemniczą burzę. / Weathered the mysterious storm.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Muszę oczyścić ciało… / The Body Must Be Cleansed 15
Zbadaj obszar wokół plecaka Richarda, by ustalić, dokąd poszedł. / Investigated the area around Richard’s backpack and figured out where he went.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Źdźbła trawy / Blades of Grass 15
Odkryj Trawiaste Równiny. / Reached the Grassy Plains.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Upadły bóg / Fallen Deity 15
Znajdź szczątki Hermesa. / Found the crashed remains of the Hermes.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Zaginiony naukowiec / Lost Scientist 15
Znajdź Pana Jeffersona. / Found Mr. Jefferson.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Kod życia / The Code of Life 15
Dowiedz się o tajemniczym kodzie skrywającym się w genach. / Learned of the mysterious code hidden in genes.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Zmienna kontrolna / Control Variable 15
Dowiedz się o statusie specjalnym Kate. / Learned of Kate’s special status.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Chciałam, żebyś ją zobaczyła / I Just Wanted You to See Her 15
Odkryj los Nayi. / Discovered Naya’s fate.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Jesteśmy SCARS / We Are SCARs 15
Ukończ grę. / Completed the game.
Sprawa łatwa, kończymy grę na łatwym poziomie trudności.
Filary Ziemi / Pillars of the Earth 15
Aktywuj pierwszy filar. / Activated your first pillar.
Wpadnie na początku gry, gdy tylko aktywujemy filar (zapis gry). Pamiętajcie, że po skorzystaniu z filara, wszystkie potworki się odradzają.
Filary! Filary widzę! / Pillars Everywhere 15
Aktywuj 5 filarów. / Activated 5 pillars.
Wpadnie, gdy aktywujemy 5 filarów.
Nieskończony wszechświat / Worlds Without End 15
Aktywuj wszystkie filary. / Activated all pillars.
Wpadnie za aktywowanie wszystkich filarów podczas gry. Są umieszczone na naszej drodze, raczej nie można ich ominąć. Jak coś, to po prostu często skanujcie okolicę, to je wszystkie zobaczycie. Zawsze w ważnych miejsca gry. 🙂
Zwarta i gotowa / Ready and Able 15
Odblokuj pierwszą umiejętność. / Unlocked the first ability.
Żeby odblokować umiejętności, musimy zbierać sześciany wiedzy. Wpadnie, gdy odblokujemy pierwszą zdolność.
Szczytowa forma / Peak Potential 30
Odblokuj umiejętność klasy 4. / Unlocked a tier 4 ability.
Wpadnie, gdy odblokujemy wszystkie i ostatnią umiejetność jednego drzewka. Klasa czwarta to najwyższa umiejętność drzewka.
Mistrzyni / Masterclass 80
Odblokuj wszystkie umiejętności. / Unlocked all abilities.
W grze mamy dostępne dwa drzewka umiejętności. Musimy je odblokować wszystkie, czyli każdą umiejętność. Punkty na nie uzyskujemy poprzez zbieranie sześcianów wiedzy, jak i też wtedy, gdy wykonujemy skany i inne pomniejsze czynności. W grze mamy dostępne nieco większą liczbę punktów niż jest nam potrzebne, ale i tak radzę ich szukać i skanować zawsze okolicę, żeby niczego nie przegapić.
Uczennica Arystotelesa / Aristotle’s Apprentice 15
Zeskanuj pierwszy zasób naturalny. / Scanned first natural resource.
To jest po prostu Wasza pierwsza roślina do zeskanowania. Tutaj takie roślinny to amunicja do Waszej broni, nie będę wnikać w szczegóły. Nie zapomnijmy skanować każdej, której jeszcze nie mieliśmy, zawsze pokaże się znaczek do zeskanowania, gdy podejdziemy bliżej.
Magister botaniki / Master Scientist 30
Zeskanuj wszystkie unikalne zasoby naturalne. / Scanned all available unique natural resources.
To są wszystkie naturalne zasoby do zeskanowania, niestety gra nie mówi konkretnie które dokładnie. Należy skanować wszystko.
- Niebiańska frezja
- Poplium
- Jajo kriogeniczne
- Robak kwasowy
Darwinizm / Darwin Theory
Zeskanuj pierwszą wrogą formę życia. / Scanned the first hostile creature.
Patrz pucharek Kolekcja naukowa.
Kolekcja naukowa / Scientific Collection 30
Zeskanuj wszystkie wrogie formy życia. / Scanned all hostile creatures.
Każda wroga forma życia jest do zeskanowania, należy pojeść i wyświetli się , wciskamy i skanujemy. Lista poniżej jest ustawiona w kolejności występowania danego potworka w fabule.
Wszystkie wrogie formy życia do zeskanowania znajdziecie poniżej:
- Arachnidowy skoczek
- Arachnidowy skorpioid
- Arachnidowy wybuchacz
- Egzo-aluwium
- Alfa
- Wszystkożerny kolos
- Aluwialny król
- Cielesne aluwium
- Kotokształtny rozpruwacz
- Futrzany kolos
- Lodowcowe aluwium
- Wąż tunelowy
- Skrzydlata pijawka
- Konstrukt
- Dron obronny
- Mechaniczny Arachnid
- Dwunożny czyhacz
- Ropny egzo-mutant
- Kotokształtny truposz
- Neuro-pasożyt
- Grzybiasty humanoid
Obca logika / Putting Together the Initial Pieces 15
Rozwiąż łamigłówkę związaną z Terminalem obcych. / Solved the Alien Console puzzle.
Najpierw musicie znaleźć klucze w kształcie piramidy w okolicy. Teraz należy możecie podejść do urządzenia i odpowiednio ustawić klucze. Gdy to zrobicie, otworzy się przejście, które pozwoli kontynuować fabułę.
Analityczny umysł / A Healthy Mind 30
Rozwiąż wszystkie łamigłówki. / Solved all puzzles.
Pierwsza łamigłówką, na którą się natknąłem, były klucze w kształcie piramidy. Następnie nie pamiętam, żeby były jakieś szczególnie trudne łamigłówki czy zadania. Dopiero ta, którą widzicie na gifie poniżej, która jest koniec końców prosta. Wiadomo, że w grze będziemy robić wszystko, więc raczej nie ma tu nic do pominięcia.
Wiedza to potęga / Knowledge is Power 15
Zeskanuj sześcian wiedzy. / Scanned a Knowledge Cube.
Sześcian wiedzy znajdziecie na samym początku gry, zawsze się za nimi rozglądajcie poprzez skan terenu. Przydaje się do ulepszania naszych umiejętności. Jest ich trochę więcej niż jest nam potrzebne, ale i tak liżcie ściany.
Druk narzędzi niszczących / Destructive Tool Printing 15
Użyj Mobilnej drukarki 3D, by wytworzyć Ładownicę termiczną. / Used the Mobile Printing Unit to craft the Thermic Charger.
Wpadnie naturalnie podczas gry.
Kolekcja narzędzi niszczących / Destructive Tools Collection
Wytwórz wszystkie bronie. / Crafted all weapons.
Pamiętać należy, żeby przeszukiwać i skanować okolicę, znajdziemy dzięki temu pojemniki, w których będą ulepszenia. Jak pisałem na początku, liżemy ściany, ale nie ma tragedii.
Wszystkie dostępne ulepszenia bronii w grze to:
- WAC – 2 ulepszenia
- Ładownica termiczna – 3 ulepszenia
- Wyrzutnia kriogeniczna – 1 ulepszenie
- Atomizer chemiczny – 2 ulepszenia
- Miotacz promieni – 2 ulepszenia
- WOLTA – 2 ulepszenia
Majsterkowiczka / Tinkerer 15
Wytwórz ulepszenie broni. / Crafted a weapon upgrade.
Patrz pucharek Majsterkowiczka.
Nauki stosowane / Applied Science 30
Wytwórz ulepszenie każdej broni. / Crafted a weapon upgrade for all weapons.
Ulepszenia broni to:
- WAC
- Ładownica termiczna
- Wyrzutnia kriogeniczna
- Atomizer chemiczny
- Miotacz promieni
- WOLTA
Improwizacja, przystosowanie, zwycięstwo / Improvise, Adapt, Overcome 15
Wytwórz pierwszy gadżet. / Crafted the first gadget.
Patrz pucharek Nauka górą!
Nauka górą! / Science Wins 30
Wytwórz wszystkie gadżety. / Crafted all gadgets.
Gadżety to:
- Tarcza energetyczna
- Substancja zapalająca
- Wabik holograficzny
- Pułapka grawitacyjna
- Delokalizator przestrzenny
Sztuka przetrwania / Survivor 15
Wytwórz pierwszy przedmiot użytkowy. / Crafted the first consumable.
Patrz pucharek Mistrzyni Przetrwania.
Mistrzyni Przetrwania / Master Survivor 30
Wytwórz wszystkie przedmioty użytkowe. / Crafted all consumables.
Przedmioty użytkowe to:
- Wzmacniacz odporności
- Zapas amunicji
- Doładowanie akumulatora
- Iniekcja lecznicza
Alfa / Alpha 30
Pokonaj Alfę. / Defeated the Alpha.
Będzie to nasz pierwszy mini boss do pokonania. Używamy miotacza, strzelamy w głowę, stosujemy uniki i powinnismy dać radę. Będzie to trochę trwało, ale nie jest tak źle.
Strach pomaga przetrwać / Fear Keeps You Sharp 30
Odkryj przemianę Robinsona w Aluwialnego Króla i zabij go. / Discovered Robinsons’ transformation into the Alluvial King and had to kill him.
To nasz drugi mini boss. Walimy w jego żółte punkty ładownicą termiczną, używamy też tarczy i zamrażamy sobie wodę. Można chwilę postać w miejscu, jest trochę ziemi i glizdy w wodzie nie będa nas atakować.
Gif z innego pucharka, zapodałem do wizualizacji.
Dekonstrukcja / Deconstructed 30
Pokonaj Konstrukt. / Defeated the Construct.
Tej gnojek jest trochę wkurzający, ale da się go ogarnąć, gdy już wiemy jak go pokonać.
Etap 1: Jak znajdzie się na lodzie, rzucamy mu pułapkę grawitacyjną i strzelamy w nogi (3) ładownicą termiczną, gdy już padnie i ukażą się chłodziwa, walimi do nich naszym elektrycznym Wacem.
Etap 2: Jak wyżej, na lodzie pułatka grawitacyjna i walimy w chłodziwa. Gdy boss zacznie skakać po dachach, rzucamy holo wabik i strzelamy do niebieskich oczek, gdy trafimy cztery – następuje wybuch i gościu pada na ziemię w zielonych chemikaliach, walimy do niego z ładownicy termiczne. Powtarzamy proces aż padnie.
Z krwi i kości / Flesh and Bones 30
Pokonaj Kotokształtnego truposza. / Defeated the Feliform Cadaver.
Tu można używać na miotacza promieni, nawet nie było potrzeby na holo wabik. Jedyne co, to gościu dość szybko się przemieszcza.
Twarzą w twarz z koszmarem / Face the Nightmare 30
Pokonaj neuro-pasożyta. / Defeated the Neuro-Parasite.
Z tym gościem używałem holo wabika i na zmianę broni elektrycznej WAC, ładownicy termicznej i atomizera chemicznego. Jak się zrobi ciemno po tym, jak rozwalicie jego punkty w paszczy, róbcie uniki.
Omega / Omega 80
Pokonaj Omegę i Kustosza. / Defeated the Omega and Custodian.
Ostatni mini boss w grze. Używałem hologramu wabika i miotacza promieni, czasem unik.
UWAGA: Łatwopalne / CAUTION: Flammable 15
Podpal kilku wrogów naraz jedną Substancją zapalającą. / Ignited multiple enemies with a single Flammable Liquid charge.
Jednym z gadżetów, które otrzymamy, jest granat zapalający, można go wybrać z kółka gadżetów. Rzucamy nim w grupkę przeciwników, najlepiej gdy to jest grupa Arachnidowych skoczków, następnie podpalamy je za pomocą naszego miotacza.
W potrzasku / Trapped 15
Uwięź wroga w Pułapce grawitacyjnej do czasu, aż przestanie ona działać. / Kept an enemy within the Gravity Trap for its whole duration.
Pułapkę grawitacyjną zdobędziecie podczas skanowania jednego z urządzeń, o ile mnie pamięć nie myli, to będzie to miejsce, gdzie musimy zdobyć dwie baterie, teren zimowy. Gadżet można wybrać z kółka i ustawić go jako aktywny. Pułapkę rzucamy i trzymamy w niej przeciwnika do jej wyczerpania – sami też możemy w nią wejść, na nas nie oddziaływuje.
Ostateczne przeznaczenie / Final Destination 15
Użyj tarczy, by zniwelować otrzymane obrażenia, które bez tarczy zabiłyby Kate. / Used the shield to negate incoming damage that would have killed you otherwise.
Tarczę energetyczną powinniście zdobyć w pierwszym rozdziale. Można ją wybrać z kółka gadżetów. Ja wykorzystałem ją podczas starcia z Aluwialnym Królem, gdy ten wypuścił glizdy do wody i mnie atakowały, inaczej padłbym dużo szybciej.
Przynęta / Baited 15
Zabij wroga będącego pod wpływem działania Wabika holograficznego. / Killed an enemy while it was affected by the Holo-lure.
Gdzieś w połowie gry zdobędziemy gadżet, który tworzy nasz hologram i zwabia do siebie potworki, wystardzy zabić jednego z przeciwników zwabionego wabikiem. Wpadnie w krótkim tutorialu.
Trzask, prask / Shattered 15
Zabij zamrożonego wroga. / Killed an enemy while it was in the frozen state.
W pierwszym rozdziale, po tym, jak wydrukujemy lodowy miotacz, będziemy mieli pierwszą okazję na zdobycie tego pucharka. To będzie miejsce zaraz po tym, gdzie zeskanujemy larwę i dowiemy się, jak stworzyć lodową giwerkę. Robiąc sobie drogę przez ostatni zbiornik z wodą zostaniemy zaatakowani przez Arachidowego Skorpioida. Zamrażamy go i strzelamy z naszej broni elektrycznej.
Trzecia zasada dynamiki Newtona / Newton’s Third Law 15 ,
Wywołaj reakcję żywiołową. / Caused an elemental reaction.
Reakcję żywiołową wywołujemy używając dwóch żywiołów oddzałujących na siebie, prąd i woda lub toksyny i ogień.
Analiza w czasie rzeczywistym / Real-Time Analysis 15
Użyj skanu impulsowego, by odkryć słaby punkt wroga. / Used the pulse scan to reveal an enemy weak point.
Skanu impulsowego używamy, wciskając – używamy go na dużym przeciwniku, a jego słaby punk podświetli się. Będzie dostępny w pierwszym rozdziale gry, po tym, jak stworzymy lodowy miotacz.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
Grę udostępnił wydawca.