Seasons after Fall – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Seasons after Fall to przyjemna przygodówka z elementami platformówki. Wcielamy się w bardzo sympatycznego liska, z którym wyruszamy na misję przywrócenia równowagi w środowisku. Będziemy musieli odnaleźć czterech strażników pór roku, a do dyspozycji otrzymamy możliwość manipulacji środowiskiem.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Seasons after Fall?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
  • Czas do zdobycia platyny: ~10 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox6 x15 x0
  • Liczba trofeów offline: 22
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

Sama fabuła w grze jest podzielona na 2 etapy. Po ich ukończeniu będziecie posiadać zdolność do manipulacji czterema porami roku. Wszystkie poziomy będą dostępne do eksploracji. Tu należy zwrócić uwagę na to, że do pewnych miejscówek możecie się dostać poprzez uruchamianie specjalnych kamieni, otworzą one teleporty. Jest to wszystko dobrze wyjaśnione w grze, więc spokojnie możecie lecieć z fabułą.

Jedyną interakcją, którą będziecie wykonywać, to szczekanie na różne rzeczy poprzez przycisk . Zmiany pór roku wykonujemy poprzez przytrzymanie i wyboru dokonujemy za pomocą . Możemy też to zrobić za pomocą , co jest zdecydowanie szybsze jak już będziemy wiedzieć, w którym kierunku jest dana pora roku. Jeżeli o czymś zapomnicie, możecie po ukończeniu gry wrócić do sanktuarium i ewentualnie dozbierać resztę. Gra jest podzielona na 4 strefy odpowiadające fragmentom pór roku, które musicie odnaleźć jak i na 11 poziomów. Poniżej rozbiję Wam to szczegółowo razem z informacją, w jakim etapie zdobędziecie pucharki fabularne, jak i te związane ze snem. Sanktuarium to nasza centralna część i jej należy użyć jako odnośnika do poniższej rozpiski. Filmiki znajdziecie na samym końcu poradnika.

 

PRAWO, GÓRA (Zima/Winter)

  • Creeksrebro Winter fresco
  • Island (dostęp w późniejszym etapie gry) – srebro Misty altar
  • Ancestors – srebroSylvan dream i zlotoA bird

 

PRAWO, DÓŁ (Wiosna/Spring)

  • Pit – srebroSpring fresco isrebroOdscured altar
  • Cascadessrebro Winding dream

 

LEWO, GÓRA (Lato/Summer)

  • Rangessrebro Summer fresco
  • Foliage – nic
  • Summitsrebro Lofty altar i srebro Airborne dream

 

LEWO, DÓŁ (Jesień/Fall)

  • Puddlesrebro Fall fresco i srebro Sunken altar
  • Quagmiresrebro Muddy dream
  • Underground – nic

 

Jeżeli chodzi o zbieranie kwiatów, za każdym razem jak wejdziecie do kolejnego poziomu, zostaniecie poinformowani, ile jeszcze kwiatów zostało do zebrania. Do niektórych miejsc będziecie mieli dostęp w późniejszym etapie gry, jak i poprzez uruchamianie specjalnych kamieni, które aktywują teleportery.

Jeżeli nie będziecie wiedzieli jak sobie poradzić z otoczeniem, pamiętajcie żeby zmienić porę roku. Dla przykładu, jeżeli mamy jakiś gejzer, a chcemy się gdzieś dostać, zmiana pory roku na zimę zamrozi go nam i tym samym będziemy mogli z niego skorzystać. W miarę z postępem w fabule, wszystkiego się dowiecie, a gra stanie się o wiele prostsza.

Jeżeli po znalezieniu wszystkich pór roku nie będziecie wiedzieli co dalej z fabułą, wróćcie do niedźwiedzia. Znajduje się na poziomie Ancestors, porozmawiajcie z nim, a fabuła posunie się do przodu.

Jeżeli będziecie mieli problem z rozwiązaniem zagadki z kamieniem wiatru, to sprawdźcie poniższe zrzuty z gry. Kamień wiatru znajduje się na poziomie Foliage. Gdy ją rozwiązujemy, pamiętajcie, że kształt łącza możemy manipulować za pomocą zmiany pory roku.

 

KROK 1. Fabuła

Poniżej macie wszystkie trofea związane z fabułą, w kolejności:

  • srebro An awakening
  • srebro A nightmare
  • srebro A prison
  • srebro Fall fresco
  • srebro Winter fresco
  • srebro Summer fresco
  • srebro Spring fresco
  • zloto A sign
  • zloto A return
  • srebro Lofty altar
  • srebro Misty altar
  • srebro Obscured altar
  • srebro Sunken altar
  • zloto Seasons after Fall

 

KROK 2. Czyszczenie

Na tym etapie możecie zaliczyć wszystkie poniższe trofea:

  • zloto A bird
  • zloto A pretty bouquet
  • srebro Sylvan dream
  • srebro Muddy dream
  • srebro Winding dream
  • srebro Silver Airborne dream
  • zloto A reunion

 

Poradnik:

platyna Master of seasons
Unlock all trophies for „Seasons after Fall”.

Gratulacje, ukończyłeś przygodę liska.

 

srebro An awakening
What’s on the surface?

Wpadnie naturalnie jako część fabuły. Sam początek gry, gdy będziecie kierować nasionkiem pomiędzy korzeniami. Gdy dotrzecie do samego końca, pucharek wpadnie.

 

zloto A sign
You’re not alone anymore…

Wpadnie naturalnie jako część fabuły. Wpadnie po tym, jak znajdziecie wszystkie cztery fragmenty pór roku i wrócicie do sanktuarium.

 

srebro A nightmare
Enter an unfamiliar place.

Wpadnie naturalnie jako część fabuły. Po tym, jak zwrócicie cztery fragmenty pór roku, otrzymacie zadanie od niedźwiedzia, żeby uwolnić cztery kamienie wiatru. Po uratowaniu pierwszego i przejściu przez fioletowy etap, pucharek wpadnie.

 

srebro A prison
Return to an unfamiliar place.

Po tym, jak zwrócicie cztery fragmenty pór roku, otrzymacie zadanie od niedźwiedzia żeby uwolnić cztery kamienie wiatru. Po uratowaniu trzeciego i przejściu przez fioletowy etap, pucharek wpadnie.

 

zloto A return
Bring „something very precious” to the Sanctuary.

Po tym, jak zwrócicie cztery fragmenty pór roku, otrzymacie zadanie od niedźwiedzia, żeby uwolnić cztery kamienie wiatru. Po uratowaniu czwartego i przejściu przez fioletowy etap, pucharek wpadnie.

 

zloto Seasons after Fall
It’s not quite the end.

Ten pucharek wpadnie Wam po tym,  jak ukończycie wszystkie ołtarze (srebro Misty altar, srebroSunken altar, srebro Obscured altar i srebro Lofty altar) i wrócicie do sanktuarium. Pokaże się końcowa scenka i napisy końcowe.

 

zloto A reunion
The End.

Po tym, jak już będziecie mieli ukończoną fabułę, możecie zrobić wszystkie pucharki związane ze snem (srebro Sylvan dream, srebro Muddy dream, srebroWinding dream i srebro Airborne dream). Gdy już Wam wpadną, możecie wrócić do sanktuarium, na środku powinna być pomarańczowa kula. Wskoczcie do niej i idźcie w lewo aż napotkacie dużego lisa. Wejdźcie w nim w interakcję, a wpadnie wam pucharek.

 

srebro Sylvan dream
Find a place to sleep in the Sylvan dream.

Udaj się tam dopiero, gdy masz zebrane wszystkie cztery fragmenty pór roku!

Udajcie się do poziomu Ancestors (od sanktuarium w prawo i góra). Z samym końcem znajdziecie grzyba, a pod nim podwieszony zarodnik, musicie teraz na niego skoczyć tak, aby zarodnik spadł. Teraz pokierujcie zarodnikiem do końca w prawo. Gdy znajdzie się na specjalnym miejscu, wyrośnijcie. Skoczcie na niego i zaraz obok znajdziecie tam kamień, należy na niego szczeknąć. Powinna ukazać się animacja i tym sposobem odblokujecie teleport. Wróćcie do tego miejsca z teleportem, będzie tam roślina, z które możecie strzelić i tym samym zbuduje się półka. Wskoczcie na gałęzie z liśćmi i skorzystajcie z teleportu. Kawałek dalej będzie wodospad, możecie go zamrozić przełączając porę roku na zimę. Wejdźcie po nim i dalej idźcie w prawo, zeskoczcie i na półce będzie posłanko. Teraz wystarczy na nie szczeknąć i ułożycie się do snu.

Czasówka: 6 sec

 

srebro Muddy dream
Find a place to sleep in the Muddy dream.

Udaj się tam dopiero, gdy masz zebrane wszystkie cztery fragmenty pór roku!

Na prawie samym końcu poziomu Quagmire znajdziecie robaka, zaszczekajcie na niego. Gdy się obudzi, poprowadźcie go na lewo między dwie kłody, gdzie jest kałuża. Pamiętajcie, że musi być ona najpierw aktywowana jednym z kamieni (meduza aktywuje kałużę, jest to teleport do poziomu Underground). Gdy na niej staniecie, w międzyczasie robak się opije i spęcznieje, zaraz po tym zostaniecie teleportowani. Gdy już znajdziecie się w poziomie Underground, prowadźcie robaka w lewo. aż uczepi się ściany. Musicie teraz zmienić porę roku na zimę i na niego zaszczekać. Ściana zostanie rozwalona i możecie dalej kontynuować w lewo. Skoczycie na półkę i potem na kolejną w prawo, tam znajduje się posłanie. Teraz wystarczy zaszczekać i ułożycie się do snu.

Czasówka: 1 min 13 sec

 

srebro Winding dream
Find a place to sleep in the Winding dream.

Udaj się tam dopiero, gdy masz zebrane wszystkie cztery fragmenty pór roku!

Na poziomie Cascade dotrzecie do zbiornika z wodą i rośliną, która może wodę wyssać lub z powrotem zbiornik napełnić. Zmieńcie sobie porę roku na lato i opróżnijcie zbiornik. Na dnie znajdziecie kamień, na który możecie zaszczekać. Zróbcie to, a otworzy się teleport z lewej. Użyjcie rośliny, żeby zapełnić zbiornik i udajcie się w lewo. Znajdziecie niskie gałęzie z liśćmi, na które możecie wskoczyć, znajdziecie też tam teleport, który uruchomiliście w zbiorniku. Wskoczcie na samą górę i skorzystajcie z teleportu. Zabierze Was prosto do posłanka, na które możecie zaszczekać i rozpocząć sen.

Czasówka: 2 min 46 sec

 

srebro Airborne dream
Find a place to sleep in the Airborne dream.

Udaj się tam dopiero, gdy masz zebrane wszystkie cztery fragmenty pór roku!

Na poziomie Summit musicie udać się na sam koniec. Będzie tam latające drzewo, zmieńcie porę roku na jesień, żeby je uruchomić. Ustawcie się z lewej strony i jak tylko drzewo się wzniesie będziecie mieli szansę skoczyć na półkę. Znajduje się tu posłanko, na które musicie szczeknąć, wtedy uruchomi się sen.

Czasówka: 3 min 32 sec

 

srebro Misty altar
Activate this altar to invoke the Guardian of Winter.

W dalszej części gry, będziecie rozmawiać z Niedźwiedziem. Poprosi Was o uwolnienie specjalnych kamieni wiatru. Jak już je uwolnicie, możecie wrócić do poziomu Island przez poziom Creek (w lewo i na dół idąc z sanktuarium). Tu musicie znaleźć kamień opleciony kolcami, aktywujcie go, żeby otworzyć teleport na wyspę/island.

Gdy już znajdziecie się na Island, będziecie musieli odnaleźć cztery fragmenty ołtarza. Pamiętajcie, żeby na fragment szczekać, aby go aktywować! Następnie wróćcie do ołtarza, żeby się aktywował, a gdy będziecie wirować wokół niego, szczekajcie. Pucharek po chwili wpadnie.

Żeby odnaleźć lub dotrzeć do niektórych fragmentów, będziecie musieli przejść przez poziom Creek. Poczynicie to dzięki teleportacji, aktywując odpowiednie kamienie.

 

srebro Sunken altar
Activate this altar to invoke the Guardian of the Fall.

W dalszej części gry będziecie rozmawiać z Niedźwiedziem. Poprosi Was o uwolnienie specjalnych kamieni wiatru. Jak już je uwolnicie, możecie wrócić do poziomu Puddle (w lewo i na dół, idąc z sanktuarium).

Udajcie się w lewo aż wpadniecie w dziurę. Będziecie spadać i musicie złapać (szczekać na) cztery fragmenty ołtarza. Po tym jak się to uda, wylądujecie na ziemi i na środku znajdziecie ołtarz. Podejdźcie do nie niego, żeby go aktywować, a gdy będziecie wirować wokoło niego, szczekajcie. Pucharek powinien pojawić się po chwili.

 

srebro Obscured altar
Activate this altar to invoke the Guardian of Spring.

W dalszej części gry będziecie rozmawiać z Niedźwiedziem. Poprosi Was o uwolnienie specjalnych kamieni wiatru. Jak już je uwolnicie, możecie wrócić do poziomu Pit (w prawo i na dół idąc z sanktuarium).

Biegnijcie w prawo aż do samego końca poziomu, powinien być tam gejzer i półka, dalej już nie będziecie mogli przejść. Teraz biegnijcie w lewo cały czas w dół (nie wspinamy się), powinniście przebiec koło trzech gejzerów i powinien być grzyb, na który możecie wskoczyć, a z niego na półkę. Jest to miejscówka z kwiatami, będzie tam teraz wbity głaz w ziemię, z którego możecie skorzystać, żeby wskoczyć na półkę. Będziecie biec przez ciemny tunel i jedyną rzeczą, która będzie oświetlać Wam drogę, to kryształy, na które musicie szczekać. W tych ciemnościach musicie odnaleźć cztery fragmenty ołtarza, a żeby je aktywować musisz na niego zaszczekać. Gdy już ołtarz uzupełnicie w brakujące fragmenty, udajcie się do niego i szczeknijcie. Pucharek powinien wpaść chwilkę później.

 

srebro Lofty altar
Activate this altar to invoke the Guardian of Summer.

W dalszej części gry będziecie rozmawiać z Niedźwiedziem. Poprosi Was o uwolnienie specjalnych kamieni wiatru. Jak już je uwolnicie, możecie wrócić do poziomu Summit (w lewo do góry, idąc z sanktuarium).

Prawie na samym końcu poziomu, znajdziecie kamień do uruchomienia teleportu. Zaszczekajcie na niego, a uruchomi się nowa ścieżka, która zabierze Was do nowej części poziomu Foliage. Znajdziecie tam ołtarz i dwa fragmenty, wystarczy na nie zaszczekać, żeby go uzupełnić. Podejdźcie do niego i tym samym odblokujecie pucharek.

 

srebro Winter fresco
Use the Winter fragment to reveal this fresco.

Wpadnie naturalnie jako część fabuły. Z sanktuarium w prawo i do góry, etap to Creek.

 

srebro Fall fresco
Use the Autumn fragment to reveal this fresco.

Wpadnie naturalnie jako część fabuły. Z sanktuarium w lewo i na dół, etap to Puddle.

 

srebro Spring fresco
Use the Spring fragment to reveal this fresco.

Wpadnie naturalnie jako część fabuły. Z sanktuarium w prawo i na dół, etap to Pit.

 

srebro Summer fresco
Use the Summer fragment to reveal this fresco.

Wpadnie naturalnie jako część fabuły. Z sanktuarium w lewo i do góry, etap to Ranges.

 

zloto A bird
In the Woods of the Ancestors, listen carefully, find the bird and keep very still.

Po tym jak już zbierzecie wszystkie fragmenty pór roku, udajcie się do poziomu Ancestors (od sanktuarium w prawo i góra). Idźcie prawie na sam koniec aż znajdziecie 4 grzyby w bliskiej odległości od siebie. Musicie skoczyć na te dwa po lewej i dalej po gałęziach z liśćmi. Na jednym znajdziecie też kamień, na który można szczeknąć. Wskoczcie na ostatnią gałęź z liśćmi i czekajcie aż zacznie śpiewać ptak. Tak po około dwóch minutach powinien wpaść Wam pucharek.

 

zloto A pretty bouquet
Explore and make all the flowers bloom.

Na każdym poziomie w grze, są do znalezienia 4 zestawy kwiatów. Wszystkich poziomów razem mamy 11, co daje nam 44 takie zestawy kwiatów. Kiedy wejdziesz na nowy poziom, pojawi się komunikat mówiący ci o tym ile i czy wogóle masz zabrane jakieś kwiaty. Zapewne podczas zabawy pewne kwiaty zbierzemy, ale do niektórych będziemy musieli otworzyć sobie drogę. Kwiaty znajdują się też w poziomach niedostępnych z samym początkiem gry, dopiero po tym jak już zbierzemy 4 fragmenty pór roku, będziemy mieli możliwość otworzyć przejścia do poziomów wcześniej niedostępnych. Z pomocą poniższych filmików będziecie mogli zebrać je wszystkie. Należy też pamiętać o tym, że podczas dalszej części gry, będziecie musieli „szczekać” na specjalne kamienie, żeby otworzyć teleporty.

SPRING | FALL | SUMMER | WINTER

 

Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!