South of the Circle to przygodowa gra nastawiona na opowiadanie historii. Kontroli nad postacią tu mało, ale to dialogi grają tu główną rolę – co ciekawe, nie dostajemy dialogów jako takich, a tylko ikony symbolizujące emocje, z jakimi dany dialog potoczymy. Nie da się tu przegrać czy doprowadzić do jakiś wielkich rozbieżności w zakończeniu, ale przez cały czas gra testuje naszą asertywność i wytrwałość w opowiadaniu się po którejś stronie, a na sam koniec nas z tego rozlicza. Trzy i pół godziny – tyle czasu minimalnie musicie poświęcić na ukończenie gry, a jeśli w głowie Wam 100% trofeów w jednym podejściu to sprawdźcie przygotowany poradnik.
Krok po kroku:
- Chłońcie fabułę i ukończcie w spokoju grę.
- Drugie podejście, jeśli przegapiliście jakąś znajdźkę.
- Jeśli chcecie wbić wszystko w jednym podejściu, pomoże Wam w tym poniższy film:
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Onto The Ice
Begin the search for help
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pierwszej wprowadzającej scenie.
Diplomatic Relations
Start Act 2 of the story
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy rozpoczniemy drugi akt.
Wake up
Start Act 3 of the story
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy rozpoczniemy trzeci akt.
Fin
Finish the game
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry.
Sleuth
Discover all the items in the British Base
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Brytyjska baza to pierwsza lokacja na Antarktydzie po opuszczeniu samolotu. Składa się z trzech budynków, w których znajdziecie 3 przedmioty. Poniżej rozpiska, a w razie wątpliwości odsyłam Was to filmu z pełnym przejściem gry, który znajduje się na górze tego poradnika.
- Pierwszy budynek -> Piętro -> Kartka na biurku
- Pierwszy budynek -> Piętro -> Wykres w drukarce
- Pierwszy budynek -> Drugi pokój na parterze -> Pudełko po lekach na półce po lewej
- Pierwszy budynek -> Drugi pokój na parterze -> Kartka w maszynie do pisania (po prawej)
- Na zewnątrz bazy -> Pomarańczowy samochód
- Budynek na wzgórzu -> Radio
- Budynek na wzgórzu -> Mapa
- Budynek na wzgórzu -> Klucze do auta
Cartographer
Study all the maps
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Podczas przechodzenia gry natkniemy się na 2 mapy. Jedna w brytyjskiej bazie, a druga w bazie Sowietów.
Toy General
Play a game of toy soldiers
Trofeum możliwe do przeoczenia!
W jednym z wielu flashbacków w South of the Circle w drugim akcie trafimy do dziecięcego pokoju Petera. Po rozmowach, gdy odzyskamy władzę nad postacią, musimy skorzystać z plastikowych żołnierzyków znajdujących się na szafce po lewej. Trofeum wpadnie po krótkiej zabawie nimi.
Pilot
Fly Peter's toy plane
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Kolejne trofeum odnoszące się do flashbacka z pokoju Petera. Po odzyskaniu kontroli musimy podejść do prawej części ściany. Tam pojawi się wyzwalacz, który uruchomi zabawę samolocikiem. Trofeum dostaniemy, gdy chwilę się nim pobawimy i go odłożymy.
Scholar
Study every object in the game
Trofeum możliwe do przeoczenia!
W South of the Circle znajdziecie 23 przedmioty, które należy zbadać lub przeczytać, a niektóre z nich popchną dalej fabułę. Poniżej lista lokalizacji w proponowanej kolejności, a w razie wątpliwości odsyłam Was to filmu z pełnym przejściem gry, który znajduje się na górze tego poradnika.
Brytyjska baza:
1. Pierwszy budynek -> Piętro -> Kartka na biurku
2. Pierwszy budynek -> Piętro -> Wykres w drukarce
3. Pierwszy budynek -> Drugi pokój na parterze -> Pudełko po lekach na półce po lewej
4. Pierwszy budynek -> Drugi pokój na parterze -> Kartka w maszynie do pisania (po prawej)
5. Na zewnątrz bazy -> Pomarańczowy samochód
6. Budynek na wzgórzu -> Radio
7. Budynek na wzgórzu -> Mapa
8. Budynek na wzgórzu -> Klucze do auta
Sowiecka baza:
9. Wspomnienie po położeniu się w łóżku -> Żołnierzyki na szafce obok łóżka (potrzebne do trofeum Toy General)
10. Wspomnienie po położeniu się w łóżku -> Globus na biurku
11. Wspomnienie po położeniu się w łóżku -> Samolocik – prawa ściana za łóżkiem (potrzebne do trofeum Pilot)
12. Wspomnienie po położeniu się w łóżku -> Drzwi (koniecznie na samym końcu po zbadaniu poprzednich przedmiotów w tej lokacji)
13. Wieża w bazie sowietów -> Przełącznik na generatorze
14. Wspomnienie z domku rodziny Clary -> Kartka nad kominkiem
15. Wspomnienie z domku rodziny Clary -> Książka w prawym górnym rogu półki na książki
16. Wspomnienie z domku rodziny Clary -> Rysunek w lewym dolnym rogu półki na książki
17. Wspomnienie z domku rodziny Clary -> Miarka w lewym rogu pomieszczenia
18. Wspomnienie z domku rodziny Clary -> Gramofon w prawej części pomieszczenia (koniecznie na samym końcu po zbadaniu poprzednich przedmiotów w tej lokacji)
19. Wieża w bazie sowietów -> Radio
20. Wieża w bazie sowietów -> Mapa
Sowiecka kopalnia:
21. Radio
Norweska baza:
22. Lewy domek -> Kartka na skrzyniach
23. Prawy domek -> Kartka na skrzyniach
Survivor
Deciding to live
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie w trakcie trwania 3 aktu.