South Park: The Fractured But Whole – Poradnik do trofeów

Poradnik napisany dzięki uprzejmości Ubisoft Polska

South Park: The Fractured But Whole to kolejna po Kijku Prawdy gra RPG, inspirowana kultową już kreskówką dla dorosłych. Tytuł jest kontynuacją poprzedniej części. Wcielamy się w małolata, “nowego” w miasteczku, który dołącza do paczki Cartmana “Szop i Przyjaciele”. Zabawa w superbohaterów, jak to zwykle bywa w uniwersum South Parku, szybko wymyka się spod kontroli.

Podobnie jak w Kijku Prawdy, dostajemy tu grę RPG z rozbudowanym, ale intuicyjnym systemem rozwoju postaci, walką turową oraz ciekawym, okraszonym potężną dawką kontrowersyjnego humoru, wątkiem fabularnym. Jeśli jesteście fanami South Parku, musicie (!) w to zagrać. Gra jest o wiele łatwiejsza do splatynowania od poprzedniczki. Trzeba jedynie pamiętać o ustawieniu poziomu walk na poziomie mistrzowskim oraz wyborze czarnego koloru skóry, podczas tworzenia postaci. Niczego innego nie da się przegapić, a droga do platyny to czysty fun. Serdecznie polecam i zapraszam do poradnika.

Uwaga! Gra dla pełnoletnich graczy – sklasyfikowana jako PEGI 18 

  • Trudność zdobycia platyny: 3/10
  • Czas potrzebny na zaliczenie platyny: 20h+
  • Trofea offline: ( x19,  x12,  x4,  x1)
  • Trofea online: brak
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Zalecana ilość przejść: 1
  • Trofea do pominięcia:  Być jak Token
  • Zabugowane trofea:  Potęga jelit

Krok 1 – Ukończenie gry z następującymi ustawieniami: Bohater o czarnym kolorze skóry + poziom walk mistrzowski

Na wstępie jeszcze raz zaznaczę, że oprócz kwestii związanej z tworzeniem postaci oraz wyborem poziomu trudności walk, nie da się niczego w grze przegapić. Grajcie więc spokojnie. Jedyne, co powinniście przeczytać przed rozpoczęciem gry, to opis pucharka  Być jak Token. Żadnych innych trofeów nie da się pominąć, wszystko da się też zdobyć i dozbierać, po ukończeniu gry, kiedy uzyskamy dostęp do otwartego świata. Zbierajcie podczas gry, co się da i próbujcie zaliczać na wszystkie gwiazdki toalety, napotkane w świecie South Parku.

Pamiętajcie, że jeżeli nie potraficie, albo nie możecie gdzieś w danym momencie wejść, musicie być cierpliwi. Dostęp do niektórych miejsc uzyskacie wraz z postępem fabuły. Aby dostać się do zablokowanych lokacji, będziecie potrzebować pomocy kumpli, których zdobędziecie w trakcie gry:

  • Kapitan Cukrzyca – przewraca duże i ciężkie przedmioty, ustawione na zielonej podstawie
  • Człowiek Latawiec – pozwala się dostać do obiektów położonych wysoko. Musimy szukać miejsc, w których umieszczony jest żółty wiatraczek
  • Narzędnik – posiada dmuchawę, która może usuwać lawę i różne toksyczne substancje
  • Profesor Chaos – z pomocą jego chomika hakujemy elektrycznie zabezpieczone drzwi.

Oprócz pomocy kumpli, do eksploracji przydadzą nam się 2 Czasopierdy:

  • Czasopierd Resetujący – przywraca zniszczone/przesunięte przedmioty do stanu pierwotnego
  • Czasopierd Pauzy – zatrzymuje czas, dzięki czemu możemy łapać np. szybkie stworzenia albo pokonywać przeszkody (zazwyczaj blokady z prądu)

Podczas tego kroku powinniśmy zdobyć większość trofeów.

Proponuję zapoznać się z opisami tych, które związane są z walką. Warto skupić się na nich podczas gry, aby oszczędzić sobie czasu na powtarzanie walk.

  •  Orgia mocy
  •  Przerwa na śmierć
  •  Śmiertelna bezczynność
  •  Oszukać śmierć
  •  Ostatni sprawiedliwy
  •  Metoda na blok
  •  Mistrz manipulacji

Krok 2 – Walka z Morganem Freemanem + czyszczenie.

Po ukończeniu wątku fabularnego uzyskacie dostęp do otwartego świata i będziecie mogli dobić wszystkie brakujące trofea. Powinniście rozpocząć od zmiany koloru skóry na biały (można to zrobić w Minibrowarze Crunchy’ego, rozmawiając z Dyrektorem PP) oraz zmniejszenia poziomu trudności walk do minimum.
Z takimi ustawieniami uda się odblokować brakujący pucharek  Pierdy biją piegi

Jeśli brakuje Wam czegokolwiek innego, zapraszam do opisów w poradniku i szybkiego nadrobienia zaległości.
Udanego platynowania 



platyna Mistrzunio / More Powerful Than You Think
Zdobądź wszystkie trofea w grze South Park™: The Fractured But Whole™. / Complete all trophies in South Park™: The Fractured But Whole™

 

To jest ten moment, kiedy zdobyliście wszystkie trofea i zaczęliście żałować, że to już 

 

braz Mistrz skupienia / Crappin’ Forte
Użyj wszystkich dostępnych toalet w South Parku i osiągnij w każdej najwyższy poziom mistrzostwa. / Use every available toilet in South Park and achieve the highest mastery level for each

 

W grze możemy znaleźć 21 toalet. W każdej musimy załatwić się na grubo, a jakże  i osiągnąć przy tym najwyższy poziom mistrzostwa. Znaczy to, że jeśli kibelek jest czterogwiazdkowy, musimy podczas minigierki zdobyć wszystkie 4 gwiazdki. Cała zabawa polega na precyzyjnym wykonywaniu, w jak najszybszym czasie, sekwencji QTE. Są losowe, więc jeśli nie udaje się Wam za pierwszym razem, próbujcie do skutku, traficie w końcu na układ, przy którym się uda. Nie wszystkie toalety będą dostępne od razu. Do niektórych dostaniemy się dopiero po odblokowaniu towarzyszy, bądź czasopierdów. Polecam zaliczać wszystkie, jakie spotkacie wraz z postępem fabuły, aby po ukończeniu gry powrócić tylko do tych wcześniej niedostępnych. Niczego nie można przegapić, więc grajcie spokojnie . Gdy podchodzimy do toalety, w której osiągnęliśmy najwyższy poziom mistrzostwa, ikonka oznaczona będzie zielonym “ptaszkiem”.

  • Ośrodek Kultury – toaleta damska, wymagana pomoc Narzędnika
  • Ośrodek Kultury – toaleta męska, wymagany Czasopierd Pauzy
  • Dom Bebe
  • Dom Kevina Stoleya – potrzebna pomoc Profesora Chaosa. Do domu dostaniemy się przez garaż
  • Dom Clyde’a
  • Dom Craiga
  • Dom Henrietty
  • Dom Jimmy’ego
  • Twój dom
  • Dom Buttersa
  • Dom Cartmana
  • Dom Stana – wymagana pomoc Narzędnika
  • Dom Kyle’a
  • Posterunek policji w South Parku – toaleta męska
  • Posterunek policji w South Parku – toaleta Yolandy. Do pomieszczenia z tym kibelkiem wchodzimy, rozbijając ścianę w męskiej kabinie.
  • Posterunek policji w South Parku – toaleta damska. Do pomieszczenia z tym kibelkiem wchodzimy, rozbijając ścianę w męskiej kabinie.
  • Freeman’s Tacos
  • Dom Dużego Geja Ala
  • Dom Nichole
  • The Peppermint Hippo
  • Centrum Handlowe South Parku – stoi tutaj Toi Toi, z którego musimy skorzystać. Jeśli przewróciliście go, zanim wykorzystaliście w wiadomym celu, użyjcie Czasopierdu Resetującego i do dzieła 

 

zloto Adorator chłopięcej miłości / Boy Love Aficionado
Znajdź wszystkie yaoi. / Find all Yaoi art pieces

 

Zbieranie obrazków, to quest poboczny, który możemy uruchomić po udaniu się do Domu Craiga (południowy South Park, centralna część). Zleceniodawcą jest ojciec Craiga, który przy stoliku składa statek w butelce. Jest 40 obrazków do zebrania, 41 dostajemy po ukończeniu zadania. Wgląd w zebrane obrazki mamy w każdej chwili.

Klikamy , -> Ustawienia/Galeria, -> Galeria zdjęć, -> Yaoi.

Część z obrazków można zebrać dopiero w dalszych etapach gry, kiedy mamy odblokowany dostęp do wszystkich lokacji oraz wszystkich czterech pomocników. Najlepiej więc zająć się tym na samym końcu, gdy ukończymy fabułę i będziemy mogli swobodnie poruszać się po całym South Parku. W grze można znaleźć mapę z oznaczeniem wszystkich budynków, skrywających Yaoi – wisi w piwnicy domu Bebe, a dostaniemy się do niej z pomocą Narzędnika. Zrzut z mapy znajdziecie poniżej. Powiększenie uzyskacie po kliknięciu w zdjęcie. Zamieściłam też miniatury Yaoi, aby było Wam łatwiej szukać tych brakujących po ukończeniu gry, bez potrzeby ponownego sprawdzania wszystkich lokacji. Po kliknięciu w miniaturkę również otrzymacie lekkie powiększenie obrazka.

Mapa – kliknij, aby powiększyć

 

#01 – Szkoła podstawowa w South Parku 

Wymagany Człowiek Latawiec.
Po wejściu trzeba się pierdkourować na górę, za pomocą Latawca. Rysunek wisi na ścianie po lewej stronie.

#02 – Szkoła podstawowa w South Parku 

Na sali gimnastycznej. Wisi nad trybunami. Po prawej stronie pomieszczenia.

#03 – Ośrodek Kultury

Wymagany Czasopierd Pauzy.
Rysunek znajdziemy w kabinie, w męskiej toalecie.

#04 – Dom Bebe

W pokoju Bebe na ścianie. Trzeba go strącić kapiszonem.

#05 – Dom Kevina Stoleya

Wymagany Profeesor Chaos.
Do domu dostaniemy się przez garaż, hakując zabezpieczenia, korzystając z latającego chomika. Zdjęcie znajdziemy przy drzwiach wyjściowych z domu. Wisi na ścianie.

#06 – Dom Clyde’a – garaż

Wymagany klucz do garażu Clyde’a.
Klucz znajdziemy w The Raisins, w plecaku stojącym po prawej stronie baru. Gdy mamy już klucz, wracamy do Domu Clyde’a, otwieramy garaż i z szafki po lewej stronie podnosimy zdjęcie

#07 – Dom Henrietty

W pokoju na górze (tym bliżej łazienki). Stoi na szafie, trzeba go strącić kapiszonem.

#08 – Dom Jimmy’ego – garaż

Wymagany Narzędnik.
Za pomocą dmuchawy Narzędnika usuwamy lawę i wchodzimy do garażu. Rysunek trzeba strącić kapiszonem z jednej z półek.

#09 – Dom Buttersa – garaż

Musimy strącić obrazek kapiszonem. Jest ukryty za kalendarzem na ścianie.

#10 – Dom Cartmana – garaż

Wymagany Kapitan Cukrzyca.
Przewracamy z pomocą kapitana piec pośrodku pomieszczenia i podnosimy zdjęcie, które ukryte jest za piecem.

#11 – Dom Stana

Obrazek znajdziemy w pokoju jego siostry, na górze. Stoi na szafie, trzeba strącić go kapiszonem.

#12 – Dom Kyle’a

W pokoju Ike’a, na ścianie, tuż obok drzwi.

#13 – Dom Kyle’a – strych

Na górze, w korytarzu, możemy strącić kapiszonem drabinkę, która prowadzi na strych. Mniej więcej pośrodku, na kartonach, stojących pod oknem, znajdziemy kolejny obrazek.

#14 – Dom Kenny’ego

W pokoju siostry Kenny’ego. Wisi na ścianie po prawej stronie.

#15 – Dom Kenny’ego – garaż

Wymagany klucz do garażu Kenny’ego.
Klucz znajdziemy na piętrze w domu Kenny’ego – wisi na ścianie w sypialni. Gdy już mamy klucz schodzimy do garażu. Plakat stoi na podłodze.

#16 – SoDoSoPa. Obóz Bezdomnych

Po lewej stronie lokacji. W namiocie.

#17 – Północny Staw Starka

Nieopodal stawu, po lewej stronie znajdziemy tablicę, zabezpieczoną lawą. Na lewo od tablicy stoi drzewo z zakrytą dziuplą. Już z dala widać, ze kryje się w niej obrazek. Wystarczy podejść i go podnieść.

#18 – Kościół

Wymagane hasło do składziku w kościele.
Hasło zdobędziemy wchodząc do zakrystii po prawej stronie. Musimy przejrzeć tam księgę pamiątkową i na końcu odkryjemy kod. Używając hasła, wchodzimy do składziku na lewo od ołtarza i zdejmujemy Yaoi z jednej ze ścian.

#19 – Posterunek policji w South Parku

W łazience, wisi na dużej białej tablicy z cytatami, po prawej stronie pomieszczenia. Mało widoczne. Trzeba podejść i podnieść.

#20 – Ratusz

Po lewej stronie pomieszczenia, wisi na ścianie. Trzeba strącić kapiszonem.

#21 – Ratusz. Tablica ogłoszeniowa przed budynkiem

Jak w opisie. Podnosimy po prostu z tablicy ogłoszeniowej, która stoi przy ulicy.

#22 – Biuro South Park Gazette

Po prawej stronie pomieszczenia, na samym końcu. Wisi na metalowej szafce.

#23 – Biura przy głównej ulicy

Wchodzimy do budynku, a następnie kierujemy się do pomieszczenia w głębi, za dużymi drzwiami. Na górze, na ścianie za schodami wisi kolejny obrazek.

#24 – Chirurgia plastyczna Toma

Wchodzimy do budynku, następnie kierujemy się do kolejnego pomieszczenia. W głębi, po lewej stronie. Obrazek wisi na ścianie, trzeba strącić go kapiszonem.

#25 – Bank South Parku

Wymagany Narzędnik.
Za pomocą Narzędnika pozbywamy się lawy i wchodzimy do środka. Tuż obok drzwi stoi dystrybutor z wodą, a na nim wisi obrazek.

#26 – Sloppy 2nd’s

Tuż obok wejścia zobaczymy gościa, który sprzedaje biżuterię. Na prawo od lady, na ścianie, znajdziemy kolejne zdjęcie. Jest mało widoczne.

#27 – Freeman’s Tacos

W łazience, na futrynie drzwi od kabiny.

#28 – Photo Dojo

Obrazek wisi na ścianie tuż przy drzwiach wejściowych. Trzeba go strącić kapiszonem.

#29 – Plac zabaw

W męskiej toalecie. Wisi na drzwiach od kabiny.

#30 – Plac zabaw

W damskiej toalecie. Wisi na ścianie.

#31 – Dom Dużego Geja Ala

Na lewo od wejścia, w korytarzyku prowadzącym do dalszej części posiadłości. Obrazek wisi an ścianie, trzeba go strącić kapiszonem.

#32 – Dom Nichole – garaż

Wymagany Profesor Chaos
Hakujemy zabezpieczenia, korzystając z chomika Profesora Chaosa i wchodzimy do garażu. Na ścianie znajdziemy kolejny obrazek.

#33 – City Wok

Po lewej stronie restauracji. Obrazek znajdziemy na ścianie, wisi za mężczyzną, siedzącym przy stoliku.

#34 – The Peppermint Hippo

Wymagany Profesor Chaos.
Obrazek znajdziemy w biurze menadżera. W pierwszej kolejności udajemy się na scenę i przechodzimy wgłąb. Przed nami będzie zamknięte pomieszczenie. Zabezpieczenia hakujemy chomikiem Profesora Chaosa i wchodzimy do środka. Obrazek będzie wisiał na ścianie po lewej stronie pomieszczenia.

#35 – Raisins

Obrazek znajdziemy za barem. Wejście jest mało widoczne, ale oczywiście wejść się da 

#36 – Dom spokojnej starości w South Parku

Po prawej stronie pomieszczenia, tuż przy scenie z pianinem. Obrazek wisi na ścianie, trzeba go strącić kapiszonem.

#37 – Dom Tokena

Na górze, trzeci pokój, licząc od strony schodów. Obrazek wisi na ścianie za barkiem w kształcie globusa.

#38 – Teatr Bijou

Wymagany Człowiek Latawiec.
W środkowej części widowni, na górze po prawej stronie, za śmieciami, które trzeba zniszczyć, znajdziecie wiatraczek. Przywołujemy Latawca i pierdkourujemy się na górę. Ze ściany będziemy mogli zdjąć kolejny obrazek.

#39 – Tweek Bros Coffee

Wymagany Człowiek Latawiec.
Z miejsca, w którym podnieśliśmy obrazek #38, wchodzimy drabinką na górę i pierdkourujemy się na dach kolejnego budynku. Włazem w dachu wchodzimy do środka. Kapiszonem strącamy ze ściany plakat, pod którym kryje się kolejny obrazek.

#40 – Tweek Bros Coffie

Jeśli startujemy z miejsca, w którym podnieśliśmy obrazek #39, będzie nam potrzebny Kapitan Cukrzyca. Jeśli nie, możemy wejść od frontu.
W głównym pomieszczeniu kawiarni, na tablicy korkowej, obok kasy znajdziemy ostatni obrazek. Trzeba go strącić kapiszonem.

 

braz Rasizm STOP! / An End to Racism
Skończ z rasizmem w South Parku. / Stop racism in South Park

 

Trofeum związane z wątkiem fabularnym. Odblokuje się po pokonaniu bossa na posterunku policji.
O czym trzeba pamiętać podczas tej walki? Bossa nie da się pokonać w zwykły sposób. W żadnym razie nie można pozwolić też, aby wchłonął naszego czarnoskórego bohatera, gdyż przywróci mu to zdrowie. Jedyne, co go osłabia, to białe mięso, więc trzeba powodować, aby zjadał naszych przeciwników. Boss ma dwa ataki – uderzenie mackami (większe pole rażenia) oraz zjadanie wrogów (mniejsze pole rażenia). Uderzenie mackami jest tak silne, ze zabija wszystkich w zasięgu, więc jak najszybciej trzeba usunąć członków naszej drużyny w bezpieczne miejsce. Dobrze podczas walki sprawdzają się kombosy z odrzuceniem, którymi można wpychać przeciwników prosto w paszczę bossa. Do przesuwania wrogów można używać również kokonów, które wypluwa Shub-Niggurath. Trzeba pamiętać tylko o tym, żeby niszczyć kokony, kiedy przeciwnik stoi po wewnętrznej stronie – wybuch powinien go bowiem przesunąć bliżej bossa, a nie odwrotnie 

 

braz Orgia mocy / Orgy of Power
Co najmniej raz w grze użyj supermocy wszystkich kumpli (poza Szopem). / Use all Allies’ Ultimate powers once during the game, except the Coon’s

 

W walce mamy możliwość wykorzystania supermocy. Jest to, ukryty pod przyciskiem , specjalny atak, który ładuje się w miarę otrzymywania i zadawania obrażeń. Jeśli są to obrażenia krytyczne (wciskanie  w odpowiednim momencie), supermoc ładuje się znacznie szybciej. Naszym zadaniem będzie użycie ataku specjalnego wszystkich dostępnych w grze kumpli, oprócz mocy Cartmana. Atak specjalny Szopa nie jest wymagany do trofeum. Używać go jednak możemy, bez obaw, że zablokuje to pucharek. W skład Ekipy pod koniec gry będą wchodzić:

  • Błyskawica
  • Super-Tweek
  • Tupperware
  • Narzędnik
  • Profesor Chaos
  • Mysterion (ma 2 moce do użycia: jako żywy i jako duch)
  • Dziewczyna na Telefon
  • Komar
  • Kapitan Cukrzyca
  • Super-Craig
  • Człowiek Latawiec

Jeśli będziecie sukcesywnie podczas gry testować w walce nowe postacie, pucharek powinien wpaść bez problemu. Gdyby jednak Wam czegoś zabrakło, można spokojnie skupić się na tym po zakończeniu gry, kiedy będziecie mieć dostęp do otwartego świata.

 

braz Przerwa na śmierć / Stop, Drop and Roll
Wygraj bitwę dzięki Czasopierdowi Pauzy, zabijając pozostałych wrogów naraz przed wznowieniem czasu. / Win a combat by using TimeFart Pause to kill all remaining enemies at once before time resumes

 

Czasopierd Pauzy poznacie w trakcie rozgrywania drugiego dnia historii. Jest to umiejętność, którą można będzie stosować również podczas walki. Naszym zadaniem będzie odebranie przeciwnikowi kolejki poprzez użycie tego czasopierdu i zabicie wszystkich pozostałych na planszy wrogów, gdy czas jest zatrzymany. Wydaje się skomplikowane, ale oczywiście mamy na to prosty sposób. Przede wszystkim prowadzimy rozgrywkę tak, aby na planszy pozostał tylko jeden przeciwnik – zabijamy wszystkich innych i pozostawiamy jednego z niewielką ilością zdrowia. Staramy się też, aby nasz bohater miał do niego dostęp, a więc bez problemu mógł podejść, kiedy zatrzyma czas. Następnie, kiedy przyjdzie tura wroga, szybko wciskamy  i , aby uruchomić menu czasopierdów i ściągamy gałki  oraz  do środka. Gdy zatrzymamy czas, szybko podchodzimy do wroga i okładamy go ile wlezie za pomocą . Powinno to wystarczyć, aby po wznowieniu czasu zginął.

 

zloto Być jak Token / The Token Experience
Stwórz postać o czarnym kolorze skóry i ukończ grę na mistrzowskim poziomie trudności. / Create a Black character and complete the game on Mastermind Difficulty

 

Trofeum możliwe do przegapienia

Jedyne możliwe do przegapienia trofeum w grze. Aby tego uniknąć, musimy wykonać dwie czynności:

  • Podczas tworzenia postaci musimy zdecydować się na najciemniejszy kolor skóry. Będziemy mogli to zrobić po tym, kiedy dokonamy pierwszych wyborów: Włosy, Makijaż, Zarost, Akcesoria do oczu, Ubrania, Ręce i klikniemy -> Dalej. Pokaże się suwak, który musimy wychylić maksymalnie w prawo, do poziomu bardzo trudnego, jednocześnie wybierając najciemniejszy kolor skóry bohatera.

 

  • Gdy uzyskamy kontrolę nad postacią, zanim zaczniemy walczyć, musimy wybrać poziom trudności walk. Przed pierwszą walką zostaniemy zapytani, na jakim poziomie chcemy rozgrywać potyczki, ale lepiej mieć pewność i zrobić to samemu. W tym celu, zanim wyjdziemy z domu, wciskamy , wybieramy zakładkę -> Walka i zmieniamy trudność na -> Mistrzowskie (trudno)

Na takich ustawieniach powinniśmy pozostać do końca gry. Będzie moment w fabule, który może zniweczyć nasze działania. Będzie to rozmowa z Dyrektorem w Minibrowarze Crunchy’ego. Dyrektor zechce ustalić, jaka jest nasza rasa i narodowość. Pamiętajcie na tym etapie, że kolor skóry musi pozostać czarny, więc przy pytaniu o kolor skóry suwak cały czas utrzymujemy maksymalnie po prawej stronie.

Trofeum odblokowuje się po napisach końcowych, kiedy uzyskujemy dostęp do otwartego świata. Mnie wpadło po około minucie, dwóch, więc nie wychodźcie z gry, dopóki nie wpadnie.

 

srebro Potęga jelit / Fully Bloated
Odblokuj wszystkie bitewne Czasopierdy. / Unlock all combat TimeFarts

 

Mamy cztery bitewne Czasopierdy w grze. Trzy odblokujemy z pomocą Morgana Freemana, w miarę postępów fabuły, czwarty będziemy musieli stworzyć sami.

  • Czasopierd Resetujący – (fabuła).
  • Czasopierd Pauzy – (fabuła).
  • Czasopierd Zmiany – (fabuła)
  • Czasopierd Przywołania – (do zrobienia)

Uwaga! Trofeum potencjalnie zglitchowane. Na wszelki wypadek zróbcie alternatywny zapis gry przez wyprodukowaniem Czasopierdu Przywołania.

Aby przygotować Czasopierd Przywołania, będziemy potrzebowali kilku składników:

  • Przepis na Czekoladowe buritto z nostalgronkami – do kupienia za 30$ u Morgana Freemana
  • Tortilla – można kupić u sprzedawców, albo znaleźć w wielu miejscach. Jeśli nie mamy w ekwipunku, kupujemy za 0,25$ u Morgana Freemana
  • Podwójnie nadziewane ciasteczka pani Cartman – Musimy wykonać zadanie dla pani Cartman. Znajdziemy ją w kuchni, w domu Cartmana. Trzeba z nią porozmawiać i zgodzić się rozdać wizytówki w Barze Skeetera. Zanim wrócicie do Pani Cartman po nagrodę, przeczytajcie opis poniżej.
  • Korba do wyciskarki soku z nostalgronek – W pierwszej kolejności, za pomocą Człowieka Latawca, musimy pierdkourować się na dach Baru Skeetera. Tam przesuwamy maksymalnie na prawo skrzynkę z dynamitem i podpalamy ją. Klimatyzator powinien spaść na ziemię, a wraz z nim poszukiwana korbka
  • Wiadro soku nostalgronkowego – Maksymalnie po prawej stronie, na północnym-wschodzie mapy znajdziemy Farmę Hillvale. Gdy tylko tam wejdziemy, po lewej stronie zobaczymy wyciskarkę, której będzie trzeba użyć. Wyciśniemy sok z nostalgronek i dostaniemy nasz ostatni składnik.

Gdy już wszystko mamy, wciskamy -> Tworzenie-> Przedmioty do misji i tworzymy buritto.

 

braz Fatałaszki / Fashionista
Znajdź 10 elementów strojów. / Find 10 costume pieces

 

Gwarantuję, ze podczas zwiedzania South Parku odblokujecie znacznie więcej niż 10 elementów strojów. Tym bardziej, ze mogą być to elementy, a nie kompletne kostiumy. Będziemy je dostawać za wykonanie niektórych zadań (np. kolejne poziomy zdobywania znajomych na Szopstagramie), znajdziemy całkiem sporo podczas eksploracji świata, wiele możemy też kupić u sprzedawców w miasteczku. Zdecydowanie wpadnie podczas przechodzenia gry.

 

srebro Śmieciotwórca / Junksmith
Wykorzystaj 10 różnych przepisów. / Craft 10 distinct recipes

 

Również nie powinniśmy mieć z tym problemu. Przepisy na stroje, rzeczy do spożycia, czy artefakty, będziemy znajdować podczas eksploracji świata, kupować od sprzedawców, oraz otrzymywać wraz z postępem fabuły. Składniki także są powszechnie dostępne, więc nie am co się rozpisywać  To, co musimy zrobić, to wykorzystać w praktyce 10 różnych przepisów. Aby stworzyć przedmiot, trzeba wcisnąć  i wybrać opcję Tworzenie. Tworzyć przedmioty możemy w czterech kategoriach: przedmioty do spożycia, artefakty, stroje oraz przedmioty do misji.

 

srebro Oszukać śmierć / Death Dodger
Spraw, aby sojusznik przyjął dwa razy więcej obrażeń niż ma życia i nie zginął w ciągu całej walki. / Keep an Ally alive for an entire combat while they take twice their max Health in damage

 

Kolejne trofeum związane z walką. Tym razem musimy sprawić, aby jeden z naszych towarzyszy podczas starcia przyjął 2x więcej obrażeń, niż ma życia i ani razu nie zginął. Co ważne – inni mogą ginąć, nie powinien tylko ten towarzysz, na którym skupiamy się, aby zdobyć to trofeum. Dobrym rozwiązaniem jest wyposażenie się w jakiś czar leczący oraz dobranie do walki członków drużyny, którzy mają możliwość rzucania osłony na innych. Fajnie sprawdzili się Człowiek Latawiec oraz Kapitan Cukrzyca. Cukrzyca, atakując wrogów uzyskuje osłonę, a dodatkowo można chronić go czarem Latawca. Jeśli zacznie obrywać, warto zafundować mu przekąskę typu Antidotum (odnawia życie na początku tury i zdejmuje negatywne efekty). Kiedy uznamy, że towarzysz przyjął już tyle ciosów, że można by nimi zapełnić 2 paski zdrowia, kończymy walkę i cieszymy się ze zdobytego trofeum.

 

zloto Moc jest z tobą / Deep Seated Power
Wyposaż postać w zdobyte artefakty, aby osiągnąć co najmniej 600 punktów mocy. / Obtain and equip Artifacts to reach 600 Might

 

Wraz z postępem fabuły oraz zwiększaniem poziomu bohatera, będziemy odblokowywać miejsca na artefakty. W sumie uzyskamy 8 slotów do zapełnienia. Jak zdobyć artefakty? Otrzymujemy je w ramach nagród za ukończone walki i questy, znajdujemy w zakamarkach South Parku, a wreszcie możemy wyprodukować.

-> Tworzenie -> Artefakty (tutaj tworzymy)
-> Artefakty (tutaj zakładamy)

Początkowo zdobyte artefakty będą raczej słabej mocy, ale warto sprawdzać, co udało nam się znaleźć, czy odblokować, produkować nowe gadżety oraz zmieniać wyposażenie. Pod koniec gry będziecie mieć moc na poziomie 800 i więcej. Zwróćcie jednak uwagę, że czasem kosztem mniejszej mocy warto dodawać bonusy dla drużyny. W lewym dolnym rogu widzicie premie, jakie drużyna otrzymuje po założeniu boosterów. Z doświadczenia podpowiadam, ze czasem lepiej wzmocnić drużynę, niż siebie.

 

braz Podróż drugą klasą / Class Warfare
Wyposaż postać w moce z dwóch różnych klas. / Equip powers from 2 different classes

 

Porównaj  Wojownik z czwartej klasy

Wraz z postępem fabuły będziemy mogli wybrać 4 klasy bohatera. Kiedy Cartman umożliwi nam wybranie drugiej specjalności, wystarczy wyposażyć się w czary z jednej i drugiej, aby odblokować pucharek. W każdej chwili można je zmieniać, wciskając  i wybierając -> Moce

 

srebro Pierdy biją piegi / Farts over Freckles
Rozpocznij walkę z Morganem Freemanem i pokonaj go. / Pick a fight with Morgan Freeman and defeat him

 

Walka będzie wymagać od nas zmiany ustawień, które muszą (!) być zachowane w drodze do platyny. Podejście do trofeum proponuję zrobić dopiero po ukończeniu wątku fabularnego i zdobyciu pucharka  Być jak Token.

Z Morganem Freemanem będziemy wielokrotnie się spotykać w lokalu Freeman’s Tacos. Aby rozpocząć z nim walkę, musimy trzykrotnie uderzyć go za pomocą . Pamiętajcie jednak, że nie odpowie on na zaczepkę czarnego brata. W pierwszej kolejności musicie udać się więc do Minibrowaru Crunchy’ego, i tam porozmawiać z Dyrektorem PP (ten od Mikroagresji). Dyrektor umożliwi nam zmianę koloru skóry – dopiero, gdy będziemy biali, uda nam się rozpocząć walkę.

Zdecydowanie zalecam też zmienić trudność potyczek. W tym celu wchodzimy w  -> Walka -> Poziom trudności walki i wybieramy -> Zwykłe (łatwo). Postarajcie się też, żeby wasza moc była w przedziale 750 – 800. Uzbrójcie się w czary zadające dodatkowe obrażenia (wstrząs, oparzenie, krwawienie). Wyposażcie się w DNA Nieboska Siła (daje ono +25% do statystyk) a także artefakty dające premie dla drużyny: najlepiej skupić się na Regeneracji supermocy, Obrażeń od efektów statusu oraz Dodatkowym zdrowiu sojuszników (na załączonym zdjęciu możecie zobaczyć, jak to wyglądało u mnie). Dodatkowo możecie do drużyny dodać jednego kompana z możliwością leczenia towarzyszy. Ja skupiłam się na używaniu Najsilniejszego Antidotum oraz miałam w zapasie Przyzwańca Mojżesza (można użyć go tylko raz na walkę). Pamiętajcie również aby w ekwipunku mieć w zapasie parę sztuk Serum Ożywienia. Warto też mieć już odblokowany Czasopierd Przywołania.

Potyczka nie jest zbyt wymagająca. Morgan Freeman ma 9999 pkt zdrowia, ale na najłatwiejszym poziomie trudności jego ataki nie są aż tak bardzo odczuwalne. W trakcie walki będzie dość często atakował ciosami bądź pierdami, raz (bądź dwa) przyzwie swoje młodsze ja, które ma 1500 pkt zdrowia i parokrotnie będzie rzucał zauroczenie na któregoś z członków drużyny. Przy zauroczeniu nie czekamy aż minie, tylko na towarzyszu z tym statusem używamy (najlepiej) Najsilniejszego antidotum. Mikstura ta nie tylko odnawia energię, ale również usuwa wszystkie negatywne statusy. Przy rozważnej walce i dbaniu o zdrowie towarzyszy, walka powinna pójść dość szybko i sprawnie. Musicie pamiętać żeby jak najczęściej atakować go mocami, zadającymi obrażenia w czasie. Bardzo pomaga to w walce.

W razie jakichkolwiek problemów polecam radę twórców: “Słabo Ci idzie w walce? Naucz się lepiej grać” 

 

 

braz Toksyczne środowisko / Toxic Environment
Złup 100 odpadów niebezpiecznych. / Loot 100 Biohazard items

 

Zdecydowanie wpadnie podczas przechodzenia gry. Odpady niebezpieczne zbieramy eksplorując South Park oraz np. korzystając z toalet. Nie ma co się nad tym skupiać 

 

braz Makaron proroka / Pasta of Prophets
Stwórz makaronowy obraz Mojżesza. / Craft a macaroni picture for Moses

 

Trofeum związane z fabułą. Nie da się przegapić. Odblokujemy je podczas wizyty w kościele i rozmowy z Księdzem Maxi. Od księdza dostaniemy recepturę oraz składniki. Wystarczy wtedy wcisnąć , wybrać -> Tworzenie, -> Przedmioty do użycia -> Obrazek z makaronu. Po wyprodukowaniu przedmiotu, zostaniemy obdarowani trofeum. Jest to pierwszy z czterech przyzwańców, jakich możemy odblokować w grze. Porównaj opis pod  Poszukiwacz przyjaciół.

 

braz Zwycięzca wyścigu korposzczurów / Corporate Wolf
Osiągnij najwyższy status ekonomiczny na swojej karcie postaci. / Reach the highest economic value on your Character Sheet

 

Podczas czwartego dnia w South Parku Profesor Chaos poprosi nas, abyśmy poszli z nim do banku i pomogli mu zdobyć kredyt na wypłaty dla jego meksykańskich pracowników. Po ukończeniu questa, będziemy mieć możliwość porozmawiania z pracownikiem banku i zagrania w koło fortuny. Naszym zadaniem będzie kręcenie kołem i pomnażanie kasy, aż do osiągnięcia najwyższej klasy ekonomicznej. Kolejne klasy do zaliczenia to:

  • Biedak
  • Klasa niższa
  • Prekariusz
  • Podstawowe potrzeby
  • Wygodne życie
  • Nadziany
  • 1%
  • 0,01%

Aby oszczędzić sobie czasu, gdy zwiększymy swój status ekonomiczny warto zrobić zapis gry i w razie bankructwa, startować od tego miejsca. Uwaga! Bez utraty postępu zapis można zrobić tylko wtedy, gdy gra wyświetli komunikat “WYGRYWASZ! Przechodzisz na nowy poziom klasy”. Będziemy mieć wówczas 2 opcje do wyboru. Kontynuuj, albo Wyjdź. Wybieramy -> Wyjdź, zapisujemy progres i wracamy do minigierki. W razie bankructwa wystarczy wczytać zapis i spróbować jeszcze raz. Podczas gry będziemy mieć możliwość używania różnych premii – warto je stosować, gdyż przyspieszają znacznie proces mnożenia kasy. Unikałam tylko jednej, gdyż była zbyt ryzykowna. Chodzi o bonus “Krótka sprzedaż. ZAMIEŃ bankructwa na gotówkę i na odwrót”. Tego używać nie warto.

 

srebro Pod obserwacją / #followbacks
Zyskaj 10 wzajemnych obserwujących wśród mieszkańców South Parku. / Become mutual followers with 10 people in South Park

 

Bardzo proste trofeum. Po pierwszym spotkaniu z Cartmanem, otrzymamy zadanie, aby zdobyć jak największą ilość obserwujących na Szopstagramie. Selfie będziemy mogli zrobić niemal z każdym w miasteczku. Niektórzy zgodzą się od razu, dla innych trzeba będzie wykonać jakieś zadanie, jeszcze inni zechcą cyknąć fotkę dopiero, gdy zdobędziemy więcej znajomych. Osoby, z którymi można zrobić zdjęcie poznamy po ikonce aparatu nad głową (widoczna, po włączeniu trybu inspekcji ). Wystarczy podejść do takiej osoby i za pomocą  zrobić zdjęcie. 10 fotek to wierzchołek góry lodowej, więc nie powinno wam to przysporzyć żadnego problemu.

 

braz Wiatry przeznaczenia / Divine Wind
Wykonaj udany pierdkourowy przelot na dach apartamentów SoDoSoPy i z powrotem. / Successfully Fartkour to the Lofts at SoDoSoPa rooftop and back down again

 

Trzeciego dnia rozgrywki, uzyskamy dostęp do domu Kenny’ego i SoDoSoPy. W tej lokacji, po prawej stronie znajduje się wysoki budynek, na który możemy wlecieć z pomocą Człowieka Latawca. To, co musimy zrobić, to dostać się na sam szczyt i bezpiecznie wylądować. Nie ma w tym nic trudnego  Zapewne odblokujecie pucharek przy okazji eksploracji świata i poszukiwania skarbów. Uważajcie przy zeskoku z budynku. Będzie tam potrzebny podwójny pierdkour.

 

 

srebro Ostatni sprawiedliwy / Last Kid Standing
Wygraj bitwę przy trzech powalonych sojusznikach pod koniec walki. / Win while 3 Allies are downed at the end of combat

 

Jak wskazuje nazwa i opis trofeum, chodzi o to, aby jedyną osobą, która przetrwa bitwę był nasz bohater. Znów brzmi skomplikowanie, ale w rzeczywistości nie jest. Kiedy będziemy na wygranej pozycji w walce, zostawiamy wroga, który ma mało zdrowia i pozwalamy mu obijać naszych kolegów. Najlepiej przysuwać kompanów w stronę przeciwnika, a następnie pominąć kolejkę poprzez przytrzymanie przycisku . Jeśli nasz bohater otrzyma obrażenia, leczymy go. Kiedy przeciwnik wytłucze naszych kompanów, po prostu go dobijamy i cieszymy się z łatwego pucharka. Ważne! Musicie zwrócić uwagę na to, aby przeciwnik był “zmiękczony” obrażeniami fizycznymi. Jeśli zadamy mu obrażenia od statusów (krwawienie, wstrząs, obrzydzenie), istnieje ryzyko, że padnie od nich w trakcie kolejnych tur, zanim zrealizujemy nasz plan . Przy podejściu do tego pucharka, nie możemy mieć w drużynie Mysteriona, gdyż  zabity, odradza się jako duch.

 

braz Tytularz / Titleist
Osiągnij najwyższą rangę w jednym tytule na swojej karcie postaci. / Reach the highest rank on 1 title in your Character Sheet

 

Po wciśnięciu , wybieramy -> Karta postaci i patrzymy na zakładkę -> Tytuły.
Znajdują się tu wyzwania, po których ukończeniu otrzymujemy tytuł oraz nagrodę. Naszym zadaniem będzie zdobycie tytułu mistrzowskiego. Część z wyzwań jest stopniowana, a więc musimy zaliczyć kolejne poziomy, aby odblokować najwyższą rangę. Trofeum wpada niezauważenie podczas przechodzenia gry, ale warto o wyzwaniach pamiętać, ponieważ dostajemy za ich zaliczanie nagrody: przekąski, stroje, artefakty, materiały. Tytuły otrzymujemy za większość działań w grze: zbieractwo, walki z poszczególnymi przeciwnikami, odblokowywanie punktów szybkiej podróży, pozyskiwanie znajomych na Szopstagramie, rozwiązywanie zagadek etc.

 

 

srebro Modowe eksperymenty / Cosplay Curious
Włóż na siebie elementy trzech różnych strojów naraz. / Wear costume pieces from 3 different sets at once

 

Po wciśnięciu , wybieramy -> Stroje i zakładamy na siebie 3 elementy nie do pary.
A więc np. nakrycie głowy z jednego kostiumu, ubranie z innego, rękawiczki z kolejnego. Ding!

 

braz Chaos poskromiony / Chaos Controlled
Pokrzyżuj plany Profesora Chaosa. / Foil the plans of Professor Chaos

 

Trofeum związane z fabułą, nie da się przegapić.
Odblokujecie je po pokonaniu Buttersa w U-Stor-It, pod koniec drugiego dnia przygody.

 

braz Telefon do przyjaciela / Call in a Favor
Użyj przywołanej postaci. / Use a Summon

 

Porównaj opis z  Poszukiwacz przyjaciół

Podczas gry mamy możliwość zdobycia czterech przyzwańców, którzy nam pomagają w trakcie walki. Coś na zasadzie berserkera, który albo zadaje masywne obrażenia, albo nas leczy. Pierwszym pomocnikiem, którego odblokujemy wraz z postępem fabuły, podczas wizyty u księdza Maxi, będzie Mojżesz. Przywołujemy go za pomocą obrazka z makaronu. W związku z tym, ze Maxi da nam wszystkie składniki, do stworzenia obrazka, będziemy mieli możliwość odblokowania pucharka już w kolejnej walce. Ale ważna rzecz (!) Użycie wspomagaczy jest reglamentowane – danego pomocnika można przywołać tylko raz na jedną walkę, ponadto ich ilość na całą grę też jest ograniczona, dlatego polecam posługiwać się nimi, gdy będziemy w prawdziwych opałach.

Aby przywołać pomocnika, wciskamy  i przesuwając się strzałkami, najeżdżamy na danego pomocnika, po czym zatwierdzamy wybór przyciskiem
Do wyboru mamy:

  • Obrazek z makaronu (leczenie całej drużyny)
  • Szynkoradio (podstępny atak Neda i Jimbo)
  • Fiolka szczyn (obrażenia obszarowe i dezorientacja)
  • Tajny telefon Classi (atak samochodem)

 

braz Wycięcie inwazyjnego guza / Invasive Tumor Removal
Pokonaj zmutowanego kuzyna Kyle’a. / Defeat Mutant Cousin Kyle

 

Trofeum związane z fabułą. Nie da się przegapić.
Podczas 4 dnia przygody, historia zaprowadzi nas do Laboratorium genetycznego Mephesto. Tam przyjdzie nam walczyć z upierdliwym kuzynem Kyle’a, który “odrobinę” się zmutował . Walka będzie polegała przede wszystkim na umiejętnym wykorzystywaniu czasopierdu zmiany, bowiem kiedy zmienimy czas, osłabimy bossa:

  • za dnia zaczyna się smarować kremem ochronnym i dopóki nie skończy, przyjmuje więcej obrażeń niż zazwyczaj
  • w nocy ściera krem i sytuacja jest podobna.

Dobrze sprawdza się combo, a więc zmiana czasu, dodatkowe osłabienie ochrony bossa jakimś czarem (taką umiejętność ma np. Dziewczyna na telefon) i szybkie przywalenie za pomocą przyzwańca np. Fiolki szczyn, albo Szynkoradia. W krótkim czasie ściąga mu to bardzo dużo energii, tylko trzeba działać szybko (!) Pamiętajcie też, że nie warto używać supermocy, kiedy kuzyn Kyle’a jest wzmocniony. Lepiej zachować ją na moment, gdy czasopierdem zmienimy porę dnia.

 

braz Wojownik z czwartej klasy / Master Classed
Wyposaż postać w moce z czterech różnych klas. / Equip powers from 4 different classes

 

Podczas czwartego dnia przygody odblokujemy dostęp do wszystkich klas i będziemy mogli korzystać z dowolnych mocy.
Klas mamy do wyboru aż 10, ale tylko cztery sloty do wykorzystania, jeśli chodzi o moce. Naszym zadaniem będzie wyposażenie bohatera w czary czterech różnych klas.
Wciskamy , następnie -> Moce i klikamy w kolejne sloty, uzupełniając je o czary z różnych klas.
Po zapełnieniu ostatniego miejsca, wychodzimy z powrotem do menu i cieszymy się z kolejnego prostego pucharka.

 

braz Legendarny twórca / Epic Artificer
Stwórz artefakt dający co najmniej 75 punktów mocy. / Craft an Artifact with a Might value of 75 or more

 

Podczas eksploracji świata, znajdziecie wiele przepisów na artefakty. Dodatkowo, będzie można kupować receptury od sprzedawców. Naszym zadaniem będzie stworzenie artefaktu, który będzie miał 75, albo więcej punktów mocy. W początkowej fazie gry takie przedmioty będą niedostępne do użycia/wytworzenia, ale w miarę postępów fabuły będzie ich coraz więcej. Pod koniec gry będziemy mieć np. możliwość tworzenia artefaktów o mocy większej niż 100 punktów. Składniki znajdujemy w trakcie zwiedzania Southparku, przeszukując zakamarki świata. Możemy też je kupować w sklepach. Jak zrobić taki artefakt?
Klikamy , następnie wybieramy -> Tworzenie i w zakładce -> Artefakty szukamy przepisu na przedmiot o mocy większej niż 75 punktów. Jeśli mamy wszystkie składniki, zatwierdzamy produkcję przyciskiem  i trofeum jest nasze.

 

srebro Śmiertelna bezczynność / Glitch of Death
Użyj Czasopierdu Resetującego, by rywal objęty negatywnym efektem stracił turę i umarł na jej końcu. / Use TimeFart Glitch to cause a status-effected enemy to lose their turn and die at turn’s end

 

Niektóre z umiejętności, jakimi może dysponować nasz bohater oraz jego drużyna, zadają przeciwnikom obrażenia w czasie. Naszym zadaniem będzie zafundowanie przeciwnikowi takich obrażeń, odebranie tury za pomocą Czasopierdu Resetującego i sprawienie, aby w następnej kolejce przeciwnik padł właśnie od tych negatywnych efektów naszego czaru. Negatywne efekty to:

  • Oparzenie (rozpoznamy po ikonce płomienia)
  • Porażenie (rozpoznamy po ikonce pioruna)
  • Krwawienie (rozpoznamy po ikonce kropli krwi)
  • Obrzydzenie (rozpoznamy po ikonce zielonego kleksa)
  • Wychłodzenie (rozpoznamy po ikonce kostki lodu)

Aby przyspieszyć drogę do trofeum, możemy wzmocnić umiejętności nasze i drużyny za pomocą artefaktów:
-> Artefakty -> Premie dla drużyny -> Obrażenia od efektów statusu.
Wystarczy poszukać takich boosterów, które będą dawały najlepszy bonus do tego rodzaju obrażeń. Następnie bohatera wyposażyć w ataki, zadające obrażenia w czasie oraz dobrać do drużyny towarzyszy, którzy takimi umiejętnościami dysponują np. Komara, Super-Tweeka, Człowieka Latawca (supermoc), Szopa etc. Osłabiamy wroga i fundujemy mu jakiś negatywny efekt. Gdy przychodzi jego tura, zanim rzuci czar, używamy Czasopierdu resetującego – przytrzymujemy  oraz przechylamy gałki  w lewo, wykonujemy swój ruch i jeśli w następnej kolejce przeciwnik zginie od efektu, trofeum będzie nasze.

 

srebro W odmętach czasu / Through the Bowels of Time
Przetrwaj pierdy minionej przyszłości. / Survive the farts of future past

 

Trofeum związane z fabułą, nie da się przegapić.
Odblokujemy je piątego dnia przygody, po pokonaniu Szopa i Człowieka Latawca których opanował “Mitch Conner”.

 

braz Defensor-Diabetyk / Diabetes Defender
Obroń bezbronne dziecię przed pijanym wariatem. / Defend a helpless child from a drunk lunatic

 

Trofeum związane z fabułą, nie da się przegapić.
Odblokujemy je pod koniec pierwszego dnia przygody. Przyjdzie nam walczyć z pijanym Randym w The Peppermint Hippo.

 

srebro Metoda na blok / Big Knocker
Zabij przeciwnika, uderzając w niego innym przeciwnikiem. / Kill an enemy by knocking another enemy into them

 

Niektóre z umiejętności, jakimi może dysponować nasz bohater oraz jego drużyna, odpychają przeciwników. Naszym zadaniem będzie zafundowanie kombosa z odrzuceniem tak, aby zaatakowany przeciwnik wpadł na jednego ze swoich kompanów i go zabił. Czar tego rodzaju rozpoznamy po czerwonej ikonce przewróconej postaci. Dodatkowo, gdy chcemy go użyć, na planszy pojawią się czerwone strzałki, wskazujące kierunek odrzucenia wroga. Początkowo kombosy z odrzuceniem nie zadają zbyt dużych obrażeń, ale w miarę postępu w grze i zwiększenia poziomu postaci, wszystko się zmieni. Przede wszystkim będziemy mogli wzmocnić umiejętności nasze i drużyny za pomocą artefaktów.
-> Artefakty -> Premie dla drużyny -> Obrażenia od kombosa z odrzuceniem.
Wystarczy poszukać takich boosterów, które będą dawały najlepszą premię do tego rodzaju obrażeń. Następnie bohatera wyposażyć w ataki, powodujące odrzucenie przeciwnika, albo dobrać do drużyny towarzyszy, którzy takimi umiejętnościami dysponują: Kapitan Cukrzyca, Mysterion, Narzędnik czy Super-Craig. Dobrze jest mieć w drużynie również Dziewczynę na telefon, która dysponuje czarem, osłabiającym obronę wybranego przeciwnika, z zasięgiem na całą planszę. Z jej pomocą można znacznie osłabiać wrogów stojących z tyłu, albo z boku i bez problemu zabić oponentem, który stoi bliżej nas.

 

zloto Rozdający karty postaci / Character Sheet Elite
Osiągnij najwyższą rangę w pięciu tytułach na swojej karcie postaci. / Reach the highest rank on 5 titles in your Character Sheet

 

Jeśli wciśniecie , uzyskacie dostęp do menu, a raczej czegoś w rodzaju bazy dowodzenia. Jedną z dostępnych opcji w tej bazie, jest Karta postaci. Pierwsza zakładka w karcie, pokazuje nam tytuły, które możemy zdobyć, wykonując kolejne wyzwania. Aby dostać trofeum, w co najmniej pięciu z tych wyzwań musimy osiągnąć najwyższą rangę – opanować je mistrzowsko. Brzmi skomplikowanie, ale jest bardzo proste. Po ukończeniu gry miałam ponad 40 wymaksowanych tytułów. Raczej niemożliwe, aby nie wpadło podczas przechodzenia gry. Zliczane jest tam wszystko:

  • walka z poszczególnymi przeciwnikami
  • zdobywanie artefaktów
  • zdobywanie kostiumów
  • wytwarzanie przedmiotów
  • mistrzowskie użycie toalet
  • zbieranie rysunków Yaoi
  • rozwiązywanie zagadek
  • zdobywanie obserwujących na Szopstagramie
  • odblokowywanie stacji szybkiej podróży
  • zbieranie nostalgronek etc.

 

srebro Mistrz manipulacji / Master Manipulator
Zdezorientuj lub zaurocz przeciwnika, aby pokonał innego przeciwnika. / Confuse or charm an enemy into defeating another enemy

 

W skrócie chodzi o to, aby podczas walki rzucić na przeciwnika zaklęcie powodujące dezorientację, albo zauroczenie i sprawić, aby ów przeciwnik zabił jednego ze swoich kompanów. Nie jest to takie trudne, jak się wydaje. Trofeum możemy odblokować albo naszym bohaterem, albo którymś z towarzyszy w drużynie.
Czary, które wywołują zauroczenie poznamy po serduszkach, pojawiających się nad głową wroga, natomiast te, które wywołują dezorientację, po ikonce znaku zapytania. Zauroczony wróg zawsze będzie atakował swoich sprzymierzeńców. Natomiast przeciwnik zdezorientowany może, ale nie musi zaatakować swoich sprzymierzeńców. Najczęściej jednak to robi. Jeśli doprowadzimy do tego, aby jeden z oczarowanych przeciwników zabił drugiego, trofeum będzie nasze. Jeżeli pucharek nie wpadnie podczas przejścia gry, po ukończeniu wątku fabularnego, gdy mamy dostęp do otwartego świata, trzeba wywołać walkę z kimkolwiek i wyposażyć drużynę w odpowiednich zawodników.
Zdolności, o których mowa mają:

  • Telepata -> czar Obezwładniające Olśnienie (dezorientacja). Trofeum może wpaść w samouczku, kiedy Cartman będzie przedstawiał nam możliwości klasy bohatera.
  • Roślinomanta -> czar Słodki Zapach (zauroczenie). Trofeum nie wpadnie w samouczku. Czaru trzeba użyć w późniejszej walce.
  • Profesor Chaos -> czar Dezorientator Chaosu (dezorientacja)
  • Super-Tweek -> supermoc Wielka Chłopięca Miłość (dezorientacja wszystkich w zasięgu rażenia)

Jest na to także dużo prostszy sposób. Związane jest to ze zbieraniem składników do stworzenia Czasopierdu Przywołania – patrz  Potęga jelit. To co musimy zrobić, to wykonać dwa zadania, które zleci nam Pani Cartman. Początkowo poprosi ona o rozdanie w barze Skeetera ulotek, reklamujących jej wdzięki, a jakiś czas po spełnieniu tej prośby, zgłosi się do nas sama, z prośbą o pomoc (wideo wiadomość). Będziemy musieli wrócić do domu Cartmana i pomóc jej rozprawić się z Alfonsem  Walka polega na uderzaniu przeciwników otwartą dłonią. Jeśli uderzymy biorące udział w bijatyce prostytutki, oczarujemy je i sprawimy, ze będą atakować alfonsa. Ich ciosy są mocne, więc już przy pierwszym albo drugim ataku powinny ubić dziada, a my dostaniemy pucharek.

 

srebro Poszukiwacz przyjaciół / Friend Finder
Zdobądź i odblokuj wszystkich przywołanych. / Acquire and unlock all Summons

 

Przywołani, czy też przyzwańcy, to pomocnicy, których moce mogą wspierać nas podczas walk. W grze możemy odblokować czworo przywołanych. Poniżej info gdzie i w jaki sposób ich zdobyć:

  • Mojżesz – Obrazek z makaronu (Maksymalnie 10 sztuk). Leczącego całą drużynę przyzwańca odblokujemy zgodnie z fabułą, podczas wizyty w kościele, po rozmowie z Księdzem Maxi. Aby go przywołać, będziemy potrzebowali Obrazków z makaronu, które samodzielnie możemy wyprodukować w menu. (Maksymalnie 10 sztuk)
  • Classi – Tajny telefon Classi (5 sztuk na całą grę). Przyzwaniec odblokowany zgodnie z fabułą. Pod koniec trzeciego dnia w South Parku, kiedy ocalimy Classi przed niechybną śmiercią na posterunku policji, otrzymamy od niej możliwość przywołania podczas walki.
  • Szczynowy Gerald – Fiolka na szczyny (Maksymalnie 10 sztuk). Aby odblokować tego przyzwańca musimy go samodzielnie znaleźć i wykonać dla niego minizadanie. Podczas trzeciego dnia w grze, uzyskamy dostęp do Steed i Domu Kenny’ego. Za torami kolejowymi, obok opon, przy budynku Steed, zobaczymy wiatraczek, za pomocą którego możemy przywołać Człowieka Latawca. Wraz z pomocnikiem musimy “pierdkourować” się do góry, a następnie maksymalnie na prawo. Na górze znajdziemy Geralda Broflovskiego. Gerald będzie potrzebował od nas fiolki na szczyny. Przypuszczam, ze na tym etapie gry będziecie mieć w ekwipunku wiele fiolek, gdyż można je znaleźć w wielu miejscach w grze. W razie potrzeby poszukajcie w szafie Kennyego, albo cofnijcie się do Południowego Stawu Starka, gdzie można podnieść fiolkę z namiotu nieopodal tablicy ogłoszeniowej.

 

  • Ned i Jimbo – Szynkoradio (Tylko 5 sztuk). Aby odblokować tego przyzwańca musimy go samodzielnie znaleźć i wykonać dla niego minizadanie. Będzie to możliwe po odblokowaniu dostępu do północnego South parku, a konkretniej do Sklepu z bronią Jimbo. W sklepie należy porozmawiać z Jimbo, który pożali się, że podczas poprzedniego wieczora zgubił portfel w barze ze striptizem. Portfel leży na jednym ze stolików w The Peppermint Hippo. Kiedy zwrócimy go właścicielowi, zdobędziemy 5 przywołań do wykorzystania w walce.

 

braz Nauka korzystania z toalety / Potty Trained
Skorzystaj z toalety i osiągnij najwyższy poziom mistrzostwa. / Use a toilet and achieve the highest mastery level

 

Będzie to najprawdopodobniej pierwsze trofeum, jakie zdobędziecie w grze, bowiem naszą przygodę zaczynamy w kibelku, ucząc się, jak z niego korzystać . Chodzi o to, aby “zrzucić balast” w toalecie, osiągając przy tym najwyższy poziom mistrzostwa. Żeby to zrobić, po prostu trzeba zaliczyć minigierkę, widoczną na ekranie, używając losowych sekwencji QTE. Pierwszy kibelek, na którym uczymy się tej sztuki jest jednogwiazdkowy (najłatwiejszy), a w dalszej grze będziemy spotykać toalety dwu-, trzy- oraz czterogwiazdkowe. Miejcie na uwadze, ze trzeba znaleźć wszystkie (!) toalety, dostępne w grze i w każdej osiągnąć poziom mistrzowski.

Porównaj opis pod trofeum  Mistrz skupienia.

 

braz Trzeba umieć sobie radzić / Pick Yourself up by Your Bootstraps
Zbierz wszystkie łupy w Obozie Bezdomnych i SoDoSoPie. / Collect all loot in the Homeless Camp at SoDoSoPa

 

Do Obozu Bezdomnych dostaniemy się dopiero w trzecim dniu rozgrywki. Lokacja zaznaczona jest na mapce. Musimy znaleźć wszystkie łupy, które dostępne są w tym miejscu. Chodzi głównie o dziesięciocentówki porozrzucane po ziemi. Są mało widoczne, więc trzeba powoli i spokojnie przemieszczać się z miejsca na miejsce i podnosić je za pomocą . Nawet gdy moneta jest zasłonięta pudełkiem i niewidoczna dla nas, gdy staniemy obok, pojawi się opcja podniesienia. Po zebraniu łupów dostępnych na ziemi (te, które można zebrać z budynku, korzystając z pomocy Człowieka Latawca, nie liczą się), trofeum wpadnie.