Spiritfarer – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Spiritfarer zabierze nas w świat, w którym wcielamy się w Stellę, przewodnika dusz. Naszym zadaniem będzie pomoc zmarłym z pogodzeniem się z końcem życia i zabraniem ich na drugą stronę. Głównie będziemy skupiać się na wykonywaniu wszelakich zadań i uszcześliwianiu naszych towarzyszy, jak i rozbudowie naszej łodzi. To wszystko, pozwoli im na spokojniejsze opuszczenie tego przejściowego miejsca.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Spiritfarer?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Czas do zdobycia platyny: 40 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox4 x12 x22
  • Liczba trofeów offline: 37
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: 5 (oznaczone na czerwono w poradniku)
  • Zglitchowane trofea: BRAK

Krok po kroku:

W całej grze głównie będziecie się skupiać na tym, aby każdy ze zmarłych osiągnął najwyższy poziom uszczęśliwienia. Następnie poproszą Was o to, żebyście ich odstawili do wrót everdoor. Jedną z rzeczy, które robimy w międzyczasie, to sprawdzenie i wbicie pucharków do pominięcia – głównie te, które musimy zaliczyć na specyficznych wyspach.

Grę można zaliczyć do tych z otwartym światem, jednak trzeba wykupić usprawnienie do statku, żeby przebić się przez barierę – jak już to zrobimy, możemy swobodnie pływać po całym świecie gry. Tu pamiętajcie, żeby zwiedzać i zbierać rzeczy chociażby ze skrzyń. Zwracam tu uwagę na to, aby nie pozbywać się drogich kamieni, będą nam potrzebne do pewnych zadań.

Gra jako tako nie ma końca, odprowadzimy wszystkie dusze do drzwi i sami też przez nie przejdziemy, ale jak już to zrobimy, możemy wrócić spokojnie do gry. Polecam jednak zrobić wszystko zanim sami będziemy gotowi przejść na drugą stronę, a jak już przejdziemy, wpadnie nam ostatni pucharek, więc nie będziemy musieli już wracać do gry.

Z postępem w grze i budowaniem coraz to nowszych budynków, nie zapomnijcie o tym, by tworzyć nowe potrawy i zdobywać, tym samym, nowe przepisy. Jest ich sporo i warto mieć to na uwadze podczas naszych przygód.

Zbierajcie też wszelkiego rodzaju materiały, zawsze się przydadzą do budowy lub potraw. W późniejszym etapie gry zdecydowanie pomoże Wam to zaoszczędzić czas na ich zdobywaniu, jak i robieniu zadań dla Franciszka, sklepikarza-pływaka.

Jeżeli będziecie mieli jakieś konkretne pytania – to piszcie w komentarzu pod poradnikiem, a ja postaram się na nie odpowiedzieć. Miłego platynowania. 🙂

 

Poradnik:

platyna Collector 75
Complete all of Susan’s collections.

Gratulacje, odstawiłeś wszystkich!

 

braz At Least Someone is Happy 10
Make one spirit reach an ecstatic mood at least once.

Zobacz pucharek zloto Stoked poniżej.

 

braz The More, The Merrier 40
Make five spirits reach an ecstatic mood at least once.

Zobacz pucharek zloto Stoked poniżej.

 

zloto Stoked 70
Make all spirits reach an ecstatic mood at least once

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek zdobędziecie poprzez doprowadzenie każdej z dusz do poziomu uszczęśliwienia (ecstatic mood). To najwyższy poziom samopoczucia u każdej z postaci, którą będziemy mogli mieć okazję gościć na naszej łodzi. Wystarczy zrobić to raz, żeby gra zapamiętała, że to zrobiliśmy i dopiero wtedy możemy daną duszę zabrać do drzwi przejścia (everdoor). Są pewne czynniki i czynności, które pomogą nam w osiągnięciu tego poziomu u każej z postaci.

  • dajemy im ich ulubione jedzenie,
  • możemy je przytulać,
  • budujemy dla nich domy,
  • domy możemy usprawniać,
  • trzymamy ich w miłym towarzystwie.

Niektóre postacie będą wpływały negatywnie na resztę, a inne pozytywnie. Tak naprawdę, prawie wszystkie dusze można stosunkowo łatwo uszczęśliwić, nie powinniście mieć z tym większych problemów. Postać, na którą musicie zwrócić uwagę to Elen, jest ona bardzo specyficzna. Pamiętajcie o 3 rzeczach: nie przytulajcie jej, koło jej domu najlepiej postawcie budynek Lounge i dom Gustawa, podniesie jej to samopoczucie. Dajcie jej też jej ulubione jedzenie, tabelkę wszystkich dusz znajdziecie poniżej w dalszej części poradnika.

Jest jeszcze postać Darii – nietoperza, której poziom szczęścia blokuje się na poziomie czwartym, zaraz przed najwyższym, licząc od lewej do prawej. Należy ją maksymalnie udobruchać, jedzonko, przytulaski i takie tam. Ona nie przyjdzie mieszkać na łodzi, ma parę zadać pobocznych i jak one się skończą – poprosi Was o odstawienie do wrót everdoor i będzie przyklejona do sufitu kabiny na statku. Jeżeli nie będziecie pewni, że osiągnęliście najwyższy poziom, zapiszcie sobie stan gry w chmurze po drugiej sesji gry platformowej z nią (jedno z zadań). Wszystko się rozjaśni jak już będziecie grać i robić jej zadania.

 

srebro The Acrobat 20
Activate all the shrines.

Wszystkie ołtarzyki uda Wam się aktywować wraz z postępem w fabule. Zdobyte w nich umiejętności będą potrzebne do zadań od dusz, jak i do zdobycia cennych rzeczy ze skrzyń.

W grze mamy do aktywowania siedem sanktuariów, poniżej pięć, które są łatwo dostępne.

  • Hummingberg
  • Island Furogawa
  • Island Nordweiler
  • Oxbury Island
  • Greymist Peaks Island

 

zloto Decked Out 55
Build all houses and stations at least once on the boat.

Wszystkie budynki z czasem zapewne zbudujecie – pamiętajcie, żeby żadnego się nie pozbywać, w sensie usuwać. Możecie spokojnie zwiększać pojemność Waszej łodzi, gdy zawitacie do stoczni do Alberta, jak i kupić od niego plany na budowę oprócz domów dla postaci. Możliwość ich budowania przyjdzie z czasem, gdy je wykupicie. Są trzy główne kategorie, rekreacyjne, dla dusz i warsztaty/gospodarcze. Na swoim statku mamy deskę kreślarską, możecie z niej skorzystać, żeby robić wszystko związane z budowaniem na swojej łodzi.

Tip: Gdy dołączy do nas Stanley, przejmie nam Guest Room, musimy go wybudować jeszcze raz.

Warsztaty/gospodarcze Domy Rekreacyjne
Garden Guest House Air Draft
Kitchen Gwen’s Lodge Lounge
Loom Summer’s Sanctuary Zipline
Foundry Atul’s Workshop Archive Room B-2522
Sawmill Astrid’s Bungalow Bouncy
Field Astrid’s Bungalow
Windmill Alice’s Cottage
Orchard Gustav’s Gallery
Sheep Corral Cuckoo Clock Tower
Chicken Coop Beverly’s Farmhouse
Crusher Bruce and Mickey’s Crib
Cow Stall Buck’s Lair of Wonders
Smithy Stanley’s Playroom
Cellar Elena’s Cubicle
Jackie’s On-Call Room

 

srebro Spiritfared 40
Bring all releasable spirits to the Everdoor.

Wszystkich postaci razem jest 15, ale nie wszystkie zabieramy do everdoor. Z wyjątkiem wymienionych poniżej, resztę musimy odprowadzić, czyli 12. Pamiętajcie jedynie o tym, żeby zrobić to dopiero po tym, jak osiągniemy ich najwyższy stan szczęścia. Zerknijcie do pucharka zloto Stoked wyżej.

  • Atul zniknie ze statku po tym, jak wykonamy jego ostatnie zadanie.
  • Buck zostaje na statku permamentnie.
  • Lily odprowadzi nas do everdoor.
Imię Miejsce spotkania Ulubiona potrawa Lubi potrawy Nie lubi potraw
Alice Mount Toroyama Veggie-Pot Pie Old fashioned food;

Dessert

Acquired taste;

Stimulants;

Exotic

Astrid Bottom Line Corp. Noodle Soup Plain food;

Soups

Sugary food;

Fine dining food

Atul Barkensheim Creek Pork Chops Everything Nothing
Beverly Oxbury Laksa Exotic;

Old fashioned

Acquired taste;

Stimulant

Bruce & Mickey Southpoint Docks Garlic Bread Pub food One ingredient food;

Allergic to crustacean

Buck Hikarishima Lighthouse Tomato Pizza Comfort food;

Old fashioned food

Lactose intolerant;

Fruit

Daria Overbrook Apple Fresh fruit Everything else
Elena Crow’s End Inc. Green Salad Plain food;

Healthy food

Fine dining food;

Meat;

Fried food

Giovanni Loneberg Beef Fondue Fine dining dood;

Stimulants

Anything with eggs;

Carbs

Gustav Furogawa Surstromming Acquired taste;

Exotic food

Anything fried;

Sugary food

Gwen Alt Harbor Black Coffee Comfort food;

Fine dining food

Anything with shellfish;

Fruit

Jackie Overbrook Chilaquiles Meat;

Fried food

Healthy food
Lily Stella’s Boat
Stanley Mystery Seed French Fries Breakfast;

Dessert

Veggies;

Stimulants;

Fruit

Summer Hummingberg Grain Salad Salads;

Dessert

Non vegan food

 

zloto Master Chef 70
Discover all recipes.

Wszystkich potraw mamy 106 – musimy je zrobić, by nauczyć się ich przepisu. Jeżeli wpadnie Wam jakiś przepis, bo zrobiliście jakieś zadanie lub otworzyliście jakąś skrzynie, postarajcie się taką potrawę przyrządzić, o ile macie składniki, a jak nie, zapiszcie sobie nazwę, żeby przyrządzić ją później. Ogólnie rzecz biorąc będzie to jeden z ostatnich pucharków, które Wam wpadną, chociażby ze względu na pewne składniki dostępne dopiero daleko z fabułą, jak i z dostępem do obszarów gry. Róbcie też stosowne zapasy składników, bo przydadzą Wam się w późniejszym czasie do przyrządzania potraw. Są też składniki dostępne tylko jako nagrody u Francisa, jak i tylko do kupienia w sklepikach na wyspach.

Nr Nazwa potrawy Składniki
01 Grilled Fish Fish/Cephalopod
02 Steamed Shellfish Shellfish
03 Popcorn Corn
04 Poached Fruit Fruit
05 Paella Shellfish;
Grain
06 Heat-Treated Crab Snow Crab
07 Lobster Germinal Lobster
08 Grilled Veggie Veggie (Savoury/Root)
09 Plain Rice Rice
10 Flamin’ Firebirdz Fireglow
11 Shellfish Stew Shellfish;
Mushroom/Veggie
12 Grain Salad Grain;
Mushroom/Veggie
13 Bread Flour (nie Rice Flour)
15 Fish Curry Fish;
Grain
14 Southern Boil Crustacean;
Grain
16 Noodle Soup Rice Flour
17 Clam Cake Clam;
Flour
18 Bouillabaisse Fish;
Veggie/Mushroom
19 Grilled Mushrooms Mushroom
20 Bisque Crustacean, Mushroom/Veggie
21 Black Coffee Coffee Beans
22 Apple Pie Apple;
Flour
23 Berry Pie Flour;
Berry
24 Pear Tartlet Pear;
Flour
25 Fisherman’s Pie Fish/Cephalopod (nie Squid);
Flour
26 Peach Cobbler Peach;
Flour
27 Cherry Pie Cherry;
Flour
28 Shrimp Tempura Shrimp;
Flour
29 Grilled Chicken Chicken
30 Crab Cake Snow Crab;
Flour
31 Lobster Roll Lobster;
Flour
32 Veggie pot pie Flour;
Mushroom/Veggie
33 Cough Drops Fireglow, Honey
34 Calamari Rings Squid;
Flour
35 Milquetoast Corn Flour;
Milk
36 Hot Milk Dairy
37 Tuna Tataki Tuna;
Savoury Veggie
38 Mushroom Salad Mushroom;
Veggie
39 Mock Gruel Sawdust;
Dairy
40 Aloo Gobi Fireglow;
Potato
41 Clam Chowder Clam/Hard-Shell Clam;
Dairy
42 Fried Surf Shellfish;
Fat
43 Shrimp Cocktail Shrimp
44 Chai Latte Fireglow;
Milk
45 Glazed Carrots Carrot;
Honey
46 Grilled Octopus Octopus
47 Squid Skewer Squid
48 Cereal Bowl Grain;
Dairy/Sweetener
49 Muesli Berry;
Yoghurt
50 Rice Pudding Rice;
Dairy
51 Maple Salmon Salmon;
Maple Syrup
52 Eggs Sunny Side Up Egg
53 Fruit Candy Fruit;
Sweetener
54 Laksa Fireglow;
Rice Flour
55 Corn Bread Corn Flour;
Fat
56 Fish Sticks Fish;
Fat
57 Vegetable Stir Fry Fat;
Veggie (nie Potato, Mushroom albo Leaf Veggie)
58 Green salad Leaf Veggie;
Fat
59 Latte Coffee Beans;
Dairy
60 Fried Rice Rice;
Fat
61 Egg Salad Egg;
Veggie
62 Pork Chops Pork
63 Sweet Coffee Coffee Beans;
Sweetener
64 Casserole Grain;
Meat
65 Corndog Corn Flour;
Pork
66 Fried Crawfish Crustacean;
Fat
67 Cake Flour;
Sweetener (nie Honey)
68 Focaccia Flour (nie Corn Flour);
Fat
69 French Fries Potato;
Fat
70 Meat Stew Meat;
Veggie
71 Lokma Honey;
Flour
72 Surstromming Herring
73 Pancakes Egg;
Flour
74 Surf n’ Turf Crustacean;
Beef
75 Fried Mushrooms Mushroom;
Fat
76 Dakgangjeong Fireglow, Chicken
77 Fried Chicken Chicken;
Fat
78 Chilaquiles Fireglow;
Corn Flour
79 Cup of Tea Tea Leaves
80 Meat Pie Meat;
Flour (nie Rice Flour)
81 Crepes Wheat Flour;
Milk/Cream
82 Wonton Soup Rice Flour;
Meat
83 Sweet Yoghurt Yoghurt;
Sweetener
84 Lollipop Honey
85 Honey Ham Pork;
Honey
86 Scrambled Eggs Egg;
Dairy
87 Candy Sweetener (nie Honey)
88 Omlette Cheese;
Egg
89 Crême Brûlée Egg;
Sweetener
90 Frittata Egg;
Fat
91 Tomato Pizza Wheat Flour;
Tomato
92 Schnitzel Fat;
Pork
93 Cheese Fondue Cheese
94 Bacon and Eggs Egg;
Pork
95 English Tea Tea Leaves;
Dairy
96 Cheese Sticks Cheese;
Flour
97 Sweet Tea Tea Leaves;
Sweetener
98 Grilled Steak Beef
99 Garlic Bread Wheat Flour;
Garlic
100 Toffee Dairy;
Sweetener
101 Sauerkraut Meal Sauerkraut;
Pork
102 Beef Fondue Beef;
Fat
103 Onion Rings Onion;
Flour
104 Homemade Paper Sawdust;
Household Glue
105 Questionable Meal Nieprawidowa kombinacja
106 Coal Wood

 

braz First Encounter 10
Have your first conversation with Hades.

Pierwszy raz spotkamy Hadesa, gdy przyprowadzimy i uwolnimy naszą pierwszą duszę przy everdoor.

 

braz Second Encounter 10
Have your second conversation with Hades.

Drugi raz spotkamy się z Hadesem, gdy przyprowadzimy i uwolnimy naszą piątą duszę przy everdoor.

 

braz Third Encounter 10
Have your final conversation with Hades.

Trzeci raz spotkamy się z Hadesem, gdy przyprowadzimy i uwolnimy naszą dziewiątą duszę przy everdoor. To będzie też ostatni raz, jak będziemy się z nim widzieć, otrzymamy też od niego nasze ostatnie zadanie.

 

braz Let It Go 20
Accomplish your very last objective.

To będzie ostatnie główne zadanie do wykonania w grze. Otrzymacie misję, by przyprowadzić Stellę do everdoor. Do tego musimy wykonać wszystkie zadania, które da nam Lily, jeżeli gracie z ostatnią łatką.

Do tego momentu powinniście mieć ukończone wszystkie zadania, jak i otrzymane wszystkie trofea. Zanim przekroczycie everdoor, gra zapyta Was czy napewno chcecie to zrobić, więc jeszcze macie szansę zaliczenia czegoś, czego nie ukończyliście. Po tym, jak przekroczycie everdoor i wszystko się skończy, możecie kontynuować grę od momentu sprzed drzwi  – everdoor.

 

braz Monkey 101 10
Complete one errand for Francis.

Zobacz pucharek zloto Monkey Business poniżej.

 

braz Twelve Monkeys 20
Complete 12 errands for Francis.

Zobacz pucharek zloto Monkey Business poniżej.

 

zloto Monkey Business 40
Complete 30 errands for Francis.

Francis to sklepikarz, którego znajdziemy zawsze gdzieś w pobliżu na mapie, możemy do niego podpłynąć i pogadać. Jedną z jego wyborów z menu jest errands. To po prostu misje, które polegają na tym, by oddać mu pewne towary za nagrody. Do tego pucharka musimy zrobić ich 30 i wtedy wpadnie pucharek.

 

srebro Fully Improved: Gwen 30
Fully improve Gwen’s Lodge.

Budujemy Gwen pewne usprawnienia domu i jak to zrobimy, wpadnie nam pucharek. Listę materiałów znajdziecie w menu, deska kreślarska na statku i opcja Improve. Teraz musimy najechać na wybudowany dom i sprawdzamy co i jak mamy do zrobienia.

  • Reading corner
  • Bookcase
  • Wall Decorations

 

srebro Fully Improved: Atul 30
Fully improve Atul’s Workshop

Budujemy Atulowi pewne usprawnienia domu i jak to zrobimy, wpadnie nam pucharek. Listę materiałów znajdziecie w menu, deska kreślarska na statku i opcja Improve. Teraz musimy najechać na wybudowany dom i sprawdzamy co i jak mamy do zrobienia.

  • Shower
  • Desk
  • Picture Frame

 

srebro Fully Improved: Summer 30
Fully improve Summer’s Sanctuary.

Budujemy Summer pewne usprawnienia domu i jak to zrobimy, wpadnie nam pucharek. Listę materiałów znajdziecie w menu, deska kreślarska na statku i opcja Improve. Teraz musimy najechać na wybudowany dom i sprawdzamy co i jak mamy do zrobienia.

  • Crystal Table
  • HVAC System (plany otrzymacie od Alberta jak Summer będzie w hibernacji)
  • Monstera Deliciosa

 

srebro Fully Improved: Alice 30
Fully improve Alice’s Cottage.

Budujemy Alice pewne usprawnienia domu i jak to zrobimy, wpadnie nam pucharek. Listę materiałów znajdziecie w menu, deska kreślarska na statku i opcja Improve. Teraz musimy najechać na wybudowany dom i sprawdzamy co i jak mamy do zrobienia.

  • Wardrobe
  • Commemorative Dish Collection
  • Framed Photographs

 

srebro Fully Improved: Astrid 30
Fully improve Astrid’s Bungalow.

Budujemy Astrid pewne usprawnienia domu i jak to zrobimy, wpadnie nam pucharek. Listę materiałów znajdziecie w menu, deska kreślarska na statku i opcja Improve. Teraz musimy najechać na wybudowany dom i sprawdzamy co i jak mamy do zrobienia.

  • Small Fridge
  • Old Plant
  • TV Set

 

srebro Fully Improved: Bruce & Mickey 30
Fully improve Bruce and Mickey’s Crib.

Budujemy im pewne usprawnienia domu i jak to zrobimy, wpadnie nam pucharek. Listę materiałów znajdziecie w menu, deska kreślarska na statku i opcja Improve. Teraz musimy najechać na wybudowany dom i sprawdzamy co i jak mamy do zrobienia.

  • Chandelier
  • Home Cinema
  • Liquor Table

 

srebro Fully Improved: Gustav 30
Fully improve Gustav’s Gallery.

Budujemy Gustav pewne usprawnienia domu i jak to zrobimy, wpadnie nam pucharek. Listę materiałów znajdziecie w menu, deska kreślarska na statku i opcja Improve. Teraz musimy najechać na wybudowany dom i sprawdzamy co i jak mamy do zrobienia. Plany otrzymacie po wykonaniu stosownych zadań.

  • Vintage Modernist Desk
  • Neoclassical Nordic Fireplace
  • Maximinimalist Clock

 

srebro Fully Improved: Stanley 30
Fully improve Stanley’s Playroom.

Ze Stanleyem będzie trochę inna sytuacja niż z pozostałymi duszami. Jego usprawnianie domu będzie polegać na tym, że będziecie przekazywać mu rzeczy, o które poprosi i w ten sposób on sam sobie ulepszy chatę.

 

srebro Fully Improved: Buck 30
Fully improve Buck’s Lair of Wonders.

Budujemy jemu usprawnienia domu i jak to zrobimy, wpadnie nam pucharek. Listę materiałów znajdziecie w menu, deska kreślarska na statku i opcja Improve. Teraz musimy najechać na wybudowany dom i sprawdzamy co i jak mamy do zrobienia.

  • Various Figurines
  • Posters
  • Powerful Weapons

 

srebro Fully Improved: Elena 30
Fully improve Elena’s Cubicle.

Budujmy Elenie usprawnienia domu i jak to zrobimy, wpadnie nam pucharek. Listę materiałów znajdziecie w menu, deska kreślarska na statku i opcja Improve. Teraz musimy najechać na wybudowany dom i sprawdzamy co i jak mamy do zrobienia.

  • Abat-Jour
  • Picture Frame
  • Plant

 

braz More Than 15% 10
Give Furogawa Tour’s guide a tip.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek możecie zdobyć stosunkowo wcześnie w grze. Wybieramy się na wyspę Furogawa i tam zaraz na pomoście spotkamy przewodnika. Gadamy z nim i zgadzamy się na wycieczkę. Zabierze nas w trzy miejsca i na końcu poprosi o zapłatę. Wybieramy opcję YES i zatwierdzamy, chwilkę później wpadnie pucharek.

 

braz Dad Mode 15
Endure 10 of Albert’s jokes.

Alberta spotkacie bardzo wcześnie w grze, ma swoja wyspę ze stocznią. Będziecie do niego najczęściej wpadać po wszystkie usprawnienia dotyczące Waszej łodzi, od różnego rodzaju planów budynków, po usprawnienia samej łajby. Za każdym razem, gdy rozpoczniecie z nim interakcję, opowie mam dowcip, gdy wysłuchacie takowych 10, pucharek wpadnie. Miejcie na uwadze to, że nie możecie po prostu do niego wpadać co chwila i oczekiwać dowcipu, zbudujcie coś na łodzi, popchnijcie fabułę do przodu i temu podobne. Mi wpadło naturalnie, bez większego starania.

 

braz Public Transportation 15
Use Alex’s bus stops 50 times.

W grze odkryjecie szybki transport, będzie oznaczony na mapie jako przód autobusu. Możecie do niego podłynąć i gadając z foką, wybieramy miejsce docelowe, musi to być inny przystanek i w mngnieniu oka zostaniemy tam transportowani. Możecie przenosić się między dwoma przestankami aż wpadnie Wam pucharek, ale osobiście polecam po prostu z niego korzystać, a trofeum powinno wpaść naturalnie.

 

braz Everything is Illuminated 15
Light up all Lighthouses.

Żeby rozświetlić wszystkie latarnie, musicie ukończyć wszystkie wątki Bucka – dopiero na sam koniec da Wam zadanie włączenia ich. Możecie go znaleźć w Hikarishima Lighthouse, ale będzie Wam potrzebna zdolność podskakiwania/odbijania się (Bounce).

Do tego zadania będzie Wam jeszcze potrzebne pozyskanie innej zdolności – Light Burst. Zdobędziecie ją w późniejszej części gry, w jednej z ukrytych świątyń. Ta zdolność pozwoli Wam na unicestwianie przeciwników, które mają fioletową aurę. Wykorzystacie ją, aby usunąć takową aurę z żarówek latarni, kiedy wszystkie je oczyścicie, pucharek wpadnie.

 

braz Sheep Ranger 20
Find and shelter all sheep.

W całej grze mamy 5 owiec do znalezienia. Gdy spotkacie Alice w Mount Toroyama, nauczy Was jak taką owcę wabić. Musicie wejść z nią w interakcję i dać jej jedzenie, zapewne będzie to kukurydza – a gdy to zrobimy, owca będzie podążać za nami. Jak owca znajdzie się na pokładzie, nie ma możliwości jej usunięcia. Możecie zbudować specjalną zagrodę dla zwierząt, jeżeli jednak pozostawicie je bez opieki/zagrody, będą Wam zjadać plony. Oczywiście nie musicie budować schronienia dla nich wszystkich, tylko pamiętajcie, żeby je karmić i przy okazji strzyc.

Miejsca, w których znajdziecie zwierzaki:

  • Mount Toriyama
  • Gurenu Fields
  • Hummingberg
  • Nordweiler
  • Sandwich Walk

 

braz Sheep Cleaner 10
Shear the sheep at least 50 times.

Musicie ostrzyc owce 50 razy. Patrz pucharek wyżej – braz Sheep Ranger, aby dowiedzieć się jak i gdzie je możecie znaleźć. Pamiętajcie, żeby owce karmić, a co kilka dni obrosną one w wełnę, którą możecie strzyc.

 

braz Bow-Tastic 15
Collect all figureheads.

Galion, to rzeźba z przodu statku. Wszystkie możecie wykupić u Alberta w stoczni. Są takie, które pozwolą Wam się przebić przez lód lub kamienie i takie, które pozwolą Wam osiągać zawrotne prędkości. Tak czy inaczej, musicie wszystkie je wykupić. Zajmie Wam to sporo czasu, a do ostatniego będzie Wam potrzebny Buck i jego gra D&D, w której będziecie mogli zbierać XP Potion. Mówiąc krótko, do ostatniego galionu będziecie potrzebować 2 diamenty, 25 XP Potions i 5 electrum sheets.

Powoli, podczas fabuły będziecie zdobywać kolejne galiony, jak i materiały potrzebne do ich wykupu. Pucharek zapewne wpadnie Wam w końcowej fazie gry, jak tylko wykupicie ostatnie usprawnienie galionu.

 

braz Food Delivery 10
Sign up to Feedorama.

Zdobycie tego pucharka będzie możliwe po tym, jak wybudujemy sobie skrzynkę na listy na statku i następnie otrzymamy list z zaproszeniem do subskrybcji u gościa w Hummingberg. Kolejną rzeczą, którą będziemy musieli zdobyć, to możliwość podwójnego skoku. Udajemy się do Hummingberg i lecimy na prawo do sklepiku. Zauważycie tam drabinę, na którą możemy skoczyć (ewentualnie możemy kupić klucz do drzwi u sklepikarza). Gdy będziemy na górze, zagadujemy do gościa z prawej stony na balkonie. Możemy za 5000 zapisać się do otrzymywania produktów i przepisów, dzięki którym poznamy nowe dania. Gdy już zatwierdzimy, że subskrypcję chcemy, pucharek wpadnie.

 

braz Unsubscribe 25
Unsubscribe from Feedorama.

Tu robimy dokładnie odwrotnie, jak w pucharku braz Food Delivery powyżej, ale rezygnujemy z subskrybcji. Niestety będzie nas to kosztowało 10,000. Polecam to zrobić w dalszej części gry, gdy już przestaną do nas docierać nowe przepisy. Gdy sie z gościem spotkamy i z subskrybcji zrezygnujemy, pucharek wpadnie.

 

braz Dating Coach 15
Give some dating advice.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Musimy wybrać się do Amber Town, możemy to zrobić, gdy już będziemy mieli usprawnienie dziobu statku, które pozwala nam na przebicie się przez skały. Jest to dalsza część gry. Gdy tam dotrzecie, rozejrzyjcie się za gościem z jednej lub drugiej strony miasta. Pogadajcie z nim, a on poprosi Was o poradę – jak odezwać się do dziewczyny, na którą czeka. Po małej wymianie zdań, rozmowa się skończy i wpadnie Wam pucharek.

 

braz Sealed Lips 10
Do not tell Astrid about Giovanni’s night excursions.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany jest z zadaniami, które będziemy wykonywać dla Astrid. Większość z nich będzie polegać na szukaniu jej męża – Giovani’ego. Gdy już będzie na statku i zrobicie dla niego parę zadań, Astrid będzie chciała z Wami porozmawiać – po tym, jak otrzymacie list dla Giovani’ego. Astrid będzie miała swoje podejrzenia i poprosi Was o to, by sprawę sprawdzić. Udacie się do Oxbury śledzić jej męża i przyłapiecie go na tym, że spotyka się z inną kobietą. Gdy już wrócicie, Astrid spyta się Was czy mężczyzna ją zdradza, czy też nie. Do tego pucharka odpowiadamy, że jej nie zdradza (NO) i pucharek Wam wpada.

 

braz Loose Lips 10
Tell Astrid about Giovanni’s night excursions

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Patrz pucharek powyżej braz Sealed Lips. To ta sama sytuacja jak wyżej, z tym, że tu odpowiadamy Astrid tak (YES), podczas rozmowy o zdradzie Giovanni’ego i pucharek Wam wpadnie.

 

braz Big Spender 15
Buy at least 100 items from Raccoon Inc.

Sklepiki Raccoon Inc znajdziecie na większości wysp. W większości sprzedają całkiem wartościowe rzeczy, można tu kupić potrzebne nasiona – te takie podstawowe. W późniejszym etapie gry, polecam kupić beef, pork i chicken, potrzebne do pewnych potraw, by zdobyć przepisy. Zapewne pucharek wpadnie Wam naturalnie, ale jak nie, to idźcie na zakupy w dalszej części gry.

 

braz Taking Out The Trash 15
Sell at least 200 items.

Wyprodukowane, jak i te zebrane przedmioty (nie zapomnijmy o wędkowaniu) możecie sprzedać w Raccoon Inc, u Francisa, sprzedawczyka-włóczykija. Spotkacie go na otwartych wodach. Pucharek wpadnie bez większych problemów, będziecie mieli sporo rzeczy do sprzedania, żeby kupić usprawnienia łodzi.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.