Wbijamy platynę w klasyce. Jest ona szalenie prosta i niebywale przyjemna – aż żal nie wycisnąć ze Spyro stu procent.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Liczba trofeów: x1/ x3 / x17 / x16
- Liczba trofeów offline:37
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1 (+ dodatkowe zaliczanie etapów)
- Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
- Zglitchowane trofea: 1 – Chodzi o kasę!
- Czas do zdobycia platyny: 6-12 godzin
Krok po kroku:
KROK I
Po prostu rozkoszuj się grą. Większość trofeów wpada sama przy okazji przechodzenia, a każdy etap da się przejść przy pierwszym podejściu (nie trzeba nic odblokowywać w innych etapach).
W jednym z etapów zostaw przynajmniej jeden niezdobyty gem na wypadek glitcha z trofeum Chodzi o kasę! – wrócisz po ten gem po znalezieniu wszystkich 80 smoków. Ja proponuję Gnorc Cove – w tym etapie jest trofeum, które dostaniemy za niezdmuchiwanie żadnego pożywienia dla Sparxa, można więc go przelecieć pomijając wszystko co się da.
Aby odnawiać energię, możesz zdmuchiwać różne małe zwierzątka, które zamienią się w motylka którym pożywia się Sparx – owce, kurczaki, nietoperze. Gdy Sparx zniknie, każdy następny wypadek przy pracy oznacza naszą śmierć.
Małych przeciwników można pokonać zazwyczaj zarówno płomieniem jak i szarżą, dużych tylko płomieniem. Wyjątkiem są mali przeciwnicy w metalowych zbrojach – na nich też działa tylko szarża.
Każdy ze światów składa się z:
- 4 etapów normalnych, w tym 1 z bossem (przeciwnik który nie ginie po pierwszym spaleniu/szarży i przeskakuje na kolejną platformę, uciekając przed nami – zazwyczaj ma trzy życia).
- 1 etapu latanego (w ostatnim świecie etap odblokuje się po zebraniu 100% w całej grze). W każdym są 4 zestawy obiektów które musimy zniszczyć płomieniem (np. skrzynie, pociągi, statki, samoloty, latarnie – niektóre można niszczyć szarżą, ale rzadko jest to optymalny sposób, zwłaszcza jeśli grasz w Spyro pierwszy raz), lub obiekty przez które należy przelecieć (bramy, okręgi) – po 8 sztuk danego obiektu.
W etapach latanych najlepiej działa chyba skupianie się na zebraniu kompletu jednego z czterech obiektów, a potem dopiero zabieranie się za następny komplet. Etapy są tak zaprojektowane, aby to ułatwić. Mieszanie może spowodować, że przegapimy jakiś element (zwłaszcza samoloty/statki/pociągi, których możemy już potem nie dogonić i zabraknie nam czasu).
W każdym etapie jest jedno trofeum do zdobycia.
Jeśli grałeś w oryginalne Spyro, wiesz, że szarżując/lecąc pod małym kątem względem ściany Spyro przykleja się i przesuwa wzdłuż niej. W remake niestety tak się nie da i Spyro efektownie odbija się od ścian, co może sprawiać problem nawet wchodząc po schodach. Bierz na to poprawkę grając, żeby się za bardzo nie frustrować – skoki i szarże trzeba dużo lepiej wymierzać – ale dzięki temu gra jest przynajmniej jakimś wyzwaniem.
KROK II
Jeżeli nie masz jakiegoś trofeum po przejściu gry, wróć do etapu w którym trzeba go zdobyć (najpierw balonem, potem bramą).
Poradnik:
Upadek Gnieznośnego / Gnasty’s Demise
Zdobądź wszystkie trofea w Spyro the Dragon. / Collect all Spyro the Dragon Trophies.
Gratulacje! 🙂
Bum! / Boom!
Udaj się na wycieczkę z Baloniarzem. / Take a trip with a Balloonist.
Należy pokonać bossa w pierwszym świecie – Oświeconych / Artisans, oraz uwolnić przynajmniej 10 smoków i polecieć do świata Strażników Pokoju / Peace Keepers. Zobacz: Przypalony Tost.
Skacz, wskakuj i podskakuj / Hop, Skip, and Jump
Znajdź ukryte wejście na Słoneczny Szlak. / Find the hidden entrance to Sunny Flight.
W pierwszym świecie po lewej stronie znajdują się dwa wodospady i mały basen Należy wskoczyć na wszystkie 5 platform w dowolnej kolejności.
Otworzy się wejście do etapu „latanego” – Słoneczny Szlak / Sunny Flight.
Kebab z baraniny / Sheep Kebab
Spal 10 owiec. / Flame 10 sheep in Stone Hill.
Polski opis trofea tego nie precyzuje nazwy etapu (angielski już tak), ale chodzi o spalenie 10 owiec w etapie Kamienne Wzgórze / Stone Hill (ten z pastuszkami).
Wznieć we mnie ogień / Light My Fire
Rozpal 2 ogniska w Dolinie Nocy. / Light the two bonfires in Dark Hollow.
Należy zapalić ogniska po lewej i prawej stronie od schodów prowadzących do końca etapu Dolina Nocy / Dark Hollow (to ten do którego wchodzimy przez labirynt z żywopłotów).
Liść na wietrze / Leaf on the Wind
Poszybuj do części Rynku, w której znajdziesz złodzieja jaj. / Glide to secret Egg Thief area in Town Square.
W etapie Rynek / Town Square jest trudno dostępna sekcja ze złodziejem jaj. Za smokiem Devlinem, wejdź po schodkach, a następnie wskocz na platformę po lewej stronie. Odwróć się i poleć wzdłuż wieży po (teraz już) prawej stronie. Dogoń złodzieja (możesz go także spalić płomieniem gdy będzie blisko) i jajko oraz trofeum będą Twoje.
Pilot akrobacyjny / Barnstormer
Zrób pętlę wokół jednego z łuków. / Do a loop around an arch.
W etapie Słoneczny Szlak / Sunny Flight, musisz przelecieć pod łukiem mostu na którym leci pociąg i wcisnąć / w momencie, gdy go mijasz, aby zatoczyć pełne koło. Wymaga to paru prób, dlatego najlepiej zabrać się za to trofeum po zebraniu kompletu przedmiotów (wtedy nie mamy już limitu czasowego).
Przypalony tost / Burnt Toast
Pokonaj Dyńkę, nie odnosząc obrażeń. / Defeat Toasty without getting hit by him.
Pokonaj bossa z etapu Twierdza Dyńki / Toasty. Aby odblokować ten etap (znajduje się w paszczy smoka w świecie Artisan), należy przejść przynajmniej jeden inny etap i zebrać w nim przynajmniej jednego smoka. Sama walka jest prosta – wystarczy dmuchnąć w niego ogniem po jednym razie na każdej z trzech sekcji. Trzeba jednak uważać na jego psy – należy odskakiwać zanim nas zgniotą, ale ten fragment zdążysz przećwiczyć zanim dotrzesz do bossa.
Ustrzel księżyc / Shoot the Moon
Użyj działa, by załatwić drwiącego gnorka. / Use a cannon to dispatch a taunting Gnorc.
W świecie Strażników Pokoju / Peace Keepers, należy ustrzelić gnorka który pokazuje… tyłek. Jeśli wszystkie gnorki chowają się w namiotach zamiast wystawić „księżyc”, spal namioty i wtedy użyj armaty.
Ptasi móżdżek / Bird Brained
Zaszarżuj na sępa. / Charge a Vulture.
W etapie Wyschnięty Kanion / Dry Cannon zaszarżuj na sępa (przycisk /).
Usmażone pióra / Birds of a Feather
Spal wszystkie sępy z tego poziomu. / Flame every Vulture in Cliff Town.
Polski opis znów jest niedokładny, chodzi o etap Miasto na Klifie / Cliff Town. Po część sępów należy przelecieć ze szczytu budynku na końcu etapu w przeciwną stronę po prawej, na klif. Ostatni sęp znajduje się w samym rogu tego etapu, gdzie nie ma już żadnego gemu, nie przegap go! Pamiętaj, aby spalić je, a nie szarżować.
Triathlon / Triathlon
Pokonaj wszystkie 3 gnorki na nartach. / Defeat all three Ski Gnorcs.
W etapie Lodowe Pieczary / Ice Cavern będą gnorki na nartach, rzucające śnieżkami (druga jaskinia, za powrotnym portalem). Po prostu ich pokonaj.
Ostre skrzydełka 1 / Hot Wings 1
Spal wszystkie kierunkowe wróżki. / Flame all Fairies in Night Flight.
Aby odblokować ten etap, w świecie Strażników pokoju / Peace Keepers, strzel z armaty znajdującej się za baloniarzem w kamienny filar z narysowanym czerwonym znakiem celu, który rozpadnie się i pozwoli dolecieć w dwa nowe miejsca w tym świecie, w tym do etapu latanego (po prawej).
W etapie Nocny Szlak / Night Flight, będą latały wróżki ze strzałkami pokazującymi kierunek lotu. Nie są jedną z czterech rzeczy do skompletowania w trakcie lotu, więc trzeba je zdmuchnąć przy okazji, lub w kolejnym przelocie. Zakładając, że każdy z zestawów zbierasz w kolejności, wróżki są przy skrzyni #3, oraz latarniach #2 i #7.
Co jest w pudle? / What’s in the Box?
Odblokuj solidną skrzynię w Twierdzy Dra Luźnego. / Unlock the strong chest in Doctor Shemp.
W etapie Twierdza Dra Luźnego / Dr. Shemp, gdy dojdziesz do miejsca, gdzie znajduje się magiczny pył, nie wchodź w niego, tylko obejdź na około wieżę na wprost. Z jej drugiej strony jest kolejny magiczny pył, który pozwoli ci dolecieć ze szczytu wieży w lewo po gem wart 25, oraz na półkę na której jest klucz do dużej skrzyni. Po pokonaniu doktora poleć na jedną z półek skalnych i otwórz skrzynię.
Z drogi, śledzie! / Comin’ Through!
Zaszarżuj na 4 uzbrojonych druidów z rzędu na początku Władających Magią. / Charge through 4 Armored Druids near the start of Magic Crafters.
W świecie Władających Mafią/Magic Crafters (3 świat), zaraz za pierwszym smokiem (Cosmos), stoi czterech magików po przekątnej pokoju. Zszarżuj ich za jednym zamachem, aby zdobyć trofeum.
Z górnej półki / Pops of the Tops
Wysadź 3 wybuchowe skrzynie na słupach w Śnieżnych Grzbietach. / Detonate 3 explosive chests on the pillars in Alpine Ridge.
W etapie Śnieżne Grzbiety / Alpine Ridge, z platformy na której jest teleport kończący etap, można polecieć na wprost na 3 filary na których są skrzynie-fajerwerki.
Arachnofobia / Arachnophobe
Pokonaj wszystkie pancerne pająki. / Defeat all Metalback Spiders.
Pokonaj metalowe pająki w etapie Górskie pieczary / High Caves – nie da się ich rozwalić normalnym płomieniem ani zwykłą szarżą. Gdy dojdziesz do miejsca z rampą superszarży, wskocz do jaskini i nadal z niej korzystając rozwal 3 pająki, które się tam znajdują (będzie pewnie trzeba powtarzać szarżę kilka razy). Kolejne dwa pająki znajdziesz wchodząc schodami wyżej z pierwszego pomieszczenia jaskini. Musisz pokonać zielonych druidów w każdym z pomieszczeń, aby dostać się do wróżki która daje ognisty pocałunek wzmacniający płomień. Pozwoli on pokonać pozostałe dwa pająki, ewentualnie przy odrobinie zręczności można pokonać tak też pierwsze 3 pająki (do pierwszego najlepiej dostać się wtedy skacząc od wróżki na prawo).
Polowanie na jajka / Egg Hunt
Pokonaj ukrywającego się złodzieja jaj na Wzgórzu Czarnoksiężników. / Defeat hidden Egg Thief in Wizard Peak.
W etapie Wzgórze Czarnoksiężników / Wizard Peak, za smokiem Jarvisem znajdują się rampy do super-szarży. Użyj tej na wprost, skręć w lewo i następnie ciągle szarżuj pod górę kolejnej rampy. Wyskocz na końcu i dolecisz do oddalonej póki. Złodziej jest z tyłu za ścianą, w przeciwieństwie do innych nie ucieka.
Ostre skrzydełka 2 / Hot Wings 2
Spal wszystkie kierunkowe wróżki na Nocnym Szlaku. / Flame all Fairies in Crystal Flight.
W etapie Kryształowy Szlak / Crystal Flight, spal wszystkie wróżki które trzymają strzałki. Zalecam zrobić to po zebraniu wszystkiego, żeby nie skupiać się na zbieraniu zestawów. Wróżki są przy łukach #1 i #7.
Polski opis trofeum zawiera niestety błąd, wspominając poprzedni etap latany (Nocny Szlak).
Kolekcjoner / Gatherer
Zbierz 400 klejnotów ze Skały Silnodmucha. / Collect 400 gems in Blowhard.
W etapie-bossie Skały Silnodmucha / Blowhard po prostu zbierz wszystkie gemy.
Łowca grzybów / Mushroom Hunter
Spal 5 błyszczących grzybów w Krainie Twórców Potworów. / Flame 5 Glowing Mushrooms in Beast Makers.
W świecie Kraina Twórców Potworów / Beast Makers, poszukaj małych grzybków których głowy świecą. Są poukrywane w trudnodostępnych miejscach. Należy je zdmuchnąć nie tracąc życia – po śmierci wszystkie się odradzają.
#1 – na drugim schodku budynku na wprost początku etapu
#2 – przy portalu do Mgliste trzęsawisko / Misty Bog
#3 – przy jednym z korzeni z drugiej strony portalu do Wierzchołki drzew / Tree Tops
#4 – za wejściem do Dzikiego sadu / Wild Flight (w studni)
#5 – naprzeciw wejścia do Twierdza Metalgłowy / Metal Head, przy schodach.
Rakieta / Rocketeer
Puść 3 fajerwerki w ciągu 15 sekund. / Light 3 fireworks within 15 seconds.
W etapie Drewniana osada / Terrace Village znajdziesz 3 rakiety otwierające metalowe skrzynie – najlepiej zostawić je sobie na sam koniec etapu, gdy nie ma już żadnych przeciwników. Fajerwerki trzeba odpalić od końca, gdyż dojście do ostatnich dwóch wymaga sporego nadkładania drogi (trzeba dojść na koniec etapu, mimo, że widzimy je już w połowie).
Gdy dojdziesz na sam koniec etapu, odwróć się za plecy i przeleć na drugą stronę. Wejdź na samą górę budowli i przeleć na przeciwną stronę, trzymając się lewej strony ogromnej budowli (tej gdzie jest wyjście z etapu). Przeleć na kolejny budynek – tam będą dwie pierwsze rakiety. Dmuchnij w nie jedna po drugiej, następnie spadnij na dół po lewej i praktycznie przed Twoim nosem, po lewej stronie (po prawej patrząc z miejsca gdzie był smok Claude), znajduje się ostatnia rakieta.
Jeżeli nie zdążysz w 15 sekund, musisz zacząć etap od nowa (rakiety nie znikną nawet po zebraniu gemów).
Wolność / Cage Free
Uwolnij uwięzioną kurę. / Free a trapped Chicken.
W etapie Mgliste trzęsawisko / Misty Bog na samym początku etapu, trzeba ostrożnie wejść do areny za plecami Spyro i poczekać aż kura dająca energię wpadnie w pułapkę. Następnie szarżujemy na klatkę żeby nie spalić kury (w etapie są dwie, ale w razie niepowodzenia można zginąć/wyjść z etapu i spróbować ponownie).
Jeszcze wyżej, jeszcze dalej! / Launch Date
Zeskocz z każdej rampy z turbonapędem w Wierzchołkach Drzew. / Jump off every Supercharge ramp in Tree Tops.
Etap Wierzchołki drzew / Tree tops. Musimy skorzystać z każdej rampy – są cztery, które i tak trzeba wykorzystać aby zdobyć wszystkie smoki/gemy/smocze jajo. Piąta rampa służy tylko do kontynuacji pędu:
Chyba pora lecieć / I Believe it is Time for Me to Fly
Ukończ Dziki Szlak ani razu nie dotykając ziemi. / Complete Wild Flight without touching the ground.
Ukończ latany etap Dziki szlak / Wild Flight, nie lądując. Wbrew pozorom, w tym etapie wymaga to nieco wprawy 🙂
Nieoszlifowane klejnoty / Gems in the Rough
Zbierz 500 klejnotów w Twierdzy Metalgłowy. / Collect 500 gems in Metalhead.
Wystarczy zebrać wszystkie klejnoty w etapie Twierdza Metalgłowy / Metalhead. Sporo ukrytych gemów jest po prawej stronie od wejścia, gdzie na końcu kanału ze szlamem jest dziura w kracie. Reszta jest od razu po prawej za smokiem (pierwsza arena z bossem, schody są niemal wkomponowane w ścianę).
Zlecenie na nicponi / Fool’s Errand
Zaszarżuj na 3 opancerzonych nicponi z rzędu. / Charge through 3 Armored Fools in a row.
W hubie Dream Weavers (4 świat), na prawo od startu na jednej z wysp wzdłuż zamku znajduje się trzech nicponi których trzeba pokonać szarżą, gdy są w pomniejszonej formie. W dużej są niezniszczalni. Gdy się zbliżamy zawsze zostaną powiększeni, ale wystarczy chwilę postać w bezruchu (tak aby nie atakowali) i zostaną zmniejszeni. Drugą opcją jest minąć ich i zabić operatora magicznej armaty, a następnie wrócić po nich (jeśli są w dużej formie, użyj armaty aby ich pomniejszyć).
Złe pieski! / Bad Doggies!
Pokonaj 3 demoniczne psy, gdy przybiorą większą formę. / Defeat 3 Demon Dogs in large form.
W etapie Mroczny Labirynt / Dark Passage, pokonaj 3 psy gdy zgaśnie światło latarnika. Można je wtedy pokonać jedynie ogniem, szarża nie zadziała.
Nadęcie / All Puffed Up
Zaszarżuj na 4 ptaki rozdymki z rzędu. / Charge through 4 Puffer Birds in a row.
W etapie Wyśniony zamek / Lofty Castle, po zejściu z platformy w centrum poziomu, po lewej stronie znajdziemy cztery ptaki które trzeba pokonać jedną szarżą.
Złom / Scrap Metal
Pokonaj wszystkich ołowianych żołnierzyków. / Defeat all Tin Soldiers.
W etapie Nawiedzone wieże / Haunted Towers, po drodze znajdziesz 22 leżących metalowych rycerzy, którzy będą wskrzeszani przez czarodziejów gdy się zbliżysz.
- #1 – w drugim okrągłym pomieszczeniu, po lewej, przy metalowych drzwiach
- #2 – ten sam pokój, prawa strona (pyłek zabierze nas do dalszej części etapu)
- #3 i #4 – po prawej i lewej na platformie na którą zabierze nas magiczny pył po #2
- #5 i #6 – na wprost od #4
- #7 i #8 – za pierwszym smokiem (dalej drogą za #6)
- #9 – przy metalowej bramie, za pierwszym smokiem po prawej (trzeba się odwrócić za siebie).
- #10, #11, #12, #13, #14, #15 – po schodach w ukrytej części zamku. Aby się do niej dostać, skorzystaj z rampy do superszarży, rozbij dalsze metalowe drzwi, gdy wybiegniesz z budynku od razu ostro skręć w lewo i biegnij tam, gdzie była metalowa brama za pierwszym smokiem (a także rycerz #9), na jej końcu wyskocz i doleć do odległego balkonu. Na samej górze dostaniesz też ognisty pocałunek który będzie trwał do końca poziomu, a nie tylko kilkanaście sekund.
- #16 – gdy spadniesz przez otwór w ukrytej części zamku, wrócisz do pomieszczenia gdzie superżarżą trzeba było rozbić dalsze metalowe drzwi. Za tymi ktore zostały jest rycerz.
- #17 – to samo pomieszczenie, najdalsze drewniane drzwi względem rampy, blisko smoka.
- #18 – wejdź po schodach które były za #16 i przeleć na drugą stronę
- #19, #20, #21, #22 – na placyku zaraz za rogiem od poprzedniego rycerza
Lataj niczym orzeł / Fly Like an Eagle
Ukończ Dziki Szlak ani razu nie dotykając ziemi. / Complete Icy Flight without touching the ground.
Wystarczy ukończyć etap Mroźny Szlak / Icy Flight (polskie tłumaczenie znów jest złe, Dziki Szlak był w poprzednim świecie), nie dotykając ziemi. Nie powinno to być trudne, ale ponieważ w etapie jest jeżdżąca ciuchcia, trzeba uważać, aby nie wylądować na torach.
Jacques-apitalnie / Jacques-tacular
Pokonaj 4 koszmarne bestie, nie przerywając szybowania. / Defeat 4 Nightmare Beasts in one glide.
W etapie Jacques, zaraz za pierwszym smokiem możemy skręcić w lewo, gdzie znajduje się platforma z magicznym pyłkiem oraz czterech przeciwników stojących na filarach. Jeśli uda nam się ich załatwić za jednym razem i nie wylądujemy przy tym na żadnej z platform, trofeum powinno wskoczyć.
Chodzi o kasę! / I’m in the Money!
Odblokuj Skarbiec Gnieznośnego. / Unlock Gnasty’s Loot.
Trofeum zglitchowane!
Należy zdobyć 100% w grze – zebrać wszystkie smoki, jaja oraz gemy. Następnie lecimy do świata Gnorc Gnexus i trofeum powinno się odblokować.
Glitch w wersji 1.00 – 1.02. Zalecam zostawić w jednym z etapów przynajmniej jeden niezdobyty gem, aby odblokowując smoka 80 (po walce z Gnasty Gnorkiem), nie otworzył się ostatni – bonusowy – etap (Gnasty’s Loot). Po uwolnieniu wszystkich 80 smoków, wróć po brakujący gem a następnie wróć do świata Gnorc Gnexus – powinna otworzyć się ostatnia paszcza smoka dająca dostęp do Gnasty’s Loot i trofeum powinno wskoczyć. Trofeum nie wskakuje gdy ostatnia paszcza smoka odblokowuje się po zdobyciu 80 smoka.
Szczurastycznie! / Ratastic!
Ukończ Zatokę Gnorków, nie zabijając żadnego szczura. / Complete Gnorc Cove without killing any Rats.
To trofeum nie jest specjalnie trudne, ale wymaga nieco uwagi. W etapie nie można zabić żadnego ze szczurów odnawiających Sparxowi energię. Trzeba więc nie tylko uważać, aby nie dmuchnąć w nie ogniem, ale też zadbać, żeby nie stracić całej energii, bo musimy odpuścić jej odnawianie.
Miotam się wściekle / What Really Grinds My Gears
Zniszcz 6 zębatek w Pomarańczowej Przystani. / Destroy 6 gears in Twilight Harbor.
W etapie Twilight Harbor, znajdź 6 zębatek i zniszcz je. Są rozlokowane w różnych trudno dostępnych miejscach:
- #1 – przy pierwszym magicznym pyłku, za plecami Spyro.
- #2 – po wyjściu z kolejnego pomieszczenia, przy schodku po prawej.
- #3 – na lewym filarze przy wyjściu z kolejnego budynku, ponad głową Spyro.
- #4 – po prawej w pomieszczeniu z pneumatycznymi pompami, w zacienionym rogu.
- #5 – po wejściu do ostatniego pokoju, od razu po prawej przy ścianie.
- #6 – na pierwszym filarze po lewej wchodząc na ostatnią platformę.
Droga smoka jest długa i szeroka / Dragon and On and On
Niech Gnieznośny Gnork wykona 5 okrążeń. / Get Gnasty Gnorc to complete 5 laps.
Podczas walki z Gnasty Gnorkiem, nie atakuj go gdy zajdzie taka możliwość, ale biegnij dalej. Po 5 kółkach trofeum będzie twoje.
Zbieracz / Hoarder
Zbierz wszystkie klejnoty w Skarbcu Gnieznośnego. / Collect all gems in Gnasty’s Loot.
Po zebraniu 100% wszystkiego w grze, otworzy się ostatni etap (Gnasty’s Loot), w którym do zebrania jest aż 2000 gemów. Etap jest dość specyficzny, bowiem jest etap latany, ale bez limitu czasowego i z normalnymi gemami zamiast zbierania zestawów. Na początku jesteśmy też ograniczeni maksymalna wysokością lotu – nie możemy lecieć wyżej, niż spyro jest w stanie wejść bez machania skrzydłami. Aby odblokować kolejną maksymalną wysokość, należy znaleźć złodzieja z kluczem i otworzyć drzwi, które pozwolą nam wejść wyżej. Zebranie 2000 klejnotów nie powinno być problemem, wymaga jedynie czasu. W ostatniej komnacie jest ukryte jest około 1000 gemów, więc zakończenie przygody ze Spyro zostanie hucznie uczczone. Jeśli nie przegapisz żadnego trofeum w trakcie gry, powinna wyskoczyć w tym momencie platyna.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!