Informacje ogólne:
Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
Liczba trofeów: x1/ x10 / x2 / x0
Liczba trofeów offline: 13
Liczba trofeów online: 0
Minimalna liczba przejść: 1
Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
Zglitchowane trofea: BRAK
Czas do zdobycia platyny: 2-3 godziny
Krok po kroku:
Tacoma nie obfituje w dużą liczbę trofeów i nagradza głównie za dokładne zwiedzenie całej stacji kosmicznej i odkrycie wszystkich tajemnic jej załogi. Dodatkowo, gra pozwala wrócić na stację nawet po zakończeniu fabuły, więc żadne z trofeów nie jest tak naprawdę do pominięcia. Dla własnej przyjemności z gry warto jednak poświęcić czas na obejrzenie wszystkich nagrań AR oraz przeczytanie korespondencji członków załogi – bez tego ich motywacje i losy nie będą miały dla gracza dużego znaczenia. Wymagane jest to do odblokowania pucharu ARdcore. Podczas oglądania głównych nagrań fabularnych (jest ich siedem) musisz również znaleźć wirtualnego kota, który lubi znaleźć się w ukrytych zakamarkach. Inne trofea przyznawane są za wykonanie konkretnych, czasami zabawnych, czynności w świecie gry i są one opisane dokładniej poniżej.
Poradnik:
Perfectionist
Left no stone unturned during your time on Tacoma Station.
Szybka platyna ubrana w ciekawą i sprawnie opowiedzianą historię. Polecam fanom ‚symulatorów chodzenia’ oraz sci-fi.
Liberated
Escaped Lunar Transfer Station Tacoma with ODIN.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po zakończeniu fabuły i opuszczeniu stacji Tacoma.
ARdcore
Escaped Lunar Transfer Station Tacoma having recovered every AR Crew Record and AR Desktop item.
W trakcie zwiedzania poszczególnych sektorów stacji Tacoma, natkniesz się na nagrania AR, które opowiadają co tak naprawdę stało się z załogą. W trakcie tych nagrań, na dole ekranu pojawia się panel sterowania (przewijanie, zatrzymywanie), na którym oznaczone są miejsca, w których możesz uzyskać dostęp do Pulpitów AR postaci. Nieodblokowane Pulpity oznaczone są znakiem zapytania, który po ich odwiedzeniu zamienia się w ‚ptaszka’. To, której postaci Pulpit staje się dostępny symbolizuje ikona przy znaczniku – taką samą ikonę nasi bohaterowie noszą ‚na plecach’ w trakcie tych nagrań. Gdy podejdziesz do postaci z otwartym Pulpitem możesz mu się przyjrzeć wciskając . Następnie zobaczysz do czterech znaków zapytania, które ponownie możesz zbadać poprzez . Niektóre z nich nie będą dostępne do odegrania, lecz pozostałe kryją w sobie fragmenty korespondencji lub innych informacji, które nakreślają charakterystyki poszczególnych bohaterów. Aby odblokować to trofeum musisz znaleźć wszystkie Pulpity AR w siedmiu głównych nagraniach. Znajdziesz je w :
- Skrzydle administracyjnym (Administration Wing)
- Skrzydle operacji (Operations)
- Skrzydle botanicznym (Botany Wing)
- Skrzydle medycznym (Medical Wing)
- Skrzydle mechanicznym (Mechanical Engineering)
- Skrzydle sieciowym (Network Technology)
- Głównym punkcie stacji (The Hub) – pod koniec gry
Dodatkowo, osobiste nagrania członków załogi oraz dostęp do ich Pulpitów AR dostępne są też w opcjonalnych obszarach – głównie w ich pokojach.
- Pokój Clive’a (Personnel Module)
- Prysznic za szatnią (Personnel Module)
- Pokój Andrew (Biomedical Module)
- Pokój Sareh (Biomedical Module)
- Pokój Roberty (Engineering Module)
From Downtown
Made a 3-point shot in micro-G basketball.
W głównym obszarze stacji znajduje się pole do gry w koszykówkę. Złap piłkę, która unosi się w zerowej grawitacji gdzieś w pobliżu koszta i rzuć nią przez obręcz, aby odblokować to trofeum.
Therefore Art Thou
Activate Juliet and reunite her with Romeo in zero-G.
Trofeum to możesz odblokować pod koniec gry, gdy odblokowane zostaną moduły kriogeniczne w głównym obszarze stacji. W module po prawej stronie znajdziesz wyłączonego robota sprzątającego o imieniu Juliet. Musisz go podnieść i włączyć, a następnie puścić go w pobliżu Romeo, robota, który sprzątał stację od momentu Twojego przybycia.
Ringbearer
Retrieved Bert’s wedding ring from the Station.
To trofeum odblokujesz po ukończeniu całej gry, mimo iż obrączkę podniesiesz dużo wcześniej. W pewnym momencie gry będziesz przechodzić pod podłogą, kierując się od pomieszczenia mechanicznego do sieciowego (w Engineering Module). Gdy będziesz pod wejściem do tego pierwszego, zobaczysz nad sobą tablicę ze statusem operacji Moonshot (Operation Moonshot Status Board). W tym miejscu, w kratce w podłodze, znajdziesz obrączkę, którą musisz podnieść, aby trofeum było Twoje na końcu gry.
Punch-Out!!
Go a full round with the punching bag in the Gym.
W module personelu (Personnel Module) znajdziesz małą siłownię. W jej rogu znajduje się worek treningowy, który możesz uderzyć wciskając przy nim . Powtórz to szybko kilka razy, dopóki nie odblokujesz pucharu.
Employee of the Month
Escaped Tacoma having read all incoming messages from Venturis.
W trakcie rozgrywki, poruszając się pomiędzy modułami stacji Tacoma, Amy będzie otrzymywać wiadomości od firmy Venturis. W sumie będzie ich dziewięć, a ostatnia z nich zostanie dostarczona prawie przed samym opuszczeniem stacji. W moim przypadku do samego końca otrzymałem tylko siedem wiadomości, lecz musiałem wrócić do jednej z wcześniejszych lokacji, gdzie dostałem ósmą. Jeśli więc pod koniec gry nie uda Ci się uzbierać ich wszystkich, pozwiedzaj przez kilka minut różne skrzydła Tacomy a Venturis powinien wysłać brakujące wiadomości.
Catsitter
Found the AR cat in every recovered Crew Record on the Station.
W wymienionych przy okazji trofeum ARdcore głównych nagraniach AR możesz znaleźć kota, ukrytego w tych scenach. Screenshoty poniżej pokazują, gdzie kryje się zwierzak. Aby odblokować trofeum musisz ‚oznaczyć’ go kursorem w każdym z nagrań.
Spellcheck
Restored the Obsolescence Day sign.
Podczas pierwszej sceny AR, w której dowiadujesz się o awarii stacji, zobaczysz na ścianie niekompletny napis ‚HAPPY OBSOLECENCE DAY, TACOMA CREW’. Musisz go uzupełnić w następujący sposób:
- litera O – znajduje się w toalecie
- litera E – podnieś ją ze ściany i przymocuj w dobrą stronę
- litera O – leży na podłodze pod ścianą
- litera M – znajduje się w pokoju ze stołem bilardowym
- litera E – leży na podłodze pod ścianą
Master of Unlocking
Escaped Lunar Transfer Station Tacoma having correctly opened every keycode lock on the Station.
Kody do wszystkich zamków możesz znaleźć czytając notatki i korespondencję członków załogi lub, czasami, podglądając jak je wpisują podczas nagrań AR. Musisz również znaleźć dwa klucze, którymi otworzysz bardziej tradycyjne zamki. Dla ułatwienia:
- Administration Office – 1228
- Szafka Sareh – 0315
- Szafka Clive’a – 1407
- Klucz do szuflady w pokoju Clive’a znajdziesz w jego szafce
- Pomieszczenie w szkrydle botanicznym – 0281
- Dane medyczne – 2080
- Klucz do pomieszczenia ze sprzętem medycznym znajdziesz w szufladzie w biurze Sareh
- Drzwi w pokoju z dronem – 0809
- Podium w pomieszczeniu komputerowym – 0451
Skeletina
Gave Tina back her hat (and her head…).
Tina do szkielet, który znajduje się w jednym z pomieszczeń w obszarze medycznym. Brakuje jej jednak czaszki i czapki. Oba przedmioty znajdziesz w pomieszczeniu ze sprzętem medycznym, które zamknięte jest na klucz. Klucz znajdziesz w szufladzie w biurze Sareh. Najpierw podnieś czaszkę i przystaw ją do reszty szkieletu, a następnie załóż na całą konstrukcję czapkę a trofeum będzie Twoje.
Casketball
Worked together with Tina to make a particularly spooky basket.
Wspomniana przy okazji trofeum Skeletina czaszka, może też być wykorzystana w grze w kosmiczną koszykówkę. Po odblokowaniu poprzedniego trofeum, podnieś czaszkę i opuść z nią całkowicie skrzydło medyczne. Udaj się z nią na boisku do kosza i rzuć nią tak, aby przeleciała przez obręcz.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!